نیامدن همسر مهاجر به کانادا و تبعات آن

۱۷ مهر ۱۳۹۴

دوستی سوال کرده است که:

ویزای مهاجرت دریافت کردم  به اتفاق همسرم ولی همسر حاضر نشد با من به کانادا بیاید. من به کانادا رفتم و لندینگ را ثبت کردم و برگشتم. کار ما به طلاق کشید. حال سوالات من این است.

44342sgmqa77vvd

ترجمه رونوشت طلاقنامه رو باید به کجا ارائه کنم تا طلاق من تو کانادا ثبت بشه تا دولت کانادا من رو متاهل نداند؟
با توجه به اینکه ایشون از ویزا استفاده نکرده و وارد کانادا نشده و پاسپورت+ویزا+ landing paper  ایشون دست من هست ایا من میتونم با برگردوندن اونها به اداره مهاجرت کانادا ویزای ایشون رو باطل کنم و بعدا اگر با خانم دیگری در ایران ازدواج کردم بتونم بدون مشکل ایشون رو با خودم به کانادا ببرم؟ یا در این حالت هم دوباره  تا ۵ سال نمیتونم همسر جدیدی رو به کانادا ببرم؟

 

و اما پاسخ:

این دوست عزیز موضوعات متفاوتی را با هم مخلوط کرده اند.

اگر همسر مهاجر پس از صدور ویزای اقامت دایم از آمدن به کانادا منصرف شو.د و در زمان تعیین شده اقدام به آمدن به کانادا نکند ویزایش باطل می شود و. هیچ تاثیری در وضعیت اقامت متقاضی اصلی و دیگر افراد موجود در پرونده ندارد. نیازی هم نیست موضوع به جایی اعلام شود و یا اقدامی صورت گیرد

موضوع طلاق هم به دولت کانادا مربوط نمی شود ازدواج شما در کانادا ثبت نشده که لازم باشد طلاق در کانادا ثبت شود پس در این زمینه هم مشکلی نیست. طبیعی است در صورت ازدواج مجدد و تمایل به اقدام برای اسپاسنر کردن همسر جدید مدارک طلاق قبلی و ازدواج جدید باید به اداره مهاجرت فرستاده شود.

بحث ازدواج مجدد هم که دوست عزیز مطرح کرده است و موضوع ۵ سال هم با این داستان بی ارتباط است. ۵ سال منع برای آوردن همسر در حالتی است که یک مقیم دایم و یا سیتیزن کانادا همسر خود را اسپانسر کند. درحالتی که یک خانواده با هم مهاجرت می کنند موضوع اسپانسرشیپ مطرح نیست و این دو نباید با هم مخلوط شوند.

بنابراین پاسخ سوالات ایشان این است که ایشان لازم نیست هیچ اقدامی بکند نه لازم است اطلاعی به دولت کانادا بدهد نه لازم است مدارکی را باطل کند و نه منعی برای ازدواج مجدد و اسپانسر کردن همسر جدید دارد.

در صورت ازدواج مجدد و تمایل به آوردن وی به کانادا البته به شرط اینکه متقاضی مقیم دایم در کانادا باشد باید همراه مدارک لازم برای اثبات ازدواج جدید مدارک طلاق همسر سابق را هم ارسال کنند.

  1. شاه آبادي
    ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ در ۱۰:۵۴ | #1

    با سلام
    بنده از طریق ویزا دانشجویی اقدام کرده ام و الان باید امور ویزا انجام شود، منتها من متاهل هستم ولی نزدیک به ٨ ماه هست با همسرم ارتباطی ندارم و حتی ایشان را ندیده ام و فقط به خاطر شانس ویزا اقدام به جدایی نکردم با توجه به اینکه وکالت در همه امور از جمله طلاق و خروج از کشور از ایشان دارم حال به من گفته اند علاوه بر شناسنامه خودم و سند ازدواج به کپی شناسنامه همسرم هم احتیاج هست و من به هیچ وجه به آن آقا دسترسی ندارم حتی طلاق هم بدون حضور ایشان خواهد بود الان می خواستم بدانم آیا این مسئله صحت دارد؟ آیا راهی هست؟ یا بهتر است جدا شوم و بعد درخواست ویزا بدهم
    بسیار مضطرب هستم اگر بنده وا واهنمایی بارکایید ممنون می شوم

  2. رضا
    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ در ۰۰:۰۹ | #3

    جناب آقای مختاری ، با سلام و تشکر پیشاپیش از راهنمایی شما. من شهروند کانادا هستم از سال ۲۰۱۰ . در آگوست August 2015 در ایران با خانمی ازدواج کردم (فقط ازدواج ایرانی) . بلافاصله ایشان را اسپانسر کردم و ایشان در June 2016 وارد کانادا شدند . در August 2016 پس از ۷۰ روز اقامت کارت PR ایشان را گرفته و به ایران برگشتیم . به دلیل مشکل در ازدواج از هم جدا شده و در October 2016 با حکم دادگاه و بصورت توافقی طلاق محضری را ثبت کردیم . من پس از طلاق undertaking همسر سابقم را هنوز لغو نکرده ام . قصدم این بود که در هنگام حضور در کانادا در ماه June برای لغو اقدام کنم با توجه به conditional بودن اقامت ایشان . حالا با توجه به تغییر قانون و لغو شرط دو سال زندگی در April 2017 و این نکته که ما حدود ۷ ماه پیش از این قانون طلاق را ثبت کرده ایم وضعیت اقامت ایشان چه می شود ؟ مشکل من لغو اقامت ایشان نیست گرچه زندگی را برای من مثل کابوس کرده بود ! بلکه اسپانسر کردن همسر جدید در آینده (در صورت ازدواج مجدد) هست و این که همسر سابق در صورت ورور مجدد به کانادا حتما اقدام به گرفتن social assistance کرده و من به دولت کانادا بدهکار خواهم شد . برای خلاصی از این شرایط چه راه حلی پیشنهاد می کنید ؟ آیا می شود یک settlement agreement با همسر سابقم امضا کنم (تعهد محضری در ایران و ترجمه رسمی؟) که ادعایی نداشته باشند و متعهد باشند که از دولت کانادا social assistance نگیرند ؟ یا این که با توجه به وقوع طلاق ۷ ماه قبل از تغییر قانون هنوز می توانم با ارایه مدرک طلاق از تعهدات اسپانسرشیپ آزاد شوم و نیز بدون مشکل قانونی همسر آینده ام را اسپانسر کنم . کارت اقامت همسر سابقم هنوز نزد من هست و از تعهد سه ساله من هنوز دو سال دیگر باقی است .

    • ۶ خرداد ۱۳۹۶ در ۱۵:۱۰ | #4

      دوست عزیز
      شرطی در کار نیست
      تعهد شما هم به جای خود باقی است و قابل لغو نیست
      شما تا ۵ سال از تاریخ لندینگ ایشان امکان اسپانسر کردن همسر جدید ندارید

  3. باران
    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ در ۰۱:۴۴ | #5

    با سلام و خسته نباشید من برنده لاتاری و خانم هستم متأهل و صاحب فرزند ۶ساله هرسه الان ویزای امریکا برامون صادر شده ولی من و همسرم اختلاف داریم و من نگران ممنوع الخروجی خودم هستم ممکنه برای رفعش مجبور به طلاق بشم البته ویزای ما تا دوماه دیگه اکسپایر میشه اگر تا قبل از دوماه طلاق گرفتم آیا با همین ویزا میتونم برم ؟و بعد به سفارت اعلام کنم ؟چون تا سفارت بخواد جواب بده ممکنه ویزا اکسپایر شده باشه ؟آیا درصورتیکه مطلقه بودن و با توجه به اینکه ویزا لاتاری است و امتیاز بندی در آن مثل کانادا وجود ندارد که با حذف همسر تأثیری در پرونده من داشته باشد آیا سفارت این ویزا را باطل و ویزای دیگری باعنوان مطلقه به من میدهد؟

  4. باران
    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ در ۰۱:۳۴ | #6

    با سلام و خسته نباشید من برنده لاتاری و خانم هستم و متأهل و دارای فرزند دختر ۶ساله در حال حاضر ویزای امریکا برای هرسه صادر شده و تا دوماه دیگه اکسپایر میشه من و همسرم اختلاف داریم و من نگرانم که ممنوع الخروج بشم اگر قبل از لندینگ طلاق بگیرم تا رفع ممنوع الخروجی کنم و به سفارت اعلام کنم چه اتفاقی میافته تا سفارت جواب بده ممکنه ویزای من اکسپایر شده باشه چون ممکنه به روزهای آخر برسه ؟آیا با همین ویزا می تونم به امریکا برم و بعد به سفارت اعلام کنم ؟ در حال حاضر طلاقنامه ندارم چون برای طلاق اقدام نکردم و نمی تونم به سفارت هم اعلام کنم

  5. مهدی
    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ در ۰۶:۰۹ | #8

    سلام. من الان سه سال است که اقامت دایم در کانادا دارم. من به همراه همسر سابقم مهاجرت را انجام دادیم و در مونرتال لند کردیم. و اکنون از یکدیگر جدا شده ایم و در سفری به ایران از همدیگر طلاق گرفتیم. الان من میخواهم دوباره ازدواج کنم. چه اقداماتی بایست برای اخذ اقامت دایم همسر جدیدم انجام دهم. با تشکر.

    • ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ در ۲۰:۴۱ | #9

      ازدواج حضوری کنید و همه سوابق اشنایی را هم نگه دارید
      می توانید برای اسپانسر مردن همسر حدید از خدمات ما استفاده کنید

  6. لیلا میبدی
    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ در ۰۱:۰۶ | #10

    سلام آقای مختاری, خسته نباشید. 
    من از طریق اسپانسرشیپ همسر به مدت ۳.۵ سال به  کانادا اومدم همسرم سیتیزن کانادا بودن و برای من اقدام کردن و بعد از اینکه ۳ سال و ۶ ماه از ۶سال رو برای گرفتن سیتزنی رو پر کردم ، مجبور شدم برای مشکل که مریضی پدرم است به ایران برگردم،  همسرم هم همراه من به ایران اومدن . ما قبلا مشکلاتی با هم داشتیم و قبلا زمزمه های طلاق بین مون بود و در زمانی که در ایران که بودیم بالا گرفت و شدت یافت و ما تصمیم طلاق گرفتیم و همانجا طلاق ایرانی مون بصورت توافقی گرفتیم و من مجبورم چند ماهی دیگه بخاطر مریضی پدرم اینجا بمونم ، همسرم به کانادا برگشتن و ایشون الان در کانادا هستن و الان مدعی هستن می تونم با اعلام مدارک طلاق ایرانی ما در کانادا  pr منو باطل کنن و من دیگه نمی تونم به کانادا برگردم چون ایشان اسپانسر من بودن . حالا سوال من اینکه ایشان می تونن این کار و بکنن یا نه ؟ اگر می تونن من باید چیکار کنم در ضمن الان اصلا با توجه به شرایط پدرم که بیماری ناعلاج دارن نمی تونم سریعا برگردم کانادا و باید چند ماهی رو پیشش ون بمونم.
    لطفا منو راهنمایی کنید  .
    تشکر از لطفا تون

    • ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ در ۲۱:۳۷ | #11

      خیر
      جای نگرانی نیست و ایشان به هیچ عنوان قادر به گرفتن اقامت دایم شما نیستند
      قانون چنین قدرتی را به کسی نداده است
      بدون نگرانی به کانادا بیایید

  7. حميد
    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ در ۱۷:۰۶ | #12

    با سلام و احترام و تشکر فراوان از خدمت شما.
    من ۴.۵ سال پیش لند کردم ولى همسر من به خاطر مشکلا تى که با هم داشتیم لند نکرد و بعد از خروج من از ایران من را ممنوع الخروج کرد.
    من هم متقابلاً ایشان را ممنوع الخروج کردم و ایشان نتوانست که بعد از من نیز لند کند و ما در چهار سال گذشته هیچ ارتباطى با هم نداشته ایم ولى به خاطر بحث مهریه طلاق نیز هنوز ثبت نشده است:
    ١. آیا ایشان میتواند در پروسه شهروندى من در حال حاضرایجاد مشکل کند یا خیر؟
    ٢. اگر ایشون به هر نحوى به کانادا سفر کند (توریست ویزا) چه حق و حقوقى نسبت به من دارد؟ آیا همسر من شناخته شده و میتواند ادعاى حق و حقوق و کسب اموال من را بکند یا اینکه من از نظر دولت کانادا مجرد شناخته خواهم شد؟
    ٣. آیا راهى وجود دارد که من در کانادا بدون

    • ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ در ۲۱:۵۲ | #13

      ١- خیر
      ٢- ایشان همسر شماست تا طلاق نگرفته اید
      در مورد سوال دو و سه بهتر است با وکیل خانواده در کانادا مشورت کنید

  8. کامیاران
    ۲۵ دی ۱۳۹۵ در ۱۳:۵۸ | #14

    جناب آقای مختاری سلام
    ضمن تشکر از حسن توجه و حوصله شما در پاسخگویی به سوالات ، میخواستم من را هم راهنمایی بفرمایید.
    تقریبا ۲ سال پیش من و همسرم در کانادا لند کردیم و ایشون تا امروز در کانادا هستن و من چند نوبت به خاطر مسائل کاری به ایران سفر کردم و به خاطر مشکلات فیمابین ، ایشون بدون تقاضای طلاق در ایران یا کانادا ، من رو (به خاطر مباحث مهریه) ممنوع الخروج کردن.
    میخواستم سوال کنم :
    ۱) در حال حاضر ، جهت اطلاع رسانی به اداره مهاجرت ، لازمه من اقدامی بکنم؟
    ۲) آیا این زمان ممنوع الخروجی من در محاسبه زمان حضور در کانادا برای تمدید PR تاثیر داره ؟
    ۳) در صورتیکه پروسه طلاق در ایران انجام بشه و من بخوام مجدد ازدواج بکنم ، مطابق نظرات قبلی شما ، باید ۵ سال از زمان اولین ورود من به خاک کانادا گذشته باشه که بتونم برای همسر احتمالی آینده تقاضای اسپانسرشیپ بدم. در این مدت روش دیگه ای برای ورود و همراهی ایشون وجود داره ؟
    باتشکر فراوان

    • ۲۸ دی ۱۳۹۵ در ۰۳:۵۹ | #15

      ۱- خیر لازم نیست ولی مدارک دال بر ممنوعیت خروج را داشته باشید برای بعدها
      ۲- خیر ولی اگر پیش آمد برای استدلال چرایی نبودن می تواند استفاده شود در جلسه دادگاه اداری مربوطه
      ۳- خیر شما اسپانسر نشده بودید که لازم باشد صبر کنید هر زمان ازدواج کردید می توانید اقدام کنید شما با همسرتان با هم مهاجرت کرده اید و این با آن داستان متفاوت است

  9. آرمين
    ۵ مهر ۱۳۹۵ در ۱۲:۳۰ | #16

    سلام جناب مختاری
    بنده از طریق سرمایه گذاری کبک اقدام کردم تقریباً سه سال پیش . الان منتظر مدیکال هستم. اخیراً طلاق گرفتم و قصد ازدواج مجدد دارم . چه مدارکی باید آرائه بدم؟ پروسه پیش روی من چطور خواهد بود؟ آیا با همسر جدیدم میتونیم همزمان به کانادا مهاجرت کنیم؟ ضمنا من همسر سابقم رو دو سال پیش و بعد از مصاحبه از پرونده حذف کردم اما ماه گذشته طلاق گرفتیم.

    • ۵ مهر ۱۳۹۵ در ۱۶:۵۲ | #17

      اگر به زودی قرار است ازدواج مجدد داشته باشید ازدواج کنید و بعد مدارک طلاق و ازدواج را برای اداره مهاجرت کبک و نیز فدرال بفرستید تا برای همسر جدید سی اس گیو صادر شود و در پرونده فدرال هم منعکس شود
      پس از دریافت سی اس کیو هم باید آن مدرک را به سفارت کربوطه بفرستید
      ماسل بودید می توانید از خدمات دفتر ما استفاده کنید

  10. مجتبی
    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ در ۰۷:۳۷ | #18

    سلام جناب مختاری
    وقتتون بخیر
    من برای کبک اقدام کردم و مدارک آپدیتم رو هم ارسال کردم جدیدا با خانمی آشنا شدم و قصد ازدواج داریم . با توجه به اینکه ایشون کارمند دولت هستن و زیاد اهل ریسک نیستن
    پیشنهاد دادن که بعد از طی مراحل مهاجرت و لندینگ بتونن به ایران برگردند و تا حدود یک سال اینجا باشن که کارشون رو از دست ندن و به نظرشون پل های پشت سرمون رو خراب نکنیم
    نظرشون اینه که من در این یک سال در کانادا شرایطش رو فراهم کنم که با خیال راحت تری بتونیم زندگی کنیم
    سوالم اینه که اساسا همچین چیزی ممکنه و میشود همچین کاری رو انجام داد یا خیر
    متشکرم

    • ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ در ۱۴:۳۰ | #19

      بله مشکلی نیست ولی اضافه کردن ایشان به پرونده کبک باید با احتیاط صورت بگیرد بنابراین با مشورت دقیق ایشان را اضافه کنید
      بهترین راه این است که شما اقامت بگیرید بعد از لندینگ ازدواج کنید و همسر را اسپانسر کنید

  11. mery
    ۳ تیر ۱۳۹۵ در ۱۰:۵۱ | #20

    mery :
    سلام .خسته نباشید . من پی ار هستم و از طریق ازدواج اومدم ..۴سال میگذرد و میخواهم طلاق بگیرم .میدانم که ۵سال باید از لندینگم بگذرد. سوالم اینه ازدواج مجدد بعد از طلاق کی میتونم انجام بدم؟ و اسپانسر کسی شوم؟ شنیدم که ۳سال بعد از طلاق میتوانم ازدواج کنم و اسپانسر شوم؟! درسته یا غلط؟ یا چند ماه بعد از طلاق میتوانم اقدام کنم واسه ازدواج دوم؟؟ …. کمک کنید هر کسی چه اطلاعاتی میده
    ….

    • ۸ تیر ۱۳۹۵ در ۲۰:۵۱ | #21

      شما هر زمان خواستید می توانید ازدواج کنید ولی برای اسپانسر کردن فرد جدید باید ۵ سال از تاریخ ورود اولیه خود به کانادا صبر کنید

  12. mery
    ۱ تیر ۱۳۹۵ در ۱۴:۵۵ | #22

    سلام .خسته نباشید . من پی ار هستم و از طریق ازدواج اومدم ..۴سال میگذرد و میخواهم طلاق بگیرم .میدانم که ۵سال باید از لندینگم بگذرد. سوالم اینه ازدواج مجدد بعد از طلاق کی میتونم انجام بدم؟ و اسپانسر کسی شوم؟ شنیدم که ۳سال بعد از طلاق میتوانم ازدواج کنم و اسپانسر شوم؟! درسته یا غلط؟ یا چند ماه بعد از طلاق میتوانم اقدام کنم واسه طلاق …. کمک کنید هر کسی چه اطلاعاتی میده
    ….

    • ۳ مرداد ۱۳۹۵ در ۱۹:۴۶ | #23

      شما هر زمان بخواهید می توانید جدا شوید و ازدواج کنید
      برای اسپانسر کردن همسر جدید باید از زمان ورود اولیه شما به کانادا ۵ سال گذشته باشد

  13. پریسا
    ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ در ۰۸:۴۳ | #24

    با سلام، می خواستم اگر لطف بفرمایید ازتون خواهش کنم کمی در مورد تبعات طلاق (در صورت اسپانسر شیپ بودن) قبل از دو سال لازم برای زندگی مشترک، برای نفر اسپانسر شده، کمی توضیح بدید. مخصوصا این قضیه که همسر در چه شرایطی میتونه پی آر را لغو کنه؟ متشکرم

  14. علی
    ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ در ۱۵:۱۹ | #26

    علی مختاری :
    خیر
    ممکن نیست و ایشان نمی تواند کاری انجام دهد
    شما برای بازگشت به کانادا می توانید از سفارت درخواست تراول داکیومنت کنید و به کانادا بازگردید

    عذر بنده را بپذیرید بابت سوالات زیاد و تکرار سوال. با توجه به اینکه ما در کانادا فقط ده ماه با هم زندگی کردیم و در ایران به مدت شش ماه (منظورم زیر یک سقف است)، باز مشکلی پیش نمی آید و اینکه بنده در جایی خواندم که باید به مدت دو سال زیر یک سقف زندگی می کردیم آیا مشکل ساز نخواد بود؟ و سوال دیگر اینکه نامه به سفارت با چه موضوعی بهتر است باشد! آیا حقیقت را بنویسم یا اینکه اعلام مفقود شدن کارت اقامت را ذکر کنم! با تشکر فراوان از لطف شما و وقت گرانقدرتان. باز هم پوزش می طلبم

  15. علی
    ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ در ۱۹:۰۳ | #28

    عذر بنده را بپذیرید بابت سوالات زیاد. با توجه به اینکه ما در کانادا فقط ده ماه با هم زندگی کردیم و در ایران به مدت شش ماه، باز مشکلی پیش نمی آید و اینکه بنده در جایی خواندم که باید به مدت دو سال زیر یک سقف زندگی می کردیم آیا مشکل ساز نخواد بود؟ و سوال دیگر اینکه نامه به سفارت با چه موضوعی بهتر است باشد! آیا حقیقت را بنویسم یا اینکه اعلام مفقود شدن کارت اقامت را ذکر کنم! با تشکر فراوان از لطف شما و وقت گرانقدرتان. باز هم پوزش می طلبم

  16. علی
    ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ در ۱۸:۴۹ | #29

    با تشکر از شما

  17. علی
    ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ در ۱۷:۰۴ | #30

    با عرض سلام و خسته نباشید.
    قرض از مزاحمت این است که از شما راهنمایی در مواردی داشته باشم. بنده با همسرم در سال ۲۰۱۱ ازدواج کردم و ایشان اسپانسر من شدند که در تاریخ ۲۰۱۳ ویزای کانادا را دریافت کردم و به کانادا آمده و اقامت گرفتم. مدتی پیش ایشان طلب جدایی کردند و زمانی که بنده به قصد عظیمت به ایران وارد فرودگاه شدم متوجه شدم ایشان تمامی مدارک مرا که مربوط به کانادا می شود را برداشته، از جمله کارت اقامت و به ناچار کانادا را ترک کردم، ایشان ادعا میکنند که اقامت من را لغو و من را در لیست سیاه قرار داده اند، حال سوال بنده این است که آیا چنین چیزی ممکن است؟ اگر جواب منفی است، بنده باید چه گونه اقدام کنم و آیا اگر نیاز به وکیل است با توجه به اینکه من مقیم مونترال بودم شما وکالت مرا که خود خارج کانادا هستم را تقبل می فرمایید. پیشاپیش از شما کمال تشکر را دارم.

    • ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ در ۱۸:۲۸ | #31

      خیر
      ممکن نیست و ایشان نمی تواند کاری انجام دهد
      شما برای بازگشت به کانادا می توانید از سفارت درخواست تراول داکیومنت کنید و به کانادا بازگردید

  18. omid
    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ در ۱۶:۴۴ | #32

    سلام،

    اگر بنده PR داشته باشم، آیا می‌توان برای همسرم که در ایران است تقاضای ویزای دیدار، و نه مهاجرت بکنم؟
    متشکرم

  19. پرنيان
    ۲۲ دی ۱۳۹۴ در ۰۵:۵۱ | #34

    سلام و ممنون از توجه و لطف شما . من و همسر و پسرم در حال حاضر ویزای کانادا رو داریم از پروسه فدرال و هر سه قصد رفتن داریم . به دلیل اختلافات قبلی بین من و همسرم میخوایم طلاق توافقی انجام بدیم تا قبل از زمان پروازمون در ایران . مین اپلیکنت من هستم و اتفاقا می خواهم همسرم هم با ما بیاید و حداقل پی ار بگیرد و بعدش دیگر به خودش مربوط میشود. سوالم اینه که ثبت طلاق بعد از گرفتن ویزا و قبل از لندینگ شدن مشکلی برای همسرم ایجاد نمی کند ؟؟
    و اگر بعد از لندینگ و من خودم رو به دولت فدرال مجرد اعلام کنم آیا مشکل قانونی برایم پیش نمیاد‌؟؟

    • ۲۴ دی ۱۳۹۴ در ۲۳:۵۰ | #35

      در این صورت شما هم نمی توانید بروید و ویزای شما عملا باطل می شود

      هر گونه تغییر در وضعیت خانوادگی تا قبل از لندینگ باید اعلام شود اگر اعلام نشود که تبعات سنگین دارد اعلام هم بکنید ممکن است با توجه به تغییرات پرونده ویزای شما را باطل کنند
      اگر قرار است طلاقی اتفاق بیفتد و بر وضعیت اقامت شما اثر نگذارد باید بعد از لندینگ در کانادا باشد

  20. علی
    ۲۴ آذر ۱۳۹۴ در ۲۲:۵۲ | #36

    با سلام اقای مختاری با تشکر از زحمات شما , من الان ۳۶ روزه مدرک زبان tef فرستادم . اما وقتی زنگ میزنم میگه چیزی ثبت نشده . چه کاری باید بکنم. پست ارامکس مدرک بهشون تحویل داده . ممنون

  21. علی
    ۲۴ آذر ۱۳۹۴ در ۲۱:۱۲ | #38

    با سلام و خسته نباشید حضور جناب آقای مختاری
    قبل از هر چیز از اینکه مطلبم طولانی است عذرخواهی میکنم و از حسن توجه شما کمال سپاس را دارم.
    من سال ۲۰۱۰ برای نیروی متخصص کبک اقدام کردم و رفتم مصاحبه و قبول شدم و سی اس کیو دریافت کردم ولی چون متأسفانه پرونده ام را آقای عالم زاده (کلاهبردار معروف) باز کرده بود و بلای جعلی بودن مدارک که سر همه آورده بود مشمول من نیز شد من از ادامه کار منصرف شدم و مدارک برای فدرال و دریافت فایل نامبر فدرال ارسال نکردم ویک ایمیل به اداره مهاجرت کبک زدم و اتفاقات را توضیح دادم و درخواست کردم پرونده ام را ببندند ولی چون ایمیلی که من استفاده کردم با ایمیلی که آقای عالم زاده برای من درست کرده بود و با آن کارها را قبلا دنبال می کرد، آنها شک کردند و در پاسخ ایمیل من گفتند باید با همان ایمیل قبلی در ارتباط باشم و جوابی ندادند. بعد از آن رسوایی که جنابعالی بهتر می دانید و خوشبختانه پیگیری نمودید، دو بار برای من با فاصله حدود سه ماه نامه آمد که در نامه اول یکسری از مدارک را از بنده خواستند و من جوابی ندادم در نامه دوم هم گفتند به نظر آنها من در درخواست اقامت مدارک جعلی فرستاده ام (که البته درست بود) و از من خواستند از خودم با ارائه مدارک معتبر دفاع کنم وگرنه تا ۵ سال حق مهاجرت به کبک ندارم و من هم از آن تاریخ (اواخر ۲۰۱۱) هیچ جواب و مکاتبه ای نداشتم. حال سوال من این است که اگر من بخواهم الان از برنامه اکسپرس اینتری اقدام کنم آیا آن مورد ۵ سال شامل حالم می شود یا فقط در مورد کبک صدق می کند؟ و اگر اشکالی ندارد و من بخواهم اقدام کنم آیا لازم است اعلام کنم که قبلا در سیستم کبک سی اس کیو گرفته ام؟

  22. فرهاد
    ۲۲ آذر ۱۳۹۴ در ۲۰:۳۷ | #40

    با سلام.من در سیستم ورود پبیشتاز ثبت نام کرده ام و دارای امتیاز ۳۱۶ شدم .میخواستم بدونم آینده این سیستم در سال ۲۰۱۶ چه میشود.آیا در سال ۲۰۱۶ دوباره باید پروفایل ایجاد کنم.آیا سیستم جدیدی جایگزین این سیستم میشود؟

    • ۳۰ آذر ۱۳۹۴ در ۱۳:۵۰ | #41

      در این مورد به زودی مطلبی خواهم نوشت
      شرایط در این سیستم بسیار خوب خواهد شد و به زودی روش غالب اقدام این سیستم خواهد بود
      هر سال باید از نو پروفایل بسازید

  23. محمد
    ۱۸ آذر ۱۳۹۴ در ۰۵:۵۹ | #42

    سلام
    خانم من از دانشگاهی در مونترال پذیرش دکتری همراه فاند خوب گرفته ما دو فرزند خردسال هم داریم میخواستم بدانم آیا برای من و فرزندانم هم ویزای کانادا صادر خواهد شد و آیا من آنجا اجازه کار خواهم داشت . ممنون

  24. farzad
    ۱۰ آذر ۱۳۹۴ در ۰۸:۱۳ | #44

    با سلام
    آقای مختاری من یک سوالی از حضورتون داشتم
    من خودم pr دارم و از طریق اسپانسر شیب میخوام همسرمو ببرم کانادا من شنیدم تا قبل از اینکه کارش درست بشه امکانش هست که ویزای visitory براش بگیرم بیاد بعد زمانی که اونجا هست کار اسپانسر شیپش انجام بشه ؟
    آیا این امکان پذیره ؟

  25. محمد
    ۹ آذر ۱۳۹۴ در ۰۶:۰۴ | #46

    سلام آقای دکتر

    من به تازگی مقیم کانادا شده ام و در عین حال در آستانه ازدواج نیز هستم. با توجه به اینکه در حال حاضر پروسه اقامت همسر حدود یک سال زمان می برد
    ۱) آیا می توانم از طریق دیگری (تحصیلی یا ویزیتوری) برای نامزدم اقدام کنم و سپس در همین کانادا ازدواج کرده و پروسه اسپانسرشیپ را شروع کنیم که مدت کمتری از هم دور باشیم؟
    ۲) اساسا در چنین شرایطی با درخواست ویزای ویزیتوری موافقت میشه؟
    ۳) در صورت گرفتن ویزای تحصیلی و درخواست اقامت همسر در آینده، نمیگن که چرا از اول برای اقامت اقدام نکردین و تحصیل را فقط برای داخل کانادا بودن انتخاب کردین؟

    پیشاپیش از شما سپاسگزارم

    • ۱۴ آذر ۱۳۹۴ در ۰۵:۱۱ | #47

      ۱- بله می توانید ولی تا زمانی که ایشان در کانادا اقامت بگیرد سه سال طول می کشد کسانی که در کانادا هستند مدت انتظار بیشتری دارند
      ۲- ممکن است ولی قطعی نیست
      ۳- نه اگر این اتفاقات به ترتیبی که گفتید بیفتد مشکلی نیست

  26. نیما
    ۹ آذر ۱۳۹۴ در ۰۰:۰۵ | #48

    سلام,من الان ۲۶ ساله هستم و میخوام از طریقه تخصص اقدام کنم ۴ ساله دیگه,چون کسی که میخوام باهاش ازدواج کنم داره دکتراش رو شروع میکنه اینجا,رشته شون روانشناسیه,با توجه به فاکتور ها من دیدم ایشون الان حداقل رو داره از لحاظه امتیازی,بعد از ۴ سال امتیازه خیلی بالایی خواهد داشت و من هم از حداقل تا حده نسبتا خوبی رد شدم,من برق خوندم و کارم شبکه های کامپیوتری هست,ایشون هم میتونه پیشنهاده کار داشته باشه به احتماله زیاد اون موقع از نوعه کارهای تحقیقاتی,اگه هر دو اقدام کنیم و ایشون اوکی بشن و من نشم به خاطره تقاضاهای زیاد,میتونیم هر دو هم زمان بریم؟؟؟یا ایشون باید بره یه مدتی کارها رو اوکی کنه تا من بتونم برم؟اگه اینطوره چه مدت طول میکشه؟این سوال رو پرسیدم چون توی امتیاز ها در مورده همسر هم سوال شده و امتیاز داره,پس فکر میکنم قاعدتا همزمان میشه رفت!درسته؟

    • ۱۴ آذر ۱۳۹۴ در ۰۵:۱۳ | #49

      ازدواج کنید با هم بروید و یا اینکه یکی از شما اقامت بگیرد برگردد ازدو.اج کنید و بعد طرف دیگر را اسپانسر کند

  27. مهدیه
    ۲۴ آبان ۱۳۹۴ در ۰۶:۴۲ | #50

    با سلام
    خانواده سه نفری ما درحال تصمیم گیری و اقدام به مهاجرت به کبک هستیم .شرایطو امتیاز اولیه رو داریم . تنها یه سوال و اینکه همسرم کارمند رسمی دولت (شرکت نفت) میباشد .و در صورت رفتن اگر نخواهیم استعفا بدهد، و از مرخصی بدون حقوق استفاده کند ، بایستی مدت اقامت در آنجا چند ماه و یا چند سال باشد (متمادی یا متوالی) که ایشون بتونه اون مدت رو پر کنه

    • ۱۴ آذر ۱۳۹۴ در ۰۴:۴۳ | #51

      برای حفظ اقامت باید دو سال در ۵ سال باشید برای سیتی زن شیپ ۴ سال در ۶ سال
      لازم نیست متوالی باشد

  28. فرهاد
    ۱۵ آبان ۱۳۹۴ در ۰۸:۲۶ | #52

    سلام خسته نباشید
    میخواهم به کانادا مهاجرت کنم خودم عضو اصلی فدراسیون جهانی ناشنوایان هستم به کمک کانون ناشنوایان کانادا نیاز دارم چون انها به معلولان خودمات زیادی میدهند
    خودم پرسنل خدماتی پیمانکار در ایران خودرو کار میکنم سالها قبل مکانیکی و جوشکاری کار میکردم
    خواهشمند است کمک کنید تا دیر نشده از ایران برم به فکر اینده پسرم هستم
    از راهنمایی شما سپاسکذار میشم

  29. امیری
    ۱۲ آبان ۱۳۹۴ در ۰۸:۵۱ | #54

    با سلام . احترام. جناب مختاری گرامی, آیا از وضعیت پرونده های ارسالی مهاجرت خویشاوندی به سفارت کانادا در امان(اردن) اطلاعی دارید؟ آیا با آنکارا خیلی متفاوت است؟ از نظر زمان بررسی و سختگیری! منتظر شنیدن پاسخ شما هستم.

  30. جواد
    ۱۱ آبان ۱۳۹۴ در ۲۰:۲۶ | #56

    با سلام،
    من سی اس کیو گرفتم و مدارکم رو برای فایل نامبر فدرال فرستادم و می خوام تا چند ماه دیگه ازدواج کنم. به نظر شما پرونده من چه وضعیتی پیدا می کنه؟ یعنی اگر قبل از ویزا ازدواج کنم بهتره یا بعد از لندینگ؟

    • ۲۹ آبان ۱۳۹۴ در ۱۳:۱۲ | #57

      بسته به وضعیت پرونده شما دارد قاعده کلی وجود ندارد باید دید آیا در صورت اضافه شدن همسر همچنان نمره قبولی کبک را خواهید داشت یا خیر

  31. ليلي
    ۱۱ آبان ۱۳۹۴ در ۱۰:۲۸ | #58

    با سلام
    دیپلم من رساضی و رشته تحصیلی در دانشگاه مترجمی زبان می باشد آیا برای گذراندن دوره های رادیوتراپی در کانادا باید دیپلم تجربی داشت ؟

  32. فرید
    ۶ آبان ۱۳۹۴ در ۱۹:۰۹ | #60

    با سلام. من دارای مدرک لیسانس کامپیوتر ، ۳۳ سال سن، دارای پروانه کسب معتبر، سطح زبان تقریبا متوسط، سرمایه حدود ۱۵۰۰۰۰ دلار و خانومم مدرک فوق لیسانس مدیریت (با زیر نمرات عالی. و ۲ مقاله به ثبت رسیده، سابقه کار در بیمه ( خسارت)، اخذ مدارک مدیریتی، ۲۷ ساله، سطح زبان تقریبا ایلتس ۵ به بالا، هر دو مدرک دوره مقدماتی هواپیمایی هما رو هم اخذ کردیم و… ،راهنمایی بفرمائید به چه طریق میتوان برای اقامت اقدام کرد.
    لطف میکنین ممنون از راهنمایی شما

  33. عليرضا سليماني
    ۵ آبان ۱۳۹۴ در ۰۶:۵۱ | #62

    با سلام خدمت دوست عزیز جناب مختاری ، حالا اگه برعکس شد و متقاضی اصلی بعد از صدور ویزا تمایل به رفتن نداشت شرایط به چه صورت می شود و خانواده اش در چه شرایطی قرار می گیرند واقعا بعد از این همه سال شرایط زندگی تغییر کرده و گاهی ادم به این فکر میوفته که قید ١٢٠٠٠٠$رو بزنه و کلا فکر مهاجرت رو از سر به در کنه ./ممنون می شم که پاسخ بفرمایید

    • ۱۱ آبان ۱۳۹۴ در ۱۵:۴۰ | #63

      اگر متقاضی اصلی به هر دلیلی نرود هیچیک از اعضای خانواده نمکی توانند از ویزا استفاده کنند

  34. فرهاد
    ۳۰ مهر ۱۳۹۴ در ۱۳:۵۲ | #64

    با سلام من سال گذشته آبان ماه درخواست فدرال خودم را ارسال کردم و اسفند ماه تست مدیکال دادم و پرونده رفت برای security check، با توجه به اینکه رزومه و فایل پزشکی خودم رو در اردیبهشت ارسال کردم هنوز نتیجه ای رو دریافت نکردم ، بطور معمول این مرحله چقدر طول میکشه وآیا نیاز به پیگیری خاصی از طرف من برای تسریع کار هست ؟

  35. فرشته
    ۲۴ مهر ۱۳۹۴ در ۱۵:۳۵ | #66

    سلام و وقت به خیر ،
    قبلا هم به شما زحمت داده ایم . بیش از پنج سال پیش استانی اقدام کردیم . دو سال است که مدیکال داده ایم و باطل شده است. سال پیش برای مصاحبه به ورشو دعوت شدم و رفتم . نگرانی آنها ، این است که چون شغلم مرتبط با خبر ، رسانه و خبرنگاری است شاید کارها و همکاری های اطلاعاتی هم کرده باشم. چند روز قبل ایی میل دادند که باید CV کاملی بدهید و مشخص کنید دقیقا وظایف کاری شما چیست. معلوم است که هنوز برایشان همه چیز روشن نشده است. من صادقانه و شفاف همه چیز را توضیح دادم و نوشتم که به هیچ عنوان کار اطلاعاتی نداشته ام. لحن ایی میل هم نگران کننده بود. نوشته بود اگر تا ده روز کاری جواب ندهید پرونده بسته خواهد شد. به نظر شما می خواهند مردودمان کنند؟ اگر رد شدیم امکان اعتراض است؟ از توجه و حوصله شما بسیار ممنونم.

  36. گلشن
    ۲۴ مهر ۱۳۹۴ در ۱۱:۳۳ | #68

    سلام. آیا شرکت کنپارس برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا و گرفتن ویزای دانشجویی هم خدمات می دهد؟

  37. mehdi
    ۲۴ مهر ۱۳۹۴ در ۰۱:۰۱ | #70

    با سلام

    من از طریقه اسپانسرشیپ همسر می‌خوام در شهر کلگری لند کنم و همسرم هم آنجا زندگی‌ می‌کنه ولی‌ می‌خوام آدرس پستی برای کارت پی‌ آر را در تورنتو یا مونترال دهم

    آیا شدنی هست؟

  38. الهام اعلیخانی
    ۲۱ مهر ۱۳۹۴ در ۱۳:۴۶ | #72

    سلام اقای مختاری
    امن پزشک ۴۶ ساله با مدرک لیسانس اکوپانکچر از کانادا هستم.ا۲۰ سال سابقه کار در ایران و تهران دارم.متاهل هستم.برادرم دارا ی ویزای f1در امریکا است.
    سوالم این است که برای سرمایگذاری می توانم بیزینسی را در امریکا را ه بیندازم و از این طریق مهاجرت بگیرم؟ و ایا با مدرک طب سوزنی ام در امریکا کار کنم؟ و سومین سوال اینکه برادر من با ویزای f1قادر به کار برلی من در امریکا هست؟
    ممنونم از پاسخ شما و وقتی که می گذارید.

  39. بهنام
    ۲۰ مهر ۱۳۹۴ در ۱۰:۵۰ | #74

    با سلام اقای دکتر با تشکر از زحمات شما .فاصله مدیکال تا ریکوست چند ماه است ؟ ایا به نظر شما بعداز چندسال منتظر ویزا بودن خودمان برویم انکارا بهتر است یا پیکاپ کنیم؟

    • ۲۹ مهر ۱۳۹۴ در ۲۰:۰۴ | #75

      قاعده ویژه ای ندارد از یک ماه تا ۲۴ ماه

      وقتی نامه آمد فرقی نمی کند بروید یا کسی را بفرستید

  40. مریم
    ۱۹ مهر ۱۳۹۴ در ۰۶:۲۸ | #76

    سلام خسته نباشید ما الان حدود۶۰ روز است مدارکمون برای فدرال فرستادیم برای ولی خبری نشده است بعضی از دوستان که همزمان با ما فرستادن مدیکال هم دریافت کردند ما باید نامه پیگیری بزنیم ۲ ماه دیگه هم اسال می شود که csq دریافت کردیم

  41. فربد
    ۱۸ مهر ۱۳۹۴ در ۰۸:۳۱ | #78

    با سلام خواستم از خانم نادیا غیوری خواهش کدر صورت امکان نم مطلبی در مورد علوم آزمایشگاهی (که هم تکنیسین و هم تکنولوژیست دارد) در کبک مطلب بوبنویسند دا در مورد تایید مدارک دانشگاهی ایران در کبک و یا سایر استانها توضیح دهند. پیشاپیش تشکر میکنم.

دیدگاه ها مسدود است.