خانه > اخبار کنپارس, نیروی متخصص فدرال > بازخوردهای مثبت در تماس با نمایندگان در مورد گروه ۳۸ گانه و چند نکته مهم

بازخوردهای مثبت در تماس با نمایندگان در مورد گروه ۳۸ گانه و چند نکته مهم

۲۰ آبان ۱۳۹۰

در پی درخواستی که در مورد تماس با نمایندگان محافظه کار عضو کمیته مهاجرت و شهروندی پارلمان و به خصوص دو عضوی که از مناطق ایرانی نشین رای آورده اند داشتیم تعدادی از دوستان به این خواسته ما عمل کردند و مکاتباتی را با این افراد از جمله با آقای Costas نماینده ریچموندهیل داشته اند که نتایج جالبی بدست آمده است:

۱- این نمایندگان بدون استثنا بسیار با موضوع با حساسیت برخورد کرده اند و اولین سوال آنها این بوده است که ایا شما در حوزه انتخابیه من بستگانی دارید یا خیر؟ به تعبیر دیگر دغدغه از دست دادن رای در این حوزه ها به دلیل روشن شدن سیاستهای واقعی اداره مهاجرت برای مناطق مهاجر نشین بسیار جدی است. ما به این نگرانی در هفته های آتی با چاپ مطالبی در نشریه پرنیان و ارسال آن برای دفاتر آنها دامن خواهیم زد.

۲- تعدادی از آنها اعلام کرده اند که در حال پیگیری موضوع هستند و گزارشاتی را نیز از تلاشهایشان ارایه کرده اند اما هیچ مکتوبی به امضای دفتر وزیر ارایه نشده است تا این لحظه دال بر اینکه این ظرفیتها چگونه توزیع می شود و …..

۳- از پارلمان کانادا بارها تماس گرفتند و خواستار نامه ای شدند که در صحبتهای سرکار خانم کاترینا پارکر به آن اشاره شده بود. نامه مربوط به ۱۱ ماه می ۲۰۱۱ در پاسخ به یکی از نامه های من که در آن دفتر وزیر تاکید کرده بود که پرونده ها در اداره مهاجرت به نوبت رسیدگی می شود. در مورد این نامه قبلا در سایت کنپارس نوشته بودیم.

 

البته اطمینان دارم که مخاطبین ما و آنان که در تلاشهای حقوقی ما اعلام همراهی کرده اند به صداقت ما در این امور واقفند و  می دانند که ما در این راستا به دنبال نفع شخصی نیستیم و سابقه ما نیز گویای این حقیقت است اما لازم می دانم که تاکید کنم هدف ما حل مشکل و اطمینان از این است که حقوق متقاضیان این گروه پایمال نمی شود و از این رو از همه ابزارهای موجود سیاسیُ مطبوعاتی و قضایی چنان که دیده اید استفاده می کنیم برای رسیدن به این هدف.

تا این لحظه جمع بندی من این نیست که با ارایه گزارش سال ۲۰۱۱ و قولهای رسمی و غیر رسمی داده شده مشکل حل شده است که در این خصوص اینجا هم نوشته ام و به همین دلیل معتقدم که باید به تلاش خود در زمینه حقوقی ادامه دهیم اگر چه هزینه گزافی را به مجموعه کنپارس به لحاظ مالی تحمیل می کند. در مورد احتمالات دیگر پیش از این نیز  اینجا نوشته ام.

در مورد تعداد افرادی که تاکنون مشارکت کرده اند و هزینه ها نیز خواهم نوشت تا دوستان بد بین ما بدانند که نه تنها سود مالی در بین نیست که این کار برای ما هزینه نیز دارد.

 

  1. ملینا
    ۹ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۰:۰۴ | #1

    سلام جناب آقای مختاری
    قبل از هر چیز به خاطر توجه شما به امر مهاجرت و مشکل متقاضیان ازتون سپاسگذارم . من دسامبر ۲۰۰۵ اقدام کردم از طریق نیروی ماهر و ۲۰۰۹ از من آپدیت خواستند که همه مدارک رو فرستادم . از ان به بعد هیچ خبری نیست . آیا میتونم امیدوارم باشم که در سال جدید میلادی مدیکالم بیاد . آیا درست هست که می گن پرونده ها دوباره به جریان افتاده . ممنون از لطف شما .

  2. شادی
    ۶ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۵:۴۹ | #3

    سلام آقای دکتر
    با تشکر فراوان از تلاشتون
    من جزو مشاغل ۳۸ گانه هستم که پارسال فایل نامبر دومم اومد و الان وضعیتم in process شده .
    مدارک سابقه کاری که برای دمشق فرستادم همراه با سابقه بیمه و همشون هم به تایید دادگستری رسید فقط یکی از سابقه کاری هام کارفرما از نوشتن شرح وظایف به تفصیل خودداری کرد و فقط در حد یک جمله شرح وظایفم رو نوشت ولی میزان حقوق و تمام وقت بودن و عنوان شغلی را ذکر کرد . البته من بغیر از این،بقیه سابقه کاری هام کامل ذکر شدند.
    حالا می خواستم بدونم این برام مشکل ساز میشه یا نه؟امکان داره به خاطر این ردم کنند؟

    • ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۵:۴۳ | #4

      اگر بیمه دارید جای بهانه نیست ولی اگر امکان آن را دارید نامه کاملتر بگیرید

  3. مهرداد
    ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۲۰:۲۹ | #5

    جناب مختاری عزیز
    ۱ – خبرهائی از به جریان افتادن تدریجی رسیدگی به پرونده های ۳۸ رشته ای ها از طرف وکلای دوستان رسیده آیا حضرتعالی تائید می فرمائید ؟
    ۲ – وجود بحرانهای سیاسی اخیر و تعطیلی برخی از سفارتهای اروپائی تاثیر مثبت بر روی روند رسیدگی به پرونده ها خواهد داشت یا منفی؟
    با سپاس

    • ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۲۳:۲۳ | #6

      ۱- خیر به هیچ وجه. در مورد پرونده هایی که قبلا در جریان بوده اند و اسیر پروسه طولانی بک گراند چک گاهی خبری می شود ولی هیچ پرونده ای که فایل نامبرش مربوط به بعد از دوم مارس ۲۰۰۹ باشد خبری نشده

      ۲- خدا می داند. هر دم از این باغ بری می رسد

  4. shahnaz
    ۷ آذر ۱۳۹۰ در ۲۲:۳۱ | #7

    با سلام
    اقای دکتر پرونده من جزو ۳۸ رشته ای ها است اکتبر ۲۰۰۹٫با توجه به وضعیت موجود می خواستم دوباره پرونده مجدد تشکیل بدم ولی تا اونجاییکه مشخص شده ظرفیت پزشک ها حدودا ۲۰۰ (به بالا)پر شده و تا مدارکمون مجددا کامل بشه ۳ ماهی طول میکشه با ایلس (چون قبلی باطل شده).ممکنه تا تواون موقع ظرفیت پر بشه؟می خواستم بدونم شما صلاح میدونید که این کار را انجام بدم؟ و یا منتظر باشم.

    • ۸ آذر ۱۳۹۰ در ۰۴:۱۷ | #8

      اینکه ظرفیت تا آن زمان پر می شود یا خیر را نمی دانم ولی توصیه می کنم اقدام کنید شاید تا آن زمان هنوز پر نشود

  5. Sheida
    ۷ آذر ۱۳۹۰ در ۲۱:۵۰ | #9

    Thanks for reply
    So When is the deadline to take participate in your case against CIC?

  6. مریم
    ۷ آذر ۱۳۹۰ در ۱۰:۵۲ | #11

    میشه لطفا بگید منظورتون از اظهارنامه چیه؟
    ممنون

    • ۸ آذر ۱۳۹۰ در ۰۴:۳۱ | #12

      نوشتن نامه ای به قلم خود و توصیف هر آنچه تاکنون کرده اید به تفکیک. برای هر شغل شرح وظایف تعداد ساعات کار و حقوق دریافتی را به دقت اعلام کنید

  7. sheidaa
    ۴ آذر ۱۳۹۰ در ۱۳:۵۳ | #13

    Dear Dr Mokhtari
    I have also this question:” Do you recommend Us( application before 2011) to sign up in this website? Does it have any benefits
    ?”

    http://www.unfaircic.com/

    • ۴ آذر ۱۳۹۰ در ۱۵:۴۳ | #14

      This website belongs to Mr. Leahy who is seeking a Mandamus from federal court. The same job as we do so it is not necessary if you are part of our case against CIC

  8. محمد
    ۴ آذر ۱۳۹۰ در ۱۲:۰۰ | #15

    سلام دکتر مختاری
    از آنجا که هیچ خبر و مطلبی از ژروسه شکایت فدرال در سایت کنپارس و وبلاگ خود قرار نمی دهید، نمی دانم مطلب زیر مربوط به اقدام شماست یا وکلای دیگر. ممنون و سپاسگذاریم اگه برنامه های انجام شده در مورد شکایت دادگاه فدرال را در فواصل زمانی برای اطلاع عموم شرح دهید.
    با احترام
    محمد
    مشهد

  9. Sheida
    ۳ آذر ۱۳۹۰ در ۱۵:۵۷ | #17

    دکتر مختاری ممنون از توضیحات بسیار مفیدتون . من هم دقیقا میخواستم ببینم ایا لازمه برای بیشتر کردن امتیاز دوباره امتحان ایلتس بدم .که دیدم نوشتید بیشتر از ۶۷ تاثیری ندارد. فقط سوال من این است که ایا درسته رشته های ۳۸ گانه از ۲۰۱۲ بررسی میشوند و نسبت ۱ به ۲ ،در مقابل رشته های جدید بررسی میشوند

  10. هدی
    ۳ آذر ۱۳۹۰ در ۱۵:۰۹ | #19

    سلام
    جناب دکتر اگر لطف بفرمایید و نامه ی اولویت لیست ۲۹ گانه رو برای من e-mail بفرمایید ممنون میشم
    پیشاپیش سپاسگزارم

  11. هدی
    ۲ آذر ۱۳۹۰ در ۲۲:۱۳ | #21

    با عرض سلام.
    جناب دکتر من ۲ سوال داشتم.
    ۱: آیا ممکنه پرونده هایی که امتیاز بالایی ندارند حذف بشند؟
    ۲: سوال دیکه همونطور که اطلاع دارید گرفتن گواهی و سابقه ی کاری به خصوص از مراکز دولتی با فرمت خاصی انجام میشه که شاید در اون حتی اشاره به شرح وظایف،عنوان شغلی و حتی میزان ساعت کاری نشه و غالبا سنگ اندازی می کنند(مثل دوران طرح).با این اوضاع آیا فرستادن اظهارنامه مشکل رو حل می کنه؟چه توصیه می فرمایید؟
    با سپاس

    • ۲ آذر ۱۳۹۰ در ۲۲:۵۴ | #22

      ۱- ملاک امتیاز همان ۶۷ است بالا تر باشد تاثیری ندارد
      ۲- راه دیگری جز اظهارنامه نیست و معمولا مورد قبول است

  12. محمد
    ۲ آذر ۱۳۹۰ در ۰۴:۴۶ | #23

    ممنونم

  13. محمد
    ۱ آذر ۱۳۹۰ در ۰۹:۳۲ | #24

    سلام به شما
    ممنون میشم اگه اخباری در مورد روند شکایت پرونده های فدرال در دادگاه بفرمایید.

  14. Patrice
    ۱ آذر ۱۳۹۰ در ۰۷:۰۹ | #26

    جناب مختاری، مدتیست خبری از اقدامات شما در خصوص پرونده شکایت لیست ۳۸ تائی منتشر نمیشود. آیا دلیل خاصی دارد؟ شما قرار بود آمار تعداد شاکیان پرونده را اعلام کنید که آنهم اعلام نشده. چرا؟

    • ۲ آذر ۱۳۹۰ در ۱۲:۳۹ | #27

      دلیل آن گزارش سالانه وزیر و ایجاد چند ابهام بود که لازم بود همه آنها رفع شود. اقدام به قوت خود باقی است و تا پایان این هفته در مورد آن می نویسم و توضیح مفصلی در مورد آن خواهم داد. آمارها و گزارش مالی هم خواهم داد.

  15. مهرداد
    ۲۹ آبان ۱۳۹۰ در ۰۸:۲۹ | #28

    با تشکر از جناب پارسای عزیز
    توضیحاً پرونده من مشکل خاصی نداشته و همانطور که خدمتتون گفتم جمع امتیازاتم از حدنصاب حدود ۶ امتیاز بالاتر می باشد . سئوال من این بود که می توان امیدوار به حذف پرونده های ضعیف که اصولاً بدلیل ضعف سیستم ثبت نام قبلی ارسال شده بود و بررسی سریعتر پرونده های قوی تر و بدون مشکل امیدوار بود؟
    جون واقعاً افرادی هستند که توان ارسال IELTS لازم را ندارند و با ارسال چند باره مدارک باعث تجمیع و انباشتگی پرونده ها شده اند .
    با سپاس فراوان

    • ۲۹ آبان ۱۳۹۰ در ۱۶:۰۲ | #29

      اگر دقت کرده باشید در محاسبانی که من در یکی از مقالاتم داشتم فرض را بر نرخ رد ۵۰٪ گذاشتم که البته بسیار بدبینانه است

  16. مهرداد
    ۲۹ آبان ۱۳۹۰ در ۰۶:۰۵ | #30

    @علی مختاری
    یعنی پس از ۲ سال هنوز رسیدگی شروع نشده است؟
    با سپاس

    • ۲۹ آبان ۱۳۹۰ در ۱۵:۵۲ | #31

      دعوی سر همین موضوع است تنها ۲ درصد پرونده ها در دمشق بررسی شده اند در این گروه

  17. مهرداد
    ۲۸ آبان ۱۳۹۰ در ۱۹:۰۵ | #32

    @علی مختاری
    با سپاس از پاسختان
    در اینصورت و با توجه به تائید گمانه زمانی ها برای عجله در بررسی و صرفاً به سرانجام رساندن (و ترجیحاً بستن پرونده ها) آیا فرصتی هم برای اصلاح مدارک داده خواهد شد یا صرفاً با استناد به زمان کم رسیدگی با کشف اولین اشکال case reject اعمال می شود. در این رابطه و با توجه به اشکالات بحق موجود در روش apply کردن ۳۸ رشته ای ها که خود به آن مستحضرید و تعداد زیادی از دوستان که حتی نمرات IELTS مورد نیاز را که متعهد شده بودند را کسب نکردند و بارها اقدام به شرکت در امتحان نموده اند آیا بیش از این سعه صدر در تکمیل و تصحیح مدارک وجود خواهد داشت؟

    با تشکر از جوابهای همیشه مفید شما
    باسپاس

    • ۲۸ آبان ۱۳۹۰ در ۲۲:۱۳ | #33

      تا زمانی که رسیدگی شروع نشده فرصت تکمیل مدارک دارید. نا امیدی چاره کار نیست

  18. مهاجر
    ۲۸ آبان ۱۳۹۰ در ۱۱:۲۵ | #34

    با سلام به شما جناب اقای مختاری و عرض خسته نباشید به خاطر زحماتتون
    من برای رشته۰۷۱۱ که جزو لیست ۳۸تاییاست اقدام کردم و فایل دوم من مارچ۲۰۱۱ است.هنگام ارسال مدارک درنامه سابقه کاری که از کارفرمای خودم گرفتم( من قانونامدیر شرکت راهسازی ایشان میباشم)قید نکردم که در مدت ۶ سال برای ایشان تمام وقت کار کردم یا پاره وقت بهرحال منظور من از نامه تمام وقت بوده و بدلیل عدم اطلاع جمله تمام وقت را فراموش کردم.ضمنا من در یک اداره دولتی هم شاغل میباشم و سابقه کار از ان اداره را هم جزو مدارکم فرستادم که در ان نامه هم ذکر نشده که تمام وقت کار کردم یا پاره وقت و همراه اینها نامه سابقه بیمه هم از اداره مذکور میباشد نه از شرکت راهسازی که فیلد اصلی سابقه کار من است. هنگام فرستادن مدارک من از این مشکلها اگاه نبودم و بعدا هم هرچه به وکیلم توضیح دادم ایشان گفتند مشکلی پیش نمیاد. از شما خواهش میکنم نظرتون رو دررابطه با این دو مورد بیان بفرمایید
    باتشکر

    • ۲۸ آبان ۱۳۹۰ در ۲۲:۱۷ | #35

      داشتن سابقه بیمه عملا روشن می کند که تمام وقت است. جای نگرانی نیست اگر مشکلی داشته باشند با شما تماس می گیرند

  19. مهرداد
    ۲۷ آبان ۱۳۹۰ در ۲۰:۳۸ | #36

    سلام
    می خواهم یک سئوال کلی با علم به اینکه هیچگونه پاسخ دقیقی به سرنوشت ۳۸ رشته ای ها و نیز تاریخ تحقق این سرنوشتها وجود ندارد از شما داشته باشم و آن اینست که اگر پرونده ای در زمان خود بدون اشکال بوده و امتیاز آورده شده نیز از امتیاز خواسته شده بالانر باشد صرفنظر از زمان و تاریخ می توان از به سرانجام رسیدن آن پرونده مطمئن بود یا خیر؟

    با سپاس فراوان

    • ۲۷ آبان ۱۳۹۰ در ۲۱:۳۵ | #37

      تا حدود زیادی مگر اینکه مدارک به گونه ای باشد که مثلا افسر بتواند سوابق کاری فرد را زیر سوال ببرد مثلا نامه های سابقه کار فاقد اطلاعات مربوط به حقوق دریافتی و یا تمام وقت و یا نیمه وقت بودن کار و نیز شرح وظایف باشد

  20. مصطفی
    ۲۷ آبان ۱۳۹۰ در ۱۰:۴۵ | #38

    با عرض سلام و تشکر از زحمات و تلاش هاتون برای احقاق حق ما جوونای امیدوار.
    من هم جز همین ۳۸ شغل ها هستم که فایل نامبرمو مارس ۲۰۱۰ دریافت کردم میخواستم بدونم
    شما فکر میکنید اگر سه ماه اول سال جاری هم(۲۰۱۲) باز هم به این پروندها رسیدگی نشود در نهایت تکلیف ما چی؟ ممکن هیچ وقت جوابی دریافت نکنیم؟
    سوال بعدیم اینه که من رشته تخصیلیم برق بوده و بعنوان برقکار اقدام کردم با توجه به اینکه رشته ی من تو این ۲۹ تل هم هست به نظر شما اگر دوباره اقدام کنم بهتر نیست؟
    با سپاس

    • ۲۷ آبان ۱۳۹۰ در ۲۱:۲۴ | #39

      واقعیت این است که قول واضحی در این مورد داده نشده اگر هم داده شده بود به قول این وزیر محافظه کار نمی توان اطمینان کرد. باید منتظر شد و دید

  21. امیر
    ۲۶ آبان ۱۳۹۰ در ۲۱:۳۷ | #40

    سلام. من مدتی هست که مطالب شما را پیگیری میکنم و از اطلاعاتی که ارایه می کنید استفاده زیاد کرده ام و خیلی از شما ممنون هستم. ولی از روند اتفاقات نتوانسته ام به جمعبندی درستی برسم.
    من جزو لیست ۳۸ هستم که فایل نامبر دوم را اگوست ۲۰۱۰ دریافت کرده ام. با توجه به اینکه رشته من معماری هست و بعنوان Construction Manager اقدام کرده ام و در پرونده ام به سابقه معماری اشاره کرده ام، آیا باید درخواست بررسی مجدد از اداره مهاجرت کنم یا پرونده جدید باز کنم یا …؟
    با سپاس

  22. مهرداد
    ۲۶ آبان ۱۳۹۰ در ۲۱:۰۸ | #42

    سلام آیا برای کسانی که به خاطر پائین بودن امتیاز خود اقدام به اخذ job offer (معمولاً تقلبی) نموده اند و در حال حاضر امکان سختگیزی بیشتر نیز وجود دارد راه حلی می توانید ارایه دهید؟
    با تشکر

    • ۲۶ آبان ۱۳۹۰ در ۲۲:۰۰ | #43

      تقلب راه حل ندارد باید صادقانه عمل کنند و اگر مورد صوری است پرونده را ببندند

  23. هدی
    ۲۶ آبان ۱۳۹۰ در ۱۸:۴۰ | #44

    با عرض سلام مجدد.جناب دکتر من همین الان نامه ای هم از طرف خانم Roxanne James دریافت کردم که گفتند ضمن پیگیری اسم کامل، شماره ی تلفن و آدرس پستیمو براشون بفرستم.چه توصیه می فرمایید؟

  24. هدی
    ۲۶ آبان ۱۳۹۰ در ۱۸:۲۰ | #46

    با عرض سلام.جناب دکتر من هم در جواب نامه هایی که برای هر ۱۲ نفر پارلمان و چندین روزنامه نگار e-mail زدم فقط از آقایCostas.Menegakis پاسخی مشابه دوستمون دریافت کردم.فقط یه سوال؟ قضیه ی این موضوع سخت گیری چیست؟جدید است؟آیا صحت دارد؟از طرف کجا اعلام شده است؟
    با سپاس

  25. سعید
    ۲۶ آبان ۱۳۹۰ در ۰۲:۳۰ | #48

    سلام – من امروز از طریق یکی از دوستان با سایت شما آشنا شدم . من جزو لیست ۳۸ تائی هستم که مثل مابقی دوستان دو سال است بدلیل مشکلات لیست ۳۸ تائی ، امکان برنامه ریزی اساسی برای زندگی خود و خانواده ام را از دست داده ام . چگونه میتوانم با شما که زخمات زیادی برای این لیست میکشید ارتباط برقرار کنم – ممنون

  26. nooshin
    ۲۵ آبان ۱۳۹۰ در ۱۰:۳۵ | #50

    پس خودمونو آماده کنیم برا ریجکت شدن؟ بعد از این همه انتظار تازه میخوان سختگیری هم بکنن

  27. مهکامه
    ۲۴ آبان ۱۳۹۰ در ۱۴:۴۵ | #52

    با سلام
    چه زمان در مورد شکایت ۳۸ رشته ایها و تعداد افراد شرکت کننده مقاله می نویسین؟

    • ۲۵ آبان ۱۳۹۰ در ۰۴:۱۸ | #53

      هفته آینده خواهم نوشت. در حال آماده سازی پرونده ها و تهیه دیتا بیس ایمیل هستیم تا اولین مکاتبات با متقاضیان شروع شود

  28. مصطفی
    ۲۴ آبان ۱۳۹۰ در ۰۱:۰۷ | #54

    با درود و سپاس از زحمات و اطلاع رسانی قابل اطمینان خانواده کنپارس
    اینجانب به تمام ۱۲ نماینده عضو کمیته مهاجرت پارلمان فدرال ایمیل زدم و فقط از جناب آقای costas جوابیه ای دال بر اینکه ما تمام سعی خود را برای حل مشکل شما خواهیم کرد دریافت کردم و جوابیه بسیار سریع ایشان جای تقدیر دارد و جالب تر آنکه ایشان در fcaebook هم بنده را add کرده اند.مراتب صرفا جهت اطلاع ایفاد می گردد.
    باسپاس

    • ۲۵ آبان ۱۳۹۰ در ۰۴:۳۳ | #55

      ممنون از همکاری شما بله ایشان از نمایندگان محافظه کاری است که بسیار نگران از دست دادن صندلی خود در پارلمان است و می داند که باید موضوع را حداقل در این منطقه ایرانی نشین جدی بگیرد

  29. علی
    ۲۳ آبان ۱۳۹۰ در ۱۹:۳۰ | #56

    با سلام. این متن نامه ایست که من به اعضای کمیته مهاجرت فرستادم. شاید بتونه برای بقیه مفید باشه.

    Dear honorable Costas Menegakis,

    I, Ali Zarafshan, applied for immigration to Canada as a skilled worker under the category of the 38-occupation list. Here I would like to express my concern and disappointment regarding the thousands of applicants’ immigration status.

    Having applied in 2009, I was hopefully looking forward to seeing the honorable Jason Kenny fulfilling his promises concerning finalizing the applications within 12 months which was absolutely promising from an applicant’s point of view. As you are aware, in the email sent by the Damascus office to all applicants, it was mentioned that they are required to spend these 12 months collecting information about different aspects of life in Canada.Relying on this, thousands of hopeful applicants, including me, have sacrificed some opportunities so that they reach their sublime goal of living in one of the most democratic states in the world where everyone is treated according to justice.

    Regrettably, the 38-occupation list, as you know, has faded into oblivion and this has affected Canada’s positive face in a negative way which is completely different from the image that people have from Canada in their mind.

    All of the applicants in this category who are waiting for their bright future in Canada politely expect you as a member of immigration committee to urge the minister to keep his promises, stand for their rights and put emphasis on the fact that Canada has always been truly considered the best destination for those who intend to immigrate for a better life.

    Sincerely yours

    Ali Zarafshan

  30. سعید منور
    ۲۳ آبان ۱۳۹۰ در ۱۲:۵۲ | #58

    دکتر جان . روزی که فایل من اومد همکار شما به من گفت به فایل نامبر شما میگن “طلایی”چون بعد از شما ارسال سخت تر شده :-))بماند که طلایی بودنش بعدا مشخص شد . حالا به عنوان یک پیشبینی از جانب شما من که میخوام توی ۲۹ تایی به عنوان ارزیاب خسارت بیمه ثبت نام کنم ، ممکنه این هم عوض بشه و ین هم بشه طلایی 🙂 یعنی یه لیست جدید بیاد و دوباره آش همون آش و …. ؟

    • ۲۵ آبان ۱۳۹۰ در ۰۴:۳۸ | #59

      سعید جان واقعا پیش بینی این سیستم ممکن نیست تنها باید اقدام کرد و منتظر شد دید نتیجه چه می شود

  31. nooshin
    ۲۳ آبان ۱۳۹۰ در ۰۷:۵۰ | #60

    سلام
    چرا به نضر شما سختگیریها در مورد ۳۸تاییها زیاد خواهد بود؟

  32. فلورا
    ۲۳ آبان ۱۳۹۰ در ۰۷:۳۰ | #62

    از پاسختان سپاسگزارم

  33. Mehrdad. A
    ۲۳ آبان ۱۳۹۰ در ۰۷:۰۲ | #63

    لطفا بفرمایید که درحال حاظر آیا ارسال نمره آیلتس بالاتر، به منظور افزایش امتیاز پرونده های ۳۸ رشته ای ها امکان پذیر است؟ و اینکه به نظر شما بالا بردن امتیاز می تواند مفید واقع شود؟ اصولا زمانی که پرونده ای به دفتر اداره مهاجرت (مثلا دمشق) رسیده باشد، می توان مدارک کاملتری را به منظور ارتقای امتیاز فرستاد؟

  34. sara
    ۲۲ آبان ۱۳۹۰ در ۲۱:۰۱ | #65

    Hello,first of all,thanks for everything.secodly,why your staff has not been updated the immigrants rerords of these week?

  35. مهرداد
    ۲۱ آبان ۱۳۹۰ در ۱۴:۳۱ | #67

    با سپاس از پاسخ شما
    آیا تاریخی برای جوابگوئی به نامه اعتراضی پیش بینی می شود ؟

    با تشکر

  36. فلورا
    ۲۱ آبان ۱۳۹۰ در ۰۶:۱۷ | #69

    با سلام و تشکر از پیگیریهای شمادر خصوص پرونده های ۳۸ تایی میخواستم بپرسم دقیقا کی قراره که در دادگاه حضور پیدا کنید و دیگر اینکه در سایت گفته بودید خانم پارکر در خصوص حضور در پارلمان و پی آمدهای آن مطالبی خواهند نوشت همینطور در مورد آنچه قرار است در دادگاه مطرح شود منظورم متن دادخواست میباشد زمان تقریبی آن چه وقت است؟ در ضمن طبق آنچه در سایت مهاجرت آمده وزیر هر ساله تا اوایل نوامبر شرایط و اصلاحات جدید مهاجرتی را اعلام میکرده آیا هنوز چنین چیزی اعلام نشده یا اینکه هنوز در رسانه ها منعکس نشده آیا ممکن است حتی کسانی را که امتیاز پرونده اشان حدود ۸۰ است را با بهانه هایی رد کنند؟

    • ۲۳ آبان ۱۳۹۰ در ۰۵:۳۷ | #70

      فلورای عزیز
      زمان اخطار ما به اداره مهاجرت این هفته تمام می شود یعنی باید یک اخطار سه هفته ای می دادیم که ۲۵ اکتبر رفته است. دادخواست در حال آماده سازی است و خانم پارکر بسیار مشغول است به همین دلیل هم مطلبی منتشر نکرده است. به محض آماده شدن همه مدارک اقدام خواهد شد و شما را نیز در جریان خواهیم گذاشت. قطعا سختگیریها در مورد این گروه کم نخواهد بود ولی جای نگرانی نیست

  37. امیر حسین
    ۲۱ آبان ۱۳۹۰ در ۰۴:۵۷ | #71

    با عرض سلام
    آقای دکتر، مسئله ای که بنده و شاید خیلی دیگر از دوستان را نگران می کند، تاکید شما بر روی مواردی است که در لیست ۳۸ و ۲۹ رشته ای مشترک هستند. این در حالی است که برای ما – که دیگر رشته تخصصی ما در لیست ۲۹ رشته ای نیست – مسئله حاد تر است. به هر حال اولویت های ۲۹ رشته ای هنوز بر طبق اعلام رسمی دولت کانادا مورد نیازند، اما آن ۹ رشته حذف شده با خطر جدی تری مواجه هستند، چرا که دیگر کانادا به آنها نیاز ندارد. خواهشمندم در پیگیری های خود این دسته از افراد را از یاد نبرید، که پس از مدتها علافی و هزینه و … الان دیگر هیچ گزینه ای ندارند.

    • ۲۱ آبان ۱۳۹۰ در ۱۴:۱۴ | #72

      تاکیدی نیست. آن نقاط مشترک بی پایه بودن استدلال اداره مهاجرت را به رخ می کشد و اینکه رفتار معقول و منطقی نیست گذشته از جنبه های قانونی آن

  38. مهرداد
    ۲۰ آبان ۱۳۹۰ در ۲۱:۲۸ | #73

    جناب آقای دکتر مختاری با سلام

    می خواستم بدانم طی روزهای اخیر آیا در روند رسیدگی به پرونده ۳۸ رشته ای ها تسریعی بعمل آمده یا خیر و شما با در نظر گرفتن جمیع جهات حدود زمانی به نتیجه رسیدن پرونده ها را چقدر ارزیابی می فرمائید .
    با سپاس فراوان

    • ۲۱ آبان ۱۳۹۰ در ۰۳:۳۳ | #74

      هیچ اتفاق خاصی نیافتاده است جز اینکه وزیر در گزارش خود اشاره کرده که قرار است از سال ۲۰۱۲ بررسی کنند

  39. ۲۰ آبان ۱۳۹۰ در ۱۷:۰۰ | #75

    اقای دکتر مختاری عزیز من از موکلین شما هستم با کمک دیگر موکلین شما نامه ای تنظیم و به ادرس هایی که اقای بسطامی گفت فرستادیم علاوه بر اون من نامه اعتراضی را به ۱۳۰ تن از اعضا پارلمان هم فرستادم.چه این جریان درست بشه و چه نه من کمال تشکر را از شما و تیم همکارتون کمال تشکر رادارم. 

  40. وحید
    ۲۰ آبان ۱۳۹۰ در ۰۹:۰۹ | #77

    جناب آقای دکتر مختاری عزیز واقعا از زحمات شما سپاسگذارم و واضح است که به سخن آمدن وزیر محترم و دادن وعده و وعید به متقاضیان ۳۸ رشته حاصل زحمات و پیگیریهای شماست . امیدوارم در ادامه راهتان نیز موفق باشید.

    • ۲۰ آبان ۱۳۹۰ در ۱۳:۴۲ | #78

      لطف دارید البته فشارهای ما بی تاثیر نیست اما نمی توان همه اعتبار آنرا برای خود ثبت کرد

دیدگاه ها مسدود است.