خانه > اضافه کردن همسر به پرونده, دریافت اقامت همسر > اضافه شدن به پرونده تقلبی به عنوان همسر و دو سوال دیگر

اضافه شدن به پرونده تقلبی به عنوان همسر و دو سوال دیگر

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲
این سوال از سوی دوستی مطرح شده است:
خانمی هستم با یک فرزند که  پذیرش تحصیلی و CAQ در مقطع کارشناسی ارشد از یک دانشگاه کبکی دارم و قرار است برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنم. از طرفی  قرار است به تازگی با آقایی که دارای CSQ است ازدواج کنم.
۱- اگر بتوانم از طریق تحصیلی ویزا دریافت کنم، آیا میتوانیم قبل از رفتن به کانادا با هم عقد کنیم؟ در این صورت باز هم باید برای اضافه شدن من و بچه به پرونده آقا مصاحبه مجدد می شویم؟
 مصاحبه قابل پیش بینی نیست و بسته به امتیازات پرونده دارد و تقریبا همیشه ممکن است داشتن یا نداشتن ویزای دانشجویی ربطی به این موضوع ندارد در ضمن به محض ازدواج قبل از استفاده از ویزا باید مراتب را به سفارت اعلام کنید.

۲-اگر بتوانم از طریق تحصیلی ویزا دریافت کنم، مسلما زودتر از آقا به کانادا میرسم، آیا این باعث نمیشود که روند پرونده آقا زودتر پیش رود و آقا هم زودتر به کانادا برسند؟
 خیر این موضوع هم ربطی به پرونده ندارد و هیچ تاثیری در سرعت کار ندارد

۳-در حالتی که اصلا به من ویزای تحصیلی ندهند ،بهترین زمان برای اینکه این آقا، مرا به پرونده اضافه کنند کی میباشد؟ باتوجه به اینکه این آقا ادعا دارند برخی از مدارک موجود در پروندشان تقلبی است و ترس از مصاحبه مجدد، بنابراین  از اضافه کردن من به پرونده به دلیل احتمال بررسی مجدد پرونده قبل از ویزا می ترسند. راهنمایی شما در این رابطه چیست؟
در مورد اینکه چه زمانی همسر به پرونده اضافه شود قبلا در همین وبلاگ نوشته ام بخوانید اما کسی که مدرک تقلبی داده است شانس گرفتن ویزا برای خودش هم بسیار کم است. احتیاط این است که ازدواج رسمی نکنند اگر آقا ویزا گرفت و آمد به کانادا ازدواج کنند و بعد اسپانسر خانم بشوند
  1. وحید
    ۲ دی ۱۳۹۳ در ۲۱:۳۸ | #1

    با سلام
    من اقامت دایم فدرال دارم و ساکن کانادا هستم. نامزدم ایران است و هنوز ازدواج نکرده ایم. نامزدم در حال اپلای برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های کانادا برای سپتامبر ۲۰۱۵ است. اگر او قبل از اقدام برای ویزای دانشجویی با من ازدواج کند، تاثیر منفی روی گرفتن ویزا دانشجویی دارد؟ اگر او بعد از اقدام برای ویزای دانشجویی با من ازدواج کند، می تواند با ویزای گرفته شده وارد کانادا بشود؟

    • ۲۴ دی ۱۳۹۳ در ۰۳:۰۷ | #2

      اقامت دایم فدرال چه صیغه ای است؟ اقامت دایم فرقی نمی کند فدرال غیر فدرال ندارد
      بله به همسر شما ویزا نخواهند داد تا ایشان را اسپانسر کنید
      ازدواج را باید اعلام کنند قبل از استفاده از ویزا

  2. مژده
    ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۹:۲۹ | #3

    با عرض سلام و احترام. همسر بنده از دانشگاه کنکوردیا (مونترال، کبک) در مقطع دکتری با فاند کامل پذیرش گرفته است. و بنده کارشناسی ارشد جامعه شناسی دارم. برایمان در مرحله CAQ چندین سؤال پیش آمده که اگر راهنمایی کنید ممنون می‌شویم. به نظر شما بهتر است همسرم در محله سوم CAQ دلیل حضور بنده در کبک (temporary foreign worker or visitor) را چه ذکر کند؟ به گونه ای که مرحله اخذ ویزا برای بنده بالاخص به لحاظ زمانی آسانتر باشد و همچنین بتوانم ویزایی به مدت زمان تحصیل ایشان اخذ کنم. آیا اگر ایشان در این مرحله temporary foreign worker را انتخاب کنند بنده باید درخواست ویزای open work permit بدهم ؟ البته بنده قصد ادامه تحصیل را دارم که فکر می‌کنم در صورت پذیرش از آنجا باید برای تغییر نوع ویزا اقدام کنم.

  3. حسن
    ۲۸ آذر ۱۳۹۲ در ۱۹:۴۹ | #5

    سلام آقای دکتر . یکی از دوستان به علت تقلب درارائه مدارک اخراج شده . آیا بعد ۲ سال از زمان اخراجش میتونه دوباره با مدارک صحیح تقاضای اقامت بده یا نه ؟

  4. بهروز
    ۳ مهر ۱۳۹۲ در ۰۸:۵۴ | #7

    آقای دکتر مرسی از جوابتون. یک سوال دیگه داشتم.
    آیا من میتوانم الان که ایران هستم به یکی از بستگان وکالت ازدواج بدهم و بعد از ورودم به کانادا، ازدواجم به صورت وکالتی انجام بشود (که مجبور نباشم واسه ازدواج برگردم ایران). آیا ازدواج وکالتی تاثیر منفی در پرونده اسپانسرشیپ نمیگذارد؟

  5. بهروز
    ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۸:۳۹ | #9

    سلام آقای دکتر
    من از طریق نیروی متخصص کبک اقدام کردم. تازه مدیکالم رو ارسال کردم و تحویل شده و منتظر pss request هستم. من الان نامزد کرده ام و هنوز عقد نکردم تا تکلیف مهاجرتم مشخص بشه.
    سوالم: برای اینکه نامزدم سریعتر وارد کانادا شود، آیا میتواند با ویزای دانشجویی وارد کانادا شود و آنجا ازدواج کنیم و مراحل اقامت دائمش را در داخل خاک کانادا انجام دهیم؟

  6. مهسا
    ۳ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۶:۲۱ | #11

    متشکر از پاسختون. مدارک باید از اینجا پست شود یا از ایران هم میشود؟اگه من در ایران باشم کسی میتواند ا زداخل کانادا پست کند؟

  7. مهسا
    ۳۰ تیر ۱۳۹۲ در ۰۱:۳۹ | #13

    سلام
    من درکانادا هستم و تا دو ماه دیگه کارت پی آر رو دریافت میکنم. آیا میتوانم به صورت غیابى عقد کنم و از اینجا براى همسرم اقدام کنم و بعد به ایران برگردم؟
    مرسی

    • ۳ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۴:۰۲ | #14

      می توانید ولی پروسه شما طولانی خواهد شد چون واقعی بودن ازدواج مورد سوال خواهد بود

  8. ل.ش
    ۷ تیر ۱۳۹۲ در ۱۳:۱۹ | #15

    سلام
    فوریه ۲۰۱۲ (پس از گرفتن سی اس کیو) فایل فدرال را دریافت کردم بعد برای پسرم از مدرسه بی سی اس در شربروک پذیرش گرفتم وآنها برایش سی ای کیو گرفتند پس با توجه به این مسئله فکر کردم مشکلی نیست که خودم تا پس از تعطیلات ژانویه وهمسرم برای یک ماه با پسرم برویم ودر خواست دادم پس از یک هفته همه را رد کردند دوباره ۲۲جون پرونده پسرم را تکی فرستادیم ومدرسه هم یک نامه با تائئد پرداخت پول از طرف ما واینکه مدیر مدرسه سرپرستی پسرم را قبول میکند پرونده را مجددا فرستادیم که امروز وارد هفته ۶ شده جواب ندادند .امکان دارد این دفعه پذیرش بیاید؟
    قبلا صمیمانه از شما متشکرم

  9. مریم
    ۵ تیر ۱۳۹۲ در ۰۹:۳۲ | #17

    با سلام
    ۱-اگر کسی درمصاحبه اسکیل ورکری کبک بخاظرنمره زبان رد شده باشد آیا می تواند تحصیلی اقدام کند (برای کالجهای کبک یا استانهای دیگر)؟

    و بعد درکانادا با کسی که تازه pr گرفته ازدواج کند؟
    ۲-اگر کسی بخواهد بلافاصله بعد pr ازدواج کند و اسپانسر شود میتواند دراستان دیگری زندگی کند فقط لندیگ کبک باشد؟و میتواند دانشجوی استان دیگری باشد وکار نکند؟یا کارجنرال داشته باشد؟

    با سپاس

    • ۱۱ تیر ۱۳۹۲ در ۱۴:۲۶ | #18

      ۱- بله می تواند
      ۲- بله همه اینها را می تواند
      پروژه ای طولانی با اما اگر بسیار
      زبان می خواندید راحتتر بود ضمن اینکه بدون دانستن زبان شانس گرفتن پذیرش و ویزا کم است

  10. مهدی
    ۲ تیر ۱۳۹۲ در ۱۵:۵۴ | #19

    سلام
    ممنون از پاسخهای شما
    خواهشمندم بفرمایید حداقل نمره TEF برای ارسال مدارک چند است.
    اگر یکی A1 مربوط به Ecoute و A1 مربوط به Parle را بگیرد آیا میتواند برای ارسال پرونده اقدام کند؟

    • ۲ تیر ۱۳۹۲ در ۱۶:۱۱ | #20

      حداقل ندارد باید امتیازات شما محاسبه شود
      البته با زبان ضعیف حتی با داشتن امتیاز بالا در مصاحبه مشکل خواهید داشت

  11. Saba
    ۲ تیر ۱۳۹۲ در ۰۵:۳۲ | #21

    سلام آقای مختاری،
    من ۳۰ اکتبر ۲۰۱۲ مدارک لازم رو برای اسپانسر همسرم ارسال کردم. اوایل دسامبر ایمیلی دریافت کردم مبنی بر اینکه شرایط اسپانسرشیپ را دارم و کیس ما به جریان افتاد و نوشته ای در صفحه کیس به این شرح درج شد:
    We sent you a letter on December 5, 2012 about the decision on your application. Please consider delays in mail delivery before contacting us.
    کیس ما در حال حاضر در جریان است ولی تا امروز هیچ خبری از نامه فوق نشده و این موضوع کمی نگرانم کرده. به نظر شما این تاخیر عادی ست؟ یا باید با cic تماس بگیرم؟ اگر باید تماس بگیرم ایمیل موثرتر است یا تلفن؟
    یک دنیا ممنون میشم اگر راهنمایی کنید.

  12. منا
    ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ در ۰۷:۰۲ | #23

    با سلام و خسته نباشید
    آقای دکتر عزیز من سوالاتی از خدمت محترمتون داشتم
    اول اینکه پس از لندینگ در کبک آیا می توان منتظر گرفتن کارت PR نشد و به ایران بازگشت و کارت را برایمان پست کنند؟
    بعد از گرفتن PR کارت تا چه مدت می توان خارج از خاک کانادا بود؟

    • ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ در ۲۲:۵۹ | #24

      بله می توان

      سه سال می توانید به کانادا نروید
      این همه مطلب در این زمینه نوشته ام بخوانید

  13. مهدی
    ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۳:۳۸ | #25

    سلام و ممنون
    ۱-آیا کسی که شهروند ایران است از طریق کشوری مثل هلند سریعتر می تواند ویزای ورود به کبک را بگیرد؟
    ۲-درصورتی که فردی برای Skill Worker اقدام کرده باشد و مدارک خود را فرستاده باشد آیا میتواند همزمان به صورت تحصیلی هم اقدام کند؟
    ۳-در صورتی که فردی دو همسر داشته باشد، سریعترین روشی که همسر دوم بتواند بصورت مستقل اقدام کند و وارد کبک شود چیست؟تحصیلی یا کارگر ماهر؟ امتیاز همسر دوم برای حالت کارگر ماهر میرسد و اکنون درحال امتحان TEFQ است.پیشنهاد شما در کل برای ورود همسر دوم به کبک چیست؟

    • ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ در ۲۲:۴۴ | #26

      ۱- ویزای کبک که وجود ندارد چون کبک کشور نیست اگر منظور اقامت از طریق استان کبک است فرق چندانی در زمان نمی کند
      ۲- بله می تواند
      ۳- ازدواج همسر دوم از نظر دولت کانادا و کبک به رسمیت شناخته نمی شود و قانونی نیست و هیچ امتیازی به وی نمی دهند. می تواند ظلاق بگیرد و به عنوان فرد مجرد اقدام کند

  14. علی جلالی
    ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۲:۵۷ | #27

    با سلام اقای دکتر

    بنده تازه مدیکال گرفتم و می خوام ازدواج کنم به نظر شما برم از کانادا درخواست بدم یا الان؟ رشته ام شیمی است

    • ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ در ۲۲:۲۸ | #28

      در این مورد مفصل نوشته ام در همین وبلاگ بخوانید
      بسته به امتیازات شما دارد

  15. منا
    ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ در ۰۹:۴۹ | #29

    سلام جناب آقای دکتر
    یک سوال از خدمتتون داشتم می خواستم بدونم که با توجه به شرایط جدیدی که کانادا در مورد ایران گرفته و روابط دیپلماتیک و تجاریشو با ایران قطع کرده آیا این روند تاثیری در امر مهاجرت و صدور ویزا برای ایرانیان داره؟و یا خیر؟
    با تشکر از شما

  16. هدیه
    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۷:۵۱ | #31

    سلام دکتر با راهنمایی های شما من به پرونده همسرم بعد از عقد اضافه شدم و الان مدیکالم اومده. سوالم اینه که چرا باز از من اپلیکیشن فی خواستند؟من خودم یک پرونده جدا داشتم. یعنی اون بسته می شه ؟ می تونم بهشون بگم که من یه بار پرداخت کردم؟

    • ۷ خرداد ۱۳۹۲ در ۰۲:۴۰ | #32

      آن پرونده شما بسته شده و برای اضافه شدن به همسر باید هزینه جدا بپردازید طبیعی است

  17. مهدی
    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۴:۵۰ | #33

    با سلام
    ۱-متقاضیانی که دارای دو همسر می باشند چگونه باید برای همسر دوم خود اقامت بگیرند؟
    ۲- آیا امکان دارد شوهر با یک همسر اقدام کند (بطور مستقل) و همسر دوم هم بطور مستقل دوباره با مدارک شوهر اقدام کند؟
    ۳-آیا راهکاری وجود دارد که همسر دوم خود اقدام کند و از مزایای شوهرش استفاده کند؟

  18. ز- مقدم
    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۲:۴۱ | #35

    سلام آقای دکتر . لطفا راهنمایی بفرمایید چک بانک درفت برای پرداخت لندینگ فی در وجه دولت فدرال کانادا درست است یا در وجه سفارت کانادا در پاریس؟

  19. Mahnaz
    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۰۵:۵۱ | #37

    علی مختاری :
    YOu have to send all requested documents including your spouse’s documents and mention on your cover letter that you will send them the new CSQ as soon as its available

    Dear Dr. Mokhtari,

    Thanks for your good comment. Just kindly note that I have paid process fee and landing fee to federal and now if I want to send all documents of my spouse to federal without new CSQ , what should I do for new needful payments? I am worried to pay 1040 dollar for my spouse without having green light from quebec.
    kindly advice

    regards,

  20. Mahnaz
    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۰۵:۴۹ | #39

    علی مختاری :
    YOu have to send all requested documents including your spouse’s documents and mention on your cover letter that you will send them the new CSQ as soon as its available

    Dear Dr. Mokhtari,

    Thanks for your good comment. Just kindly note that I have paid process fee and landing fee to federal and now if I want to send all documents of my spouse to federal without new CSQ

  21. fidim
    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۰۹:۵۷ | #40

    با درود برشما
    ضمن سپاس از راهنماییهای شما انسان شریف و مهربان
    آقای دکتر متقاضی کبک هستم و نامه آپدیت از دفتر پاریس برایم ارسال شده . سوالم اینست که در فرم imm0008باید دفتر مهاجرت رو پاریس ذکر کنم یا آنکارا؟
    باز هم از وقتی که میگذارید و پاسخ میدهید سپاسگزارم

  22. Mahnaz
    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۰۵:۰۱ | #42

    Dear Mr. Mokhtari,

    I have quebec file number dated 22 Nov 2010, yesterday I received my update email from Paris. I have got married 2 month ago and it’s about two weeks that I have sent all updated documents to Quebec to ask for CSQ of my husband. Now in this step (i mean request for update from Paris) what should I do?

    Thanks and Regards,
    Mahnaz

    • ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۶:۲۹ | #43

      YOu have to send all requested documents including your spouse’s documents and mention on your cover letter that you will send them the new CSQ as soon as its available

  23. علی رضا
    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۰:۳۲ | #44

    با سلام و تشکر فراوان
    بنده از موکلین شما نیستم و متقاضی کبک هستم برای من درخواست آپدیت مدراک از پاریس آمده است . با توجه به اینکه من بعد از مصاحبه در زمینه کاری خودم مشغول بکار نیستم و گواهی کار من مرتبط با رشته ام نیست آیا این مسئله برای قسمت فدرال مشکل ایجاد می کند .

    با تشکر

  24. shafagh
    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۰۴:۲۸ | #46

    سلام جناب مختاری
    ممنون از پاسخگویی شما
    من از موکلینتون هستم و یه سوال ازتون دارم.
    دوستی دارم که به تازگی براش آپدیت اومده از پاریس٫منتها در لاتاری برنده شدن و برای خرداد ماه میرن آمریکا. با توجه به اینکه در پاسشون ویزای آمریکا خورده براشون مشکلی پیش نمیاد برای فرستادن آپدیت؟چون هنوز نمیدونن که میخوان کبک زندگی کنن یا آمریکا.برای همین تا جای ممکن میخوان هر دو رو باهم پیش ببرن.
    ممنون میشم جوابمو بدین

  25. آناهیتا
    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۰۷:۵۲ | #48

    سلام جناب دکتر مختاری عزیز
    من واقعا ازتون تشکر میکنم بابت همه زحمات شما و اینکه با صبر و حوصله همه سوالهارو جواب میدین و ما رو همراهی میکنید تو این مسیر

    من متقاضی کبک هستم و ۲ سال پیش csq گرفتم حاالا پرونم به پاریس رفته و ازم اپدیت مدارک خواستند سوالم اینه که:

    همسر من یک بچه ۴ ساله داره که من مادرش نیستم یعنی از ازدواج قبلش داره این بچه با مادرش زندگی میکنه (خانم قبلی همسرم) و از نظر قانونی وکیل و قیمش مادرش هست (حضانتش با مادرشه) ایا الان که اپدیت مدارک میفرستیم لازمه کپی پاسپورت این بچه هم بفرستیم؟ با توجه به اینکه این بچه قرار نیست با ما کانادا بیاد و در اپلیکیشن هم گفتیم نمیاد کانادا ، قبلا هم کپی پاسپورت برای بچه ارائه ندادیم

    سوال بعیم اینه که من چند ماهی هست که محل کارمو تغیر دادم و در آپدیت مدارک اعلام کردم این جابجایی را ، حالا لازمه از محل کارم گواهی اشتغال بگیرم با مدارکم بفرستم یا نه؟

    بسیار ممنون و متشکرم

  26. ز- مقدم
    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۶:۵۰ | #50

    سلام جناب مختاری.من وهمسرم اسکیل ورکر کبک ودر حال ارسال فرمهای آپدیت فدرال به پاریس هستیم.ما دارای دو امضا لاتین وفارسی هستیم.بعلت گذشت بیش از ۳۲ ماه از ارسال فرمهای اولیه فدرال یادمان نیست از کدام امضا پای فرمها استفاده نموده ایم .این مسئله خیلی ما را نگران کرده .خواهش میکنم ما را راهنمایی کنید. چکار کنیم موجبات سوء تفاهم برای ویزا آفیس پاریس فراهم نشود؟ باتشکر از شما

  27. سیمین
    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۰۹:۴۲ | #52

    با سلام و تشکر از زحمات بی دریغ شما، سوالی از حضورتون داشتم. من قبل از مدیکال پاسپورتم را عوض کردم و کپی پاس رو دکتر به مدارک پزشکی اتچ کردن….آیا لازم هست که من کپی پاسم رو برابر اصل کنم و بعد از گرفتن مهر دادگستری برای سفارت پست کنم یا میشه با ایمیل بفرستم. پیشاپیش از پاسختون سپاسگزارم.

  28. رضا
    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۰۷:۱۳ | #54

    با سلام. در طبقه بندی خویش فرمایان (Self-Employed) به صورت فدرال درخواست داده بودم و فایل نامبر دریافت کرده ام که در آنکاراست. درباره زمان معقول و نرمال بررسی پرونده بر روی سایت اطلاعاتی داده نشده ست. آیا شما برآوردی از زمان لازم برای بررسی پرونده در این طبقه از زمان دریافت شماره پرونده تا تماس برای تست پزشکی و غیره و نهایی شدن مسیر پرونده دارید؟ پرونده بدون نیاز به مدرک زبان فعال شده است آیا تصور می کنید در زمان مصاحبه به مدرک زبان نیاز باشد؟

    • ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۰۲:۱۸ | #55

      این پرونده ها تا ۸ سال طول می کشد
      بدون دانستن زبان چگونه می خواهید کار کنید حتی به عنوان خود اشتغال؟ پس به فکر باشید

  29. shafagh
    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۰۷:۱۰ | #56

    سلام جناب مختاری
    ممنون از پاسخگویی شما
    من از موکلینتون هستم و یه سوال ازتون دارم.
    دوستی دارم که به تازگی براش آپدیت اومده از پاریس.منتها در لاتاری برنده شدن و برای خرداد ماه میرن آمریکا. با توجه به اینکه در پاسشون ویزای آمریکا خورده براشون مشکلی پیش نمیاد برای فرستادن آپدیت؟چون هنوز نمیدونن که میخوان کبک زندگی کنن یا آمریکا.برای همین تا جای ممکن میخوان هر دو رو باهم پیش ببرن.
    ممنون میشم جوابمو بدین

    • ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۰۲:۱۷ | #57

      می توانند ادامه دهند ولی از آنها خواهند پرسید که بالاخره تصمیمشان چیست
      نمی توانند هر دو را با هم داشته باشند در این شکی نیست

  30. محبوبه
    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۰۵:۱۰ | #58

    سلام آقای مختاری.وقت بخیر. با کمی سرچ توی وبلاگهای دیگه متوجه شدم که تا دسامبر ۲۰۰۹ رارسیدگی کردن آیا درست هست یا نه؟ پرونده ها به کجا رسیده؟ فکر میکنید تا پایان سال میلادی تکلیف ۳۸ رشته ای ها مشخص میشه؟

  31. Your Client
    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۲۰:۵۴ | #60

    با سلام
    آقای دکتر از ۳۸ رشته ای ها هستم و جزو قبولی های شکایت شما. با توجه به طولانی شدن پروسه درخواست CAIPS دادم و متوجه شدم که افیسر مربوطه توضیحاتی خواسته بابت اینکه چرا کدپستی من و همسرم در پشت کارت ملی با یکدیگر متفاوت است. به نظرم موضوع عجیب بود و از دوستان هم کسی مورد مشابهی نداشت.
    من برای ایشان نامه ای نوشتم و توضیح دادم که ما حدود ۵ سال است که ازدواج کرده ایم و این کارت مربوط به ۱۲ سال پیش می باشد که ما با هم آشنا نیز نبودیم. ضمن اینکه کارت ها را نیز با هزار زحمت به روز کرده و ترجمه شان را که همراه با کدپستی منزل جدید بود، فرستادم.
    آیا ممکن است این امر موجب شود که ازدواج ما صوری (که مسلما نبوده) جلوه کند؟ من بسیار نگران شدم و آیا ممکن است مشکلی ایجاد شود و اقدام دیگری از جانب من نیاز است؟
    پیشاپیش از پاسختان تان ممنونم

  32. مریم
    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۰۶:۱۹ | #61

    سلام ببخشید من یه سوال بیربط به این مطلب داشتم، کسانیکه با ویزای کار میرن کانادا گویا برای وسائلشون باید ۱۳ درصد مالیات بدن این ۱۳% درصد بر چه اساسی حساب میشه و به کتاب هم تعلق میگیره؟ ممنون میشم از پاسختون

دیدگاه ها مسدود است.