خانه > اضافه کردن همسر به پرونده, اعلام تغییرات به اداره مهاجرت, دریافت اقامت همسر > اظهار نامه مربوط به غیر همراه کردن فرزند و یا همسر

اظهار نامه مربوط به غیر همراه کردن فرزند و یا همسر

۲ مهر ۱۳۹۲

دوستی از من خواسته بود در مورد متن اظهارنامه ای که اداره مهاجرت از متقاضیانی که همسر و یا فرزند خود را از پرونده خارج می کنند در دسترس قرار دهم. خلاصه کلام اینکه اگر کسی فردی از افراد خانواده را از پرونده خارج کند و به طور کامل پرونده آن عضو بررسی نشود (به تعبیر قانون آن عضو examined نشود) بعدها امکان اسپانسر کردن آن عضو نیست

متن به شرح زیر است

D E C L A R A T I O N

I, ______________________________, declare that I have been fully informed that Section 117-9)(d) of the Immigration and Refugee Protection Regulations states that no foreign national may be considered a member of the family class by virtue of their relationship to a sponsor if the sponsor previously made an application for permanent residence and became a permanent resident and, at the time of that application, the foreign national was a non-accompanying family member or a former spouse or former common-law partner of the sponsor and was not examined.

 

I am aware that if I currently have a child who is not a permanent resident or citizen of Canada and if that child is not examined for the purposes of immigration to Canada, I will never be able to sponsor him or her in the future.

 

I am aware that if I currently have a spouse or common-law spouse who is not a permanent resident or citizen of Canada and if that spouse or common-law spouse is not examined for the purposes of immigration to Canada, I will never be able to sponsor him or her in the future.

Signed by: ___________________________________________

 

Witnessed by: _____________________________________________

 

Signed at: _______________________ on______________________ 20___

City/country Date

  1. نیلوفر
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ در ۰۶:۳۵ | #1

    سلام آقای مختاری
    ممنون از اینکه وقتتون رو می گذارید
    من ۶ سال پیش از طریق خود اشتغالی به همراه شوهرم و دخترم اقدام کردم و مصاحبه هم رفتیم و الان منتظر آپتودیت و مدیکال هستیم ولی همسرم از من رسما جدا شده و دختر ۵ ساله ام هم با او زندگی می کنه آیا من می توانم این پرونده رو ادامه بدم ؟ خودم مین هستم.
    با تشکر

    • ۲ شهریور ۱۳۹۴ در ۰۲:۳۶ | #2

      بله
      باید تغییرات را به اداره مهاجرت اعلام کنید
      بچه را با اجازه پدرش می توانید ببرید

  2. افسون
    ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ در ۱۱:۳۳ | #3

    با سلام مجدد
    جناب آقای مختار ی منو ببخشید که زیاد سوال میپرسم ممنون از صبر و حوصله شما
    .من فقط تا آنجا اطلاع دارم که ایمیل زدن مدارک کامله برای برسی فرستاده شده آنکارا …
    حالا سوال من اینه این پرونده ای که دست کم تا اینجای مسیر رو رفته اگ امروز شوهرم اقدام کنه آیا پرونده از همان مرحله قبل دوباره از سر گرفته میشود یا نها از اوله اول ؟ از نظر مدت زمانی میخوام بدونم .
    بی نهههههههایت سپاسگزارم .ًً

    • ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ در ۱۰:۵۱ | #4

      من متوجه نشدم شوهر شما چه اقدامی باید بکند
      قبلا اعلام کرده است که پروسه متوقف شود؟

      اگر پرونده بسته شده باشد که باید از اول اقدام کنید اگر بسته نشده می توانند درخواست ادامه بدهند
      اگر هم اساسا اطلاعی داده نشده و داستان میان خود شما بوده که سیستم کار خود را می کند

  3. افسون
    ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ در ۱۹:۰۷ | #5

    ببخشید .و آیا میتوان دوباره پرونده را به جریان انداخت؟و چقدر طول میکشد..دوست ما همزمان باما اقدام کرد ۴ماهه ویزای همسرش آماده شد!!

    • ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ در ۰۷:۴۳ | #6

      اینطور که نوشته اید نمی دانید وضعیت پرونده چیست

      پیگیری پرونده تنها با اراده و کمک همسر شما ممکن است

  4. افسون
    ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ در ۱۹:۰۴ | #7

    با سلام و‌عرض ادب
    جناب مختاری سعی میکنم وقت شما را زیاد نگیرم .شوهر من مقیم کاناداست پارسال برای من اقدام کرد در میانه راه قصد طلاق داشتیم .اما طلاق نگرفتیم..آیا با توجه به اینکه پرونده من ب تایید شده و به سفارت هم فرستاده شده بود ..ایشان میتوانند در میانه پروسه تقاضای توقف پرونده من را بدهند؟
    ۲_چطور اطلاع پیدا کنم ویزای من آمده یا نه
    ۳آیا میتوانم از سفارت کمک بگیرم؟چون ما طلاق نگرفته ایم
    به چه آدرسی باید میل بزنم؟
    کلا منو راهنمایی بفرمایید ممنون از لطف شما.

    • ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ در ۰۷:۳۷ | #8

      ۱- بله در هر زمان می توانند چنین درخواستی بدهند
      ۲- قاعدتا به ایمیلی که داده اید نامه می فرستند می توانید با شماره پرونده هم در سایت cic چک کنید
      ۳- چه کمکی منظور است

      به سفارت بگویید قصد طلاق بوده است پرونده تمام است فقط در مور وضعیت پرونده سوال کنید و توضیح اضافه ندهید

      ANKRAIMMIGRATION@international.gc.ca

  5. مریم
    ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ در ۰۱:۵۰ | #9

    با سلام و تشکر
    یکی از دوستان من که پی آر هست میخواهد برای فرزندش اسپانسر شود. آیا باید برای اسپانسر شدن در کانادا حضور داشته باشد یا از ایران هم میتواند اقدام کند؟

  6. مهری
    ۱۰ آذر ۱۳۹۳ در ۱۵:۳۰ | #11

    @علی مختاری
    از پاسختون ممنونم. فرمی که مخصوص بچه هست را لطف می کنید بگید چه نامی داره که از سایت بگیرم. هنوز مصاحبه نرفتم. کی پر کنم بفرستم بهتره؟
    خیلی سپاسگزارم

  7. محمد
    ۲۲ آبان ۱۳۹۳ در ۰۰:۵۳ | #13

    سلام. من و همسرم اخیرا ویزای ورود به کانادا را از آنکارا دریافت کردیم(فدرال اسکیل ورکر-۳۸ رشته ای ها). بعد از حدود دو هفته ایمیلی از CIC-Etobicoke Landings دریافت کردیم با عنوان
    Notice of permanent residence interview appointment.
    لطفا راهنمایی بفرمایید که
    ۱) آیا این بخشی از رویه کاری میباشد؟
    ۲) در نامه آورده شده که من و همسرم بایستی باتفاق در این مصاحبه حاضر شویم. این میسر نیست چرا که پس از دریافت ویزا و قطعی شدن موضوع مهاجرت همسرم به شدت دچار تزلزل شده و حتی به قیمت جدایی مایل به مسافرت نیست.
    ۳) تصمیم من برای مهاجرت و ورود به کانادا قطعی است. نگرانم که در صورت طلاق و حذف امتیاز همسر با مشکل مواجه شوم. با احتساب ۵ امتیاز همسر به حد نصاب لازم رسیده بودم.
    با تشکر

    • ۲۴ آبان ۱۳۹۳ در ۱۹:۱۹ | #14

      خیر
      این نامه ها را توجه نکنید
      اشکالی به نظر در سیستم ایجاد شده است
      دعوت به ثبت لندینگ است که عملا شما هنگام ورود در فرودگاه انجام می دهید
      بدون همسر هم می توانید لند کنید

  8. مهری
    ۲۳ مهر ۱۳۹۳ در ۱۹:۲۳ | #15

    سلام. ببخشید من مین هستم و فایل نامبر کیک را اول دسامبر ۲۰۱۳ دریافت کردم. پسر سه ساله دارم. همسرم به دلایلی از همراهی کردن با ما صرف نظر کرده. می خواستم بدونم می تونم بدون طلاق ایشونو بنا به درخواست خودش حذف کنم؟ امتیازم مجرد می شه با بچه؟ و اینکه در مصاحبه باید ایشون حضور داشته باشه یا من کلا مجرد محسوب می شم؟ برای بردن پسرم چه مدارکی رو باید از ایشون بگیرم که مشکلی بعدها پیش نیاد.
    از پاسختون خیلی ممنونم

    • ۹ آبان ۱۳۹۳ در ۱۶:۴۸ | #16

      در مورد فرزند ایشان باید به صورت محضری به شما اجازه خارج کردن بچه و اقامت دایم در کانادا را بدهند که فرم مخصوصی دارد
      در مورد خودتان بله امتیاز همسر را نخواهید گرفت
      بدون طلاق می توانید ایشان را غیر همراه اعلام کنید
      اگر همراهی کنند و مدیکال و این موارد را هم انجام دهند بسیار بهتر است

  9. Quebec
    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۰:۲۳ | #17

    با سلام
    من در پروسه مهاجرت مین هستم و ویزامون رو دریافت کردیم ولی به دلایلی همسرم نمیخواد با من لند کنه و در ضمن مهلت ویزا ما بسیار کمه عملااگه با من نیاد ویزاش اکسپایر میشه. میخواستم ببینم برای منمشکلی پیش نمی یاد اگه ایشون نیان. در ضمن ما اسکسل ورکر کبک هستیم.
    من کارم خیلی عجله ای اگه زودتر جواب بدین ممنون میشم.

  10. بیتا
    ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۷:۴۶ | #19

    با سلام ،

    }ناب آقای مختاری ، در کامنتهای قبلی این صفحه مشکلم را در رابطه با خترم مطرح کردم. فرمودید شخص مناسبی برای به عهه گرفتن وکالت این کار میشناسید.اگر به نظر شما ایشان میتوانند به من کمکی کنند لطفا بفرمایید و ایمیلی یا تلفن از ایشان بدهید که من تماس بگیرم ممنون میشوم.

    فقط سوال دیگری هم پرسیدم که بی پاسخ ماند،آیا برای مقطع کارشناسی،چون دخترم سال آخر دبیرستان است ،میشود پذیرش تحصیلی و ویزا تحصیلی متعاقبا گرفت؟
    ممنون میشوم این سوال را هم جواب بدهید.

    با تشکر
    بیتا

  11. shirin
    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۸:۰۶ | #21

    سلام و عرض ادب بعد از یک سال و اندی دوباره به وبلاگتون سر زدم همچنان مشغول به کار خیرتون هستید امیدوارم خداوند به شما سلامتی بده جناب دکتر سوالی از خدمتتون دارم امیدوارم مثل همیشه با راهنمایی های مفیدتون مشکل گشا باشید ۱ سال و ۳ ماهه پیش وارد کانادا شدم ،ایران ازدواج کردم و همسرم که کانادا زندگی میکرد اسپانسر من شد از ازدواج قبلی یه پسر ۱۳ ساله دارم که تحت حضانت پدرش در ایران زندگی میکنه به دلیل مخالفت همسر سابقم نتونستم که پسرم رو همراه خودم بیارم بعد از گذشت این مدت حالا پدرش راظی شده که من پسرم رو بیارم ، سوال من اینه که با شرایطی که من اینجا در کانادا دارم میتونم اسپانسر پسرم شم یا نه شرایط من در حال حاضر اینه :
    ۱) به تنهایی زندگی میکنم به دلیل شرایطی با همسرم زندگی نمیکنم اما هنوز اقدام به طلاق هم نکردم ( متاسفانه یکی از دلایل اختلاف ما پسرم هست همسرم با اینجا اومدن بچه ی من مخالفه )
    ۲) در حال حاضر شاغل نیستم و حدود ۲۰هفته هم از EI استفاده کردم که الان تموم شده
    ۳)در زمان جریان داشتن پرونده ی خودم با راهنمایی خوب شما از وکیلم خواستم که در پروندم ذکر بشه که من ی بچه دارم و به دلیل ممانعت پدرش نمیتونم با خودم بیارمش اون زمان بچه مدیکال داد البته بدون پاسپورت چون پدرش راظی به گرفتن پاسپورت نشد
    با این اوصاف میتونم برای بچم اقدام کنم ؟ اگه حتما باید شغلی داشته باشم آیا میزان در آمدش مهمه؟ کار part time هم باشه کافیه؟ این که جدا از همسرم بدون اقدام برای طلاق زندگی میکنم مشکلی برام ایجاد نمیکنه ؟ تمام سعی من حفظ این زندگیه البته در کنار بچه ام
    ممنون از وقت با ارزشتون که برای خوندن مطلب من گذاشتید بی صبرانه منتظر پاسختون هستم

    • ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۴:۲۲ | #22

      جدا بودن از همسرتان هیچ تاثیری در ماجرا ندارد

      کدام شهر هستید. برای جزییات با دفتر ن در مونترآل تماس بگیرید

  12. shirin
    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۷:۵۳ | #23

    سلام و عرض ادب بعد از یک سال و اندی دوباره به وبلاگتون سر زدم همچنان مشغول به کار خیرتون هستید امیدوارم خداوند به شما سلامتی بده جناب دکتر سوالی از خدمتتون دارم امیدوارم مسله همیشه با راهنمایی های مفیدتون مشکل گشا باشید ۱ سال و ۳ ماهه پیش وارد کانادا شدم ایران ازدواج کردم و همسرم که کانادا زندگی میکرد اسپانسر من شد از ازدواج قبلی یه پسر ۱۳ ساله دارم که تحت حضانت پدرش در ایران زندگی میکنه به دلیل مخالفت همسر سابقم نتونستم که پسرم رو همراه خودم بیارم بعد از گذشت این مدت حالا پدرش راظی شده که من پسرم رو بیارم حالا سوال من اینه که با شرایطی که من دارم میتونم اسپانسر پسرم شم یا نه شرایط من در حال حاضر اینه :
    ۱) به تنهایی زندگی میکنم به دلیل شرایطی با همسرم زندگی نمیکنم اما هنوز اقدام به طلاق هم نکردم ( متاسفانه یکی از دلایل اختلاف ما پسرم هست همسرم با اینجا اومدن بچه ی من مخالفه )
    ۲) در حال حاضر ش

  13. Roya
    ۸ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۹:۵۰ | #24

    سلام آقای دکتر .من از موکلین سابق شما هستم که شما زحمت کشیده پرونده مرا به سرانجام رسانیدید که از این بابت بسیار سپاسگزارم .مشکلی داشتم که با دفتر تهران تماس گرفتم دقیقا نمیدانستند چه باید بکنم.من ویزا را با پیک شما دریافت کردم متاسفانه زمان سفر من با انقضا پاسپورت همخوانی نداشت که کمتر از ۶ ماه بود پاسپورتها تعویض شد الان من نمیدانم برای renew کردن ویزا باید چکار کنم با دفتر تماس گرفتم …

    • ۸ بهمن ۱۳۹۲ در ۲۳:۴۸ | #25

      راه ارتباطی موکلین با بنده وبلاگ نیست و باید ایمیل بزنید و یا از طریق دفتر اقدام کنید

  14. بیتا
    ۷ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۳:۴۴ | #26

    با سلام،

    من مشکلم را در رابطه با دختم مطح کردم که در زمان اعلام سفارت برای دیافت ویزا ایشان پاسپوتشان expireشده بود و اینکه حال چه راهی دارم ،چون اسپانسر کدن ایشان مستلزم این است که من به تنهایی به آنجا بروم و درآمد داشته باشم تا بتوانم اقدام کنم.جواب دادید که باید وکیل بگیم پیگی شود که آیا امکان دنبال کردن پرونده قبلی میباشد ؟و آیا راهی هست که سفارت بپذیرد تنها به دلیل عدم اائه پاس در مهات تعیین شده ،حال ویزا را بای ایشان صادر کند چون ایشان تمام مراحل مهاجرت را طی کرده اند از جمله مدیکال.
    سوالم این است که با توجه به جوابتان در کامنتهای بالا آیا شما میتوانید وکالت به عهه گرفته و این قضیه را پیگیر شوید ؟ آیا امیدی هست؟ و سوال بعد اینکه آیا میشود برای ایشان در صورت رد این مورد پذیرش تحصیلی برای مقطع کارشناسی گرفت؟
    با تشکر

    • ۸ بهمن ۱۳۹۲ در ۲۳:۵۴ | #27

      من متاسفانه فرصت پیگیری پرونده غیر روتین ندارم ولی می توانم فرد مناسبی را به شما معرفی کنم

  15. محمد علی
    ۳۰ دی ۱۳۹۲ در ۰۹:۳۳ | #28

    با تشکر از پاسخ شما
    در صورتی که اعلام کنم که در حال حاضر با همسرم زندگی می کنم و فرم Declaration معرفی شده در همین صفحه رو تنظیم کنم که حق Sponsor کردن همسرم رو از خودم صلب کنم؛ (گفتن واقعیت موجود)
    با توجه به اینکه مدیکال خودم و پسرم آمده و از من حکم Divorce تقاضا شده؛
    آیا برای پروندم مشکلی پیش می آید؟

    ممنونم از حوصله و توجه جنابعالی

    @علی مختاری

    • ۳۰ دی ۱۳۹۲ در ۱۶:۲۲ | #29

      غیر همراه کردن همسر شما را از ارایه مدیکال و عدم سو پیشینه ایشان معاف نمی کند تنها در صورت طلاق این موضوع حل می شود
      در صورت طلاق و یا غیر همراه کردن همسر رضایت محضری وی برای بردن بچه هم الزامی است

  16. محمد علی
    ۳۰ دی ۱۳۹۲ در ۰۹:۲۸ | #30

    با تشکر از پاسخ شما
    در صورتی که اعلام کنم که در حال حاضر با همسرم زندگی می کنم و فرم Declaration معرفی شده در همین صفحه رو تنظیم کنم که حق Sponsor کردن همسرم رو از خودم صلب کنم؛ (گفتن واقعیت موجود)
    با توجه به اینکه مدیکال خودم و پسرم آمده و از من حکم Divorce تقاضا شده؛
    آیا برای پروندم مشکلی پیش می آید؟

    ممنونم از حوصله و توجه جنابعالی

  17. محمد علی
    ۲۹ دی ۱۳۹۲ در ۰۸:۴۷ | #31

    دیدگاه شما پس از تائید مدیر سایت نمایش داده می شود.
    با تقدیم سلام و ادب
    بنده در مارچ ۲۰۱۰ فایل نامبر دوم خود را جهت مهاجرت از طریق Federal skilled worker دریافت کردم. در آن زمان از همسرم جدا زندگی می کردم و آپشن جدا از همسر رو همراه با ارایه یک برگه تعهد که نزد وکیل به انگلیسی تنظیم شد(در این نامه ذکر شد حضانت پسرم تا سال ۲۰۱۳ با مادر است) انتخاب کردم. پسری دارم که Jun 2006 به دنیا آمده و در آن تاریخ طبق قانون ایران حضانت با مادر بود و به اجبار آپشن با من Accompany نیست را انتخاب کردم. در حال حاضر نامه ای دریافت کردم که (Update IMM 0008 Generic Form) را از من می خواهد. من الان با همسرم زندگی می کنم اما ایشان اصلا حاضر به مهاجرت به کانادا نیست و در حال حاضر پسرم ۸ ساله هست و حضانتش قانونا با منه. به من توصیه شده همچنان خودم رو Separate اعلام کنم و با توجه به اینکه اصرار دارم پسرم را ببرم بزنم با من َAccompany هست. لطفا قبول زحمت کنین و به سه سوال من جواب بدین.
    ۱- آیا همچنان شرایط Separate رو اعلام کنم.
    ۲- آیا اونها بعدا از من تعهد محضری از طرف همسرم می خواهند، که با مهاجرت فرزندم مشکلی ندارد؟
    ۳- در صورت مثبت بودن پاسخ شما به سوال دوم و با توجه به اینکه همسرم چنین تعهدی تنظیم نخواهد کرد چطور پسرم رو با خودم باید همراه کنم.
    پیشاپیش از بذل عنایت و توجه جنابعالی سپاسگزارم.

  18. محمد علی
    ۲۵ دی ۱۳۹۲ در ۰۷:۰۱ | #33

    با تقدیم سلام و ادب
    بنده در مارچ ۲۰۱۰ فایل نامبر دوم خود را جهت مهاجرت از طریق Federal skilled worker دریافت کردم. در آن زمان از همسرم جدا زندگی می کردم و آپشن جدا از همسر رو همراه با ارایه یک برگه تعهد که نزد وکیل به انگلیسی تنظیم شد(در این نامه ذکر شد حضانت پسرم تا سال ۲۰۱۳ با مادر است) انتخاب کردم. پسری دارم که Jun 2006 به دنیا آمده و در آن تاریخ طبق قانون ایران حضانت با مادر بود و به اجبار آپشن با من Accompany نیست را انتخاب کردم. در حال حاضر نامه ای دریافت کردم که (Update IMM 0008 Generic Form) را از من می خواهد. من الان با همسرم زندگی می کنم اما ایشان اصلا حاضر به مهاجرت به کانادا نیست و در حال حاضر پسرم ۸ ساله هست و حضانتش قانونا با منه. به من توصیه شده همچنان خودم رو Separate اعلام کنم و با توجه به اینکه اصرار دارم پسرم را ببرم بزنم با من َAccompany هست. لطفا قبول زحمت کنین و به سه سوال من جواب بدین.
    ۱- آیا همچنان شرایط Separate رو اعلام کنم.
    ۲- آیا اونها بعدا از من تعهد محضری از طرف همسرم می خواهند، که با مهاجرت فرزندم مشکلی ندارد؟
    ۳- در صورت مثبت بودن پاسخ شما به سوال دوم و با توجه به اینکه همسرم چنین تعهدی تنظیم نخواهد کرد چطور پسرم رو با خودم باید همراه کنم.
    پیشاپیش از بذل عنایت و توجه جنابعالی سپاسگزارم.

    • ۲۹ دی ۱۳۹۲ در ۲۱:۴۷ | #34

      توصیه ای که دریافت کرده اید غلط است
      برای مشاوره باید تماس بگیرید باید پرونده شما و همه مدارک دیده و بررسی شود

  19. محمد علی
    ۲۵ دی ۱۳۹۲ در ۰۶:۴۵ | #35

    با تقدیم سلام و ادب
    بنده در مارچ ۲۰۱۰ فایل نامبر دوم خود را جهت مهاجرت از طریق skilled worker دریافت کرم. در آن زمان از همسرم جدا زندگی می کردم و آپشن جدا از همسر رو همراه با ارایه یک برگه تعهد که نزد وکیل به انگلیسی تنظیم شد(در این نامه ذکر شد حضانت پسرم تا سال ۲۰۱۳ با مادر است) انتخاب کردم. پسری دارم که Jun 2006 به دنیا آمده و در آن تاریخ طبق قانون ایران حضانت با مادر بود و به اجبار آپشن با من Accompany نیست را انتخاب کردم. در حال حاضر نامه ای دریافت کردم که (Update IMM 0008 Generic Form) را از من می خواهد. من الان با همسرم زندگی می کنم اما ایشان اصلا حاضر به مهاجرت به کانادا نیست و در حال حاضر پسرم ۸ ساله هست و حضانتش قانونا با منه. به من توصیه شده همچنان خودم رو Separate اعلام کنم و با توجه به اینکه اصرار دارم پسرم را ببرم بزنم با من َAccompany هست. لطفا قبول زحمت کنین و به سه سوال من جواب بدین.
    ۱- آیا همچنان شرایط Separate رو اعلام کنم.
    ۲- آیا اونها بعدا از من تعهد محضری از طرف همسرم می خواهند، که با مهاجرت فرزندم مشکلی ندارد؟
    ۳- در صورت مثبت بودن پاسخ شما به سوال دوم و با توجه به اینکه همسرم چنین تعهدی تنظیم نخواهد کرد چطور پسرم رو با خودم باید همراه کنم.
    پیشاپیش از بذل عنایت و توجه جنابعالی سپاسگزارم.

  20. محمد علی
    ۲۵ دی ۱۳۹۲ در ۰۶:۴۲ | #36

    با تقدیم سلام و ادب
    بنده در مارچ ۲۰۱۰ فایل نامبر دوم خود را جهت مهاجرت از طریق skilled worker دریافت کرم. در آن زمان از همسرم جدا زندگی می کردم و آپشن جدا از همسر رو همراه با ارایه یک برگه تعهد که نزد وکیل به انگلیسی تنظیم شد(در این نامه ذکر شد حضانت پسرم تا سال ۲۰۱۳ با مادر است) انتخواب کردم. پسری دارم که Jun 2006 به دنیا آمده و در آن تاریخ طبق قانون ایران حضانت با مادر بود و به اجبار آپشن با من Accompany نیست را انتخواب کردم. در حال حاضر نامه ای دریافت کردم که (Update IMM 0008 Generic Form) را از من می خواهد. من الان با همسرم زندگی می کنم اما ایشان اصلا حاضر به مهاجرت به کانادا نیست و در حال حاضر پسرم ۸ ساله هست و حضانتش قانونا با منه. به من توصیه شده همچنان خودم رو Separate اعلام کنم و با توجه به اینکه اصرار دارم پسرم را ببرم بزنم با من َAccompany هست. لطفا قبول زحمت کنین و به سه سوال من جواب بدین.
    ۱- آیا همچنان شرایط Separate رو اعلام کنم.
    ۲- آیا اونها بعدا از من تعهد محضری از طرف همسرم می خواهند، که با مهاجرت فرزندم مشکلی ندارد؟
    ۳- در صورت مثبت بودن پاسخ شما به سوال دوم و با توجه به اینکه همسرم چنین تعهدی تنظیم نخواهد کرد چطور پسرم رو با خودم باید همراه کنم.
    پیشاپیش از بذل عنایت و توجه جنابعالی سپاسگزارم.

  21. علی
    ۲۴ دی ۱۳۹۲ در ۰۱:۳۴ | #37

    @علی مختاری
    احساس میکردم به زودی پروسه پرونده اقامت خودم به اتمام میرسه (من June 2011 برای فردرال اقدام کردم و همچنان منتظر هستم)
    از ترس طولانی تر شدن پروسه مخصوصا به دلیل اینکه CSQ من تحت تاثیر قرار نگیره (CSQ بنده سال ۲۰۱۱ قبل از تغییر قوانین زبان فرانسه صادر شده)- همچنین به خاطر روند ساده تر اخذ CSQ برای همسرم تصمیم گرفتیمnon-accompanying اعلام کنیم و بعدا اسپانسر ایشون بشم. ضمن اینکه از استاتوس دانشجویی خودم هم برای spouse open work permit استفاده کنم (که موفق نشدم).
    از سوال شما اینچنین برداشت میکنم که اشباه کردم! با این وضع میخواستم بدونم چه مدت بعد از نهایی شدن پرونده خودم می توانم اسپانسر ایشون بشم؟ و اینکه کار بهتری میشه انجام داد؟
    منمون میشم از پاسختون

  22. علی
    ۲۲ دی ۱۳۹۲ در ۱۰:۲۳ | #39

    با عرض سلام
    من در مونترئال زندگی میکنم (studet visa)
    در حالی که پرونده اقامت کبک من در جریان بود (federal application: in process, medical tests received) به ایران رفتم و ازدواج کردم. ازدواج را اعلام کردم و همسرم را به عنوان non-accompanying depaendant به پرونده اضافه کردم. همسرم در ایران مدیکال داد و گواهی عدم سو پیشینه اش ارئه شد. میخواستم بدونم چه مدت بعد از نهایی شدن پرونده خودم می توانم اسپانسر ایشون بشم؟ آیا با فاصله اندکی بعد از اینکه land کردم میتوانم اسپانسر همسرم شوم یا زمان معینی از land کردن خودم باید سپری شود؟

    با تشکر

  23. بیتا
    ۲۱ دی ۱۳۹۲ در ۰۴:۴۳ | #41

    با سلام ،

    مممنونم از اینکه به سوالم جواب دادید ،فقط سوال اصلی اینکه آیا امکانی برای پیگیری پرونده قبلی وجود ندارد چون من قبل از اتمام تاریخ مدیکال ایشان(یک سال) ،به آنکارا مراجعه و در خواست دادم و بعد آنها بعد از ۲ هفته گفتند به ورشو مراجعه کنم،با توجه به این سابقه در کل اگر کسی زمانی که سفارت اعلام میکند برای ویزا به آنجا مراجعه کنید، به هر دلیلی در مهلت تعیین شده نشود به سفارت مراجعه کنید ،آیا کلا پرونده از بین میرود و راهی برای پیگیری نمیماند؟آیا راهی هست که وکیل بتواند پیگیری کند؟ ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید

  24. بیتا
    ۱۷ دی ۱۳۹۲ در ۱۱:۲۳ | #43

    با سلام ،
    جناب آقای مختاری ،من به مشکلی در مود ویزای مهاجرت دخترم که در حال حاضر ۱۸ سال دارد برخوردم ،ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید.
    جریان این است که من متارکه کردم حدود ۵ سال پیش و حضانت دخترم به عهده من بود و من دخترم را در پرونده مهاجت skill worker که خودم main applicant بودم نگه داشتم و تا مرحله مدیکال را هم در آذر ۹۱برایش انجام دادم و در اردیبهشت ۹۲ ،نامه ای برای مراجعه به آنکارا و دریافت ویزا هر دوی ما آمد ولی در آن زمان پاسپورت دخترم باطل شده و من نتوانستم به دلایلی پاس جدید برایش بگیرم و آنها فقط ویزای خودم را در آنکارا به من دادند که تا آخر آبان ۹۲ وقت داشت و من به ناچار در ۲۰ مهر ۹۲ لندینگ در تورنتو داشتم چون پرونده من مربوط به فدرال بود و دخترم در ۵ آبان ماه که ۱۸ سالش شده بود و من توانستم برایش پاس جدید بگیرم و بعد به آنکارا درخواست ویزا برای ایشان دادم که گفتند چون پرونده شما در ورشو بوده به آنجا مراجعه کنید و بعد از طرح درخواست با ایمیل به ورشو ،آنها جواب دادند که پرونده شما بسته شده و امکان صدور ویزا برای بچه نمیباشد و باید از طریق اسپانسری اقدام کنید،میخواستم راهنمایی بفرمایید که آیا واقعا راهی برای پیگیری ویزای ایشان از طریق پرونده قبلی وجود دارد ؟ و اینکه برای اسپانسر شدن من حتما باید تنها در تورنتو زندگی و درآمد داشته باشم تا بتوانم برای ایشان اقدام کنم؟
    خواهشا اگر راهی برای پیگیری پرونده و درخواست ویزا برای ایشان هست بفرمایید چون من واقعا امکان رفتن بدون ایشان راندارم چون نمیتوانم دخترم را اینجا تنها بگذارم و فقط به خاط ۶ ماه برای دریافت پاس ، اینها به من جواب رد میدهند البته نمیدانم کسی که ایمیل را جواب داده تا چه حد درست پاسخ داده است
    با تشکر از راهنماییهای شما
    بیتا

  25. Fariba
    ۱۲ دی ۱۳۹۲ در ۱۱:۳۲ | #45

    بسیار بسیار سپاسگزارم از وقتی که در اختیار من گذاشتید.ضمنا معذرت میخواهم اینقدر استرس داشتم که فراموش کردم سال نو میلادی را به شما ،خانواذه محترم و همگاران گرامیتان تبریک بگویم .سالی سرشار از سلامتی ،موفقیت و شادی برایتان آرزومندم.

  26. Fariba
    ۱۲ دی ۱۳۹۲ در ۰۹:۱۲ | #47

    ببخشید آقای دکتر من دقیقا متوجه پاسخ شما نشدم اگر لطف بفرمایید دقیقتر توضیح بفرمایید ممنون میشم.اولین پرسش اینه که میتوانم در این شرایط کارت پی آر را دریافت کنم و دومین پرسش در مورد امکان اسپانسر شیپ شدن برای همسرم است و سومین پرسش اینه که چه مدت طول خواهد کشید که همسرم به ما بپیوندد.باز هم سپاسگزارم

    • ۱۲ دی ۱۳۹۲ در ۱۱:۰۰ | #48

      بله می توانید کارت بگیرید و اگر همسرتان نیاید و ویزا باطل شود هم می توانید بعدا اسپانسر کنید ایشان را. درمورد زمان هم شرمنده اصلا نمی توانم حرفی بزنم
      اگر مشکل موقتی است بفرمایید بیایند لند کنند و برگردند و براب خود دردسر نخرید

  27. Fariba
    ۱۰ دی ۱۳۹۲ در ۱۱:۳۱ | #49

    Fariba :
    آقای دکتر مختاری عزیز٫من مین اپلیکنت هستم.ویزای اقامت من همسرم و پسرم را دریافت کرده ام.اگر من و پسرم در زمان validity ویزا لند کنیم و همسرم نتواند به دلایلی در این زمان لند کند کارت پی آر را من و پسرم دریافت میکنیم ?و بعد از سکونت در کانادا من میتوانم برای همسرم اسپانسر شیپ اقدام کنم اگر میشود چه مدت زمان میبرد که همسرم بتواند به ما ملحق شود.ممنون

  28. Fariba
    ۱۰ دی ۱۳۹۲ در ۱۱:۳۰ | #51

    آقای دکتر مختاری عزیز.من مین اپلیکنت هستم.ویزای اقامت من همسرم و پسرم را دریافت کرده ام.اگر من و پسرم در زمان validity ویزا لند کنیم و همسرم نتواند به دلایلی در این زمان لند کند کارت پی آر را من و پسرم دریافت میکنیم و بعد از سکونت در کانادا من میتوانم برای همسرم اسپانسر شیپ اقدام کنم اگر میشود چه مدت زمان میبرد که همسرم بتواند به ما ملحق شود.ممنون

  29. ۲۵ آذر ۱۳۹۲ در ۰۵:۲۸ | #52

    با سلام حتی اگر در تمام آزمایشات پزشکی و عدم سوئ پیشینه انجام داده باشد ؟

    • ۳۰ آذر ۱۳۹۲ در ۰۱:۲۲ | #53

      نه این ممنوعیت در مورد کسی است که وضعیتش بررسی نشه باشد کسی که این مراحل را طی کند ممکن است استثنا شود

  30. غزل
    ۱۳ آذر ۱۳۹۲ در ۱۸:۱۲ | #54

    آبا راهی هست که اسپانسر شد؟ چرا که وکیل که من داشتم گفت بعدا مشکلی نخواهیم داشت؟و در آنزمان ایشان passport نداشتن؟! به این دلیل اقدام نکردن

  31. ۲۶ آبان ۱۳۹۲ در ۰۵:۳۱ | #56

    سلام ، من ویزای مهاجرت برای کبک گرفتم و ۱۰ سال هست که متاهل هستم در ابتدا همسر من بدلایلی امکان اینکه در پرونده من باشد را نداشت که اخیرا مشکل حل شده است و در آن زمان برای فرم فدرال ایشان نامه ای را در دفترخانه امضا کردند که من را همراهی نخواهد کرد آیا من می توانم بعد از گرفتن PR به عنوان اسپانسربرای همسرم اقدام کنم؟

    • ۲۸ آبان ۱۳۹۲ در ۱۱:۰۳ | #57

      فرمی که امضا کرده اید برای همین بوده است که متوجه باشید بعدا نمی توانید ایشان را اسپانسر کنید

  32. غزال
    ۲۵ آبان ۱۳۹۲ در ۱۱:۴۴ | #58

    با سلام من ویزای مهاجرت کبک دریافت کردم و زمانی که من اقدام به مهاجرت کردم همسر من امکان همراهی نداشت و در پرونده بود ولی قرارا نبود همراهی کند و برای فرم های فدرال مجبور شدیم ایشان در دفتر خانه تعهد دادندکه من را همراهی نخواهد کرد و اکنون مشکل همسر من حل شده است آیا من بعد از دریافت PR می توانم برای ایشان اسپانسر شوم؟

  33. منا
    ۱۶ مهر ۱۳۹۲ در ۰۴:۳۲ | #59

    آقای دکتر این خانم بعد از قبولی آقا به پروندشون اضافه شدن آیا باز هم از نظر امتیاز تاثیر گذار هستند؟
    اگر قبل از اومدن ویزا جدا بشن تاثیری از نظر زمانی برای گرفتن ویزای خود آقا داره؟

    • ۲۱ مهر ۱۳۹۲ در ۰۶:۲۸ | #60

      در مورد کبکی ها قبل و یا بعد از قبولی ندارد امتیازات در وضعیت جدید شمارش می شود

      موضوع مهمتر از دو سه ماه دیر و زود رفتن است

  34. arash
    ۱۴ مهر ۱۳۹۲ در ۱۶:۳۷ | #61

    با عرض سلام و تشکر از اطلاع رسانی جنابعالی
    من به همراه همسرم ویزای ورود برای اقامت را از آنکارا دریافت نموده ایم. نفر اصلی من هستم و هیچ امتیازی از ایشان برای اقامت نگرفته ام. الان در تهران ایشان زندگی مشترک را ترک نموده و قصد طلاق دارد. من هم میخواهم ایشان را از پرونده قبل و یا بعد از طلاق حذف کنم. با اینکه ایشان ویزا دارند آیا امکان حذف ایشان وجود دارد و جگونه؟
    خیلی ممنون

    • ۲۴ مهر ۱۳۹۲ در ۱۳:۱۳ | #62

      بله شما می توانید بدون ایشان هم البته لند کنید
      ولی اگر کبکی هستید باز هم دقت کنید

  35. atoua
    ۱۲ مهر ۱۳۹۲ در ۱۹:۴۲ | #63

    آقای دکتر با سلام
    اگر من برای باز کردن پرونده شوهرم را حذف کنم امتیاز مجرد یا متاهل برایم محاسبه میشود؟بدلیل جدایی در ضمن اگر امتیاز مجرد ها برایم محاسبه شود می توانم از امتیاز دو فرزندم که حضانتشان با من است نیز استفاده کنم

    • ۲۴ مهر ۱۳۹۲ در ۱۰:۴۳ | #64

      بله شما مجرد در نظر گرفته می شوید و امتیاز فرزندان هم ربطی به وجود شوهر ندارد
      می گیرید

  36. farhad
    ۱۰ مهر ۱۳۹۲ در ۲۳:۵۶ | #65

    با سلام و تشکر از اینکه وقت میکذارید. راهنمایی کنید که جطور میشه بی کیری کنم کهبرونده من کجاست

    • ۲۱ مهر ۱۳۹۲ در ۲۰:۰۶ | #66

      پرونده ۹۰ درصد در آنکاراست تعداد اندکی به پاریس رفته است
      به آنکارا ایمیل بزنید و از سرنوشت آن بپرسید آنجا نباشد می گویند
      یا با دفتر سیدنی یعنی CIO ایمیل بزنید

  37. ويدا
    ۷ مهر ۱۳۹۲ در ۱۳:۴۵ | #67

    با سلام و تقدیم ادب و احترام جناب دکتر اکر در سایت cic برای برونده ای نوشته شود decision made به جه معناست وایا فاصله dm تا امدن ویزا زیاد است با تشکر از وقتی که می کذارید

  38. هدی
    ۷ مهر ۱۳۹۲ در ۰۷:۲۰ | #69

    با عرض سلام
    جناب دکتر یه دنیا ممنون بابت خبر خوبی که در مورد پایان یافتن اعتصابها منعکس فرمودید.با این اوصاف آیا صدور مدیکالها هم مجددا از سر گرفته میشه؟(بنده جزو ۳۸ گانه های دفتر ورشو هستم)
    با سپاس

  39. فربد
    ۷ مهر ۱۳۹۲ در ۰۴:۳۶ | #71

    آقای دکتر مختاری سلام، خوش خبر باشید. این خبری که در مورد اتمام اعتصاب در سایت شرکت گذاشتید آیا شامل کبک و ترکیه هم میشه یا نه ؟ مرسی

    • ۹ مهر ۱۳۹۲ در ۰۱:۵۷ | #72

      مگر کبک اعتصاب بود؟
      ربطی به کبک نداشت کارمندان سفارتخانه ها اتعصاب کرده بودند که حل شد

  40. ali
    ۶ مهر ۱۳۹۲ در ۰۹:۲۱ | #73

    با سلام و تشکر دوباره از جوابتون

    من جزی ۲۹ رشته ای ۲۰۱۱ فدرال هستم. ولی این غیر همراهی که فرمودید چه جوری باید اقدام بکنم.آیا وقتی که ویزای خودم را گرفتم باید بگویم که اون همراه من نمی آید یا چی؟

    با سپاس دوباره

  41. منا
    ۶ مهر ۱۳۹۲ در ۰۵:۰۴ | #75

    با عرض سلام و ادب خدمت شما آقای دکتر عزیز
    من مواردی دارم که می خوام ازتون کمک بگیرم و میخوام برادرانه جوابهای منو بدین البته میدونم که همیشه شما این کارو میکنید و غیر از این نیست
    من با آقایی هستم که ایشون استارت پروندهشون در سال ۲۰۰۹ از طریق اسکیل ورکر زدند. ایشون با خانمی بودن که قرار بود با هم ازدواج کنند ایشون با اون خانم ازدواج صوری کردند یعنی فقط اسمها در شناسنامه اومد و در هیچ دفتر ثبتی ثبت نشد این خانم بعد از اینکه به خواستشون رسیدند و پرونده شون به پرونده این آقا اضافه شد از این آقا خواستند که با هم هیچ کاری نداشته باشند و به محض ورود به کبک از هم جدا شوند.ازدواجشون در سال ۲۰۱۰ وارد پرونده شد. من از سال ۲۰۱۰ با ایشون هستم .ایشون الان در صف انتظار دریافت ویزا هستند برای کبک سوالاتی که من از شما داشتم
    ۱-آیا به محض ورود میتونند جدا بشند؟
    ۲- آیا قوانین جدید اینکه باید ۲ سال با هم زندگی کنند و در صورت جدایی به مدت ۵ سال نمی تونند برای کس دیگری اقدام کنند شامل حال ایشون میشه؟
    ۳- بعد از جدایی میتونه برای من اقدام کنه و چقدر زمان میبره؟
    ۴- من چطوری میتونم ثابت کنم که این ازدواج در هیچ جایی ثبت نشده؟
    ۵- هر کاری که می تونم انجام بدم رو بهم بگید لطفاً و کمکم کنید چون من فقط از شما میتونم کمک بگیرم
    ممنونم از شما که اجازه میدین باهاتون صحبت کنیم و صبورانه جوابگو هستین.

  42. هدی
    ۴ مهر ۱۳۹۲ در ۱۵:۴۶ | #77

    با عرض سلام.
    جناب دکتر در ارتباط با مطلبی که در مورد شرایط دشوار دریافت حق شهروندی در وبسایت منعکس فرمودید میخواستم بدونم اگه کسی شرایط رو کسب کنه یعنی واقعا تعداد روزهایی که باید در خاک کانادا حضور میداشته در ۴ سال و باقی شرایط رو داشته باشه و اقدام کنه برای دریافت حق شهروندی میتونه بعد به کشورش برگردد؟چون اگه قرار باشه این رویه ۳ ۴ سال هم تاخیر داشته باشه و مجبور باشه بمونه تا حق شهروندی رو بگیره و بعد برگرده به کشور قبلی که خیلی سخته.آخه بنده شاید مجبور باشم بعد از تکمیل ۱۰۰۰ روز چند سالی به ایران برگردم.آیا این مساله در دریافت حق شهروندی میتونه برامون مشکلی درست کنه؟
    سپاس

    • ۵ مهر ۱۳۹۲ در ۲۲:۳۱ | #78

      بله می توانید هر چند که فراخوان شما برای امتحان با فرصت کم خواهد بود و باید بتوانید خود را برسانید

    • ۲۴ مهر ۱۳۹۲ در ۱۲:۱۷ | #79

      بله ممکن است هر چند که قرار نیست افراد برای گرفتن پاسپورت و بازگشت مهاجرت کنند
      متوجه منظور شما هستم ولی برای دولت کانادا این موضوع مهم نیست
      اگر قرار است برگردید خوب پاسپورت کانادا برای چه می خواهید

  43. ali
    ۴ مهر ۱۳۹۲ در ۰۹:۳۴ | #80

    با سلام و تشکر فراوان از دکتر مختاری

    من حدود ۵ ماه قبل مدیکال فرستادم آنکارا. اگر بخواهم موقع پاس ریکویست پاسپورت همسرم را برای ویزا نفرستم مشکلی برای ویزای خودم پیش می آید یا نه. چون می خواهیم از هم جدا شویم. با تشکر فراوان

  44. کاویان
    ۳ مهر ۱۳۹۲ در ۱۰:۵۳ | #82

    با سلام بر آقای دکتر
    فایل فدرال پرونده اینجانب در گروه کارکنان ماهر کبک مربوط به سال ۲۰۱۲ است. آپدیت مدارک را هم حدود ۴ ماه پیش به پاریس فرستاده ام.
    سئوالی دارم از خدمتتان که خوشحال خواهم شد مانند همیشه با لطف خود پاسخ دهید
    در شرکتی خصوصی کار می کنم و بنا شده است که چند ماموریت کاری به روسیه داشته باشم. آیا این ماموریتها به روسیه تاثیری در روند زمانی صدور مدیکال اینجانب خواهد داشت؟ آیا باید این مسافرتها را به پاریس اعلام کنم؟
    در کل, آیا به نظر شما برای ما که آپدیت فرستاده ایم دوباره خواهند پرسید که کجاها رفته اید؟
    ممنون از صبوری شما

    • ۵ مهر ۱۳۹۲ در ۲۱:۵۵ | #83

      اگر از شما آپدیت مجدد خواستند اعلام کنید در غیر این صورت لازم نیست
      اگر رسیدگی طولانی شود خواهند خواست ولی ایرادی هم ندارد روسیه مشکلی ایجاد نمی کند

دیدگاه ها مسدود است.