بایگانی

بایگانی برای دسته ی ‘پرداخت هزینه قانونی’

از تماسهای غیر ضروری با بانکها در مورد نقد شدن درفت یا مانی اردر خودداری کنید

۱۲ بهمن ۱۳۹۳ Comments off

نامه ای دریافت کرده ام از خواننده ای که برای برنامه نیروی متخصص فدرال اقدام کرده است. ایشان بعد از یک ماه از آنجا که نگران بوده است به ظرفیت رشته رسیده  و وارد سیستم شده یا نه چندین بار به بانک کانادایی صادر کننده درفت تماس گرفته و جویای این شده است که آیا این درفت یا حواله بانکی که ایشان روی پرونده گذاشته بوده نقد شده است یا خیر.

بانک هم که از قضا TD بوده است (و البته فرقی هم نمی کرد کدام باشد از این جهت) پس از یکی دو بار تماس با چند سوال متوجه می شوند که ایشان در ایران است و طبیعی است که با توجه به اینکه بر اساس مقررات احمقانه و خشک تحریم (که برخی بانکها در ارتباط با آن حساسیت بیش از حد قانونی اعمال می کنند)، دادن خدمات به فردی که ساکن ایران است ممنوع است، بانک مربوطه به ایشان می گوید که این حواله را نقد نخواهند کرد و روز آن هولد گذاشته اند.

این به این معنی است که این دوست عزیز ما عملا پرونده خود را از بین برده است. اگر حواله قابل نقد شدن نباشد که نیست سیدنی بدون هر گونه ملاحظه ای پرونده را باز می گرداند و از سیستم خارج می کند.

 

این موضوع را از آن جهت نوشتم که دوستان توجه کنند و خلاقیت بیش از حد نشان ندهند. صبوری قطعا چاره بهتری است به جای تماسهای غیرضروری و نامتعارف.

 

سوال درباره بسته شدن پرونده در کبک به دلیل عدم پرداخت هزینه قانونی

۳۰ مرداد ۱۳۹۰ ۱۱۷ دیدگاه

سوال:

من وهمسرم تقاضای مهاجرتی خود را به استان کبک برای دفتر دمشق در اردیبهت ۹۰ ارسال کردیم و تا یک ماه قبل هیچگونه ایمیلی دریافت نکرده بودیم که خودمون واسه پیگیری ایمیل زدیم و پاسخ گرفتیم که پرونده شما در حال بررسی است تا سه روز پیش که ایمیل جدید با این محتوا که پرونده شما بدلیل رد پرداخت از سوی کارت اعتباری قابل پیگیری نیست و ما سه ماه قبل برای شما ایمیل ارسال کرده بودیم و اکنون نیز پرونده شما را بسته ایم.

که اولا هیچگونه ایمیلی ما دریافت نکردیم تا زمان ایمیل اول و اینکه دوستان ما با همین کارت اعتباری اقدام کردند و مبلغ مورد نظر از کارت کم شده بوده حالا چرا در مورد پرونده ما این اشکال وجود داره جای سواله !!!

ادامه ی نوشته