خانه > نیروی متخصص فدرال > گزارش سال ۲۰۱۱ اداره مهاجرت: آیا پرونده های انباشته شده رسیدگی می شود

گزارش سال ۲۰۱۱ اداره مهاجرت: آیا پرونده های انباشته شده رسیدگی می شود

۱۴ آبان ۱۳۹۰

گزارش سال ۲۰۱۱ اداره مهاجرت منتشر شد که در مورد آن در سایت و وبلاگ بیشتر خواهیم نوشت. در جایی از این گزارش اشاره کرده است که ۱۳۶۰۰۰ پرونده گروه ۳۸ گانه از سال ۲۰۱۲ به مدت دو سال رسیدگی خواهد شد. (بگذریم که این عدد هم مانند دیگر اعداد این گزارش متفاوت از رقمی است که قبلا خود اداره مهاجرت اعلام کرده است)

البته این وعده جیسن کنی را می توان با تجربه قبلی از گزارشات سالهای پیش که وعده رسیدگی ۶ تا ۱۲ ماهه تکرار می شد قضاوت کرد اما نکات جالبی در این گزارش است که در پی به آن اشاره می کنم:

۱- نخست اینکه پیوست همین گزارش برنامه سال ۲۰۱۲ آمده است که در آن تعداد ظرفیت پذیرش نیروی متخصص فدرال را ۵۵۰۰۰ اعلام کرده است و اگر برای سال بعد هم همین رقم باشد یعنی کل ظرفیت دو سال برای نیروی متخصص  ۱۱۰ هزار پرونده است (برای سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳)

تازه این به شرطی است که به این سقف برسند می دانیم سال ۲۰۱۱ تنها ۴۷۰۰۰ پرونده در نیروی متخصص فدرال رسیدگی شده است.

 

۲۰۱۲ Plan Admissions Ranges
Immigrant Category Low High Admissions Target % Mix*
Federal Skilled Workers ۵۵,۰۰۰ ۵۷,۰۰۰ ۵۷,۰۰۰
Federal Business ۵,۵۰۰ ۶,۰۰۰ ۶,۰۰۰
Canadian Experience Class ۶,۰۰۰ ۷,۰۰۰ ۷,۰۰۰
Live-in Caregivers ۸,۰۰۰ ۹,۳۰۰ ۹,۰۰۰
Quebec-selected Skilled Workers ۳۱,۰۰۰ ۳۴,۰۰۰ ۳۳,۴۰۰
Quebec-selected Business ۲,۵۰۰ ۲,۷۰۰ ۲,۶۰۰
Provincial and Territorial Nominees ۴۲,۰۰۰ ۴۵,۰۰۰ ۴۲,۰۰۰
Total Economic ۱۵۰,۰۰۰ ۱۶۱,۰۰۰ ۱۵۷,۰۰۰ ۶۱٫۶%
Spouses, Partners and Children ۳۸,۰۰۰ ۴۴,۰۰۰ ۴۴,۰۰۰
Parents and Grandparents ۲۱,۸۰۰ ۲۵,۰۰۰ ۲۵,۰۰۰
Total Family ۵۹,۸۰۰ ۶۹,۰۰۰ ۶۹,۰۰۰ ۲۵٫۵%
Government-assisted Refugees ۷,۵۰۰ ۸,۰۰۰ ۷,۵۰۰
Privately Sponsored Refugees ۴,۰۰۰ ۶,۰۰۰ ۵,۵۰۰
Protected Persons in Canada ۷,۰۰۰ ۸,۵۰۰ ۸,۵۰۰
Dependants Abroad of Protected Persons in Canada ۴,۰۰۰ ۴,۵۰۰ ۴,۵۰۰
Total Protected Persons ۲۲,۵۰۰ ۲۷,۰۰۰ ۲۶,۰۰۰ ۹٫۸%
Humanitarian & Compassionate Grounds/ Public Policy ۷,۶۰۰ ۷,۸۰۰ ۷,۸۰۰
Permit Holders ۱۰۰ ۲۰۰ ۱۰۰
Total Other ۷,۷۰۰ ۸,۰۰۰ ۷,۹۰۰ ۳٫۱%
Total ۲۴۰,۰۰۰ ۲۶۵,۰۰۰ ۲۵۹,۹۰۰

 

۲- این ظرفیت نمی تواند تنها به این گروه ۳۸ گانه اختصاص یابد چرا که همانگونه که نمودار نشان می دهد اکنون ۳۷۰ هزار بک لاگ یعنی پرونده رسیدگی نشده داریم که بنا به تصریح گزارش سال ۲۰۱۱  آقای وزیر تعداد ۱۳۶۰۰۰ آن از گروه ۳۸ گانه اند. از پرونده های جدید هم حداقل ۱۰ هزار پرونده رسیدگی نشده اند که با این حساب تعداد مربوط به قبل از ۲۰۰۸ باید عددی حدود ۲۲۰ هزار پرونده می شود. در دوسال آینده نیز اگر حداقل ۱۰ هزار پرونده بگیرند جمع پرونده های رسیدگی نشده اولویت دار ۳۰ هزار می شود که قاعدتا همان سال رسیدگی میشوند و از ظرفیت کم می کنند. پس عدد ۱۱۰ هزار ظرفیت تا پایان ۲۰۱۳ در مقابل حدود ۳۹۰ هزار پرونده رسیدگی نشده قرار می گیرد.

۳- در صفحه ۷ همین گزارش  ضمن اشاره به اینکه تعداد پرونده های انباشته گروه قبل از ۲۰۰۸ را به نصف رسانده است اعلام کرده است که می خواهند هر چه زودتر این گروه را نیز به صفر برسانند.

با توجه به این نکات روشن است که رسیدگی به ۱۳۶۰۰۰ پرونده لیست مشاغل ۳۸ گانه در دو سال از سال ۲۰۱۲ با دیگر داده های همین گزارش در تناقض است و اساسا امکان عملی ندارد.

از پرونده های فایل شده ما بر اساس لیست مشاغل ۲۹ گانه تنها ۱۰ درصد رسیدگی شده و این به این معنی است که ۹۰ درصد این گروه هم هنوز در صف است یعنی تا پایان دوره لیست مشاغل سوم حدود ۲۰ هزار پرونده که اگر سال بعد هم ظرفیت ۱۰ هزار باشد رقمی معادل ۳۰ هزار از ۱۱۰ هزار را به خود اختصاص می دهد (که با توجه به  رفتار سختگیرانه اداره مهاجرت در سیدنی پیش از وارد کردن آنها به سیستم؛ نرخ قبولی نهایی بالای ۹۵ درصد است)

می ماند ۸۰ هزار ظرفیت که باید در این دو سال بین ۱۳۶۰۰۰ پرونده لیست مشاغل ۳۸ گانه و حداقل ۲۲۰ هزار پرونده قبل از سال ۲۰۰۸ تقسیم شود.

ایشان می گوید که ۶۰۰ هزار پرونده قبل از سال ۲۰۰۸ را به نصف رسانده یعنی در ۴ سال ۳۰۰ هزار پرونده را رسیدگی کرده است که البته کمی عجیب و غیر قابل باور به نظر می رسد چون در پرونده های ایرانیان هنوز بسیاری از آنهایی که سال ۲۰۰۶ درخواست داده اند نامه ارسال مدارک دریافت نکرده اند از این گذشته معنی این سخن این است که آقای وزیر سالی ۷۵۰۰۰ پرونده این گروه را از انتظار خارج کرده است که در بدترین حالت و با نرخ رد ۵۰ درصدی (با توجه به نرخ بالای رد تقاضا در این گروه) می توان گفت که حدود ۳۳۰۰۰ پرونده موفق در سال ویزا گرفته است (که خود این ارقام با توجه به واقعیتهای بیرونی غیر قابل باور است).

فرض را بر صحت ارقام بگذاریم و در این صورت می بینیم که از ظرفیت ۸۰ هزار تایی باقی مانده (پس از کسر ۳۰۰۰۰ برای آنهایی که از نظر آقای وزیر اولویت دارند یعنی لیست ۲۹ گانه) باید ۶۶۰۰۰ تا به متقاضیان قبل از ۲۰۰۸ اختصاص دهد و تنها می ماند ۱۴۰۰۰ ظرفیت.

پیدا کنید پرتقال فروش را ………….. چگونه می توان ۱۳۶۰۰۰ پرونده مشاغل ۳۸ گانه را در ۱۴۰۰۰ ظرفیت باقی مانده دو سال آینده جا داد؟

اینجاست که عمق سخن آقای دان دیویس قابل فهم است او اخیرا گفته است که آنچه وزیر می گوید مطلوب است اما با این روشهایی که اعلام می کند عملی نیست و مثال زده است همه خوشحال می شوند اگر کسی بگوید قرار است در ماه ژانویه هوا خوب و آفتابی و گرم باشد اما چگونه این ممکن و عملی است سوالی است که باید به آن پاسخ داد.

کوتاه سخن اینکه هزار وعده خوبان یکی وفا نکند …………. این هم قول دیگری از این وزیر دلبر است و بعید است عملی شود هر چند آرزوی قلبی ما این است که چنین شود.

 

 

  1. علیرضا
    ۱۶ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۹:۱۷ | #1

    سلام
    فایل من از نوع اسکیل ورکر و تاریخ آن نیمه ۲۰۰۶ میباشد و در سپتامبر ۲۰۱۰ از ورشو نامه آپ دیت دریافت کردم و دسامبر ۲۰۱۰ مدارک آپ دیت را به ورشو فرستادم ولی تاکنون هیچ جوابی نیامده و یک بار نیز شش ماه پیش با قسمت ویزا مکاتبه کرده ام که پاسخ دادند و گفتند که باید منتظر بمانم، آیا پرونده من جزو حذف شده ها قرار می گیرد ؟
    با تشکر

  2. آزاده
    ۱۳ دی ۱۳۹۰ در ۱۰:۴۲ | #3

    با سلام
    آیا ارسال مدارک به ورشو شامل اسکیل ورکر فدرال قبل از ۲۰۰۸ هم می باشد؟ فایل نامبر من در تاریخ اپریل ۲۰۰۷ می باشد.

  3. شاهپور
    ۸ دی ۱۳۹۰ در ۱۷:۳۵ | #5

    سلام
    در حال حاضر چه تاریخی در مورد اسکیل ورکر فدرال قبل از ۲۰۰۸ درخواست مدارک کردند.
    و با توجه به اینکه فایل نامبر من در تاریخ ۲۰۰۷٫۱٫۲۵ و در نامه ۶۲ تا۶۸ ماه زمان در نظر گرفته اند ایا جای برای شکایت هست
    ممنون و تشکر

    • ۸ دی ۱۳۹۰ در ۲۳:۱۵ | #6

      فعلا در همان نیمه ۲۰۰۶ مانده اند
      بله اگر کسی مایل باشد می تواند شکایت کنند و عده ای هم چنین کرده اند البته ما در این زمینه فعال نبوده ایم

  4. رامين رئوف
    ۲۱ آذر ۱۳۹۰ در ۲۰:۱۳ | #7

    دکتر مختاری عزیز سلام،
    بنده آرشیتکت هستم و از موکلین کنپارس و در لیست ۳۸ گانه و سپتامبر ۲۰۱۰ فایل نامبر دوم را دریافت کردم، از آنجا که مدرک زبان بنده هنوز ۲ ماه معتبر است آیا صلاح می دانید که پرونده جدید در لیست ۲۸ گانه نیز تشکیل دهم؟ با تشکر

  5. حسین
    ۱۶ آذر ۱۳۹۰ در ۰۸:۱۹ | #9

    با سلام
    جناب مختاری با توجه به اینکه داشتن مدرک زبان برای متقاضیان کبک الزامی شده برای قبولی یا گرفتن امتیاز چه نمره ای در چه آزمونی باید کسب کرد ؟
    سوال بعدی من در مورد داشتن نامه کاری است یکی از دوستان ما در مونترال شرکتی ثبت کرده، برای گرفتن نامه چه مراحلی رو باید طی کرد و اینکه درصورت گرفتن نامه چه تعهداتی برای شرکت مذکور ایجاد می شود؟

    • ۱۷ آذر ۱۳۹۰ در ۰۳:۱۶ | #10

      نمره مورد نیاز بسته به دیگر شرایط پرونده است
      منظپر چه نامه ای است و برای چه منظوری اگر پیشنهاد شغل است صرف ثبت یک شرکت کافی نیست و آن شرکت باید سابقه مالیاتی و کارمند داشته باشد و …

  6. حمیدرضا
    ۴ آذر ۱۳۹۰ در ۱۹:۰۸ | #11

    سلام آقای مختاری منو راهنمایی‌ کنید.

    ۲۵ سالمه لیسانس رادیولوژی.زبانم اینترمدیت دارم واسه آیلتس می‌خونم .فرانسه رو تازه شروع کردم ۴سال سابقه کار دارم.عجله ندارم می‌خوام بدونم خودمو واسه کبک آماده کنم یا فدرال ممنون باتوجه به اینکه من ساله دیگه می‌خوام اقدام کنم

  7. hooman
    ۲۹ آبان ۱۳۹۰ در ۱۹:۴۴ | #13

    با سلام من هر هفته اسامی فایل نامبرها و مدیکالهای رسیده موکلین شما را پیگیری میکنم مخصوصا موکلین رشته های ۲۹ گانه فدرال که ظاهرا هر چه فایل نامبر و مدیکال می اید مربوط به رشته های مدیریتی و پزشکی و….هستند و خبری از پرونده رشته های فنی مثل برقکاری و لوله کشی و جوشکاری و….نیست.می خواستم بپرسم شما موکلین رشته های فنی را ندارید که اطلاعات انها را هم توی سایت درج کنید یا سیاست جدید اداره مهاجرت برای رشته های فنی ۲۹ گانه اینه که فعلا مثل ۳۸ گانه ها توی اب نمک باشند تا بعد؟

  8. یاور
    ۲۹ آبان ۱۳۹۰ در ۱۹:۲۶ | #15

    با سلام و خسته نباشید
    همسر من در امتحان TCFQ شرکت کرده و نمره ای که ما در پرونده ادعا کردیم یعنی ۶ را گرفت.
    درضمن ایشان اقدام کننده اصلی است با رشته مهندسی عمران که ۶ امتیازی است. با توجه به اینکه درخواستی برای فرستادن نمره از ما نشده است آیا کارنامه را بفرستیم یا منتظر باشیم تا زمان مصاحبه با خودمان ببریم؟ با تشکر

  9. ترانه
    ۲۵ آبان ۱۳۹۰ در ۰۶:۲۸ | #17

    با سلام مطالب شما بسیار جامع و کامل است و جا دارد از این همه تلاش وپیگیری قدردانی شود.موفق باشید.

  10. آزاده
    ۲۴ آبان ۱۳۹۰ در ۱۶:۲۴ | #19

    سلام جناب دکتر مختاری،با تشکر از زحمات شما در رابطه با ۳۸ رشته ای ها.من با ۳۸ رشته ای پرونده دارم و شغلم جزو ۲۹ رشته ای هم هست پرونده ۳۸ رشته ای را با کمک وکیل باز کردم و می خواهم که پرونده ای جدید با ۲۹ رشته ای باز کنم بدون کمک وکیل. آیا باید پرونده قبلی را ببندم.و اینکه آیا می توانم خاله ام را که در کانادا زندگی می کنند را به عنوان کسی که مکاتبات با ایشان انجام شود را معرفی کنم برای پرونده جدید.

    • ۲۵ آبان ۱۳۹۰ در ۰۴:۱۶ | #20

      خیر لازم نیست پرونده فعلی خد را ببندید و بله می توانید خاله خود را برای مکاتبه معرفی کنید اما دقت کنید که دفتر سیدنی بسیار بهانه گیر است و شانس رد شدن پرونده ها از سوی آن دفتر به بهانه های واهی بالاست و از اینرو اقدام حرفه ای را توصیه می کنم. البته تصمیم با شماست

  11. لیلا صمدی
    ۲۳ آبان ۱۳۹۰ در ۱۸:۴۲ | #21

    با سلام خدمت شما جناب آقای دکتر مختاری و تشکر از سایت بسیار عالی و زحمات بی دریغ شما
    من جزو موکللین شما نیستم ولی از خیلی وقت پیش با سایت پربار شما آشنا هستم و از مطالب بسیار مفیدش استفاده میکنم.
    من پرونده کبکم را در سال ۲۰۱۰ خودم تکمیل و ارسال کردم و فایل نامبر من ۱۷ اکتبر ۲۰۱۰می باشد. ولی هنوز هیچ دعوتی برای مصاحبه دریافت نکرده ام البته در این مدت بیش از یکسال مدرک tcfq را بانمره B2 اخذ کردم و ارسال کردم. ولی الان باگذشت بیش از یکسال از بازشدن پرونده ام و این اخبار جدید در خصوص ۳۸ رشته ایها و همچنین تغییر سیاستهاو قوانین مهاجرت کمی نگرانم فقط برای اینکه بدانم آیا این تغییرات در خصوص کبک هم ممکن است عملی شود یاخیر می خواستم خودم از شما سوال کنم و اینکه آیا شما می توانید بصورت تقریبی حدس بزنید که زمان مصاحبه من چه زمانی خواهد بود؟ با توجه به اینکه رشته من دیمند هم نیست و دارای یک فرزند هم هستم باتشکر از شما.

    • ۲۵ آبان ۱۳۹۰ در ۰۴:۳۵ | #22

      شما لطف دارید
      اخبار ۳۸ رشته ایها به شما مربوط نمی شود و زمان مصاحبه شما با توجه به توقف مصاحبه ها برای مدتی غیر طبیعی نیست

  12. مهدی
    ۲۳ آبان ۱۳۹۰ در ۰۵:۱۶ | #23

    سلام
    جناب آقای دکتر مختاری
    من و همسرم هر دو لیسانس الکترونیک مصاحبه کبک خود را در سپتامبر ۲۰۰۹ پاس کرده و بنا به اشتباه خودمان فایل نامبر را در آوریل ۲۰۱۰ دریافت کردیم ولی تا کنون هیچ تغییری صورت نگرفته آیا به نظر شما این طبیعی است ؟ و با چه وقت امکان دارد نامه بروز رسانی و پزشکی ارسال گردد؟
    با سپاس فراوان
    مهدی

  13. reza
    ۲۰ آبان ۱۳۹۰ در ۲۰:۳۸ | #25

    باسلام
    حدود نرخ ردیها در گروه ۳۸ رشته چند درصد است ؟ میخوام ببینم از این ۱۳۶ هزارتا چند تاش حدودا احتمال ردی دارن ؟
    ثانیا چند درصد از ۳۸ رشته ای ها برای مصاحبه دعوت شده اند؟ مثلا در دفتر شما چند درصد مصاحبه خواسته اند ؟ میخوام ببینم اگه مصاحبه خواسته اند ، بیشتر به چه علت بوده ؟
    ممنون

    • ۲۱ آبان ۱۳۹۰ در ۰۳:۳۵ | #26

      وقتی هنوز پرونده ها بررسی نشده اند چگونه می توان نرخ رد تعیین کرد ولی پیش بینی من این است که نرخ بالا باشد و با بهانه جویی سعی می کنند تعداد زیادی از آنها را از گردونه خارج کنند از اینرو باید دوستان این گروه دقت کنند پرونده کامل و بی نقصی داشته باشند
      تاکنون مصاحبه ای در کار نبوده است

  14. ۱۹ آبان ۱۳۹۰ در ۱۰:۱۹ | #27

    البته توجه داشته باشید که بسیاری از متقاضیان مهاجرت که قبل از ۲۰۰۸ پرونده تشکیل داده بودند، پس از تغییر قوانین مهاجرت و ارائه لیست های مشاغل یا پرونده قبلی خود را حذف کردند و یا مجدداً اقدام کردند که همین موضوع باعث کم شدن از حجم تعداد پرونده های پیش از ۲۰۰۸ شده است.

    • ۲۰ آبان ۱۳۹۰ در ۰۴:۱۵ | #28

      دقیقا ولی فرض را بر این گذاشتیم که رسیدگی شده اند و به همین منوال هم پیش برود و فرض کردیم بابت کم شدن ۷۵۰۰۰ پرونده از انباشت فعلی در هر سال ۳۳۰۰۰ یعنی نصف آن سهمیه ویزا را پر می کنند یعنی نرخ ۵۰٪

  15. نیکی
    ۱۸ آبان ۱۳۹۰ در ۰۸:۲۹ | #29

    با سلام خدمت جناب مختاری

    فکر می کنم منظور از بک لاگ پرونده هایی است که هنوز تصمیمی درباره آنها گرفته نشده است و وجود ۳۶۰ هزار نفر در بک لاگ تنها به پرونده های قبل از ۲۰۰۸ بر نمی گردد بلکه منظور همه پرونده هایی است که تا به حال رسیدگی نشده اند و اگر این تحلیل درست باشد تعداد ۱۳۶ هزار پرونده شامل هم ۳۸ تایی ها و هم قبل از ۲۰۰۸ و هم پرونده های فعلی که بررسی نشده اند می شود.

    • ۱۸ آبان ۱۳۹۰ در ۱۱:۱۶ | #30

      خیر چنین نیست
      تعریف شما از بک لاگ درست است اما قبل از تحلیل گزارش را می خواندید
      گزارش تصریح دارد که ۱۳۶۰۰۰ از گروه ۳۸ تایی دارند که قبلا عدد ۱۴۴۰۰۰ را در نامه ها می نوشتند کل بک لاگ نیروی متخصص بر اساس نمودار ارایه شده ۳۶۰ هزار است ک البته معتقدم همه حقیقت از سوی اداره مهاجرت گفته نمی شود. با حساب اعداد همین گزارش قبل از ۲۰۰۸ باید حدود ۱۸۵ هزار تا باشد به فرض اینکه ۱۵ هزار پرونده جدید رسیدگی نشده جدید داشته باشند

  16. ميثم
    ۱۷ آبان ۱۳۹۰ در ۱۰:۲۶ | #31

    با سلام و تشکر از تلاشهای شما برای احقاق حقوق ما.من از موکلین شما هستم و در شکایت علیه وزیر هم شرکت کرده ام.می خواستم بدانم صرف اینکه وزیر به وجود این تعداد پرونده از لیست مشاغل ۳۸ گانه اعتراف کرده است امیدوارکننده نیست.این را با توجه به فضای یاس و ناامیدی که بین متقاضیان این رشته ها حکمفرما است می گویم.برداشت من از مطالبی که تا کنون در مورد این رشته ها منتشر شده است این بود که دیگر امیدی به رسیدگی به این پرونده ها وجود ندارد.
    با تشکر

    • ۲۰ آبان ۱۳۹۰ در ۰۷:۰۲ | #32

      چنین نیست
      در گزارش اخیر هم ادعا شده است که می خواهند از سال ۲۰۱۲ رسیدگی کنند ولی به هر حال بعید است که موضوع عملی باشد و من هنوز معتقدم که باید اقدام حقوقی را انجام داد

  17. امین
    ۱۶ آبان ۱۳۹۰ در ۱۹:۱۵ | #33

    آقای مختاری عزیز
    با سلام
    من اخیرا با وکالت جنابعالی پرونده ام را به کبک ارسال کرده ام و منتظر فایل نامبرم هستم.یک سوال ذهنمو مشغول کرده و اون اینکه آیا ممکنه ما هم به وضعیتی مشابه دچار شیم؟ مثلا با تغییر قوانین فعلی؟و اینکه کسی هم که پرونده اش رو برای فدرال ارسال کرده هم این شرایط تهدیدش خواهد کرد؟

    با سپاس

  18. محمد ثنایی
    ۱۴ آبان ۱۳۹۰ در ۱۴:۵۸ | #35

    با سلام و سپاس از زحمات دلسوزانه جنابعالی در قبال جامعه مهاجر ایرانی بی دفاع (همانطور که در فیلم دیده شد) متاسفانه برخی از وکلای مهاجرت نامی در وب سایتشان مدعیند که آنها اولین نفرات در دادگاه برای طرح دعوی هستند و هر کس به آنها بپیوندد پرونده اش سریعتر در دادگاه پراسس میشود. متاسفانه باز خود در درون خود به جای همدلی و همبستگی اقدام به تشویش و رقابت با یکدیگر کرده ایم. جناب دکتر مختاری با اینکه من صحت چنین موضوعی را قبول ندارم خواهشمندم این مهم را توضیح دهید که آیا چنین چیزی صحت دارد یا همه پرونده های ۳۸ رشته با وکلای مهاجرتی و حقوقی مختلف در دادگاه از لحاظ پروسه زمانی به یک میزان ذی نفعند. با سپاس

    • ۱۴ آبان ۱۳۹۰ در ۱۵:۱۳ | #36

      در مورد ادعاها ما با کسی دعوا نداریم و وارد این بازیها نمی شویم. هر چه می خواهند بگویند.
      خیر هر پرونده حقوقی سرنوشت خود را دارد و ممکن است موفق و یا ناموفق باشد و این سرنوشت تنها به کسانی که در آن شرکت دارند مربوط می شود و دیگران را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

  19. محمد
    ۱۴ آبان ۱۳۹۰ در ۱۴:۲۸ | #37

    با سلام
    دکتر مختاری عزیز طبق پیشنهاد شما و جناب بسطامی این بار نه برای حزب ان دی پی بلکه برای تمامی اعضای پارلمان فارغ از هر جناحی ایمیل فرستادم. ولی فکر نمیکنم در بهترین شرایط بیشتر از وکیلی ازان دی پی که گفته بود بنا به نظر اداره مهاجرت پرونده ام در اوایل ۲۰۱۲ رسیدگی میشو، عایدم شود.
    سعی میکنم امید خود را کماکان حفظ کنم. در ضمن فرم ها و مدارم خواسته شده برای ارائه به وکیل جزء کمیته مهاجرت را ارسال کردم.
    موفق و کامیاب باشید
    ارادتمند
    محمد

  20. Mahdieh
    ۱۴ آبان ۱۳۹۰ در ۰۹:۴۴ | #39

    سلام
    پس شکایت علیه این وزیر دروغگو واجب تر شد…یعنی واقعا اونجا کسی نیست که از او سوال کند که بر چه اساسی سخنرانی میکند؟؟؟

  21. نازی
    ۱۴ آبان ۱۳۹۰ در ۰۸:۳۰ | #40

    با سلام

    می خواستم لطف کنید و نظرتون رو در مورد سرمایه گذاری کبک هم بگید . آیا آماری از سی اس کیو هایی که در گتگوری سرمایه گذاری صادر می شود وجود دارد که ببینیم آیا این ظرفیت اختصاص یافته به این گروه کافی است یا نه .

دیدگاه ها مسدود است.