بایگانی

بایگانی برای دسته ی ‘تحصیل در کانادا’

نقش دانشجویان در اقتصاد کانادا

۳۰ آبان ۱۳۹۶ Comments off

سالانه صدها هزار دانشجو و دانش آموز برای تحصیل به کانادا می آیند. آمار نشان می دهد که جمعیت دانشجویی هر ساله با رشد چشمگیری مواجهه است، به طوری که در سال ۲۰۱۳، جمعیت دانش آموزی و دانشجویی کانادا به بیش از ۵ میلیون نفر رسید. ادامه مطلب…

پاسخ ویدیویی به سوالات مهاجرتی (شماره ۹): برنامه مهاجرت از روش تجربه کبکی PEQ چیست؟

۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۰۹ دیدگاه

در این ویدیو به موضوع مهاجرت از روش تجربه کبکی یا PEQ پرداخته ام. اگر کسی یک سال به طور قانونی در کبک کار کند و یا دست کم یک سال در یک موسسه آموزشی کبکی در مقطع بالاتر از متوسطه تحصیل کند و منجر به دریافت مدرک تحصیلی شود به شرط اینکه سطح زبان وی بی ۲ باشد می تواند برای دریافت اقامت کبک اقدام کند. در این برنامه فاکتورهای دیگر مانند سن، رشته تحصیلی، تعداد فرزندان، سابقه کار و داشتن و یا نداشتن بیمه مطرح نیست.

می خواهم در کانادا دکترا بگیرم تا شغل خوبی پیدا کنم!!!!!!!!

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۳۱ دیدگاه

این را از تعداد زیادی از هموطنانم شنیده ام که تصور می کنند باید حتما در کانادا دکترا گرفت تا موفق بود.

ایده بدی است که ناشی از توهم مدرک گرایی و ………… در ایران است. این مقاله را در سایت پارس کانادا به قلم محسن خان کشاورز بخوانید تا بدانید چه می گویم.

نگاهی به باورهای غلط در مورد مهاجرت

۹ فروردین ۱۳۹۲ ۱۰۱ دیدگاه

این روزها خوشبختانه تعداد افرادی که مدیکال و ویزا می گیرند کم نیست و بسیاری از آنان لطف دارند و مشکلات و سوالات خود را از طریق وبلاگ و یا ایمیل با ما در میان می گذارند. بسیاری از از سوالات به تدریج در وبلاگ پاسخ گرفته اند ولی همچنان مطرح می شوند بیشتر به این دلیل که دوستان لطف کافی برای خواندن مطالب وب سایت ندارند و قبل از بررسی کافی و گشتی برای یافتن پاسخ سوال پرسشی تکراری مطرح می کنند. آنچه که گاهی البته می توان گفت آزار دهنده است باورهای غلطی است که در جامعه وجود دارد و گاهی حتی دوستانی که خواننده مطالب هم هستند ولی دقت کافی نداشته اند در دام خود می اندازد. این گزاره که <یکی از دوستانم که چند سال پیش به کانادا مهاجرت کرده است می گوید ……> بسیار شنیده می شود.

ادامه ی نوشته

برای اقامت دایم اقدام کرده ام و منتظر نتیجه ام؛ گرفتن پذیرش دانشجویی چه اثری روی پرونده ام دارد؟

۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۲۴۴ دیدگاه

با مروری بر ایمیلهای رسیده بیش از ۱۰ مورد سوال بالا را مطرح کرده اند که نشان می دهد دغدغه بسیاری از دوستان است.

قبل از هر چیز نظر شخصی خودم را مطرح کنم که اساسا با شروع به تحصیل بلافاصله بعد از ورود به کانادا مخالفم و در مقالات قبلی هم در سایت و وبلاگ در این مورد نوشته ام. کسی که مایل است در کانادا زندگی و کار کند تا آشنایی کافی با بازار کار خود و نیز الزامات آن نداشته باشد نمی تواند تصمیم درستی در مورد نوع تحصیل شامل رشته و مقطعی که باید در آن درس بخواند بگیرد  و تصمیمات غلط در این زمینه باعث از دست رفتن فرصت و پول او خواهد شد. به خصوص در مورد کسانی که چشم بسته تلاش می کنند وارد دوره دکتری شوند این اشتباه بزرگتری است.

و اما پاسخ به سوال …….

یک قاعده کلی در مقررات مربوط به دریافت ویزای کانادا از هر نوع وجود دارد و آن اینکه باید درخواست شما برای هر نوع ویزا با نیت واقعی شما منطبق باشد مثلا کسی که قصد اقامت دایم دارد نباید درخواست ویزای موقت مانند ویزای دانشجویی کند و کسی که قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارد ولی نمی خواهد آنجا برای کار بماند نباید درخواست ویزای اقامت دایم کند.

دانستن این قاعده به بسیاری از ابهامات پاسخ می دهد و گاه رد شدن درخواست ویزاهای موقت را توضیح می دهد.

حال شخصی درخواست اقامت دایم داشته است و پرونده در جریانی دارد. این فرد مایل است در کانادا زندگی و کار کند و قصد واقعی او هم همین است. در این میان به تصور اینکه می تواند وقت خود کمتر تلف کند تصمیم می گیرد از دانشگاهی در کانادا درخواست پذیرش کند و با دریافت آن به سفارت برای دریافت ویزای دانشجویی مراجعه می کند. وضع این فرد چیست؟ این دو درخواست چه اثری بر یکدیگر دارند؟ ادامه ی نوشته

سوال درباره تحصیل در رشته پزشکی در کانادا

۴ اسفند ۱۳۹۰ ۴۳۰ دیدگاه

س:

در ایران دیپلم گرفته ام و علاقمند به تحصیل در رشته پزشکی در کانادا هستم. آیا ممکن است؟

 

پاسخ:

در این مورد توصیه می کنم به وبلاگ دکتر منصوری و مقالات سایت کنپارس مراجعه کنید ولی به طور خلاصه پاسخ می دهم:

برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی در کانادا شما بایستی:

  • یک لیسانس مربوط به علوم پایه داشته باشید که طول این دوره نبایستی کمتر از ۳ سال باشد(هرچند ممکن است با داشتن لیسانس کمتر از ۳ سال هم بتوانید در شرایط خاصی پذیرش بگیرید) . حداقل معدل برای پذیرش معمولا ۳ از ۴ می باشد و برای برخی از دیگر دانشگاه ها حداقل معدل ۴/۳٫۲ می باشد. در نظر داشته باشید که معدل دو سال آخر (ویا ۶۰ واحد) از اهمیت خاصی برخورداراست.
  • امتحان MCAT را گذرانده و نمره لازم را کسب کرده باشید.
  • تافل ۵۸۰ – یا تافل اینترنتی ۸۶ هر بند کمتر از ۲۰ نباشد که این حداقل نمره برای دانشگاه های مختلف متفاوت می باشد.
  • مصاحبه
  • هزینه تحصیل در دوره پزشکی برای دانشجویان بین المللی حدود ۹۶,۰۰۰ دلارکانادا برای هرسال می باشد که این رقم برای هر دانشگاه ممکن است متفاوت باشد. ادامه ی نوشته

سوال در مورد اقدام دانشجویی و تاثیر آن بر پرونده مهاجرت

۲۷ مهر ۱۳۹۰ ۸۳ دیدگاه

سوال:

اینجانب یکی از موکلان شما هستم وبیش از دو ماه است که پرونده من به سیدنی برای اقامت فدرال از طریق کاری ارسال شده است. اینجانب پذیرش از دانشگاه مک گیل دارم و قصد ادامه تحصیل دکتری به اتفاق همسر و دخترم در آنجا دارم.آیا در صورتیکه موفق به دریافت ویزای تحصیلی شوم مشکلی در روند پرونده مهاجرتی بنده ایجاد نمی شود؟ شانس گرفتن ویزای تحصیلی اینجانب چقدر است؟
با تشکر از راهنمایی های همیشگی و مفید جنابعالی.

 

ادامه ی نوشته

سوال در مورد ادامه تحصیل و کار ضمن تحصیل در کانادا

۲۸ مرداد ۱۳۹۰ ۳۴۲ دیدگاه

سوال:

من دانشجوی کارشناسی ارشد – رشتۀ زبانشناسی در دانشگاه ملی مالزی هستم اما برای ادامۀ تحصیل مایلم به کشور کانادا بیام
من چند سؤال دارم که اگه بتونید منو راهنمائی کنید ممنون می شم
۱- اگر من بخوام برای یک رشتۀ دیگر متفاوت با رشتۀ خودم( زبان) در مقطع کارشناسی ارشد اقدام کنم آیا می بایست رشتۀ جدید حتما مرتبط با رشتۀ خودم باشد
 یا نه؟ به عنوان مثال با توجه به اینکه رشتۀ تحصیلی من در حال حاضر زبان هست  آیا می توانم برای رشتۀ کامپیوتر و یا ام- بی – ای  در مقطع کارشناسی ارشداقدام کنم؟
۲- اگر بخواهم از طریق مشاغل مورد نیاز اقدام کنم آیا شما می توانید لیست مشاغل رابرایم بفرستید؟
۳- کلآ اقدام جهت اخذ اقامت کانادا به کدام شیوه عملی تر و بهتر است ؟ دانشجوئی یا مشاغل؟
۴- اگر به صورت دانشجوئی اقدام کنم از چه زمانی اجازۀ کار خواهم داشت؟
۵- آیا با درآمد کار دانشجوئی می توان زندگی کرد یا نه؟  ادامه ی نوشته

سوال در مورد هزینه تحصیل مهاجرین

۲۶ مرداد ۱۳۹۰ ۴۲ دیدگاه

سوال:

من کلاینت شما هستم از شیراز که پروندم ۶۴ روز پیش در ورشو این پروسس شده. دو سوال از حضورتان داشتم که اگه لطف کنید جواب بدید ممنون میشم.
۱- کلا اطلاع دارید که روند کار در دفتر ورشو به چه شکل است و خبری گرفتید که حدودا چقدر باید منتظر بمونیم و مرحله بعد پرونده ما چیه.
۲- اگه ما بتونیم از طریق نیروی متخصص وارد کانادا بشیم وضعیت تحصیلمون به چه صورت است. آیا مدت تحصیل جزو سنوات اقامت جهت شهروندی مورد قبول است و نیز وضعیت شهریه ما به صورت شهروندان کانادا محاسبه خواهد شد یا شهریه به صورت افرادی که از خارج از کانادا اقدام میکنند محاسبه میشود.

ادامه ی نوشته

سوال درباره درخواست ویزای تحصیلی پس از اقدام برای مهاجرت

۱۵ مرداد ۱۳۹۰ ۱۰۱ دیدگاه

سوال:

بنده در حال حاضر حدود ۸ ماه است که فایل نامبر دوم را برای فدرال اسکیلد ورکر گرفته ام  و سوالات زیر را دارم:
۱-آیا در حال حاضر می توانم برای گرفتن پذیرش در مقطع فوق لیسانس یا دکتری اقدام کنم و آیا این مورد تاثیر منفی در روند پذیرش پرونده اینجانب دارد یا خیر؟
۲-اگر برای گرفتن پذیرش در فوق لیسانس اقدام کنم به نظر شما با ویزای تحصیلی می توانم سریع تر در کانادا ساکن شوم یا با پیگیری همین فرآیند فدرال؟
۳-برای پذیرش در مقطع فوق لیسانس آیا دانشگاهها نیاز به Gmat دارندیا خیر؟زیرا در سایت آنها به طور شفاف ذکر نشده است.
۴-به نظر شما اقدام برای اقامت استانی در کنار همین روند منجر به نتیجه بهتری نخواهد شد؟

ادامه ی نوشته