بایگانی

بایگانی برای دسته ی ‘تمدید کارت اقامت دایم’

چند نکته مهم در خصوص کارت اقامت دائم و تمدید آن

۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ Comments off

img4

کارت اقامت دائم کانادا (Permanent Resident Card) یا همان کارت PR یک مدرک معتبر کانادایی است که وضعیت هر فرد را به عنوان یک مقیم کانادا اثبات می کند و برای افرادی صادر می شود که هنوز شهروند کانادا نشده اند و پاسپورت کانادایی ندارند. ادامه مطلب…

شرایط حفظ اقامت در کانادا چیست ؟

پاسخ ویدیویی به سوالات (شماره ۲): اگر تعداد ۷۳۰ روز در ۵ سال گذشته را کانادا نباشم، چه می شود؟

۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ۴۷ دیدگاه

به دنبال ویدیوی قبلی از شما دعوت می کنم به ویدیوی شماره ۲ توجه کنید.

این ویدیو در پاسخ به این سوال تهیه شده است که اگر مهاجر کانادا الزام حضور دو ساله در کانادا را رعایت نکرده باشد و این موضوع از سوی افسر کانادایی در سفارت و یا مرز ورودی کانادا مسجل شود چه اتفاقی خواهد افتاد و چاره چیست؟

بخش دوم شایعات بی اساس در میان تازه واردین: خروج از کانادا بیش از یک سال و یا ششماه

۲۲ بهمن ۱۳۹۳ ۱۴۰ دیدگاه

این دو سوال را از کامنتها مستقیم آورده ام و از مواردی است که بی وقفه سوال می شود و نشان از گسترش شایعات بی اساس در این زمینه دارد:

 

سوال اول:

من بعد از لندینگ در مونترال و گذشت ۳ ماه به ایران برگشتم و بلیط برگشتم ۵ ماه بعد از ورودم به ایران است. سوالم اینه که آیا می تونم بیش از ۶ ماه در ایران بمونم و بعد از ۶ ماه برگردم مونترال یا باید مدت عدم حضورم در مونترال کمتر از ۶ ماه باشه؟

 

سوال دوم:

سوال داشتم در خصوص ورود به کانادا و مدت حضور در آنجا.

من اکتبر پارسال ۲۰۱۴ اولین ورودم رو به کانادا انجام دادم.(و ۳ هفته اقامت داشتم و pr رو گرفتم ) و الان بیشتر از ۱ سال است که کانادا نرفتم.آیا برای اینکه pr باطل نشه باید سالی ۱ بار به کانادا سفر داشته باشم. هم اکنون شرایط رفتن رو ندارم. الان از این می ترسم که pr من باطل شده باشه. یا بعدا برای اقامت به مشکل بخورم.

 

و اما پاسخ:

ادامه ی نوشته

کارت اقامتم در شرف انقضاست و در کانادا نبوده ام

۲۹ مرداد ۱۳۹۳ ۴۱ دیدگاه


سوال:

من کارت اقامتم را در سال ۲۰۱۰ دریافت کردم مدت ۴ ماه هم در کانادا ماندم اما به دلیل مشکلاتی مجبور شدم برگردم. بعد از اون هم مدت ۲ سال در ایران دانشجوی ارشد بودم. با توجه به تاریخ روی کارت ژون ۲۰۱۵ باطل می شود.علاوه براین درصدد اپلای برای تحصیل در سپتامبر ۲۰۱۵ هستم.از لحاظ قانونی چه راهکارهایی برای حفظ اعتبار اقامت پیشرو دارم؟

 

پاسخ:

شما الزامات اقامت یعنی حضور ۲ سال در ۵ سال را رعایت نکرده اید اما اگر همین روزها به کانادا بیایید به قصد ماندن با دو حالت روبرو خواهید شد:

۱- اینکه سر مرز بدون گرفتاری رد شوید و افسر مرزبانی شما را سوال پیچ نکند

در این صورت خوش شانس بوده اید دو سال بمانید و بعد درخواست تمدید کارت کنید. کارت اقامت شما دلیل وضعیت اقامتی شما نیست و اقامت شما دایم است حتی با وجود نداشتن کارت معتبر منتها امکان ورود با کارت غیر معتبر ندارید

 

۲- اینکه سر مرز شما گرفتار شوید و مشخص شود که الزامات را رعایت نکرده اید که در این صورت اقامت را باطل می کنند و شما سی روز فرصت تجدید نظر دارید. شانس تجدید نظر در این تصمیم افسر زیاد نیست و دلایل معمول مانندتحصیل و یا نگهداری از پدر و مادر مریض برای جلب نظر قاضی مهاجرت کافی نیست

 

باز هم سخنان بی ربط در زمینه حفظ اقامت و دریافت تابعیت کانادا

۲۴ تیر ۱۳۹۳ ۱۸ دیدگاه

با وجود اینکه دو مقاله در زمینه شایعات و ابهامات قانون جدید شهروندی کانادا نوشته ام هنوز هم ایمیلها و کامنتهایی دریافت می کنم که گذشته از بی اساس بودن گزاره ها باعث می شود به این همه خلاقیت در نتیجه گیریهای ماورایی از آنچه در جریان است آفرین بگویم.

دو نمونه از این شایعات بی اساس را در پی می آورم.

۱- کسی پرسیده است: ایا شرایط جدید صدور پاسپورت که اقامت دو سال پیاپی از ۵ سال را شامل شده است برقرار گردیده , اگر در این زمان اتفاق استثنایی از قبیل مریضی شدید نزدیکان یا فوت پیش اید و مجبور به ترک موقت کانادا شویم مشکلی برای صدور پاسپورت کانادا به وجود نمیاورد.

اینکه این از کجا در آمده است من متعجبم. به نظر می رسد دوست عزیز سوال کننده کلمات مربوط به مقررات حفظ اقامت و نیز دریافت تابعیت را روی کاغذی نوشته و بعد به صورت اتفاقی کنار هم گذاشته است. باز هم تکرار می کنم تغییری در مورد مقررات حفظ اقامت نیست و همچنان باید تعداد روزهای دو سال را در ۵ سال گذشته در کانادا باشید تا کارت شما تمدید شود.  برای تابعیت هم ۴ سال در ۶ سال قبل را باید در کانادا گذرانده باشید که تفصیل آن اینجا هست

۲- دوست دیگری گفته است: من در اول جولای به مونترال آمدم و قصد دارم پس از دریافت کارت PR به مدت یک ماه به ایران سفر کنم و دوباره به کانادا برگردم. اما از دوستانم شنیدم وقتی کارت  اقامت دائم را دریافت کنم به مدت شش ماه حق خروج از کانادا را ندارم. آیا این مساله صحیح است؟

این هم از جنس همان سخن قبلی است. این دوستان البته مزخرف گفته اند و هیچ قاعده و قانونی نیست که مانع از خروج شما از کانادا در ۶ ماه اول دریافت اقامت باشد.

به خدا پناه می برم از این همه خلاقیت دوستان

شما هم اگر از این جنس سخن شنیده اید مطرح کنید تا ستاد مبارزه با شایعات ما به کار خود ادامه دهد.

مشخصات دقیق عکس مناسب برای کارت PR

۱۸ مهر ۱۳۹۲ ۱۹ دیدگاه

در مورد پاسخ به کامنتها می دانم که عقب مانده ام. پاسخ می دهم

می دانید که برای کارت اقامت باید عکس شما مشخصات خاصی را داشته باشد. گاه عدم رعایت این مشخصات می تواند باعث تاخیر در صدور کارت شما بشود به خصوص آنانکه خاک کانادا را ترک می کنند و مجبورند به دلیل نداشتن کارت برای برگشت رنج سفر آنکارا را برای دریافت برگ سفر از سفارت کانادا بر خود هموار کنند.

مشخصات دقیق عکس در این فایل پی دی اف قابل دسترسی است و می توانید با پرینت آن و به همراه داشتن این مشخصات عکاس را برای گرفتن عکس دقیق کمک کنید.

ادامه ی نوشته

پاسخ به چند سوال در مورد حفظ اقامت همسر یک سیتی زن کانادا که خارج از کانادا زندگی می کنند.

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۷۱ دیدگاه

کارت اقامت همسرم در فوریه ۲۰۱۴ باطل میشود در حالیکه من و فرزندم هر دو از ۲۰۰۷ سیتی زنیم.

۴ سوال داشتم:

۱) با توجه به اینکه ما دو نفر سیتی زنیم، آیا می شود از ایران فرم تمدید را پر کند و بفرستد و زمانیکه نامه آماده شدن کارت آمد برویم و کارت را دریافت کنیم؟

۲) از چه زمانی قبل از با طل شدن کارت میشود اقدام کرد؟

۳) آیا کارت قبلی را در زمان تمدید میگیرند یا اینکه به کارت قبلی نباز نبیست و نزدمان میماند

۴) کارت جدید را میفرستند یا اینکه با ید شخصا دریافت شود

و اما پاسخها:

دور زدن الزام قانونی اقامت با تاسیس شرکت در کانادا و …..

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۲۹ دیدگاه

تلفنی دریافت کردم از کسی که ایران بود و سال ۲۰۱۱ لندینگ خود را به عنوان مقیم دایم انجام داده بود و بعد برای ادامه زندگی بازگشته بود به وطن و مشغول کار بود. می گفت من نمی توانم در ۵ سال یعنی تا ۲۰۱۶ دست کم دو سال را در کانادا بمانم و باید راهی باشد تا امتیاز اقامت را از دست ندهم. راه مورد نظر ایشان تاسیس یک شرکت کانادایی و بعد اینگونه جلوه دادن موضوع که برای آن شرکت کانادایی در ایران کار می کند و چون برای یک شرکت کانادایی کار می کند پس حضورش در خارج از کانادا مانند حضور در کاناداست.

 

 

نخستین واکنش من به ایشان این بود که اصلا اگر قرار نیست کانادا زندگی کند چرا برای اقامت اقدام کرده است و چه اصراری به حفظ آن دارد. و ایشان قصد خود برای زندگی در کانادا در آینده را مطرح کرد.

پس از آن توضیح مفصلی برای ایشان دادم که اساسا این پروژه نشدنی است و جز ایجاد هزینه نتیجه دیگری در پی ندارد.

نمی دانم چرا برخی دوستان تصور می کنند افسران کانادایی و یا مجموعه های دولتی این کشور ساده انگارند و نمی توانند تشخیص دهند قصد واقعی فرد چیست.

دست کم دو ایراد حداقلی به این طرح وارد است: ادامه ی نوشته

سوالی تکراری اما به شکلی دیگر در مورد ۵ سال دوم اقامت و بحث تمدید کارت پی آر

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۹۹ دیدگاه

دوستی نوشته اند:

این سوال از طرف یکی از موکلینتونه :
شنیدیم که اون مدت اقامت ( سه سال از پنج سال ) به یه پنج سال دیگه قابل تمدید هست .
۱- آیا این مطلب درست هست ؟
۲- اگر هست آیا مدتی که در ۵ سال اول در کانادا اقامت داشتن به پنج سال دوم هم اضافه میشه ؟

 

و اما پاسخ:

ادامه ی نوشته