بایگانی

بایگانی برای دسته ی ‘اضافه کردن همسر به پرونده’

نیامدن همسر مهاجر به کانادا و تبعات آن

۱۷ مهر ۱۳۹۴ ۷۸ دیدگاه

دوستی سوال کرده است که:

ویزای مهاجرت دریافت کردم  به اتفاق همسرم ولی همسر حاضر نشد با من به کانادا بیاید. من به کانادا رفتم و لندینگ را ثبت کردم و برگشتم. کار ما به طلاق کشید. حال سوالات من این است.

44342sgmqa77vvd

ترجمه رونوشت طلاقنامه رو باید به کجا ارائه کنم تا طلاق من تو کانادا ثبت بشه تا دولت کانادا من رو متاهل نداند؟
با توجه به اینکه ایشون از ویزا استفاده نکرده و وارد کانادا نشده و پاسپورت+ویزا+ landing paper  ایشون دست من هست ایا من میتونم با برگردوندن اونها به اداره مهاجرت کانادا ویزای ایشون رو باطل کنم و بعدا اگر با خانم دیگری در ایران ازدواج کردم بتونم بدون مشکل ایشون رو با خودم به کانادا ببرم؟ یا در این حالت هم دوباره  تا ۵ سال نمیتونم همسر جدیدی رو به کانادا ببرم؟

 

و اما پاسخ:

ادامه ی نوشته

ازدواج پس از صدور ویزا و قبل از لندینگ در کانادا

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۰۵ دیدگاه

کامنتهای رسیده را قبل از اینکه به صد عدد برسد همین یکی دو روزه پاسخ خواهم داد لطفا کامنت خود را تکرار نکنید.

سوالی رسیده است که به صورت عمومی پاسخ می دهم:

یکی از دوستان من برای کبک اقدام کرده و ویزای او آمده و برای خرداد بلیط گرفته.
اما در همین بین ازدواج کرده و بعد از اطلاع رسانی به کانادا به وی گفته شده که ویزای وی باطل است و باید پاسپورت خود را با یکسری مدارک بفرستد تا روند پذیرش همسر تمام شود و این در حالی است که وی بدون همسر قصد لندینگ داشته و تمام زندگی خود را فروخته و بلیط خریده و در آنجا هم منزل اجاره کرده!!!
آیا برای وی می توان کاری کرد که یا وضعیت همسر به صورت اورژانسی و سریع بررسی شود و یا او بدون همسر لندینگ کند و بعد از یک سال همسرش را ببرد؟

و اما پاسخ:

ادامه ی نوشته

مهاجرت کرده ام ولی متقاضی اصلی نبوده ام ….

۱۵ فروردین ۱۳۹۳ ۶۱ دیدگاه

سوالاتی از سوی دوستان مطرح می شود که با همین جمله شروع می شود. که ناشی از این تصور است که تفاوتی را پس از مهاجرت بین متقاضی اصلی و همسر وی مفروض می دانند. مثلا پرسش می شود من متقاضی اصلی نیستم آیا اگر از همسرم جدا شود اقامت دایم را از دست می دهم؟ و از این قبیل سوالات.

اینکه هنگام اقدام برای مهاجرت متقاضی اصلی بوده اید و یا نبوده اید پس از لندینگ در کانادا و دریافت اقامت دایم دیگر اهمیت ندارد و شما و همسرشما که متقاضی اصلی بوده است در شرایط یکسان هستید. هیچیک از شما دو نفر نمی تواند وضعیت اقامتی دیگری را به خطر بیندازد. علاوه بر این هر یک از اعضای خانواده جز در مورد فرزندان زیر ۱۸ سال که داستان متفاوتی دارند پرونده جداگانه دارند. مثلا اگر همسر شما الزامات اقامتی خود را از جهت حضور دو سال در ۵ سال در کانادا رعایت نکند می تواند اقامت دایم خود را از دست بدهد ولی این اتفاق هیچ تاثیری روی وضعیت اقامتی شما ندارد.

برخی دیگر همراهی همسر در مهاجرت را با اسپانسر کردن همسر مخلوط می کنند. فردی که با همسرش مهاجرت می ند اسپانسر همسرش نیست و تعهدات اسپانسرشیپ همسر را به عهده ندارد. اگر کسی مهاجرت کرد و پس از آن ازدواج کرد می تواند همسر خود را برای آمدن به کانادا اسپانسر کند که در این صورت نسبت به او تعهدات مالی دارد و در دو سال اول نیز بنا به قانون فعلی می تواند مانع از دریافت اقامت دایم او شود.

Immigrating to Get Married, or Getting Married to Immigrate

۱۲ آذر ۱۳۹۲ ۵ دیدگاه

 

Ali Mokhtari

In its initial definition, marriage is a happy bond between two people and is indeed nothing but a legalization of the passion and the interest that exist between them. Sometimes, each of these two people is living in a different part of the world, yet a loving relationship has been formed between them anyway. In this case, immigration regulations come to the rescue of the lovers and allow them to lead their love life in a common land. In other words, one of them immigrates to the country where his/her beloved one lives in order to join him/her and get married. The dominant law in this regard is that the host countries pave the way for and respect this legitimate demand of the couples to be together and get them together as soon as possible. So far, this seems quite nice, quite humanitarian, but sometimes, couples have to wait a long time and face many obstacles in meeting their beloved ones. What are the reasons for this?

Since a larger number of people in Iran and many other countries decide to immigrate, yet immigration laws and regulations are becoming stricter and stricter every day, many people resort to shortcuts, even to cheating, to reach their goals. After exploiting asylum regulations, which are primarily intended for special cases and only for those whose lives are endangered in their home country, exploiting the immigration regulations for the spouses of the citizens of the host country is indeed prevalent. In other words, many people marry only for the sake of immigration and unlike the first group, try to find a person and to file a fake marriage in order to be admitted to the host country. On the other hand, there are some people who, for the sake of the money they thereby make, are willing to get involved in this illegal process and to help these fake couples. This process has turned into a business for some people who want to make a considerable amount of money quickly. A woman who had been living in Canada for many years came to me and asked me if it was possible to sponsor a third spouse. ادامه ی نوشته

اظهار نامه مربوط به غیر همراه کردن فرزند و یا همسر

دوستی از من خواسته بود در مورد متن اظهارنامه ای که اداره مهاجرت از متقاضیانی که همسر و یا فرزند خود را از پرونده خارج می کنند در دسترس قرار دهم. خلاصه کلام اینکه اگر کسی فردی از افراد خانواده را از پرونده خارج کند و به طور کامل پرونده آن عضو بررسی نشود (به تعبیر قانون آن عضو examined نشود) بعدها امکان اسپانسر کردن آن عضو نیست

متن به شرح زیر است ادامه ی نوشته

پاسخ به سوال تکراری در مورد ازدواج کبکی ها

سوال شده است:

 

من منتظر مدیکال هستم و فایل فدرالم مربوط به آگوست ۲۰۱۲ است سوال این است که اگر بخواهم بعد از گرفتن پی آر ازدواجم را اعلام کنم و اسپانسر همسرم شوم چه مدت طول می کشد به همسرم ویزا بدهند؟ ایشان فرانسه می دانند و رشته تحصیلی ایشان هم عمران است با سابقه کار کافی.

پاسخ این سوال بارها داده شده اما باز هم می نویسم ولی پیش از آن نکته مهمی در این سوال هست. فرموده اند ؛ازدواج را اعلام کنم؛ اگر این به معنی این است که ازدواج کرده اند و هنوز اعلام نکرده اند که کار پیچیده می شود. دوستان توجه کنند که به محض ازدواج باید اعلام شود حتی اگر ویزا گرفته اید و هنوز پرواز نکرده اید و ازدواج کنید باید اعلام کنید. اگر نکنید متهم به MISREPRESENTATION  یا همان اظهار خلاف واقع می شوید و ویزای خود را از دست می دهید پس احتمالا منظور این دوست این بوده است که اگر بعد از دریافت پی آر ازدواج کند داستان چیست که باید بگویم اولا در مورد زمان اصلا نمی توان برآوردی داشت و از ۱۰ تا ۱۵ ماه طبیعی است این روزها. اینکه ایشان فرانسه می دانند و …. تاثیری در ماجرا ندارد و زمان را کوتاه نمی کند.

 

آیا می توانم در طول پروسه همسرم ایران باشم؟

این سوالی است که با وجود اینکه بارها پاسخ داده شده برای افراد هضم نمی شود. کسی که همسرش را اسپانسر می کند و سیتی زن کانادا هم نیست باید مقیم کانادا باشد یعنی محل زندگی اش کانادا باشد و اگر افسر در میانه راه در این مورد بررسی کند ببیند فرد در کانادا زندگی می کند یا در خارج است پرونده را می بندد چون اساسا این فرد نمی توانسته اقدام کند. اینکه افسران اینکار را می کنند یا نه کاملا شانسی است و بسیار دیده ام که چنین کرده اند. این قاعده البته نافی سفر رفتن نیست همه افراد حق دارند سفر بروند اما اگر شما از ۱۲ ماه سال ۹ ماه در کشوری بودید سه ماه در کانادا نمی توانید ادعا کنید ۹ ماه مسافرت بوده اید و محل زندگی شما کاناداست. توجه کنید که افسران بررسی کننده را کودن و نفهم فرض کردن به ضرر خود شما تمام می شود. بنابراین بله می توانید رفت و آمد کنید ولی باید محل اصلی زندگی شما کانادا باشد.

ایشان خودشان قبلا اقدام کرده بودند و رد شده اند. ایا این مشکلی ایجاد نمی کند؟ ادامه ی نوشته

اضافه شدن به پرونده تقلبی به عنوان همسر و دو سوال دیگر

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۶۲ دیدگاه
این سوال از سوی دوستی مطرح شده است:
خانمی هستم با یک فرزند که  پذیرش تحصیلی و CAQ در مقطع کارشناسی ارشد از یک دانشگاه کبکی دارم و قرار است برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنم. از طرفی  قرار است به تازگی با آقایی که دارای CSQ است ازدواج کنم.
۱- اگر بتوانم از طریق تحصیلی ویزا دریافت کنم، آیا میتوانیم قبل از رفتن به کانادا با هم عقد کنیم؟ در این صورت باز هم باید برای اضافه شدن من و بچه به پرونده آقا مصاحبه مجدد می شویم؟
 مصاحبه قابل پیش بینی نیست و بسته به امتیازات پرونده دارد و تقریبا همیشه ممکن است داشتن یا نداشتن ویزای دانشجویی ربطی به این موضوع ندارد در ضمن به محض ازدواج قبل از استفاده از ویزا باید مراتب را به سفارت اعلام کنید.

۲-اگر بتوانم از طریق تحصیلی ویزا دریافت کنم، مسلما زودتر از آقا به کانادا میرسم، آیا این باعث نمیشود که روند پرونده آقا زودتر پیش رود و آقا هم زودتر به کانادا برسند؟
 خیر این موضوع هم ربطی به پرونده ندارد و هیچ تاثیری در سرعت کار ندارد

ازدواج و طلاقهای دردسر ساز در پروسه مهاجرت

۲۰ فروردین ۱۳۹۲ ۲۸۷ دیدگاه

این روزها حجم مکاتبات در مورد ازدواج و طلاق متقاضیان مهاجرت زیاد شده است عده ای در میانه راه مایل به جدایی از همسرند و عده ای نیز یار و همسر بر می گزینند. گذشته از خوبی و بدی ازدواج و طلاق این اتفاقات اثرات روشنی در پرونده شما دارد بنابراین اگر پرونده مهاجرت دارید قبل از عملی کردن تصمیم خود به تاثیر آن بر پرونده خود بیندیشید.

آنها که در کبک پرونده دارند گاه تصور می کنند پس از مصاحبه همه چیز تمام است و می توانند جدا شوند و یا ازداج کنند. قبلا نوشته ام ولی گویا کسی نمی خواند چون هر رزو سوال می شود. پس باز می نویسم. در صورت جدایی و یا ازدواج پس از قبولی مصاحبه کبک بار دیگر پرونده شما در شرایط جدید از سوی کبک بررسی می شود و اگر امتیاز قبولی را نداشته باشید خود نیز از رفتن باز می مانید حتی اگر در مرحله فدرال مدیکال را هم انجام داده باشید.

در مورد فدرالی هایی که قبول شده اند ازدواج خطر آفرین نیست ولی طلاق می تواند امتیاز فرد را به زیر ۶۷ برساند و پرونده رد شود. ادامه ی نوشته

نگاهی به باورهای غلط در مورد مهاجرت

۹ فروردین ۱۳۹۲ ۱۰۱ دیدگاه

این روزها خوشبختانه تعداد افرادی که مدیکال و ویزا می گیرند کم نیست و بسیاری از آنان لطف دارند و مشکلات و سوالات خود را از طریق وبلاگ و یا ایمیل با ما در میان می گذارند. بسیاری از از سوالات به تدریج در وبلاگ پاسخ گرفته اند ولی همچنان مطرح می شوند بیشتر به این دلیل که دوستان لطف کافی برای خواندن مطالب وب سایت ندارند و قبل از بررسی کافی و گشتی برای یافتن پاسخ سوال پرسشی تکراری مطرح می کنند. آنچه که گاهی البته می توان گفت آزار دهنده است باورهای غلطی است که در جامعه وجود دارد و گاهی حتی دوستانی که خواننده مطالب هم هستند ولی دقت کافی نداشته اند در دام خود می اندازد. این گزاره که <یکی از دوستانم که چند سال پیش به کانادا مهاجرت کرده است می گوید ……> بسیار شنیده می شود.

ادامه ی نوشته

سوال درباره اضافه کردن همسر به پرونده در مرحله فدرال پرونده کبک

سوال:

در مصاحبه کبک در فروردین امسال قبول شدم. و فایل نامبر فدرال رو هم دریافت کردم و منتظر دریافت نامه مدیکال هستم. میخواستم بدونم اگر که بخواهم قبل از مهاجرت به کانادا ازدواج کنم، آیا باید پروسه مهاجرت رو از ابتدا طی کنم یا اینکه میتونم ایشون رو به پرونده خودم اضافه کنم و یا بهتر است که بعد از مهاجرت خودم به کانادا برای مهاجرت ایشون اقدام کنم ؟

پاسخ:

ادامه ی نوشته