بایگانی

بایگانی برای دسته ی ‘تکمیل فرم’

پاسخ ویدیویی به سوالات مهاجرتی (شماره ۷): دریافت تابعیت کانادا چگونه ممکن است؟

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۶ دیدگاه

در این ویدیو در مورد وضعیت قانون تابعیت سخن گفته شده است. توضیح اینکه این ویدیو در روز تصویب قانون جدید تابعیت ضبط شده است.

 

 

 

 

نگاهی به باورهای غلط در مورد مهاجرت

۹ فروردین ۱۳۹۲ ۱۰۱ دیدگاه

این روزها خوشبختانه تعداد افرادی که مدیکال و ویزا می گیرند کم نیست و بسیاری از آنان لطف دارند و مشکلات و سوالات خود را از طریق وبلاگ و یا ایمیل با ما در میان می گذارند. بسیاری از از سوالات به تدریج در وبلاگ پاسخ گرفته اند ولی همچنان مطرح می شوند بیشتر به این دلیل که دوستان لطف کافی برای خواندن مطالب وب سایت ندارند و قبل از بررسی کافی و گشتی برای یافتن پاسخ سوال پرسشی تکراری مطرح می کنند. آنچه که گاهی البته می توان گفت آزار دهنده است باورهای غلطی است که در جامعه وجود دارد و گاهی حتی دوستانی که خواننده مطالب هم هستند ولی دقت کافی نداشته اند در دام خود می اندازد. این گزاره که <یکی از دوستانم که چند سال پیش به کانادا مهاجرت کرده است می گوید ……> بسیار شنیده می شود.

ادامه ی نوشته

باز هم درباره کتمان حقیقت

۳۰ مرداد ۱۳۹۰ ۶۶ دیدگاه

سوال:

من برای کبک می خوام apply کنم مشکل اینه که در ۵ سال اخیر سابقه کارم۱٫۵ سال اول در یک شرکت مشاور ………….. کار کردم برای
اینکه مشکلی پیش نیاد این قسمت رو جزو سابقه کارم نیاوردم و چون شعبه بیمه آن هم با بقیه سابقه کارم فرق داشت در print بیمه هم نیست،

آیا کار درستی کردم یا ممکنه بفهمن و مشکل ایجاد بشه؟چون من قبل از ………. هم ۲٫۵ سابقه کار دارم که اون رو هم ترجمه کردم فقط مشکل اینه که الان سابقه کارم شده از سال ۲۰۰۱ تا۲۰۰۳ بعد ۴٫۵ مربوط به ……. حذف شده و بعد ۳٫۵ شرکت فعلی ترجمه شده،آیا این ۴٫۵ که ظاهرا” من کار نکردم موجب شک میشه؟

ادامه ی نوشته

سوال در مورد گواهی پلیس و کتمان حقیقت

۲۵ مرداد ۱۳۹۰ ۳۴ دیدگاه
سوال:
من میخواستم برای کبک از طریق اسکیلد ورکر اقدام کنم، ولی ظاهرا با توجه به اینکه ۳ سال پیش بیش از ۶ ماه استرالیا بودم باید از کشور استرالیا عدم سو پیشینه بگیرم.  

۱- آیا اگه اصلا تو مدارکم قید نکنم که استرالیا هم بودم اونها میفهمند؟ ( چون توی استرالیا مشکل کردیت داشتم و احتمالا سو پیشینم مثبت خواهد بود
۲- الان میخوام از طریق دوستم که استرالیاست برای گرفتن گواهی عدم سو پیشینه اقدام کنم. آیا باید فرمم با اثر انگشت باشه یا نیازی نیست؟

سوال در باره تکمیل فرم و عدم ارایه اطلاعات دقیق

۱۵ مرداد ۱۳۹۰ ۴۲ دیدگاه

سوال:

من سال گذشته و به دنبال تغییر قوانین برای مهاجرت نیروی متخصص برای شغل کد …….. اقدام کردم که در ۵ آگوست ۲۰۱۰ درخواستم به دفتر سیدنی رسید و در تاریخ ۲۴ نوامبر فایل نامبر دریافت کردم و در تاریخ ۲۰ مارس رسیدگی به پرونده آغاز شد.

در تاریخ ۱۲ آوریل نامه ای از سفارت کانادا در دمشق دریافت کردم مبنی بر اینکه

۱- در فرم تکمیلی اشاره ای به سابقه درخواست مهاجرت قبلی نکرده بودم و این امر با سوابق من در سفارت مغایرت دارد.

۲- در تکمیل فرم بک گراند فواصل زمانی خالی وجود دارد.

توضیح اینکه من پیش از این برای مهاجرت کانادا اقدام کرده بودم و فایل نامبر دریافت کرده بودم ولی سفارت کانادا در دمشق وجه پرداختی من را طی چکی مسترد کرده بود و درخواست من پردازش نشده بود. من با مشاوره یک وکیل (احتمالا نه چندان مسلط) تصمیم گرفتم این بخش فرم را خالی بگذارم.  در فرم بک گراند زمانهایی را که منتظر به خدمت بودم و یا همسرم به کار خارج از خانه اشتغال نداشت ننوشته بودم.

در پاسخ نامه سفارت کانادا در دمشق به فاصله یک هفته پس از دریافت نامه تمامی مواردی را که در بالا نوشتم به همین شکل نوشته و شماره فایل نامبر قبلی را برای آنها از طریق سایت سفارت ارسال کردم و جدول فرک بکراند را مجدداً تکمیل کردم و زمانهای خالی را برای خودم بیکار و برای همسرم خانه دار قید کردم. از آن زمان تاکنون (پس از گذشت بیش از سه ماه) هیچ خبر جدیدی از سفارت دریافت نکرده ام و در استتوس آنلاینم هم هیچ تغییری ایجاد نشده است. ضمن اینکه من از آگوست ۲۰۱۰ در کشور …….. ساکن هستم و این تغییرات را بطور مرتب برای هر تغییر آدرس به سفارات اطلاع داده ام ولی تا آخرین بار هنوز آدرس تهران من در سایت بود و حتی نامه فیزیکی ارسالی سفارت به آدرس تهران رفته بود.
می خواستم بپرسم

۱- با توجه با اشتباهی که کرده بودم خصوصا در مورد اینکه درخواست قبلی را در فرم قید نکرده بودم، آیا امکان رد پرونده من وجود دارد؟

۲- با توجه به گذشت زمان نسبتا زیاد از توضیح من و عدم دریافت هرگونه پاسخی، آیا این نشانه عدم پذیرش پاسخ من از سوی سفارت است؟

ادامه ی نوشته