خانه > سوالات گوناگون > تحولات ترکیه و سفارت در آنکارا: آیا جای نگرانی نیست؟

تحولات ترکیه و سفارت در آنکارا: آیا جای نگرانی نیست؟

۲۲ خرداد ۱۳۹۲

دوستی نوشته است:

آنچه این روزها ذهن من و بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کبک را مشغول کرده نابسامنی در ترکیه است. خواستم بپرسم  آیا باز هم مشکلات سوریه و تعویق در روند مصاحبه و بررسی پرونده ها امکان پذیر است؟ برای افرادی مثل من که نزدیک به ۲ سال است که از باز کردن پرونده و فایل نامبر کبک می گذرد و هر لحظه نگران و منتظر نامه مصاحبه هستیم این امر بسیار نگران کننده است.
و اگر مشکلاتی ایجاد شود چه تغییرات احتمالی در زمان و مکان بررسی پرونده ها پیش خواهد آمد ؟!!!
با تشکر از شما

و اما پاسخ من:

دوستان البته حق دارند نگران باشند چون پیش از این وضعیت سوریه را دیده اند ولی به نظر من قابل مقایسه نیست و جای نگرانی نیست. اوضاع ترکیه آنقدرها نابسامان نیست. سفارت تنها زمانی بسته می شود و یا در کارش خللی ایجاد می شود که ترکیه برای شهروندان کانادایی ناامن شود و این اتفاق بسیار بعید است. اعتراضاتی هست و درگیریهایی بین مردم و پلیس در جریان بوده اما اسلحه دست کسی نیست و خارجیان مورد تعرض نیستند.

در مجموع اینکه به نظر من اصلا جای نگرانی نیست. دل قوی دارید.

  1. Maryam
    ۲۵ مهر ۱۳۹۲ در ۰۸:۰۸ | #1

    سلام ببخشید من از پرستارى به ونکوور مى روم شاید یه ٢،٣ ماه دیگه جواب آزمایش بیادکه کى بریم ازمایش دهیم اما من مى خواستم بدونم در ترکیهسفارت کانادا مشکلى پیش نمى اید

  2. بهاره
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۲:۰۸ | #3

    سلام آقای مختاری ، پرونده من در سفارت کانادا در آنکارا میباشد ومدیکالم ۲۲ سپتامبر اعتبارش تمام میشود ، اعتصاب افسران ویزا تا کی ادامه دارد و من باید چه کار کنم ؟ آیا اگر اعتبار مدیکالم تمام بشود باید مراحل را از اول اقدام کنم . ممنون میشم راهنماییم بفرمائید .

    • ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۱:۵۱ | #4

      از کجا می دانید اعتبار مدیکال شما کی تمام می شود

      وزیر هم نمی داند اعتصاب آنها کی تمام می شود در حال گفتگو هستند بعید می دانم طولانی شود

  3. آزاده
    ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۳:۴۵ | #5

    با سلام مدارک جهت اخذ ویزا توریستی به سفارت کانادا در آنکارا ارسال کردم متاسفانه آژانس میگه مدارک شما بررسی شده ولی سفارت اعتصابه جواب ندادن آیا صحیحه چون من کلی هزینه وکیل و ترجمه مدارک و غیره کردم .
    با سپاس

  4. ستاره
    ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۲:۲۲ | #7

    سلام دکتر
    نامزد من در ترکیه است و مدیکالش رو گذرونده فقط منتظره بلیطش بیاد و عازم ونکوور بشه. درصورتی که غیابا عقد کنیم و من مدارکم رو بفرستم که ازونجا پیگیر کارهای من باشه حدوا چقدر طول میکشه که من بتونم برم کانادا؟ و ایا شریط برای افراد مختلف فرق میکنه؟

    • ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۴:۴۱ | #8

      ۱۶ ماه ضمن اینکه بهتر است برگردند حضوری ازدواج کنید و مدارک کافی برای اثبات ازدواج باشد

  5. مهری
    ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۲:۳۸ | #9

    سلام اقای دکتر
    ببخشید مدیکال کبک من از پاریس امد، خواستم ببینم الان ویزا برا من از پاریس می اید یا از انکارا؟ و ایا پاریس هم در اعتصاب هستند؟

  6. الا
    ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۶:۳۳ | #11

    جناب دکتر مختاری سلام و عرض ادب
    یکسال است که با پرونده اسپانسرشیپ هرروز گرفتار تغییر قوانین و اعتراض و اعتصاب هستم،آیا واقعا” هیچ مرجعی پاسخگوی اینهمه معلق بودن زندگی های مشترک نیست؟از پرداخت لندیگ فی حدود ۴ ماه گذشته و هنوز پاس ریکوئست نشده ام.آیا توصیه می کنید حضورا” به سفارت مراجعه و پیگیری کنم؟با توجه به اینکه سالهای گذشته مواردی بوده که بدون نامه و فقط با حضور شخص ویزا صادر شده،آیا امسال هم با وجود این اعتصاب ها امیدی به این کار هست؟سپاس از راهنماییهای شما.

    • ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۷:۵۹ | #12

      تا ۱۶ ماه که طبیعی است
      شرایط را درک می کنم ولی دوستانی هستند که سالهاست گرفتارند

  7. الهام
    ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۷:۰۵ | #13

    سلام من و شوهرم ۱۲ شهریور سمینار داریم کانادا ایا با این اعتصاب ویزا به ما میدهند؟

  8. saly
    ۷ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۸:۵۸ | #15

    باسلام
    ازمن مدرک زبان نخواسته اند اما می خواهم بفرستم؟۱-به کدام آدرس بفرستم؟۲-آیا باید به همراه فرمی بفرستم؟۳-کپی برابراصل را بفرستم کافیست؟

  9. Amin
    ۲۶ تیر ۱۳۹۲ در ۱۱:۲۴ | #17

    جناب دکتر عزیز سلام و عرض ادب
    ضمن تشکر مجدد از شما که وقت مبارکتان را به ما اختصاص می دهید … من متقاضی کبک هستم . سوال من این است که با توجه به اینکه پرونده ام به پاریس منتقل شده است و آپدیت را فرستاده ام و لندینگ فی را هم واریز نموده ام آیا مدارکی از قبیل سابقه کار و بیمه را مجددا خواهند خواست و نیازی به آماده داشتن آنها هست یا خیر فقط باید منتظر مدیکال باشم ؟
    با تشکر

  10. سارا
    ۲۴ تیر ۱۳۹۲ در ۰۵:۱۲ | #19

    سلام: ببخشید میخواستم ازتون سوال کنم فکر میکنید این اعتصاب تا کی باشد؟و این اعتصاب به معنی این است که. روند ویزا و بررسی برونده ها به طور کلی تعطیل است؟ایا ویزای زایمان فرزند را در اولویت قرار می دهند؟سفارت کانادا در دوبی برای کرفتن ویزا جطور است؟ممنونم از توجه شما

  11. احسان
    ۲۳ تیر ۱۳۹۲ در ۰۸:۵۶ | #21

    آقای دکتر روی سایت هم که چک میکنم اطلاعات دقیقی نمیده میگه
    We received your application for permanent residence on December 27, 2012.

  12. سارا
    ۱۸ تیر ۱۳۹۲ در ۱۱:۳۳ | #22

    سلام
    به صورت رسمی توی سایت زده که بخش ویزا درآنکارا اعتصاب هستند. با توجه به قطع شدن مدیکال و ویزا از سفارت آنکارا(البته مثل اینکه ورشو هنوز فعال است )در دو هفته ا خیر فکر می کنیداین اعتصاب تا کی ادامه داشته باشد؟
    دقیقا توی صفحه اول و بالای سایت آنکارا (سفارت آنکارا ) :
    mbassy of Canada to Turkey in Ankara

    Alert – Strike Action
    The Visa Section in Ankara is currently being affected by strike action. For more information, please visit the information page at the Citizenship and Immigration site.
    http://www.canadainternational.gc.ca…ambassade.aspx

  13. احسان
    ۱۷ تیر ۱۳۹۲ در ۱۹:۲۶ | #24

    با سلام
    همیشه از راهنماییهتون ممنونیم
    جناب دکتر فایل فدرالم ۷ فوریه ۲۰۱۳ است با سی اس کیو کد ۱۳۰ .نمیدانم پروندم کجاست آنکارا پاریس ؟میشه لطف کنید وراهنمایی کنید تا از این بلاتکلیفی رها شویم.یک دنیا ممنون

  14. فاطیما
    ۱۷ تیر ۱۳۹۲ در ۱۶:۲۳ | #26

    سلام آقای دکترمختاری. من متقاضی کبک هستم. فایل فدارل رو فوریه ۲۰۱۳ دریافت کردم. اینطور که همه دوستان میگن پرونده ما ۲۰۱۳ ها مونده آنکار. تعدادمون هم خیلی کمه چون بقیه پرونده ها رفته پاریس. با این حال آنکارا هیچ فعالیتی نمیکنه. با توجه به اینکه شما توی پست های قبلی فرمودین اعتصاب هم نیستن. پس فکر میکنین علت این تاخیر چیه؟ به نظر شما مدیکال ما حدودا کی میاد؟

  15. بهرام
    ۱۳ تیر ۱۳۹۲ در ۱۸:۴۲ | #28

    با سلام
    آیا میدانید افسران اداره مهاجرت سفارت کانادا در آنکارا تا چه زمانی در اعتصاب هستند؟

  16. ۱۲ تیر ۱۳۹۲ در ۰۵:۵۸ | #30

    اقای دکتر سلام ما متقاضی روش سرمایه گذاری کبک سرمایه گذار در انتظار مدیکال هستیم و پسرم در حال حاضر دانشجو در قبرس است با توجه به مشمول خدمت بودن ایشان فعلا نمی تواند به ایران بیاید ایا برای انجام تستهای مدیکال همه باید به یک مرکز مراجعه کنیم یا میشود ما از ایران واو از ترکیه اقدام کند .

    • ۱۲ تیر ۱۳۹۲ در ۱۵:۰۷ | #31

      در هر شهر و کشوری پزشک معتمد کانادا هست و لازم نیست همه به یک پزشک مراجعه کنید پسر شما همانجا به پزشک مراجعه می کند

  17. لیلا
    ۱۱ تیر ۱۳۹۲ در ۰۹:۳۶ | #32

    سلام بر شما.
    من ۳۸ رشته ای انکارا هستم.ژوئن ۲۰۱۰٫۱ هفته پیش مدیکال همراه با آپدیت آمده و فقط ۳۰ روز برای کلیه مدارک وقت ارسال داده اند.مشکل بنده بیمه است که ندارم و مالیات هم پرداخت نشده علی رغم اینکه در دانشگاه دولتی بصورت حق التدریس درس میدهم.چه پیشنهادی برای من دارید؟آیا این فقط بهانه ای برای ریجکت کردن نیست؟آیا در این مرحله امکان ریجکت وجود دارد؟
    بینهایت از صعه صدر و حوصله فراوان شما متشکرم.

    • ۱۱ تیر ۱۳۹۲ در ۱۴:۳۴ | #33

      لزوما بهانه برای رد نیست به آنها گفته اند افراد باید بیمه داشته باشند تا سابقه کار اثبات شود و اگر ندارید تلاش کنید با نامه و نیز قراردادهای کار و دیگر موارد اثبات کنید اگر نپذیرند هم چاره ای نیست

  18. ناصر
    ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۰:۰۵ | #34

    با توجه به جریان پیش اومده ایا امکان عزل وکیل و ختم همکاری با کنپارس وجود داره؟

    • ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ در ۲۱:۵۸ | #35

      همیشه امکان فسخ مطابق قرارداد وجود دارد یعنی تسویه حساب با کنپارس و قبول مسوولیت از طرف خودتان ولی جریان پیش آمده نمی تواند دست آویز فسخ باشد. چیزی عوض نشده و تغییری در تعهدات کنپارس ایجاد نشده است

  19. محسن
    ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۷:۵۳ | #36

    باسلام،
    آقای دکتر من از موکلین شما هستم. به نظر شما میشه با توجه به طولانی شدن انتظار برای مصاحبه به حدود ۳۰ماه برای رشته های۰و۶امتیازی اعتراضی را به صورت رسمی ترتیب داد؟آیا این کار احتمال موفقیت دارد؟

  20. nader
    ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ در ۰۹:۰۳ | #38

    سلام آقای مختاری ، در سایت کنپارس دیدم که نوشته بودید افسران اعتصاب کرده اند ، ببخشید آیا اعتصاب این افسران در کار من که سی اس کیو دارم و منتظر مدیکالم هستم تاثیر می گذارد یا خیر ؟

  21. hadi
    ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ در ۰۸:۵۱ | #40

    سلام آقای دکتر ، ببخشید سوال شماره ۵ من را یادتون رفته جواب بدهید . ممنون میشوم که یک جواب مختصر به من بدید

  22. داریوش
    ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ در ۰۴:۱۷ | #41

    سلام جناب دکتر مختاری عزیز
    من از موکلین ۳۸ رشته ای شما هستم که پرونده ام به ورشو منتقل شده بود و در شکایتی که از وزیر مهاجرت شده بود نیز جزو پذیرفته ها بودم. با زحماتی که متقبل شدید، نور امید همیشه برای ما وجود دارد. من روند اعلام مدیکال ها و درخواست ویزا ها را دنبال می کنم. برداشت من این بود که روند رسیدگی به پرونده ها دارای نظم خاصی بر طبق تاریخ فایل نامبر اول شده است اما مدتی است که تعداد پرونده های اعلام شده مجددا” سیر نزولی پیدا کرده. آیامطلبی که در سایت کنپارس در مورد کاهش فعالیت دفاتر صدور ویزا اعلام فرمودیددر مورد صدور مدیکال هم شامل می شود؟ و آیا شرایط طوری هست که امید داشته باشیم دوباره سیر صعودی بررسی پرونده ها ار سر گرفته شود؟ از لطف شما سپاسگزارم.

  23. ZOHRE
    ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۴:۲۷ | #43

    سلام اقای دکتر با ابراز تاسف از مشکل پیش امده وارزوی برطرف شدن هر چه سریعتر خواستم سوال کنم این دونفری که معرفی کردید بعنوان وکیل چرا اسمشون در لیست مشاورین مجاز نیست این که اونها صرفا وکیل هستند ایجاد مشکل نمیکنه ؟ ممنون از راهنماییتون

    • ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ در ۲۲:۲۰ | #44

      یعنی افراد هم باید مشاور باشند و هم وکیل؟ افراد مجاز برای وکالت شما یا باید مشاور باشند یا وکیل و یا محضردار کبک

  24. سحر
    ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ در ۰۹:۰۰ | #45

    سلام
    جناب مختاری نظر شما در مورد اعتصاب کارمندان CIC که تو سایت اداره مهاجرت هم بهش اشاره شده چیه؟ اطلاع دارید تمام شده یا خیر و یا اینکه آفیس آنکارا را هم نحت تاثیر قرار داده؟ مرسی

  25. sina
    ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۸:۳۰ | #47

    باسلام

    دکتر آیا اعتصاب کارکنان سفار تهای خارجی تاخیری در صدور فایل نامبر فدرال ایجاد می کند .

  26. لیلا
    ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۵:۳۱ | #48

    با سلام خدمت جناب آقای دکتر مختاری عزیز و تشکر از شما

    من متقاضی کبک هستم و حدودا یک ماه پیش آپدیت مدارکم را که از من خواسته شده بود برای دفتر پاریس ارسال کردم البته می دانم که خیلی زوده که انتظار داشته باشم به این زودیها مدیکال دریافت کنم اما چیزی که امروز در سایت شما خواندم و ذهنم را مشغول کرده این است اینکه سفارتخانه ها کانادا در دنیا اعتصاب کرده اند و این مسئله ممکن است در روند کارهای مهاجرین خلل و توقف ایجاد کند . با توجه به اینکه ما و بسیاری دیگر از دوستان از سال ۲۰۱۰ اقدام به تشکیل پرونده نمودیم و به ماجراهای بسته شدن سفارت در سوریه برخورد کردیم ، این نگرانی برایم ایجاد شده که مبادا این مسئله باردیگر باعث افزایش زمان بررسی پرونده ها شود.
    می خواستم بدانم که آیا این مورد می تواند در افزایش زمان بررسی پرونده های مهاجرتی تاثیر گذار باشد یا خیر؟
    بسیار از لطف شما سپاسگزارم

  27. نفیسه
    ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۱:۰۲ | #50

    با سلام

    یک سوالی داشتم که آیا برای این دو ماه موکلین شما دعوت به مصاحبه شدند؟ و آیا برای آنهایی که توی این چند روز می باست می رفتند ترکیه نامه عقب افتادن زمان مصاحبه آمده؟

    و ممنون میشم اگر راهنمایی کنید که آیا مصاحبه ها از ۶ جولای تا اول سپتامبر برای تعطیلات تابستانی متوقف می شود؟

  28. amir
    ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ در ۰۶:۳۶ | #52

    سلام آقای مختاری خبری که در سایت شما قرار گرفته مبنی بر اعتصاب کارکنان و افسران آیا شامل انکارا هم شده است یعنی حالا حالا باید وقفه بیافتد ؟ آیا برنامه سرمایه گذاران کبک ۲۰۱۰ که در نوبت سیدگی این پرونده هم متوقف میشود ؟ و آیا افسران کبک هم شامل می شود ؟

  29. hadi
    ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۱:۰۹ | #54

    با سلام و خسته نباشید به شما
    من یک بار این سوال را مطرح کردم اما جوابی ندادید ممنون می شوم که جواب بدهید:
    ۱- من چند بار به سفارت کانادا در آنکارا ایمیل زدم و از وضعیت پرونده خودم که به پاریس رفته یا در آنکارا است سوال کردم اما جوابی نیامد . آیا راه دیگری برای ارتباط ما با سفارت جهت اطلاع از پرونده خودم وجود داره یا خیر؟
    ۲- من می تونم خودم به سفارت مراجعه کنم و وضعیتم رو سوال کنم ؟
    ۳- یکی از آشنایان من که بعد از من فایل نامبر فدرالش اومده بود یه مدت قبل مدیکالش اومد و الان هم ویزاش اومده داره میره کانادا آیا پرونده ها به ترتیب رسیدگی نمیشه ؟

    • ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ در ۲۲:۱۸ | #55

      مراجعه به سفارت بی حاصل است

      پرونده ها به نوبت رسیدگی می شود به جز در بررسی امنیتی که طول آن قابل پیش بینی نیست

  30. سيامك
    ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۰:۰۲ | #56

    با سلام
    جناب دکتر مختاری ایا شما فکر میکنید که باز هم روند صدور مدیکال قطع بشه؟
    با تشکر

    • ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ در ۲۲:۲۹ | #57

      آخز این چه سوالی است؟ وقتی می دهند می گویید یعنی قطع می شود؟ و وقتی قطع می شود می گویید فکر می کنید کی دوباره شروع می شود؟

  31. Ali
    ۲۳ خرداد ۱۳۹۲ در ۰۸:۰۸ | #58

    با سلام جناب مختاری عزیز، یه سوال،

    نظر شما در مورد روند دعوت به مصاحبه‌های کبک چی‌ هست، بنظر میرسه که این انتظار رو به افزایش هست،کم نیستن دوستانی که با فایل نامبر مارث ۲۰۱۱ که هنوز حتی انتظار هم نگرفتند . . . سپاسگزار میشم اگر تحلیلتون رو در این مورد بدونم،

  32. محسن
    ۲۳ خرداد ۱۳۹۲ در ۰۷:۵۳ | #59

    باسلام،
    آقای دکتر من از موکلین شما هستم. به نظر شما میشه با توجه به طولانی شدن انتظار برای مصاحبه به حدود ۳۰ماه برای رشته های۰و۶امتیازی اعتراضی را به صورت رسمی ترتیب داد؟آیا این کار احتمال موفقیت دارد؟

  33. ازاده
    ۲۳ خرداد ۱۳۹۲ در ۰۵:۱۲ | #60

    با عرض سلام و سپاس از زحمات بی دریغ شما
    جناب اقای دکتر بنده چند روز قبل برای بار دوم درخواست کیپس ۵ دلاری دادم ولی اینبار ظاهرا شرایط درخواست کمی تغییر کرده، اما تعجب من از پاسخ انها بود بر خلاف کیپس قبلی که در ۴۰ صفحه و بعد از ۳ هفته ارسال شد اینبار بعد از چند ساعت و تنها سه جمله ای که در سایت CIC در مورد پرونده ما هست ارسال شد. خواستم بدانم که ایا ما فرمها را درست پر کردیم یا روالش تغییر کرده؟ و در صورت اشتباه ما لطف بفرمایید لینک دریافت کیپس ۵ دلاری را ذکر بفرمایید.
    با تشکر مجدد از لطفتان

دیدگاه ها مسدود است.