بایگانی

بایگانی برای دسته ی ‘اعلام تغییرات به اداره مهاجرت’

توجه افسران مهاجرت کانادا و کبک به آنچه در شبکه های اجتماعی می نویسید

۱۰ تیر ۱۳۹۴ ۵۹ دیدگاه

اخیرا مواردی دیده شده است که از متقاضیان حتی پس از انجام مدیکال و در مورد خاصی پس از دریافت کپی گذرنامه برای صدور ویزا افسر پرونده به ناگهان از متقاضی اطلاعات بیشتر خواسته است و در یک مورد هم از وی دعوت به مصاحبه کرده است.

dreamstime_xs_29615399

ادامه ی نوشته

آیا پس از لندینگ باید وضعیت ازدواج و طلاق را اطلاع دهم؟

۲۷ شهریور ۱۳۹۳ ۴۲ دیدگاه

بسیاری از مخاطبان این سایت می دانند که اگر برای دریافت اقامت کانادا اقدام کرده اند موظفند هر گونه تغییر در وضعیت خانوادگی خود را به وزارت مهاجرت کانادا اطلاع دهند که البته به معنی مکاتبه با سفارتخانه ای است که در حال بررسی پرونده مهاجرتی شماست.

 

ID-100120895

 

برخی را تصور آن است که این اداره مهاجرت برای همیشه متولی امور آنان است و باید هر تغییری را بعد از آمدن به کانادا هم به آنها اطلاع بدهند. دوستی پرسیده است من پس از لندینگ در کانادا از همسر خود جدا شده ام و یا بچه دار شده ام،  آیا باید به سفارت کانادا در آنکارا اعلام کنم؟

ادامه ی نوشته

وضعیت متقاضی اصلی و وابستگان پس از لندینگ در کانادا

۲۶ شهریور ۱۳۹۳ ۱۴ دیدگاه

در این مورد در سایت پارس کانادا نوشته ام

اینجا بخوانید 

 

44342sgmqa77vvd

ازدواج پس از صدور ویزا و قبل از لندینگ در کانادا

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۰۵ دیدگاه

کامنتهای رسیده را قبل از اینکه به صد عدد برسد همین یکی دو روزه پاسخ خواهم داد لطفا کامنت خود را تکرار نکنید.

سوالی رسیده است که به صورت عمومی پاسخ می دهم:

یکی از دوستان من برای کبک اقدام کرده و ویزای او آمده و برای خرداد بلیط گرفته.
اما در همین بین ازدواج کرده و بعد از اطلاع رسانی به کانادا به وی گفته شده که ویزای وی باطل است و باید پاسپورت خود را با یکسری مدارک بفرستد تا روند پذیرش همسر تمام شود و این در حالی است که وی بدون همسر قصد لندینگ داشته و تمام زندگی خود را فروخته و بلیط خریده و در آنجا هم منزل اجاره کرده!!!
آیا برای وی می توان کاری کرد که یا وضعیت همسر به صورت اورژانسی و سریع بررسی شود و یا او بدون همسر لندینگ کند و بعد از یک سال همسرش را ببرد؟

و اما پاسخ:

ادامه ی نوشته

پاسخ به یک سوال مهم: هر دو ویزا داریم می توانیم قبل از لندینگ ازدواج کنیم؟

۲۹ فروردین ۱۳۹۳ ۳۴ دیدگاه

مدتی است متاسفانه نتوانسته ام آن گونه که باید به وبلاگ برسم هم از جهت گذاشتن پست جدید و هم پاسخ به کامنتها که شمارشان به دوصد رسیده است. سوالی امروز مطرح شد که چون زیاد تکرار شده است اینجا می نویسم.

و اما سوال:

من و نامزدم هر دو کبک اسکیلد ورکر بودیم و هردوتا مون ویزای مهاجرت را در دست داریم. ما قصد داریم تا حدود یک ماه دیگه عقد و حدود می‌خواستم بپرسم آیا قبل از لندینگ باید ازدواجمون را اعلام کنیم؟

 

و پاسخ من:

ادامه ی نوشته

اظهار نامه مربوط به غیر همراه کردن فرزند و یا همسر

دوستی از من خواسته بود در مورد متن اظهارنامه ای که اداره مهاجرت از متقاضیانی که همسر و یا فرزند خود را از پرونده خارج می کنند در دسترس قرار دهم. خلاصه کلام اینکه اگر کسی فردی از افراد خانواده را از پرونده خارج کند و به طور کامل پرونده آن عضو بررسی نشود (به تعبیر قانون آن عضو examined نشود) بعدها امکان اسپانسر کردن آن عضو نیست

متن به شرح زیر است ادامه ی نوشته

ازدواج و طلاقهای دردسر ساز در پروسه مهاجرت

۲۰ فروردین ۱۳۹۲ ۲۸۷ دیدگاه

این روزها حجم مکاتبات در مورد ازدواج و طلاق متقاضیان مهاجرت زیاد شده است عده ای در میانه راه مایل به جدایی از همسرند و عده ای نیز یار و همسر بر می گزینند. گذشته از خوبی و بدی ازدواج و طلاق این اتفاقات اثرات روشنی در پرونده شما دارد بنابراین اگر پرونده مهاجرت دارید قبل از عملی کردن تصمیم خود به تاثیر آن بر پرونده خود بیندیشید.

آنها که در کبک پرونده دارند گاه تصور می کنند پس از مصاحبه همه چیز تمام است و می توانند جدا شوند و یا ازداج کنند. قبلا نوشته ام ولی گویا کسی نمی خواند چون هر رزو سوال می شود. پس باز می نویسم. در صورت جدایی و یا ازدواج پس از قبولی مصاحبه کبک بار دیگر پرونده شما در شرایط جدید از سوی کبک بررسی می شود و اگر امتیاز قبولی را نداشته باشید خود نیز از رفتن باز می مانید حتی اگر در مرحله فدرال مدیکال را هم انجام داده باشید.

در مورد فدرالی هایی که قبول شده اند ازدواج خطر آفرین نیست ولی طلاق می تواند امتیاز فرد را به زیر ۶۷ برساند و پرونده رد شود. ادامه ی نوشته

نگاهی به باورهای غلط در مورد مهاجرت

۹ فروردین ۱۳۹۲ ۱۰۱ دیدگاه

این روزها خوشبختانه تعداد افرادی که مدیکال و ویزا می گیرند کم نیست و بسیاری از آنان لطف دارند و مشکلات و سوالات خود را از طریق وبلاگ و یا ایمیل با ما در میان می گذارند. بسیاری از از سوالات به تدریج در وبلاگ پاسخ گرفته اند ولی همچنان مطرح می شوند بیشتر به این دلیل که دوستان لطف کافی برای خواندن مطالب وب سایت ندارند و قبل از بررسی کافی و گشتی برای یافتن پاسخ سوال پرسشی تکراری مطرح می کنند. آنچه که گاهی البته می توان گفت آزار دهنده است باورهای غلطی است که در جامعه وجود دارد و گاهی حتی دوستانی که خواننده مطالب هم هستند ولی دقت کافی نداشته اند در دام خود می اندازد. این گزاره که <یکی از دوستانم که چند سال پیش به کانادا مهاجرت کرده است می گوید ……> بسیار شنیده می شود.

ادامه ی نوشته

سوال درباره نکهداشتن پول در حساب برای نیروی متخصص فدرال

سوال:

در مورد وضعیت بانکی چند سوال داشتم.۱- ما هنگام تکمیل وارسال پرونده مبلغ مورد نیاز وکمی بیشتر را در حسابمان داشتیم و مدارکش را ارسال کردیم این مبلغ ایا تا اخر پروسه مهاجرت باید دست نخورده بماند ؟ ۲- اگر نه چه موقع نوبت بررسی وضعیت مالی ما میرسد؟ایا قبل از بررسی به ما اطلاع میدهند؟ ۳- اگر در طی این مدت چندین بار از حسابمان برداشت کرده وبعد از مدتی جایگزین کنیم مشکلی پیش می اید؟ نگرانی من از این است که موقع بررسی وضعیت مالی حساب بانکی ما کسری داشته باشد.

 

پاسخ:

 

ادامه ی نوشته

سوال درباره اضافه کردن همسر به پرونده در مرحله فدرال پرونده کبک

سوال:

در مصاحبه کبک در فروردین امسال قبول شدم. و فایل نامبر فدرال رو هم دریافت کردم و منتظر دریافت نامه مدیکال هستم. میخواستم بدونم اگر که بخواهم قبل از مهاجرت به کانادا ازدواج کنم، آیا باید پروسه مهاجرت رو از ابتدا طی کنم یا اینکه میتونم ایشون رو به پرونده خودم اضافه کنم و یا بهتر است که بعد از مهاجرت خودم به کانادا برای مهاجرت ایشون اقدام کنم ؟

پاسخ:

ادامه ی نوشته