بایگانی

بایگانی برای دسته ی ‘لندینگ در کانادا’

آیا بهار فصل مناسبی برای سفر به کاناداست؟

۷ فروردین ۱۳۹۷ Comments off

در این مطلب به بررسی بهترین زمان ورود به کانادا برای تازه واردان می پردازیم اما باید یادآور شویم که پاسخ این پرسش به عوامل متعددی بستگی دارد.

تاریخ ویزا، اولین و مهم ترین مسئله ای است که باید به آن توجه کنیم.

شما تا یک سال پس از تاریخ انجام آزمایش پزشکی فرصت دارید که به خاک کانادا پا بگذارید. زمانی که به نظر می رسد دولت کانادا به عنوان تثبیت نتایج آزمون های سلامت جسمی شما معتبر تشخیص داده است. همانطور که واضح است، برخلاف سایر انواع ویزاها فرصت شما برای ورود به کانادا تابعی از تاریخ ویزا نیست پس اگر مثلاً تنها دو هفته به تاریخ یک ساله اعتبار نتایج پزشکی مانده باشد و شما ویزای خود را دریافت کنید، تنها دو هفته برای انجام همه آمادگی ها، سر و سامان دادن به اوضاع مالی و تهیه بلیط فرصت دارید. البته شما می توانید با مکاتبه و ارائه دلایل قانع کننده، خواستار تمدید این زمان شوید اما با مشاهده انتظار کشنده ای که این فرآیند دارد و سردرگمی ای که بعد از آن حادث می شود این کار مگر در شرایط واقعاً اضطراری توصیه نمی شود. ادامه مطلب…

Categories: لندینگ در کانادا Tags:

آیا بهار فصل مناسبی برای سفر به کاناداست؟

۱ فروردین ۱۳۹۷ Comments off

در این مطلب به بررسی بهترین زمان ورود به کانادا برای تازه واردان می پردازیم اما باید یادآور شویم که پاسخ این پرسش به عوامل متعددی بستگی دارد.

تاریخ ویزا، اولین و مهم ترین مسئله ای است که باید به آن توجه کنیم. شما تا یک سال پس از تاریخ انجام آزمایش پزشکی فرصت دارید که به خاک کانادا پا بگذارید. زمانی که به نظر می رسد دولت کانادا به عنوان تثبیت نتایج آزمون های سلامت جسمی شما معتبر تشخیص داده است. همانطور که واضح است، برخلاف سایر انواع ویزاها فرصت شما برای ورود به کانادا تابعی از تاریخ ویزا نیست پس اگر مثلاً تنها دو هفته به تاریخ یک ساله اعتبار نتایج پزشکی مانده باشد و شما ویزای خود را دریافت کنید، تنها دو هفته برای انجام همه آمادگی ها، سر و سامان دادن به اوضاع مالی و تهیه بلیط فرصت دارید. البته شما می توانید با مکاتبه و ارائه دلایل قانع کننده، خواستار تمدید این زمان شوید اما با مشاهده انتظار کشنده ای که این فرآیند دارد و سردرگمی ای که بعد از آن حادث می شود این کار مگر در شرایط واقعاً اضطراری توصیه نمی شود. ادامه مطلب…

Categories: لندینگ در کانادا Tags:

پاسخ ویدیویی به سوالات (شماره ۲): اگر تعداد ۷۳۰ روز در ۵ سال گذشته را کانادا نباشم، چه می شود؟

۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ۴۷ دیدگاه

به دنبال ویدیوی قبلی از شما دعوت می کنم به ویدیوی شماره ۲ توجه کنید.

این ویدیو در پاسخ به این سوال تهیه شده است که اگر مهاجر کانادا الزام حضور دو ساله در کانادا را رعایت نکرده باشد و این موضوع از سوی افسر کانادایی در سفارت و یا مرز ورودی کانادا مسجل شود چه اتفاقی خواهد افتاد و چاره چیست؟

پاسخ به چند سوال در مورد همراه داشتن پول نقد هنگام ورود به کانادا

۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ۲۱ دیدگاه

دوستی سوال کرده اند:

سلام بر شما جناب آقای مختاری ،
۱– آیا سقف تعیین شده برای همراه داشتن پول نقد به هنگام لندینگ ، ده هزار دلار کانادا برای کل خانواده است یا هر یک از اعضای خانواده ؟
۲– اگر معادل رقم سقف تعیین شده به دلار کانادا ، دلار آمریکا همراه باشد مشکلی نیست ؟
۳– اگر از سقف بیشتر باشد مشکل جدی ایجاد می شود؟
۴– زمان شروع اعتبار پنج ساله کارت اقامت ، از روز لندینگ شروع می شود؟

 

و اما پاسخ به این سوالات:

این سوالاتی است که این روزها هر روز مطرح می شود و دلیل آن غفلت از یک نکته مهم است و آن اینکه اساسا سقفی برای ورود پول به کانادا وجود ندارد و هیچ قانونی سقف تعیین نکرده است مهم منشا پول شماست بنابراین پاسخ من به این سوالات به شرح زیر است:

۱- سقفی وجود ندارد. در برگه اظهار نامه ای که در هواپیما قبل از فرود به شما داده می شود از شما سوال شده است که آیا بیش از ده هزار دلار همراه دارید یا خیر و شما باید به این سوال به دقت پاسخ بدهید. ملاک تعداد نفرات نیست هر برگه برای یک خانواده است بنابراین اگر خانواده کمتر از ده هزار دلار همراه دارد پاسخ منفی است و اگر بیش از ده هزار دلار دارد باید تیک مثبت بزنید و اعلام کنید که بیش از ده هزار دلار دارید.  این هم نمونه اظهارنامه:

declaration-form

از اعلام اینکه بالای ده هزار دلار دارید اصلا نترسید کاری با شما ندارند تنها از منشا آن می پرسند که این پول از کجا آمده است و برای چه منظوری وارد کانادا می شود این سوال برای تازه مهاجرین پاسخ روشن دارد وپ آنها هم چندان پرس و جو نمی کنند روشن است که تازه مهاجر داشته ها یا دست کم بخشی از آنرا برای شروع زندگی جدید با خود آورده است. اگر ویزای موقت دارید و برای بازدید آمده اید هم تا جایی که رقم برای مدت ماندن شما منطقی باشد ایرادی ندارد ولی اگر مهاجر مقیم هستید و یا سیتی زن هستید در آوردن پول دقت کنید. در سیستم ثبت می شود. پس خلاصه اینکه سقفی وجود ندارد ولی از منشا و نیز مورد مصرف آن در کانادا سوال خواهد شد. ادامه ی نوشته

توصیه هایی در مورد اولین لندینگ در کانادا برای مهاجرین ایرانی

۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ۵۸ دیدگاه

با عرض سلام ، سوالی از خدمت شما داشتم من اسکیل ورکر کبک هستم من می خواهم با پرواز ترکیش که یه استاپ ۵ ساعته در تورنتو دارد وارد مونترال شوم آیا لند من در تورنتو ثبت می شود ؟ آیا این مساله باعث مشکلاتی در آینده خواهد شد؟ با سپاس فراوان از پاسخ شما

سوال بالا را از یکی از خوانندگان وبلاگ برای من فرستاده است و  بهانه ای شد برای نوشتن این مطلب.

پاسخ این سوال این است که بله شما می توانید به عنوان مهاجر به هر نقطه ای از خاک کانادا وارد شوید و منعی در این زمینه نیست هر چند توصیه به کبکی ها این است که احتیاطا در کبک اولین ورود خود را ثبت کنند به خصوص اگر قصد زندگی در کبک ندارند.

IMG_7369[1]

مهاجری که وارد کانادا می شود باید در اولین فرودگاهی که وارد می شود لندینگ خود را ثبت کند، بار خود را تحویل گرفته و از گمرک کانادا رد شود. بنابراین در موردی که دوست ما مطرح کرده اند ایشان در تورنتو لند می کنند و مجبورند چمدانها را در همان تورنتو تحویل گیرند. بعد به فرض اینکه از تورنتو به مونترآل پرواز گرفته باشند مجبورند همان چمدانها را به پرواز داخلی تورنتو مونترآل تحویل دهند. ادامه ی نوشته

شایعات بی اساس در میان مهاجرین تازه وارد به کانادا – بخش نخست

۵ بهمن ۱۳۹۳ ۶ دیدگاه

چندی است سوالات زیادی اینجا و آنجا مطرح می شود که مبنای آن شایعه ای بیش نیست و تعجب آنجاست که گاه این سوالات از سوی موکلین و مخاطبین سایت و وبلاگ ما مطرح می شود و فرض ما بر این است که این دسته از دوستان به اندازه کافی اطلاعات دارند که توان تشخیص شایعات را داشته باشند. بر آنم که هر از چندی به یکی از آنها بپردازم

 

چند باز این هفته از من سوال شده است که:

آیا اگر پس از آمدن و لندینگ در کانادا بخواهم ظرف یک ماه به ایران برگردم اقامتم باطل می شود؟

اولین بار که این سوال را شنیدم از کسی بود که موکل من نبود و تلفنی با دفتر ما در مونترآل تماس گرفته بود از او پرسیدم این سخن را از که شنیده است و او گفت دوستان البته این دوستان شایعات دیگری را هم به عنوان قوانین جدید و قطعی مطرح کرده بودند که به آنها خواهم پرداخت. چیزی نگذشت که به نظر رسید این دایره دوستان گشترده است چون بارها همین سوال در روزهای بعد تکرار شد تو گویی ایجاد شبکه و ارتباط با افراد را که در حوزه اشتغال و کاریابی توصیه کرده ایم در این زمینه بسیار خوب جواب داده است.

 

و اما پاسخ واضح و روشن:

این سخن بی مبناست و شایعه ای بیش نیست شما فرداری روز لندینگ هم می توانید از کانادا خارج شوید و تا زمانی که الزامات اقامت یعنی همان دو سال در ۵ سال را رعایت کنید خدشه ای به اقامت شما وارد نمی شود.

البته طبیعی است که به این سرعت خارج شدن یعنی بدون کارت اقامت رفتن. کارت شما می تواند پس از رسیدن به نشانی اعلام شده از طرف دوستان شما برای شما به ایران آورده شود و یا در بدترین حالت اگر به هر دلیل تا زمان بازگشت کارتی در دست شما نبود  از سفارت در آنکارا برگ سفر می گیرید و بر می گردید.

وضعیت متقاضی اصلی و وابستگان پس از لندینگ در کانادا

۲۶ شهریور ۱۳۹۳ ۱۴ دیدگاه

در این مورد در سایت پارس کانادا نوشته ام

اینجا بخوانید 

 

44342sgmqa77vvd

فرم B4 یا Personal Effect Accounting Document

این همان فرمی است که هنگام لندینگ در اختیار شما قرار می گیرد تا اموالی را که مایلید بعدا به کانادا وارد کنید را در آن لیست کرده تا بعدها از پرداخت عوارض گمرکی معاف شوید.

http://www.cbsa.gc.ca/publications/forms-formulaires/b4-eng.pdf

قبلا هم در این باره در همین وبلاگ نوشته ام 

Categories: لندینگ در کانادا Tags:

مهاجرت کرده ام ولی متقاضی اصلی نبوده ام ….

۱۵ فروردین ۱۳۹۳ ۶۱ دیدگاه

سوالاتی از سوی دوستان مطرح می شود که با همین جمله شروع می شود. که ناشی از این تصور است که تفاوتی را پس از مهاجرت بین متقاضی اصلی و همسر وی مفروض می دانند. مثلا پرسش می شود من متقاضی اصلی نیستم آیا اگر از همسرم جدا شود اقامت دایم را از دست می دهم؟ و از این قبیل سوالات.

اینکه هنگام اقدام برای مهاجرت متقاضی اصلی بوده اید و یا نبوده اید پس از لندینگ در کانادا و دریافت اقامت دایم دیگر اهمیت ندارد و شما و همسرشما که متقاضی اصلی بوده است در شرایط یکسان هستید. هیچیک از شما دو نفر نمی تواند وضعیت اقامتی دیگری را به خطر بیندازد. علاوه بر این هر یک از اعضای خانواده جز در مورد فرزندان زیر ۱۸ سال که داستان متفاوتی دارند پرونده جداگانه دارند. مثلا اگر همسر شما الزامات اقامتی خود را از جهت حضور دو سال در ۵ سال در کانادا رعایت نکند می تواند اقامت دایم خود را از دست بدهد ولی این اتفاق هیچ تاثیری روی وضعیت اقامتی شما ندارد.

برخی دیگر همراهی همسر در مهاجرت را با اسپانسر کردن همسر مخلوط می کنند. فردی که با همسرش مهاجرت می ند اسپانسر همسرش نیست و تعهدات اسپانسرشیپ همسر را به عهده ندارد. اگر کسی مهاجرت کرد و پس از آن ازدواج کرد می تواند همسر خود را برای آمدن به کانادا اسپانسر کند که در این صورت نسبت به او تعهدات مالی دارد و در دو سال اول نیز بنا به قانون فعلی می تواند مانع از دریافت اقامت دایم او شود.

متقاضی فدرال هستم. امکان ورود به کانادا از طریق کبک را دارم؟

۲۱ شهریور ۱۳۹۲ ۳۴ دیدگاه

این سوال را پیش از این بارها پاسخ داده ام ولی این روزها چند تلفن در این باره داشته ام که لازم دیدم به عنوان موضوع مستقل مطرح کنم.

شما با در دست داشتن ویزای اقامت کانادا از طریق هر مرزی می توانید به کانادا وارد شوید و فرقی بین کبک انتاریو و بی سی نیست. لندینگ شما هنگام ورود به اولین مرز کانادایی ثبت می شود بنابراین در گرفتن پروازهای بعدی خود حداقل سه ساعت برای ثبت لندینگ در فرودگاه اول در نظر بگیرید. فرض کنیم متقاضی فدرالی که راهی ونکوور است از طریق مونترآل پرواز بگیرد. او در هنگام ورود به مونترآل از سوی افسر نرزبانی به دفتر اداره مهاجرت راهنمایی می شود تا لندینگ وی ثبت شود. حتما باید تصریح کند که مایل به ماندن در کبک نیست و قصدش روانه شدن به سوی ونکوور است و طبیعی است که باید یک نشانی در ونکوور هم بدهد تا کارت اقامتش برای او ارسال شود.

همین حضور در دفتر اداره مهاجرت بسته به شلوغی و یا خلوتی آن بین یک تا سه ساعت معطلی دارد بنابراین پرواز بعدی شما به ونکوور باید به گونه ای باشد که در صورت معطلی از پرواز جا نمانید.

اینکه اعلام می کنید راهی ونکوور هستید و کبک ماندنی نیستید البته به این معنی نیست که اگر پس از خروج از فرودگاه مونترآل قصد کردید در کبک بمانید ایرادی دارد. شما تا قبل از ثبت لندینگ در مقایسه با بعد از آن وضعیت اقامتی متفاوتی دارید و قوانین متفاوتی بر شما حاکم است.

تا قبل از لندینگ تنها متقاضی مهاجرت هستید که هنوز مرحله آخر را انجام نداده و مقیم نشده است در حالی که پس از آن وضعیت اقامت دایم می یابید. یک متقاضی فدرال اگر قبل از لندینگ بگوید می خواهد در کبک بماند او را برای دریافت سی اس کیو به اداره مهاجرت کبک ارجاع می دهند و باید پروسه یک ماهه دریافت سی اس کیو را طی کند و پس از آن برای ثبت لندینگ مراجعه کند.

حال متقاضی فدرالی که گفته است قصد ماندن در کبک ندارد و لندینگ خود را ثبت کند پس از آن یک مقیم دایم کاناداست که بر اساس قانون حق دارد هر استانی را برای زندگی انتخاب کند و هیچ محدودیتی ندارد. بنابراین حتی اگر اعلام کنید قصد ماندن در کبک ندارید و بمانید هیچ مشکلی نیست و هیچ تخلفی نکرده اید.