خانه > مهاجرت از روش سرمایه گذاری, نیروی متخصص فدرال, نیروی متخصص کبک, کارآفرینی کبک و فدرال > تعطیلی دفتر دمشق؛ وضعیت پرونده ها و چگونگی ارسال مدارک خواسته شده

تعطیلی دفتر دمشق؛ وضعیت پرونده ها و چگونگی ارسال مدارک خواسته شده

۱۱ بهمن ۱۳۹۰

بر اساس توضیحی که انجمن ایرانی کانادایی مشاورین از سفارت کانادا در دمشق دریافت کرده اند آخرین وضعیت این سفارت به شرح زیر است:

۱- این سفارت هیچ پرونده جدیدی را نمی پذیرد و پرونده ها به دیگر ویزا آفیسها ارسال می شوند

۲- در مورد پرونده های سابق همه آنها به سفارت دیگری در منطقه فرستاده خواهند شد که متقاضیان باید منتظر دریافت نامه از سفارت جدید باشند.

۳- تا زمانی که با شما از سفارت جدید تماس گرفته نشده است کلیه مکاتبات با دمشق خواهد بود و ایمیلها به ویزا آفیس مربوطه فوروارد می شود ولی تنها در مورد تغییر نشانی پستی؛ تغییر نشانی ایمیل و درخواست بستن پرونده مکاتبه کنید.

۴- تا زمانی که با شما از سفارت جدید تماس گرفته شود برای پاسخ به هر درخواستی (شامل درخواست اطلاعات و یا مدارک) که قبلا از سوی دمشق دریافت کرده اید باید نامه و مدارک خود را به دمشق ارسال کنید و سفارت در دمشق آنها را به اداره مربوطه خواهد فرستاد.

در غیر موارد مورد اشاره بالا نباید با سفارت کانادا در دمشق مکاتبه ای بشود و باید منتظر دریافت هر گونه خبر از اداره جدیدی که بررسی پرونده شما را به عهده گرفته است بمانید.

  1. فرحناز
    ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ در ۰۷:۳۱ | #1

    ا سلام آقای دکتر!
    متقاضی کبک اسکیلد ورکر هستم..تاریخ ۲۸ اکتبر ۲۰۱۰ فایل نامبر دومم اومده.همچنان در انتظار مدیکال هستم..توی سایت آخرین وضعیتم اینه We transferred your application to the Paris office on February 28, 2013. The Paris office may contact you.
    CSQ من ، ماه ۸ سال ۲۰۱۳ اکسپایر میشه…اگر تا اون موقع مدیکالم نیاد آیا مشکلی برام بوجود می آد؟ آیا لازمه مکاتبه کنم؟ از پاسختون ممنونم

    • ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ در ۱۵:۲۲ | #2

      خیر اعتبار سی اس کیو مشکل شما نیست مشکل اداره فدرال است و خودشان لازم باشد درخواست تمدید می کنند

  2. فرحناز
    ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ در ۰۷:۲۹ | #3

    با سلام آقای دکتر!
    متقاضی کبک اسکیلد ورکر هستم..تاریخ ۲۸ اکتبر ۲۰۱۰ فایل نامبر دومم اومده.همچنان در انتظار مدیکال هستم..توی سایت آخرین وضعیتم اینه We transferred your application to the Paris office on February 28, 2013. The Paris office may contact you.
    CSQ من ، ماه ۸ سال ۲۰۱۳ اکسپایر میشه…اگر تا اون موقع مدیکالم نیاد آیا مشکلی برام بوجود می آد؟ آیا لازمه مکاتبه کنم؟

  3. پدرام
    ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ در ۱۴:۰۰ | #4

    سلام آقای دکتر
    پروسس پرونده من از جولای ۲۰۱۰ آغاز شده . در ابتدا من از کوالالامپور اقدام کرده بودم که بعد از دادن فایل نامبر خود اونها با من تماس گرفتند و گفتند که پرونده رو به دمشق منتقل کردند. اما دسامبر ۲۰۱۲ دوباره ایمیل زدند که پرونده به ورشو رفته. با توج به تغییراتی که در لیست مشاغل مورد نیاز داده شده آیا ممکن هست پرونده من کنسل بشه؟ تا چه اندازه باید امیدوار باشم؟ طول کشیدن این پرونده داره منو ناامید میکنه. کاری هست که من باید انجام بدم؟ ممنون.

  4. سحر
    ۳۰ دی ۱۳۹۱ در ۰۴:۳۳ | #6

    سلام. عذر می‌خوام من برای مهاجرت از طریق همسرم apply کرده بودم و دیروز از سفارت کانادا با من تماس گرفته شد که باید تا ۲۸ فوریه به کانادا وارد شوم یا اگر نمی تونم اطلاع بدم که پروندم می ره سفارت در پاریس. با توجه به اینکه medical من تا ۲۸ فوریه باطل می شه و من تا اون موقع به علت کارهایی که برام در ایران پیش اومده نمی تونم وارد کانادا بشم به نظرتون اگر بگم که الان نمی تونم و پروندم بره پاریس ایا حتما ازم medical دوباره می خوان و به نظرتون چقدر طول می کشه تا دوباره بهم بگن می تونی وارد کانادا بشی ؟‌ با تشکر.

    • ۳۰ دی ۱۳۹۱ در ۱۶:۲۶ | #7

      اگر شده ۲۴ ساعته هم برید و برگردید این کار را انجام دهید کم دردسرتر است
      بروید لند کنید برگردید و بعدا با تراول داکیومنت بروید

  5. محسن
    ۲ دی ۱۳۹۱ در ۲۲:۰۰ | #8

    با سلام و عرض ادب خدمت آقای دکتر مختاری
    اینجانب با سخایی پرونده داشتم و اخیرا خود این آقا نامه ای از طرف سفارت مبنی بر محرومیت ۵ساله از مهاجرت کبک برایم forward کرده.من هم از پارسال دو سه نامه در جهت بسته شدن پرونده برای سفارت ایمیل و پست کرده بودم اما گویا ترتیب اثر ندادن.۴۰ روز پیش نامه اعتراض خودم رو به همراه دو نامه قبلی جهت تجدید نظر ایمیل کردم .اما هنوز جوابی ندادن .با توجه به اینکه در آن نامه گفتن ۶۰ روز فرصت جهت توضیحات اضافه دارین که ۹ روز دیگه به اتمامش مونده صلاح میدونین اقدام دیگه ای بکنم و آیا میتونم امیدوار باشم و سئوال آخرم از خدمتتون اینه که آیا برای فدرال ۲۰۱۳ میتونم اقدام بکنم یاخیر
    با تشکر فراوان

  6. هانیه
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۹:۰۵ | #10

    سلام و خسته نباشید..
    پرونده ما در ۱۲ می ۲۰۱۲ وارد پروسس شده..مدیکالمون بدون مشکل بوده در اکتبر اومده..خواستم بدونم شما اطلاعی دارید از وقتی رفته آنکارا حدودا نه دقیقا چقدر مدت مونده آیا میشه ۱۱ ماهه یا ۱ ساله جواب کار ما بیاد؟

  7. سعید
    ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۸:۴۰ | #12

    سلام ما از طریق اسپانسرشیپ (از طریق برادرم در کانادا) اقدام کردیم , ۱۴-۶-۲۰۱۲ مدیکالمونو فرستادیم (رسید فرانسه)شما اطلاع داریدحدودا چند وقت بعد پاس ریکوئست می شیم؟

  8. ز.لطفی
    ۲۹ تیر ۱۳۹۱ در ۰۸:۳۱ | #14

    ز.لطفی :با سلام و خسته نباشید. همسرم متقاضی مهاجرت به کانادا می باشد. ایشان سالها فوتبال در باشگاههای معتبر ایران بازی کرده اند و هم اکنون نیز مربی می باشند البته مربیگیریشان در سطح لیگ برتر نیست. (و پرونده خود اشتغالی می باشد و کلیه مدارک مربوط به دوران بازی و … ترجمه و ارسال شده است) آگوست ۲۰۰۵ فایل نامبر ما رسید. و الان ۷ سال است که منتظر هستیم و به نظر می رسد هیچ پیشرفتی در پرونده وجود نداشته . با دفتر وکیل هم که صحبت می کنیم می گویند روند رسیدگی به پرونده ها کند می باشد. هر بار که به سایت مراجعه می کنیم فقط در حد In Process اطلاعات می گیریم. و به تازگی نوشته شده که پرونده ما نیز از دمشق به آنکارا ارسال شده است. دلم میخواد حقیقت را بدونم و اینکه آیا بعد از این همه سال انتظار واقعاً امیدی به قبولی هست یا نه. با توجه به اینکه در هنگام باز کردن فایل بچه ها کوچک بودند ولیکن پسرم هم اکنون به سن سربازی رسیده است و نگران این مسئله هستم که چکونه ایشان می توانند از کشور خارج شوند. خیلی ممنون می شوم سوال مرا پاسخ دهید. با وکیل خودمان که صحبت می کنیم فقط می گویند چاره ای نیست جز انتظار و هیچ کاری نمیتوان کرد. دلم میخواد بدونم که اصلاً میشه به این پرونده و نتیجه آن امید داشت یا خیر بعد از این همه سال انتظار. ممنونم

    رتس

    • ۱ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۶:۱۱ | #15

      متاسفانه واقعیتی است که وجود دارد. پرونده های خوداشتغالی فدرال بسیار طول می کشند و با این دولت و این وزیر اصلا معلوم نیست چقدر طول خواهد کشید

  9. زهرا لطفی
    ۲۹ تیر ۱۳۹۱ در ۰۸:۲۶ | #16

    با سلام و خسته نباشید. همسرم متقاضی مهاجرت به کانادا می باشد. ایشان سالها فوتبال در باشکاههای معتبر ایران بازی کرده اند و هم اکنون نیز مربی می باشند البته نه در سطح لیگ برتر. (و پرونده خود اشتغالی می باشد و کلیه مدارک مربوط به دوران بازی و … ترجمه و ارسال شده است) آگوست ۲۰۰۵ فایل نامبر ما رسید. و الان ۷ سال است که منتظر هستیم و به نظر می رسد هیچ پیشرفتی در پرونده وجود نداشته . با دفتر وکیل هم که صحبت می کنیم می گویند روند رسیدگی به پرونده ها کند می باشد. هر بار که به سایت مراجعه می کنم فقط در حد In Process اطلاعات می گیریم. و به تازگی نوشته شده که پرونده ما نیز از دمشق به آنکارا ارسال شده است. دلم میخواد حقیقت را بدونم و اینکه آیا بعد از این همه سال انتظار واقعاً امیدی به قبولی هست یا نه. با توجه به اینکه در هنگام باز کردن فایل بچه ها کوچک بودند ولیکن پسرم هم اکنون به سن سربازی رسیده است و نگران این مسئله هستم که چکونه ایشان می توانند از کشور خارج شوند. خیلی ممنون می شوم سوال مرا پاسخ دهید. با وکیل خودمان که صحبت می کنیم فقط می گویند چاره ای نیست جز انتظار و هیچ کاری نمیتوان کرد. دلم میخواد بدونم که اصلاً میشه به این پرونده و نتیجه آن امید داشت یا خیر بعد از این همه سال انتظار. ممنونم

  10. rastin
    ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۸:۲۷ | #17

    سلام جناب مختاری
    میخواستم بدونم آیا برای روش خود اشتغالی کبک میشه اقدام کرد؟من شغلم طراحی داخلیه و بصورت پروژه ای کار میکنم .اگه میتونم اقدام کنم حدودا چقدر این پروسه طول میکشه؟
    متشکرم

  11. بی نام
    ۳ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۶:۴۱ | #19

    سلام
    من از فوریه in processشدم امتیازم احتمالا ۶۹ هست ولی آیلتس من ۵٫۵ هست با توجه به پایین بودن نمره ایلتس آیاممکنه مجددا در خواست آیلتس کنن و در این صورت آیا وقت کافی جهت ثبت نام رزرو آزمون دریافت مدرک و ارسال خواهند داد؟؟
    ممنون از راهنمایی

  12. مریم
    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۶:۵۴ | #21

    سلام
    من میخواستم راجع به پروسه ی ویزای دانشجویی بپرسم. از زمانی که مدارک رو به آنکارا ارسال کنیم حدودا چقدر طول میکشه تا وقتی که ویزا رو بگیریم؟ خیلی واجبه ممنون میشم

  13. وحید
    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۱:۳۴ | #23

    با سلام پرونده بنده مربوط به اکتبر ۲۰۱۰ است به تازگی ایمیلی از canadapost دریافت کردم که نامه ای برام اومده و ان را تحویل نگرفتم.نمیدونم اون نامه چی بوده شما فاکس و ایمیلی از ذفتر ترکیه دارید که پیگیری کنم.در سایت کبک چیزی ندیدم؟؟؟

  14. sarah
    ۲۴ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۰:۲۸ | #25

    یک سوال دیگه هم داشتم اگر امتیاز ها نرسد وقتی ممکن است برای جبران این کمبود امتیاز بدهند؟

  15. sarah
    ۲۴ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۰:۰۲ | #27

    با سلام خدمت شما ببخشید من درمرحله in process هستم می خواهم فایل خودم رو ببندم و دیگه ادامه ندم پرونده من به آنکارا رفته با کدوم آدرس من مکاتبه کنم؟

  16. مجيد
    ۱۷ فروردین ۱۳۹۱ در ۲۲:۳۰ | #29

    سلام جناب آقای مختاری در ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۱ دفتر دمشق به علت یک اشتباه در فرمی که پرکرده بودم یکسری توضیحات از من خواستند که من آنها را در تاریخ ۲۲ نوامبر ۲۰۱۱ برای دمشق ایمیل کردم ولی از آن زمان تا به الان هیچ ایمیل یا نامه ای دریافت نکردم لازم به ذکر است که من مصاحبه قبول شده ام و همچنین B file نیز گرفته ام و رشته ام پرستاری است که جزو رشته های با امتیاز بالا می باشد سئوال من این است که آیا ممکن است این تاخیر طولانی به علت جابجایی پرونده ها باشد یا دلیل دیگری دارد. در ضمن هرچقدر میخواهم مجددا نامه ای که برایشان ایمیل کرده بودم را ارسال کنم فوروارد می شود میخواهم بدانم از کجا باید متوجه بشم که پرونده ام الان به کدام کشور انتقال پیدا کرده است. آیا صلاح میدانید که مونترال یک ایمیل بزنم و از آنها اطلاعات بدانم یا اینکه همچنان منتظر بمانم با توجه به اینکه در نامه ای که برای من ارسال شده بود و از من مدارک خواسته بودند ذکر شده بود که ظرف ۴۵ روز اگر پاسخ ندهم ممکن است پرونده ام را ببندند ولی برایم هیچ ایمیل و نامه ای مبنی بر بسته شدن پرونده و یا همچنین ادامه پروسه نیامده است لطفا راهنمای کنید. با تشکر از شما.

  17. جعفر
    ۸ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۵:۱۵ | #31

    آقای دکتر مختاری سلام
    سال نو مبارک، امیدوارم سال خوبی برای شما باشه.
    میخواستم بپرسم آیا خبری از شروع به کار روی پرونده های انتقالی به آنکارا دارید؟ یا از کلاینت های شما موردی هست که از طریق آنکارا پیشرفتی در پرونده اش صورت گرفته باشه؟
    بازم از اینکه وقت میزارین حیلی تشکر میکنم.

  18. رضا
    ۳ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۷:۴۲ | #33

    با سلام،
    متقاضی نیروی متخصص فدرال هستم، فایل نامبر خود را در سپتامبر ۲۰۱۱ دریافت نموده و منتظر نامه مدیکال می باشم.
    به نظر شما نامه کی بدست من می رسد و کلا در سال ۲۰۱۲ ویزای اینجانب صادر خواهد شد؟
    با تشکر

  19. Farid
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۵:۲۷ | #35

    sorry i forgot to say this is answer to BEHI’s question

  20. Farid
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۵:۲۵ | #36

    your file will be at wasaw office,send them an email if you applied more than one year. if not they don’t reply. if you get new news please let me know as we have same situation thanks@behi

  21. ali
    ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۹:۵۷ | #37

    باسلام
    می خواستم اگر اشنا دارید کمک کنید در کتاب گینس ثبت شوم از طریق سرمایه گذاری فدرال اقدام کردم و نزدیک به ۵ سال تمام فقط این پروسس هستم نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد مرسی

    • ۲۵ اسفند ۱۳۹۰ در ۲۲:۳۰ | #38

      بله سرمایه گذاری فدرال ۲۴۰۰۰ پرونده منتظر دارد و وضع برنامه کبک بسیار بهتر است

  22. نیما
    ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۸:۲۴ | #39

    درود بر شما آقای دکتر،
    من جزو ۳۸ رشته ای ها هستم و پرونده ام هم اکنون در ورشو است و وضعیتم در سایت همچنان In process. ولی چند روز پیش دیدم نوشته : Your application was reviewed and we started processing on February 12, 2012
    – آیا به نظر شما منظور از status بالا و خصوصاً کلمه reviewed می تواند این باشد که پرونده من قبول شده و مشکلی نداشته و حالا باید منتظر آپدیت یا مدیکال باشم؟

    پاینده باشید

  23. مهدی
    ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۳:۰۶ | #41

    با سلام خدمت شما
    ۱- می خواستم ببینم آیا دفتر آنکارا در مورد پرونده های انتقالی از دمشق فعالیتش را شروع کرده؟امروز در سایتتان مشخصات برخی از موکلین فدرال دفترتان را دیدم که مدیکال گرفته بودند.انها از دفتر آنکارا مدیکال گرفته اند؟
    ۲- ۳٫۵ ماه پیش مدیکال و سوئ پیشینه و هزینه لندینگ من به دمشق رسید به نظر شما از کجا ویزا میگیرم؟آنکارا یا دمشق؟چقدر دیگر باید منتظر بمانم؟

  24. Ali
    ۱۹ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۳:۴۱ | #43

    DearSir
    Im not one of your clients,but I had a question for you,I have a immigration file under Federal Skill Worker program in Warsaw(29 2010,My medicals have been recieved In London in Dec 2011,I have not been asked for Landing fee and pass request yet.I wanted to know should I be worried or its common!?Thanks for your time!
    Regards

  25. فهيمه
    ۱۴ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۸:۱۶ | #45

    با سلام و تشکر از زحمات شما :
    متن زیرایمیلی هست که برای بعضی از متقاضیان کبک اسکیل ورکر ارسال شده. آخرجمله اول active permanent … مشخص هست. سوال من این هست که منظور از اکتیو دقیقا چی هشت ؟‌آیا منظور فقط پرونده های in proccess ‌هست ؟ یعنی پرونده ما که هنوز این پراسس نشده به آنکارا منتقل نشده ؟ با تشکر از شما.
    Due to the closure of the Visa Section of the Canadian Embassy in Damascus, active Permanent Residence applications have been transferred as outlined below:
    Citizens and Residents of Iran
    All Permanent Resident applications have been transferred to Ankara, Turkey.
    Citizens and Residents of Cyprus, Iraq, Jordan, Lebanon, and Syria
    ·Federal Skilled Worker and Federal Business Immigration Categories – All applications have been transferred to Ankara.
    ·Quebec, Provincial Nominee, and Family Class Sponsorship categories – Applications have been transferred to the following offices:
    oAmman – Jordan, Syria, Iraq
    oBeirut – Lebanon
    oTel Aviv – Cyprus
    Please do not contact any visa office at this time to enquire about the status or location of your application. You should contact the appropriate visa office only if you wish to withdraw your application, or to change your contact information such as e-mail, telephone number, or address.
    The visa office processing your application will contact you when they require further information from you, or are ready to provide you further instructions.
    Please do not send additional documents to a visa office unless you have been specifically instructed to do so. Any document or e-mail you may have sent to Damascus will be forwarded to the correct office. Please do not send messages more than once, or to more than one visa office.

    • ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۲:۰۹ | #46

      به نظر من منظور پرونده هایی است که در نوبت رسیدگی است و هنوز در مورد آنها تصمیم گیری نشده بناباین شامل پرونده های کبک می شود

  26. Farid
    ۱۴ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۵:۱۲ | #47

    I Have aquestion from Behi -did you hear anything new from visa office ? did you get your medical ?@behi

  27. حمید
    ۱۳ اسفند ۱۳۹۰ در ۲۲:۰۵ | #48

    من از روش کار آفرینی اقدام کرده ام و فایل نامبرم رو در ۲۰۰۵ دریافت کرده ام، ۲ ماه پیش تغییرات مدارک را خواسته اند. آیا پرونده من به آنکارا منتقل شده یا ورشو.

  28. حمید
    ۱۳ اسفند ۱۳۹۰ در ۲۱:۴۵ | #50

    سلام، من یک فایل در جریان پروسس در سوریه داشتم که پس از ۷ سال، ۲ ماه پیش مدارک تکمیلی در خواست شد. اکنون با توجه به تعطیلی سفارت در دمشق من باید این مدارک را به کجا بفرستم؟ و آیا در صورت ارسال به سوریه و سپس فوروارد مدارک از آنجا به آنکارا ، با توجه به اینکه از مهلت اعلام شده بیش از چند روز باقی نمانده، مدارک به موقع به ترکیه میرسند؟ ایا باز مجبور نمیشوم چند سال دیگر منتظر بمانم؟ مرسی

  29. ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۸:۳۲ | #52

    با سلام

    ما در می سال ۲۰۰۷ فایل نامبر فدرال را دریافت کردیم و هنوز هیچ خبری نگرفته ایم .با توجه به مطالبی که توی سایت مطالعه کردم این طور که به نظر می رسد هنوز تکلیفی برای این پرونده ها مشخص نشده و چون سفارت دمشق هم تعطیل شده شما چه پیشنهادی می کنید؟ همچنان منتظر بمانیم؟ آیا امیدی هست؟

    • ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۵:۳۲ | #53

      در این مورد بارها گفته ام که معلوم نیست کی رسیدگی کنند و اگر می توانید از روش دیگری اقدام کنید حتما این کار را انجام دهید

  30. رضا
    ۹ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۵:۳۵ | #54

    با سلام
    ۲۸ روز از بسته شدن سفارت در سوریه گذشت ، ولی هنوز خبری از انتقال به آنکارا در سایت نیست اگر اطلاعاتی در دست هست لطقا اعلام بفرمایید ؟

  31. لیلا
    ۸ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۷:۳۰ | #56

    باعرض سلام و خسته نباشید
    من و همسرم در تاریخ ۲۰ -۲ – ۲۰۱۲ مدارکمان را به کانادا فرستادیم (skilled worker- federal)
    در فرم ژنریک که اسم ویزا افیس را می خواست من دمشق را نوشتم (متاسفانه از تغییر ویزا آفیس به آنکارا اطلاعی نداشتم)
    لطفا بفرمایید که در این مورد مسله به چه صورت پیش می رود ؟
    آیا پرونده ما به آنکارا می رود و یا به ما بازگشت داده می شود؟
    چطور می توانیم روند رسیدگی به پرونده را از طریق سایت کانادا پیگیری نماییم؟
    باتشکر

    • ۱۴ اسفند ۱۳۹۰ در ۲۳:۲۰ | #57

      مهم نیست خود دفتر سیدنی به آنکارا می فرستد
      تا زمانی که فایل نامبر نگیرید قابل پیگیری نیست

  32. پیمان
    ۶ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۴:۲۱ | #58

    با سلام و ضمن تشکر از پاسخ شما
    من از وضعیت پرونده ام هیچ خبری ندارم که در دمشق است یا به ورشو انتقال داده شده است و می خواهم که نمره زبان و مدارک پسرم که الان ۶ ماهش شده(و تا الان هیچ اطلاعی نداده بودم) رو بفرستم، آیا به دمشق بفرستم یا صبر کنم وقتی خبرم دادند با سوء پیشینه جدید و مدارک مالی جدید با هم بفرستم و فعلا فقط با یک ایمیل به دمشق اطلاع رسانی کنم،
    (در ایمیل قبل از شرایطم گفته بودم که در لیست ۳۸ گانه هستم و مدارک نمره زبان ناقص فرستاده بودم که لطف فرموده و راهنمایی کردید)
    یک سوال دیگر هم دارم ، آیا برای نشان دادن توان مالی که احتمالا بایستی با نرخ ارز جدید به روز شود، امکان ارائه مدرک دیگری به جای حساب شش ماهه بانکی وجود دارد؟

    با تشکر مجدد

    • ۱۱ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۲:۴۳ | #59

      سایت را جک کنید ولی پرونده ۳۸ گانه به ورشو می روند یا رفته اند
      خیر توان مالی تنها با پول نقد اثبات می شود

  33. جعفر
    ۵ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۹:۴۵ | #60

    جناب دکتر مختاری عزیز
    با سلام و خسته نباشید
    من از طریق job offer فدرال اقدام کردهام حدود شش ماه پیش نتایج مدیکال، لندینگ فی وآپدیت آخرین تغییرات خواسته شئه را ارسال کردیم و منتظر پاس ریکویست هستیم بعد از مشورت با شما ۲ هفته پیش با دمشق مکاتبه کردم ولی خبری نشد به نطر شما به آنکارا هم e.mail بزنم یا منتطر بمتنم؟

  34. tara
    ۵ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۹:۳۷ | #62

    سلام خسته نباشید ممنون از راهنمای شما به نظر شما من مصاحبه هم دارم واقعا نمی دونم که چی میشه چند ماه هست که منتظر و در استرس هستم امیدوارم که یه خبر خوب بشنویم همه الان که سفارت عوض شده ممنون از شما

  35. ۴ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۷:۳۷ | #64

    سلام آقای مختاری ، امیدوارم خوب باشید . یک سئوال داشتم . من فایل نامبرم توی آپریل ۲۰۱۱ اومده ولی تا الان هیچ خبری از مصاحبه نشده ، هیچ ایمیلی هم نداشتم. به نظرتون باید چه تاریخی منتظر مصاحبه باشم و اینکه فایل من الان کانادا هست یا کشور دیگه ای؟با تشکر

  36. عرفان
    ۳ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۸:۰۵ | #66

    با سلام خدمت آقای دکتر مختاری
    و با تشکر از جواب سئوال قبلی من

    در قسمت time processing آنکارا برای همه گروهها زمان نوشته شده ولی برای پرونده های استانی هیچ زمانی نوشته نشده.
    آیا عدم اعلام زمان برای پرونده های استانی به این معنی است که پرونده های استانی ایرانیان در آنکارا نیست؟ یا اینکه پرونده های استانی را شروع نکرده اند ؟

    با تشکر

    • ۵ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۸:۲۸ | #67

      فعلا این اعداد و زمانها را جدی نگیرید هنوز انتقالات هم تمام نشده چه برسد به اینکه زمان دقیق اعلام شود.
      پرونده های دمشق همه به آنکارا می رود جز نیروی متخصص فدرال که در ورشو رسیدگی می شود

  37. میلاد
    ۲ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۲:۳۸ | #68

    درود جناب دکتر وقت بخیر
    فایل نامبر من ژانویه۲۰۱۱ به دستم رسید ولی هیچ نامه یا ایمیلی به من ندادند تا کی باید منتظر بمانم(رشته حسابداری کبک)

    • ۵ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۸:۴۷ | #69

      دیر نشده خبر بعدی مصاحبه است که می آید برای مقایسه هم به آمار نامه های ما در سایت که هر هفته اعلام می شود نگاه کنید

  38. سعید
    ۲ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۷:۳۴ | #70

    با سلام

    میشه لطفا بفرمایید که از کجا باید بدونیم که پرونده ما از سوریه منتقل شده یا نه ر سایت هنوز in progress میزنه و خبری از انتقال پرونده نمیده.

  39. mozhgan
    ۱ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۹:۰۹ | #72

    سلام . خسته نباشید، میشه لطفا شماره فاکس و ایمل دمشق( لطفا هر دو تا رو) رو بدید، برای تغییر ادرس می خواستم ولی روی سایت دیگه شمارشون نیست

  40. nik
    ۱ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۳:۴۲ | #74

    با سلام خدمت آقای دکتر مختاری عزیز
    من متقاضی اسکیل ورکر کبک با فایل فدرال ۴آگوست ۲۰۱۰ هستم و هنوز نه آپدیت و نه مدیکال گرفته ام و می خواهم بدانم در حال حاضر برای پی گیری باید به کجا و به چه ایمیلی میل بزنم؟ و اینکه پرونده من آیا آنکارا می باشد یا نه؟

    با تشکر از شما.

  41. فهيمه
    ۱ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۴:۱۹ | #76

    با سلام و تشکر از شما
    می خواستم بدونم آقا فرهاد چطور وضعیت خود را در سایت آنکارا چک کرده اند اگر ممکن هست لینک مربوطه را بگذارید. با تشکر

  42. فرهاد
    ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۵:۵۹ | #77

    ممنون از حوصله شما درپاسخ به سوالات گاه بیربط ما.البته حق بدید که بلاتکلیفی خیلی اعصاب خورد کن هست.
    پرونده من ( استانی)، هم در سایت دمشق وهم آنکارا ، in process هست.این یعنی پرونده به آنکارا رفته؟ مدیکال در ۱۷ ژانوییه به پاریس رسید و در وضعیت ما در سایت سفارت ، دریافت آن ثبت شده است .با سپاس

  43. فاطمه
    ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۵:۵۵ | #78

    سلام جناب دکتر . متشکرم بابت پاسخگویی به سوالات قبلی من
    در مورد انتقال پرونده ها به سفارت های دیگر پرسیدم و شما فرمودید که بغیر از لیست ۳۸ گانه سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ و پرونده های قبل از ۲۰۰۸ که در ورشو هستند بقیه به آنکارا منتقل شدند…. من از دسامبر ۲۰۱۰ پس از مصاحبه کبک فایل بی خودم رو باز نمودم . آیا کبک هم لیست ۳۸ گانه دارد یا فقط قسمت فدرال دارد ؟ شنیدم کسانی که در سی اس کیو کد ۱۳۰ دارند باید سر یکسال مدیکال بگیرند آیا خبر صحیح است یا نه؟ من که کبک سلکشن هستم پرونده ام در آنکارا می باشد یا ورشو ؟ هزاران بار ممنونم

    • ۱ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۱:۳۷ | #79

      پرونده شما در آنکارا خواهد بود در مورد کد سی اس کیو نیز خیر لزوما اینطور نیست و بایدی در کار نیست. لیست ۳۸ گانه ربطی به کبک ندارد کمی با دقت بیشتر مطالب را بخوانید

  44. sirous
    ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۴:۳۶ | #80

    با درود وسپاس از راهنماییهای صادقانه شما
    یکی از ضمایم پرونده من نامه پیشنهاد کاری بود از یکی از دوستان که دفتری درتورنتو دارند و شرایط لازم برای این مورد را هم دارا بودند مثل پرسنل بیمه مالیات و…ولی بدون تایید اداره اچ آر…. چون یکی از سایتهای معروف نوشته بود بدون تایید ۵ امتیاز دارد.حالا سوال.واقعا ۵ امتیاز سازگاری را می دهند؟

    ممنونم

    • ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۵:۴۸ | #81

      بدون تاییدیه هیچ امتیازی نمی دهند معروفیت سایت تغییری در قانون نمی دهد
      روی این امتیاز حساب نکنید آنهایی هم که تاییدیه دارند به بهانه صوری بودن پیشنهاد می توانند امتیاز نگیرند

  45. نیکروز
    ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۰:۳۷ | #82

    با سلام خیر جناب دکتر من برای quebec هستم

    • ۶ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۰:۵۷ | #83

      پس اقدام ندارد بسیاری قبل از شما هستند که منتظرند ولی آنکارا پرونده شما را بررسی می کند

  46. حمید
    ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۸:۵۵ | #84

    جناب دکتر مختاری عزیز سلام
    پرونده من جزء مشاغل ۳۸ گانه است.
    این آخرین پیامی است که چند روز پیش در سایت مهاجرت دیدم. آیا نوید تغییری جدید است در رویه رسیدگیها یا خیر؟
    Your application was reviewed and we started processing on February 10, 2012.

    با تشکر
    حمید

    • ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۵:۵۲ | #85

      مقالات سایت در این زمینه را بخوانید
      در حال رد تعداد زیادی از پرونده ها هستند ولی از مدیکال خبری نیست

  47. مهدیه
    ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۸:۳۳ | #86

    با سلام
    من فایل نامبر م را۳۱ ژوئن(نیروی متخصص کبک) دریافت کردم،اما نامه دیگری برای من نرسیده،برای اضافه کردن همسرم به پرونده به کجا باید مدارک را بفرستم .
    ممنون

  48. عرفان
    ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۷:۴۵ | #88

    با سلام خدمت آقای دکتر
    زمانی که از ما مدیکال خواستند لندیگ فی نگرقتند اما بعد از یک ماه که جواب مدیکال به پاریس رسید از ما درخواست پرداخت لندینگ فی کردند.
    درخواست لندینگ فی یک ماه بعد از مدیکال به معنای پایان پرونده است یا صرفا” برای اتلاف وقت به طور جداگانه از ما مدیکال و لندینگ خواسته اند.
    با تشکر فراوان

    • ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۵:۵۱ | #89

      به معنی کامل شدن چک امنیتی و مدیکال است
      تا آنرا ندهید ویزایی در کار نیست و توصیه این است در زمان مدیکال پرداخت شود

  49. sara
    ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۰:۲۷ | #90

    جناب آقای دکتر با سلام و خسته نباشید
    من حدودا ۵ ماه پیش فایل نامبر نیروی متخصص فدرال را دریافت کرده ام اما هیچ خبری از مدیکال نیست و چون خودم بدون وکیل اقدام کرده ام نمی دانم این وضعیت طبیعی است یا نه ؟و هیج نامه ای مبنی بر تغییر ویزا آفیس دریافت نکرده ام و در سایت هم چیزی بدر بخش فایل نامبرم نیست که من این مسدله را متوجه شوم . د ر ضمن دارالترجمه در ترجمه رسید بانکی فامیل من را اشتباه تایپ کرده و من متوجه نشده ام باید منتظر تقاضای آپدیت بمانم یا نامه را تصحیح شده مجددا ارسال کنم .
    و در ضمن شرکتی که من در آن کار می کنم کارکنان را بیمه نمی کند و بیمه من اختیاری و توسط خودم پرداخت شده به نظر شما ممکن است مشکلی ایجاد کند البته کارفرما برای همه توضیح می دهد که من چون حوصله دردسر ندارم کسی را بیمه نمی کنم .
    با تشکر

    • ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۲:۵۳ | #91

      وضعیت شما از جهت زمان انتظار طبیعی است اما در مورد بیمه موضوع می تواند درد سر شود البته ما در پی تهیه مطالبی برای اثبات اینکه بیمه دال بر سابقه کار واقعی نیست هستیم ولی شما حداقل خود رل بیمه خویش فرما کنید. اگر هم برایتان مهم نیست که دجاز مشکل شوید با کارفرما از او شکایت کنید و مدعی سوابق بیمه خود شوید

  50. رضا
    ۲۷ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۷:۰۳ | #92

    آیا بعد از دریافت پرونده ها در آنکارا هیچ فایلی UP DATE شده است یا حداقل خبری مبنی بر نوید شروع کار در این سفارتخانه ؟
    بی نهایت ممنون

برگه نظرات
1 2 3 765
دیدگاه ها مسدود است.