خانه > اضافه کردن همسر به پرونده, دریافت اقامت همسر, نیروی متخصص کبک > پاسخ به سوال تکراری در مورد ازدواج کبکی ها

پاسخ به سوال تکراری در مورد ازدواج کبکی ها

۶ تیر ۱۳۹۲

سوال شده است:

 

من منتظر مدیکال هستم و فایل فدرالم مربوط به آگوست ۲۰۱۲ است سوال این است که اگر بخواهم بعد از گرفتن پی آر ازدواجم را اعلام کنم و اسپانسر همسرم شوم چه مدت طول می کشد به همسرم ویزا بدهند؟ ایشان فرانسه می دانند و رشته تحصیلی ایشان هم عمران است با سابقه کار کافی.

پاسخ این سوال بارها داده شده اما باز هم می نویسم ولی پیش از آن نکته مهمی در این سوال هست. فرموده اند ؛ازدواج را اعلام کنم؛ اگر این به معنی این است که ازدواج کرده اند و هنوز اعلام نکرده اند که کار پیچیده می شود. دوستان توجه کنند که به محض ازدواج باید اعلام شود حتی اگر ویزا گرفته اید و هنوز پرواز نکرده اید و ازدواج کنید باید اعلام کنید. اگر نکنید متهم به MISREPRESENTATION  یا همان اظهار خلاف واقع می شوید و ویزای خود را از دست می دهید پس احتمالا منظور این دوست این بوده است که اگر بعد از دریافت پی آر ازدواج کند داستان چیست که باید بگویم اولا در مورد زمان اصلا نمی توان برآوردی داشت و از ۱۰ تا ۱۵ ماه طبیعی است این روزها. اینکه ایشان فرانسه می دانند و …. تاثیری در ماجرا ندارد و زمان را کوتاه نمی کند.

 

آیا می توانم در طول پروسه همسرم ایران باشم؟

این سوالی است که با وجود اینکه بارها پاسخ داده شده برای افراد هضم نمی شود. کسی که همسرش را اسپانسر می کند و سیتی زن کانادا هم نیست باید مقیم کانادا باشد یعنی محل زندگی اش کانادا باشد و اگر افسر در میانه راه در این مورد بررسی کند ببیند فرد در کانادا زندگی می کند یا در خارج است پرونده را می بندد چون اساسا این فرد نمی توانسته اقدام کند. اینکه افسران اینکار را می کنند یا نه کاملا شانسی است و بسیار دیده ام که چنین کرده اند. این قاعده البته نافی سفر رفتن نیست همه افراد حق دارند سفر بروند اما اگر شما از ۱۲ ماه سال ۹ ماه در کشوری بودید سه ماه در کانادا نمی توانید ادعا کنید ۹ ماه مسافرت بوده اید و محل زندگی شما کاناداست. توجه کنید که افسران بررسی کننده را کودن و نفهم فرض کردن به ضرر خود شما تمام می شود. بنابراین بله می توانید رفت و آمد کنید ولی باید محل اصلی زندگی شما کانادا باشد.

ایشان خودشان قبلا اقدام کرده بودند و رد شده اند. ایا این مشکلی ایجاد نمی کند؟

به خودی خود نه ولی اگر اختلاف سنی داشته باشید و یا اینکه شرایط به گونه ای باشد که افسر ذهنش به این موضوع متمایل شود که قصد واقعی ازدواج نیست و از اینراه قصد آمدن به کانادا را دارند می تواند یکی از فاکتورها باشد به این معنی که افسر تصور می کند چون نتوانسته برود و قبولی بگیرد فکر راههای دیگر افتاده است. اگر ازدواج شما واقعی است و دلیلی بر چنین تصوری در ذهن افسر نمی بینید جای نگرانی ندارد و ایرادی نیست.

 

آیا بلافاصله بعد از پی آر می توان اسپانسر شد؟ چه مدارکی لازم است؟

پاسخ مثبت است و می توانید اسپانسر شوید اینکه چه مدارکی لازم است در سایت اداره مهاجرت لیست شده است اگر مایل بودید ما برای شما اقدام کنیم هم به دفتر ما در مونترآل و یا تهذان مراجعه کنید.

 

  1. telecopm
    ۳ خرداد ۱۳۹۴ در ۱۳:۰۲ | #1

    با سلام
    بعد از لندینگ سه ماه و نیم در تورنتو ماندم و برای ازدواج با همسرم به ایران آمدم .چون سه ماه در ایران می مانم برای هلت کارت اقدام نکردم و بعد از بازگشت به کانادا اقدام خواهم کرد اما با توجه به اینکه پس از بازگشت مجددا باید سه ماه صبر کنم تا کارت هلت بیاید آیا برای اقدام اسپانسرشیپی همسر داشتن هلت کارت لازم است؟ من ویزای مهاجرت از طریق اسکیل وورکر دارم.

    • ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ در ۰۹:۲۸ | #2

      لازم نیست داشتن کارت برای اسپانسر شیپ
      ولی بهتر بود اقدام می کردید تنها اگر بیش از ۶ ماه قرار بود نباشید نباید اقدام می ردید

  2. طيبه
    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۱۷:۴۲ | #3

    با سلام
    من وبزای خود را از مسبر مهارت کاری گرفته و ماه آینده عازم مونترال هستم . تصمیم دارم پس از گرفتن کارت پی ار به ایران برگشته و ازدواج رسمی داشته باشم و ۶ ماه بعد برای پرونده اسپانسر شدن همسرم به مونترال برگشته و تنها یک ماه در مونترال مانده و مدارک ایشان را تحویل بدهم . سوال من این است که اقامت یک ماه در بار دوم کافی است؟ اگر نه کمترین زمانی که برای بار دوم به کانادا سفر میکنم چند ماه باید باشد؟
    با تشکر

    • ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۱۹:۲۹ | #4

      قانونا شما باید مقیم کانادا باشید یعنی محل اصلی زندگی شما کانادا باشد بنابراین قاعده ویژه ندارد
      بهترین کار این است که وکیل بگیرید تا در پی حضور یا عدم حضور شما نباشند

  3. طيبه
    ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ در ۱۹:۳۵ | #5

    سلام جناب آقای مختاری
    من از طریق روند مهارت کاری برای کبک اقدام کرده ام و هم اکتون ویزای خود راگرفته ام . میخواهم پس از ورود به کانادا اسپانسر نامزدم بشوم دو سوال از شما داشتم
    ١ آیا ازدواج غیابی راه مناسبی است و یا حتما باید برای ازدواج به ایران برگردم؟
    ٢ آیا میتوانم قبل از گرفتن پی آر ازدواج غیابی داشته باشم و یا میبایست تازیخ عقد بعد از گرفتن پی آر باشد؟
    ممنون

    • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۲۲:۲۰ | #6

      ۱- به هیچ وجه
      حتما حضوری ازدواج کنید
      ۲- داشتن کارت پی آر هیچ اهمیتی ندارد شما به محض لندینگ مقیم دایم هستید

  4. Dorna
    ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ در ۱۰:۰۳ | #7

    جناب دکتر مختاری،سلام و سال نو مبارک
    همسرم ۲۰ روز دیگه برمیگردن ونکوور تا برای پرونده اسپانسرشیپ من اقدام کنن.
    مدارک و فرم هارو در حال آماده کردن هستیم.فقط سوالم اینه که آیا همسرم باید زودتر به جایی ازدواجشون رو اطلاع میدادن یا اینکه ابتدا به ساکن مدارک رو ارسال میکنن کافیه؟؟
    همسرم PR هستن و چند ماهی اومدن ایران برای ازدواجمون.

  5. Dorna
    ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ در ۱۱:۰۰ | #9

    سلام آقای دکتر.
    سال نو مبارک. همسرم ۱۵ روز دیگه برمیگردن کانادا تا پروسه اسپانسرشیپ رو به جریان بندازن.سوالم اینه که آیا از قبل جایی باید اعلام کنن که ازدواج کردن؟؟
    ایشون PRهستن! آیا باید ابتدا به ساکن مدارک رو به آدرس مورد نظر بفرستن از ونکوور؟؟

    • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۲۱:۱۸ | #10

      خیر
      تشریف بیاورند و برای اسپانسر کردن شما اقدام کنند
      باید در خاک کانادا باشند

  6. ایمان
    ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ در ۲۰:۲۳ | #11

    جناب مختاری ببخشید خیلی سوال میکنم میخواستم بدونم پروسه اسپانسر شیپ با توجه به متن بالا که براتون فرستادم چقدر دیگه تا گرفتن ویزا زمان میبره
    ممنون و شرمنده که دوباره سوال پرسیدم

  7. ایمان
    ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۱:۵۰ | #13

    سلام جناب مختاری
    ما از طریق درخواست شغل اقدام کردیم و ویزا گرفتیم همسرم ۶ ماه پیش رفت و من نتونستم برم و ویزام باطل شد و ایشون اونجا واسه اسپانسر ی من اقدام کرده الان بعد از دو ماه یک نامه آمده که چطوری میخوای همسرت رو ساپورت کنی و تا حالا مالیات پرداخت نکردی و در ضمن پسرم ۲ سالش است کمک هزینه دولتی دریافت میکنه ماهی ۵۰۰ دلار الان چهار ماه است میگیره حالا گفتن اون فرمها رو پر کنید و بفرستید میخوام بدونم که کمک های دولتی مشکلی بوجود میاره واسه ادامه پروسه و میشه اونا رو پرداخت کنم و برگردونه به دولت کانادا ؟
    ممنون از این که وقت با ارزشتون رو جهت راهنمایی ما قرار میدهید .

    • ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ در ۲۳:۰۰ | #14

      کمک دولتی به بچه ها مهم نیست و کمک حساب نمی شود به همه می دهند

      برای اطمینان وکیل بگیرید مایل بودید با در تماس باشید
      مشکلی ندارید

  8. Maryam
    ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ در ۲۳:۲۷ | #15

    با سلام
    من درپروسه اسپانسری همسرم هستم، درماه ژانویه ۲۰۱۵ ازما اپدیت عدم سوپیشینه خواستند که فرستادیم ولی هیچ خبری نشد الان حدود ۹ ماه است که منتظریم میخواستم نظرتون رو بدونم اینکه چکار کنیم ٬ایا امکان پیگیری است‌؟باتوجه با اینکه مدیکال همسرم در اوریل باطل میشود
    باسپاس فراوان

  9. Dorna
    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ در ۰۶:۲۰ | #17

    سلام،ممنون از راهنماییتون
    در مورد مدارک تحصیلی و همچنین مدارک شغلی: اسپانسرشونده علاوه بر آخرین مدرک تحصیلی آیا لازمه که تمام مدارک دوران ابتدایی راهنمایی و دبیرستان رو بفرستیم؟
    و در مورد شغل:آیا باید گواهی اشتغال به کار شغل کنونی و قراردادهای کارهای قبلیمون رو بفرستیم؟؟

  10. morteza
    ۹ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۶:۱۵ | #19

    سلام مجدد، تشکر از پاسختون
    من فکر کنم کیس رو خوب توضیح ندادم.
    بابای خانمم قبل از ازدواج برای اسکیلد وورکر اقدام کرده بود. بعد از اینکه ما ازدواج کردیم ایشان توی اپدیت ، مورد ازدواجمون را اعلام کردن. افیسر هم خواست که مدارک من رو از جمله مدیکالم رو هم ارسال کنند.
    سپس من توی پرونده پدر خانمم به عنوان وابسته غیر همراه شناخته شدم. بعد از چند ماه همه اعضای خانواده خانمم پاس ریکوست شدن، بعد ویزاشون اومد، سپس رفتند کانادا و بعد از دریافت کارتشون و برگشتند به ایران.
    حالا خانمم برای ادامه تحصیل باید برود کانادا، اما تنها نمیتونه اونجا سفر کنه، حالا اگه راضی بشه و بره کاناد به نظر شما:
    ۱- آیا سابقه من توی پرونده پدرخانمم توی روند پروسس تاثیر خواهد داشت؟
    ۲- بهترین راه حل برای اینکه زیاد از جدا نمونیم چی میتونه باشه؟
    ۳- آیا روی وجود نداره که با هم بتونیم بریم اونجا؟ (مثلا ویزای توریسیتی برای من)
    با تشکر

  11. مرتضی
    ۸ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۱:۰۸ | #21

    با سلام

    همسر من الان پی آر کانادا دارد. ما نه ماه قبل از پاس ریکوست شدن ایشان ازدواج کرده بودیم و حتی من به نیز به پرونده ایشان اضافه شدم و مدیکال هم دادم. بعد از امدن ویزا، ایشان به کانادا رفت و بعد از دریافت پی.آر به ایران بازگشت.
    گفته می شود که اگرایشان برای اقامت من اقدام کند باید فقط در کانادا این کار را انجام دهد. در حالی که به هیچ عنوان حاضر نیست تنها به کانادا برود. به نظر شما من به چه صورت میتوانم ویزای دیگری بگیرم و به کانادا برم و از انجا با هم برای اقامت من اقدام شود؟

  12. Dorna
    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ در ۰۸:۴۸ | #23

    سلام آقای مختاری، مجددا مزاحمتون میشم.
    همسر من از طریق کبک وارد کانادا شدن؛۴۵ روز موندن و بعد به ونکوور رفتن.و در واقع ونکوور را برای زندگی ترجیح دادن.اما با راهنمایی خود شما قبل از اینکه برای عقد به ایران بیان برگشتن به مونترال.
    الان که عقد کردیم و ایشون برای استارت پرونده من میخوان برگردن به کانادا، میخوام بدونم آیا امکانش هست بعد از ارسال مدارک ازدواج و شروع پروسه اسپانسرشیپمون، به ونکوور برن و شروع به کار در اونجا بکنن و آدرس و شماره یکی از دوستانمون در مونترال رو اعلام بکنن.
    مونترال به لحاظ اینکه فرم های مالی نداره، و ایشون هم هنوز سابقه کار کانادایی ندارن قابل اطمینان تره برامون.
    لطفا راهنمایی بفرمایید.

    • ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ در ۲۲:۵۸ | #24

      تصمیم بگیرید کدام استان قرار است محل اقامت شما باشد و بر این اساس فرم اسپانسرشیپ را تنظیم کنید

  13. Dorna
    ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۰:۳۵ | #25

    سلام آقای دکتر.
    همسرم پنج ماه بعد از اولین لندینگش در مونترال و گرفتن کارت اقامتش برای انجام کارای عقد رسمی مون اومدن ایران و الان نزدیک ۶ ماه تمامه که اینجان و قراره بعد از تعطیلات عید برگردن که پروسه اسپانسر من رو به جریان بندازن.
    که تقریبا میشه ۷ ماه در ایران.
    گاهی در مورد قانون ۶ ماه شنیدیم و دقیقا نمیدونیم چیه!!! و اینکه ایشون بعد از ۷ ماه برگردن کانادا مشکلی پیش میاد براشون؟؟؟

  14. هاله
    ۳۰ دی ۱۳۹۳ در ۲۱:۴۱ | #27

    سلام اقای دکتر
    مرسی از أین که جواب دادین ،علت أین که شوهرم رو برای مصاحبه خواستن اینه که من از شوهرم بزرگترم ،ولی کلی عکس از دوران دوستی داریم ،عکس های ٢ نفره و خانوادگی .سوال من اینه که تو أیمیلی که دادن برای دعوت به مصاحبه گفتن :
    ۱- financial support می خوان ،شوهرم هر ماه ١٠٠٠ دلار برام پول می فرسته ،اگه پرینت از صرافی ببریم که پول برام می فرسته financial support محسوب نمی شه ؟و أصلا منظور شون چیه از أین کلمه؟
    ۲- bank account خواستن
    ۳- rental contract خواستن که من هیدروکبک فرستاده بودم.
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    مرسی

  15. هاله
    ۲۸ دی ۱۳۹۳ در ۱۹:۱۵ | #29

    سلام ،مرسی که لطف کردین و جواب دادین
    علت دعوت به مصاحبه فکر کنم أین باشه که من چند سال از شوهرم بزرگترم ،ولی ٢ سال سابقه دوستی با کلی عکس های ٢ نفره و خانوادگی داریم.
    ١-تو أیمیلی که برای دعوت به مصاحبه به همسرم دادن financial support خواستن .منظورشون چیه از financial support. شوهرم هر ماه ١٠٠٠دلار برام فرستاده .اگه پرینت صرافی رو ببره روز مصاحبه خوب نیست؟ما فکر کردیم همون financial support میشه.
    ٢-bank account خواستن ،نمی دونم چیه.
    ٣-rental countract خواستن ،من برگه hydroquebec رو فرستاده بودم وقتی قرار بود csq بگیره.
    همه أینا رو از همسرم که قرار بره مصاحبه خواستن.

    مرسی .ممنون

    • ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۲:۵۹ | #30

      شما اگر نیاز به مشاوره دارید تلفنی یا حضوری
      با دفتر ما در مونترآل برای هماهنگی تماس بگیرید

  16. هاله
    ۲۷ دی ۱۳۹۳ در ۰۲:۳۰ | #31

    سلام ،خسته نباشید
    من الان ٩ ماه که در مونترال هستم و اسپانسر همسرم شدم .الان إنکارا برای همسرم مصاحبه گذاشته .همسرم تو أین مدت که من تو مونترال بودم هر ماه برام پول می فرستاد .ما در حال جمع کردن مدارکی برای إثبات رابطه هستیم .ایا اگر پرینت از صرافی بگیرم که نشون بده که همسرم برام پول می فرسته خوبه یا نه ؟
    مرسی از لطف شما

    • ۲۸ دی ۱۳۹۳ در ۱۸:۰۴ | #32

      اتفاقا بسیار بد است
      اگر ایشان را خواسته اند یعنی به واقعی بودن ازدواج تردید دارند پرداختها می تواند به پرداخت به شما برای انجام کار و آوردن ایشان تعبیر شود

  17. Dorna
    ۱۷ آذر ۱۳۹۳ در ۰۷:۵۰ | #33

    ممنونم از جوابتون.اما یه چیزی رو متوجه نشدم. یعنی من مدرک دیپلم رو ارسال کنم؟؟؟
    یعنی هیچ توضیحی در مورد وضعیت کنونی مدرک دانشگاهی م ندم؟؟

  18. Dorna
    ۱۰ آذر ۱۳۹۳ در ۱۳:۲۸ | #34

    سلام.خسته نباشید.
    همسرم PR کاناداست و الان ایرانه تا مدارک رو تهیه کنیم و عید برگرده تا اقدام اسپانسر کنه.
    ۱-من ۱۴۰ واحد لیسانس رو گذروندم اما چون معدل کل زیر ۱۲ بود مدرک دانشنامه ام را ندادند.و یک پروسه ۶ ماهه داره که بتونم معدل رو جبران و مدرکم رو بگیرم.توی فرمها چه کنم و چه مدارک تحصیلی رو ارائه کنم؟
    ۲- همسرم کانادا هنوز کار نداره.این مشکلی ایجاد میکنه؟
    ۳- همسرم قراره برگرده مونترال اما احتمال داره در چندماه آینده ش بره ونکوور.آیا اقدام از کبک باید انجام بشه؟
    سپاسگزارم

    • ۱۷ آذر ۱۳۹۳ در ۰۶:۰۵ | #35

      ۱- مدرکی که در دست دارید
      ۲- خیر
      ۳- خیر هر جا قرار شد بمانند متناسب با آن اقدام کنند

  19. ميترا
    ۲۰ شهریور ۱۳۹۳ در ۰۳:۰۶ | #36

    جناب آقای مختاری سلام
    نامزد بنده ، دوسال و نیم پیش به همراه همسر سابقشون برای کلگری اقدام کردند، یک سال پس از آن مابینشان به هم خورد و جدا زندگی کردند ولی به خاطر پرونده کانادا ، طلاق رسمی نگرفتند، تا اینکه سال گذشته یعنی دی ماه ٩٢ طلاق رسمی گرفتند، بنده هم از همان زمان با ایشان دوست شدم ، البته به واسطه دوستان ایشان را از ۴-۵ سال قبل میشناختم، متاسفانه در کار ترجمه طلاقنامه و ارسال آن کمی احمال کاری کرد ، جوری که زمانی که میخواست ارسال کنه ینی خرداد ماه امسال ایمیل مدیکالشون اومد، ایشون خودشون وکیل دارن طی صحبت با وکیل، وکیل بهشون گفته طلاقتونو اعلام نکنید الان، مدیکالو بدین بعد از دریافت ویزا و بعد از دریافت پی آر طلاقتون رو اعلام کنید البته با درست کردن مدرک طلاق به روز، و گفتن بلافاصله بعد از اون ما میتونیم عقد کنیم و ایشون برای من اسپانسر شن، حالا سوالی که دارم جدای از اینکه میدونم اینکارشون خلاف قانونه و شدیدا مخالفت کرده بودم ولی متاسفانه بدلیل صحبتهای اون خانوم وکیل تاثیری نداشت، به فرض اینکه ما مدارک طلاق ایشون رو هم جور کنیم و بعد از پی آرشون اعلام کنیم میخواستم بدونم به فاصله چقدر میشه از زمان اعلام طلاق ایشون ما با هم عقد کنیم و اینکه در صورت عقد و درخواست اسپانسر شدن ایشون برای من با توجه به ابنکه باید هیستوریه رابطمون رو هم بفرستیم ، اینکه زمان تاهل تقلبی ایشون با زمان هیستوریه ما هم پوشامی داره به طوری که کل زمان رابطه ما درونش قرار میگیره ، آیا مشکلی پیش میاد یا نه؟ من تمام اینارو به نامزدم گفتم اونم با وکیلش صحبت کرده گفته میگبم سپریت شده بودی! ولی به نظر من این قضیه سپریت برای ایرانی ها موثر نیست چون یا ازدواج باید باشه یا طلاق، در ضمن هنوز ویزای ایشون نبومده، خواهش میکنم جواب من بدین تا دیر نشده و برای سابقش بد نشده اگه لازمه کاری انجام بدم، راستی من یکبارگفتم پروندرو آپدیت کن طلاقتو اعلام کن و عقد جدید کن و اعلام کن گفت گویا پرونده روندش میره از اول و اگر هم فقط بخواد طلاقشو اعلام کنه دو امتیاز کم میاره، چه کار کنم به نظرتون؟

    • ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ در ۰۶:۳۰ | #37

      کار خلافی است و اصلا در موردش امکان اظهار نظر ندارم

      تاریخچه روابط شما می تواند دوستانه باشد و چندان در زمان تاهل ایشان جدی نباشد

  20. ميترا
    ۲۰ شهریور ۱۳۹۳ در ۰۳:۰۲ | #38

    جناب آقای مختاری سلام
    نامزد بنده ، دوسال و نیم پیش به همراه همسر سابقشون برای کلگری اقدام کردند، یک سال پس از آن مابینشان به هم خورد و جدا زندگی کردند ولی به خاطر پرونده کانادا ، طلاق رسمی نگرفتند، تا اینکه سال گذشته یعنی دی ماه ٩٢ طلاق رسمی گرفتند، بنده هم از همان زمان با ایشان دوست شدم و سه ماه پیش نامزد کردیم ، البته به واسطه دوستان ایشان را از ۴-۵ سال قبل میشناختم، متاسفانه در کار ترجمه طلاقنامه و ارسال آن کمی احمال کاری کرد ، جوری که زمانی که میخواست ارسال کنه ینی خرداد ماه امسال ایمیل مدیکالشون اومد، ایشون خودشون وکیل دارن طی صحبت با وکیل، وکیل بهشون گفته طلاقتونو اعلام نکنید الان، مدیکالو بدین بعد از دریافت ویزا و بعد از دریافت پی آر طلاقتون رو اعلام کنید البته با درست کردن مدرک طلاق به روز، و گفتن بلافاصله بعد از اون ما میتونیم عقد کنیم و ایشون برای من اسپانسر شن، حالا سوالی که دارم جدای از اینکه میدونم اینکارشون خلاف قانونه و شدیدا مخالفت کرده بودم ولی متاسفانه بدلیل صحبتهای اون خانوم وکیل تاثیری نداشت، به فرض اینکه ما مدارک طلاق ایشون رو هم جور کنیم و بعد از پی آرشون اعلام کنیم میخواستم بدونم به فاصله چقدر میشه از زمان اعلام طلاق ایشون ما با هم عقد کنیم و اینکه در صورت عقد و درخواست اسپانسر شدن ایشون برای من با توجه به ابنکه باید هیستوریه رابطمون رو هم بفرستیم ، اینکه زمان تاهل تقلبی ایشون با زمان هیستوریه ما هم پوشامی داره به طوری که کل زمان رابطه ما درونش قرار میگیره ، آیا مشکلی پیش میاد یا نه؟ من تمام اینارو به نامزدم گفتم اونم با وکیلش صحبت کرده گفته میگبم سپریت شده بودی! ولی به نظر من این قضیه سپریت برای ایرانی ها موثر نیست چون یا ازدواج باید باشه یا طلاق، در ضمن هنوز ویزای ایشون نبومده، خواهش میکنم جواب من بدین تا دیر نشده و برای سابقش بد نشده اگه لازمه کاری انجام بدم، راستی من یکبارگفتم پروندرو آپدیت کن طلاقتو اعلام کن و عقد جدید کن و اعلام کن گفت گویا پرونده روندش میره از اول و اگر هم فقط بخواد طلاقشو اعلام کنه دو امتیاز کم میاره، چه کار کنم به نظرتون؟

  21. سمیرا
    ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۶:۵۸ | #40

    با سلام.
    جناب مختاری من و همسرم بعد از گرفتن pr ایشون با هم عقد کردیم و اینو می دونیم که واسه درخواست اسپانسری برای من باید بره کانادا و فقط سفر کوتاه می تونه به ایران داشته باشه . این دوری و فاصله برامون خیلی سخته. با توجه اینکه برادر ایشون ۳ ساله اونجا هستند من میتونم از طریق دعوتنامه ایشون ویزای توریستی چند ماهه (مثلا سه ماهه) بگیرم برم پیششون؟
    اگه جوابتون منفیه میشه یه راه پیشنهاد بکنید که بتونیم تو این مدتی که پروسه ی ویزای من در جریانه ما کمتر از هم دور باشیم؟

    • ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۸:۴۵ | #41

      میشه ولی ویزا نمی دهند
      راهش همان سفر ایشان به ایران است به گونه ای که نشانی و تلفن در کانادا داشته باشند و مرکز زندگی اشان کانادا باشد نه ایران

  22. سمیرا
    ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۱:۲۹ | #42

    سلام. با تشکر از راهنمایی های شما تا این لحظه. با توجه به توصیه شما همسر من بعد از دریافت PR برگشت ایران و ما با هم ازدواج کردیم. مشغول جمع آوری مدارک هستیم. می خواستم بدونم لازمه که پرینت مکالمات رو بفرستیم و اینکه ما تو این مدت با وایبر رابطه داشتیم امکان اثباتش هست؟
    و یه سوال دیگه چون شما گفته بودید رشته تحصیلی و دانش زبان برای اپانسر شونده تاثیری در پرونده نداره آیا لازم ترجمه مدارک تحصیلی و یا مدرک زبانم رو به مدارک اضافه کنم؟
    باز هم ممنونم

    • ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۵:۵۳ | #43

      مدرک زبان نمی خواهد ولی مدارک تحصیلی و اعلام سوابق تحصیلی از زاویه امنیتی برایشان مهم است
      وایبر را هم می توان پرینت کرد

  23. Mohammad ali
    ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۸:۰۰ | #44

    سلام جناب مختاری
    من متوجه پاسخ شما نشدم برای سوال ۲ و ۳ !
    اگر دوست خانم بنده مدارک رو از کانادا برای اداره مهاجرت پست کنن و همسرم چند ماه بعدش به کانادا برگردن بازم مشکل پیش میاد؟چون این زمان مثل اینه که به قول شما ایشون به ایران مسافرت کردن و بعد مدتی بر میگردن کبک.

    هزینه های اسپانسری رو از طریق کبک برای همسر رو هم بفرمایید؟
    مرسی و ممنون از پاسختون.
    ref. Mohammad ali 128#

    • ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۵:۰۹ | #45

      باید هنگام اقدام دست کم در کانادا باشند بنابراین اقدام به روشی که می فرمایید قانونی نیست و مستلزم ارایه اطلاعات خلاف واقع است
      برای هزینه ها هم به دفتر ما در تهران یا مونترآل مراجعه کنید

  24. نوشین نو
    ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۷:۱۲ | #46

    دقیقا این توان مالی به چه صورت است؟ آیا شرایط و میزان خاصی دارد؟
    با تشکر از شما

    • ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۵:۱۰ | #47

      شرایط مشخص و دقیق ندارد ولی باید فرد بتواند ثابت کند می تواند هزینه های خود و همسرش راتامین کند

  25. نوشین نو
    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۷:۵۹ | #48

    سلام
    من زیر مجموعه مادرم بودم و مادرم با فردی که pr دارد ازدواج کرده و ما از طریق اسپانسر شیپ آمده ایم.
    من در ایران قبل از آمدنم به کانادا به کسی علاقه مند شدم قصد ازدواج با ایشان را دارم. آیا امکانش هست که من بلافاصله بعد از گرفتن pr برگردم ایران و ازدواج کنم و بعد اسپانسر شان شوم؟
    آیا چون من خودم اسپانسر شدم مشکلی پیش نمی آید؟

  26. mohammad ali
    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۳:۱۴ | #50

    سلام جناب آقای مختاری

    من و خانومم تازه ازدواج کردیم البته بعد از برگشتن از کبک به ایران و گرفتن کارت اقامت.

    ۳ تا سوال داشتم

    ۱) هزینه‌های اسپانسرشیپی از طریقه کبک چند می‌باشد؟ البته خیلی‌ تحقیق کردم از طریقه وبسیت رسمیشون ولی‌ موفق به گرفتن اطلاعات دقیق و کامل نشدم؟

    ۲) مدارکی که می‌خوایم ارسال کنیم- آیا مدارک تحصیلی‌ هم لازم هست که ارسال کنیم؟

    ۳) و آخر اینکه ما میخواهیم مدارک رو بدیم به یکی‌ از دوستان خانومم ببره کبک و اونجا سابمیت کنه و خانومم ۶ ماه اینجا باشن و بعدش برن کبک و بمونن! آیا این موضوع مشکلی‌ ایجاد نمی‌کنه؟ اینکه بگن شما ساکن کبک نبودین پس اسپانسرشیپی هم قبول نمیکنیم!

    • ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۴:۴۵ | #51

      برای اسپانسر کردن همسر باید مقیم کبک باشید راه دیگری ندارد \
      مدارک تحصیلی هم باید ارایه شود

  27. m
    ۳۰ تیر ۱۳۹۳ در ۲۱:۲۸ | #52

    جناب مختاری جسارتا شما چه راهنمایی به ما میفرمایید؟ایا امکان دارد حضوری به افیس میسیسوگا رفت و پیگیر شد که اخه چه بلایی سر مدارک ما اوردند؟
    بسیار از شما ممنونم

  28. m
    ۳۰ تیر ۱۳۹۳ در ۲۱:۲۳ | #54

    سلام جناب مختاری
    بعد از سالها انتظار برای امدن ویزای کانادای همسرم که البته قبل از امدن ویزا هنوز ازدواج نکرده بودیم،بعد از امدن ویزا و رفتن ایشان به کانادا و امدن کارت pr ازدواج کردیم و برای اسپانسرشیپ اقدام کردیم. بعد از پر کردن تمام فرم ها و جمع کردن بسیاری عکس و مدرک و فرستادن انها به کانادا برای همسرم،ایشان در تاریخ ۹اوریل ۲۰۱۴ مدارک را برای افیس میسیسوگا فرستادند و از روی رسید پست متوجه شدیم که مدارک در تاریخ ۱۱ اوریل ۲۰۱۴ به افیس رسیده و فردی به نام RIZWAN MAHMOOD به عنوان تحویل گیرنده رسید پست را امضا کرده است.(رسید پست و امضا موجود هست) اما بعد از گذشت بیش از ۹۰ روز که از sponsorship aplroval خبری نشد همسرم تماس گرفت و بعد از چندین تماس در کمال ناباوری گفتند که اصلا پرونده رو دریافت نکردند! چطور ممکن هست وقتی ما رسید و امضا در دست داریم همچین حرفی بزنند؟یعنی پرونده رو گم کردند؟ همسرم برای پیگیری کار با MP منطقه ی زندگیش تماس گرفت و ما منتظر جواب اونها هستیم.
    سوال من از خدمت شما این هست که اگر خدای نکرده مشخص بشه که پرونده رو گم کردند ایا ما باید دوباره تمام مدارک رو بفرستیم؟
    ایا هیچ مرجعی وجود دارد که ما بتوانیم از این جناب RIZWAN MAHMOOD شکایتی انجام بدیم؟
    ایا هیچ حمایتی از ما نمیشود که با بی توجهی این فرد مجبوریم این همه دوری بیشتر و هزینه ی بیشتر رو متحمل بشیم؟
    به نظر شما میارزد که وارد شکایت بشیم یا بهتر است که اگر معلوم شد گم کرده اند مدارک رو زودتر دوباره جمع کرده و بفرستیم؟
    اخه پس مدارک ما کجاست.چطور ممکن هست که رسید رو امضا کنند بسته رو تحویل بگیرند و بعد بگند که به دست ما نرسیده؟
    بسیار از یاری و راهنمایی شما ممنونم

    • ۳ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۶:۰۶ | #55

      وقت را بیهوده تلف نکنید و دوباره سریعتر مدارک را آماده و ارسال کنید
      شخص تحویل گیرنده هم لزوما مقصر نیست آن فرد کارمند است اداره مهاجرت است که مسوول پرونده شماست و باید پاسخگو باشد که البته اصرار بر آن جز اتلاف وقت و انرژی چیزی عاید شما نمی کند

  29. farnaz
    ۲۹ تیر ۱۳۹۳ در ۱۱:۲۴ | #56

    سلام.
    می خواستم بدونم اگه کسی ۲ بار برای ویزای دانشجویی اقدام کرده باشه و ویزاش رد شده باشه،می تونه برای اسپانسرشیپی از طریق همسر تقاضا بده؟
    آیا مهم نیست که دلایل ریجکت های دانشجویی ش چی بوده یا بنا به دلایل ریجکت ممکنه دوباره ریجکت بشه؟
    ممنون

  30. mohammad ali
    ۲۷ تیر ۱۳۹۳ در ۱۳:۰۴ | #58

    سلام جناب آقای دکتر

    بنده دانشجو ترم آخر دکتری در یکی‌ از دانشگاهای مالزی هستم نامزدم ۳ ماه هست که مونترال لند کرده و به زودی بر میگردند ایران و ازدواج می‌کنیم.

    خواستم بدونم که پروسه اسپانسرشیپ ما در سفارت سنگاپور(چون مالزی سفارت نداره) شروع می‌شه یا آنکارا(چون ایرانی‌ هستم).

    البته قابل ذکر هست که بنده ۳ سال هست که مالزی هستم و به زودی درسم تموم می‌شه و میرم ایران

    با تشکر از وقتتون

  31. آسمان
    ۲۵ تیر ۱۳۹۳ در ۰۹:۳۱ | #60

    با سلام به شما

    اگر کسی بورس تحصیلی از کانادا یا آمریکا بگیرد، آیا لزوما به همسرش هم ویزا میدهند؟

  32. فائزه
    ۱۸ تیر ۱۳۹۳ در ۰۳:۱۲ | #62

    باسلام . عرض ادب

    من قصد ازدواج دارم و در مرحله ی تهیه مدرک b2 هستم و قصد ازدواج دارم . میخواستم بدونم داشتن حساب مشترک با همسرم چه تاثیری و یا چه مزیتی در روند پرونده ام دارد ؟

    با تشکر

  33. Dorna
    ۱۴ تیر ۱۳۹۳ در ۱۰:۱۳ | #64

    جناب آقای دکتر
    با سلام و تشکر
    نامزدم دارای PR است و احتمال داره تصمیم به ادامه تحصیل در دانشگاههای کبک بشه.خودش به عنوان کسی که اقامت داره دارای امتیازاتی از جانب دولت هست.
    ۱- بعد از عقد ما و اسپانسر کردن من، کمکهای دولتی شامل حال من به عنوان کسی که اسپانسر شده ام نمیشه؟؟؟؟
    ۲- من ۲۷ ساله هستم و شناسنامه ام عکسدار است.با توجه به طرح تعویض شناسنامه ها در ایران، تعویض شناسنامه قبل از عقد ضرورت محسوب می شود؟؟(با توجه به محدود بودن زمان و طولانی بودن پروسه اداری)
    آیا می تونم مدارک ازدواج رو و ترجمه آنها رو با همین شناسنامه بفرستیم و قبل از لندینگ خودم به کانادا شناسنامه را تعویض کنم؟
    ممنون از وقتی که می گذارید

    • ۲۴ تیر ۱۳۹۳ در ۲۱:۵۰ | #65

      ۱- می توانید کمک بگیرید ولی دولت از اسپانسر شما پس خواهد گرفت البته وام و بورس تحصیلی کمک حساب نمی شود
      ۲- این را من نمی دانم از پروسه های داخل ایران نپرسید
      ۳- بله می توانید آنها با شناسنامه کار ندارند مهم سند ازدواج است

  34. شاهمراد
    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۱:۵۱ | #66

    its following reference of 108#
    سلام بزرگوار

    بنده اگه بتونم ویزا بگیرم دارم میرم مونترال واسه یه کنفرانس اینترنشنال.

    در این مدتی‌ که اونجا هستم می‌تونیم ازدواج کنیم؟

    با توجه به اینکه نامزدم تا اون موقع کارت اقامتش میاد

    و اینکه تاثیری رو سرعت بخشیدن در پرونده داره؟

    • ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۶:۴۷ | #67

      بله می توانید
      کارت اقامت اهمیتی ندارد مهم این است که رسما لند کرده باشند

  35. شاهین
    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۲۲:۴۲ | #68

    سلام آقای دکتر.ضمن خسته نباشید می خواستم بگم.من ۸ مارچ سال ۲۰۱۳ از طریق اسپانسرشیپی همسرم به کانادا آمدم.۱۰ماه در مونترال زندگی کردیم و بعد به ایران بازگشتیم.متاسفانه در آنجا به مشکل بر خورده و از هم جدا شدیم.من بعد از ۶ ماه به تورنتو برگشتم.عرضم به حضورتان حال خانواده ایشان و شخص ایشان مرا تهدید می کنند که ما اقامتت را باطل نموده و تو را به ایران باز خواهیم گرداند.لازم به ذکر است که ازدواچ به هیچ وچه صوری نبوده و پرونده من قبل از قانون اکتبر ۲۰۱۲ فرستاده شده بوده و من ( ۵ ساله pr card) دارم.ممنون می شم کمکم کنید و من را از این اضظراب در بیاورید که آیا آنها قادر به انجام همچین کاری هستند یا خیر؟.با سپاس فراوان.

  36. شاهمراد
    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۷:۴۱ | #70

    با سلام
    بنده دانشجویی دکترا در کشور مالزی هستم و یه ساله دیگه حداقل درسم طول میکش. دیروز نامزدم وارد مونترال شد و تا ۳ ماه دیگ کارت اقامت رو هم میگیرن. خواستم بدونم که بد از اینکه برگشتن ایران و ازدواجمون رو ثبت کردیم و دوباره برمی‌گردن به کانادا جهت اعلام ازدواج.

    ۱) آیا بد از اعلام ازدواج باید مونترال بمونن یا می‌تونن بیان بیشه بنده و تا پایان تحصیل بنده مالزی باشن؟

    ۲) ما تصمیم داریم سریعاً بچه‌دار شویم تاثیری روی تصریح پروسه ما داره؟

    ۳) نامزدم ۶ سال از من بزرگتره! ولی‌ ۳ سالی‌ هست که با هم رابطه داریم

    • ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۰۴:۵۳ | #71

      ۱- باید محل زندگی ایشان کانادا باشد البته مسافرت ایرادی ندارد
      ۲- نه چندان ولی شک غیر واقعی بودن ازدواج را رفع می کند
      ۳- ازدواج واقعی است و مشکلی ندارید

  37. لیلا امیدوار
    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۰۲:۴۸ | #72

    آیا برای ازدواج باید به ایران برگردم؟ چه کارهایی را در این مدت که هنوز در ایران هستم میتوانم انجام دهم که به نفع پرونده ام باشد ؟ ( باز کردن حساب بانکب مشترک و ….؟)

  38. لیلا امیدوار
    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ در ۱۰:۱۴ | #74

    با سلام
    من مدیکالم را دو هفته پیش دادم و منتظر ویزای کبک هستم . روش مهاجرتم کارکنان ماهر هست. حدود یک سال است که با مردی آشنا شدم و تمایل به ازدواج بااو دارم. اما او در شرف جدایی از همسر سابقش هست و هنوز به دلیل عدم توافق همسرش جدا نشدند. یک پسر ده ساله هم دارند که احتمالا حضانتش به این فرد (پدر)داده خواهدشد. من بعد از رفتن به کانادا در صورتی که ایشان از هم جدا شده باشند از چه زمانی میتوانم از طریق ازدواج ایشان را به کانادا بیاورم. آیا برای فرزندش هم میتوانم اقدام کنم؟لطفا جامع راهنمایی بفرمائید.

    • ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۷:۲۰ | #75

      اگر ازدواج واقعی در کار باشد می توانید ایشان را اسپانسر کنید
      فرزند هم با پدر است به شرط رضایت مادر برای مهاجرت فرزند به کانادا

  39. سحر
    ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ در ۱۷:۵۳ | #76

    با عرض سلام
    جهت ارسال مدارک برای پروسه اسپانسرشیپی،پاسپورت همسرم ۱۱ ماه اعتبار دارد آیا کپی همان پاسپورت را ارسال کنیم یا اینکه سریع درخواست تعویض پاسپورت جدید انجام شود و در نهایت ار ابتدا پاسپورت با اعتبار بالای ۳ سال ارسال گردد؟

    ممنون از راهنمایی شما

    • ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۸:۴۸ | #77

      اگر سریع می توانید عوض کنید این کار را انجام دهید ولی چندان هم مهم نیست تا قبل از صدور ویزا هم می توانید

  40. آرش
    ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ در ۰۶:۲۴ | #78

    با سلام و تشکر از زحمات شما
    برای گرفتن نامه از بانک جهت مدرکی دال بر داشتن حساب مشترک باید درخواست چه نوع نامه ای کرد؟منظورم این است که محتوای نامه شامل چه مواردی باشد؟

  41. ali
    ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ در ۰۶:۲۱ | #80

    با سلام
    آیا داشتن حساب مشترک قبل از ازدواج موثرتراست یا بعد از ازدواج؟
    ممنون از جناب دکترمختاری

  42. هاله
    ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ در ۱۴:۰۰ | #82

    با سلام .
    آقای دکتر در قسمت بالا ازشما پرسیدم که برای اسپانسر همسر در تورنتو باید شغل داشته باشیم.
    ۱- باتوجه به اینکه تازه لندینگ کردم و شغل ندارم اگر در تورنتو مدارک اسپانسر شیپ همسر رو بفرستم و شغلی ندارم باید چه مدرکی برای اثباتش داشته باشم؟و چه کار کنم که به خاطر نداشتن شغل پروسه مشکلی پیدا نکنه؟
    ۲-و بهتر نیست که از کبک اقدام کنم چون شغلی ندارم؟

    با سپاس فراوان از شما

    • ۲۹ فروردین ۱۳۹۳ در ۱۵:۵۴ | #83

      داشتن شغل الزامی نیست ولی مدارک مالی می خواهند
      در کبک مدارک مالی نمی خواهند
      مایل بودید تماس بگیرید برایتان اقدام کنیم

  43. صبا
    ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ در ۰۵:۳۰ | #84

    با سلام
    جناب آقای دکتر منظور از قسمت موردنظر فقط شماره همسرم است که تماس گرفته؟یا تاریخ و مدت مکالمه ونوع مکالمه هم باید ترجمه شود ؟
    سوال دوم اینکه ترجمه غیر رسمی دارالترجمه کافی است؟

برگه نظرات
1 2 1606
دیدگاه ها مسدود است.