ازدواج و طلاقهای دردسر ساز در پروسه مهاجرت

۲۰ فروردین ۱۳۹۲

این روزها حجم مکاتبات در مورد ازدواج و طلاق متقاضیان مهاجرت زیاد شده است عده ای در میانه راه مایل به جدایی از همسرند و عده ای نیز یار و همسر بر می گزینند. گذشته از خوبی و بدی ازدواج و طلاق این اتفاقات اثرات روشنی در پرونده شما دارد بنابراین اگر پرونده مهاجرت دارید قبل از عملی کردن تصمیم خود به تاثیر آن بر پرونده خود بیندیشید.

آنها که در کبک پرونده دارند گاه تصور می کنند پس از مصاحبه همه چیز تمام است و می توانند جدا شوند و یا ازداج کنند. قبلا نوشته ام ولی گویا کسی نمی خواند چون هر رزو سوال می شود. پس باز می نویسم. در صورت جدایی و یا ازدواج پس از قبولی مصاحبه کبک بار دیگر پرونده شما در شرایط جدید از سوی کبک بررسی می شود و اگر امتیاز قبولی را نداشته باشید خود نیز از رفتن باز می مانید حتی اگر در مرحله فدرال مدیکال را هم انجام داده باشید.

در مورد فدرالی هایی که قبول شده اند ازدواج خطر آفرین نیست ولی طلاق می تواند امتیاز فرد را به زیر ۶۷ برساند و پرونده رد شود.

برخی دوستان هم جالبند ازدواج می کنند و بعد در مورد اعلام و یا عدم اعلام آن سوال می کنند!!!! ازدواج کردید و یا طلاق گرفتید باید سریع اعلام کنید. حق انتخاب ندارید و طبیعی است که عواقب آن هم در کنترل شما نیست بنابراین قبل از عملی کردن تصمیم خود خوب جوانب را بسنجید.

برخی دیگر از دوستان هم تصور می کنند می توانند پس از دریافت ویزا و قبل از لندینگ ازدواج کنند و بعد برای همسر خود درخواست ویزا کنند و یا بعدا او را اسپانسر کنند. عده ای هم برای این دوره برنامه ریزی طلاق می کنند. این هم نمی شود و فرقی بین این مرحله و مراحل قبل از آن نیست. اینجا هم باید اعلام کنید و منتظر دریافت نظر اداره مهاجرت برای اقدام بعدی باشید و چه بسا ویزای خود را هم از کف بدهید.

  1. مريم
    ۷ اسفند ۱۳۹۳ در ۲۰:۲۹ | #1

    اقای دکتر با سلام و تشکر.
    تقریبا تمام پرسش ها و پاسخ های مربوطه رو خوندم.
    من FSW 2014 اقدام کردم و الان در مرحله پاس ریکوئست هستم و با اقایی نامزد هستم ، زمان عقد برایمان چندان مهم نیست و موفقیت امیز بودن پروسه مهاجرت مهمتره.

    ۱- شما از دید تجربی و حرفه ای خود عقد قبل از لند رو توصیه می کنید یا بعد از لند؟ ( از خواندن پاسخ های شما متوجه هستم که قبل از لند باید بلافاصله تغییر در پرونده رو اطلاع بدم و منتظر انجام پروسه و صدور ویزا برای هردویمان باشم در حالیکه بعد از لند باید اسپانسر بشم)

    ۲- اگر من اسپانسر ایشون بشم میشه براشون درخواست ویزای ویزیتور بکنم؟ و بهشون ویزا میدن؟

    • ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ در ۲۳:۳۲ | #2

      همه مطالب را نخوانده اید
      اگر الان اضافه کنید به نظر آنها ازدواج مشکوک خواهد بود ولی ایرادی ندارد اگر سابقه دوستی و رابطه دارید
      اگر ندارید و سنتی است بهتر است بروید بعدا برگردید عقد کنید و اسپانسر کنید
      روی ویزا برای دوران انتظار حساب نکنید

  2. کیاوش
    ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۳:۵۵ | #3

    باسلام و خسته نباشید
    من به صورت فدرال اسکیلد وورکر برای مهاجرت کانادا اقدام کردم و پرونده من الان در مرحله مدیکال است. همچنین ۴ سال با دوست دخترم زندگی مشترک داشتیم. من ایشون رو در پرونده خودم به عنوان common law وارد نکردم. سوال من این است که
    ۱-بهتره ایشان را الان وارد پروندم کنم یا اینکه پرونده دچار مشکل میشه با توجه به اینکه امتیازات ایشان برای اکسپرس اینتری کم است.
    ۲-اگر بعد از لندینگ ازدواج کنیم پرونده چقدر طول میکشه آیا امسال هم همان میانگین ۱۵ ماه زمان می برد؟ یا پرونده های اسپانسر هم سریعتر بررسی می شوند؟
    ۳- آیا راه دیگری مثل ثبت شرکت به نام خودم بعد از لندینگ و درخواست ویزای کار برای ایشان امکان پذیر است؟
    ۴-و آیا میشه در کانادا شرکت ثبت کرد و شریک آن را فرد مقیم ایران ثبت کرد و با این کار آیا ویزای توریستی بیزینس یا مشابه آن برای فرد صادر می شود؟ شاید ازین طریق ایشان زودتر به کانادا بیایند و در آنجا ازدواج کنیم.

    • ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۴:۲۶ | #4

      ۱- بله می توانید به شرط اینکه به گونه ای نباشد که متهم به اظهار خلاف واقع هنگام تشکیل پرونده شوید به تعبیر دیگر باید به گونه ای باشد که هنگام ثبت اولیه فایل عنوان Common Law Partner بر ایشان صدق نمی کرده است و شما هم اشاره ای نکرده اید
      ۲- خدا می داند قابل پیش بینی نیست
      ۳- خیر به هیچ وجه
      ۴- خیر این روشها کار نمی کند خلاقیت به خرج ندهید کیس شما روشن است

  3. شیرین
    ۲۶ آذر ۱۳۹۳ در ۲۱:۱۶ | #5

    سلام، بالاخره وارد کانادا شدم (مین الپیکنت). در حال جدایی بودم و تنها آمدم. همسرم همواره قصد سواستفاده از مسئله کانادا را داشته.
    ۱٫ آیا امکان حذف همسرم از پرونده در این مرحله وجود دارد؟ (ویزاها صادر شده)
    اگر جواب مثبته:
    ۲٫ روش حذفش چیه؟ آیا باید با اداره مهاجرت در آنکارا نامه نگاری کنم؟ (شوهرم ادعا می کنه پاسش گم شده و برای آمدن باید دوباره بره آنکارا ویزای جدید بگیره)
    ۳٫ آیا اگر قبل از گرفتن کارت PR، به اداره مهاجرت بگم که میخوام همسرم را از پرونده حدف کنند، برای کارتم مشکلی پیش میاد؟
    ممنون از راهنمایی شما

    • ۱ دی ۱۳۹۳ در ۰۶:۱۳ | #6

      حذف در این مرحله معنی ندارد و در شرایطی باعث دردسر برای خود شما می شود
      اگر امدن ایشان برایتان خطری در پی دارد داستان دیگری است و می توانید با من تماس بگیرید

      کارت پی ار در این میان موضوعیت ندارد

برگه نظرات
1 2 3 4 1484
دیدگاه ها مسدود است.