خانه > تکمیل فرم, سابقه کیفری > سوال در مورد گواهی پلیس و کتمان حقیقت

سوال در مورد گواهی پلیس و کتمان حقیقت

۲۵ مرداد ۱۳۹۰
سوال:
من میخواستم برای کبک از طریق اسکیلد ورکر اقدام کنم، ولی ظاهرا با توجه به اینکه ۳ سال پیش بیش از ۶ ماه استرالیا بودم باید از کشور استرالیا عدم سو پیشینه بگیرم.  

۱- آیا اگه اصلا تو مدارکم قید نکنم که استرالیا هم بودم اونها میفهمند؟ ( چون توی استرالیا مشکل کردیت داشتم و احتمالا سو پیشینم مثبت خواهد بود
۲- الان میخوام از طریق دوستم که استرالیاست برای گرفتن گواهی عدم سو پیشینه اقدام کنم. آیا باید فرمم با اثر انگشت باشه یا نیازی نیست؟
پاسخ:
۱- شما نمی توانید کتمان حقیقت کنید گذشته از اینکه می فهمند یا نمی فهمند. ضمن اینکه به راحتی متوجه خواهند شد و بعدا گرفتار خواهید شد. مشکل کردیت در استرالیا منجر به سو پیشینه نخواهد شد.
۲- لازم نیست از طریق دوستتان اقدام کنید به سفارت استرالیا مراجعه کنید. این مدرک را در این مرحله نیاز ندارید و برای مرحله فدرال هم که مورد نیاز شماست وقت بسیار است.
  1. سیپای
    ۲۰ مهر ۱۳۹۳ در ۱۱:۰۳ | #1

    سلام جناب مختاری
    من چندسال پیش کارمندبانک بودم ومرتکب اختلاس دربانک شدم وبه ترکیه پناه بردم وپس ازمدتی برای انجام کاری بصورت مخفیانه وغیرقانونی واردایران شدم ولی گیرافتادم وزندان رفتم وباوثیقه آزادشدم.هنوزحکم نهایی نگرفتم وبرای اقامت کاناداوگرین کارت آمریکااقدام کرده ام.آیااین سابقه مانع ازانجام ادامه مراحل خواهدشد؟
    بااحترام

    • ۸ آبان ۱۳۹۳ در ۱۹:۲۶ | #2

      تصور نمی کنم کانادا و آمریکا علاقه ای به داشتن شما به عنوان مهاجر داشته باشد
      بله مشکل دارید

  2. حمید
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۳:۱۲ | #3

    سلام
    ۱۰ سال پیش از زندان در کشور ثالثی غیر از ایزان آزاد شدم. ۵ سال زندان بودم. به جرم ویزا و مواد مخدر.الان ده سال تاست پاک پاک زندگی می کنم حتی مدرک دکتری هم گرفتم.
    همسرم کانادایی است. تقاضای ویزای خانوادگی می خواهد بکند.

    آیا سوابقم در کشور ثالث را لزومی دارد ذکر کنم.
    آیا سوابقم در پذیرش تقاضای اقامتم ناثیر دارد.
    اگر ننویسم آنان متوجه می گردند.
    اگر بنویسم آیا راه قانونی برای کسب اقامت و دیدار با خانواده دارم؟
    ممنون از راهنمایی های شما

    • ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ در ۰۵:۴۵ | #4

      شما مشکلی ندارید ولی نمی توانید سوابق را مخفی کنید
      همسر شما باید برایتان برای اسپانسر شیپ اقدام کنید در مورد سوابق هم باید بررسی شود و ممکن است اقداماتی هم زمان لازم باشد که انجام دهیم

      مایل بودید مراجعه کنید به دفتر ما در تهران

  3. پروانه
    ۱۵ آبان ۱۳۹۲ در ۱۴:۰۹ | #5

    سلام
    من ۲ سال است که استانبول زندگی می کنم. مصاحبه کبک پذیرفته شدم حالا عدم سو پیشینه رو از کجا باید اقدام کنم؟
    ممنون

  4. مریم
    ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۵:۳۳ | #7

    با عرض پوزش،
    سوالم را به قسمت سوالات عدم سو، پیشینه منتقل کردم که مناسبت موضوعی بیشتر داشت.

  5. مریم
    ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۵:۲۵ | #8

    با عرض سلام و تشکر.
    من و همسرم ۱۱ ماه پیش با ویزای دانشجویی به امریکا اومدیم.قبل از خروج عدم سو، پیشینه گرفتیم که به اضافه نامه پلیس امریکا یک ماه قبل به انضمام مدارک مدیکال به ورشو فرستادیم. در این مدت هم به ایران نرفتیم. ایا ما مجددا باید ازطریق دفتر ایران عدم سو، پیشینه میگرفتیم؟ وایا هم اکنون که ۶۰ روز از مهلت ارسال گذشته میتوانیم این گواهی را ارسال کنیم؟
    سوال تقریبا مشابهی مطرح شده بود ولی این موضوع شدیدا باعث نگرانی ماشده، لطف میکنید راهنمایی بفرمایید

    • ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۶:۰۵ | #9

      اگر بعد از دریافت عدم سو پیشینه به ایران نرفته اید از شما همان را قبول می کنند

  6. هورا
    ۲۹ تیر ۱۳۹۲ در ۰۵:۱۷ | #10

    با سلام و تشکر از شما
    من سه سال پیش یکسال کامل در آمریکا بودم. حالا میخواهم برای ویزای موقت کار اقدام کنم آیا باید از FBI عدو سوئ پیشینه بگیرم یا خودشان چک میکنند. از ایران نمیشود برای FBi اقدام کرد چون نیاز به انگشت نگاری دارد.

  7. مژگان
    ۳ خرداد ۱۳۹۲ در ۰۵:۰۷ | #12

    البته ناگفته نماند از فرصت یکماه ای که لندن به ما داد فقط چند روزش باقی مانده برای ارسال عدم سو پیشینه همسرم و ما حدود ٣سال مسشود که پول خواسته شده را به ساسکا فرستادیم چون پرونده ما کارافرینی هست و ٧۵هزار دلار کانادا هم انجا قبلا از ما گرفتن و ایا اگر این پلیس چک شوهرم نتونیم الان بفرستیم ایا پرونده بسته میشود یا راهی دارد
    با تشکر فراوان

  8. مژگان
    ۳ خرداد ۱۳۹۲ در ۰۴:۴۵ | #13

    با سلام اقای دکتر مختاری
    شما وکیل برادر من هستید و ایشون شما رو معرفی کردن به ما و چون در یک بست قرار گرفتیم خواستم از شما در این باره سوال کنم که اگر صلاح میدانید ادامه کار ما را شما وکیل پرونده ما باشید و سوال من:پرونده من و همس و بچه هایم از ۶سال پیش برای مهاجرت کانادا استارت خورد و استانی است مربوط به ساسکاچوان و البته وکیل گفت پرونده فدرال رو هم هم زمان جلو میبریم و ما در این مدت کلی مدارک دادیم و حدود ٣یا ۴بار هم عدم سوپیشینه دادیم و پرونده ما در لندن هست چون اقامت امارات داریم و چندین ماه پیش مدیکال انجام دادیم و پلیس چک من و پسرم دادیم ولی همسرم چون براش گرفتاری کاری پیش امده نتونست پلیس چک رو بده مجددا چجون قضیه چک بوده و البته اسپانسر پرونده من هستم نه همسرم و لندن از ما پلیس چک همسرم رو میخواد که شاید چند ماه دیگه درست بشود ولی با شرایط پیش اماده ما چه راهی داریم که پرونده ما بسته نشود و چون تا الان خیلی طول کشیده جریان پرونده ایا واقعا میشود کاری کرد که برونده در جریان باشد؟
    با سپاس و احترام از شما و منتظر پاسخ در ایمیل هستم

    • ۳ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۷:۰۰ | #14

      راهی جز مکاتبه و توضیح موضوع و درخواست وقت بیشتر نیست
      فرقی نمی کند چه کسی متقاضی اصلی است

  9. نگار
    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۱:۱۰ | #15

    بی نهایت ممنون از راهنمایی های خوبتون…

  10. نگار
    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۳:۰۸ | #16

    اصلاحیه:
    مجرد هستم ولی از نوع divorced
    چه باید بکنم؟
    با تشکر

  11. نگار
    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۲:۵۵ | #17

    با سلام و سپاس از زحمات شما
    من متقاضی کبک ۲۰۱۰ و در حال حاضر منتظر دریافت مدیکال و ویزا هستم. پرونده من از آنکارا به پاریس منتقل شده، در نامه ی آپدیت مدارکم در قسمت سوء پیشینه آمده ” ارسال سوء پیشینه شما ( متقاضی ) و اعضای خانواده چه شما را همراهی کنند به کبک یا خیر ” با توجه به اینکه مجرد هستم منظور از اعضای خانواده چه کسانی هستند؟ یعنی سوء پیشینه مادر، پدر و خواهران و برادران مجرد؟؟؟ ضمن اینکه من فقط با مادرم زندگی میکنم.. و در فرم های قبلی تفاوت آدرس های محل سکونتمان مشخص شده است..
    ممنون اگر پاسخگو باشید

    • ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۳:۳۸ | #18

      منظور از خانواده همسر و فرزندان است اگر ندارید هیچ
      برادر و خواهر و پدر و مادر در تعریف قانون از خانواده یا family members نمی گنجد

  12. هدی
    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۷:۴۶ | #19

    سلام و ممنون به جهت اطلاعات مفیدتون
    من و همسرم ساکن پاریس هستیم و از همینجا برای نیروی متخصص کبک اقدام کردیم، فایل نامبر دوم رو فوریه۲۰۱۳گرفتیم،ما چون از ایران هم درخواست عدم سؤ پیشینه کردیم و تقریبا ۳ ماه طول کشید نتونستیم مدرک عدم سؤ پیشینه رو بفرستیم فدرال،برای ما ایمیلی اومد از فدرال که پول از حسابمون برداشت شده و مدارکمون از سیدنی کانادا به دفتر پاریس برای مراحل صدور ویزا فرستاده شده،الان عدم سؤ پیشینه دستمونه و نمی‌دونیم باید منتظر مدیکال باشیم و بعد با مدیکال بفرستیم و یا حتما باید الان بفرستیم؟و یک سوال دیگه همسر من ۶ ماه به عنوان کارآموز در مونترال زندگی‌ میکرد آیا باید از کانادا هم درخواست عدم سؤ پیشینه کنه ؟
    با تشکر زیاد

    • ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۰۵:۵۶ | #20

      بگذارید با آپدیت مدارک فدرال بفرستید در ضمن در این بین اگر ایران رفتید دوباره باید بگیرید
      اگر ایران رفتید قبل از خروج بگیرید تا دردسر با سفارت نداشته باشید

  13. امیر
    ۳۰ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۵:۳۵ | #21

    سلام جناب مختاری
    یکی از دوستان من تو مصاحبه قبول شده. الان باید مدارکش رو برای فایل نامبر دوم بفرسته. ایشان دو سال پیش از طریق یکی از آژانسها اقامت کشور بلاروس را گرفته ولی اقامت جعلی بوده و ایشان موقع ورود به بلاروس مشکل پیدا کرده. به دادگاه رفته و دیپورت شده است. حالا اگر تو سوابق مسافرت بلاروس را بنویسه آیا از نظر دولت کانادا مردود نمیشود ؟ آیا اگر بلاروس را ننویسد آنها میفهمند ؟

  14. مهسا
    ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۴:۴۸ | #23

    سلام جناب مختاری،
    من مارس ۲۰۰۹ برای رشته حسابداری -لیست ۳۸گانه- اقدام کرده بودم و فایل نامبر دومم اوایل سپتامبر همان سال آمده بود. بالاخره ۲۸ می ایمیل مدیکال و مدارک تکمیلی (Request for documents& Medical Examinations) برام آمد. در خصوص گواهی عدم سوء پیشینه از ۲ تا دفتر پلیس +۱۰ سوال کردم گفتند حدود یک ماه طول میکشه! با توجه به اینکه یکی از بستگان بهم گفت برای کاری لازم داشته و از شهریار یک هفته ای تونسته گواهی بگیره ما هم رفتیم اونجا گواهی گرفتیم ولی در متنش نوشته که … طبق مستندات موجود در دادگستری شهریار … ایشون سابقه ای ندارند.
    سوال اولم اینه که ممکنه چنین گواهی ای کافی نباشه و برام مشکل ایجاد کنه ؟!! منطقا با عقل جور در نمیاد که من مثلا در بندر عباس دزدی و جرم مرتکب بشم بعد دادگستری ساری اعلام کنه سابقه ای از من ندارند!؟
    ۲٫ من حدود ۳ سال پیش مدرک کارشناسی ارشدم آزاد نشد و گواهی موقت داشتم. الان مدت تعهدم بابت آموزش رایگان سر آمده و میتونم مدرکم رو آزاد کنم. به نظر شما سریعتر اقدام کنم و لازمه همراه همین مدارکم بفرستم یا همون گواهی موقتی که فرستادم مورد قبوله و کفایت میکنه؟
    سپاسگزارم

    • ۲۹ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۰:۳۴ | #24

      ۱- اگر گواهی عدم سو پیشینه است ایرادی ندارد بفرستید
      ۲- بفرستید بهتر است هر چند در مورد شما از این مرحله گذشته اند و قبول شده اید

  15. Arash
    ۹ خرداد ۱۳۹۱ در ۲۰:۱۸ | #25

    my question is regarding the police clearance. I need to obtain it for India, Im iranian residing in Iran at present, but the problem is how do I obratin it and how long will it take
    For Uk, can I transfer money from a bank in Iran to Uk for the police clearance?

  16. بردیا
    ۲۲ دی ۱۳۹۰ در ۲۰:۳۵ | #27

    سپاس از پاسختون… چیزی که منو نگران کرده این متنه که توی Seizure Receipt بود که نوشته:
    The said currency is seized under subsection 18(1) of the Proceeds of Crime (Money Laundering) and Terrorist Financing Act…
    این واژه ها، اتهامات سنگینی بنظر می رسن…
    نیاز به پیگیری و استیناف نیست که مثلاً عمدی در کار نبوده با توجه به اینکه مبلغی که از ۱۰۰۰۰ تا بالا زده حدوداً ۱۰۰ دلار بوده؟

    • ۲۲ دی ۱۳۹۰ در ۲۳:۱۹ | #28

      نه جای نگرانی نیست این عنوان طولانی قانون است نه اینکه شما تروریست هستید
      چرا می توانید اعتراض کنید و مکانیسمی دارد که بنده در این مورد البته اطلاعات دقیق ندارم سوال کنید از خود اداره مرزبانی کانادا به شما خواهند گفت که روش اعتراض چیست

  17. بردیا
    ۱۸ دی ۱۳۹۰ در ۱۹:۲۳ | #29

    سلام. من پی آر هستم رفته بودم ایران ازدواج کنم و برگشتم توی برگه دیکلرنس توی گمرک مونترال زده بودم زیر ۱۰۰۰۰ دلار دارم… ۹۹۰۰ تا بود… منتها ترکیبی از دلار کانادا و آمریکا بود و حواسم نبود که اگه آمریکا تبدیل بشه می زنه بالای ۱۰۰۰۰ تا… خلاصه افسر گمرک منو ۲۵۰ دلار جریمه کرد که دیکلیر نکردی و به ما دروغ گفتی… هر چیم بش گفتم من نمی دونستم اینو که تبدیلش می زنه بالاتر از ۱۰۰۰ تا و اینا زیر بار نرفت… ۲ تا سوال دارم:
    ۱- این رکورد چه تاثیری می تونه تو آینده داشته باشه؟ من دچار سو پیشینه شدم تو کانادا؟ آیا جرم مرتکب شدم؟
    ۲- این رکورد می تونه منو از شرایط اسپانسر شدن همسرم ساقط کنه؟

    • ۲۱ دی ۱۳۹۰ در ۱۲:۴۱ | #30

      افسر در مورد شما بی انصافی کرده است معمولا اینقدر سخت گیر نیستند

      ۱- خیر به هیچ وجه اصلا مهم نیست حداکثر چند بار دیگر که رفت و آمد می کنید شما را بیشتر بازررسی می کنند بیشتر مواظب اظهارات خود در سر مرز باشید
      ۲- خیر به هیچ وجه جای نگرانی نیست

  18. عسل
    ۲ دی ۱۳۹۰ در ۱۴:۳۶ | #31

    سلام جناب دکتر
    من برای کبک اقدام کردم و منتظر مدیکالم هستم. تازه متوجه شدم که یکی از سفرهای خارجی در فرمی که برای فدرال پر کردم جا افتاده. سفر خاصی نبوده و مدتشم زیاد نبوده. حالا می خوام ببینم چیکار باید بکنم. آیا مشکلی برای پروندم ایجاد می کنه؟
    ممنون می شم پاسخ بدید

  19. امیر زارع
    ۳۰ مرداد ۱۳۹۰ در ۱۷:۵۲ | #33

    سلام
    در مورد پرونده های اسکیل ورکر ۲۰۱۰(فدرال) که از دمشق به ورشو رفته می خواستم بدونم دلیل خاصی داره،بهتر شده یا نه؟
    با تشکر

دیدگاه ها مسدود است.