خانه > سوالات گوناگون > پاسخ به یک سوال متداول: معافیت پزشکی از سربازی و اثر آن در مهاجرت

پاسخ به یک سوال متداول: معافیت پزشکی از سربازی و اثر آن در مهاجرت

۳۰ مرداد ۱۳۹۲

دوستی نوشته است:

با توجه به اهمیت پرونده سلامت پزشکی(مدیکال)آیا داشتن کارت معافیت پزشکی خدمت سربازی من را در این بخش مهم دچار مشکل نمیکنه؟ بنده در آستانه اعزام به خدمت هستم به علت صافی کف پا شاید امکان استفاده از معافیت پزشکی برای بنده باشه ولی اگه بدونم بعدا تاثیر منفی در پرونده مهاجرتم خواهد داشت برای معافیت اقدام نمی کنم و به صورت عادی میرم تا مشکلی پیش نیاد.ممنون میشم اگه بنده رو راهنمایی بفرمایید.

و اما پاسخ:

ملاک بررسیهای پزشکی برای مهاجرت آزمایشات و معایناتی است که پزشک معتمد انجام می دهد. در مورد اینکه چه اموری برای آنها اهمیت دارد قبلا نوشته ام.

مواردی از این دست که مورد نظر این دوستمان هست هیچ اهمیتی ندارد.

  1. سینا
    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۱۱:۱۴ | #1

    سلام
    پرونده ی صوری معافیت به بهانه هپاتیت B، با توجه به این نکته که خود شخص هیچ سابقه ابتلا یا ناقل بودن ندارد، در روند خروج از کشور، به امریکا یا اروپا، مشکلی ایجاد می‌کند؟
    با تشکر

    • ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۱۶:۳۷ | #2

      اگر در کارت معافیت به نوع بیماری اشاره نشده و تنها نوشته معافیت پزشکی ایراد ندارد

  2. حمید
    ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ در ۰۸:۳۷ | #3

    سلام و درود بر شما.سال نو مبارک
    من منتظر مدیکال فدرال هستم.معافیت پزشکی دارم به خاطر نارسایی دریچه میترال بر اثر رماتیسم کودکی.تا ۱۵ سال پیش دارو میخوردم و الان هیچ دارویی مصرف نمیکنم و متخصص قلب هم با اکو نیازی به مصرف دارو ندید.همچنین بیش از حد لاغر هستم به نسبت قد ( ۱۸۴ قد ، ۵۲ وزن).آیا در معاینات و گزارش مشکلی خواهم داشت؟با سپاس از حوصله و بزرگواری شما

  3. حمید
    ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ در ۰۷:۱۰ | #5

    با سلام خدمت آقای دکتر و عرض تبریک سال نو خورشیدی
    برای مدیکال سوالی دارم در خصوص بیماری دریچه قلب دوران کودکی و نوجوانی که اکنون کنترل شده و دارو هم سالهاست مصرف نمیکنم اما منجر به معافیت پزشکی اینجانب شده است( ۱۳ سال قبل). مطمئنا باید این موضوع را به پزشک اعلام کنم ، اما آیا تاثیر منفی در پرونده و صدور ویزا خواهد داشت؟ عمل جراحی نداشته ام فقط برای چند سال یک نوع قرص مصرف میکردم.با تشکر از شما بزرگوار

    • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۲۱:۲۸ | #6

      بعید می دانم شما از مشکلی که ۱۳ سال حل شده است چیزی به خاطر داشته باشید!!!
      پزشک خود معاینه می کند و نتیجه معاینه را می فرستد

  4. Poone
    ۲ آذر ۱۳۹۳ در ۰۹:۱۶ | #7

    همسر من به علت هپاتیت بی و پارگی تاندون زانو از سربازی معاف شده. دکتر تشخیص داده که آسیبی به کبدش وارد نشده و فقط ناقل هست. ممکنه تو مدیکال به مشکل بربخوره؟

  5. مریم
    ۱۶ مهر ۱۳۹۳ در ۰۷:۵۷ | #9

    با سلام
    همسر بنده معافیت پزشکی صوری در زمینه بیماری روانی دارد. آیا این مورد می تواند مدیکال ایشان را دچار مشکل کند؟
    ممنون از راهنمایی شما

  6. بابک
    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۶:۳۷ | #11

    ممنون از جوابتون.
    …….. به نظر شما حساسیت بر انگیز است.؟ اما لازمه بگم که من قرار نیست به تسهیلات خاصی دسترسی داشته باشم. من فقط قرار است که به یک پروژه پژوهشی بپردازم. حتی کارمند این ارگان هم نیستم و قرار است یک سرباز باشم. ممنون میشم منو از نقطه نظرتون آگاه کنید.

  7. بابک
    ۶ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۷:۰۳ | #13

    سلام.
    من ۲۵ ساله دانشجوی ترم آخر فوق لیسانس سازه هستم. ترجیح می دهم سربازی را بعد از اتمام تحصیلم به صورت انجام پروژه های مرتبط با رشته ام بگذرانم چراکه تجربه کاری کسب می کنم . برای همین یکی از دوستانم پیشنهاد خدمت در وزارتخانه هارو داد که راحتر از بخش های دیگه می شود پروژه مرتبط به جای خدمت در پادگان گرفت و این مستلزم درخواست شخصی من در هنگام فرستادن دفترچه برای خدمت در این وزارتخانه هاست.
    سوال اینجاست که آیا این موضوع که من با آگاهی و به صورت خود خواسته در یک وزارتخانه خدمت کرده ام در مصاحبه ویزا برای اقامت در آمریکا تاثیر می گذارد. اصولا این اطلاعات به دست آنها می رسد که به صورت اتفاقی در اینجا خدمت کرده ام یا با درخواست خود؟
    سپاس

    • ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ در ۲۳:۴۷ | #14

      کار در سازمانهای دوولتی ایراد ندارد البته قطعا کار در برخی نهادهای خاص حساسیت برانگیز است

  8. محمد
    ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۵:۵۹ | #15

    با سلام.من دارای یک برادر هستم که معلول ذهنی است. آیا این موضوع می تواند برای من موجب معافیت شود. این پیام را در تاریخ ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ می گذارم.

  9. مژده
    ۲۰ مهر ۱۳۹۲ در ۰۷:۲۹ | #17

    با سلام
    برای مهاجرت به کانادا از طریق FEDERAL SKILL WORKER اقدام کرده ایم و قبل از عید ۹۲ مراحل تست پزشکی را گذراندیم بدون اینتر ویو و حتی پول خاک کانادا را هم پرداخته ایم اما هفته پیش ایمیلی دریافت کردیم که مبنا بر دعوت به اینترویو . آیا این اینترویو می تواند جایی برای نگرانی داشته باشد یا صرفا” یک مصاحبه برای آشنایی و شناخت بیشتر متقاضی است ؟ لطفا” مرا راهنمایی کنید. لازم به ذکر است که متقاضی اصلی همسرم هستند و ایشان مهندس برق میباشند

    • ۲۱ مهر ۱۳۹۲ در ۰۵:۵۹ | #18

      پست ها ی اخیر را نخوانده اید؟

      مصاحبه أمنیتی است
      Parscanada.com
      را هم بخوانید در این زمینه نوشته ام

  10. وحید
    ۱۸ مهر ۱۳۹۲ در ۰۴:۲۳ | #19

    سلام من به دلیل عرق کف دستم قراره معاف شم، آیا امکان داره که در زمان مهاجرت برام مشکلی درست بشه؟؟؟؟؟
    ممنون میشم اگه جواب قطعی بهم بدید

  11. Narges
    ۱۲ مهر ۱۳۹۲ در ۲۰:۴۹ | #21

    Hi, I would like to know if carrying some nuts in small packages ( weighing 250 grams) makes a problem when entering Canada. What if We mark NO on the cards we receive on the and airplanes and do not claim and they find out about it?

  12. mehdi
    ۲۰ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۰:۳۷ | #23

    ba selam
    man hodoode 3 mah pish abdaite gabl az medicalam ro post kardam be paris.ehtemal midid key medicalam biad?

  13. Amir
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۹:۳۵ | #24

    Salam man daneshjoye ads had hastam dar reshteye computer va 27sal sen daram milk hastam bebinam Che jori emkane daryafte eghamat daram va shoma mitonid komakam konid az lahaze zabanam daram ielts migiram mamnoon

    • ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۵:۳۸ | #25

      از دفتر ما در تهران وقت مشاوره بگیرید
      برای ما هم تنها پارسی تایپ کنید و یا انگلیسی بنویسید

  14. رامین محمدی
    ۱۰ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۹:۳۴ | #26

    سلام جناب دکتر با عرض پوزش
    حتراماً اینجانب مدارک مهاجرت خود را برای کبک فرستادم. که هنوز فایل نامبر نگرفته ام. سوال من در این خصوص است که من در یک شرکت مرتبط با مدرک تحصیلیم کار می کردم که در زمان ارسال مدارکام ۱ سال سابقه کار داشتم (به دلیل اخذ مدرک در ۷سال پیش) ولی بعداز آن به دلیل تعطیلی شرکت من نیز بیکار شدم. آیا نیاز است که دز زمان مصاحبه من مشغول به کار باشم . همچنین اگر نتوانم در رشته تحصیلی خود کاری پیدا کنم آیا زمان مصاحبه با مشکل مواجه می شم.

  15. سامان
    ۵ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۴:۰۲ | #28

    @علی مختاری
    سپاسگزارم . آیا در این مرحله دفتر شما میتونه کمکی به ما بکنه؟

  16. طاهر
    ۳ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۴:۲۹ | #30

    با سلام و تشکر از راهنمایی تان .

  17. سامان
    ۲ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۹:۱۹ | #31

    سلام
    ما مدار مربوط به برنامه fsw 2013 رو تاریخ ۲۳ می ارسال کردیم و طبق رسید مدارک ما ۲۸ می به سیدنی رسیده. با توجه به اینکه هنوز از کردیت کارت ما پول کسر نشده در حالی که خیلی از متقاضیان هفته اول جون ایمیل PER رو دریافت کردند حدود ۱۰ روز پیش در تماس تلفنی با سیدنی کد ۸ رقمی یا client ID رو گرفتیم و در انتظار ایمیل اداره مهاجرت موندیم ولی تا حالا نه ایمیلی از اداره مهاجرت اومده نه از کردیت کارت پولی کسر شده. با توجه به اینکه من قبلا با همین کردیت کارت هزینه Assessment رو پرداخت کردم ، تصور میکنید چرا ما با این تاخیر روبرو شدیم و چه کاری میتونیم انجام بدیم؟

دیدگاه ها مسدود است.