خانه > اعلام تغییرات به اداره مهاجرت, سوالات گوناگون, نیروی متخصص فدرال > سوال درباره نکهداشتن پول در حساب برای نیروی متخصص فدرال

سوال درباره نکهداشتن پول در حساب برای نیروی متخصص فدرال

۲۱ دی ۱۳۹۰

سوال:

در مورد وضعیت بانکی چند سوال داشتم.۱- ما هنگام تکمیل وارسال پرونده مبلغ مورد نیاز وکمی بیشتر را در حسابمان داشتیم و مدارکش را ارسال کردیم این مبلغ ایا تا اخر پروسه مهاجرت باید دست نخورده بماند ؟ ۲- اگر نه چه موقع نوبت بررسی وضعیت مالی ما میرسد؟ایا قبل از بررسی به ما اطلاع میدهند؟ ۳- اگر در طی این مدت چندین بار از حسابمان برداشت کرده وبعد از مدتی جایگزین کنیم مشکلی پیش می اید؟ نگرانی من از این است که موقع بررسی وضعیت مالی حساب بانکی ما کسری داشته باشد.

 

پاسخ:

 

۱- نه لزوما مهم این است که منشا پول معلوم باشد و باید بتوانید اگر سوال شد منشا را اثبات کنید البته در موارد نادر اتفاق افتاده است که سوال کنند.
۲- معمولا تا زمان صدور ویزا بررسی مجدد نمی شود می توانید دوباره هنگام مدیکال مبلغ را پر کنید تا اگر خواستند پرینت چند ماهه ای داشته باشید. بله از شما توضیح می خواهند.
۳- خیر ولی رقم نهایی نباید کسری داشته باشد البته اگر درخواست آپدیت کردند.

  1. مهدی
    ۱۳ فروردین ۱۳۹۳ در ۰۶:۳۳ | #1

    جناب آقای دکتر مختاری،
    با تشکر از توضیحات جنابعالی. من در گروه ۳۸ رشته ای اقدام کرده‌ام و در تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۱۰ فایل نامبر گرفته ام. از تاریخ ۲۱ مارس ۲۰۱۲ هم فقط در سایت اعلام شده که ما پرونده را در ورشو دریافت کرده ایم و پردازش شروع شده است. آیا این طول زمان عادی است و همچنان باید صبر کرد؟ آیا پیگیری لازم است؟

  2. kevin
    ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۰:۵۰ | #3

    ا سلام جناب دکتر مختاری
    ممنون از وقت و محبتتون
    اخیرا مشکلی در تعدادی از پرونده کبکی ها مانده در آفیس آنکارا پیش اومده اگه لطف کنید راهنمایی کنید:
    در نامه آپدیت آمده از آفیس آنکارا (برای تعدادی از پرونده های متقاضی کبک که فایل فدرالشان در فوریه ۲۰۱۳ دریافت شده) درخواست شده که گردش حساب ۶ ماهه گذشته رو ارائه دهند!!! این در حالیست که ما در آغاز پرونده این گواهی حساب بانکی رو به کبک دادیم و حالا بعد از ۱ سال از قبولی در مصاحبه و دریافت فایل فدرال، چرا باید دوباره نه تنها گواهی حساب که گردش حساب ۶ ماهه گذشته رو بدهیم (این درخواست کاملا خارج از روال کار بخش فدرال میباشد و فقط برای پروند های فدرالی FSW معنی دارد، و میبایست به ما اعلام میکردند که احتیاج به گردش حساب داریم نه حالا هنگام مدیکال!!!)
    متن درخواست ایمیل شده را براتون اینجا میگذارم اگه لطف کنین کمکمون کنین که چه کار باید بکینم

    · FONDS POUR L’INSTALLATION: Vous devez présenter tous les fonds transférables, libres de dettes ou d’obligations, dont vous disposez pour vous installer au Canada, y compris les preuves démontrant l’accumulation de ces fonds. La preuve de fonds doit inclure un ou des relevés bancaires comprenant toutes les transactions au compte durant les six derniers mois avec un solde courant au moins égal au minimum requis. Une lettre de position bancaire indiquant le solde courant de vos comptes bancaires ou la moyenne des crédits et débits dans vos comptes ne constitue pas une preuve valable.

    Si vous avez récemment déposé de fortes sommes d’argent dans votre compte bancaire, vous devez en expliquer clairement la provenance (ex: vente d’une propriété, héritage, etc.) et fournir les preuves appropriées.

    Pour consulter le tableau pour les fonds minimums requis, svp voir le lien ci-dessous : http://www.cic.gc.ca/francais/immigrer/qualifie/fonds.asp

    در ضمن عذرخواهی میکنم که این سوال رو در چندبار در سایتتون مطرح کردم موضوع حیاتی شده واقعا
    ممنون ازتون

  3. موکل
    ۲۸ دی ۱۳۹۲ در ۰۵:۳۳ | #5

    آقای دکتر، متاسفانه دفتر به موقع و دقیق پاسخگوی موکلین نمی باشد.

    • ۸ بهمن ۱۳۹۲ در ۲۲:۳۹ | #6

      مورد خاصی بوده است به من گزارش کنید
      در هر صورت همیشه می توانیدایمیل بزنید و نظارت کلی روی دفتر زیاد است

  4. محمد
    ۲۰ آبان ۱۳۹۲ در ۱۰:۰۷ | #7

    باتشکر از پاسخ شما. واقعیتش هیچ کس بجز شما به ریز این مطالب اطلاع نداره. باز هم لطف کردید

  5. محمد
    ۱۹ آبان ۱۳۹۲ در ۱۲:۴۳ | #8

    سلام من موجودی حساب را برای سفارت ارسال کردم در خواست پرینت شش ماهه کردند. حساب من گردش زیادی نداره مشکلی پیش نمی اید.من پول فاند را یکم شب بیشتر در حساب نگذشتم . ضمنا اگر بگویم این پول هدیه میباشد برای منشا پول قابل قبول است؟من از موکلین شما میباشم ..

    • ۲۰ آبان ۱۳۹۲ در ۰۸:۴۳ | #9

      نکته مهم این که موکلین لازم نیست در وبلاگ سوال بپرسند دفتر پاسخ می دهد و یا اینکه ایمیل بزنید پاسخگویی در وبلاگ منظم نیست و طرح سوال در اینجا برای من تعهد ایجاد نمی کند که پاسخ به موقع بگیرید

      و اما پاسخ

      مهم گردش زیاد نیست مهم این است که چه مدت پول نزد شما بوده که اماره ای است بر مالکیت آن
      خیر هدیه دلیل خوبی نیست
      دفتر راهنمایی می کنند

  6. محمد
    ۱۹ آبان ۱۳۹۲ در ۱۲:۳۹ | #10

    سلام من موجودی حساب را برای سفارت ارسال کردم در خواست پرینت شش ماهه کردند. حساب من گردش زیادی نداره مشکلی پیش نمی اید.من پول فاند را یکم شب بیشتر در حساب نگذشتم . ضمنا اگر بگویم این پول هدیه میباشد برای منشا پول قابل قبول است؟من از موکلین شما میباشم .

  7. آریو برزن
    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۰۳:۱۳ | #11

    سلام آقای دکتر، من جزو گروه ۳۸ شغله ها هستم و مدیکالم چند روز پیش اومد. یک سوال داشتم ؟ من دو سال پیش دانشجو دکتری شدم و الان هم در یک شرکت به صورت تمام وقت مشغول به کار هستم. میخواستم بدونم آیا نیازی هست که موضوع تحصیل در مقطع دکترا رو در فرم آپدیت اضافه کنم؟ اگه اضافه کنم ایا مشکلی از لحاظ اداره مهاجرت کانادابرام پیش نمی یاد چون مدت تحصیل دکتری ۴ سال تحصیل هست.

    • ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۰۲:۲۲ | #12

      در هر صورت باید بنویسید که دانشجو شده اید اینکه چقدر طول می کشد مهم نیست قرار نیست همه افراد تحصیل را تا پایان ادامه دهند
      البته خواندن دکترا در ایران را کاملا برای زندگی در کانادا بی فایده می دانم عمر تلف نکنید

  8. سارا
    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۰۷:۱۷ | #13

    یک دنیا متشکر از راهنمائی شما

  9. سارا
    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۹:۱۳ | #14

    با عرض سلام و تشکر از راهنماییهای شما
    در درخواست update که برای من ایمیل شده است درخواست گردش ۶ ماهه شده است که در این مورد دو سوال از حضورتان دارم :
    ۱- در سایتی که شما معرفی نموده اید (oanda) میزان rateتبدیل دلار کانادا به ریال ایران در تاریخ apr 28 2013 برابر ۱۱۸۵۹٫۷ نوشنه شده است درحالیکه نرخ کنونی آن هر دلار حدود ۳۶۰۰۰ ریال می باشد حال موجودی حساب بنده باید بر اساس کدام محاسبه گردد ؟
    ۲- من مقداری از موجودی حسابم را بعد از applyتبدیل به طلا کردم.آیا برای وجهی که یکباره بابت کسری به حسابم اضافه کرده ام ادعا کنم که طلا یا ماشین فروخته ام باید مدرک خاصی ارائه کنم ؟

    • ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۵:۳۳ | #15

      ۱- نرخ رسمی یعنی همان سایت
      ۲- اگر خواستند آمادگی داشته باشید شما بفرستید اگر بخواهند سوال می کنند. در این مورد سخت گیری کمتر شده است

  10. آرش
    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۵:۴۴ | #16

    درود آقای دکتر مختاری
    پرونده بنده(متقاضی نیروی متخصص کبک) اکنون در پاریس می باشد وبنا به ایمیلی که از این دفتر دریافت کرده ام می بایست چندین مورد را تهیه ( فرمها مدارک و گواهی سو پیشینه ) و ارسال کنم بعلاوه بنک درفت با ارزش نه صد وهشتاد دلار کانادا ( جهت خود و همسرم ) که در آن می بایست بوضوح اطلاعاتی از قبیل اپلیکیشن نامبر-نام و نام خانوادگی ذکر شده باشند.( ضمنا اینکه در ایمیل دریافتی قید شده که مانی اردر و چک شخصی و پرداخت نقدی پذیرفته نمی شود.).در این رایطه چند سوال دارم که ممنون می شوم اگر پاسخ هایی روشن بدهید:
    ۱-تفاوت ظاهری( ونیز مالی) بنک درفت با مانی اردر چیست؟( چون از طریق صرافی در تهران اقدام کرده ام و یک چک رویال بانک کانادا هم گرفته ام ولی نمی دانم که این چک همان بنک درفت است یا مانی اردر )
    ۲-در چک دریافتی هیچ یک از اطلاعات مذکور/خواسته شده درج نگردیده است.آیا این اطلاعات می بایست در رویال بانک توسط آنها درج می شد یا اینکه خودم باید در آن چک بنویسم؟

    پیشاپیش از مهربانی و شکیبایی شما برای پاسخ دادن به سوالات سپاسگزارم.

  11. نازنين
    ۴ اسفند ۱۳۹۱ در ۱۵:۲۸ | #18

    با عرض سلام
    اقای دکتر بنده متقاضی نیروی متخصص فدرال ۲۹ رشته ای هستم.فوریه ۲۰۱۲ فایل نامبر گرفتم.دو تا سوال از خدمتتون دارم.می بخشید اگر عجیبه.اما من نمی دونم الان فایلم انکاراست یا ورشو؟ مدارک من به سیدنی ارسال شده و در سایت فقط in process قید شده.چطور می توانم بفهمم فایلم الان کجا داره رسیدگی میشه؟
    سوال دومم از خدمتتون این است که می خواستم بدونم من سابقه کاری کامل را از لحاظ سال های کاری پر کردم.حتی از میزان مورد نیاز سابقه بیشتری داشتم.رشته بنده فیزیوتراپی است.اما در نامه ها و مدارک کاری ام سوابق بیمه را ارایه نداده ام.ایا این مسئله می تواند سوابق کاری مرا خدشه دار کند؟
    پیشاپیش بسیار ازتون سپاسگزارم.

    • ۷ اسفند ۱۳۹۱ در ۲۱:۲۲ | #19

      نداشتن بیمه می تواند باعث به رسمیت نشناختن سابقه شود
      پرونده به احتمال زیاد آنکاراست می توانید مکاتبه کنید تاییدیه بگیرید

  12. رضا
    ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ در ۱۸:۲۳ | #20

    با عرض سلام
    آیا برای لحاظ شدن امتیاز زبان انگلیسی برای ما که از طریق نیروی متخصص کبک اقدام کردیم ارائه مدرک آیلتس الزامیست؟
    با تشکر فراوان

  13. نگار
    ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ در ۲۰:۴۵ | #22

    برادرم مدیکالش را حدود ۱ سال پیش ارسال کرده ولی نمیدانیم

    ۱- از کی و برای چه مدت باید پول در بانک نگه دارد؟
    ۲- ضمنا” خودش و همسرش چقدر باید پول بگذارند؟
    ۳- بانک گفت با ارز مرجع حساب میکند، آیا درست است؟

    با تشکر فراوان

    • ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ در ۱۶:۱۲ | #23

      می تواند پول را بردارد و اگر لازم شد دوباره بگذارد البته قبل از آن پرینت و گواهی را بگیرد چون در حساب سابقه این پول هست مشکلی نخواهد بود و بعدا هم که بگذارند اگر لازم شد قابل توجیه است
      به جدول مربطه مراجعه کنید بسته به تعداد افراد خانواده است
      بله درست است

  14. ati
    ۷ بهمن ۱۳۹۱ در ۱۱:۱۳ | #24

    سلام
    من از متقاضیان ۳۸ شغله هستم و فعلا اینپراسس .فرزند من دانشجو و در پرونده ما بود ۲ ماه پیش به امریکا رفت و در حال حاضر گرین کارت دارد ایا این مورد را باید به ورشو اعلام کنم؟با وکیلم صحبت کردم و ایشان گفتند هر موقع مدیکال امد و اشتغال به تحصیل خواستند و شما نداشتید ان موقع خود به خود از پرونده خارج میشود .نظر شما چیست؟؟بعد ها به مشکل بر نمی خورم؟

    • ۷ بهمن ۱۳۹۱ در ۱۶:۰۴ | #25

      هر زمان آپدیت خواستند شما موضوع را مطرح کنید باید بدانند که فرزند شما کجاست و با چه وضعیتی ولی تاثیری در پرونده شما ندارد و مشکلی نیست

  15. سونا
    ۱۳ دی ۱۳۹۱ در ۰۹:۴۱ | #26

    ]چرا هر چی ایمیل به این آدرس می دم fail می شه؟؟
    ankara-im-enquiry@international.gc.ca
    عوض شده یا من اشتباهی دارم؟

  16. سونا
    ۱۳ دی ۱۳۹۱ در ۰۶:۰۶ | #28

    سلام
    من به کمک فوری نیاز دارم. شرایطم رو اگر حوصله کنین شرح می دم.
    اا ماه و نیم پیش مدیکال م را به پاریس فرستادم و ۱۲ jun در سایت CIC دیدم که نوشتن مدیکال شما رو دریافت کردیم و نامه ایی (نه ایمیل) براتون فرستادیم. این نامه هرگز به دست من نرسیده. با ایمیل و نامه کتبی به سفارت کانادا در آنکارا پی گیری کردم و جوابی نگرفتم. هفته پیش رفتم آنکارا و با برخورد بسیار بد کارمند اونجا مواجه شدم. همانطور که می دانید به خاطر این نامه که می تونه مهم باشه و فقط پرسیدن یه ادرس ساده باشه، پرونه ام fail شود. در حال حاضر تنها کاری که به ذهنم رسید این بود که به اداره مهاجرت ایمیل بزنم و شکایت کنم و از اونا پیگیری کنم.
    ولی هیچ ایمیلی مربوط به این اداره پیدا نکردم.
    لطفا..خواهش می کنم کمک کنید. من فقط ۱۰ روز وقت دارم.
    ممنون که حوصله می کنید.

    • ۲۰ دی ۱۳۹۱ در ۲۳:۵۵ | #29

      این ده روز وقت بر چه اساسی است

      نامه هم در کار نیست و ایمیل می زنند به جای رفتن هم باید ایمیل می زدید و سوال می کردید البته بعید است چیزی بوده باشد چون وب سایت آنها قابل اتکا نیست. درخواست CAIPS کنید تا ببینید داستان چه بوده است. نشانی ایمیل هم در همان نامه فایل نامبر شما هست
      re-ankara-im-enquiry@international.gc.ca

      یا

      ankara-im-enquiry@international.gc.ca

  17. afsaneh
    ۶ آذر ۱۳۹۱ در ۲۲:۳۳ | #30

    سوالاتم در مورد اقدام برای کبک بود بسیار بسیار ممنونم.

  18. afsaneh
    ۶ آذر ۱۳۹۱ در ۲۲:۲۹ | #31

    با سلام و تشکر من لیسانس زبان انگلیسی دارم اما میخوام از طریق دستیاری دندانپزشکی اقدام کنم مدرک لیسانسم رو هم بفرستم یا دیپلم و مدرک دستیاری ؟ همینطور تا اسفند ۶ ماه بیمه دستیاری رو تکمیل میکنم و همزمان در بهمن مدرک دستیاری خودم رو میگیرم برای گرفتن ۴ امتیاز سابقه کار تقارن زمانی مدرک و سابقه کارم مشکلی ایجاد نمیکنه؟ضمنا چون قصد دارم در اوایل اسفند ماه مدارک ارسال کنم ولی بیمه اسفند رو در ماه بعد یا حداقل ۱۵ اسفند به بعد میشه ارائه کرد امتیاز سابقه کار رو از دست نمیدم؟و سوال اخر اینکه این بیمه مرتبط باید تا زمان مصاحبه ادامه پیدا کنه یا برای گرفتن ۴ امتیاز سابقه کار همین ۶ ماه کافیه و بعد از ان میشه زمینه بیمه رو عوض کرد؟

    • ۱۱ آذر ۱۳۹۱ در ۲۲:۰۹ | #32

      شما باید همانی که هستید و مدارکی را که دارید ارایه کنید حق انتخاب ندارید عزیز
      مدارک بیمه را بعدا هم می توانید بدهید

  19. afsaneh abbasnejad
    ۲۳ آبان ۱۳۹۱ در ۰۱:۱۳ | #33

    va inke eraeye6 mah sabegheye bime baraye 4 emtiyaz kafiye ya bayad madareke bimeye mortabet rooze mosahebe ham be rooz eraeh beshe?

  20. afsaneh abbasnejad
    ۲۳ آبان ۱۳۹۱ در ۰۰:۵۹ | #34

    ba salam mikhastam bedoonam kasi mesle man ke lisanse zabane englisi dare ama ba madrake dastyarie dandanpezeshki dar hale eghdame aya baraye eghdame avaliye va gereftane file number bayad madrake lisansesh ro ham befreste ya diplom va madrake dastyariye dandanpezeshki ro faghat eraeh bede? va inke man 6 mah sabegheye bimeye dastyari ro dar esfand mah takmil mikonam ama midoonid ke dar iran mamoolan bime tavasote karfarma ba yehk mah takhir pardakht mashe ama az avale mehr e emsal sabegheye bimeye daram vali bimeye esfand ro akhare farvardine 92 mitoonam eraeh bedam va chon man mikham dar esfand va ghabl az tagheere ehtemaliye ghavanine cebek madarek ro ersal konam aya 4 emtiyaze sabegheye kar ro az dast midam chetor mitoonam in 4 emtiyaz ro begiram? ba tashakor….

  21. ساينا
    ۲۴ شهریور ۱۳۹۱ در ۲۰:۵۷ | #36

    با سلام
    اقای دکتر من برای نیروی متخصص اقدام کرده ام و پرونده در مرحله نهایی است سوال من این است
    ١-با توجه به اینکه از من گردش حساب خواسته شده و من تمام پول را تبدیل به ارز کرده ام اشکال پیش نمی اید که حساب ارزی باز کنم و مدرک حساب تازه افتتاح شده را ارائه دهم که البته گردش ندارد؟
    ٢-ایا برای سفارت قبض خرید دلار به اسم من از صرافی معتبر نیست (به این دلیل که بانک به من هیچ تضمینی برای بازگشت دلارها نمیدهد و من به شدت می ترسم که سرمایه ام از بین برود)
    ٣-امکان توضیح شرایط ایران در مورد وضع دلار و دلایل اقدام ما به این صورت با یک نامه برای سفارت وجود دارد؟
    ۴-داشتتن دو حساب مشکلی ایجاد نمیکند؟

    • ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۶:۳۲ | #37

      ۱- وقتی گردش ندارد در مورد نشا آن سوال می کنند و وقتی در مورد منشا پول اگر توضیح بخواهند باید بتوانید با مدرک توضیحی داشته باشید
      ۲- اگر در حسابی خود را نشان ندهد خیر کافی نیست از این قبضها هر کسی می تواند داشته باشد بدون اینکه پولی در اختیارش باشد
      ۳- بله ولی نشان دادن پول نقد الزامی است
      ۴- خیر ده تا هم ایراد ندارد

  22. نوری
    ۲۴ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۸:۵۳ | #38

    سلام
    من و همسرم منتظر پاس ریکوئست آنکارا هستیم ولی برنامه رفتن خود را برای سال آینده (خرداد) برنامه ریزی کرده ایم مشکلی که برایم پیش امده اینست که در خرداد ماه سال اینده پاسپورت من کمتر از شش ماه اعتبار خواهد داشت وبرای خروج از کشور باید پاسپورت حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد حالا پیشنهاد شما چیست
    ۱-پاسپورت تمدید کنم (در اینصورت آیا باید به سفارت انکارا اطلاع داد)وویزا روی پاس جدید بخورد
    ۲-پاسپورت را تمدید نکنم و ویزا روی پاسپورت قیمی بخورد و بعد از آن پاسپورت را تمدید کنم(در این صورت برای خروج از کشور و البته در کانادا مشکلی ایجاد نمی شود؟)
    با تشکر

    • ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۶:۳۵ | #39

      ۱- برای خروج لازم نیست ۶ ماه معتبر باشد برای ویزا باید حداقل ۶ ماه معتبر باشد
      ۲- بله می توانید اگر بخواهید و پاسپورت جدید را می فرستید
      ۳- خیر این یکی نمی شود

  23. Arash
    ۱۶ شهریور ۱۳۹۱ در ۲۲:۳۵ | #40

    با سلام و خسته نباشید،

    حساب بانکی‌ مشترک بهتر است یا جداگانه؟ از لحاظ مالیات و سابقه اعتباری؟

  24. Arash
    ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۹:۴۸ | #42

    با سلام و خسته نباشید

    سوال من این که بیمه تامین اجتماعی من ۱۰ شهریور قطع میشود، آیا بیمه‌ را ادامه بدم یا بیخیال آن باشم و مهاجرت کنم به کانادا؟ کدام گزینه بهتر است؟

  25. Arash
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۹:۱۵ | #44

    Be salam va khaste nabashid.
    Soalam eine ke bimeh tamin ejtemai man 10 shahrivar ghat mishavad, aya ein bimeh ra pardakht konam va edameh bedam ya cancel beshe va safar konim be canada? Kodam behtar ast?
    Mamnun misham az pasokhetun.

  26. رضا علوی
    ۶ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۴:۴۷ | #46

    ا سلام،
    آقای دکتر، بنده در ۱۵ مارچ ۲۰۱۲ از سیدنی در نوااسکشیا فایل نمبر برای فدرال اسکیل ورکر گرفتم (۲۹ رشته ایها)و پرونده ام حدود ۴ ماهی است که در آنکارا است . سوالم این است که مرحله بعدی برای پرونده من چیه؟آیا باید منتظر فایل نمبر دیگه ای، یا منتظر نامه مدیکال باشم؟ و آیا راهی هست که بفهمم چقدر تا مرحله بعدی رسیدگی به پرونده ام مانده است؟ البته خانمی در سگمنت مشابه بنده که ۲ ماه زودتر اقدام کرده اند الان ۲ ماه است که مدیکالشان را هم فرستاده اند با این تفاوت که پرونده شان بعد از سیدنی بجای آنکارا به ورشو رفته بود.
    در ضمن میخواستم بدانم این قضیه تأخیر فایلهای کبک در آنکارا برای موارد فدرال هم صدق میکنه و به همین صورت است؟
    بسیار از راهنمایی شما سپاسگزارم

    • ۷ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۳:۱۵ | #47

      شما باید منتظر مدیکال باشید البته به این زودی نمی آید این گروه را فعلا متوقف کرده اند به گروه قبل یعنی ۳۸ گانه در حال رسیدگی هستند

  27. علي
    ۱۶ تیر ۱۳۹۱ در ۱۵:۰۲ | #48

    با عرض سلام و خسته نباشید بابت زحمات شما
    اگر ممکن هست نحوه درخواست ویزای توریستی از سفارت کانادا در آنکارا را برای دیدار فرزندان شرح دهید
    با تشکر

    • ۱۶ تیر ۱۳۹۱ در ۲۰:۰۶ | #49

      این موضوع در دو سطر قابل شرح نیست. اگر مایل بودید با خانم بنایی در دفتر ما در تهران تماس بگیرید

  28. علي
    ۱۲ تیر ۱۳۹۱ در ۰۵:۴۰ | #50

    با عرض سلام و خسته نباشید
    در مورد سوپر ویزا برای والدین سوالی داشتم. من از طریق سرمایه گذاری کبک وارد کانادا شده ام و در اینجا مشغول به کاری نیستم.
    می خواستم بدانم آیا پدر و مادر اینجانب می توانند از طریق سوپرویزا وارد کانادا شوند. یا من حتما باید مشغول به کاری باشم. و آیا بطور مثال با بلوکه کردن مقداری پول یا روشی دیگر می شود ساپورت مالی آنها را تضمین کرد
    با تشکر

    • ۱۶ تیر ۱۳۹۱ در ۰۰:۰۸ | #51

      سوپر ویزا در عمل به ندرت نتیجه می دهد و هزینه گزافی هم بابت بیمه تحمیل می کنند به صورت عادی دعوتنامه بفرستید و بگویید درخواست ویزای multi کنند
      داشتن کار الزامی نیست توانایی مالی مهم است

  29. Arash
    ۹ تیر ۱۳۹۱ در ۱۳:۱۱ | #52

    خسته نباشید آقای مختاری

    من که در ایران دارای گواهینامه پایه ۲ هستم ، در کانادا برای گرفتن گواهینامه چه کار باید کرد؟ آیا لازم است گواهینامه ایران ترجمه و تایید شود؟

    • ۹ تیر ۱۳۹۱ در ۲۲:۲۲ | #53

      در هر استان مقررات متفاوت است ولی کار مشکلی نیست البته برای ۳ ماه اول با ترجمه گواهینامه ایران می توانید رانندگی کنید
      در این مورد در سایت کنپارس مطالبی هست بخوانید

  30. امید
    ۷ تیر ۱۳۹۱ در ۱۱:۱۳ | #54

    با سلام وخسته نباشید خدمت شما
    جناب آقای دکتر مختاری عزیز بنده از موکلین شما هستم که به تازگی مدیکال خود را دریافت نموده ام به همراه مدیکال از بنده پرینت ۶ ماهه و مانده حساب هم درخواست شده چند سوال از حضور شما داشتم اولین مورد اینکه آیا این درخواست برای پرینت ۶ ماهه دلیل خاصی داشته یا روالی طبیعی است سوال دوم اینکه بنده در مرحله اول منشا پول خود را از طریق فروش ملک عنوان نموده ام آیا هم اکنون که بعد از مدتها دوباره باید پول به حسابم ریخته شود باید منشاء پول را مانند قبل اعلام نمایم یا مدرک دیگری اعلام نمایم و در نهایت اینکه حساب بنده در بانک دولتی که ابتدا آنرا اعلام کرده ام از میانگین بهتری برخوردار است اما یکی از کارشناسان شما به بنده اعلام نمودند که با توجه به شرایط خاص فعلی بهتر است مانده و گردش حساب خود را از بانکهای خصوصی تهیه نمایید که حساب بنده در این بانک از شرایط گردش ۶ ماهه مناسبی برخوردار نمیباشد به نظر شما با توجه به شرایط حساب کدام بانک را انتخاب کنم دولتی یا خصوصی.

    • ۸ تیر ۱۳۹۱ در ۰۷:۲۰ | #55

      درخواست پرینت ۶ ماهه روال عادی است
      نیازی به نشان دادن منشا در صورت عدم سوال اداره مهاجرت نیست
      می توانید پول را منتقل کنید به حساب خصوصی ولی پرینت ۶ ماهه هر دو حساب را ارایه کنید

  31. Arash
    ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۲:۰۳ | #56

    Dear Dr. Mokhtari
    Do I have to provide the latest or current bank statement when landing

  32. سارا
    ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۶:۲۴ | #58

    با عرض سلام و تشکر از شما
    آیا به آدرس ایمیلهای زیر بایدنامه بنویسم .چون این آدرسها رو از سوالات دوستان پیدا کردم و درسایت اداره مهاجرت کانادا آدرسی ندیدم.و آیا نمونه ای از اینگونه نامه ها در جایی هست که با اطمینان خاطر بیشتر از صحت آن ایمیل بزنم و سوال کنم؟

    re-damascus-im-enquiry@international.gc.ca
    re-ankara-im-enquiry@international.gc.ca

  33. سارا
    ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۵:۴۸ | #60

    با سلام و عرض خسته نباشید و تشکر از راهنماییهای بسیار مفیدتان
    من از طریق نیروی متخصص فدرال در june 2011 اقدام کردم ودر آخر july 2011 فایل نامبرم را دریافت کردم. قبلا از مطالبی که در وبلاگتون راجع به چگونگی اضافه کردن نوزاد به پرونده مهاجرتی و اعلام به اداره ویزا بود اطلاع پیدا کردم. سوال من این است که من از کجا باید بدانم که مدارک من در اداره ویزای ورشو است یا آنکارا تا اطلاعات مربوط به نوزاد متولد شده را بفرستم ؟

    • ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۰:۴۰ | #61

      پرونده شما در آنکاراست
      البته می توانید به هر دو آنها ایمیل بزنید و بپرسید

  34. mousavi
    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۲:۵۲ | #62

    Thank you very much ,your reply is highly appreciated.i wish you good luck .
    kind regards
    mousavi

  35. mousavi
    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۹:۴۳ | #63

    Thank you dear Dr.Mokhtary for your comments and advise.please explain a little about the applicants who applied after June 2010 ,they have sent all the required documents along with the applications,what is their position ?how their file is processed?how long should they wait for the medical ,if they have received file/application number and anything else you know.
    kind regards.
    mousavi

  36. احسان
    ۲۵ فروردین ۱۳۹۱ در ۲۰:۲۶ | #65

    با درود و خسته نباشید جناب آقای دکتر مختاری و شادباش سال نو،
    من متقاضی مهاجرت فدرال از طریق نیروی کار ماهر (رشته های ۳۸ گانه) میباشم که در ماه می ۲۰۱۰ مدارکم توسط سفارت کانادا در دمشق دریافت شده و در دسامبر ۲۰۱۱ به ورشو انتقال یافته است. در ضمن نامه درخواست آپدیت سوابق شغلی را نیز در ژانویه ۲۰۱۲ دریافت کرده و ظرف مهلت ۳۰ روزه تعیین شده مدارک درخواستی را به ورشو ارسال کرده ام. بسیار سپاسگزار میشوم اگر به دو سوال بنده درباره نحوه اعلام تغییرات جدیدی که در مورد پرونده خود اخیراً و به شرح زیر داشته ام پاسخ بدهید:
    ۱- بنده تا یکماه پیش ساکن تهران و شاغل در حرفه پزشکی بوده ام و به تازگی برای ادامه تحصیل (به مدت ۲ سال) در رشته ای غیرمرتبط با رشته اصلی خود (که پزشکی عمومی میباشد) در آمریکا ساکن شده ام. با توجه به احتمال دریافت نامه مدیکال در آینده نزدیک از یک طرف و سخت گیریها و بهانه جوییهایی که از طرف دیگر از سوی افسران سفارت در بررسی پرونده متقاضیان اعمال میشود، چگونه باید این تغییر در نشانی محل سکونت و سوابق تحصیلی و زندگی اخیر خود را به اطلاع سفارت کانادا در ورشو برسانم تا تاخیر یا مشکلی در روند رسیدگی پرونده من پیش نیاید و بعلاوه معاینه مدیکال بنده نیز در همین امریکا انجام شود و برای انجام معاینه مجبور نباشم به ایران مسافرت کنم. آیا با اعلام نشانی جدید، پرونده من از ورشو به بوفالو (آمریکا) منتقل خواهد شد یا رسیدگی به آن در همان لهستان ادامه می یابد؟
    ۲- با درنظرگرفتن مدارک ارسالی دو سال پیش در پرونده، برای خود بین ۷۰ تا ۷۲ امتیاز درنظر گرفته ام. اما با اخذ مدرک جدید امتحان TEF (به عنوان زبان دوم پس از انگلیسی) که به تازگی به دستم رسیده است، امتیاز اخذ شده قبلی خود را از ۲ امتیاز میتوانم به ۸ امتیاز (۴ تا B2) افزایش دهم و امتیاز کلی پرونده خود را به ۷۶ تا ۷۸ امتیاز برسانم. آیا با این حساب توصیه میکنید که مدرک جدید TEF خود را به سفارت ارسال نمایم؟ آیا در روند رسیدگی به پرونده ام میتواند تاثیری داشته باشد؟
    پیشاپیش از توجه و صرف وقتی که در پاسخ به نامه اینجانب مبذول میدارید بسیار سپاسگزارم.
    با احترام
    احسان

    • ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ در ۲۰:۴۹ | #66

      ۱- پرونده منتقل نخواهد شد و روش خاصی هم برای اطلاع دادن نیست شما موظف هستید در اولین فرصت تغییر نشانی و وضعیت جدید خود را به اداره مربوطه اعلام کنید
      ۲- حتما ارسال کنید

  37. رضا
    ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۹:۵۸ | #67

    درود جناب دکتر
    ممکنه عنوان کردن داشتن تالاسمی مینور ( در مدیکال)مشکلی ایجاد کنه؟؟

    • ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۶:۱۳ | #68

      این موضوع را از یکی از پزشکان مورد اعتماد دولت کانادا بپرسید که لیست آن در سایت کنپارس هست

  38. حمید
    ۱۷ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۹:۳۱ | #69

    سلام جناب دکتر مختاری
    من موکل شرکت هستم که با لطف و زحمات حضرتعالی و همکاران ویزای فدرال خود را به تازگی دریافت کرده ام. علیرغم مطالعه مطالب سایت شما هنوزمطمئن نیستم زمان ورود به کانادا برای خانواده ۳ نفره ما چه مقدار پول باید به کانادا ببرم :۱۶۵۰۰دلار اعلام شده ویا مقدار کمتر مثلا برای گذران ۳ ماه (چون من قصد برگشت به ایران را دارم ؟ واینکه این مبلغ را در حسابی که در کانادا باز کرده ام باید داشته باشم و مدرک آن را ارائه دهم (با توجه به اوضاع فعلی و تحریمها) یا اینکه در فرودگاه با خود داشته باشیم؟
    با تشکر فراوان

  39. Farid
    ۱۷ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۷:۴۱ | #71

    سلام و وقتتون بخیر
    جناب مختاری عزیز
    یکی از بستگان بنده می خواستن بدونن آیا ایشون می تونن از روش متخصصین فدرال مهاجرت کنند؟
    (ایشون نمی تونن فرانسه بخونن)
    من گفتم از شما می پرسم که اگه خدا خواست وکیلشون هم شما باشید.
    ایشون ۳۱ ساله متاهل و دارای یک فرزند کوچک هستند.
    خودشون لیسانس شیمی صنایع گاز و فوق لیسانس شیمی مهندسی پروسه نفت هستند.
    ۵ سال سابقه کار در کارخانه تولید قطعات صنایع گاز دارند
    آیا جزو رده سوپروایزر ، نفت ، گاز و فرآیندهای مواد شیمیایی و تاسیسات (۹۲۱۲) میشن؟
    می بخشید که طولانی شد.

  40. مرجان
    ۲۲ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۰:۵۲ | #73

    سلام آقای دکتر مختاری
    ما حدود ۲ماه می باشد که مدیکال را فرستادیم.با این وضعیتی که در مورد ریال پیش اومده ما حساب بانکی را خالی کردیم ورا تبدیل به دلار کردیم.
    سوال من از شما این است که چه زمان ما باید حساب را دوباره پر کنیم؟
    آیا آپدیت حیاب بانکی را از همه مجدد می خواهند یا خیر؟

  41. رضا بهزاد
    ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۴:۳۰ | #75

    جناب آقای دکتر مختاری
    از راهنمایی های ارزشمند شما بسیار سپاسگذارم
    چرا که من و همسرم را از نگرانی زیادی رها نموده اید

  42. رضا بهزاد
    ۸ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۴:۵۰ | #76

    باسلام مجدد
    سوال دیگری که دارم مربوط به بحث جدید سابقه بیمه می شود. مین اپلیکنت اصلی همسر من می باشد که دندانپزشک است و برای نیروی متخصص فدرال اقدام نموده اند و از موکلین شما می باشند و ایشان سابقه بیمه ندارند ولی من که همسرشان هستم و شغلم مهندسی هست ۱۹ سال سابقه معتبر بیمه دارم
    با توجه به اینکه مدیکال ما آمده است و ما ان را دو ماه پیش فرستاده ایم ایا هنوز امکان دارد که از ایشان سابقه بیمه بخواهند
    باسپاس فراوان از راهنمایی های شما

  43. رضا بهزاد
    ۸ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۶:۳۹ | #78

    باسلام
    من از موکلین شما هستم و مورد من هم مشابه است یعنی من مدیکالم را حدود دو ماه پیش ارسال کردم و گفتند که باید حدود عید درخواست ویزا بیاید بعد از آن هم من مجدد حسابم را پر کردم و گردش شش ماهه گرفتم و استعلام لاتین ان را هم از بانک در اختیار دارم
    ولی بلافاصله بعد از گرفتن استعلام من حسابم را خالی کرده ام
    لطفا راهنمایی بفرمایید که از چه زمانی من باید مجدد حسابم را پر کنم و تا چه مدت باید پر نگه دارم
    موضوع این است که من این پول را تبدیل به طلا کردم که از ارزش آن کاسته نشود
    من مطابق نرخ حدود ۱۷۰۰ تومان برای دلار کانادا حسابم را پر کرده بودم سوال اصلی من این است که حساب ما را بر اساس مبلغ دلار بانکی حساب می کنند یا بر اساس مبلغ بازار ازاد
    اگر بازار ازاد باشد که معلوم نیست چقدر باید در نظر بگیریم
    سوال دیگر من این است که برای درخواست ویزا چه مدارک دیگری را باید آماده داشته باشم ایا باید از همین حالا دوباره باید عدم سوپیشینه را بگیرم یا اینکه صبر کنم
    پیشاپیش از راهنمایی های ارزشمند شما سپاسگذارم

    • ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۶:۱۵ | #79

      در مورد عدم سو پیشینه باید برای آپدیت صبر کنید
      در مورد حساب هم ملاک دلار رقم رسمی است بر اساس سایت oanda.com
      جای نگرانی نیست و منتظر آپدیت شوید

  44. سمیرا عزت پناه
    ۴ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۹:۳۹ | #80

    با عرض سلام و تشکر از راهنمایی شما،
    بنده پس از ازدواج بلافاصله مراتب را اعلام خواهم کرد، ولی فکر نمی کنم الان که من در مرحله چک امنیتی هستم این کار انجام شود.اما راستش درست متوجه نشدم،یعنی بعد از دریافت ویزا لزومی ندارد که به تنهایی لندینگ را انجام دهم؟
    می توانم منتظر دریافت ویزای همسرم بعد از انجام مراحل قانونی باشم؟
    اگر تا مدت انقضای ویزای من کارهای ایشان انجام نشد چه کاری باید انجام دهم؟ باید به تنهایی لند کنم؟

    • ۴ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۶:۱۹ | #81

      معمولا ویزای شما مهلت دارد و می توانید برای ولی اگر نزدیک به انقضای آن شد و هنوز نیامده بود تماس بگیرید

  45. roya
    ۳ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۸:۳۳ | #82

    با عرض سلام و خسته نباشید
    آقای دکتر مختاری ، میشه لطفا منو راهنمایی کنید دراین مورد که زمان ارسال مدیکال یا زمان آپ دیت مدارک که موجودی حساب میخواهند منظورشون موجودی حساب است و یا گردش شش ماهه هم می خواهند؟

    • ۳ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۳:۳۸ | #83

      منظور موجودی است اما گاهی گردش می خواهند برای اثبات مالکیت آن که اگر نداشتید باید منشا پول را توضیح دهید

  46. سمیرا عزت پناه
    ۲ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۲:۵۲ | #84

    با سلام و تشکر از راهنمائیهای شما.
    آقای دکتر همانطور که قبلا هم خدمتتون عرض کرده بودم ، بنده موکل شما هستم و۲ ماه پیش مدیکال فدرال را ارسال کرده ام و کارشناسهای شما به من اعلام کرده اند که تا فروردین ویزا را دریافت خواهم کرد.در ضمن قصد ازدواج دارم.سوال من اینه که:
    ۱-اگر بعد از این که ویزا را دریافت کردم ازدواج کنم ، باید حتما لندینگ خودم را انجام دهم و بعد مدارک همسرم را بفرستم؟ یا اینکه می توانم مدارک ایشان را بفرستم و بعد با هم لندینگ راانجام دهیم؟
    ۲-راستش ایشان با تنهایی سفر کردن من مخالف هستند و امکان ازدواج ما تا قبل از دریافت ویزای من بسیار کم است.و واقعا من با مشکل بزرگی مواجه شده ام ، یعنی در واقع توی انتخاب سختی قرار گرفته ام.ممنون می شوم اگر راهنماییم کنید.
    با سپاس فراوان

    • ۳ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۳:۵۲ | #85

      دفتر ما نمی تواند در مورد زمان دقیق دریافت ویزا اظهار نظر کند

      شما باید به محض ازدواج اعلام کنید و حتی اگر ویزا بگگیرید باید مراتب را اعلام کنید تا برای ایشان هم ویزا صادر شود البته پس از انجام مدیکال و چک امنیتی بنابراین این کار هرچه زودتر انجام شود یعنی در همین مرحله که خود شما در چک امنیتی هستید بهتر است

  47. سلیمانی
    ۲۷ دی ۱۳۹۰ در ۰۹:۰۲ | #86

    Dear Mr Mokhtari,
    its appreciated if you kindly advise for adding children to immigration application,
    its been nearly two years since we have applied, and as far as i know canada immigration office doesn’t have any stable plan for its applicants, so we can’t predict how long would it take for us to go to canada, so we are planning to have a children, does it make any trouble for us or its a routine and a simplified process?
    kindly advise,
    regards,

  48. ریاحین
    ۲۱ دی ۱۳۹۰ در ۱۷:۱۳ | #88

    با سلام. امیدوارم تعطیلات خوش گذشته باشد. از پاسخ تان سپاسگزارم.

دیدگاه ها مسدود است.