بایگانی

بایگانی برای دسته ی ‘PR Card’

شرایط حفظ اقامت در کانادا چیست ؟

پاسخ ویدیویی به سوالات مهاجرتی (شماره ۱۱): چگونه می توان برای پدر و مادر اقامت دایم گرفت؟

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۹ دیدگاه

در این ویدیو به موضوع اسپانسرشیپ پدر و مادر پرداخته ام . اینکه چکونه فردی که مقیم کاناداست و یا سیتی زن این کشور است می تواند پدر و مادر خود را با ویزای اقامت دایم به کانادا بیاورد.

پاسخ ویدیویی به سوالات مهاجرتی (شماره ۵): آنچه باید در مورد کارت پی آر بدانید

۱۹ فروردین ۱۳۹۵ ۴ دیدگاه

در این ویدیو به موضوع کارت پی آر پرداخته ام. این کارت چیست؟ چه استفاده ای دارد؟ چکونه تمدید می شود؟ و ……

Categories: PR Card Tags:

پاسخ ویدیویی به سوالات مهاجرتی(شماره۳): ابهامات و استثنایات حفظ اقامت کانادا

۹ فروردین ۱۳۹۵ ۸ دیدگاه

در این ویدیو به برخی ابهامات مطرح شده در مورد موضوع حفظ پی آر و نیز استثنایات بر قاعده دو سال در ۵ سال حضور در خاک کانادا پرداخته ام.

یک سوال: کارت پی ار دارم ولی در ایران ممنوع الخروج بوده ام و کانادا نبودم. اقامتم چه می شود؟

دوستی سوال کرده اند که:

من پی ار کانادا را دریافت کردم و هنوز معتبر است ولی کمتر از دو سال از اعتبار ان باقی است. من پس از دریافت پی ار به ایران رفتم ولی همسرم مرا ممنوع الخروج کرد و به تازگی مشکل حل شده است. من به اراده خود از امدن و ماندن در کانادا خودداری نکردم. 

وضع من چیست؟ ایا اقامتم را از دست می دهم؟ می توانم هنگام ورود به افسر مهاجرت وضعم را توضیح دهم و اقامتم حفظ شود؟

confused

مقررات در استانهای مختلف یکسان است؟ شاید بتوانم استان دیگری غیر از بی سی وارد شوم

اما پاسخ:

استان ها قوانین متفاوت ندارند موضوع در صلاحیت دولت فدرال است
ادامه ی نوشته

Categories: PR Card Tags:

بخش دوم شایعات بی اساس در میان تازه واردین: خروج از کانادا بیش از یک سال و یا ششماه

۲۲ بهمن ۱۳۹۳ ۱۴۰ دیدگاه

این دو سوال را از کامنتها مستقیم آورده ام و از مواردی است که بی وقفه سوال می شود و نشان از گسترش شایعات بی اساس در این زمینه دارد:

 

سوال اول:

من بعد از لندینگ در مونترال و گذشت ۳ ماه به ایران برگشتم و بلیط برگشتم ۵ ماه بعد از ورودم به ایران است. سوالم اینه که آیا می تونم بیش از ۶ ماه در ایران بمونم و بعد از ۶ ماه برگردم مونترال یا باید مدت عدم حضورم در مونترال کمتر از ۶ ماه باشه؟

 

سوال دوم:

سوال داشتم در خصوص ورود به کانادا و مدت حضور در آنجا.

من اکتبر پارسال ۲۰۱۴ اولین ورودم رو به کانادا انجام دادم.(و ۳ هفته اقامت داشتم و pr رو گرفتم ) و الان بیشتر از ۱ سال است که کانادا نرفتم.آیا برای اینکه pr باطل نشه باید سالی ۱ بار به کانادا سفر داشته باشم. هم اکنون شرایط رفتن رو ندارم. الان از این می ترسم که pr من باطل شده باشه. یا بعدا برای اقامت به مشکل بخورم.

 

و اما پاسخ:

ادامه ی نوشته

کارت اقامتم در شرف انقضاست و در کانادا نبوده ام

۲۹ مرداد ۱۳۹۳ ۴۱ دیدگاه


سوال:

من کارت اقامتم را در سال ۲۰۱۰ دریافت کردم مدت ۴ ماه هم در کانادا ماندم اما به دلیل مشکلاتی مجبور شدم برگردم. بعد از اون هم مدت ۲ سال در ایران دانشجوی ارشد بودم. با توجه به تاریخ روی کارت ژون ۲۰۱۵ باطل می شود.علاوه براین درصدد اپلای برای تحصیل در سپتامبر ۲۰۱۵ هستم.از لحاظ قانونی چه راهکارهایی برای حفظ اعتبار اقامت پیشرو دارم؟

 

پاسخ:

شما الزامات اقامت یعنی حضور ۲ سال در ۵ سال را رعایت نکرده اید اما اگر همین روزها به کانادا بیایید به قصد ماندن با دو حالت روبرو خواهید شد:

۱- اینکه سر مرز بدون گرفتاری رد شوید و افسر مرزبانی شما را سوال پیچ نکند

در این صورت خوش شانس بوده اید دو سال بمانید و بعد درخواست تمدید کارت کنید. کارت اقامت شما دلیل وضعیت اقامتی شما نیست و اقامت شما دایم است حتی با وجود نداشتن کارت معتبر منتها امکان ورود با کارت غیر معتبر ندارید

 

۲- اینکه سر مرز شما گرفتار شوید و مشخص شود که الزامات را رعایت نکرده اید که در این صورت اقامت را باطل می کنند و شما سی روز فرصت تجدید نظر دارید. شانس تجدید نظر در این تصمیم افسر زیاد نیست و دلایل معمول مانندتحصیل و یا نگهداری از پدر و مادر مریض برای جلب نظر قاضی مهاجرت کافی نیست

 

اگر می خواهید قبل از دریافت کارت PR کانادا را ترک کنید عکس بگیرید

۳ مرداد ۱۳۹۳ ۱۵۹ دیدگاه

این روزها دوستان زیادی به کانادا وارد می شوند ولی بسیاری از آنها برای کسب آمادگی بیشتر و یا دلایل متفاوت دیگر مجبورند بعد از لندینگ کانادا را ترک کنند و برای بازکشت در زمان مناسب برنامه ریزی کنند. دوستی پدر نازنین خود را از دست داده بود و دوست دیگری بیزنس و کارخانه را به حل خود رها کرده بود و ……

دریافت کارت پی آر هم حساب و کتاب روشن ندارد برخی یک ماهه می گیرند و هستند دوستانی که ۴ ماه است منتظرند و هنوز نیامده است.

pr

در جنین شرایطی چه باید کرد؟

توصیه نخست بنده این است که اگر می توانید تا کارت پی آر را نگرفته اید و در جیب مبارک نگذاشته اید از کانادا خارج نشوید.  زمان ورود به کانادا نداشتن کارت پی آر به هر دلیل  به معنی این است که باید درخواست Travel Document به سفارت کانادا در آنکارا و یا دیگر شهرهای دنیا بدهید و منتظر بررسی آن بشوید که زمان بر است. ادامه ی نوشته