خانه > سوالات گوناگون, لندینگ در کانادا, نیروی متخصص فدرال, نیروی متخصص کبک > سوال در مورد پول نقد همراه مهاجرین تازه وارد

سوال در مورد پول نقد همراه مهاجرین تازه وارد

۲۱ دی ۱۳۹۰

سوال:

چند سوال دارم، پیشاپیش مرسی از توجه شما
۱- آیا این درسته که نمیشه در هنگام لندینگ بیشتر از یه حدی (۱۰۰۰۰$) پول نقد با خود به همراه داشت ؟
۲-برای انتقال بی خطر پول در هنگام لندینگ چه گزینه های دیگه ایی وجود داره؟
۳-داستان معاف از مالیات بودنِ پولی که هر مهاجر برای بار اول وارد خاک کانادا میکنه چیه؟ آیا صحت داره؟
۴-آیا لازم هست مقدار پولی که به عنوان اثبات تمکن مالی اعلام کردیم در بدو ورود به کشور کانادا همراهمون باشه و بتونیم اینو ثابت کنیم یا نه بعد از دریافت ویزا دیگه بحث اثبات تمکن مالی بی معنی هستش ؟

پاسخ:

 

۱- خیر شما می توانید بیش از این مبلغ هم پول داشته باشید البته با توجه به قانون تحریم سعی کنید کمتر از ۴۰ هزار دلار باشد. در هنگام ورود به کانادا از شما می پرسند که ایا کمتر از ۱۰ هزار دلار دارید یا بیشتر؟ اگر بیشتر داشته باشید باید بگویید بله و آنوقت در مورد اینکه این پول از کجا آمده است کجا می رود و دلیل حمل آن چیست از شما سوال می کنند که در مورد تازه واردین مهاجر پاسخها روشن است و حساسیت هم کم است تنها دقت کنید که به هیچ وجه سعی نکنید پولی را مخفی کنید و رقم کمتری ادعا کنید چون در این صورت در دردسر بزرگی خواهید افتاد و می توانند پول شما را مصادره کنند.
۲- بهتر است همان کمتر از ۱۰ هزار دلار با خود بیاورید و بعد در کانادا حساب باز کنید و باقی مانده را از طریق صرافی های معتبر حواله کنید البته اگر دلار اسکناس دارید این توصیه کمی هزینه بر است و البته وضعیت ارسال پول از طریق صرافها هم که این روزها نابسامان است ولی امیدوارم شرایط بهتر شود. در مورد اینکه چقدر پول نیاز دارید در ابتدای کار مقالاتی در سایت کنپارس هست.
۳- این تصور که هر پولی شما داشته باشید باید مالیات بدهید غلط است و اساسا این سوال با این فرض که هر پولی باید مالیات بدهد نوشته شده که فرض غلطی است در این مورد  این مقاله را در سایت بخوانید خیر مالیاتی تعلق نمی گیرد
۴- خیر به هیچ وجه لازم نیست آن مبلغ همراه باشد و بعد از ویزا موضوع منفی است

 

  1. هلن قديرى
    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۷:۰۶ | #1

    با سلام و تشکر بسیار بابت وقت و مساعدتهاى شما
    من براى فدرال ٢٠١۴ اقدام کردم و در ٢۶ ژانویه ٢٠١۵ فایل نامبر دریافت کردم. مین أپلیکنت خودم هستم براى خانواده سه نفره و اصلا از امتیاز همسر استفاده نکردم. دوماه پیش جدا شدم. میخواستم بدونم نبودن همسر ایا شانس پذیرش من رو باتوجه به مدرک و سابقه شغلى شان کاهش میدهد و دوم اینکه چه زمان و به کجا باید مدارک طلاق رو بفرستم. بسیار متشکرم

  2. ابی
    ۲۲ دی ۱۳۹۳ در ۱۹:۵۸ | #3

    با سلام جناب دکتر
    ما برای استارت آپ ویزای کانادا که حدود یک ساله قانونش اومده اقدام کردیم و تمام شرایطش رو کسب کردیم، از سرمایه گذار گرفته تا آیلتز.
    http://www.cic.gc.ca/english/immigrate/business/start-up/eligibility.asp
    فقط مونده proof of funds که باید برای یک نفر ۲۳ هزار دلار گواهی settlement funds داشته باشیم. وکیلمون میگه باید پول تو حساب بمونه ولی ما اینقدر نداریم که بتونیم بذاریم تو حساب، فقط در حد یک روز بتونیم تو حسابمون بذاریم و گواهی تمکن مالی بگیریم. تو سایت گفته نباید این پولو از کسی قرض کرده باشین!
    من دیدم همه همین کارو میکنند، حالا نمیدونم چرا باید پول تو بانک بمونه؟ واقعن باید بمونه یا وکیلمون داره سختگیری میکنه؟ نظر شما چیه؟

  3. سعید
    ۲۰ آبان ۱۳۹۳ در ۱۲:۰۸ | #5

    سلام جناب دکتر .من بهمراه همسر و فرزندم پارسال در کانادا لند کردیم و بعد از گرفتن پی ار برای ساماندهی کارها به ایران برگشته وتا یک ماه دیگر مجدد باز خواهیم گشت به کانادا .سوال من این است که این بار برای آوردن پول محدودیتی داریم یا نه ؟چون در سال گذشته پولی رو که باخودمون کانادا بردیم دوباره برگردوندیم و امسال دوباره باز میگردونیم البته زیر ۴۰ هزار دلار …تشکر بسیار وارادتمند شما

    • ۲۴ آبان ۱۳۹۳ در ۱۹:۰۸ | #6

      مشکلی نیست
      حتما در اظهار نامه ای که در هواپیما پر می کنید تیک بزنید که بالای ده هزار دلار با خود دارید

  4. حامد
    ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۷:۲۱ | #7

    سلام خسته نباشید
    ۱٫ رشته ام پرستاری هست چطو میتونم تو کانادا اقامت بگیرم؟
    ۲٫ مقدار پول همراه باید چقدر باشه؟
    ممنون میشم اگه پاسخ بدید.

  5. کورش
    ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۹:۲۰ | #9

    جناب آقای مختاری عزیز
    با سلام و تشکر از بذل توجه و تخصیص وقت جهت پاسخگویی به سوالات ما در زمینه مهاجرت که نشان از بزرگ منشی حضرتعالی است
    سوال من این است که من و همسرم قریب به ده روز دیگر در مونترال لند خواهیم داشت آیا امکان ایجاد یک دفتر تجاری برای ما مهاجران جهت صدور کالا از ایران وجود دارد ؟ آیا حضرتعالی در این زمینه و روشهای آن مشورت ارایه میدهید؟

  6. تينا
    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۷:۵۷ | #11

    با سلام و تشکر
    همسرم زودتر از ما به کانادا خواهد رفت و من و دخترم (۱۷ ساله)یک ماه بعد به کانادا خواهیم رفت . می خواهم ۴۰،۰۰۰ دلار که از بابت فروش خودرو و بازخرید خدمت دریافت کردم را همراه خودم ببرم آبا امکانژذیر است مشکلی پیش نمی آید؟

    • ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۶:۱۹ | #12

      چرا که نه

      فقط در فرمی که در هواپیما می گیرید اعلام کنید بیش از ۱۰ هزار دلار دارید

  7. پرهام
    ۷ مرداد ۱۳۹۳ در ۲۲:۵۹ | #13

    با سلام و تشکر از بابت راهنمایی های مفیدتان … سوالی داشتم
    من تازه به عنوان مهاجر وارد کانادا (کبک) شده ام . و همانطور که اطلاع دارین فرم B4 نیز به تازگی عوض شده و حداقل من در فرم جدید ندیم که گفته باشند در آینده چه اجناسی و یا چه مقدار پول قرار است با خود بیاورید تا مشمول معافیت مالیاتی شود. آفیسر نیز فقط از من پرسید فکر میکنی ارزش چیزی که اکنون با خود آورده ای حدود چقدر است که من به او گفتم …. سوال من به طور مشخص این است که:
    ۱- آیا اگر مقداری بار (وسایل شخصی) از ایران برای من بفرستند شامل مالیات میشود؟؟
    ۲- اگر من در آینده مجددا وارد خاک کانادا شوم میتوانم مبلغی کمتر از ۱۰۰۰۰ دلار بدون پرداخت مالیات با خود از بیاورم؟؟
    ۳- اگر به حساب من در کانادا و البته از خارج از ایران (به علت تحریم و …) پول حواله شود آیا شامل مالیات میشود ؟
    با سپاس از توجه شما

    • ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۴:۳۳ | #14

      فرم تغییری نکرده است ربطی هم به پولی که قرار است بیاورید ندارد
      اجناسی که می فرستید اگر وسایل شخصی شما باشد و در فرم آمده باشد هیچ عوارضی ندارد در بدترین حالت شما ۵٪ قیمت را خواهید پرداخت اگر نپذیرند که وسایل شخصی خود شماست
      ۲- پولی که متعلق به شماست و در آمد شا نبوده است مالیات ندارد در این زمینه مقاله نوشته ام بخوانید هر چقدر بخواهید می توانید بیاورید
      ۳- پول مالیات ندارد

  8. پویا
    ۳ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۰:۵۸ | #15

    باسلام خدمت شما دوست عزیز سوالی داشتم اگر کسی با ویزایی توریستی بیاد کانادا بعد درخواست پناهندگی کند ایا به ایشان پناهندگی می دهندایا امکاناتی در اختیارش میگذارند.ممنون میشم

  9. کامبیز
    ۲ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۴:۲۵ | #17

    سلام
    من هفته آینده قصد لند دارم. مقداری از پولم رو حواله کردم به حساب یکی از دوستانم. آیا لازم هست در ورود علاوه بر مبلغی که همراه داریم ، اون رو هم ذکر کنم؟

  10. فرناز
    ۳۱ تیر ۱۳۹۳ در ۰۴:۳۰ | #19

    با سلام

    با توجه به تغییر قوانین روزبه روز مهاجرت و مساله تحریمها با وجود مطالعه این مطلب و سوال و جوابها می‌خواستم بدونم که آیا مهاجرین در اولین ورود خود هنوز امکان همراه داشتن بیش از ۱۰۰۰۰دلار را دارند ؟چون پدر ومادرم برای اولین بار میخواهند لندد بشوند می‌خواستم با شما چک کنم که دچار دردسر نشوند.

    ممنون

  11. حمصام
    ۲۹ تیر ۱۳۹۳ در ۰۶:۵۱ | #21

    سلام جنا ب مختاری
    من به تازگی شنیده ام که کسانیکه بعد از جولای لند میکنند تا ژانویه سال بعد جزو روزهای اقامتشان محسوب نمیشود. یعنی شمارش سه سال از پنج سال برای پاسپورت. آیا این خبر موثق میباشد؟

    • ۲ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۵:۲۹ | #22

      در این مورد دو مقاله دارم بخوانید
      برای درخواست سیتی زن شیپ این روزها شمرده نمی شوند یعنی اگر از ۱۸۰ روز کمتر بوده باشید در سال معین

  12. pari
    ۲۱ تیر ۱۳۹۳ در ۰۱:۱۹ | #23

    salam.ma medical ro ferestadim montazer visa hastim,soali ke daram une ke hameye khanevade ba ham bayad landing konand ,ya be tor mojaza ham mishe?

    • ۲۵ تیر ۱۳۹۳ در ۲۰:۱۳ | #24

      لازم نیست همه با هم لند کنند ولی اعضای خانواده نمی توانند قبل از متقاضی اصلی لند کنند

  13. ebrahim
    ۲۰ تیر ۱۳۹۳ در ۰۸:۳۰ | #25

    با سلام خدمت جناب مختاری
    من حدود ۴ماه پیش ازمایشات مدیکال و اپدیت مدارک رو به ورشو ارسال کرده ام و پاسپورت من ۱۵ ماه بیشتر وقت نداشته است .و در حال حاضر در خواست تعویض گذرنامه را داده ام(البته بعد از گرفتن موافقت نامه از اداره گذرنامه)میخواستم ببینم ایا مشکلی برای زدن ویزا در پاس جدید پیش نمیاید.
    قبلا از جوابی که میدهید سپاسگزارم

برگه نظرات
1 2 711
دیدگاه ها مسدود است.