خانه > تکمیل فرم > سوال در باره تکمیل فرم و عدم ارایه اطلاعات دقیق

سوال در باره تکمیل فرم و عدم ارایه اطلاعات دقیق

۱۵ مرداد ۱۳۹۰

سوال:

من سال گذشته و به دنبال تغییر قوانین برای مهاجرت نیروی متخصص برای شغل کد …….. اقدام کردم که در ۵ آگوست ۲۰۱۰ درخواستم به دفتر سیدنی رسید و در تاریخ ۲۴ نوامبر فایل نامبر دریافت کردم و در تاریخ ۲۰ مارس رسیدگی به پرونده آغاز شد.

در تاریخ ۱۲ آوریل نامه ای از سفارت کانادا در دمشق دریافت کردم مبنی بر اینکه

۱- در فرم تکمیلی اشاره ای به سابقه درخواست مهاجرت قبلی نکرده بودم و این امر با سوابق من در سفارت مغایرت دارد.

۲- در تکمیل فرم بک گراند فواصل زمانی خالی وجود دارد.

توضیح اینکه من پیش از این برای مهاجرت کانادا اقدام کرده بودم و فایل نامبر دریافت کرده بودم ولی سفارت کانادا در دمشق وجه پرداختی من را طی چکی مسترد کرده بود و درخواست من پردازش نشده بود. من با مشاوره یک وکیل (احتمالا نه چندان مسلط) تصمیم گرفتم این بخش فرم را خالی بگذارم.  در فرم بک گراند زمانهایی را که منتظر به خدمت بودم و یا همسرم به کار خارج از خانه اشتغال نداشت ننوشته بودم.

در پاسخ نامه سفارت کانادا در دمشق به فاصله یک هفته پس از دریافت نامه تمامی مواردی را که در بالا نوشتم به همین شکل نوشته و شماره فایل نامبر قبلی را برای آنها از طریق سایت سفارت ارسال کردم و جدول فرک بکراند را مجدداً تکمیل کردم و زمانهای خالی را برای خودم بیکار و برای همسرم خانه دار قید کردم. از آن زمان تاکنون (پس از گذشت بیش از سه ماه) هیچ خبر جدیدی از سفارت دریافت نکرده ام و در استتوس آنلاینم هم هیچ تغییری ایجاد نشده است. ضمن اینکه من از آگوست ۲۰۱۰ در کشور …….. ساکن هستم و این تغییرات را بطور مرتب برای هر تغییر آدرس به سفارات اطلاع داده ام ولی تا آخرین بار هنوز آدرس تهران من در سایت بود و حتی نامه فیزیکی ارسالی سفارت به آدرس تهران رفته بود.
می خواستم بپرسم

۱- با توجه با اشتباهی که کرده بودم خصوصا در مورد اینکه درخواست قبلی را در فرم قید نکرده بودم، آیا امکان رد پرونده من وجود دارد؟

۲- با توجه به گذشت زمان نسبتا زیاد از توضیح من و عدم دریافت هرگونه پاسخی، آیا این نشانه عدم پذیرش پاسخ من از سوی سفارت است؟

پاسخ:

۱- خیر فرض افسر پرونده شما این نبوده است که شما به عمد اطلاعات مربوطه را پنهان کرده اید وگرنه نامه ارسالی به شما چنین نبود. اگر اطلاعات بعدی را دقیق فرستاده اید جای نگرانی نیست و به این دلیل رد نمی شوید

۲- خیر وضعیت رسیدگی به پرونده های فدرال اسفناک است و با تاخیر زیادی مواجه است. در مورد وضعیت در سایت اداره مهاجرت هم جای نگرانی نیست این سایت قابل اتکا نیست. تغییر آدرس را هم در موادر زیادی اعمال نمی کنند و لازم است ایمیلهای متعدد بزنید

 

  1. موسوی
    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۱:۴۸ | #1

    با سلام و احترام

    پس از اعلام رشته های جدید رشته مین پرونده ما یعنی مهندسی برق ۱۲ امتیازی شده است و من نیزبه عنوان همراه با لیسانس فیزیک و فوق لیسانس صنایع امید دارم امتیازی اخذ نمایم

    سوال : آیا با توجه به تغییر شرایط و اینکه مین پرونده ما نتوانست B2 بیاورد و من به عنوان همراه توانستم یک B2بیاورم و آیلتس نیز ثبت نام نموده ایم و هردوی ما امتحان می دهیم آیا منجر به نجات پرونده می شود؟

    اساسا پیشنهاد خاصی در این خصوص برای بهبود پرونده دارید ؟

    سپاسگزارم (اطلاعات پرونده ما در پیامهای قبلی قابل رویت است )

    • ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۸:۱۶ | #2

      با این اطلاعات توصیه ای ندارم باید همه جوانب را دید
      مایل هستید مراجعه کنید وکالت بدهید در خدمت شما هستم

  2. عليرضا
    ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۰۸:۰۲ | #3

    سلام
    من مدیکال و لندینگ فی رو پرداخت کرده ام و منتظر ویزا هستم. طبق اخرین ایمیل سفارت، گفته که در حال بک گراند چک هستند. شرکتی که کار میکردم و مدارکش رو فرستاده ام اولپرونده، محل و تلفنشون عوض شده ، لازمه اطلاع بدم یا منتظر نظر اونها باشم؟
    مرسی

  3. موسوی
    ۱۳ آبان ۱۳۹۳ در ۱۶:۴۳ | #5

    یعنی امکان دارد که پرونده ما را ریجکت کنند؟ در هر صورت در متن نامه سفارت از یکی از ما مدرک خواسته اند(از مین). نگرانی ما از این است که درصورتیکه تغییر مین را اعلام نکنیم پرونده را رد کنند . لطفا راهنمایی بفرمایید.

    • ۲۴ آبان ۱۳۹۳ در ۱۷:۵۷ | #6

      در مورد کبک هر چیزی ممکن است
      در ضمن شما با سفارت کار ندارید اداره مهاجرت کبک سفارت نیست
      تغییر مین به تشخیص آنهاست
      همراه هم اگر مدرک زبان دارد بفرستید

  4. موسوی
    ۹ آبان ۱۳۹۳ در ۰۶:۰۷ | #7

    جناب اقای مختاری

    باسلام و احترام.

    پس از ارسال اپدیت مدارک ، نامه ای از کبک برایمان جهت ارسال مدرک زبان b2 برای مین اپلیکنت و اگر امکان داشته با شد برای همراه آمد (if applicable) ، با توجه به اینکه همراه دانشجوی ارشد صنایع است و درزمان مصاحبه به احتمال بسیار زیاد درسش به اتمام می رسد و اینکه مین در حال حاضر امکان اخذ b2 را ندارد آایا امکان عوض شدن مین وجود دارد؟

    یعنی همراه، مدرک b2 را به پیوست نامه تغییر مین بفرستد مشکلی ایجاد نمی شود ؟ لطفا اگر توصیه ای دارید اعلام فرمایید.

    بدون در نظر گرفتن رشته امتیاز هردوی ما مساوی است.

  5. سوسن
    ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۱:۲۵ | #9

    سلام
    من در تکمیل پرونده والدینم در مورد نوشتن شغل پدرم اشتباه کردم و فکر کردم که فقط شغلش رو در ۱۰ سالِ گذشته میخوان بدونن، اما الآن بهم گفتن که این درست نبوده و اطلاعات ناقص فرستادی و حالا من باید سفارت رو قانع کنم که قصد کتمان حقیقت و دروغ گویی نداشتم و این کار سهوا انجام شده، تمام مدارکِ کاری پدرم رو هم آماده کردم و نامه ها رو هم تهیه کردم، فقط خواستم بپرسم که آیا اتفاق مشابهی برای کسی پیش اومده؟ چقدر احتمال هست که قبول کنن سهوا بوده این قضیه؟ چقدر احتمال هست که کلا پرونده رو کنسل کنن؟
    ممنون میشم اگه کمک کنین بهم

  6. نوید
    ۹ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۴:۴۶ | #11

    با سلام و خسته نباشید

    من به هنگام تکمیل فرم اسکجوال آ مربوط به خودم و همسرم برای اپدیت مدارک در قسمتی که در خصوص رد درخواست ویزا سوال شده به دلیل اینکه نامی از ویزای دانشجویی برده نشده بود ، رد ویزای دانشجویی همسرم رو توسط یکی از سفارتخانه ها رو در فرمها ننوشتم ، ایا این مورد می بایست نوشته می شد ؟ تنها دلیلی که من چیزی ننوشتم در اون مورد فقط نبودن اسم ویزای دانشجویی بود ، حالا این مورد باعث نگرانی من شده و حالا سوال دارم که اگه باید نوشته می شد و من ننوشتم حالا باید چه کنم که یه وقت به من نگن شما اطلاعات ناقص دادی و دورغ گفتی و …….. خیلی نگرانم

  7. احسان
    ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۷:۲۶ | #13

    سلام مجدد
    آقای دکتر من ۲ سوال دارم:من امریه خدمت در محل کار خودم را داشتم و عملا ۵۰ روز آموزشی فقط رفته ام. طی یک نامه موضوع را تشریح کردم و چیزی هم ازم نپرسیدند تاکنون. الان به مدیکال رسیده ام ولی یادم نمی آید که تاکنون ترجمه کارت پایان خدمت را ارسال کرده ام یا نه. به احتمال بالا ارسال نکرده ام، آیا اکنون ارسال کنم؟
    در مورد حساب بانکی من هم نامه بانک حاوی گردش شش ماه (turn over) را گرفته ام هم پرینت انگلیسی تمامی تراکنش ها را. حالا هر دو را ارسال کنم؟
    ضمنا برای شرکت در سمینار اسفند ماه چگونه ثبت نام کنیم؟
    پیشاپیش از محبتتان ممنونم.

  8. امین
    ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ در ۲۰:۰۴ | #15

    سلام ، ببخشید یه راهنمایی میخواستم ازتون من lmo دارم و برای ویزای work permit اقدام کردم و همراه مدارکی که برای سفارت فرستادم مدرک زبان دوره تافل رو هم فرستادم منتها مدرک زبانم برای موسسه بود و امتحان رسمیه تافل نبود الان از سفارت بهم ایمیل فرستادن که مدرک official toefl رو براشون بفرستم و من الان برام مقدور نیست که این مدرک رو بخوام تهیه کنم چون کمه کم ۳ ماه طول میکشه که تو ایمیل سفارت گفته ۱۵ روز بیشتر زمان ندارم برای تهیه این مدرک میخواستم ببینم من چی کار میتونم بکنم مثلا میشه یه مدرک که توش گفته باشه هم دوره تافل هستم براشون ارسال کنم؟ اگه میشه راهنماییم کنید ممنون

    • ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۲:۱۳ | #16

      مکاتبه کنید و بفرمایید امکان ارایه در این فرصت را ندارید و وقت بخواهید. می توانید امتحانات معادل هم بدهید مثلا آیلتس
      البته اگر مدرک زبان نفرستاده بودید چه بسا اصلا نمی خواستند

  9. نغمه
    ۱۰ آذر ۱۳۹۲ در ۰۸:۱۶ | #17

    درود به شما
    آقای دکتر می تونید راهنمایی کنید شماره فرم هایی که برای بردن همسر لازم هست رو بگویید تا راحت بتوانم از سایت سفارت بگیرم؟؟
    ممنون

  10. مانا
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۸:۲۷ | #18

    درود
    من و همسرم شرایط مشابهی از نظر امتیاز داریم و قصد تغییر مین پرونده به بنده را داریم . (متقاضی کبک) با توجه به اینکه تا کنون فقط در آزمون کوثر اصفهان شرکت کرده و سطح A2 دارم و فرم های ۲۰۱۳ که تغییرات دارند در مقایسه با زمانی که ما فرم فرستادیم و سطح ۵/۵ را برای زبان انگلیسی و فرانسه مان اعلام کردیم : سوال :
    – ایا ممکن است بعد از درخواست تغییر مین از من مدرک بخواهند؟
    -ایا بنویسم که در امتحان کوثر شرکت کرده ام ؟
    -ایا ممکن است به دلیل انتخاب گزینه “خیر،در امتحان شرکت نکرده ام ” مشمول قانون زمان خودمان نشوم .(فایل نامبر اوریل۲۰۱۱ )؟
    – ایا خطر ریجک شدن پرونده را به دنبال دارد؟
    -ایا بهتر نیست روز مصاحبه درخواستمان را مطرح کنیم؟
    – الان در سطح B1هستم اما مدرک رسمی ندارم ، امتحان سفارت شرکت کنم ؟
    عذر مرا بپذیرید تعداد سوالات زیاد شد …
    از همراهیتان سپاسگزارم

    • ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۵:۳۹ | #19

      کبک لزوما به درخواست شما متقاضی اصلی را تغییر نمی دهد معمولا افسران هر کدام از زن و شوهر که وضعیت بهتری دارند را مین فرض می کنند
      در هر صورت قانون حاکم تغییر نمی کند

  11. مانا
    ۱۷ تیر ۱۳۹۲ در ۱۹:۰۶ | #20

    درود
    من و همسرم شرایط مشابهی از نظر امتیاز داریم و قصد تغییر مین پرونده به بنده را داریم . (متقاضی کبک) با توجه به اینکه تا کنون فقط در آزمون کوثر اصفهان شرکت کرده و سطح A2 دارم و فرم های ۲۰۱۳ که تغییرات دارند در مقایسه با زمانی که ما فرم فرستادیم و سطح ۵/۵ را برای زبان انگلیسی و فرانسه مان اعلام کردیم : سوال :
    – ایا ممکن است بعد از درخواست تغییر مین از من مدرک بخواهند؟
    -ایا بنویسم که در امتحان کوثر شرکت کرده ام ؟
    -ایا ممکن است به دلیل انتخاب گزینه “خیر،در امتحان شرکت نکرده ام ” مشمول قانون زمان خودمان نشوم .(فایل نامبر اوریل۲۰۱۱ )؟
    – ایا خطر ریجک شدن پرونده را به دنبال دارد؟
    -ایا بهتر نیست روز مصاحبه درخواستمان را مطرح کنیم؟
    – الان در سطح B1هستم اما مدرک رسمی ندارم ، امتحان سفارت شرکت کنم ؟
    عذر مرا بپذیرید تعداد سوالات زیاد شد …
    از همراهیتان سپاسگزارم

    • ۲۱ تیر ۱۳۹۲ در ۰۲:۲۳ | #21

      اصلا درخواست بدهید یا ندهید فرقی نمی کند افسر پرونده گاه در روز مصاحبه هم جای متقاضی اصلی و همسر را عوض می کند

  12. سهی
    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۰۳:۴۲ | #22

    متقاضی کبک اسکیل ورکر هستم

  13. سهی
    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۸:۳۳ | #23

    درود بر شما آقای دکتر
    برای بنده درخواست آپدیت مدارک از پاریس آمده(متقاضی کبک).آیا scedule 3 و schedue 5 را هم باید پر کنم؟ درخواست آپدیت به طور کلی گفته و در این ۲مورد ایهام وجود داره.
    با بهترین آرزو ها

  14. نازنين
    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۱:۰۸ | #25

    من رو میبخشی یک سوال دیگه هم داشتم من اززمان دریافت فایل نامبر فدرال تا الان که نامه آپدیتم اومده پاسپورتمو عوض کردم و برای ادامه تحصیل ۱ سال در یک کشور دیگه بودم ودر حال حاضر ایران هستم.این تغییرات را در فرمهای آپدیت اعلام کردم ولی می خواستم بدونم ممکنه بخاطراینکه این تغییرات را اعلام نکردم در پروسه تاخیر و مشکلی پیش بیاد؟پیشاپیش ازراهنماییتون ممنونم

  15. نازنين
    ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۶:۳۸ | #27

    با سلام من فرمهای فدرالمو به زبان فرانسه پرکردم و الان ایمیل آپدیتم اومده و با توجه به اینکه این مدت (فاصله بین دریافت فایل نامبر فدرال ودریافت ایمیل آپدیت) من برای تحصیل انگلستان بوده ام ،فرمهای آپدیت را به زبان انگلیسی پر کردم .خواستم بدونم موردی نداره؟

  16. ندا
    ۲۹ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۳:۴۰ | #29

    علی مختاری :اگر شغل جدیدی دارید اعلام کنید و در مورد شرکت قبلی هم بله اعلام نشانی جدید آنها ضرر ندارد

    سلام.
    ممنون از این که جواب سوالم رو دادین.
    من در حال حاضر موکل شرکت دیگه ای هستم, طبق قرارداد باید موقع دریافت مدیکال به اونا ۱۵۰۰ دلار باقیمانده از مبلغ حق الوکاله رو پرداخت کنم. در صورتی که اگر تا آخر ماه جون به پرونده ما ۳۸ رشته ای ها رسیدگی بشه و مدیکال بیاد, این در نتیجه شکایت شما به دادگاه و زحمات شما بوده و اون شرکت هیچ زحمتی در این مورد نکشیده!!!
    آیا در این مقطع میتونم قراردادم رو با اونا فسخ کنم و به اداره مهاجرت اعلام کنم که وکیل ندارم یا با شما قراردادببندم و شما رو به عنوان وکیلم معرفی کنم؟!
    و اگر الان قراردادم رو با اون شرکت فسخ کنم, چطور باید تغییر آدرس محل کار قبلی رو به اداره مهاجرت اعلام کنم؟!
    ببخشید که من انقدر ازتون سوال میپرسم.
    موفق باشین.
    خداحافظ

    • ۲۹ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۶:۳۷ | #30

      به بنده لطف دارید ولی لازم نیست تغییر وکیل بدهید. آنها هم زحمت خود را کشیده اند

  17. ندا
    ۲۲ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۸:۵۰ | #31

    سلام. روز بخیر.
    من جزء لیست ۳۸ گانه هستم که در شکایت شما علیه وزیر هم شرکت کردم و واقعا از خبری که در مورد توافق با اداره مهاجرت برای رسیدگی به پرونده ها تا آخر ماه جون دادین خوشحال شدم. خیلی ممنون.
    یک سوال دارم. شرکتی که توش کار می کردم و شماره تماس و اطلاعاتش رو در مدارک ارسالیم به اداره مهاجرت نوشته بودم, آدرس و شماره تلفنش تغییر کرده. البته من دیگه اونجا نیستم.
    آیا لازمه که آدرس و شماره تلفن جدید اون شرکت رو اعلام کنم که اگه خواستن در مورد سابقه کارم استعلام کنن داشته باشن یا نه؟
    متشکرم
    خداحافظ

    • ۲۶ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۷:۵۴ | #32

      اگر شغل جدیدی دارید اعلام کنید و در مورد شرکت قبلی هم بله اعلام نشانی جدید آنها ضرر ندارد

  18. سحر
    ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۵:۵۲ | #33

    سلام آقای مختاری
    من در مورد فرمهای بارکد دار سوالی داشتم . این فرمها در هر صفحه دارای شماره سریالی هستند که هر بار که آنها رو پرینت بگیریم این شماره ها تغییر می کنند. از آنجایی که من ایران و همسرم کانادا هستند فرم مربوط به همسرم یعنی ۱۳۴۴ باید توسط من امضا بشه و همسرم از طریق ایمیل برایم فرستادن و من امضا کردم و اسکن کردم و برای همسرم اسکن رو فرستادم که ایشون پرینت بگیرن. آیا امضای اسکن شده و بارکدهای اسکن شده (با کیفیت عالی) مورد قبول اداره مهاجرت میباشد؟ یا من باید فرم رو با امضای اصلی و بارکدهایی که در یک نوبت پرینت شده اند با پست برای همسرم بفرستم که مطمئنا باعث طولانی تر شدن این پروسه میشود

  19. بهرام ایزدی
    ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۰:۵۷ | #35

    با سلام
    مدتی است که برای مهاجرت به مانیتوبا از طریق نیروی کار فرم را پر کرده ام و به من اطلاع داده شده که شرایط پذیرش رو دارم ولی متاسفانه تاکنون کارشناسان با من تماس نگرفته اند خواستار پیگیری جهت تماس میباشم
    با تشکر

  20. Alireza Hosseini Sani
    ۲۱ آذر ۱۳۹۰ در ۱۵:۳۰ | #37

    Dear Mr. Mokhtari,
    First of all I would like to thank you for your kind attention to immigration issues of our fellow citizens. I would be gratfull if you could inform me how to and to which address declare the changing of my tel number? FYI i am in Quebec skilled worker and waiting for my medical papers.

    • ۲۵ آذر ۱۳۹۰ در ۲۳:۰۰ | #38

      your file must be in Damascus so you need to send your updates to that office. Check your file number letter an take the address mentioned on it

  21. لیلا
    ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۱۰:۴۷ | #39

    با سلام و عرض ادب

    طیق بررسیهای انجام شده شرایط اقدام برای کبک و نیز فدرال در رشته روانشناسی را دارا هستم . متاهلم و زبان فرانسه نیز تاحدی می دانم و می توانم ارتقا بدم
    می خواستم نظر شمارا در این مورد جویا بشم که برای فدرال اقدام کنم یا کبک و اینکه روند هرکدام چه مقدار می باشد

  22. پرهام
    ۱۶ آبان ۱۳۹۰ در ۱۶:۲۹ | #41

    با سلام خدمت اقای دکتر مختاری عزیز
    کسانیکه پرونده فدرال باز نموده اند و می خواهد فرمهای فدرال را پر کنند در قسمتی از فرم نوشته csq number این به چه معنا من روی سی اس کیو شماره ندیدم که به ان اختصاص داشته باشد دوستان n/a زده اند نظر شما چیت؟

    • ۱۷ آبان ۱۳۹۰ در ۰۰:۳۸ | #42

      شماره رفرنس کبک را وارد کنند
      در ضمن به نظر می رسد سوالات شما از سطح سوالات یک فرد متقاضی بسیار فراتر رفته است. جریان چیست؟

دیدگاه ها مسدود است.