خانه > مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا و کبک, نیروی متخصص کبک, کبک > سوال درباره اضافه کردن فرزند در پرونده کبک در مرحله فدرال

سوال درباره اضافه کردن فرزند در پرونده کبک در مرحله فدرال

۲۳ آبان ۱۳۹۰

سوال:

با سلام آقای مختاری ،به ما از فدرال ایمیل زده شده که اگر میخواهید بچه تاره متولد شده را با خود به کبک ببرید برای دریافت csq بچه به سفارت کبک در مونترال ایمیل بزنید و شرایط را توضیح دهید حالا ما باید چه کاری بکنیم ودرمورد csq ما را راهنمایی بکنید .با سپاس از شما و همکاران محترمتان .
پاسخ:

 

نکته اول اینکه دوستان در استفاده از کلمات دقت کنند کبک اولا کشور نیست که سفارت داشته باشد و دوم اینکه اگر هم کشور بود و می توانست سفارت داشته باشد این سفارت خانه را در داخل خاک خودش باز نمی کرد. درست مثل اینکه شما به سفارت ایران در تهران مراجعه کنید. منظور شما دفتر اداره مهاجرت کبک در مونترآل است.

با توجه به اینکه شما از طریق کبک اقدام کرده اید باید برای فرزند خود نیز سی اس کیو دریافت کنید کافی است نامه ای بنویسید و برای فرزند درخواست سی اس کیو بخواهید و مدارک وی شامل گذرنامه؛ عکس؛ ترجمه شناسنامه و هزینه  قانونی معادل ۱۵۲ دلار را برای اداره مهاجرت کبک در مونترآل ارسال کنید. بعد از دریافت سی اس کیو مراتب را به اطلاع فدرال برسانید و با ارسال هزینه قانونی فدرال معادل ۱۵۰ دلار به پیوست مدارک مورد اشاره ای که برای کبک فرستادید از دمشق بخواهید که فرزند شما را نیز به پرونده شما اضافه کنند.

  1. اسلامي
    ۲۶ دی ۱۳۹۳ در ۱۵:۴۲ | #1

    با سلام جناب آقای مختاری
    من و همسرم مارچ ٢٠١٣ CSQ از طریق سرمایه گذاری گرفتیم و الان منتظر مدیکال هستیم به زودی صاحب فرزند میشویم.برای درخواست CSQ از کبک فرم تغییرات رو میخواستیم پر کنیم همراه شناسنامه و عکس بفرستیم ولی گزینه ای برای سرمایه گذاری در فرم ندارد.همچنین میخواستم بدونم ما باید برای CSQ فرزند باز هزینه بدیم؟و ایا باید به انها ایمیل بزنیم یا مدارک رو یکراست به دفتر مونترال بفرستیم؟
    با تشکر

  2. مهدي كاظمي
    ۱۸ آذر ۱۳۹۳ در ۱۰:۲۵ | #3

    @علی مختاری
    سلام جناب آقای دکتر مختاری
    بالاخره ویزا ما هم آمد، خواستم از شما بابت تمام راهنماییها و جوابهای عالی و بی نقصتون که به خانواده ما در راه مهاجرت بسیار کمک کرد تشکر ویژه کنم و خسته نباشید بگم. امیدوارم که همیشه سلامت و پاینده باشید.

  3. مهدي كاظمي
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ در ۰۶:۱۳ | #5

    @علی مختاری
    با عرض سلام و خسته نباشید مجدد
    جناب آقای مختاری، سی اس کیو فرزندم از طریق پست بدست ما رسید، از آنجاییکه ما قبلا پاس رئیکوییست شده بودیم ولی به علت تولد فرزندم نتوانستیم از آن استفاده کنیم و همان زمان طی نامه نگاری با فدرال گفته بودند که به محض دریافت سی اس کیو برای ما اسکنش را ایمیل کنید، من هم دقیقا به محض دریافت همین کار را انجام دادم و ایمیل کردم ولی جوابی از طرف آنکار نگرفتم، در ضمن دو روز پیش هم مجددا با ایمیل پیگیری کردم و سی اس کیو اسکن شده را مجددا ایمیل کردم. با توجه به اینکه مدیکال ما در حال انقضاء هست و این مورد را در تمام ایمیلهای ارسالی ذکر کردم. آیا احتیاج هست که سی اس کیو رو برای آنکارا پست هم بکنم ؟ و یا پیگیری خاص دیگری انجام دهم ؟
    از راهنماییهای شما ممنونم و سپاس از وقتی که میگذارید.

  4. سحر
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۵:۰۴ | #7

    با سلام و تشکر
    من فرم های مدیکال را از ویزا آفیس فرانسه دریافت کردم و به نظر میاد که فرانسه مسئول ادامه کارهاست. آیا من باید مدارک فرزندم رو هم به فرانسه بفرستم یا آنکارا؟
    ممنون از راهنماییتون

    • ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ در ۰۵:۳۸ | #8

      به همان ویزا آفیسی که با شما مکاتبه کرده است که ظاهرا در مورد شما پاریس است

  5. سحر
    ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۳:۰۷ | #9

    با عرض سلام و خسته نباشید
    من برای فدرال ۲۰۱۴ اقدام کردم و ۲۵ مرداد ۹۳ از طریق ایمیل uci خود را دریافت کردم . فرزندم ۲۳ تیر ۹۳ ابه دنیا آمده. من چه جوری می تونم فرزندم رو به پرونده م اضافه کنم؟ چه مدارکی را به چه آدرسی باید ارسال کنم؟ آیا پول هم باید ارسال کنم؟
    ممنون از راهنماییتون

    • ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ در ۰۷:۰۰ | #10

      در این مورد پست مستقل هست بخوانید
      مدارک فرزند را تهیه کنید و پاسپورت هم بگیرید و با هزینه لازم بفرستید به سفارت در آنکارا

  6. مهدی کاظمی
    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۰:۳۷ | #11

    @علی مختاری
    با عرض سلام و خسته نباشید جناب آقای مختاری
    همانطور که فرمودید بعد از چند نوبت پیگیری تلفنی، جواب دادند که سی اس کیو در تاریخ ۶ آگوست صادر شده و توضیح دیگری هم ندادند. البته من ایمیلی مبنی بر برداشت پول از طرف کبک دریافت نکردم، اصولا بعد از چه مدت زمانی سی اس کیو بدست ما می رسد ؟
    و در ضمن با توجه به مدت کوتاه باقی مانده برای منقضی شدن مدیکال آیا احتیاج به مکاتبه با فدرال است؟ آیا باید اعلام کنم که سی اس کیو صادر شده و هنوز به دست من نرسیده ؟ اگر احتیاج به مکاتبه بیشتر هست چه بگویم؟
    با تشکر و سپاس از وقتی میگذارید.

    • ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۶:۱۸ | #12

      بله به فدرال همین را که به من گفتید بنویسید
      وقتی سی اس کیو صادر شده یعنی پول را برداشته اند

  7. رضا
    ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۸:۲۲ | #13

    سلام اقای مختاری
    من نامه اپدیتم اومد.ودر آن مدارک بچه خود را گذاشته و مدارک خواسته شده را ارسال کردم.
    حالا برای پرداخت هزینه اضافه شدن بچه چه کار باید بکنم؟

  8. حقیقی
    ۲۵ تیر ۱۳۹۳ در ۱۷:۳۹ | #15

    ببخشید یک سوال دیگه هم برام پیش اومده آیا برای اضافه کردن فرزند در مرحله درخواست سی اس کیو علاوه بر هزینه ۱۶۰ دلار برا یفرزند باید مابه تفاوت تعرفه جدید و قدیم سی اس کیو برا یمتقاضی اصلی هم پرداخت کرد ؟

  9. حقیقی
    ۲۵ تیر ۱۳۹۳ در ۱۷:۱۹ | #17

    با سلام خدمت شما
    سوالم اینه که مبالغ مربوط به اضافه کردن فرزند ( برای سی اس کیو و برای فدرال ) میتوان با ویزا کارت پرداخت کرد ؟

  10. مهدي كاظمي
    ۲۴ تیر ۱۳۹۳ در ۱۰:۰۹ | #19

    با سلام و خسته نباشید جناب اقای مختاری
    من مدارک اضافه شدن فرزندم را در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ برای کبک و فدرال ارسال کردم و فدرال مدیکال فرزندم را صادر کرده و انجام شده و لی تا کنون هیچ جوابی نه توسط ایمیل و نه توسط پست از کبک دریافت نکردم. در جایی خواندم که مدارک فردی را به علت نداشتن مهر اسناد رسمی برگشت زده شده است.البته همانطور که خودتان میدانید در ارسال مدارک برای کبک فقط ترجمه شناسنامه فرزند لازم بود و من هم آنرا با مهر دادگستری و امورخارجه ترجمه کردم و فرستادم. حال با این اوصاف و با توجه به زمانی که گذشته آیا احتیاج به پیگیری و مکاتبه با کبک است ؟ آیا امکان دارد مدارک را برگشت زده باشند ؟ با توجه به نزدیک شدن تاریخ مهلت مدیکالمان چکار دیگری باید انجام بدهم. آیا باید با فدرال هم مکاتبه کنم ؟
    با تشکر و سپاس از وقتی میگذارید.

  11. علی
    ۱۷ تیر ۱۳۹۳ در ۱۵:۴۶ | #21

    سلام آقای مختاری
    من و همسرم نامه مدیکال رو از پاریس ۸ ماه پیش دریافت کردیم.
    اون موقع چون همسرم باردار بود و دکترش گفته بود آزمایش x-ray نمیتونه انجام بده، ما از سفارت وقت گرفتیم و اونا در نامه ای به ما گفتن صبر کنید بعد از تولد بچه همه با هم مدیکال بدید.
    بعدشم گفتن باید برای بچه csq بگیرید از اداره مهاجرت استان کبک.
    ما با اونا هم از توی سایتشون مکاتبه کردیم و جواب دادن که چه مدارکی می خود.
    حالا بچه به دنیا اومده و ما باید براش csq بگیریم.
    در سایت و ایمیل biq ندیدم که این مدارکو باید یه کجا بفرستم. آیا کماکان آنکاراست؟
    و بعد از ارسال مدارک به biq آیا کافیه که به سفارت اطلاع داد یا اینکه باید صبر کرد csq بچه بیاد و اون موقع همه مدارک رو میل کرد؟
    از راهنمایی شما ممنونم.

    • ۲۵ تیر ۱۳۹۳ در ۱۵:۰۹ | #22

      خیر
      درخواست سی اس کیو را باید برای اداره مهاجرت کبک در مونترآل بفرستید
      به سفارت مراتب درخواست از کبک را اعلام کنید ضمن اینه مدارک فرزند را هم می فرستید تا برایتان برگه های مدیکال صادر کنند

  12. محسن
    ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۷:۵۰ | #23

    با سلام و عرض ادب خدمت جناب اقای دکتر
    بنده یکسال پیش مصاحبه داشتم که قبول شدم اما به علت نقص در پرونده سی اس کیو صادر نشد . دو ماه پیش صاحب فرزند شدیم و من نامه برای اضافه شدن فرزند به پروند ارسال کردم اما ظاهر قبل از ان سی اس کیو برای ما صادر شده بوده . در حال حاضر می توانم برای فدرال اقدام کنم و پس از صدور سی اس کیو برای فرزندم آن را به پرونده فدرال اضافه کنم یا باید صبر کنم تا سی اس کیو برای فرزندم صادر شود بعد برای فدرال اقدام کنم؟
    با تشکر فراوان

    • ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ در ۲۳:۱۲ | #24

      می توانید پرونده فدرال باز کنید و مدارک فرزند را هم بفرستید ولی در نامه بنویسید که برای سی اس کیوی فرزند هم اقدام کرده اید و خواهید فرستاد

  13. مریم
    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۴:۲۷ | #25

    ممنونم از پاسختون
    یه سو ا ل دیگه هم از خدمتتون دارم
    ما برای انجام پروسه مهاجرتمون به کبک وکیل داشتیم ولی برای درخواست csq فرزندمون میخواهیم خودمون اقدام کنیم.برای پر کردن فرم حذف وکیل در section A,shomareye 3 چه باید نوشت؟ آ یا لازم است این فرم هم ارسال شود؟

    با تشکر

  14. مریم
    ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۸:۳۵ | #27

    باسلام
    برای ارسال مدارک به منظور اضافه نمودن فرزند و در خواست csq او از کبک , آیا لازم است که کپی پاسپورت هم فرستاده شود؟در سایت کبک فقط ترجمه شناسنامه ها و فرم تعهد مالی و فرم درخواست تغییرات و عکس فرزند و ۱۶۲ دلار خواسته شده.به این دلیل این سوال را میپرسم که صدور پاسپورت این روزهای آخر سال طول میکشه و من باید هر چه سریعتر مدارک را به مونترال بفرستم.
    ما مصاحبه را نوامبر ۲۰۱۲ و مدیکال را اول ژانویه امسال انجام دادیم و فرزندمون ۲ هفته پیش دنیا آمد.
    ممنون میشم اگر سریعتر پاسخ بفرمایید

  15. شهره
    ۲۶ دی ۱۳۹۲ در ۱۹:۴۴ | #29

    من ۲ هفته پیش نیز نامه درخواست لندینگ رو هم دریافت کرده بودم

  16. شهره
    ۲۶ دی ۱۳۹۲ در ۱۹:۴۱ | #30

    با سلام
    من دسامبر ۲۰۱۳ فایل فدرالم رو گرفتم و در حال حاضر ۵ ماهه باردام….با توجه به رشته ام( پرستاری) و عدم وجود ترتیب خاص در ارسال مدیکال،برای من در هر روز امکان دریافت آن وجود داره….سوال من اینه که:
    ۱). آیا در زمان انجام آزمایشات مدیکال، انجام گرافی سینه ( با توجه به باردار بودن) اجباری است و از تمام افراد بایستی این گرافی گرفته شود؟ یا من باید تا اتمام دوران بارداری صبر کنم؟
    ۲). در صورت تولد نوزاد بعد از مدیکال ، دریافت تنها CSQ نوزاد و ارسال اون برای فدرال کافیه و یا اینکه مدیکال نیز باطل میشه؟
    ممنون از راهنمایی شما

    • ۲۹ دی ۱۳۹۲ در ۲۲:۳۸ | #31

      ۱- بسته به نظر پزشک است معمولا در ماه ششم به بعد بی خطر می دانند
      ۲- مدیکال شما سر جای خود ست نوزاد باید سی اس کیو بگیرد و مدیکال هم بدهد

  17. بيتا
    ۱۱ دی ۱۳۹۲ در ۰۹:۰۶ | #32

    با سلام آقای دکتر
    ما برای کبک اقدام کردیم و تمام مراحل کار انجام شده و حدود سه ماه پیش مدیکال را هم فرستادیم و الان من باردار هستم میخواستم بدونم اگه من این بچه را نگه دارم چه تاثیری بر روی پرونده دارد آیا به تاخیر میافتد و آیا امکان این است که ویزا زودتر بیاید و ما قبل از زایمان برویم ممنون اگر پاسخ بدهید

    • ۱۲ دی ۱۳۹۲ در ۰۸:۵۰ | #33

      زمان قابل پیش بینی نیست ولی احتمالش کم نیست قبل از زایمان بروید
      منظور شما از بچه نگهداشتن چیست؟ یعنی اینقدر تصمیم گیری راحت است؟ صحبت از جان یک انسان است. یعنی اگر بگویم زمان طولانی می شود بیچاره را سر به نیست می کنید؟
      عجب!!!!

  18. saeid
    ۱۴ تیر ۱۳۹۲ در ۱۷:۲۴ | #34

    باسلام واحترام؛ بنده با شغل حسابداری و همسرم پرستار با حدود ۱۵ سال سابقه و سن ۳۸ سال جهت مهاجرت به کبک از طریق همسرم اقدام کرده ایم همچنین یک فرزند زیر ۱۲ سال داریم. همسرم مدرک زبان فرانسه رو کسب کرده . ۱) آیا بجز سابقه بیمه که از بیمه دریافت میکنیم بایستی از کلیه اداراتی که کار کرده ایم نامه شغلی هم ارسال کنیم؟ ۲) آیا شناسنامه فرزندمان نیز بایستی ترجمه و ارسال شود؟۳) دلار کانادا را به چه شماره حسابی ارسال کنیم و آیا همزمان با ارسال مدارک باشد؟ با تشکر ازشما موفق باشید.

    • ۲۱ تیر ۱۳۹۲ در ۰۰:۴۳ | #35

      ۱- بله
      ۲- بله
      ۳- باید درفت بانکی بگیرید از کانادا. شماره حساب ندارد حواله است
      بله باید همزمان با مدارک برود

  19. آرشام
    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۳:۰۸ | #36

    سلام و روز شما به خیر
    جناب دکتر در صورت امکان بفرمائید :
    مبلغ تقریبی اضافه کردن فرزند دوم به پرونده که باید به اداره مهاجرت پرداخت شود ، در حال حاضر تقریباً چند دلار است؟لازم به ذکر است که من وهمسرم با یک فرزند تشکیل پرونده دادیم و الان در لیست انتظار مصاحبه هستیم(تخصص)و میخواهیم قبل از مصاحبه فرزند دوم را نیز به پرونده اضافه کنیم.(البته شما در ۲۳ آبان سال ۹۰ به این سوال پاسخ دادید برای شخصی بعد از قبولی)آیا همان ۱۵۲ $ میباشد؟
    شاد باشید و سلامت

  20. محمد دهقانی
    ۲۳ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۷:۲۷ | #37

    من که نتوانستم جواب درستی دریافت کنم ما مدارک را به کجا بفرستیم چه مقدار مانی اوردر باید تهیه کنم و ایا نیاز هست علاوه بر نامه فرم خاصی پر کنیم یانه لطفا ما را راهنمایی کنید

  21. محمد دهقانی
    ۹ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۳:۳۷ | #39

    سلام آقای مختازی من و همسرم سی اس کیو گرفتیم و منتظر مدیکال هستیم به تاز گی صاحب فرزند شدیم برای او چه باید بکنیم و به کجا مدارک بفرستدیم

    • ۹ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۵:۰۸ | #40

      مطالب همین وبلاگ را بخوانید حداقل ده باری در مورد آن صحبت شده و پست مستقل هم هست

  22. محمدرضا
    ۹ اسفند ۱۳۹۱ در ۱۳:۰۲ | #41

    سلام.
    من متقاضی مهاجرت به کبک هستم من فوق دیپلم عمران با ۳۴ سال سن و ۱۳ سال سابق بیمه و همسرم لیسانس عمران با ۳۰ ۱٫۵ سال سابقه بیمه. ما خوشبختانه در مصاحبه کبک قبول شدیم و بهمن ماه فایل فدرالمون اومد و منتظر مدیکالمون هستیم. من بچه ام حدودا ۸ ماه دیگه به دنیا میاد میخواستم بپرسم به دنیا اومدن بچه در روند کاری پرونده تاثیری نمیگذارد و روال پرونده راکند نمیکند ؟خواهش میکنم به طور کامل توضیح دهید.

  23. محمود
    ۱۷ آبان ۱۳۹۱ در ۰۹:۱۸ | #43

    جناب آقای مختاری با عرض اداب و احترام
    من و همسرم برای کبک اقدام کرده ایم ولی هنوز برای مصاحبه دعوت نشده ایم.
    برای اعلام تغییرات در پرونده (تغییر آدرس و افزودن بچه به پرونده) غیر از فرم تغییرات چه فرمهای دیگری را باید پرکرده و ارسال کنیم؟ آیا لازم است فرمهای دیگر را کامل پر کنیم یا فقط قسمتهای تغییر کرده را؟
    ضمنا مدرک IELTS من که ۱۷ ماه پیش گرفته ام را با این تغییرات بفرستم یا منتظر آماده شدن مدرک فرانسه شوم؟
    ممنون از توجه و راهنمائی حضرتعالی.

  24. saeed
    ۱ آبان ۱۳۹۱ در ۰۸:۰۳ | #44

    با سلام
    جناب آقای مختاری، من مدارک فدرال (گذرنامه + ۱۵۰ دلار+ترجمه شناسنامه خود و فرزند+ فرمهای ۰۰۰۸ و ۵۴۰۶)و csq فرزند جدیدم را آماده کرده ام لطفا بگین باید مدارک را کجا بفرستم و این که چند تا عکس از بچه می خوان؟

  25. محمود
    ۲۳ مهر ۱۳۹۱ در ۰۹:۴۵ | #46

    جناب آقای مختاری
    باسلام. من و همسرم برای مهاجرت به کبک اقدام کرده ایم و هنوز برای مصاحبه دعوت نشده ایم. حالا که بچه ما به دنیا آمده است، باید فرمهای Update و هزینه جدید را به کجا ارسال نمایم (ترکیه یا مونترال) و اینکه آیا می توانم زمانی که برای مصاحبه دعوت شدیم مدارک جدید را ارائه کنم یا حتما باید قبل از مصاحبه بفرستم.
    ممنون بابت وقتی که دراختیار می گذارید.

  26. عاطفه
    ۸ مهر ۱۳۹۱ در ۱۱:۳۱ | #48

    پا سخ سئوال من کجاست؟

  27. رضا
    ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۲:۵۸ | #49

    جناب آقای دکتر مختاری با عرض سلام
    ما فروردین امسال در مصاحبه نیروی کاری برای کبک قبول شدیم و مدارک فدرال را نیز ارسال کردیم(البته هنوز فایل نامبر فدرال رو دریافت نکردیم)
    حال اگر ما در این مرحله اقدام به بچه دار شدن بکنیم ، روند بررسی پرونده ما آیا طولانی تر میشه (اگر جواب مثبت است حدودا میشه گفت چقدر طولانی میشود؟)
    در ضمن اگر بخواهیم در این مرحله بچه دار بشیم بهتر است قبل از مدیکال باشه یا بعد از مدیکال .

    • ۱۰ تیر ۱۳۹۱ در ۱۷:۲۴ | #50

      بهتر است قبل از مدیکال باشد ولی موضوع زندگی اهمیتش بیشتر است اگر قرار است بچه دار شوید کمی دیر یا زود شدن مدیکال اهمیت ندارد

  28. سعيد آريائيان
    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۳:۴۳ | #51

    با سلام و احترام
    من به تازگی CSQ فرزند جدیدم را با ایمیل دریافت کردم می خاهم بدانم جهت ادامه پروسه و اضافه کردن او به پرونده فدرالملان با کجا باید مکاتبه کرده و چه مدارکی نیاز است؟
    پیشاپیش ممنونم

    • ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۶:۰۳ | #52

      با ویزا آفیسی که پرونده شما را در دست بررسی دارد اطلاع دهید و مدارک فرزند و هزینه قانونی را بفرستید در وبلاگ در این مورد یک پست هست بخوانید

  29. بهداد
    ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۹:۰۴ | #53

    با عرض سلام و خسته نباشید.ایمیلی از اداره مهاجرت در کبک دریافت کردم برای صدور سی اس کیوفرزند جدیدNous postons aujourd’hui même le certificat de sélection du Québec de votre enfant, veuillez compter environ 12 semaines pour la poste, de plus, voici la copie Canada que vous pouvez faire parvenir à l’Ambassade en attendant de recevoir les originaux.
    کپی سی اس کیو رو به ایمیلم فرستادند.ایا با کپی میتونم مدارک رو به فدرال بفرستم و در نامه ای بگم که اصلش چند ماه دیگه میرسه؟و براشون بفرستیم.با تشکر.

    • ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۳:۵۷ | #54

      یر باید اصل بفرستید منتظر باشید به خصوص اینکه هنوز آنکارا وضعیتش عادی نیست

  30. بهداد
    ۱۰ دی ۱۳۹۰ در ۱۸:۱۲ | #55

    با سلام و خسته نباشیدمن به اداره مهاجرت در مونترال ایمیل زدم و در مورد کد رشته که در سی اس کیو اشتباه شده بود پرسیدم.جواب دادند اگرمی خواهید درست بشه باید اصل مدرک رو براشون بفرستیم.اگر ما اینکارو نکنیم برای فدرال به مشکل میخوریم یا نه؟در جواب به ایمیل ما هیچ اجباری به اینکار نبودکه حتمابفرستید.به نظر شما چه کار کنیم بهتره؟با ارسال اصل سی اس کیو می ترسیم به این زودیهابه دستمون نرسه چون با پست معمولی میفرستند.با تشکر

    • ۱۰ دی ۱۳۹۰ در ۲۰:۵۸ | #56

      موردی تاکنون نداشته ام بعید می دانم مشکلی ایجاد شود ولی اگر بفرستید خیالتان راحتتر است

  31. نسرین
    ۲۵ آذر ۱۳۹۰ در ۱۸:۳۱ | #57

    با عرض سلام و خسته نباشید و با تشکر از مطالب خوبتان
    جناب آقای دکتر من ۳ ماه قبل از مونترال اقامت دائمم رو گرفتم و برگشتم ایران ازدواج کردم، الان می خواهم برای همسرم اقدام کنم، آیا راهی هست که از ایران اقدام کنم نه از کانادا؟ در ضمن در صورتیکه بخواهیم بچه دار شویم برای بردن بچه باید چه کاری انجام دهم؟

    • ۲۵ آذر ۱۳۹۰ در ۱۸:۴۵ | #58

      خیر شما باید در کانادا باشید تا امکان اقدام داشته باشید
      در مورد فرزند نیز باید او را اسپانسر کنید

  32. alireza tavakkoli
    ۱۵ آذر ۱۳۹۰ در ۱۷:۱۸ | #59

    با سلام خدمت آقای دکتر مختاری
    آقای دکتر قبلا یک بار هم مزاحم شده و سوال در مورد update مدارک پرسیده بودم فقط خواستم بدانم که پس از آیا پس از دریافت CSQ برای فرزندم مدارک مورد نیاز اداره مهاجرت فدرال +CSQ را باید به سوریه بفرستم یا اینکه مدارک مورد نیاز فدرال را جداگانه بدونCSQ بفرستم

  33. بهداد
    ۱۵ آذر ۱۳۹۰ در ۱۲:۰۹ | #61

    با تشکر از راهنمایی های شما.

  34. بهداد
    ۱۴ آذر ۱۳۹۰ در ۱۱:۲۴ | #62

    باسلام وتشکر مجدداز اینکه به سوالات ما پاسخ میدهید.برای گرفتن سی اس کیو بچه ایا فرم مخصوصی برای پر کردن هست یا فقظ درخواست نامه کفایت میکنه؟در ضمن میخواستم در این نامه به اشتباه بودن کد رشته خانمم هم اشاره کنم چون دیمند بوده برامون دردسر نمیشه؟کد رو درستش میکنند؟مدارکی باید بفرستیم یا نه؟با تشکر از شما.

  35. بهداد
    ۱۲ آذر ۱۳۹۰ در ۱۵:۲۱ | #64

    با سلام مجددوسپاس.ما هنوز مدارکمون رو برای فدرال نفرستدادیم.ایا باید ابتدا سی اس کیو بچه جدید رو بگیریم با هم بفرستیم یا مدارک خودمون رو اول بفرستیم بعد بچه رو اضافه کنیم باتشکر

  36. بهروز
    ۱۰ آذر ۱۳۹۰ در ۱۲:۱۱ | #66

    سلام آقای مختاری همون حسابدار ۱۰ سال سابقه ام از دفتر تون در تهران باهام تماس گرفتند و قرارد ملاقات رو برای روز ۱۳/۰۹/۹۰ گذاشتند ولی آدرس برای مراجعه ندادند

  37. بهداد
    ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۰۷:۴۵ | #68

    سلام من و خانمم ۲۴نوامبر مصاحبه داشتیم و قبول شدیم از اینکه خیلی خوشحال بودیم سی اس کیو رو خوب جک نکردیم فردای انروز متوجه شدیم که رشته خانم رو اشتباهی مثل کد رشته من زده.برای حل مشکل جه کار باید بکنیم؟در ضمن ما باید برای بچه جدیدمان درخواست سی اس کیو بدیم میتونیم تو نامه ای مشکل خودمونو مطرح کنیم یا نه؟ممنون وسپاسگذارم.

  38. اكبر
    ۶ آذر ۱۳۹۰ در ۱۴:۱۴ | #70

    با سلام
    من در سال ۲۰۰۹ اقدام به ارسال مدارک به ادره مهاجرت کانادا کردم لیکن تاکنون پاسخی در یافت نشده لطفا راهنمایی بفرمایید برای استرداد مبلغ مانی اوردر پداختی باید چکار کنم.
    متشکرم

  39. VIDA
    ۵ آذر ۱۳۹۰ در ۱۰:۲۷ | #72

    سلام و خسته نباشید. جناب آقای دکتر مختاری من قبلا هم به شما ایمیل زدم در مورده سابقه کاری پرستاری که کبک نیاز داره و از شما پرسیدم که من نمی دونم چه مدرکی برای کبک قابله قبوله؟ آیا حتما بادی از بیمارستان نامه کاری باشه؟ آیا از کلینیک های خصوصی و زیبایی باشه؟ یا اینکه از مطب یک دکتر متخصص هم قابله قبوله؟ من به دفاتر رشما هم مراجعه کردم اما آنها گفتند که حتما باید سابقه کا راز بیمارستان با سربرگ رسمی بیمارستان با مهره بیمارستان داشته باشی و حدوده ۴ سال یا کمه کم ۳ سال. حالا من نمی دونم باید چه کار کنم؟ چون سابقه کار بیمارستان ندارم اما در مطب و درمانگاه کار کرده ام و مشکلی ندارم.مسئله دیگر هم اینکه گفته میشود برای سابقه کار بیمارستانی حتما بادی پای نامه کار را سوپروایزر بیمارستان امضا و مهر کرده باشد. می خواستم منو با اطلاعات خودتون راهنمایی کنید و اگر گفته مشاورتون اشتباهه به من بگید در این صورت خودتون گفتید که سابقه کار در کبک از اینن لحاظ چندان مهم نیست.ممنون

    • ۶ آذر ۱۳۹۰ در ۱۶:۴۷ | #73

      خانم ویدا حتما سو تفاهم شده است. دفتر ما به کسی که سابقه کار بیمارستان ندارد نمی گوید باید از بیمارستان سابقه بیاورد حتما سوال کلی کرده اید و پاسخ کلی دریافت کرده اید. شما سابقه خود را در همان مطبها و درمانگاههایی که کار کرده اید اثبات کنید با ارایه بیمه قرارداد کار و فیش حقوقی

      موفق باشید

  40. علي ازقندي روشناوند
    ۴ آذر ۱۳۹۰ در ۱۶:۱۱ | #74

    جناب آقای مختاری ،
    درود ،
    ۲سال و ۹ماه پیش واسه عقد قرارداد کبک به نمایندگی شما در مشهد مراجعه نمودم ، مراحل اقامت را ۱۸ ماهه ذکر می کردند . ولی الان فقط حداقل ۳۲ماه از شروع پرداخت هزینه ها(عقد قرارداد)و ۱۹ ماه از قبولی در مصاحبه کبک (سوریه)و ۱۶ ماه از ثبت پرونده و فایل نامبر دوم گذشته و …
    همانطور که نماینده محترم شما در مشهد می داند ، دلیل گرفتن وکیل از نظر من فقط سرعت در پرونده بود.
    حال با تاخیر بوجود آمده تا کنون ، آیا اقدامی از طرف وکیل انجام خواهد شد یا نه ؟

    • ۵ آذر ۱۳۹۰ در ۱۷:۵۸ | #75

      دوست عزیز

      ۱- نخست اینکه شما باید بدانید داشتن وکیل مانع از بروز اشتباهات است و از اینرو می تواند مانع کندی و یا معلق شدن پرونده شود ولی این تصور که داشتن وکیل پرونده را سرعت می دهد اشتباه است
      ۲- در قرارداد و نیز در مشاوره همکاران ما اشاره ای به زمان نمی شود و اگر صحبتی بشود نقل تجربیات سابق است که در زمان قرارداد شما اتفاقا دست بالا گرفته شده اینکه در آینده سیاستهای اداره مهاجرت چه تغییری می کند و یا اینکه اوضاع سوریه به هم می ریزد نیاز به علم غیب دارد که ما نداریم. اگر فکر می کنید وکیل شما باید خارج از واقعیتهای موجود معجزه کنید اشتباه می کنید
      ۳- بله اگر احساس شود که سیستم به دلیل غیر قابل قبولی تاخیر دارد بله جای اعتراض هست که به نظر من برای اطمینان باید تا تعیین تکلیف سوریه صبور بود

  41. پرهام
    ۳ آذر ۱۳۹۰ در ۱۴:۲۷ | #76

    با سلام خدمت اقای دکتر مختاری
    یک عدد مانی اردر ۳۹۵۰ دلاری صادره از بانک rbc مونترال تهیه کرده ام
    که بر خلاف مانی اردر های صادره نیاز به نوشتن نام خریدار وادرس وی است ایا باید
    نام وادرس خود شخص در انجا وارد شود یا کسیکه انرا خریده است
    با سپاس از شما

    • ۵ آذر ۱۳۹۰ در ۰۳:۵۰ | #77

      مهم نام کسی است که قرار است آن را وصول کند که آن هم اداره مهاجرت است بقیه اطلاعات مهم نیست ولی معمولا نام متقاضی را می نویسیم

  42. بهروز
    ۲ آذر ۱۳۹۰ در ۰۴:۳۹ | #78

    آقای مختاری من شغلم حسابداریه و حدود ۱۰ سال سابقه حسابداری پیمانکاری دارم در حال حاضر هم دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدیریت مالیم به چه صورتی میتونم برنامه مهاجرت خودم همسرم و پسرم رو برنامه ریزی کنم یا اصلا الان زمان مناسبی هست یا خیر لطفا راهنمائی بفرمائید.

    • ۲ آذر ۱۳۹۰ در ۱۲:۳۳ | #79

      متوجه منظور شما از حهت مناسب بودن زمان نمی شوم. شرایط روزبروز سخت تر می شود و معنی آن این است که امروز بهتر از فرداست برای اقدام. برای بررسی وضعیت خود فرم ارزیابی آنلاین ما را تکمیل کنید و یا به دفر ما در تهران مراجعه کنید
      http://www.parscanada.com/freeCheck.aspx

  43. بهروز
    ۲ آذر ۱۳۹۰ در ۰۴:۳۶ | #80

    سلام آقای مختاری ممنون از اینکه این سایت مفیدرو راه اندازی کردید راهنمائیهای شما باعث افتخاره و همه ممنونیم که اطلاعات سالم و درستی به ما میرسونید

  44. مرجان
    ۳۰ آبان ۱۳۹۰ در ۲۱:۴۹ | #82

    باسلام,جناب آقای مختاری اینجانب پس از مراجعه به دفتر شمادرتهران با عنوان شغلی پرستار که در استان کبک بسیارمورد نیاز وجزو رشته های باپذیرش زیاد میباشد اقدام به جمع آوری مدارک لازم نمودم وهم اکنون پس از عقد مرحله اول قرارداد متوجه شدم که این رشته دیگر مانند گذشته مورد نیاز نمی باشد .باتوجه به این موضوع آیا اصلا ادامه پرونده اینجانب در این استان منطقی هست؟یااینکه باتوجه به اعلام نیروی کار فدرال در سال ۲۰۱۲ که پرستاری هم جزو آن می باشد ,جنابعالی پیشنهاد بهتری دارید.از راهنماییتان سپاسگذارم

    • ۲ آذر ۱۳۹۰ در ۰۲:۳۲ | #83

      چه کسی گفته است که پرستاری در کانادا مورد نیاز نمی باشد؟ چنین نیست و کار خود را ادامه دهید

  45. مرتضی
    ۳۰ آبان ۱۳۹۰ در ۰۴:۴۹ | #84

    ببخشید قبلی اشتباهی ارسال شد!
    جناب آقای دکتر مختاری من و خانمم مدارکمونو توی ماه گذشته برای اداره مهاجرت کبک در مونترال فرستادیم و اگه خدا بخواد توی دی ماه خدا به ما یه بجه می ده. ۱- چه مدارکیو باید برای کجا ارسال کنیم با فرض اینکه فایل نامبرمون تا اون موقع اومده باشه. ۲- آیا امتیاز فرزند هم برای پروندۀ ما در نظر گرفته میشه یا نه؟
    با تشکر از پاسخ شما.

    • ۲ آذر ۱۳۹۰ در ۰۲:۴۸ | #85

      در مورد مدارک قبلا در همین وبلاگ نوشته ام بخوانید
      بله امتیاز آنرا خواهید گرفت

دیدگاه ها مسدود است.