بایگانی

بایگانی برای دسته ی ‘پس از لندینگ در کانادا’

پاسخ ویدیویی به سوالات (شماره ۲): اگر تعداد ۷۳۰ روز در ۵ سال گذشته را کانادا نباشم، چه می شود؟

۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ۴۷ دیدگاه

به دنبال ویدیوی قبلی از شما دعوت می کنم به ویدیوی شماره ۲ توجه کنید.

این ویدیو در پاسخ به این سوال تهیه شده است که اگر مهاجر کانادا الزام حضور دو ساله در کانادا را رعایت نکرده باشد و این موضوع از سوی افسر کانادایی در سفارت و یا مرز ورودی کانادا مسجل شود چه اتفاقی خواهد افتاد و چاره چیست؟

توصیه هایی در مورد اولین لندینگ در کانادا برای مهاجرین ایرانی

۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ۵۸ دیدگاه

با عرض سلام ، سوالی از خدمت شما داشتم من اسکیل ورکر کبک هستم من می خواهم با پرواز ترکیش که یه استاپ ۵ ساعته در تورنتو دارد وارد مونترال شوم آیا لند من در تورنتو ثبت می شود ؟ آیا این مساله باعث مشکلاتی در آینده خواهد شد؟ با سپاس فراوان از پاسخ شما

سوال بالا را از یکی از خوانندگان وبلاگ برای من فرستاده است و  بهانه ای شد برای نوشتن این مطلب.

پاسخ این سوال این است که بله شما می توانید به عنوان مهاجر به هر نقطه ای از خاک کانادا وارد شوید و منعی در این زمینه نیست هر چند توصیه به کبکی ها این است که احتیاطا در کبک اولین ورود خود را ثبت کنند به خصوص اگر قصد زندگی در کبک ندارند.

IMG_7369[1]

مهاجری که وارد کانادا می شود باید در اولین فرودگاهی که وارد می شود لندینگ خود را ثبت کند، بار خود را تحویل گرفته و از گمرک کانادا رد شود. بنابراین در موردی که دوست ما مطرح کرده اند ایشان در تورنتو لند می کنند و مجبورند چمدانها را در همان تورنتو تحویل گیرند. بعد به فرض اینکه از تورنتو به مونترآل پرواز گرفته باشند مجبورند همان چمدانها را به پرواز داخلی تورنتو مونترآل تحویل دهند. ادامه ی نوشته

پاسخ به شایعات بی اساس بخش سوم: ایا باید حتما شش ماه و ۳ روز در کانادا باشم در هر سال؟

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۴۱ دیدگاه

در این زمینه زیاد سوال می شود به خصوص با سختگیریهای ادارات بیمه درمانی استانها. یکی از سوالات دریافتی این است:

ایا این موضوع صحت دارد که باید حتما شش ماه و ۳ روز در کانادا باشم در هر سال جدید؟ من پی ار هستم . و هم اکنون در ایران هستم و رفت و امد میکنم . ایا حتما باید شش ماه و سه روز در کانادا باشم هر سال ؟ یا خیر مشکلی ایجاد نمیشود؟

IMG_5600

و اما پاسخ:

ادامه ی نوشته

شایعات بی اساس در میان مهاجرین تازه وارد به کانادا – بخش نخست

۵ بهمن ۱۳۹۳ ۶ دیدگاه

چندی است سوالات زیادی اینجا و آنجا مطرح می شود که مبنای آن شایعه ای بیش نیست و تعجب آنجاست که گاه این سوالات از سوی موکلین و مخاطبین سایت و وبلاگ ما مطرح می شود و فرض ما بر این است که این دسته از دوستان به اندازه کافی اطلاعات دارند که توان تشخیص شایعات را داشته باشند. بر آنم که هر از چندی به یکی از آنها بپردازم

 

چند باز این هفته از من سوال شده است که:

آیا اگر پس از آمدن و لندینگ در کانادا بخواهم ظرف یک ماه به ایران برگردم اقامتم باطل می شود؟

اولین بار که این سوال را شنیدم از کسی بود که موکل من نبود و تلفنی با دفتر ما در مونترآل تماس گرفته بود از او پرسیدم این سخن را از که شنیده است و او گفت دوستان البته این دوستان شایعات دیگری را هم به عنوان قوانین جدید و قطعی مطرح کرده بودند که به آنها خواهم پرداخت. چیزی نگذشت که به نظر رسید این دایره دوستان گشترده است چون بارها همین سوال در روزهای بعد تکرار شد تو گویی ایجاد شبکه و ارتباط با افراد را که در حوزه اشتغال و کاریابی توصیه کرده ایم در این زمینه بسیار خوب جواب داده است.

 

و اما پاسخ واضح و روشن:

این سخن بی مبناست و شایعه ای بیش نیست شما فرداری روز لندینگ هم می توانید از کانادا خارج شوید و تا زمانی که الزامات اقامت یعنی همان دو سال در ۵ سال را رعایت کنید خدشه ای به اقامت شما وارد نمی شود.

البته طبیعی است که به این سرعت خارج شدن یعنی بدون کارت اقامت رفتن. کارت شما می تواند پس از رسیدن به نشانی اعلام شده از طرف دوستان شما برای شما به ایران آورده شود و یا در بدترین حالت اگر به هر دلیل تا زمان بازگشت کارتی در دست شما نبود  از سفارت در آنکارا برگ سفر می گیرید و بر می گردید.

وضعیت متقاضی اصلی و وابستگان پس از لندینگ در کانادا

۲۶ شهریور ۱۳۹۳ ۱۴ دیدگاه

در این مورد در سایت پارس کانادا نوشته ام

اینجا بخوانید 

 

44342sgmqa77vvd

پاسخ به چند سوال: طلاق بعد از مهاجرت

۱۵ شهریور ۱۳۹۳ ۴۶ دیدگاه

سوال:

من موکل شما بودم در ایران (کنپارس)، الان چندماهه که مونترال هستم. میخواستم از زحمات شما و کادر دفترتون درایران تشکر کنم.
درضمن یه سوالی داشتم که مشکل دوستم هست و گفتم با شما مشورت کنم.
ایشون از طریق اسکیل ورکر به همراه خانومشون برای کبک اقدام کردند.الان حدودسه ماه و نیمه که مونترال هستند.مین پرونده دوست من بودند. و هردو کارت پی آرشون رو گرفتند.
سوالشون اینه که اگر بخوان برای طلاق توافقی اقدام کنند پروسه به چه صورت هست؟ فقط رفتن به کنسولگری ایران و ثبت طلاق کفایت میکنه؟ و یا باید در کانادا هم ثبت بشه؟ 
میخواستند بدونن این قانون برای کسانی که سیتی زن کانادا نیستند و فقط کارت پی آر دارند هم صادقه؟ 
ویه سوال مهم هم اینکه بعد از طلاق  برای خانومش مشکلی برای اقامت در کانادا پیش نمیاد؟ 
بسیار ممنون میشم که راهنمایی بفرمایید.

و اما پاسخ به این سوالات:

ادامه ی نوشته

باز هم در مورد کارت پی آر: نشانی برای دریافت کارت اقامت

۱۷ مرداد ۱۳۹۳ ۱۰ دیدگاه

مطلبی را در سایت پارس کانادا نوشته ام که می توانید اینجا بخوانید

dreamstime_xs_33169031

 

پاسخ به یک سوال: توجه به انتخاب پرواز مناسب

دوستی نوشته است:

 اینجانب از موکلین حضرتعالی در مهرماه سال جاری موفق به کسب ویزای مهاجرت به کانادا از طریق نیروهای متخصص فدرال گردیدم و تصمیم دارم در اردیبهشت ماه سال اینده به کانادا مهاجرت و در ونکوور ساکن شوم. از آنجائیکه در حاضر ساکن شیراز هستم، راحت ترین روش برای سفر به کانادا پرواز از شیراز با هواپیمای قطر ایرلاین است. این پرواز از شیراز به دوحه و از دوحه به مونترال پرواز داشته و پس از فرود در مونترال میتوان با پرواز ایرکانادا از مونترال به ونکوور پرواز نمود.

plane

سؤال این است که من باید حتما در مونترال ( اولین جایی در کانادا که ورود پیدا می کنم) مدارک لندینگ را به افسر نشان دهم یا میتوانم این امر را به فرودگاه ونکوور( شهری که میخواهم در آن ساکن شوم) موکول کنم چرا که از یک طرف بین پرواز قطری و پرواز ایر کانادا زمان زیادی نیست و از طرف دیگر در ونکوور در صورت نیاز به دسترسی به افسر مهاجرت سهل تر و اسانتر است. اینجانب تمایل به ارائه مدارک در فرودگاه ونکوور دارم.لطفا من را راهنمایی فرمایید.

و اما پاسخ: ادامه ی نوشته

دریافت مزایای دولتی کانادا و ترک این کشور

۲۴ آبان ۱۳۹۲ ۱۰۶ دیدگاه

برای بعضی دوستان قابل هضم نیست که وقتی قرار نیست در کانادا زندگی کنید حق ندارید از مزایای مالی این کشور استفاده کنید. منظور من از مزایای مالی مواردی شبیه Child Tax benefit  بیمه بیکاری بیمه بازنشستگی  بیمه از کار افتادگی و به طور کلی هر کمک دولتی که بر اساس قانون به شهروندان و یا افرادی که اقامت دایم دارند تعلق می گیرد.

در همه این موارد شرط استفاده از آنها مطابق قانون روشن شده است. شرط مشترک بین همه آنها این است که فردی که از این مزایا استفاده می کند در خاک کانادا زندگی کند. به دیگر سخن کسی که در کانادا نیست حق استفاده از این مزایا را ندارد.

ادامه ی نوشته