بایگانی

بایگانی برای دسته ی ‘سوالات گوناگون’

برنامه زنده علی مختاری در فیسبوک امروز ساعت ۷:۳۰ شب به وقت تهران

۹ مهر ۱۳۹۵ Comments off

امروز نیز مانند هر آدینه روز ساعت ۱۲ به وقت مونترآل ۹ به وقت ونکوور و ۷:۳۰ شب به وقت تهران به صورت زنده در فیسبوک درخدمت دوستان هستم.

نشانی صفحه ای که می توانید برنامه را تماشا کنید این است

https://www.facebook.com/mokhtaricanada/

 

بخشی از برنامه هفته پیش را اینجا ببینید

 

پاسخ ویدیویی به سوالات مهاجرتی(شماره۳): ابهامات و استثنایات حفظ اقامت کانادا

۹ فروردین ۱۳۹۵ ۸ دیدگاه

در این ویدیو به برخی ابهامات مطرح شده در مورد موضوع حفظ پی آر و نیز استثنایات بر قاعده دو سال در ۵ سال حضور در خاک کانادا پرداخته ام.

بخش دوم شایعات بی اساس در میان تازه واردین: خروج از کانادا بیش از یک سال و یا ششماه

۲۲ بهمن ۱۳۹۳ ۱۴۰ دیدگاه

این دو سوال را از کامنتها مستقیم آورده ام و از مواردی است که بی وقفه سوال می شود و نشان از گسترش شایعات بی اساس در این زمینه دارد:

 

سوال اول:

من بعد از لندینگ در مونترال و گذشت ۳ ماه به ایران برگشتم و بلیط برگشتم ۵ ماه بعد از ورودم به ایران است. سوالم اینه که آیا می تونم بیش از ۶ ماه در ایران بمونم و بعد از ۶ ماه برگردم مونترال یا باید مدت عدم حضورم در مونترال کمتر از ۶ ماه باشه؟

 

سوال دوم:

سوال داشتم در خصوص ورود به کانادا و مدت حضور در آنجا.

من اکتبر پارسال ۲۰۱۴ اولین ورودم رو به کانادا انجام دادم.(و ۳ هفته اقامت داشتم و pr رو گرفتم ) و الان بیشتر از ۱ سال است که کانادا نرفتم.آیا برای اینکه pr باطل نشه باید سالی ۱ بار به کانادا سفر داشته باشم. هم اکنون شرایط رفتن رو ندارم. الان از این می ترسم که pr من باطل شده باشه. یا بعدا برای اقامت به مشکل بخورم.

 

و اما پاسخ:

ادامه ی نوشته

پاسخ به یک سوال: توجه به انتخاب پرواز مناسب

دوستی نوشته است:

 اینجانب از موکلین حضرتعالی در مهرماه سال جاری موفق به کسب ویزای مهاجرت به کانادا از طریق نیروهای متخصص فدرال گردیدم و تصمیم دارم در اردیبهشت ماه سال اینده به کانادا مهاجرت و در ونکوور ساکن شوم. از آنجائیکه در حاضر ساکن شیراز هستم، راحت ترین روش برای سفر به کانادا پرواز از شیراز با هواپیمای قطر ایرلاین است. این پرواز از شیراز به دوحه و از دوحه به مونترال پرواز داشته و پس از فرود در مونترال میتوان با پرواز ایرکانادا از مونترال به ونکوور پرواز نمود.

plane

سؤال این است که من باید حتما در مونترال ( اولین جایی در کانادا که ورود پیدا می کنم) مدارک لندینگ را به افسر نشان دهم یا میتوانم این امر را به فرودگاه ونکوور( شهری که میخواهم در آن ساکن شوم) موکول کنم چرا که از یک طرف بین پرواز قطری و پرواز ایر کانادا زمان زیادی نیست و از طرف دیگر در ونکوور در صورت نیاز به دسترسی به افسر مهاجرت سهل تر و اسانتر است. اینجانب تمایل به ارائه مدارک در فرودگاه ونکوور دارم.لطفا من را راهنمایی فرمایید.

و اما پاسخ: ادامه ی نوشته

پاسخ به دو سوال یک متقاضی در مورد عدم سو پیشینه و حساب بانکی

۷ شهریور ۱۳۹۲ ۶۷ دیدگاه

یک متقاضی فدرال دو سوال زیر را مطرح کرده است:

۱-    اینجانب فارغ التحصیل کشور هندوستان می باشم. متاسفانه همان طور که شما هم مستحضر هستید با مشکل برگه سوءپیشینه مواجه هستم. زیرا سفارت در این مورد جدی نیست و از هر جهت که بخواهم اقدام کنم باید زمان زیادی راصرف کنم شاید بیش از یک سال (البته قبلا این کارها را انجام دادم و با درب بسته مواجه شدم). سوال من مشخصاً این است می توانم این موارد را برای آن ها بنویسم؟

۲-    همان طور که مستحضر هستید اغلب ایرانیان برای حفظ ارزش پول خود آن را به کالا و پول های خارجی تبدیل نموده اند و این جانب هم از این قاعده مستثنی نبوده ام حال می توانم دارای خود را یا برگه ای مبنی بر خرید ارز از صرافی برای تمکن مالی ارائه نمایم؟ و برای آن ها توضیح دهم چرا پول خارجی خریداری نموده ام؟
و اما پاسخ:

متقاضی مهاجرتم و باردار شده ام: باید اطلاع دهم؟

۳۰ مرداد ۱۳۹۲ ۱۰ دیدگاه

این سوالی است که بارها از سوی افرادی که پرونده مهاجرت در سیستم اداره مهاجرت کانادا دارند  از من پرسیده شده است.

پاسخ منفی است بارداری تغییر وضعیت خانوادگی نیست که به اداره مهاجرت اطلاع داده شود. هر زمان فرزند دلبندتان متولد شد آنگاه موظفید اطلاع دهید.

پاسخ به یک سوال متداول: معافیت پزشکی از سربازی و اثر آن در مهاجرت

۳۰ مرداد ۱۳۹۲ ۳۲ دیدگاه

دوستی نوشته است:

با توجه به اهمیت پرونده سلامت پزشکی(مدیکال)آیا داشتن کارت معافیت پزشکی خدمت سربازی من را در این بخش مهم دچار مشکل نمیکنه؟ بنده در آستانه اعزام به خدمت هستم به علت صافی کف پا شاید امکان استفاده از معافیت پزشکی برای بنده باشه ولی اگه بدونم بعدا تاثیر منفی در پرونده مهاجرتم خواهد داشت برای معافیت اقدام نمی کنم و به صورت عادی میرم تا مشکلی پیش نیاد.ممنون میشم اگه بنده رو راهنمایی بفرمایید.

و اما پاسخ: ادامه ی نوشته

مواظب اطلاعات آنلاین خود باشید

۳۰ مرداد ۱۳۹۲ ۴ دیدگاه

مطلبی در سایت پارس کانادا در این زمینه منتشر کرده ام که می توانید اینجا بخوانید

حفاظت شده: چند سوال و پاسخ صریح و بی پرده به آنها

۳۱ خرداد ۱۳۹۲ برای نمایش یافتنِ دیدگاه‌ها رمز را بنویسید.

این محتوا با رمز محافظت شده است. برای مشاهده رمز را در پایین وارد کنید:

تحولات ترکیه و سفارت در آنکارا: آیا جای نگرانی نیست؟

۲۲ خرداد ۱۳۹۲ ۶۱ دیدگاه

دوستی نوشته است:

آنچه این روزها ذهن من و بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کبک را مشغول کرده نابسامنی در ترکیه است. خواستم بپرسم  آیا باز هم مشکلات سوریه و تعویق در روند مصاحبه و بررسی پرونده ها امکان پذیر است؟ برای افرادی مثل من که نزدیک به ۲ سال است که از باز کردن پرونده و فایل نامبر کبک می گذرد و هر لحظه نگران و منتظر نامه مصاحبه هستیم این امر بسیار نگران کننده است.
و اگر مشکلاتی ایجاد شود چه تغییرات احتمالی در زمان و مکان بررسی پرونده ها پیش خواهد آمد ؟!!!
با تشکر از شما

و اما پاسخ من: ادامه ی نوشته