خانه > تمدید کارت اقامت دایم, درخواست شهروندی > باز هم سخنان بی ربط در زمینه حفظ اقامت و دریافت تابعیت کانادا

باز هم سخنان بی ربط در زمینه حفظ اقامت و دریافت تابعیت کانادا

۲۴ تیر ۱۳۹۳

با وجود اینکه دو مقاله در زمینه شایعات و ابهامات قانون جدید شهروندی کانادا نوشته ام هنوز هم ایمیلها و کامنتهایی دریافت می کنم که گذشته از بی اساس بودن گزاره ها باعث می شود به این همه خلاقیت در نتیجه گیریهای ماورایی از آنچه در جریان است آفرین بگویم.

دو نمونه از این شایعات بی اساس را در پی می آورم.

۱- کسی پرسیده است: ایا شرایط جدید صدور پاسپورت که اقامت دو سال پیاپی از ۵ سال را شامل شده است برقرار گردیده , اگر در این زمان اتفاق استثنایی از قبیل مریضی شدید نزدیکان یا فوت پیش اید و مجبور به ترک موقت کانادا شویم مشکلی برای صدور پاسپورت کانادا به وجود نمیاورد.

اینکه این از کجا در آمده است من متعجبم. به نظر می رسد دوست عزیز سوال کننده کلمات مربوط به مقررات حفظ اقامت و نیز دریافت تابعیت را روی کاغذی نوشته و بعد به صورت اتفاقی کنار هم گذاشته است. باز هم تکرار می کنم تغییری در مورد مقررات حفظ اقامت نیست و همچنان باید تعداد روزهای دو سال را در ۵ سال گذشته در کانادا باشید تا کارت شما تمدید شود.  برای تابعیت هم ۴ سال در ۶ سال قبل را باید در کانادا گذرانده باشید که تفصیل آن اینجا هست

۲- دوست دیگری گفته است: من در اول جولای به مونترال آمدم و قصد دارم پس از دریافت کارت PR به مدت یک ماه به ایران سفر کنم و دوباره به کانادا برگردم. اما از دوستانم شنیدم وقتی کارت  اقامت دائم را دریافت کنم به مدت شش ماه حق خروج از کانادا را ندارم. آیا این مساله صحیح است؟

این هم از جنس همان سخن قبلی است. این دوستان البته مزخرف گفته اند و هیچ قاعده و قانونی نیست که مانع از خروج شما از کانادا در ۶ ماه اول دریافت اقامت باشد.

به خدا پناه می برم از این همه خلاقیت دوستان

شما هم اگر از این جنس سخن شنیده اید مطرح کنید تا ستاد مبارزه با شایعات ما به کار خود ادامه دهد.

  1. مهرداد
    ۳ مهر ۱۳۹۴ در ۰۰:۱۸ | #1

    سلام جناب آقای مختاری
    من قبلآ تشکر می کنم از جنابعالی که به سوالات اینجانب پاسخ می دهید سوال من از حضرتعالی این است من فرزندی دارم که در ایران متولد شده {سال ۲۰۱۱} و من سال ۲۰۱۴ سیتیزن کانادا شدم و در حال حاضر برای فرزندم درخواست اقامت کردم آیا برای فرزندم می توانم درخواست تابعبت کانادا کنم؟ اگرنه جه موقع می توانم اقدام کنم؟
    باز هم از حضرتعالی کمال تشکر را دارم.

    • ۶ مهر ۱۳۹۴ در ۱۷:۵۷ | #2

      خیر
      فرزند شما در زمانی متولد شده که شما سیتیزن کانادا نبوده اید
      می توانید برای ایشان درخواست اقامت کنید
      مایل بودید با ما تماس بگیرید

  2. مهران
    ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۶:۴۹ | #3

    البته منظورم ۱۸۶ روز یا همان شش ماه بود.

  3. مهران
    ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۶:۴۷ | #4

    سلام
    الان که مقاله “ابهامات و شایعات ……: را مطالعه کردم متوجه شدم. تا به حال این طور فکر میکردم که کسی که کارت پی آر دارد اگر در طی یکسال، بیشتر از ۱۸۳ روز خارج از خاک کانادا باشد نمیتواند بعد از گذشت ۵ سال حتی قانون حضور ۲ سال از ۵ سال را رعایت کرده باشد، کارت پی آر را تمدید کند. سپاس از شفاف سازی. اطلاعات شما سبب دلگرمی ما است. باز هم تشکر میکنم.

  4. سالار
    ۶ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۴:۴۵ | #6

    سلام
    جناب مختاری من می خواستم بدونم که برای پر کردن ٧٣٠ روز برای تمدید پی آر قانون ۶ماه در هر سال میلادی برای تابعیت که صدق نمیکنه برای پی آر؟
    با تشکر از شما

  5. بهنام
    ۳۰ تیر ۱۳۹۳ در ۲۱:۰۸ | #8

    با سلام اقای مختاری
    میخواستم بدانم اخرین پرونده های سرمایه گذاری که موفق به دریافت مدیکال شده اند ، فایل نامبر فدرالشان مربوط به چه تاریخ بوده؟ با تشکر

  6. علی
    ۲۸ تیر ۱۳۹۳ در ۰۵:۵۵ | #9

    جناب آقای مختاری
    با سلام
    آیا کسی که اقامت کانادا را ندارد و به عنوان توریست به کانادا سفر کرده است اگر فرزندش در خاک کانادا متولد شود در اینصورت وضعیت اقامت فرزند چگونه خواهد بود ؟
    آیا با متولد شدن در خاک کانادا و زمانیکه والدین توریست هستند می توان برای فرزند کارت اقامت و یا پاسپورت کانادا را در یافت کرد؟
    باتشکر از پاسخ شما

    • ۳ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۴:۵۵ | #10

      فرزند تابعیت کانادا دریافت می کند و پاسپورت می گیرد
      البته این داستان هیچ کمکی به پدر و مادر برای ماندن نمی کند

  7. nader
    ۲۷ تیر ۱۳۹۳ در ۱۰:۰۰ | #11

    سلام سوالی داشتم که اگر جواب بدید ممنون میشم ، اگر ما در مرحله مدیکال رد بشویم تکلیف مبلغ ۱۸۰ هزار دلار پرداختی چی میشه ؟ آیا به ما بر می گردونن یا خیر ؟

    • ۱ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۷:۵۵ | #12

      در یم بازه زمانی معینی اگر این اتفاق بیفتد قابل بازگشت است چزییات را باید از بانکی که با آن اقدام کرده اید بپرسید

  8. حسین
    ۲۶ تیر ۱۳۹۳ در ۱۲:۱۴ | #13

    سلام آقای دکتر
    چند وقت پیش توی همین سایت راجب به اینکه قصد دارید وضعیت فعلی اداره مهاجرت کبک رو با یکی از نمایندگان پارلمان کبک مطرح کنید و موضوع رسانه ای بشه مطرح کردید . میخواستم بپرسم موفقیتی حاصل شده ؟ چون شما در مورد پرونده های فدرال حرکت بی نظیری رو انجام داده بودید .
    با تشکر

    • ۲۶ تیر ۱۳۹۳ در ۲۱:۰۵ | #14

      هنوز پیگیرم ملاقاتی از وزیر بگیریم. صحبت از رسانه ای شدن نبود البته
      خبری بشود اعلام می کنم

  9. anahita
    ۲۶ تیر ۱۳۹۳ در ۰۵:۲۱ | #15

    با سلام. خیلی‌ ممنون از اطلاعات در مورد قوانین جدید اقامت. میشه لطفا منبع اطلاعات رو در سایت رسمی‌ مهاجرت به کانادا (یا هر سایت رسمی‌ دیگه) معرفی‌ کنین؟ خیلی‌ از مقالات به انگلیسی‌ ابهام‌هایی‌ دارن که می‌خواستم مطمئن شوم. بخصوص می‌خواستم بدونم که کجا گفتن که سال میلادی حساب میشود (و نه یک سال از زمان صدور کارت اقامت). همچنین اینکه سالهایی که زیر ۱۸۳ روز است، جز ۱۴۶۰ روز به حساب نمیاد در اینجا گفته نشده: http://news.gc.ca/web/article-en.do?nid=۸۳۲۲۱۹

    آیا شما منبع دیگری دارید که میتونین در اختیار ما بگذارید؟ خیلی‌ ممنون

  10. صنم
    ۲۵ تیر ۱۳۹۳ در ۰۶:۳۸ | #17

    آقای مختاری سلام
    من سی اس کیوم مارچ ۲۰۱۰ است مدیکال سپتامبر ۲۰۱۲ دادم برای ۲۰۱۳ در یک روز به مصاحبه دوم و بعدازظهر همون روز مصاحبه سوم دعوت شدم. بعد از گذشت ۳ماه به مصاحبه چهارم در آنکارا در ژانویه ۲۰۱۴ دعوت شدم. خودشون گفتن برای ویزا ۳-۶ ماه منتظر باشم که تا این لحظه هیچ خبری نبوده است. با توجه به اینکه سی اس کیو ی من باطل شده حتی مدیکالم هم باطل شده ، شما فکر میکنین این بلاتکلیفی من به ویزا میرسه ؟ ترا خدا پاسخم رو بدین.

دیدگاه ها مسدود است.