بایگانی

بایگانی برای دسته ی ‘مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا و کبک’

پاسخ ویدیویی به سوالات مهاجرتی (شماره ۹): برنامه مهاجرت از روش تجربه کبکی PEQ چیست؟

۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۰۹ دیدگاه

در این ویدیو به موضوع مهاجرت از روش تجربه کبکی یا PEQ پرداخته ام. اگر کسی یک سال به طور قانونی در کبک کار کند و یا دست کم یک سال در یک موسسه آموزشی کبکی در مقطع بالاتر از متوسطه تحصیل کند و منجر به دریافت مدرک تحصیلی شود به شرط اینکه سطح زبان وی بی ۲ باشد می تواند برای دریافت اقامت کبک اقدام کند. در این برنامه فاکتورهای دیگر مانند سن، رشته تحصیلی، تعداد فرزندان، سابقه کار و داشتن و یا نداشتن بیمه مطرح نیست.

برنامه سرمایه گذاری کبک آوریل ۲۰۱۶ بازگشایی می شود

۷ بهمن ۱۳۹۴ ۱۵ دیدگاه

برنامه سرمایه گذاری کبک در تاریخ ۲۹ ژانویه ۲۰۱۶ با دریافت ۱۷۵۰ پرونده بسته شد. از این تعداد ۱۲۰۰ پرونده عملا مختص چین و بقیه یعنی ۵۵۰ پرونده سهم بقیه دنباست. کنپارس خوشبختانه سهمیه محدود ولی در مقایسه با تعداد کل ظرفیت قابل توجهی داشت که همه آن به همت تیم مجرب ما در تهران و مونترآل به موقع در سیستم کبک ثبت شد. تعدادی از پرونده ها نیز که موفق به دلیل کمی وقت امکان تکمیل مدارک را نیافتند در سهمیه امسال ما منظور خواهند شد و توصیه می کنیم تا قبل از باز شدن برنامه نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام کنند.

quebecInvest

برنامه سال ۲۰۱۶ بدون تغییر در مقایسه با برنامه سال ۲۰۱۵ بازگشایی می شود و همه شرایط مانند دوره قبل است به این معنی که متقاضی نیازمند داشتن دست کم دارایی معادل یک میلیون و ششصد هزار دلار است و بایستی رقم ۲۲۰ هزار دلار در صورت قبولی پرداخت کند. هزینه قانونی برای رسیدگی به پرونده در مرحله کبک نیز ۱۵ هزار دلار است. برای اطلاعات بیشتر در مورد این برنامه این مطلب را بخوانید  ادامه ی نوشته

کارت پایان خدمت سپاه و مهاجرت

۲۹ آبان ۱۳۹۲ ۷۷ دیدگاه

این روزها دوستان زیادی سوال کرده اند که ایا داشتن کارت پایان خدمت سپاه پاسداران برای کار مهاجرت مشکل آفرین است؟

پاسخ منفی است و صرف خدمت در سپاه و دیگر نهادهای نظامی و انتظامی مشکلی ایجاد نمی کند. البته از شما در مورد اینکه در چه رسته ای خدمت کرده اید و وظیفه روزانه شما چه بوده است سوال خواهد شد که آن هم ندیده ام برای کسی مشکل ایجاد کند.

دریافت نامه از ورشو در مورد چگونگی ارسال پاسپورت و ادامه سردرگمی

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۸۵ دیدگاه

امروز نامه ای از ورشو در پاسخ به ایمیل چند روز قبل در مورد تعیین تکلیف چگونگی ارسال پاسپورت به این سفارت دریافت کردم که در آن اعلام شده بود در این مورد با ما مکاتبه خواهد شد و منتظر باشیم. در همین نامه تاکید مجدد شده است که از مراجعه به سفارت کانادا در تهران برای تحویل پاسپورت خودداری شود. با این حساب اطلاعیه ای که در سایت سفارت تهران است قدیمی است و نباید عمل شود.

متن ایمیل را می گذارم برای جلوگیری از هرگونه ابهام.

ادامه ی نوشته

کم کردن سن: پدیده ای که تنها در ایران دیده می شود

۲۵ آبان ۱۳۹۰ ۳۸ دیدگاه

چندی پیش عزیزی به من مراجعه کرد تا پرونده او را برای اقدام در گروه نیروی متخصص فدرال به عهده بگیرم . در بررسی مدارک متوجه شدم که او متولد ۱۳۶۰ است ولی نابغه بود چون در ۱۳ سالگی دیپلم دبیرستان را گرفته بود. اینترنت را سرچ کردم ببینم نکند این همان بچه ای بود که آن روزها تلویزیون نشانش می داد و در دو یا سه سالگی کلاس اول می خواند بعد دیدم خیر این دوست ما آن کودک نابغه نیست. با وی تماس گرفتم تا راز آن بدانم و این آقای محترم اعلام کرد که بله در اصل متولد ۱۳۵۵ است ولی به دادگاه مراجعه کرده و شناسنامه اش را کوچک کرده است.

از چرایی آن سوال کردم و او گفت که این امر مرسومی است و من برای اینکه مشکل استخدامی در دولت نداشته باشم چنین کردم. ظاهرا این در بین خانمها هم شایع است و برای آنان انگیزه های دیگری هم مطرح است که بماند ….

ادامه ی نوشته

سوال درباره اضافه کردن فرزند در پرونده کبک در مرحله فدرال

۲۳ آبان ۱۳۹۰ ۸۵ دیدگاه

سوال:

با سلام آقای مختاری ،به ما از فدرال ایمیل زده شده که اگر میخواهید بچه تاره متولد شده را با خود به کبک ببرید برای دریافت csq بچه به سفارت کبک در مونترال ایمیل بزنید و شرایط را توضیح دهید حالا ما باید چه کاری بکنیم ودرمورد csq ما را راهنمایی بکنید .با سپاس از شما و همکاران محترمتان .
پاسخ:

 

نکته اول اینکه دوستان در استفاده از کلمات دقت کنند کبک اولا کشور نیست که سفارت داشته باشد و دوم اینکه اگر هم کشور بود و می توانست سفارت داشته باشد این سفارت خانه را در داخل خاک خودش باز نمی کرد. درست مثل اینکه شما به سفارت ایران در تهران مراجعه کنید. منظور شما دفتر اداره مهاجرت کبک در مونترآل است. ادامه ی نوشته

باز هم در مورد کتمان حقیقت

۲۴ شهریور ۱۳۹۰ ۵۱ دیدگاه

نقطه چینها برای حفظ هویت سوال کننده گذاشته شده است

سوال:

اینجانب در خصوص مهاجرت به کانادا (کبک)چند سوال داشتم که ممنون میشوم اگر پاسخ بدهید:

۱٫      من مهندس شیمی هستم و حدود …. سال سابقه کار دارم ولی حدود …… سال از این سابقه مربوط است به کار دریک شرکت وابسته به سازمان انرژی اتمی ایران است، آیا برای مهاجرت نباید به این قسمت از سابقه ام اشاره ای بکنم یعنی لازم نیست که سابقه مربوطه راارائه بدهم ؟

۲٫      بنده خودم به اتفاق سه نفر ازدوستانم در حدود ………. سال پیش یک شرکت مهندسی مشاور به ثبت رسانده ایم که من در این هشت سال بصورت کار دوم و بدون بیمه در این شرکت هم مشغول بوده ام آیا مفید خواهد بود به جای تجربه ۵ سال سازمان انرژی اتمی نامه ای دال بر فعالیت در این شرکت ارائه کنم .در این خصوص آیا لازم است روزنامه رسمی این شرکت نیز ترجمه شود؟

۳٫      من متاهل هستم و یک فرزند پسر ۳ سال و نیمه دارم حدود یک سال پیش از خانمم جدا شده ام و حدود یک ماه پیش دوباره با ایشان ازدواج کرده ام آیا این موضوع تاثیر منفی دارد بر پذیرش و آیا مفید خواهد بود اگر من و خانمم شناسنامه المثنی بگیریم تا این سابقه حذف شود(در این صورت سال تولد فرزندمان در شناسنامه ها قبل از تاریخ عقدمان خواهد بود)؟

۴٫      برا ی آزمایشات پزشکی آیا مبتلا بودن به ………. هم چک می شود و اثر منفی دارد؟چون من به ………. مبتلا هستم ولی خانم و فرزندم مبتلا نیستند

۵٫      در موضوع مهاجرت چون شخص اصلی من هستم آیا لازم است سابقه شغلی دوسال مربوط به خانمم که بدون بیمه بوده ارائه شودیا خیر؟

ادامه ی نوشته

در مورد موجودی بانکی برای متقاضیان فدرال

۱۴ شهریور ۱۳۹۰ ۱۸۷ دیدگاه

سوال:

ایا برای مهاجرت از طریق فدرال باید مبلغ ۱۵ میلیون تومان در یک حساب مشخص به مدت ۶ ماه دست نخورده بماند. اگر مثلا مبلغی مذکور بمدت ۴ ماه در حساب الف باشد و در یک روز از حساب الف به حساب ب منتقل شده باشد وبدون وقفه دو ماه در حساب ب مانده باشد (در مجموع شش ماه در دو حساب) ایراد دارد؟  ادامه ی نوشته

فریب شرکتهای مدرک ساز را نخورید؛ این مدارک برای مهاجرت معتبر نیستند

۱۲ مرداد ۱۳۹۰ ۱۳ دیدگاه

در این مورد مطلبی در سایت کنپارس نوشته ام اینجا بخوانید

سوال درباره گواهی عدم سو پیشینه

۱۲ مرداد ۱۳۹۰ ۴۰ دیدگاه

سوال: با عرض خسته نباشید، من میخواستم برای کبک از طریق شرکت شما اقدام کنم ، لیسانس کامپیوترم ، ۴ سال سابقه کار دارم ، مدرکIELTS ، …

من ۳ سال پیش به مدت ۱۰ ماه با ویزای work & holiday استرالیا بودم ، میخواستم ببینم آیا الان اگه بخوام برای کبک اقدام کنم آیا لازمه که گواهی police check از استرالیا بگیرم؟

آیا دولت کبک خودش هم این بررسی رو انجام میده؟

پاسخ: شما بعد از ۱۸ سالگی در هر کشوری۶ ماه یا بیشتر حضور داشته اید لازم است از پلیس آن کشور گواهی عدم سو پیشینه بگیرید.

اما چون این مدرک در مرحله چک امنیتی نیاز است و اساسا کبک با آن کاری ندارد عجله ای برای دریافت این مدرک نیست. پرونده را باز کنید و ماهمزمان برای دریافت گواهی استرالیا اقدام می کنیم و سر فرصت دریافت خواهد شد