بایگانی

بایگانی برای دسته ی ‘کارآفرینی کبک و فدرال’

پاسخ ویدیویی به سوالات مهاجرتی (شماره ۱۶): تفاوت اقدام در برنامه های کبک با برنامه های فدرال چیست؟

در این ویدیو به تفاوت اقدام از طریق کبک و فدرال پرداخته ام.

بر اساس قرارداد بین کبک و فدرال افرادی که قصد زندگی در کبکگ دارند باید در برنامه های کبک اقدام کنند و کسانی که قصد زندگی در کبک ندارند باید در برنامه های فدرال اقدام کنند.

در ابین ویدیو تلاش کرده ام این موضوع را روشن کنم که تفاوت چیست و اینکه آیا پس از لندینگ در کبک می توان به دیگر نقاط برای زندگی رفت یا خیر؟

یک توضیح در مورد ظرفیتهای کبک

مطلبی که اینجا در سایت ما در مورد اظهارات وزیر مهاجرت کبک نوشته شده ابهاماتی را در ذهن دوستان ایجاد کرده است که باعث شده حتی برخی همکاران عرصه مهاجرت نیز با من تماس بگیرند و سوال کنند.

دوستان تصور می کنند این ظرفیتها نشانگر تعداد پرونده هایی است که سال ۲۰۱۵ پذیرش می شوند و از این نکته غفلت می کنند که به روشنی توضیح داده شده که این اعداد نشانگر تعداد کل گواهیهای CSQ قابل صدور برای هر گروه در سال ۲۰۱۵ است و به هیچ وجه نشانگر ظرفیت پذیرش پرونده جدید نیست چرا که بسیاری از پرونده های انباشت شده سالهای قبل نیز از این ظرفیت استفاده خواهند کرد. ظرفیتها معمولا در میانه ماه مارس اعلام می شوند.

برنامه کارآفرینی جدید فدرال که Start Up خوانده شده پرونده می پذیرد

۱۴ فروردین ۱۳۹۲ ۴۵ دیدگاه

در مورد این برنامه که از اول آوریل باز شده است در سایت رسمی شرکت کنپارس یعنی www.canpars.ca نوشته ام که می توانید اینجا بخوانید

این ویزا برای کسانی طراحی شده است که ایده خلاقانه ای دارند که می تواند بازده تجاری داشته باشد. تشخیص این موضوع هم به عهده موسساتی است که معرفی شده اند و این موسسات در حقیقت کارشان سرمایه گذاری برای ایده های جدید است. اینکه تا چه حد این برنامه موفق باشد نمی دانم چون برنامه جدید است و راه نرفته.

بسیار با من تماس گرفته می شود و افراد با ادعای اینکه ایده و طرح نویی دارند می پرسند امکان مهاجرت هست یا نه. تا دیروز نبود ولی امروز هست اما نه هر ایده ای. به نظر من حداقل سه خصوصیت مهم باید در نظر گرفته شود تا ایده قابل اعتنا باشد: ادامه ی نوشته

متقاضیان رشته های صفر امتیازی کبک برای اقدام در اول ماه آگوست آماده باشند

۲ فروردین ۱۳۹۲ ۱۵ دیدگاه

 

با توجه به مصوبه اخیر اداره مهاجرت کبک صفر امتیازیها باید تا اول آگوست ۲۰۱۳ برای باز کردن پرونده صبر کنند.

اینجا را بخوانید

 

جیسن کنی در آنکاراست

وزیر مهاجرت برای سرکشی به بخش مهاجرت سفارت در آنکارا به این شهر سفر کرده است و در صفحه توییتر خود خواسته است اگر نظری در مورد عملکرد این سفارتخانه دارید اعلام کنید با ذکر این تذکر که این موضوع نباید در مورد پرونده خاص باشد.

نشانی وی در توییتر این است https://twitter.com/kenneyjason دوستانی که زبانشان خوب است و می توانند مودبانه هم بنویسند بد نیست تجربیات منفی و یا مثبت کلی خود را در مورد این ویزا آفیس برای وزیر بفرستند.

من طی چند پست مواردی را که به نظرم رسید برای او نوشتم مانند ارسال ایمیل به افراد اشتباه و یا عدم ارسال ایمیل؛ پاسخ ندادن به نامه ها و ایمیلها و نیز تعداد سهمیه کم ویزا در این سفارتخانه که موجب تبعیض علیه ایرانیان شده است.

 

تمدید مهلت پیوستن به جریان شکایت برای کبکی ها تا ۱۵ ژانویه

پس از چند روز دوری از میز کار از امروز دوباره در خدمت شما هستم.

از تهران خبر رسیده که تعدادی از دوستان نتوانسته اند هنوز در مورد واریز وجه شکایت اقدام کنند. با خانم استفانی هماهنگ شده است و ایشان تا ۱۵ ژانویه مهلت دادند برای اینکه افراد به شکایت بپیوندند و واریز وجه را نیز انجام دهند.

سوال شده است اگر تعداد افراد شرکت کننده زیر ۱۰۰ نفر باشد چه می شود. پاسخ روشن است در این صورت با مجموعه حقوقی مربوط صحبت می کنیم و تلاش می کنیم آنها را با تعداد موجود قانع کنیم که کار انجام شود و اگر موفق به اقناع آنها نشویم همانگونه که از ابتدا اعلام شد هزینه دریافتی به متقاضیان پس داده می شود.

مهلت واریز وجه برای شرکت در دعوای حقوقی پرونده های کبک: ۶ ژانویه ۲۰۱۳

از سوی خانم استفانی ریچیو اعلام شده است که متقاضیانی که برای شرکت در دعوای الزام وزیر به رسیدگی به پرونده های کبک (که در مرحله فدرال معطل مانده اند) اعلام آمادگی کرده اند لازم است ظرف یک هفته یعنی تا تاریخ یکشنبه ششم ژانویه در خصوص پرداخت هزینه وکالت مطابق دستورالعملی که دریافت کرده اند عمل کنند.

در ضمن کسانی که هنوز با ارسال ایمیل به نشانی rochefort.riccio@gmail.com برای این منظور اعلام آمادگی نکرده اند و بسته راهنما را دریافت نکرده اند می توانند در این فرصت اقدام کنند ولی در هر صورت مهلت پرداخت وجه همان یکشنبه ۶ ژانویه خواهد بود.

مذاکره با وکلا در جریان است؛ اقدام مطبوعاتی هم پیش بینی شد

۱۴ آذر ۱۳۹۱ ۴۰ دیدگاه

چند روز پیش داستان جالبی در مونترال اتفاق افتاد. یک خانواده مراکشی مهاجر وارد کانادا شدند و به آنها گفته شد که ویزای اقامت  آنها به اشتباه صادر شده و نمی توانند در کانادا پذیرفته شوند. موضوع را روزنامه مونترآلی لاپرس پوشش داد و وزیر مهاجرت مجبور به عقب نشینی شد. داستان را در سایت کنپارس می توانید بخوانید.

در مورد طرح دعوا در دادگاه فدرال علیه وزیر مهاجرت کانادا به دلیل تاخیر در رسیدگی به پرونده های کبکی در مرحله فدرال که پیش از این در همین وبلاگ مطرح شد مذاکراتی را با چند وکیل آغاز کرده ام و در تلاشم با ایجاد رقابت میان آنها قیمت پایین تری را بگیرم . قدرت چانه زنی من البته بسته به تعداد است که آن هم بسته به همت شماست. هنوز ایمیلهای زیادی دریافت نشده که البته بخشی به دلیل اشکالی بوده که در نوشتن نشانی در سایت بوده است. ببینم چه می کنید.

هم زمان توانسته ام ارتباطی را با یکی از روزنامه های کانادایی ایجاد کنم و قرار است با فایل شدن تعداد قابل توجهی از پرونده ها در دادگاه از سوی این روزنامه پوشش داده شویم و موضوع رسانه ای شود. هذف از همه این داستان هم همین است. اثر کار رسانه ای را هم در مورد همان خانواده مراکشی و عکس العمل مثبت وزیر را هم که دیدیم.

نکته مهم اینکه با وجود روشن بودن مطلب عده ای سوال کرده اند کدام گروه می توانند در این دعوی شرکت کنند؟

تنها کسانی می توانند در این دعوا شرکت کنند که متقاضی کبک بوده اند در این استان پذیرفته شده اند و پرونده فدرال تشکیل داده اند و این پرونده بیش از یک سال است که در سفارت کانادا منتظر رسیدگی است. متقاضیان همه دسته های مهاجرتی هم می توانند اقدام کنند سرمایه گذاری؛ نیروی متخصص؛ کارآفرینی و خود اشتغالی. البته احتمالا هزینه اقدام برای آنها یکی نخواهد بود و برای پرونده های تجاری کمی هزینه بیش از پرونده های نیروی متخصص خواهد بود.

قرار نیست دفاتر ما درگیر موضوع شوند بنابراین مراجعه و یا تماس نداشته باشید و تنها از طریق ایمیل اقدام کنید. مدارکی که باید امضا کنید نیز برای شما ایمیل می شود که در آن چگونگی پرداخت هم توضیح داده شده است البته همه به شرط رسیدن به تعداد مورد نظر است.

سعی می کنم تا آخر هفته در مورد هزینه تکلیف را معلوم کنم.

 

تاخیر بیش از اندازه آنکارا در بررسی پرونده های کبک: چه می توان کرد؟

۱۱ آذر ۱۳۹۱ ۸۰ دیدگاه

چند روز پیش مکاتبه ای داشتم با مدیر برنامه سفارت کانادا در آنکارا آقای Thronton در مورد پرونده های کبک و  به خصوص پرونده های سرمایه گذاری کبک او فردای آن روز پاسخ داد. این پاسخ اما کلی و غیر مسوولانه بود. من از ایشان خواسته بودم  زمانی تخمینی را برای دریافت نتیجه در مورد پرونده های دریافتی آنکارا در سال ۲۰۱۰ اعلام کند و توضیح کافی در مورد وضعیت این دسته دادم و ایشان در پاسخ ضمن اینکه فرمودند نمی توانند زمانی را تخمین بزنند اظهار داشتند که هنوز سهمیه های ۲۰۱۳ روشن نشده و اینکه وزارت مهاجرت دارد تمام تلاش خود را می کند و … از این دست شعارها.

از سوی دیگر تعداد ایمیلها و کامنتهایی که از سوی متقاضیان کبکی منتظر در آنکارا به دست من می رسد و درخواست اقدامی در این خصوص می کنند زیاد است. تلاشهایی هم در حال شکل گیری است  از جمله نامه ای که دوستان تهیه کردند و می خواهند برای مطبوعات کبک بفرستند. همه اینها البته خوب است و بنده هم اگر کمکی از دستم ساخته باشد دریغ نیست.

دوستان در جریانند که پیش از این مسوولین اداره مهاجرت کبک را در این زمینه مطلع کرده ایم که معلوم نیست حال که می دانند خیل عظیم قبول شدگان کبک در آنکارا منتظرند چه خواهند کرد. ممکن است البته تلاش کنند برای سال ۲۰۱۳ سهمیه بگیرند ولی هنوز اگر هم تلاشی شده است ما نمی دانیم.

در کنار همه این کارها به نظرم رسید شاید تلاش برای طرح یک دعوای الزام به انجام وظیفه قانونی یا همان Mandamus در دادگاه فدرال با همراهی تعداد قابل توجه افراد بد نباشد از این جهت که در آستانه سال جدید و تعیین سهمیه ها فشاری به جیسون کنی وارد شده باشد. از سوی دیگر نفس طرح دعوا در دادگاه می تواند بازتاب رسانه ای داشته باشد چه موفق بشود و چه نشود. ادامه ی نوشته

تعطیلی دفتر دمشق؛ وضعیت پرونده ها و چگونگی ارسال مدارک خواسته شده

۱۱ بهمن ۱۳۹۰ ۲۸۸ دیدگاه

بر اساس توضیحی که انجمن ایرانی کانادایی مشاورین از سفارت کانادا در دمشق دریافت کرده اند آخرین وضعیت این سفارت به شرح زیر است:

۱- این سفارت هیچ پرونده جدیدی را نمی پذیرد و پرونده ها به دیگر ویزا آفیسها ارسال می شوند

۲- در مورد پرونده های سابق همه آنها به سفارت دیگری در منطقه فرستاده خواهند شد که متقاضیان باید منتظر دریافت نامه از سفارت جدید باشند.

۳- تا زمانی که با شما از سفارت جدید تماس گرفته نشده است کلیه مکاتبات با دمشق خواهد بود و ایمیلها به ویزا آفیس مربوطه فوروارد می شود ولی تنها در مورد تغییر نشانی پستی؛ تغییر نشانی ایمیل و درخواست بستن پرونده مکاتبه کنید. ادامه ی نوشته