خانه > لندینگ در کانادا, پس از لندینگ در کانادا > شایعات بی اساس در میان مهاجرین تازه وارد به کانادا – بخش نخست

شایعات بی اساس در میان مهاجرین تازه وارد به کانادا – بخش نخست

۵ بهمن ۱۳۹۳

چندی است سوالات زیادی اینجا و آنجا مطرح می شود که مبنای آن شایعه ای بیش نیست و تعجب آنجاست که گاه این سوالات از سوی موکلین و مخاطبین سایت و وبلاگ ما مطرح می شود و فرض ما بر این است که این دسته از دوستان به اندازه کافی اطلاعات دارند که توان تشخیص شایعات را داشته باشند. بر آنم که هر از چندی به یکی از آنها بپردازم

 

چند باز این هفته از من سوال شده است که:

آیا اگر پس از آمدن و لندینگ در کانادا بخواهم ظرف یک ماه به ایران برگردم اقامتم باطل می شود؟

اولین بار که این سوال را شنیدم از کسی بود که موکل من نبود و تلفنی با دفتر ما در مونترآل تماس گرفته بود از او پرسیدم این سخن را از که شنیده است و او گفت دوستان البته این دوستان شایعات دیگری را هم به عنوان قوانین جدید و قطعی مطرح کرده بودند که به آنها خواهم پرداخت. چیزی نگذشت که به نظر رسید این دایره دوستان گشترده است چون بارها همین سوال در روزهای بعد تکرار شد تو گویی ایجاد شبکه و ارتباط با افراد را که در حوزه اشتغال و کاریابی توصیه کرده ایم در این زمینه بسیار خوب جواب داده است.

 

و اما پاسخ واضح و روشن:

این سخن بی مبناست و شایعه ای بیش نیست شما فرداری روز لندینگ هم می توانید از کانادا خارج شوید و تا زمانی که الزامات اقامت یعنی همان دو سال در ۵ سال را رعایت کنید خدشه ای به اقامت شما وارد نمی شود.

البته طبیعی است که به این سرعت خارج شدن یعنی بدون کارت اقامت رفتن. کارت شما می تواند پس از رسیدن به نشانی اعلام شده از طرف دوستان شما برای شما به ایران آورده شود و یا در بدترین حالت اگر به هر دلیل تا زمان بازگشت کارتی در دست شما نبود  از سفارت در آنکارا برگ سفر می گیرید و بر می گردید.

  1. حمید
    ۱۴ تیر ۱۳۹۴ در ۰۴:۴۲ | #1

    سلام خدمت جناب مختاری عزیز
    بنده به همراه خانواده اپریل در مونترال لند کرده و بعد از یک ماه بازگشتیم. آدرس دوستی را جهت کارت پی آر اعلام کردیم. اکنون سه ماه و پنج روز می گذرد و کارت ارسال نشده است. اما سوال
    ۱- تأخید تا چه مدت طبیعی است؟
    ۲- دوست ما در مونترال می تواند از طرف ما تلفنی پیگیر موضوع باشد؟ با توجه به اینکه ما سال آینده قصد بازگشت به کانادا داریم و هم اکنون در کانادا نیستیم، آیا پیگیری کار را خراب نمی کند؟
    ۳- در صورت عدم صدور کارت، تا چه زمانی می توان کارت سفر گرفت؟
    ۴- برای گرفتن کارت سفر همه اعضای خانواده باید به ترکیه بروند؟
    تشکر از وقت شما

    • ۱۴ تیر ۱۳۹۴ در ۰۴:۴۵ | #2

      ۱- تا ۴ ماه
      ۲- خیر به ایشان پاسخ نمی دهند
      ۳- همیشه می توان اقدام کرد
      ۴- نه لزوما

  2. ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۴:۴۸ | #3

    باسلام وخسته نباشید من برای اقامت کانادا فایل مجردی باز کرده بودم و ویزا را دریافت کردم و به مونترال رفتم و کار لند راانجام دادم سوال من این است که بعد از لند زدن امکان ازدواج و ثبت عقد وجود دارد یا باید بعد از گرفتن کارت رزیدنت به ثبت عقد اقدام کنم.
    با تشکر

    • ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۴:۱۹ | #4

      به محض لندینگ شما مقیم دایم هستید کارت چیزی به شما اضافه نمی کند تنها مجوز ورود به کاناداست برای دفعات بعد
      بله می توانید

  3. مینا
    ۶ بهمن ۱۳۹۳ در ۰۹:۰۸ | #5

    جناب آقای دکتر مختاری عزیز سلام
    بنده با آقایی نامزد کرده ام به تازگی که ایشان پرونده اسکیل ورکر کبک در سال ۲۰۰۹ را دارند و در آذرماه سال ۱۳۹۲ مدیکال خود را گرفتند و از آن زمان منتظر دریافت مدیکال هستند. ایشون نظرشون بر این که تغییرات در پرونده را اعلام نکنند به خاطر وضعیتی که اداره مهاجرت کبک داره و بعد از آمدن ویزا و رفتن به کانادا اعلام کنند . من میخواستم راه درست و منطقی را از شما بپرسم و ایا اینکه بعد از گذشت این زمان طولانی و گذشت ۱ سال از مدیکال و ۳ سال از سی اس کیو آیا باز امکان دارد که ویزا صادر شود و یا خیر؟ لطفا راهنمایی کنید که آیا ما تغییرات را اعلام کنیم و یا چه کار دیگری انجام دهیم؟
    با تشکر از صبر و حوصله شما.

    • ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۲:۳۲ | #6

      صبر کنید ایشان بروند کانادا برگردند بعد ازدواج رسمی کنید بعد می توانند شما را اسپانسر کنند
      در این مرحله خطرناک است و می توانند ویزا را از دست بدهند

دیدگاه ها مسدود است.