خانه > مهاجرت از روش سرمایه گذاری, نیروی متخصص کبک, کارآفرینی کبک و فدرال, کبک > تاخیر بیش از اندازه آنکارا در بررسی پرونده های کبک: چه می توان کرد؟

تاخیر بیش از اندازه آنکارا در بررسی پرونده های کبک: چه می توان کرد؟

۱۱ آذر ۱۳۹۱

چند روز پیش مکاتبه ای داشتم با مدیر برنامه سفارت کانادا در آنکارا آقای Thronton در مورد پرونده های کبک و  به خصوص پرونده های سرمایه گذاری کبک او فردای آن روز پاسخ داد. این پاسخ اما کلی و غیر مسوولانه بود. من از ایشان خواسته بودم  زمانی تخمینی را برای دریافت نتیجه در مورد پرونده های دریافتی آنکارا در سال ۲۰۱۰ اعلام کند و توضیح کافی در مورد وضعیت این دسته دادم و ایشان در پاسخ ضمن اینکه فرمودند نمی توانند زمانی را تخمین بزنند اظهار داشتند که هنوز سهمیه های ۲۰۱۳ روشن نشده و اینکه وزارت مهاجرت دارد تمام تلاش خود را می کند و … از این دست شعارها.

از سوی دیگر تعداد ایمیلها و کامنتهایی که از سوی متقاضیان کبکی منتظر در آنکارا به دست من می رسد و درخواست اقدامی در این خصوص می کنند زیاد است. تلاشهایی هم در حال شکل گیری است  از جمله نامه ای که دوستان تهیه کردند و می خواهند برای مطبوعات کبک بفرستند. همه اینها البته خوب است و بنده هم اگر کمکی از دستم ساخته باشد دریغ نیست.

دوستان در جریانند که پیش از این مسوولین اداره مهاجرت کبک را در این زمینه مطلع کرده ایم که معلوم نیست حال که می دانند خیل عظیم قبول شدگان کبک در آنکارا منتظرند چه خواهند کرد. ممکن است البته تلاش کنند برای سال ۲۰۱۳ سهمیه بگیرند ولی هنوز اگر هم تلاشی شده است ما نمی دانیم.

در کنار همه این کارها به نظرم رسید شاید تلاش برای طرح یک دعوای الزام به انجام وظیفه قانونی یا همان Mandamus در دادگاه فدرال با همراهی تعداد قابل توجه افراد بد نباشد از این جهت که در آستانه سال جدید و تعیین سهمیه ها فشاری به جیسون کنی وارد شده باشد. از سوی دیگر نفس طرح دعوا در دادگاه می تواند بازتاب رسانه ای داشته باشد چه موفق بشود و چه نشود.

نمی دانم چه تعداد از متقاضیان منتظر کبک حاضرند در این موضوع همراه شوند ولی در همین نقطه آغازین می خواهم چند موضوع را تذکر دهم چون از تلاش پیشین در این زمینه برای گروه ۳۸ گانه درس گرفته ایم و جنگ اول به از صلح آخر است. بگذارید این مرامنامه حرکت باشد و همه در این زمینه آگاه و با فهم کامل از داستان اقدام کنند:

۱- کسانی که مایلند در این زمینه اقدام کنند یعنی مایلند به یک وکیل کانادایی وکالت دهند که در مقابل رقم معینی از سوی آنها دعوای مورد اشاره را مطرح کند باید تا ۱۵ دسامبر ۲۰۱۲ اعلام آمادگی کنند. برای این منظور باید ایمیلی به نشانی canpars@icloud.com و در قسمت موضوع ایمیل هم حتما تنها کلمه Mandamus را بگذارند.  از فردا من رایزنی خود را با وکلا برای برنامه ریزیهای اولیه آغاز می کنم و بر اساس حضور ۵۰۰ نفر در این دعوا قیمتی تعیین خواهد شد. اگر تا روز ۱۵ دسامبر حداقل ۵۰۰ نفر ایمیل ارسال کنند در زمینه اقدام برنامه ریزی خواهد شد در غیر این صورت اقدامی انجام نخواهد شد.

۲- طرح این دعوا مانند دعوای قبلی با هدف ایجاد فشار بر وزیر و اداره مهاجرت است و قرار نیست وزیر حکم اعدام ؛ زندان و ……..  بگیرد به گونه ای که بعضی از دوستان تصور می کند. دعوای ما درخواست الزام وزیر به رسیدگی به این پرونده ها خواهد بود به استناد تاخیر خارج از حد انتظار. موفقیت در این دعوا قطعی نیست و عدم موفقیت هم حقی را برای شرکت کنندگان دعوا در برابر وکیل و یا وکلایی که کار را به عهده می گیرند ایجاد نمی کند.  نفس طرح دعوا و ایجاد سروصدا در مورد زمین ماندن پرونده های این گروه مورد نظر است.

۳- کنپارس به هیچ وجه در این موضوع دخالتی ندارد و بنده به عنوان شخص علی مختاری تلاش می کنم وکیلی را استخدام کنم و هماهنگی های لازم را بعمل آورم. تا آنجا که ممکن است پرداختها را به وکیل مربوطه خواهید داشت و احتمالا صرافی معینی برای انجام کار تعیین می شود.

۴- کنپارس بر خلاف دفعه پیش که هزینه قابل توجهی را متحمل شد ولی از سوی بدخواهان متهم به سودجویی شد این بار هیچ مشارکت مالی و کمک مالی به انجام کار نخواهد داشت و همه هزینه ها از سوی شرکت کنندگان پرداخت خواهد شد.

۵- همه پرونده های کبکی در دسته های نیروی متخصص؛ سرمایه گذاری؛ خوداشتغالی و کارآفرینی که پرونده آنها در سفارت کانادا در آنکارا منتظر رسیدگی است و بیش از یک سال از تاریخ دریافت نامه رسید پرونده از دمشق و یا آنکارا گذشته است می توانند در این دعوا شرکت کنند. دیگر افراد لطفا ایمیل نزنند.

۶- وارد شدن به این دعوا به معنی انتقال پرونده به بنده و یا کنپارس نیست و هیچ مسوولیت و یا تکلیفی را در خصوص سرنوشت پرونده متوجه بنده و مجموعه کنپارس نمی کند. هدف بنده تنها کمک به این دسته از متقاضیان است و بس

۷- برنامه به گونه ای تنظیم می شود که نیاز به هیچ مراجعه ای به دفتر کنپارس نباشد و همه مراحل به صورت ایمیل و در صورت لزوم پستی و مستقیم با کانادا و در صورت امکان با وکیل کانادایی پرونده اتفاق خواهد افتاد.

 

 

 

  1. دلی
    ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ در ۰۶:۰۵ | #1

    سلام آقای مختاری
    من از گروه کبک(فایل نامبر فدرال ٢٠١٠) هستم حدودا ماهه سپتامبر اپ دات مدارکامو فرستادم .الان که میرم( سایت سی ای سی ) رو چک میکنم مینویسه Withdrawn …
    من واقعا شوک شدم !!! هر چی هم به سفارت کانادا در آنکارا فاکس یا ایمیل میزنم جوابی دریافت نمیکنم.!!
    فک میکنین علت چی باشه ؟

    • ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ در ۰۳:۴۶ | #2

      به این سایت که من اصلا اعتماد ندارم
      اگر اطلاعات غلط نباشد احتمال دارد آپدیت به دستشان نرسیده
      اگر مطمین هستید رسیده که هیچ به ارسال نامه ادامه دهید

  2. نوید
    ۸ دی ۱۳۹۱ در ۲۱:۲۸ | #3

    با سلام ، ببخشید من یک سال پیش ۱۸۰ هزار دلار رو ریختم به حساب بانک و سی اس کیو دریافت کردم ولی وکیل ما گفته بود که کیس های ۱۸۰ هزار تایی یک سال تا یک سال و نیم کل پروسه انجام می شه اما الان هنوز هیچ خبری نشده حالا سوالی دارم اولا من یه دختر ۲۰ ساله دارم و دانشجوی کاردانی هستش آیا با این تعویق مشکلی برای دخترم پیش نمی اد ؟ دوم آیا من می تونم از طریق وکیلی مجرب به خاطر این مشکلاتی که پیش اومده و پرونده هنوز رسیدگی نشده شکایت کنیم . ممنون از شما

    • ۱۰ دی ۱۳۹۱ در ۰۴:۱۳ | #4

      نمی دانم چرا با دو آی دی مختلف یک سوال را مطرح کرده اید
      در هر صورت تقصیر وکیل شما نیست اداره مهاجرت تاخیر دارد
      برای دختر شما هم تا ۲۲ سالگی مشکلی پیش نخواهد آمد بعد از آن هم اگر دانشجوی تمام وقت بماند تا زمان ویزا مشکل نخواهد داشت
      در مورد شکایت از وزیر برای تاخیر هم که همین پستی که زیر آن کامنت گذاشته اید در همین مورد است

  3. دلی
    ۲ دی ۱۳۹۱ در ۰۳:۱۰ | #5

    سلام آقای دکتر
    حدودا ٣٠ ماه از فایل نامبر فدرال میگذاره و ۴ ماه از آپ دیت مدارکم ،میخواستم بدونم با توجه به تجربه کاری شما این نرمال به نظر میرسه ،و جای نگرانی نیست؟
    چقدر دیگه باید صبر کرد !

    • ۲ دی ۱۳۹۱ در ۲۰:۲۵ | #6

      مثل اینکه مطالب را نمی خوانید
      همه چیز طبیعی است و در عین حال هیچ چیزی طبیعی نیست این روزها

  4. امیر
    ۲۷ آذر ۱۳۹۱ در ۲۲:۰۳ | #7

    سلام اقای مختاری حدود دوسال ونیم از فایل نامبر ما می گذرد وتقریبا ما امید خودرا از دست داده ایم مااز طریق سرمایه گذاری اقدام کرده ایم واگرمابخواهیم پول خودرا پس بگیریم شرایط چگونه است لطفا راهنمایی کنید

  5. شقایق
    ۲۷ آذر ۱۳۹۱ در ۱۸:۴۵ | #9

    ۱۷ ماه است که فایل نامبر فدرال را دریافت کرده ام. حقیقتا غیر غابل تحمل است که بعد از سرمایه گذاری باز هم مجبور به انتظاری طولانی باشیم. گاهی نا امیدی و گاهی پشیمانی لحظه هایم را می رباید. روذنه ای از امید در چشم های منتظران گشوده اید. درود بر شما

  6. Helen Tashin
    ۲۲ آذر ۱۳۹۱ در ۱۰:۳۰ | #11

    MANDAMUS
    Dear Mr.Mokhtari
    I am also ready to accompany you in this way

    My CSQ has been issued on Jan 2010

    Best Regards

  7. رضایی
    ۲۲ آذر ۱۳۹۱ در ۰۶:۱۳ | #13

    با سلام
    اقای مختاری عزیز در خصوص شکایت و یا رسانه ای کردن موضوع تاخیردر رسیدگی به پرونده ها هر چند تا الان محتاط بودم و ان هم به خاطر توصیه های بی اساس مشاورم ولی الان نزدیک به گذشت ۳۲ ماه از فایل نامبر فدرال (سرمایه گذاری کبک) دیگر خسته شدم و مایلم در شکایت و یا رسانه ای کردن ان شرکت کنم راهنمایی فرمایید.و امیدوارم روزی گروه مشاورین و وکلای فعال در مهاجرت با هم متحد شوندودر خصوص احقاق حق وحقوق مهاجرین ایرانی اقدام موثر بنمایند زیا انها در ان کشور هستند ودسترسی به رسانه ها واداره مهاجرت وقانون کشور کانادا را دارند ا گر ذره ای احساس مسئولیت و تعهد در قبال شغل و مظلو میت موکلین ایرانی بنمایند. (خطاب من به ان دسته از مشاورین و وکلای که فقط سکوت وصبر وچه میشود کرد را پاسخ می دهند)متشکرم

  8. کیان
    ۲۱ آذر ۱۳۹۱ در ۱۸:۴۴ | #15

    جناب مختاری با عرض سلام
    نکته مهمی که وجود داره اینه که با توجه به تعداد پرونده های باقی مانده از سال ۲۰۱۰ کبک که از دمشق به آنکارا منتقل شده اند و تعداد آنها خیلی هم زیاد است (با توجه به آمارهای موجود)و با توجه به اینکه امسال فقط سه ماهه اول ۲۰۱۰ آن هم نصفه نیمه ویزا گرفته اند،اگر سهمیه ویزای آنکارا برای کبک در سال ۲۰۱۳ به همین منوال (سال ۲۰۱۲)باشد احتمالا” حتی سه ماهه سوم ۲۰۱۰ هم در سال ۲۰۱۳ به ویزا نمیرسند و وضعیت backlog در این گروه به شدت بدتر میشود و در صورت اقدام نکردن به موقع باید چند سال دیگر در صف مدیکال و ویزا باشیم! اگر ممکن است نظرتان را در این مورد بفرمایید.
    با تشکر

  9. مولود
    ۲۰ آذر ۱۳۹۱ در ۰۷:۰۳ | #17

    سلام آقای دکترزمان کمی باقی مونده برای اقدام دیر نیست

  10. محمد ع
    ۱۸ آذر ۱۳۹۱ در ۲۳:۵۳ | #18

    همانظور که در کامنتهای قبلی نوشتم ما در حال پیگیری حرکت رسانه ای برای درخواست افزایش سهمیه هستیم ( لینک زیر ) امیدوارم اقدام شما و حرکت ما به هم نفع ممتقابل برساند و در نهایت به هدف مشترک که تغییر رویه اداره مهاجرت فدرال و افزایش همدلی جمعی هموطنان هست برسیم..
    صمیمانه متشکرم
    http://quebecfriends.blogfa.com/post/610/%d8%ae%db%8c%d8%b2-%d8%af%d9%88%d9%85-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d9%81%d8%b9-%d8%aa%d8%a7%d8%ae%db%8c%d8%b1-%d9%be%db%8c%d8%b4-%d8%a7%d8%b2-%d8%ad%d8%af-%d8%a7%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d9%85%d9%87%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%aa-~-%d8%a7%d9%82%d8%af%d8%a7%d9%85-%d8%a8%d8%b9%d8%af%db%8c-%d9%85%d8%a7-%da%86%d9%87-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%a8%d8%a7%d8%b4%d8%af-

  11. محمد ع
    ۱۸ آذر ۱۳۹۱ در ۲۳:۵۰ | #19

    جناب دکتر بسیار مایل به همراهی شما بودم ولی از مطالب نوشته شده متوجه شدم متاسفانه بااینکه فایل نامبر کبکم جولای ۲۰۱۰ هست ولی با فایل فدرال جون ۲۰۱۲ نمیتوانم در این پرونده همراهی تان کنم همینطوره؟
    در هرحال ضمن آرزوی موفقیت برای شما در این قدم ارزنده که برداشته اید مطمئنم موفقیت شما باعث تسریع در کار ما نیز میشود.

  12. محمد ع
    ۱۸ آذر ۱۳۹۱ در ۲۳:۴۴ | #20

    @علی مختاری
    کاملا درست هست آقای دکتر ..البته ۶۰۰ نفرشان در سه ماه دوم و سوم ۲۰۱۰ هستند .. از جدول اکسل تعداد پرونده های منتظر منتشر شده توسط اداره مهاجرت عرض میکنم خدمتتان که حتما استحضار دارید

  13. فرهاد
    ۱۸ آذر ۱۳۹۱ در ۰۹:۱۸ | #21

    سلام
    حضرتعالی اطلاعی از کل تعداد منتظرینی که از فایل فدرال آنها یک سال گذشته و در آنکارا منتظرند دارید؟ اگر جواب خیر است آیا میتوان به صورت حدودی تعداد این افراد را تخمین زد؟؟؟

  14. عارف
    ۱۸ آذر ۱۳۹۱ در ۰۵:۲۸ | #23

    با سلام دکتر مختاری عزیز
    ببخشید کامنتم واضح نبود. در واقع اشاره ام به کامنت دوستمان که با نام علی در بالا همین صفحه است بود .

  15. sarbedar
    ۱۶ آذر ۱۳۹۱ در ۲۳:۱۳ | #24

    با عرض سلام اقای مختاری
    ما از طریق سرمایه گذاری در کبک اقدام کردیم فایل نامبر فدرال ما ۵ جولای۲۰۱۰ است اما متاسفانه هیچ خبری حتی اپدیت مدارکمان نیست. الان متوجه شدم که در در پی جمع اوری نظرات مخالفان در مورد تاخیر بیش از اندازه سرمایه گذاران کبک هستید. خواستم اعلام کنم که من هم حاضر به هر همکاری با شما هستم . لطفا از طریق ایمیلم با من تماس بگیرید.
    متشکرم–

  16. سعید احدی
    ۱۶ آذر ۱۳۹۱ در ۲۳:۰۷ | #26

    با عرض سلام اقای مختاری
    ما از طریق سرمایه گذاری در کبک اقدام کردیم فایل نامبر فدرال ما ۵ جولای۲۰۱۰ است اما متاسفانه هیچ خبری حتی اپدیت مدارکمان نیست. الان متوجه شدم که در در پی جمع اوری نظرات مخالفان در مورد تاخیر بیش از اندازه سرمایه گذاران کبک هستید. خواستم اعلام کنم که من هم حاضر به هر همکاری با شما هستم . لطفا از طریق ایمیلم با من تماس بگیرید.
    متشکرم

  17. ز- مقدم
    ۱۶ آذر ۱۳۹۱ در ۱۷:۱۹ | #27

    سلام .با اقدام شما موافقم بشرطی که سریع وقاطع انجام شود.از نظر حقوقی نیاز به جمع شدن ۵۰۰ امضا نیست وحتی یک شکایت صحیح وموفق میتواند کلید این قفل باشد.لطفا همان طور که خود میدانید بر وجود پرتکل بین دولت کبک وفدرال بیشتر تاکید بفرمایید.ودر این راستا در صورت امکان با تماس از نمایندگان مجلس استانی کبک از طریق انها ایفای تعهدات دولت فدرال را در قبال جذب مهاجرین خواستار شوید.نکته حایز اهمیت برای انان این مطلب خواهد بود که دولت فدرال در خصوص جذب مهاجر برای استان کبک در حال کارشکنی کردن است.

    • ۱۸ آذر ۱۳۹۱ در ۱۷:۳۲ | #28

      بله ولی تعداد کم پرونده یعنی هزینه بالا یک پرونده هزینه اش بین ۵ تا ۱۰ هزار دلار است عزیز
      نکته مربوط به کبک کاملا صحیح است و اتفاقا خط تبلیغاتی ما بر این متمرکز خواهد بود

  18. ز-سجادی
    ۱۶ آذر ۱۳۹۱ در ۱۷:۱۶ | #29

    سلام .با اقدام شما موافقم بشرطی که سریع وقاطع انجام شود.از نظر حقوقی نیاز به جمع شدن ۵۰۰ امضا نیست وحتی یک شکایت صحیح وموفق میتواند کلید این قفل باشد.لطفا همان طور که خود میدانید بر وجود پرتکل بین دولت کبک وفدرال بیشتر تاکید بفرمایید.ودر این راستا در صورت امکان با تماس از نمایندگان مجلس استانی کبک از طریق انها ایفای تعهدات دولت فدرال را در قبال جذب مهاجرین خواستار شوید.نکته حایز اهمیت برای انان این مطلب خواهد بود که دولت فدرال در خصوص جذب مهاجر برای استان کبک در حال کارشکنی کردن است.

  19. حسین
    ۱۶ آذر ۱۳۹۱ در ۱۲:۴۸ | #30

    دکتر مختاری عزیز چرا این شکایت فقط مختص بچه های کبکی آنکارا هستش؟ بچه های ۲۹ شغله آنکارا هم خیلی وقته منتظر هستن!! آیا امکان شکایت برای ماها مهیا نیست؟

    • ۱۸ آذر ۱۳۹۱ در ۱۷:۰۴ | #31

      فشار مطبوعاتی برای همه خوب است دلیل گروه گروه کردن افراد دفاع روشنتر و دقیقتر است ضمن اینکه هدف فشر بر دولت کبک هم هست
      گروه شما وضعش خیلی بهتر از گروههای دیگر است

  20. بانو
    ۱۶ آذر ۱۳۹۱ در ۱۰:۵۸ | #32

    لطفا شرط یکسال را بردارید. خیلی از کسانی که در ۲۰۱۰ پرونده تشکیل دادند در ۲۰۱۲ فایل نامبر فدرال گرفتند مثلا من الان در ماه ۲۹ انتظار هستم ولی فایل نامبر فدرالم ژوءن ۲۰۱۲ صادر شده.. ما هم میخواهیم شرکت کنیم

    • ۱۸ آذر ۱۳۹۱ در ۱۷:۰۸ | #33

      موضوع را تفکیک کنید اصلا میزان انتظار شما در مرحله کبک موضوع بحث نیست
      انتظار کمتر از یک سال در فدرال هم نمی تواند انتظار غیر منطقی نام گیرد و کیس ضعیف می شود و به ضرر کل دعواست

  21. حمید رضا
    ۱۶ آذر ۱۳۹۱ در ۰۳:۰۰ | #34

    سلام جناب دکتر از خوانندگان پر و پا قرص سایت و وبلاگ شما هستم بنده مدارکم رو در ۱۲ July 2010
    ارسال کردم و فکر کنم فایل من برای سال ۲۰۱۱ باشه اسکسل ورکر کبک و رشته ۶ امتیازی کامپیوتر
    اما تا کنون به مصاحبه هم دعوت نشده ام به نظر شما این زمان طبیعی هست وطبق تجربه شما ما چقدر فرصت داریم
    و ایا میدانید الان چه تاریخی به مصاحبه دعوت میشوند امیدی به نزدیک شدن هست و ایا ما هم میتوانیم در این اعتراض شرکت کنیم با توجه به اینکه هنوز مصاحبه نرفتیم ولی فکر میکنم یکسالی هست که از گرفتن فایلمون میگذره
    ممنونم اگر پاسخ بدین .

  22. Farham
    ۱۴ آذر ۱۳۹۱ در ۱۰:۳۷ | #36

    با سلام و احترام
    آقای مختاری اگر امکان دارد سوال دوم من را در #۳۳ جواب بدهید
    در ضمن با توجه به اینکه رشته من دیمند میباشد ، اگر مدارکم را با مجموع امتیاز اولیه ۵۶ بفرستم مدارک برگشت می خورد ؟
    آیا می توانم نامه ثبت نام امتحان TCF را ضمیمه کرده و اعلام کنم که تا آن تاریخ مدرک ارائه می کنم . چون در امتحان زبان اگر پائین ترین سطح A1هم باشم باز ۴ نمره می گیرم .

  23. احمد
    ۱۴ آذر ۱۳۹۱ در ۰۷:۵۴ | #38

    با سلام
    دکتر مختاری لطفا آخرین تعداد را که ایمیل زده اند مشخص کنید؟

  24. عارف
    ۱۴ آذر ۱۳۹۱ در ۰۷:۵۱ | #39

    سلام علی آقا
    باید نکته ایی را به شما یاد اوری کنم که پرونده های سرمایه گذاری ۲۰۰۸ فدرال مبلغ قابل توجهی پرداخت نکرده اند. و چیزی را هم از دست نداده اند و اصلا واجد شرایط نشده اند و فقط یک فرم پر کرده اند تا نوبت رسیدگی شان فرا برسد. و مدت زمان رسیدگی از ابتدا نا مشخص بوده است ولی سرمایه گذاری کبک کاملا متفاوت است با پرونده های فدرال پس بهتر است در مواردی که دانش کافی نداریم اظهار نظر نکنیم.

    • ۱۶ آذر ۱۳۹۱ در ۰۲:۲۱ | #40

      من متوجه نشدم خطاب این پیام به کیست و اگر بنده هستم دلیل آن کدام سخن بنده است و کجا دو گروه مقایسه شده اند. روشن کنید بیشتر استفاده کنیم

  25. محمد ع
    ۱۴ آذر ۱۳۹۱ در ۰۷:۰۹ | #41

    آقای دکتر مستحضر هستید متقاضیان کبک عمدتا یا در ۲۰۱۰ و سه ماه اول ۲۰۱۱ فایل نامبر فدرال گرفتند یا مثل ما بعذ از تعیین آنکارا که میشود ۲۰۱۲…در نه ماه آخر ۲۰۱۱ ویزا آفیسی برای ایرانی ها تعیین نشده بود …متاسفانه شرط گذشت یکسال از پرونده فدرال بشدت تعداد متقاضیان را محدود می نماید و امثال ما نمی توانند شرکت نمایند ..کاش شرط را تغییر دهید چون اتفاقا کسانی مثل من که فایل کبک ۲۰۱۰ ولی فایل فدرال ۲۰۱۲ دارند علاقه بسیار بیشتری به مشارکت دارند…@علی مختاری

  26. ana
    ۱۴ آذر ۱۳۹۱ در ۰۶:۵۵ | #42

    آقای دکتر گیج شدم..ما که یکسال لز پرونده فدرالمون نگذشته !؟! @علی مختاری

  27. sahar
    ۱۳ آذر ۱۳۹۱ در ۱۶:۱۷ | #43

    سلام

    بهتر نیست صبر کنیم تا سهمیه ویزا ۲۰۱۳ مشخص بشه؟ اگر عدد خوبی باشه که نیازی به اعتراض نیست اگر هم کافی نبود میشه اقدام کرد برای طرح دعوی حقوقی

  28. ana
    ۱۳ آذر ۱۳۹۱ در ۱۴:۱۳ | #45

    عالیست متشکرم آقای دکتر
    من و همسرم فایل فدرالمون می ۲۰۱۲ هست ولی فایل نامبر کبکمون اوت ۲۰۱۰… میتونیم شرکت کنیم؟
    کی هزینه تقریبی را اعلام میکنید؟

  29. farham
    ۱۳ آذر ۱۳۹۱ در ۱۲:۳۳ | #47

    با سلام و درود
    با عرض پوزش به دلیل مطرح کردن این سوال در بخش غیر مربوط !!
    ۱٫ متاهل هستم با رشته دیمند و جهت ارسال مدارک ۱ امتیاز کم دارم . (مجموع امتیاز ۵۶)
    آیا می توانم مدرک ۱۸۰ ساعت آموزش فرانسه قطب راوندی را همراه مدارکم بفرستم و تا ۴ ماه آینده مدرک TCFQ را ارائه بدهم .
    ۲٫کدامیک از مدارک دیپلم ریاضی و ۱۸۵۰ ساعت دوره فنی و حرفه ای ماشین کاری برای سنجش میزان تحصیلات مبنا قرار می گیرد ؟ یعنی من از بخش میزان تحصیلات ۲ میگیرم یا ۶ ؟
    البته اگر از آن بخش ۶ بگیرم و یا مدرک قطب راوندی را قبول کنند جهت ارسال مدارک کمبود امتیاز نخواهم داشت و باید جهت تکمیل فرم ها مزاحم شما بشوم .
    با سپاس

  30. رضا
    ۱۳ آذر ۱۳۹۱ در ۱۲:۲۸ | #49

    آقای دکتر مختاری
    ضمن تشکر از حمایت و تلاش شما . به نظر من هم هماهنگی ۵۰۰ امضا کار مشکلی خواهد بود.
    من از طریق ایمیل به کلیه دوستانی که در این پروسه هستند (هر مرحله از پروسه ) اطلاع رسانی کردم و امیدوارم بزودی بتوانید اقدام اولیه را آغاز کنید .
    فقط لطفاٌ قبل از موعد اعلام شده در یک یا دو نوبت به تعداد امضا های جمع شده اشاره نمائید تا دوستان از تعداد حامیان این دعوا مطلع شوند. سپاس فراوان

  31. mem
    ۱۳ آذر ۱۳۹۱ در ۰۹:۲۸ | #51

    موافقم
    حتی اگر دعوا منجر به نتیجه نشود فشار وارد شده به اداره مهاجرت ممکن است نتیجه بخش باشد .
    آقای دکتر منظورتان ازاینکه یکسال از پرونده گذشته باشد ، پرونده کبک هست یا فدرال ؟

  32. وحید
    ۱۳ آذر ۱۳۹۱ در ۰۸:۳۶ | #53

    سلام دکتر مختاری
    برای شرکت در این برنامه آیا با تعداد کمتر نیز عملی می شود و یا باید ۵۰۰ نفر باشند تا اجرا شود و آیا در صورت اجرا این اقدام ممکن در روند برسی تاثیر بگذارد یا نه و ممکن اثر منفی داشته باشد مثلا ممکن است وجهه سرمایه گذاری به خطر بی افتد؟ لطفا توضیح دهید

    • ۱۴ آذر ۱۳۹۱ در ۰۰:۰۸ | #54

      هیچ اثر منفی متصور نیست
      من قیمت را بر مبنای ۵۰۰ نفر می گیرم در حال رایزنی با چند وکیل هستم کار پر دردسری است

  33. امید
    ۱۳ آذر ۱۳۹۱ در ۰۸:۱۰ | #55

    با سلام
    با تشکر از شما و زحماتتان
    ای کاش همه وکلا و کارشناسان ایرانی مثل جنابعالی حس مسولیت پذیری را در قبال موکلانشان داشتند و با هم همکاری داشتند تا به یک نتیجه قابل قبولی دست پیدا می کردند به امید موفقیت جنابعالی

  34. مجید
    ۱۳ آذر ۱۳۹۱ در ۰۷:۵۲ | #56

    دکتر جان بازم قربون معرفت خودت.یک دنیا تشکر که در برابر موکلینت وسایر هموطنانت احساس مسولیت میکنید.من اسکیل ورکر کبک و دقیقا ۲۷ ماه از فایل نامبر فدرالم میگذره وهنوز حتی نامه اپ دیت برام نیامده. من فکر میکنم اینها تعمدا پروسه پروندهها را طول میدهند.چون اگر میخواستند میتوانستند خیلی کارها در جهت تسریع و رسیدگی به پروندهها انجام دهندمثلا از جمله نامه اپ دیت مدارک را بافرمهای مدیکال یکجا بفرستند. ضمنا جهت اطلاع در اعتراض قبلی که ۱۰ اوت ۲۰۱۲ ارسال کردید نیز شرکت کردم.

  35. سعید
    ۱۳ آذر ۱۳۹۱ در ۰۴:۳۱ | #58

    با سلام
    اینطور که مشخص است عمدا” پرونده های سرمایه گذاری را به تاخیر می اندازند چون در سایت مدت پرونده های سرمایه گذاری در انکارا ۱۵ ماه اعلام شده است و الان نزدیک ۲۶ ماه هیچ خبری هم نیست. به نظر شما این به چه معناست ؟ آیا این منصفانه است که با گذشت صرف زمان و هزینه اینطور وضعیت ما را راکد نگه دارند.

  36. mona
    ۱۲ آذر ۱۳۹۱ در ۲۱:۳۰ | #60

    سلام و خسته نباشید خدمت شما

    امیدوارم این بار نتیجه بده و بالاخره تکلیفمون روشن بشه …..

    ممنون میشم هزینه را هم بفرمایید …..

  37. m
    ۱۲ آذر ۱۳۹۱ در ۱۹:۲۷ | #61

    منظور شما فایل فدرال است یا فایل کبک ؟یکسال از تشکیل پرونده یا فایل فدرال؟

  38. علیرضا
    ۱۲ آذر ۱۳۹۱ در ۱۸:۰۸ | #63

    سلام، خیلی ممنون آقای دکتر، من نزدیک مصاحبه هستم، دو سال انتظار، از شما خواهش داریم کمکمون کنید انتظار کم بشه. مرسی

  39. نرگس
    ۱۲ آذر ۱۳۹۱ در ۱۲:۵۰ | #64

    سلام جناب مختاری عزیز.مابیصبرانه منتظرادامه ی بحث مصاحبه سرمایه گزاری کبک بقلم زیبای شما هستیم.درضمن مدتهاست که کوپن امتیاز اعلام نشده است.باسپاس

  40. رنگین کمان
    ۱۲ آذر ۱۳۹۱ در ۱۱:۴۱ | #66

    سلام آقای دکتر، رنگین کمان هستم از موکلین شما که در دعوای ۳۸ تای ها هم مشارکت کردم ممنون از زحمات شما راستی خبر جدیدی از پرونده ۳۸ تایی ها نیست ؟ برای سال ۲۰۱۳ چکار می خوان بکنن ما چقدر باید امیدوار باشیم؟

  41. bahareh
    ۱۲ آذر ۱۳۹۱ در ۱۰:۵۳ | #68

    با سلام و تشکر. نمی دونم ادرس ایمیلی که بالا امده چه مشگلی داره که نمی شه نامه فرستاد

  42. آناهیتا
    ۱۲ آذر ۱۳۹۱ در ۱۰:۳۰ | #70

    آقای مختاری یه فاصله ای بین canpars و @ افتاده که اگه کسی بدون توجه کپی پیست کنه آدرس ایمیل شما رو ممکنه ایمیلش به شما نرسه. لطفا این فاصله را بردارید. من هم همین کار را کردم سیستم ایمیلم ارور داد متوجه شدم.

  43. محمد ع
    ۱۲ آذر ۱۳۹۱ در ۰۸:۲۷ | #72

    باسلام، جناب دکتر طبق معمول باید از احساس مسوولیت شما و اقدامتان تشکر نمایم.

    لطفا ابهام من را برطرف نمایید …جزو شرایط فرمودید :پرونده هایی که “بیش از یک سال از تاریخ دریافت نامه رسید پرونده از دمشق و یا آنکارا گذشته باشد” مجاز به شرکت در دعوی هستند… برداشت من از منظور جنابعالی کسانی است که بیش از یکسال از تاریخ فایل نامبر فدرال ایشان گذشته ، آیا برداشت من درست است و یعنی کسانی که در ۲۰۱۰ پرونده کبک تشکیل دادند و مصاحبه هایشان کنسل و در استانبول برگزار شد مجاز به شرکت در طرح دعوی نمی باشند؟

    دسته دوم تعداد زیادی از منتظران را تشکیل میدهند وعمدتا فایل نامبر فدرالشان در ۲۰۱۲ می باشد (بعد از شروع بکار آنکارا ) و طبعا امید کمتری برای دریافت ویزا در سال جاری دارند ، ا دسته اول نیز قاعدتا باید فایل فدرالشان مربوط به ۲۰۱۰ باشد و شاید خیلی مایل به شرکت در دعوی نباشند چون بهرحال در سال ۲۰۱۳ به ویزا خواهند رسید…شمار کمی از متقاضیان وجود دارند که فایل نامبر ۲۰۱۱ داشته باشند و غیر دیمند باشند.

  44. علی
    ۱۲ آذر ۱۳۹۱ در ۰۷:۰۷ | #74

    از پرونده های سرمایه گذاری ابتدای سال ۲۰۰۸ فدرال هنوز هیچ خبری نیست جالب است برای من که دوستان برای پرونده های ۲۰۱۰ کبک گله می کنند به نظر می رسد که باید کم کم با ماندن در این مملکت یک جور هایی کنار بیاییم

  45. سپهر
    ۱۲ آذر ۱۳۹۱ در ۰۶:۰۸ | #75

    سلام دکتر مختاری
    با تشکر از شما و زحماتتان . قرار بود پرونده های سرمایه گذاری کبک ۱۵ ماه به نتیجه برسند ولی الان نزدیک به۴ سال است می گذرد ولی هنوز خبری از دریافت مدیکال نیست و اینطور که پیداست ۵-۶ سال باید منتظر بمانیم . و باید فکری کرد

  46. shafagh
    ۱۲ آذر ۱۳۹۱ در ۰۵:۳۲ | #76

    سلام جناب آقای مختاری
    من درست متوجه شرایط افراد برای شرکت در این قضیه نشدم.
    من از موکلین شما هستم و برای کبک اقدام کرده ۱۲ امتیازی هستم و مصاحبه داده ام.از تاریخ فایل نامبر فدرال من حدود ۳ ماه میگذره.من واجد شرایط هستم برای مشارکت؟

    • ۱۲ آذر ۱۳۹۱ در ۰۵:۴۳ | #77

      شرط خاصی ندارد اگر تاریخ فایل نامبر شما بیش از یک سال گذشته است می توانید مشارکت کنید شرایط مالی به زودی اعلام می شود

  47. عیسی
    ۱۲ آذر ۱۳۹۱ در ۰۵:۰۶ | #78

    با تشکر از تلاش شما، فکر میکنم دو نکته وجود دارد:
    ۱٫ تخمین حدودی هزینه ی وکالت
    ۲٫ جمع شدن ۵۰۰ امضا کار مشکلی خواهد بود.

    • ۱۲ آذر ۱۳۹۱ در ۰۵:۲۴ | #79

      با توجه به هزینه وکالت تعداد زیاد افراد می تواند هزینه را سرشکن کند
      به هر حال هر یک از شما تعدادی را می شناسید اطلاع رسانی کنید تا کیسی قوی و پرتعداد به دادگاه برود

  48. سيامك
    ۱۱ آذر ۱۳۹۱ در ۲۱:۲۹ | #80

    من فکر می کنم در بدترین حالت اعتراض مان را اعلام می کنیم و با این دعوا موافقم.

دیدگاه ها مسدود است.