خانه > تحصیل در کانادا, نیروی متخصص کبک > برای اقامت دایم اقدام کرده ام و منتظر نتیجه ام؛ گرفتن پذیرش دانشجویی چه اثری روی پرونده ام دارد؟

برای اقامت دایم اقدام کرده ام و منتظر نتیجه ام؛ گرفتن پذیرش دانشجویی چه اثری روی پرونده ام دارد؟

۳ اردیبهشت ۱۳۹۱

با مروری بر ایمیلهای رسیده بیش از ۱۰ مورد سوال بالا را مطرح کرده اند که نشان می دهد دغدغه بسیاری از دوستان است.

قبل از هر چیز نظر شخصی خودم را مطرح کنم که اساسا با شروع به تحصیل بلافاصله بعد از ورود به کانادا مخالفم و در مقالات قبلی هم در سایت و وبلاگ در این مورد نوشته ام. کسی که مایل است در کانادا زندگی و کار کند تا آشنایی کافی با بازار کار خود و نیز الزامات آن نداشته باشد نمی تواند تصمیم درستی در مورد نوع تحصیل شامل رشته و مقطعی که باید در آن درس بخواند بگیرد  و تصمیمات غلط در این زمینه باعث از دست رفتن فرصت و پول او خواهد شد. به خصوص در مورد کسانی که چشم بسته تلاش می کنند وارد دوره دکتری شوند این اشتباه بزرگتری است.

و اما پاسخ به سوال …….

یک قاعده کلی در مقررات مربوط به دریافت ویزای کانادا از هر نوع وجود دارد و آن اینکه باید درخواست شما برای هر نوع ویزا با نیت واقعی شما منطبق باشد مثلا کسی که قصد اقامت دایم دارد نباید درخواست ویزای موقت مانند ویزای دانشجویی کند و کسی که قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارد ولی نمی خواهد آنجا برای کار بماند نباید درخواست ویزای اقامت دایم کند.

دانستن این قاعده به بسیاری از ابهامات پاسخ می دهد و گاه رد شدن درخواست ویزاهای موقت را توضیح می دهد.

حال شخصی درخواست اقامت دایم داشته است و پرونده در جریانی دارد. این فرد مایل است در کانادا زندگی و کار کند و قصد واقعی او هم همین است. در این میان به تصور اینکه می تواند وقت خود کمتر تلف کند تصمیم می گیرد از دانشگاهی در کانادا درخواست پذیرش کند و با دریافت آن به سفارت برای دریافت ویزای دانشجویی مراجعه می کند. وضع این فرد چیست؟ این دو درخواست چه اثری بر یکدیگر دارند؟

 

این موضوع را باید از دو نگاه افسر بررسی کننده ویزای موقت دانشجویی و نیز نگاه افسر بررسی کننده ویزای اقامت دایم بررسی کرد:

 

از نظر افسر ویزای موقت موضوع مهم این است که احراز کند آیا شما واقعا به قصد ادامه تحصیل می روید و یا اینکه تمایل دارید زمان انتظار مهاجرت را کوتاه کنید و یا در صورت رد شدن درخواست مهاجرت در کانادا باشید و ….

این شما و شرایط شماست که افسر را در این زمینه کمک می کند. اگر شما پس از دریافت لیسانس سالهاست با درس و تحصیل بیگانه بوده اید و بعد از ۱۰ سال هوس فوق لیسانس گرفتن کرده اید و به سفارت مراجعه می کنید افسر بسیار بعید است باور کند قصد واقعی شما تحصیل است و احتمال قوی می دهد که شما برای کوتاه کردن راه درخواست داده اید. اینکه در نامه ردی که دست شما می هند چه می نویسند چندان مهم نیست.

بنابراین باید به گونه ای توضیح دهید که افسر سفارت احساس کند شما نه برای کوتاه کردن راه مهاجرت بلکه واقعا برای ادامه تحصیل مایل به رفتن به کانادا در زمان انتظار هستید. باید تصریح کنید برای آماده شدن سریعتر برای ورود به بازار کار کانادا مایلید زودتر مسیر موفقیت را طی کنید و تا دریافت اقامت دایم بخشی از راه را در جذب شدن به بازار کار رفته باشید. فراموش نکنید که تصریح کنید که پس از تحصیل مایلید به کشور برگردید مگر اینکه تا آن زمان تکلیف درخواست شما برای مهاجرت روشن شده باشد.

 

از نظر افسر مهاجرت هم مهم این است که کسی که درخواست مهاجرت کرده است حتما قصد دارد در کانادا زندگی و کار کند. حال اگر کسی در میانه راه درخواست دانشجویی بدهد این شک را در ذهن افسر مهاجرت ایجاد می کند که قصد واقعی متقاضی ادامه تحصیل است و قصد ماندن در کانادا را ندارد تنها برای استفاده از مزایای تحصیلی افراد مقیم درخواست مهاجرت داده است و می خواهد بلافاصله تحصیل را با استفاده از این مزایا شروع کند و پس از تحصیل به هزینه دولت کانادا به کشورش بازگردد.

اینجا نیز اگر افسر مهاجرت احساس کند که شما تنها برای تحصیل نمی روید و اگر قصد شروع تحصیل هم دارید به منظور آمادگی سریعتر برای ورود به بازار کار در کاناداست.

در عمل وضعیت چگونه است:

۱- در پرونده های فدرال موضوع حساس نیست و افسران مهاجرت چندان به این موضوع حساسیت نشان نمی دهند.

۲- در مورد پرونده های کبک اگر این اتفاق قبل از مصاحبه و قبولی کبک بیافتد این بحث مطرح خواهد شد و از شما سوال خواهند کرد تا اطمینان یابند قصد واقعی شما مهاجرت و زندگی در کبک است و نه استفاده از مزایای داشنجویی افراد مقیم کبک. بعد از مصاحبه مشکلی نیست و کسی حساسیت نشان نخواهد داد.

۳- کبک در مورد کسانی که در کانادا دانشجو هستند و بعد درخواست مهاجرت می دهند رسیدگی به پرونده آنها را موکول به سپری شدن حداقل نیمی از دوره تحصیل متقاضی می دانند.

 

 

 

 

 

 

  1. shadi
    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۲:۱۲ | #1

    بایستی عرض کنم که استاد قرار است من را ساپورت مالی کند. با توجه به اینکه من با هزینه خودم نمی روم باز هم راهی هست که همسرم با من همراه شود؟

  2. shadi
    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۱:۵۶ | #3

    با سلام و خسته نباشید
    من برای دانشگاهی در کانادا اقدام کردم و استادی مرا پذیرفت. بنابراین امکان پذیرش برایم وجود دارد. اما استاد مربوطه به من گفت در صورتی که همسرت هم ویزای تحصیلی بگیرد من شما رو قبول میکنم. چرا که در یک مورد مشابه همسر فردی که ویزای تحصیلی داشته بود به دلیل اینکه شوهرش دی پورت شده بود و مدت اقامتش تمام شده بود مجبور شد به ایران برگردد. به همین خاطر این استاد به شرطی من را قبول می کند که همسرم هم ویزای تحصیلی بگیرد. ایا این درست است؟ ایا راهی می شناسید که مرا در این مورد راهنمایی کنید که این استاد بتواند من را قبول کند بدون اینکه همسرم ویرای تحصیلی داشته باشد؟

    با تشکر

    • ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۵:۲۲ | #4

      همسر شما برای همراهی شما ویزای تحصیلی نیاز ندارد و می تواند اپن ورک پرمیت بگیرد
      آن استاد اطلاعاتش کم است کسی که سابقه دیپورت دارد پذیرش دانشچویی هم داشته باشد ویزا نمی گیرد

  3. بیات
    ۲۳ دی ۱۳۹۳ در ۰۷:۳۹ | #5

    سلام دکتر مختاری
    نامزد من سال ۲۰۱۲ برای استان پرنس ادوارد اقدام کرده بوده و الان Pass request شدند . ما تو این ۲ سال اعلام نکردیم که نامزد کردیم و عقد رسمی هم نکردیم .
    سوال من اینه که الان ایشون چطوری باید برای من اقدام کنن؟
    آیا ما می تونیم همراه با ارسال مدارک به آنکارا نامه ای بنویسیم و اونها رو در جریان قصد ازدواجمون بذاریم ؟ ممکنه با این کار Officer رو سر در گم کنیم؟
    یا باید نامزد من بعد گرفتن PR از خاک کانادا برای من اقدام کنند ؟
    کدوم راه به صلاح هست؟ پیشنهاد شما چی هست؟
    ممنونم از کمکتون

    • ۲۸ دی ۱۳۹۳ در ۱۸:۱۲ | #6

      پاسخ داده ام

      بروند برگردند بعد ازدواج کنید بهتر است البته الان هم می توانید ولی پروسه می تواند طولانی و خطرآفرین باشد

  4. ۲۸ آبان ۱۳۹۳ در ۱۴:۵۹ | #7

    سلام من برای ویزای دانش اموزی ازطریق اردن اقدام کردم برای استرالیا
    میخاستم بدونم چخ مدت برای جواب طول میکشه
    ممنون میشم

  5. شیدا
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۲:۵۶ | #9

    با سلام خدمت جناب مختاری :
    من یکماه پیش ، آپدیت مدارک کبک رو فرستادم و بخاطر داشتن ۵۶ امتیاز (مجرد) ویو شدم و منتظر سی اس کیو هستم تا پرونده فدرال رو باز کنم . از طرفی برای ورود سریعتر به بازار کار کبک دارم برای پذیرش در یک دوره یکساله در یکی از دانشگاههای مونترال اقدام میکنم. میخواستم بدونم :
    ۱-میشه امیدوار بود با همین پروسه اقامت دایم به ترم پاییز ۲۰۱۵ برسم (سپتامبر۲۰۱۵) یا باید به فکر ویزای دانشجویی باشم؟
    ۲- در خوشبینانه ترین حالت ، درصورتیکه تا همون سپتامبر هم بتونم لند کنم آیا امکان ثبت نام در دانشگاه با برگه لندینگ وجود داره ؟ یا باید ۳ ماه صبر کنم تا کارت پی آرم رو بگیرم و بعد بعنوان دانشجوی مقیم کبک شهریه ها رو پرداخت کنم؟
    واقعیت اینه که رشته ای رو که انتخاب کردم درسهای ترم اولش فقط پاییز ارایه میشه و اگه نرسم مجبورم یکسال منتظر بمونم!
    پیشنهاد شما چیست؟ ممنون از پاسختون.

    • ۳ مهر ۱۳۹۳ در ۰۴:۵۸ | #10

      ۱- قابل پیش بینی نیست
      ۲- ثبت نام کارت پی آر نمی خواهد. از کجا اینقدر مطمینید که باید درس بخوانید و دقیقا همین رشته را
      به خود فرصت آشنایی با محیط بدهید
      یک سال انتظار بهتر از وارد شدن به فضای ناشناخته و چه بسا غیر مفید است

  6. Farzaneh
    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۰:۴۴ | #11

    سلام جناب مختاری
    من ۳۳ سالمه .سال ۲۰۱۱ برای مهاجرت کبک (برنامه اسکیلد وورکر) اقدام کردم، الان با داشتن مدرک CSQو مشخصات تحصیلی ذیل بدنبال راه سریعتر برای ورود به کبک هستم تا بعد از اتمام دوران تحصیل یکساله و همزمان با دریافت اقامت دایم بتونم وارد بازار کار شم.. در حال حاضر به پذیرش در دانشگاه مک گیل برای اخذ گواهی تحت عنوان
    Certificate of Supply chain management فکر میکنم.
    ظاهراً این دوره یکساله است وجزو رشته های دانشکده Continuing study به حساب میاد.
    اینطور که از سایت دانشگاه متوجه شدم شرط پذیرش ، داشتن مدرک دیپلم و نمرات قابل قبول مرتبط به اون رشته هست (برای مقطع Undergraduate) که باید معادل سازی بشه و همینطور مدرک آیلتس با Overall=6.5
    در رابطه با مشخصات تحصیلی ام باید بگم که دارای دیپلم ریاضی و فیزیک با معدل ۱۸٫۵ هستم و مدرک کارشناسی مهندسی صنایع رو از یکی از دانشگاههای دولتی تهران با معدل ۱۳٫۶۰ اخذ کردم.
    ۱۰ سال سابقه کاری در زمینه Supply chain management در صنایع مختلف از قبیل خودروسازی، داروسازی و مشاوره و تحلیل سیستمهای کسب و کار(Business Consultant) داشته ام .
    مدرک آیلتس آکادمیک با نمره ۶٫۵ و همچنین TCFQ با نمرات C1 در صحبت کردن و B2 در شنیدن دارم.
    میخواستم بدونم:

    ۱- آیا هیچ شانسی برای گرفتن پذیرش از این دانشگاه در رشته مذکور برای من وجود داره؟
    ۲- آیا داشتن مدرک CSQ تا قبل از اقامت دایم میتونه عاملی برای تخفیف شهریه های بالای این دانشگاه به حساب بیاد ؟ (۱۱۰۰۰ دلار برای یک ترم!!!)
    ۳- اگر پاسخ منفی هست، از این مدرک تا قبل از اقامت دایم در کبک چه استفاده هایی میشه کرد؟
    ۴- شما پیشنهاد دیگری برای ورود به یکی از دانشگاهها یا کالج های معتبر کبک دارید که بشه بعد از یکسال مستقیماً وارد بازار کار شد؟

    ممنون از وقتی که برای پاسخ میگذارید

    • ۳ مهر ۱۳۹۳ در ۰۴:۴۶ | #12

      ۱- معدل شما پاسسن است ولی ممکن است
      ۲- خیر
      ۳- هیچ تقریبا
      ۴- همه دانشگاهها مناسبند ببینید کدام آنچه شما می خواهید را دارد

  7. کیوان
    ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۷:۲۷ | #13

    با سلام
    این سوال را شما چندین بار جواب داده اید
    سوال من این است من پرونده مهاجرت در استان کبک دارم آیا برای دانشگاه هایی که در دولت فدرال هستن میتوانم اغدام کنم و چقدر احتمال دارد به من ویزا دهند.ممنون میشم به سوالم پاسخ دهید من را از بلاتکلیفی رها میکنید
    با تشکر

    • ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۵:۵۷ | #14

      بله می توانید اقدام کنید

      ویزا دادن به شما ربطی به فدرال و کبک بودنش ندارد همه چیز به افسر مربوط می شود بخواهد می دهد نخواهد نمی دهد

  8. فرهاد
    ۹ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۰:۳۱ | #15

    با سلام و تشکر از این همه لطف و حوصله جنابعالی
    من سابقه کارم جزو ۵۰ رشته اعلام شده ۲۰۱۴ فدرال هست(مدیران تولید ۰۹۱۱) و حداقل امتیاز رو دارم. از طرفی برای دکترا شرایط خیلی خوبی دارم بجز سنم که ۳۸ و یه بچه هم دارم. من سوالم اینه که ابتدا برای کدوم اقدام کنم، ویزا یا اقامت؟ و شانس کدوم بالاتره؟
    بسیار ممنون از جواب شما

    • ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۰:۲۷ | #16

      برای اقامت اقدام کنید
      دکترا گرفتن نباید هدف باشد و به خصوص در این سن تصمیم درستی نیست به بعد از اینکه رفتید فکر کنید اصلا فکر کنید الان دارید فکر کرده اید چه شرایطی برایتان ایجاد می کند؟ از خود سوال کنید اصلا لازم است من درس بخوانم.

      سالها عمر شما تلف می شود و فرصت جذب در بازار کار را هم از دست می دهید

  9. شهلا
    ۳ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۵:۰۸ | #17

    جناب دکتر مختاری عزیز سلام
    ممنون که همیشه در کنار ما هستید
    سوال من این هست که اگه ویزای دانشجویی بگیرم ،تا زمانیکه تحصیلم در کانادا شروع بشه و همچنان زمانیکه در کانادا مشغول تحصیل هستم امکان اقدام برای اقامت را دارم؟اگر پاسخ مثبت است در آن زمان هم باید از یکی از همین مسیرها(نیروی متخصص و … ) باشد؟
    با تشکر

  10. غزل
    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۷:۲۱ | #19

    سلام جناب مختاری،
    وقتتون بخیر ، سوالی از خدمتتون داشتم ،
    نامزد من تا ۱ نوامبر باید در کبک لندینگ کرده باشد ، ما فکر کردیم شاید بهتر باشه برای تسریع در امر مهاجرت و بودن با هم من از طریق تحصیلی اقدام کنم تا بتونیم با هم بریم یا حداقل زودتر پیش هم باشیم و بعد در خاک کانادا ازدواج کنیم .
    آیا از نظر شما این کار به صلاح ماست ؟
    اگر از دانشگاه بتوانم پذیرش بگیرم اما سفارت به هر دلیلی به من ویزا نداد بعدا برای درخواست مهاجرت از طرف نامزدم مشکلی پیش نمیاد؟
    در ضمن من به مدت ۶ سال کارمند رسمی یکی از شرکت های دولتی هستم آیا این امر می تواند به من در گرفتن ویزای تحصیلی کمک کند؟

    با سپاس از پاسخ شما

    • ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۲۰:۲۹ | #20

      ایرادی ندارد اگر بتوانید ویزا بگیرید
      در مورد کارمند رسمی بودن اگر قرار باشد پس از درس خواندن برگردید و سر کار بروید یعنی چنین نامه ای به شما بدهند بله

  11. احسان
    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۰۵:۰۸ | #21

    سلام
    خسته نباشین.
    سوالی داشتم از خدمتتون .. میخواستم بدونم اگه یک خانواده از طریق کبک اقدام کرده باشند میتونن از طریق فدرال هم اقدام کنند با توجه به اینکه نفر اصلی پرونده همونی نباشه که واسه کبک اقدام کرده…
    سپاسگذارم

  12. ليلي
    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۹:۲۸ | #23

    سلام
    اگر بعد از گرفتن ویزای تحصیلی ، ازدواج کنیم همسرمان می تواند با ما بیاید؟

  13. مهسا
    ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ در ۱۰:۵۶ | #25

    ممنون ، در مورد کانادا هم همینطوره؟ همسرم میتونه بعد از من اقدام کنه برای ویزای همراهی؟؟ محدودیتی نداره که تا پقدر وقت بعد بیاد؟؟

  14. نازنين
    ۱۵ فروردین ۱۳۹۳ در ۲۰:۳۸ | #27

    سلام من نامزدم پذیرش دکتری کانادا گرفتند می خوام بدونم ما الان می خوایم عقد کنیم و با هم واسه ویزا ار ترکیه اقدام کنیم،چقدر امکانش هست به من ویزا بدهند؟آیا اصلا می دن؟داشتن چه مدارکی به ویزا دادن کمک می کنه؟

  15. فاطمه
    ۲ فروردین ۱۳۹۳ در ۱۰:۱۰ | #29

    با سلام و درود فراوان و با تشکر از وقتی که برای راهنمایی ما می گذارید

    من فاطمه ، ۳۰ ساله و مجرد هستم. فوق لیسانس مهندسی برق-مخابرات و با معدل ۱۷ از یکی از دانشگاههای معتبر تهران.
    حدود ۴ سال است در یکی از سازمانهای دولتی در زمینه مرتبط با تحصیلاتم مشغول به کار می باشم
    سطح زبان انگلیسی من در حد قابل قبولی است و مشغول یادگیری زبان فرانسه هستم

    لطفا به سوالات من پاسخ دهید
    ۱- بهترین و سریعترین راه برای مهاجرت به کبک یا فدرال چیست؟ ( ترجیحا به جز تحصیل در مقطع PHD)
    ۲- سرمایه ای برابر با ۴۰۰۰۰ دلار دارم، آیا به نظر شما اقدام کردن برای فوق لیسانس جهت تطبیق مدرک تحصیلی ام کار درستی است؟
    ۳- با توجه به اینکه خواهر من PR کانادا را دارند، آیا اقدام کردن از طریق ایشان برای اخذ ویزای کار یا تحصیل میتواند موثر باشد
    ۴- شنیده ام مقاطع تحصیلی فوق لیسانس و یا PHD در برخی از دانشگاه ها فقط course base هستند و تز ندارند. آیا درست است؟ چگونه می توانم این دانشگاه ها را پیدا کنم؟

    با سپاس فراوان

  16. مهسا
    ۱ فروردین ۱۳۹۳ در ۱۴:۱۵ | #31

    سلام.
    من از دانشگاهی در آمریکا پذیرش تحصیلی گرفته ام. نامزد من پذیرش ندارد. از طرفی سربازی اش هم تمام نشده و پاسپورت ندارد. در صورتی که ازدواج کنیم و او پذیرش نداشته باشد نمیتداند برای ویذا اقدام کند و نتیجاتا نمیتوان با هم برای مصاحبه ویزا رفته و او ویزای همراه بگیرد. آیا امکان گرفتن ویزای همراه چندین ماه پس از اینکه من رفتم وجود دارد یا باید همزمان اقدام کرد؟
    از طرفی اگر بخواهد سال آینده پس از تمام شدن سربازی اش، خود پذیرشی تحصیلی بگیرد و من اکنون بروم، آیا فرآیند ویزا گرفتن او با ازدواج ما مشکل تر میشود؟ در این صورت قبل رفتن ازدواج نکرده باشیم بهتر است!؟
    ممنون میشوم اگر راهکاری داشته باشید که من اطلاع ندارم و یا راهنمایی بفرمایید که کدام راه بهتر است.

    • ۱۵ فروردین ۱۳۹۳ در ۱۶:۲۴ | #32

      بله بعدا هم می تواند ویزا درخواست کند

      باید شرایط آن زمان را دید اگر وضع به همین شکل رو به بهبود باشد جای نگرانی نیست

  17. علی حسنی
    ۴ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۲:۲۴ | #33

    سلام اقای دکتر.. ایا نشنالیتی هم در گرفتن ویزای تحصیلی تاثیر دارد؟ایرانی پاکستانی یا افغانی. من مدارکم را فرستادم و به من گفتن که باید به سفارت کانادا در اسلام اباد بروم.. سن من هم ۴۰ ساله است و برای فوق درخواست دادم.. مدارک مالی هم تکمیل کردم.. چند درصد احتمال ویزا است؟ ممنون

  18. راز
    ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۹:۵۱ | #35

    @شراره

    شراره جان من شرایطی مشابه شما دارم. میتونم باهاتون بیشتر صحبت و مشورت کنم؟

  19. راز
    ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۹:۴۶ | #36

    با سلام . خسته نباشید

    من سپتامبر ۲۰۱۱ پرونده ام را برای مهاجرت به کانادا از طریق نیروی کار کبک ارسال کردم و برای من یک شماره رفرنس آمده است ولی هنوز خبری از زمان مصاحبه و یا حتی آپدیت مدارک نیست. با اینکه رشته من که مهندسی کامپیوتر است هم اکنون از دسته رشته های ۱۲ امتیازی نیست. به نظر شما این تاخیر زیاد نیست؟آیا باید اقدامی کرد؟ بهترین و سریعترین راه که بتوانم پاسخی دریافت کنم چیست؟با تشکر از زحمات شما

    • ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۳:۴۱ | #37

      افراد زیادی مانند شما هستند ولی توصیه می کنم مکاتبه ای داشته باشید
      ار مایلید مجموعه ا پیگیری کند باید وکالت بدهید

  20. وحید
    ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۷:۴۹ | #38

    با سلام و عرض ادب
    جناب آقای مختاری چند تا سوال داشتم:
    ۱- من لیسانس کامپیوتر نرم افزار دارم و امسال مدرک فوق مترجمی زبان فرانسه میگیرم. آیا برای مهاجرت نیاز به ارئه مدرک زبان فرانسه B2 هست؟ البته من دو سال و نیم پیش مدرک A2 Delf , B1 Tcf Tp و نیز آیلتس ۶ هم گرفتم.

    ۲- کل پروسه شروع به درخواست تا دریافت ویزا تقریبا چقدر طول میکشه؟

    ۳- آیا ۳۱ مارس ۲۰۱۴ قوانین مهاجرت تغییر میکند؟ به نظر شما بهتر نیست تا آن زمان صبر کنم بعد اقدام به مهاجرت کنم؟

    با تشکر

    • ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۱:۵۳ | #39

      اگر تصور می کنید چون رشته شما زبان فرانسه است معاف می شوید خیر به این دلیل معاف نمی شوید
      برای دریافت مشاوره به دفتر ما در تهران مراجعه کنید

      تاخیر در اقدام به امید قوانین معمولا به ضرر افراد تمام می شود رویه رو به بهبود نیست همیشه بدتر شده است

  21. مهسا
    ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۱:۳۵ | #40

    با سلام
    بنده در حال حاضر باکسی نامزد هستم که PR داره اما در ایران زندگی میکند. هنوز ازدواج رسمی بین ما صورت نگرفته است. ایشون باید برای باطل نشدن PR تا شش ماه دیگه به کانادا برگردند. خواستم بدونم امکانش هست که من با گرفتن یک فرصت مطالعاتی یک ساله همراه ایشون برم و در خاک کانادا ازدواج کنیم تا پرونده اقامتی من سریعتر جریان پیدا کند (چون شنیدم با حضور همسر در داخل کانادا پرونده اقامتی زودتر به نتیجه میرسد). و در این صورت چون ازدواج ما باید سریع بعد از ورود (حدود یک یا نهایتا دو ماه) انجام شود از نظردولت کانادا قابل قبول خواهد بود یاخیر.
    با سپاس فراوان

  22. جواد
    ۴ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۱:۳۱ | #42

    با سلام
    من یکی از موکلین کنپارس هستم که از طریق برنامه فدرال ویزای خود را دریافت نمودم. ضمن تشکر از شما و همکارانتان در خصوص پرونده اینجانب هنوز سوالی برای من باقیمانده است که ممنون می شوم راهنمایی بفرمبایید.
    اینجانب به دلیل مسائل شغلی تا پایان تابستان نمی توانم به صورت دائم به کانادا نقل مکان کنم. از اینرو تصمیم گرفتم یک بار در بازه زمانی مقرر وارد خاک کانادا شوم و برگردم. با اینکه قصد دارم آدرس افراد معتمد را برای دریافت مدارک شناسایی بدهم، به دلیل عدم اطمینان به سرویس های پستی می خواهم مدارک در خاک کانادا بماند و خودم شخصاً آنها را از افرد مذکور دریافت کنم. اما نمی دانم مدارک موقتی در بازه زمانی ۱ هفته به من ارائه می گردد تا از آنها به عنوان مجوز ورود به کانادا برای بار دوم استفاده کنم؟
    با تشکر

    • ۹ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۰:۰۷ | #43

      به مونترآل بیایید و از سرویس خدمات پس از ورود ما استفاده کنید مشکل قابل حل است

  23. الناز
    ۲۲ دی ۱۳۹۲ در ۰۸:۲۸ | #44

    با سلام ، آقای دکتر من و همسرم به تازگی جواب اقامت کاری فدرال را دریافت کردیم و تا مرحله گرفتن ویزا از طریق کنپارس پیش رفتیم. ما برنامه داریم که برای شروع در یکی از دانشگاه های کانادا ادامه تحصیل بدیم.
    میخواستم بدونم امکاناتی که دولت در اختیار ما قرار می دهد چی هست؟
    همچنین بهتر اینکه ما یک ورود بزنیم و برگردیم ایران تا درسمون شروع بشه و مستقیم بریم خوابگاه یا اینکه یکباره بریم کانادا بمونیم تا درسمون شروع بشه؟

    با سپاس فراوان

    • ۲۴ دی ۱۳۹۲ در ۰۰:۱۷ | #45

      این درس خواندن چشم بسته مرا اذیت می کند
      اگر قصد زندگی در کانادا دارید باید بدانید داشتن مدارک جورواجور از شما دردی دوا نمی کند و باید هدفمند درس بخوانید در این مورد بارها نوشته ام ولی مشکل اینجاست که دوستان وبلاگ را باز می کنند و فقط سوال خود را مطرح می کنند نمیروند بررسی کنند در این مورد چه نوشته شده
      ادامه تحصیل قبل از بررسی نیاز بازار کار و رسیدن به اینکه خواندن این درس در این مقطع مشخص ضروری است کاری است عبث و یکی از مهمترین دلایل عدم موفقیت برخی از ایرانیان مهاجر دقیقا همین است. طرف بدون بررسی و فکر سر را پایین می اندازد و به گوشه دانشگاه می خزد و بعد از ده سال با دکترا سر را بلند می کند تازه می فهمد که تازه کارش برای یافتن کار مناسب سخت تر هم شده و اگر درست فکر کرده بود و با یک دوره چند ماهه و یا یکی دو ساله وارد بازار کار شده بود الان وضعش بسیار بهتر بود
      اینجا به مدرک تنها بها نمی دهند

      مقالات در این زمینه را در سایت پارس کانادا و مین وبلاگ بخوانید برای دنیا و آخرت خوب است

  24. نرگس
    ۱۴ آذر ۱۳۹۲ در ۱۹:۵۶ | #46

    با سلام و خسته نباشید، مى خواستم بپرسم با قوانین جدیداقامتى کانادا براى نیروى متخصص، زمان بین تقاضاو گرفتن ویزارو حدودن و به صورت تقریبى چقدر برآورد مى کنین؟ با سپاس فراوان.

  25. عاطفه
    ۲۸ آبان ۱۳۹۲ در ۰۸:۰۲ | #48

    آقای دکتر من سوالی که دارم اینه من همسرم کانادا درس می خونه برای این که برای اقامت از طریق تجربه کانادایی اقدام کنبم یک مدرک کالج داره و الان دانشجوی لیسانس و سابق کار هم داره توی رده B ولی این سابقه کار تحت عنوان اینترشیپ دوره لیسانس با ویزای اینترشیپ من سایت آیا شرایط ما قابل قبوله مدتی که کاناداست حدود ۸ ساله

    • ۲۸ آبان ۱۳۹۲ در ۱۱:۱۲ | #49

      اگر کار کرده اند و در مقابل آن حقوق دریافت کرده اند بله
      کار بدون حقوق کار محسوب نمی شود

  26. شراره
    ۲۱ آبان ۱۳۹۲ در ۱۸:۳۱ | #50

    با سلام و احترام
    من ۳۲ ساله و مجردم.. فارغ التحصیل کارشناس مهندسی صنایع هستم با ۱۰ سال سابقه کارمربتط و بیمه ای
    آیلتس ۶٫۵ آکادمیک و TCF نمره B1/B2 دارم
    فایل نامبر کبک رو سپتامبر ۲۰۱۱ گرفتم و هنوز مصاحبه نرفتم.. حتی نامه انتظار به مصاحبه رو هم نگرفتم!
    تصمیم گرفتم تا زمانی که پروسه مهاجرتی کبک به نتیجه برسه، توی این فرصت ۱٫۵-۲ ساله در یکی از کالج های کانادا در رشته ای مرتبط با تخصص و تجربه کاریم پذیرش بگیرم (Graduate Certificate)تا همزمان با ویزای مهاجرتی به کبک، لا اقل یه مدرک تحصیلی کانادایی هم داشته باشم و سریعتر وارد بازار کار کانادا شم.
    حالا سوالاتم :
    ۱- شانس گرفتن ویزا از سفارت کانادا با داشتن نامه پذیرش از کالج و شرایط مذکور چقدر حواهد بود؟
    ۲- در صورت بالا بودن این شانس، توصیه میکنید کالج کبکی ولی بی ارتباط به کارم (مثلا دوره های فشرده زبان) رو در کبک انتخاب کنم یا یه کالج در تورنتو اما در دوره کاملا مرتبط به رشته و تجربیات کاریم ؟
    ۳-من موندم که در مدارکی که برای ویزا به سفارت ارایه میکنم ، اسپانسر معرفی کنم برای بالابردن شانس ویزای تحصیلیم یا نه؟! چون ظاهرا با معرفی اسپانسر ، دیگه نمیشه کار دانشجویی پیدا کرد؟
    ۴ – برای مدارک ارسالی به سفارت، موجودی بانکی که بنام خودم هست رو با چه حداقل موجودی باید ارایه کنم که آفیسر مجاب بشه میتونم با کار دانشجویی ، تا زمانیکه پروسه کبک به گرفتن اقامت دایم منجر بشه از پس هزینه هام بر بیام.(نکته: شهریه یکساله کالج تورنتویی:۱۳۵۰۰ دلار و کالج کبکی: ۱۲۷۰۰ دلار)
    پیشاپیش از وقتی که میگذارید صمیمانه سپاسگزارم

    • ۲۴ آبان ۱۳۹۲ در ۰۳:۵۷ | #51

      ۱- بستگی دارد این روزها شانس بالاست
      ۲- در کبک
      ۳- اسپانسر لازم نیست باید بتوانید ثابت کنید هزینه تحصیل را دارید. روی کار حساب نکنید
      ۴- هزینه شهریه و هزینه زندگی را باید داشته باشید

  27. جلال
    ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۱:۲۳ | #52

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای دکتر و تشکر به خاطر زحمات بدون چشمداشت جنابعانی برای هموطنانتان
    یک سوال خدمتتون داشتم. میخواستم بدونم اگر از یکی از دانشگاه های کبک پذیرش بگیریم و ویزای دانشجویی بگیریم، تا چه مدت پس از ورود به کانادا میتوانیم در دانشگاه مورد نظر ثبت نام نکنیم؟ و آیا میتوان پس از ورود در هر دانشگاه دیگری ثبت نام کنیم؟

    • ۱ شهریور ۱۳۹۲ در ۲۰:۲۳ | #53

      معمولا مجوز تحصیل برای دانشکاه معین است و اگر بخواهید جای دیگری بروید می تواند درخواست تغییر نام دانشگاه را به اداره مهاجرت بدهید
      در مورد ثبت نام هم الزام شما تحصیل است و به عنوان دانشجو باید ثبت نام کنید
      در عمل عدم ثبت نام در یک ترم مشکلی ایجاد نمی کند

  28. fati
    ۱۸ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۹:۱۲ | #54

    سلام خسته نباشید
    ۳۰ساله هستم لیسانس حقوق از دانشگاه آزاد نجف آباد دارم می خوام برای فوق لیسانس طراحی داخلی اقدام کنم ، البته دوره ی شش ماهه دکوراسیون داخلی گذرانده ام چند سوال داشتم :
    ۱٫آیا محدودیت سنی دارم؟
    ۲٫اینکه لیسانسم حقوقه برای فوق طراحی داخلی با مشکل مواجه میشم؟
    ۳٫آیا در کانادا مقطع فوق لیسانس مد و لباس هم هست؟
    با تشکر

    • ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ در ۲۳:۰۳ | #55

      طبیعی است که در دادن پذیرش و همینطور ویزا سن و سابقه تحصیل و … مهم است
      در مورد رشته ها به سایت دانشگاهها سر بزنید
      نمیدانم در این زمینه

  29. محمد
    ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۳:۰۷ | #56

    باسلام

    اقای دکتر اینجانب مطالب فوق را مطالعه کردم . سوالی دارم که جوابی برایش یافت نشد . ممنون می شوم شما اعلام نظر فرمایید.
    اینجانب جزو ۳۸ رشته هستم که اوایل ماه می مدیکالم آمد از طرفی ۳ سال قبل یک پذیرش از یک دانشگاه در کانادا گرفتم که به دلیل طولانی شدن فرایند مهاجرت تا امسال پذیرش را تمدید نمودم . الان که نزدیک ماه سپتامبر و شروع کلاسهای دانشگاه می باشد و هنوز ویزام نیامده ، آیا به نظر شما موضوع را جهت تسریع صدور ویزا و از دست ندادن ترم سپتامبر به سفارت کانادا اعلام نمایم یا خیر ؟

    • ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۷:۰۱ | #57

      به محض اعلام پرونده شما را می بندند و باید با مهاجرت هم خداحافظی کنید
      به شما خواهند گفت اگر برای تحصیل می خواهید بروید ویزای دانشجویی اقدام کنید و نه مهاجرت

      اقدامی در این زمینه نکنید ضمن اینکه اساسا شما تا یک سال نروید نمی دانید که باید درس بخوانید یا نه و اینکه چه بخوانید و …..

      دقیقتر بررسی کنید

برگه نظرات
1 2 3 923
دیدگاه ها مسدود است.