خانه > لندینگ در کانادا, نیروی متخصص فدرال, نیروی متخصص کبک, پس از لندینگ در کانادا > توصیه هایی در مورد اولین لندینگ در کانادا برای مهاجرین ایرانی

توصیه هایی در مورد اولین لندینگ در کانادا برای مهاجرین ایرانی

۲۷ خرداد ۱۳۹۴

با عرض سلام ، سوالی از خدمت شما داشتم من اسکیل ورکر کبک هستم من می خواهم با پرواز ترکیش که یه استاپ ۵ ساعته در تورنتو دارد وارد مونترال شوم آیا لند من در تورنتو ثبت می شود ؟ آیا این مساله باعث مشکلاتی در آینده خواهد شد؟ با سپاس فراوان از پاسخ شما

سوال بالا را از یکی از خوانندگان وبلاگ برای من فرستاده است و  بهانه ای شد برای نوشتن این مطلب.

پاسخ این سوال این است که بله شما می توانید به عنوان مهاجر به هر نقطه ای از خاک کانادا وارد شوید و منعی در این زمینه نیست هر چند توصیه به کبکی ها این است که احتیاطا در کبک اولین ورود خود را ثبت کنند به خصوص اگر قصد زندگی در کبک ندارند.

IMG_7369[1]

مهاجری که وارد کانادا می شود باید در اولین فرودگاهی که وارد می شود لندینگ خود را ثبت کند، بار خود را تحویل گرفته و از گمرک کانادا رد شود. بنابراین در موردی که دوست ما مطرح کرده اند ایشان در تورنتو لند می کنند و مجبورند چمدانها را در همان تورنتو تحویل گیرند. بعد به فرض اینکه از تورنتو به مونترآل پرواز گرفته باشند مجبورند همان چمدانها را به پرواز داخلی تورنتو مونترآل تحویل دهند.

از زحمت دریافت بار، گذشتن از گمرک و تحویل دوباره بار که بگذریم از آنجا که حداکثر بار پروازهای داخلی برای هر نفر ۲۳ کیلو ولی در پرواز ترکیش تا تورنتو هر نفر ۴۶ کیلو بار مجاز دارد دوست عزیز ما را چاره ای جز پرداخت اضافه بار برای انتقال بار خود به مونترآل نیست بنابراین توصیه می شود پرواز خود را به همان شهری بگیرید که قرار است در آن زندگی کنید هر چند هزینه تهیه بلیط آن کمی بیشتر باشد.

توصیه دیگر هم این است که سعی کنید زمان لندینگ شما در روزهای آخر هفته نباشد چرا که در روزهای شنبه و یکشنبه فرودگاه شلوغ تر از معمول است ولی در برخی فرودگاهها تعداد افسرانی که قرار است کار مهاجرین را انجام دهند در روزهای آخر هفته کمتر از روزهای عادی است.

 

برای استفاده از خدمات پس از ورود ما اینجا را ببینید.

 

 

  1. شیوا
    ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ در ۲۳:۲۴ | #1

    سلام وقت شما به خیر
    من ویزا از طریق نیروی متخصص کبک گرفته ام. میخواستم از خدمتتون سوال کنم اگه در کبک لند کنم و برای کارت پی آر ادرسی در کبک بدم ولی بلافاصله به استان دیگری بروم
    مشکلی پیش نمیاد؟ یا توصیه میکنید مدتی را در کبک باشم.
    و این درست است که اگر قصد ماتدن در کبک را ندارم برای کارت ملدی نباید انجا اقدام کنم؟
    پیشاپیش تشکر میکنم

    • ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ در ۲۳:۱۲ | #2

      مشکلی نیست
      بله کارت را در استانی که قصد ماندن دارید درخواست دهید
      البته اگر تا قبل از لندینگ و عملا خروج از گمرک فرودگاه روشن شود قرار نیست کبک بمانید مشکل خواهید داشت

  2. مانی
    ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ در ۲۱:۱۸ | #3

    ضمن عرض سلام و تشکر بابت وقتی که میگذارید بنده در انتظار ویزا هستم. کیسم اسکیل ورکر کبک بوده و خوب طبق توصیه اکید شما درپستهای قبلی تصمیم بر این گرفتم که لند اولیم رو در کبک داشته باشم. حال سوال من اینه که آیا فقط لند اولیه و انجام تشریفات قانونی کفایت میکنه یا اینکه توصیه میکنید که پی آر رو در کبک بگیرم. یه داستانهایی شنیدم در مورد اینکه برای مهاجرین کبکی که ساکن کبک نیستند بعلت عدم صداقت در تکمیل فرمها مشکلات قانونی پیش اومده. چه کاری انجام بدم که بعد از ۷ سال انتظار لااقل در کانادا بتونم بدون نگرانی زندگی کنم. سپاسگزارم

  3. حسن
    ۹ بهمن ۱۳۹۵ در ۱۰:۲۸ | #5

    من از موکلین شما هستم که قصد دارم در اوایل مارچ ۲۰۱۷ به مدت دو هفته همراه همسر و فزرندم به کانادا (کلگری) سفر کنم (برای گرفتن PR).قصد من این است که یکسال بعد به طور دایم به کانادا مهاجرت کنم. دو سوال دارم:
    ۱٫ به دلیل کوتاهی زمان اقامت قصد دارم حدود ۴۰۰۰ دلار کانادا با خود ببرم. آیا این مقدارکم پول می تواند برای من مشکل ساز باشد؟ منظور از این لحاظ که افسر مرزبانی شک کند که چرا پول کافی برای شش ماه اقامت را با خود نیاوردم.
    ۲٫ من مقداری پول نقد (۵۰ میلیون تومان) به اضافه پول پیش خونه (حدود ۸۰ میلیون تومان) دارم. روش انتقال این پول به کانادا در لندینگ دوم (یکسال بعد از short landing) چیست؟ آیا باید در لندینگ اول این پول ها را به افسر مرزبانی اعلام کنم (از طریق فرم های B4و B4a) تا بتوانم در آینده آنهارا وارد کانادا کنم (بدون اعمال مالیات). اگر جواب مثبت است روش اعلام پول نقد در لندیگ اول چیست؟
    ۳٫

  4. فرشاد
    ۱۵ تیر ۱۳۹۵ در ۱۰:۵۸ | #7

    با سلام
    اینجانب از طریق برنامه نیروی کار ماهر استان ساسکاچوان و در قالب اکسپرس اینتری پذیرفته شدم. همونطور که در سایر دیدگاه ها هم اشاره شده پرواز مستقیم به ساسکاچوان (و از جمله رجینا که من در پروندم انتخاب کرد) وجود نداره. به همین خاطر من قصد دارم پرواز رفت و برگشت به ونکوور بگیرم و بعد از چند روز از لندینگ در ونکوور و دیدار اقوام به رجینا برم. البته هنوز تصمیم قطعی نگرفتم اما فکر نمی کنم در نهایت قصد ماندن در ساسکاچوان رو داشته باشم و شاید نهایتا دو هفته اونجا بمونم.
    ۱- آیا این برای ادامه کار من و به خصوص سیتی زن شیپ مشکلی ایجاد میکنه؟
    ۲- قوانین فعلی در این مورد چیز مشخصی رو بیان می کنند؟ (با توجه به اینکه در تعدادی از فرم های مهاجرتی موجود که من هم تکمیل کردم متقاضی اعلام میکنه که قصد اقامت در این استان رو داره)
    ۳- در صورت امکان چه اقداماتی رو توصیه می کنید که بتونم به این هدفم برسم و مشکلی برام پیش نیاد؟
    با تشکر فراوان از وقتتون و کمک های بسیار خوبتون

    • ۲۱ تیر ۱۳۹۵ در ۰۰:۴۰ | #8

      هر طور صلاح می دانید وارد شوید و هر جا که می خواهید زندگی کنید
      هیچ مشکلی نخواهید داشت

  5. ساسان
    ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ در ۰۷:۱۲ | #9

    سلام جناب دکتر مختاری
    من و همسرم هفته گذشته پاس ریکوئست شدیم و نامینیشن استان ساسکاچوان رو داریم ،​ چون پرواز مستقیم به ساسکاتون وجود نداره قاعدتا پروسه لندینگ ما در تورنتو باید انجام بشه ،​ و بعدش با یک پرواز داخلی باید بریم ساسکاتون ،​سوال من این هست که آیا ما حتما باید بریم ساسکاتون و یا لزومی نداره بریم ، چون راستش قصدم زندگی در ادمونتون هست. اساسا من می تونم با توجه به شرایطم در شهر دیگه ای زندگیمو شروع کنم یا حتما باید در ساسکاتون باشم ولو چند ماهم که شده ؟ آیا من برم آلبرتا می تونم برای کارت بهداشت اقدام کنم یا چون نامینیش ساسکاچوان دارم بهم کارت بهداشت نمیدن ؟

    • ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ در ۱۲:۳۶ | #10

      با ثبت لندینگ در کانادا حق دارید هرجا که می خواهید زندگی کنید
      تا قبل از ان هرگونه ابراز اراده مبنی بر زندگی خارج از ساسکاچوان می تواند دردسر ساز شود
      بله هر استانی بروید منعی برای دریافت کارت بهداشت تدارید

  6. شاينر
    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۸:۵۲ | #11

    با سلام و خسته نباشید و تشکر از پاسخهای شما
    جناب آقای مختاری، ما از طریق کبک اسکیل ورکر ویزا اقامت دائم گرفتیم ولی اصلا قصد موندن در استان کبک رو نداریم.
    آیا میتونیم مستقیم در تورنتو لند کنیم ؟
    آدرس برای کارت پی آر رو مونترال بدیم یا تورنتو؟
    در آینده مشکلی نخواهد بود؟ کیسهای مشابهی بوده آیا؟
    ممنون

  7. Hoda
    ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ در ۲۱:۴۰ | #13

    سلام جناب مختاری
    من و خانواده ام ساکن نیوزلند هستیم و قصد داریم دوماه بعد برای لندینگ به کانادا (مونترال) برویم. دو سوال دارم:
    ۱- پروازهای نیوزلند به مونترال یا در ونکوور استاپ دارند یا در یکی از شهرهای آمریکا. که به خاطر نیاز به ویزای ترانزیت آمریکا ترجیح می دهیم از ونکور وارد بشویم. اما پرواز به مقصد مونترال است و حدود ۳ ساعت استاپ دارد. آیا باید ونکوور بار ها را تحویل بگیریم و کارهای لندیگ در ونکوور انجام می شود؟
    ۲- با توجه به توصیه های قبلی شما، در مورد لندیگ مستقیم در مونترال، تنها راه برای ما این است که استاپ از آمریکا داشته باشیم. اما نمی دونم گرفتن ویزای ترانزیت امکان پذیر هست یا نه و آیا شما توصیه به این راه با وجود دردسرهایش می کنید؟
    متشکرم

    • ۸ اسفند ۱۳۹۴ در ۱۰:۳۸ | #14

      بله در اولین نقطه ورود به کانادا باید لندینگ را ثبت کنید و بار را هم تحویل بگیرید و از گمرک رد می کنید

      ایرادی ندارد اگر قصد زندگی در کبک است ورود مستقیم به مونترال ضرورت ندارد. توصیه ما برای ورود مستقیم به مونترال در مورد کسانی است که قصد دارند خارج از کبک زندگی کنند ولی با برنامه کبک اقامت گرفته اند

  8. فاطمه لطافت
    ۲۳ دی ۱۳۹۴ در ۱۱:۲۰ | #15

    سلام جناب اقای مختاری

    من باید در فرودگاه وینی پپ لندینگ کنم ولی هیچ پرواز مستقیمی به آنجا پیدا نمی کنم تمام پروازها از تورنتو یک پرواز داخلی می باشد من باید چکار کنم

    • ۲۴ دی ۱۳۹۴ در ۲۳:۳۴ | #16

      اشکال ندارد بروید تورنتو و با فاصله کافی برای وینیپگ بلیط بگیرید چون زمان می برد دست کم ۵ ساعت در نظر بگیرید

  9. ساسان
    ۲۳ دی ۱۳۹۴ در ۱۰:۴۶ | #17

    سلام آقای دکتر مختاری
    کسی که از طریق برنامه استانی ساسکاچوان ،​ ویزای اقامت اکسپرس انتری میگیره ،​ و بخواد با هر پروازی بره کانادا ،​ قاعدتا باید پس از پیاده شدن در فرودگاه مثلا تورنتو با یک پرواز داخلی بره ساسکاتون، پس لندینگ در تورنتو انجام شده ،​آیا باید در فرودگاه تورنتو آدرسی که میدهیم ،​آدرس جایی باشه در ساسکاتون ؟ این مسئله الزامیه ؟ یا اختیاریه ،​مثلا آدرس و اگر تورنتو بده چی میشه ؟
    قبلا از بابت زحماتی که میکشید ممنونم

  10. مجتبی
    ۲۳ آذر ۱۳۹۴ در ۲۰:۰۲ | #19

    جناب اقای مختاری با سلام واحترام من و همسر وفرزندانم با ویزای اقامت نیروی حرفه ای استان ساسکاچوان خرداد ۹۵ عازم کانادا هستیم.اما میخواستیم که قبل از ورود به ساسکاچوان ۱۰ روز در تورنتو جهت دیدار خواهر اقامت و سپس عازم ساسکاچوان شویم ایا این کار بر روی پروسه های بعدی تمدید pr تاثیر گذار است .و سوال دیگر این که اگر به دلیل تحصیل یا کار به تورنتو یا استان دیگری برگردیم در پروسه تمدید pr یا صدور شهروندی مشکلی ایجاد میگردد. با تشکر فراوان

    • ۳۰ آذر ۱۳۹۴ در ۱۴:۱۶ | #20

      در تمدید و یا تابعیت تاثیر ندارند
      دیگر عواقب عدم ایفای تعهد بسته به برگه هایی است که امضا کرده اید که ان هم بسته به نوع اقدام و تیز زمان متفاوت است

  11. میترا
    ۲۶ مهر ۱۳۹۴ در ۰۷:۲۰ | #21

    با سلام خدمت سرور گرامی جناب دکتر مختاری

    باورم نمیشه مگر داریم شخصی درراس کاری چنین مسٔول ومتعهد؟!!
    من از سالها پیش شمارو میشناسم وشما همچنان بجز انجام تعهدادتان پیگیر پاسخ به همه افراد مشکل دار دراین وادی هستید .کاش امثال شما درراس امور حکومتی قرار میگرفتن .واقعا هر چی حق الوکاله میگیرید نوش جانتان.
    ماسال گذشته pr گرفتیم و یک ماه در اتاوا ماندیم البته تورنتو ورود داشتیم بعد از یک ماه به ایران برگشتیم البته بجز پسرم . با توجه به اینکه بنده فرمایشات جنابعالی را در وبلاگتان مطالعه کردم باز جهت اطمینان خاطر ذهن درگیرم سوال میکنم اگر تا حدود ۳یا۴هزار دلار ماهانه اجاره مغازه وسود سپرده برای من به حسابم در بانک Rbc حواله شود مشمول مالیات خواهد شد اسناد شان را هم میتوانم ارایه کنم؟
    با تشکرواحترام فراوان

    • ۲۹ مهر ۱۳۹۴ در ۲۳:۰۴ | #22

      لطف دارید

      اگر پولی که به حساب شما می آید درآمد اعلام شود بله در پایان سال باید در اظهارنامه خود به عنوان درآمد خارجی اعلام کنید و مالیات بدهید به بانک البته ربطی ندارد
      اگر پولی که از ایران می آید منشا درآمدی ندارد مثلا از پس انداز شماست و یا پدر و مادر شما می فرستند در این صورت درآمد نیست و مالیات هم ندارد

  12. محمد
    ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ در ۰۸:۱۰ | #23

    با سلام ویزای اسکیل ورکر فدرال دارم و خانواده خانمم در ونکوور زندگی میکنند و ۱ ماه دیگر با خانمم پرواز دارم و قصد زندگی در ونکوور دارم ولی متاسفانه با وجود اعلام قبلی به کنپارس در این مورد در برگه |
    permannent residence کهبه همراه پاس امد
    در قسمت city of dest یا همان شهر مقصد تورنتو نوشته شده است میخواستم علت این را بدانم و اینکه بلیطم برای ونکوور است ایا مشکلی پیش نمیاید

  13. کامران
    ۲ شهریور ۱۳۹۴ در ۰۴:۵۳ | #25

    آقای مختاری از راهنمایی شما و خدمات شرکت کنپارس بسیار سپاسگزارم.

  14. کامران
    ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ در ۱۰:۳۷ | #26

    با سلام و عرض ادب و احترام فراوان خدمت آقای مختاری :

    با توجه به اینکه در این هفته گذرنامه و ویزای کانادا ی اینجانب به شرکت کنپارس ارسال میگردد و قصد لندینگ طی دو هفته آتی را دارم خواهشمندم راجع به موارد ذیل راهنمایی بفرمایید:

    ۱: در بسته خدمات پس از ورود کنپارس نوشته شده است که پرسنل شما مسکن موقت اجاره میکنند . کارشناس مربوطه گفتند که مدت اجاره نامه یک ماه است . با توجه به اینکه ممکن است پس از لندینگ ۳-۶ ماه طول بکشد تا کارت به آدرس مورد اجاره ارسال شود و همچنین مالک ممکن است ملک را به شخص دیگری اجاره بدهد. اعلام تغییر آدرس در آن زمان طبق توضیحات شما در وبلاگ توصیه نمیشود و باعث تاخیر چندماهه اضافی جهت دریافت PR کارت میشود. بنابراین راه حل چیست؟ (چون اگه آدرس درست و بدون تغییر باشد ۴۵ -۶۰ روزه کارت به دست متقاضی
    میرسد)
    ۲:جهت مصاحبه فرودگاه در زمان لندینگ آیا باید تمامی ریز تاریخ و روز سابقه کار ها طی ده سال گذشته را به دقت پاسخ داد؟ لازم است که اسکن یا کپی از فایل ها وفرم های ارسالی به سفارت را همراه داشته باشیم و از اطلاعات آن استفاده کنیم؟
    ۳: health documantation راجع به vaccination برای افراد بالای ۱۸ سال لازم است؟
    ۴:تا زمان دریافت بیمه درمانی کانادا باید بیمه درمان خصوصی ایرانی را به مدت یکماه بگیریم یا مدت بیشتری باشد؟

    با تقدیم احترام
    کامران

    • ۲ شهریور ۱۳۹۴ در ۰۲:۴۵ | #27

      ۱- نشانی دیگری برای کارت در اختیار شما قرار خواهیم داد
      ۲- مصاحبه ای در کار نیست
      ۳- خیر
      ۴- از کانادا برای سه ماه بیمه تهیه کنید ما کمک می کنیم

  15. مهرداد
    ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ در ۰۳:۴۱ | #28

    با عرض سلام وخسته نباشید خدمت اقای مختاری عزیز.من درمونترال لندزدم واونجاافسرمهاجرت ازمن پرسیداثاثیه ای با خودت به کانادا میخوای بیاری؟منم چون اطلاعی نداشتم گفتم نه.حال که به ایران بازگشته ودوباره میخوام به کانادا برگردم لپ تاب ویک سری وسایل ابتدایی برای شروع باخود میبرم.درحالیکه من اینباربه کالگری میروم.آیابه این وسایل من مالیات تعلق میگیره؟اینبارهم که به کانادا میرم افسربازهم همون سوال را ازمن میپرسه؟ومن چه باید بگویم؟با تشکرفراوان ازلطف شما.

    • ۲ شهریور ۱۳۹۴ در ۰۳:۰۲ | #29

      خیر منظور در حد لپ تاپ و اینها نیست
      راحت باشید به اموال شخصی و مورد استفاده شما کاری ندارند
      مالیاتی در کار نیست

  16. ايوب
    ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ در ۱۹:۰۷ | #30

    با سلام میخواستم ببینم مدارک تحصیلی فرزندانم را که ترجمه کردم مهر وزارت خارجه ضروری است؟ سپاس

  17. Samira dehpouri
    ۳۰ تیر ۱۳۹۴ در ۰۶:۴۰ | #32

    با سلام،من ٢ سال و نیم پیش کارت pr گرفتم و بس از گذشت مدتی به ایران بازگشتم ولی الان پس از ۲ سال قصد بازگشت به کانادا دارم، به نظر شما مشکلی برایم پیش میاید؟

  18. Samira dehpouri
    ۳۰ تیر ۱۳۹۴ در ۰۶:۳۳ | #34

    سلام، با تشکر از زحماتتون
    من کارت pr دارم، و ٢سال و نیم پیش pr گرفتم و پس از مدتی به ایران بازگشتم واکنون پس از گذشت ٢ سال قصد بازگشت به کانادا را دارم.ایا در زمان ورود مشکلی برام پیش میاد؟

  19. Pooya
    ۲۱ تیر ۱۳۹۴ در ۱۲:۲۱ | #36

    باسلام و عرض ادب,
    بنده ویزای اقامت دائم دریافت کردم که تاریخ صدور آن مربوط به ژانویه ۲۰۱۵ هست.امروز متوجه شدم که تاریخ ابطال سی اس کیو برای فوریه ۲۰۱۴ میباشد, یعنی یک سال پیش. هفته ی بعدهم عازم هستم. سوالم این است که در ورود به مونترال با این سی اس کیوی تاریخ گذشته مشکلی پیش خواهد آمد؟
    چه اقداماتی باید انجام دهم …؟

    باسپاس

  20. شيرين
    ۱۵ تیر ۱۳۹۴ در ۱۳:۲۷ | #38

    سلام

    من ۱۹ ساله هستم آیا با توجه به اقامت بمدت ۱۸ ساله عمه ام در تورنتو ایشان میتوانند از طریق خویشاوندی نزدیک برای اقامتم اقدامی کنند . ؟؟

  21. محسن
    ۷ تیر ۱۳۹۴ در ۰۲:۵۶ | #40

    با سلام خدمت شما آقای مختاری
    ببخشید سوال نامربوط به موضوع میپرسم.آیلتس آکادمیک برای پروسه کبک قابل قبول هست؟

  22. مسعود
    ۶ تیر ۱۳۹۴ در ۰۷:۰۴ | #42

    درود بر دکتر مختاری عزیز ، طبق فرمایشاتتون سهمیه های سال رو فدرال در ماه مارس اعلام میکرد ولی هیچ خبری از سهمیه سال۲۰۱۵ نیست http://www.cic.gc.ca/english/department/ips/economic.asp علت چیست؟ لطفا دیدگاهتون رو در این رابطه اعلام بفرمایید.

  23. ارش
    ۵ تیر ۱۳۹۴ در ۱۱:۱۶ | #44

    جناب مختاری عزیز ممنون از راهنمایی های ارزشمند شما میخاستم ببینم میتونم به محض لند شدنم به مونترال برم تورنتو برای زندگی مشکلی برام پاس نمیاد ؟ چون من از طریق سرمایه گذاری کبک اقدام کردم

  24. ارش
    ۵ تیر ۱۳۹۴ در ۱۱:۰۸ | #46

    سلام أقطای مختاری من الآن ۴٠ روز که مدیکالم رو فرستادم ومنتظر پاس رکوییست هستم من از طریق کبک به روش سرمایه گذاری اقدام کردم چه مدت دیگه بأید منتظر بمونم تا پاس رکوییست بشم ممنون

  25. سالومه مولایی
    ۵ تیر ۱۳۹۴ در ۰۴:۲۸ | #48

    آقای مختاری با سلام ، من اسکیل ورکر فدرال هستم ولی ترجیح میدم که در مونترال لندینگ و موقتا در همان شهر زندگی کنم. آیا این مشکلی برای من ایجاد میکنه؟

  26. علی
    ۴ تیر ۱۳۹۴ در ۱۸:۵۵ | #50

    سلام ببخشید دو سوال داشتم:
    ۱: اگر من در مونترال موقع خروج برای دریافت پی آر آدرسی در تورنتو بدم مشکلی پیش نمی آد؟
    ۲: من تا چند روز باید در مونترال باشم؟

    • ۱۴ تیر ۱۳۹۴ در ۲۱:۳۴ | #51

      ۱- موقع خروج کسی از شما نشانی نمی گیرد
      در وب سایتی که قبلا در همین وبلاگ معرفی کرده ام نشانی را تغییر دهید
      ۲- باید ندارد توصیه می کنم کمتر از یک هفته نباشد

  27. طيبه
    ۱ تیر ۱۳۹۴ در ۱۶:۵۱ | #52

    با سلام
    جناب آقای مختاری من دوهفته است که در مونترال اقامت دارم و به محض گرفتن کارت pr قصد برگشت به ایران را دارم
    ١- برای دریافت کارت malady به دفتر مربوطه مراجعه کرده و فرم های مربوطه را امضاء کردم و در دفتر عکسی که لازم بود را نیز گرفتم .انها به من فرمی دادند که میبایست توسط صابخانه و یا شخصی که خانه را اجاره کرده پر شود.ولی من هم اکنون به هیچ بک از این افراد دسترسی ندارم.با توجه به اینکه من قصد بر گشت دارم واز کارت ملدی نمیخواهم استفاده کنم .دراین شرایط چه باید بکنم اگر اعلام کنم که من نمیخواهم اینجا بمانم بعد ها در پرونده من مشکل ساز نخواهد شد. میبایست به دفتر مراجعه و درخواست خود را کنسل کنم و یا در صورت عدم مراجعه بعدی خود بخود کنسل خواهد شد.
    ٢- در رابطه با دریافت سریعتر کارت pr در اینجا به من سایتی معرفی شد .ولی یکی از وکلا فرمودند اگر قصد برگشت مجدد به کانادا را به زودی ندارید این فرم ها را پر نکنید.جناب آقلی مختاری نظر شما در این رابطه چیست؟
    ممنون از لطف جنابعالی

    • ۲ تیر ۱۳۹۴ در ۲۱:۳۷ | #53

      ۱- اقدامی نکنید هر زمان برگشتید باز مراجعه کنید
      ۲- این روزها دریافت کارت پی آر چندان طولانی نیست بدون هر اقدامی بمانید تا بیاید بگیرید و بروید

  28. ساغر
    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ در ۱۱:۵۴ | #54

    با سلام ،آقای مختاری من دانشجو کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری هستم دانشگاه دولتی بیرجند با معدل ۱۸ و دوره کارشناسی را در دانشگاه شیراز با معدل ۱۷٫۵ به پایان رسانده ام و در حال حاضر مشغول به انجام مقالات علمی پژوهشی و همایشی خود هستم. ۲۳ ساله هستم و جزو استعدادهای درخشان دانشگاه هستم میخواستم ببینم شرایط من برای مهاجرت به کانادا به قصد تحصیل و زندگی مناسب است یا خیر؟ممنون میشم از رهنماییتون.

  29. Alireza
    ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ در ۰۴:۱۹ | #56

    @صادق
    شما از طریق مرز هوایی که وارد شدید اولین فرود شما پرواز بین المللی محسوب میشود ولی ادامه پرواز مثلا از تورنتو به هر فرودگاه دیگری در کانادا پرواز داخلی محسوب میشود. اگرچه ممکن است شماره پرواز تورنتو به مونترال شماره پرواز هواپیمایی ترکیه باشد ولی در حقیقت شرکت عامل یک شرکت داخلی کانادا نظیر ایرکانادا خواهد بود که با هواپیمایی ترکیه طرف قرارداد است. توصیه جناب مختاری کاملا صحیح است. پرواز مستقیم به مونترال را بگیرید هرچند که لازم باشد غرامت بپردازید.

  30. صادق
    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ در ۱۰:۳۶ | #57

    آقای مختاری ، با سپاس از پاسخ شما ، ولی این پرواز ، پرواز ترکیش از مقصد تهران به مونترال می باشد که یک استاپ ۵ ساعته در استانبول و یک استاپ ۵ ساعته در تورنتو دارد : آیا باز هم مواردی که فرمودید در مورد آن صدق می کند ؟ مثلا فکر نکنم نیاز باشد بار تحویل گرفته شود یا محدودیت بار داخلی ۲۳ کیلو برای هر نفر روی آن اعمال شود .

    • ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ در ۲۲:۱۱ | #58

      بله فرقی نمی کند شما باید پیاده شوید بار را از گمرک بگذرانید لندینگ را هم ثبت کنید و دوباره سوار هواپیمای دیگر شوید در تورنتو فرقی نمی کند هواپیمای بعدی ترکیش است یا چیز دیگر که البته هواپیمای تورنتو به مونترآل نمی تواند ترکیش باشد.
      بلیط را عوض کنید و استانبول مونترال را مستقیم بگیرید

دیدگاه ها مسدود است.