خانه > تمدید کارت اقامت دایم > پرسش درباره ترک کانادا قبل از دریافت کارت پی آر (PR)

پرسش درباره ترک کانادا قبل از دریافت کارت پی آر (PR)

۱۷ بهمن ۱۳۹۰

پرسش:

۱- بعد از لندینگ و قبل از دریافت کارت دایم اگر مراجعه شود به ایران و در صورت پیش آمدن اشکال آیا این مشکل امکان آن رادارد که از ورود مجدد ما جلوگیری نماید وتمام زحمات چند ساله ما را از بین ببرد یا اینکه این مشکلها حل شدنی است.در هر صورت خیلی مایلم بدانم که اگر این یک ریسک بزرگی است از امتحانات پیش دانشگاهی فرزندم صرف نظر کنم و تا دریافت کارت دایم آنجا بمانم.
۲-آیا با ورود به کانادا میشود  فرم حالت اضطراری درخواست  کرد برای زودتر دریافت کردن کارت اقامت دایم.وآیا اصلا راهی برای زودتر دریافت کردن کارت اقامت دایم  وجود دارد.
۳- آیا قبول شدن در دانشگاههای ایران امتیازی برای ورود به کالج و یا دانشگاههای کانادا محسوب میشود.

 

پاسخ:

۱- در صورتی که قبل از دریافت کارت به ایران بازگردید و کارت پی آر شما هم به هر دلیلی صادر نشود و به دست شما نرسد تنها راه حل مراجعه به سفارت در آنکارا و دریافت برگ سفر به کاناداست . هیچ ریسکی ندارد و زحمات شما هم بر باد نمی رود. اقامت دایم شما به کارت بستگی ندارد شما مهاجر هستید ولی کارت پی آر برای ورود به خاک کانادا را ندارید که آن برگ سفر جایگزین آن است.

۲- بله اما توصیه نمی کنم. می توانید بلیط خود را بفرستید و کمی هم هزینه اضافه ولی صورت خوشی ندارد

۳- خیر

  1. محمد
    ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ در ۰۸:۳۲ | #1

    با سلام و خسته نباشید

    ۱- من برای یک دوره فرصت مطالعاتی ۶ ماهه قصد سفر به آمریکا را دارم. آیا در صورت داشتن PR می توانم بدون ویزا به آمریکا سفر کنم؟
    ۲- در صورت نیاز به ویزا، آیا بهتر است از طریق سفارت آمریکا در کانادا اقدام کنم یا از طریق کشورهای دیگر هم فرقی در سهولت انجام کار و یا اخذ ویزا ایجاد نمی شود؟

    ممنون.

    • ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ در ۲۳:۲۱ | #2

      ۱- خیر

      ۲- فرقی نمی کند. اگر در کانادا مستقر شده باشید و نشانی و کار مشخص داشته باشید کانادا بهتر است

  2. کسری
    ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۹:۴۴ | #3

    سلام،
    من و همسرم در نوبت دریافت ویزای مهاجرت به کانادا از طریق فدرال (Skill Worker) هستیم . شهر مورد نظر برای landing را تورنتو انتخاب کردیم اما متاسفانه متوجه شدیم که امکان پیدا کردن کار با توجه به رشته های تحصیلی ما در شهر تورنتو وجود ندارد . حال سوال ما این است آیا پس از Landing در تورنتو و مصاحبه با افسر و دادن آدرس یکی از دوستان در شهر تورنبتو برای دریافت کارت پی آر امکان رفتن به شهری دیگر مثلا کلگری برای یافتن کار وجود دارد. با توجه به اینکه شهر محل لندیگ را تورنتو انتخاب کرده بودیم و حال می خواهیم بلافاصله به کلگری برویم ،مشکلی در دریافت بیمه ، مزایایی از قبیل شرکت در کلاسهای زبان رایگان و دریافت حقوق ماهانه و هر نوع مزایای دیگری در شهر کلگری برای ما پیش نخواهد آمد؟

  3. رضا
    ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۳:۵۲ | #5

    سلام.من هم دقیقا مشکل آقای سهند رو دارم.اگر کمتر از ۲ سال با همسرم که سیتی زن کاناداست و اسپانسر من است زندگی کنم اخراج میشوم؟
    ۱-اگر بله :راهی وجود دارد که مانع اخراج بنده شود ؟
    ۲-اگر اطلاع ندهیم که جدا شده ایم و همسرم به ایران برگردد و من اینجا بمانم تا ۲ سال سپری شود مشکل حل میشود؟
    ۳-اگر همسرم اصرار داشت در محضر ایرانی در کانادا طلاق جاری شود آیا میتوانم در کانادا بمانم و نوع ویزا را تغیر دهم به اسکیل ورک یا شروع به تحصیل در کانادا کنم ؟
    همسرم قصد دارد به ایران بازگردد.لطفا اگر راهکاری برای جلوگیری از اخراج ،برای بنده و کسانی که تمام پلهای
    پشت سرشان شکسته شده ،وجود دارد لطفا بفرمایید.واقعا تشکر میکنم

    • ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ در ۲۳:۳۵ | #6

      اخراج؟

      برای چه

      شما در ۵ سال باید دو سال در کانادا باشید یا با همسر کانادایی زندگی کنید اخراجی در کار نیست
      می توانید اقامت را از دست بدهید به شرط اینکه بررسی شود ممکن است ده سال هم شما نباشید بعد همسر نزد شما بیاید دو سال بماند شما باز کارت جدید دریافت می کنید

      شما کلیت موضوع را وب نگرفته اید سوالات قابل پاسخ نیست

      مطالب را بخوانید

  4. ۶ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۴:۲۰ | #7

    سلام.من و همسرم ۷ ماه پیش وارد کانادا شدیم. ایشون سیتی زن اینجان.کلی هم زندگی خوبی داشتیم.جدیدا میگه نمیخواد با من زندگی کنه و بهانه های عجیب.من هم متاسفانه پیش اقوام ایشون کار میکنم و کسی ندارم.موندم چکار کنم.از طرفی هم نگرانم اخراج شم.اگه وقت داشتم دوباره MSc میخوندم که نتونن اخراج کنن.پولش رو ندارم.

    • ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ در ۲۳:۰۶ | #8

      از من چه انتظاری دارید
      مشاوره می خواهید با دفتر ما در مونرآل تماس بگیرید

  5. کاتیا
    ۶ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۳:۴۳ | #9

    سلام جناب دکتر مختاری
    من بهمراه همسر و دخترم جولای ۲۰۱۲ در کانادا لند کردیم و طی این مدت سه ماه در کانادا بوده ایم. قصد ما این است که جولای ۲۰۱۵ وارد کانادا شویم. من بهمراه دخترم که پذیرش دانشجویی هم دارد قصد ماندن داریم. اما مسرم بهد از حدود دو ماه بر میگردد به ایران. سوال من این است که با توجه به اینکه همسرم قصد دارد هر چند ماه برای دیدن ما به کانادا بیاید و با توجه به اینکه در دفعات بعدی ورود ایشون دیگه شرایط اقامت دو سال در مدت ۵ سال رو نخواهد داشت آیا کارت اقامت ایشون رو باطل میکنن؟ آیا با توجه به اینکه اعتبار کارت ۵ ساله هست آفیسر میتونه کارت رو باطل کنه؟ و اگه بفرض اینکار رو بکنن آیا دریافت ویزا برای رفت و آمد ایشون طی مدتی که ما در کانادا هستیم به مشکل بر میخوره؟
    سوال بعدی من با توجه به قوانین تصویب شده و ت؛ییر شرایط شهروندی است. آیا الان برای اعطای شهروندی ا شرط اینکه فرد متقاضی اعلام کنه که قصد اقامت دایمی در کانادا رو داره اجرا میشه؟ آیا با توجه به اینکه میفرمودید این تبصره در رابطه با شهروندان جدید تبعیض آمیز هست اقدامی در دادگاه در جهت حذف چنین بندی در حال پیگیری هست؟
    از محبتی که میکنید و وقت ارزشمندی که برای کمک به هموطنانتون میگذارید صمیمانه متشکرم و براتون آرزوی بهروزی دارم.

  6. علی
    ۵ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۷:۳۰ | #11

    سلام آقای مختاری
    ما جولای۲۰۱۴ به مونترال لند کردیم و بعد از ۲۰ روز به ایران برگشتیم. ما قصد داریم جولای ۲۰۱۵ به کانادا برگردیم و اونجا بمونیم.

    آیا باید فرم های مالیاتی را پر کنیم؟

  7. علی
    ۵ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۷:۲۴ | #13

    سلام آقای دکتر

    دو سوال دارم:
    ۱- من کارت پی آر دارم و الان هم ایران هستم. برای رفتن مجدد به کانادا فقط همراه داشتن کارت پی آر کفایت می کنه؟ البته به همراه پاسپورت و بدون ویزا.
    ۲- با کارت پی آر میشه به کشورهای دبگه وارد شد؟ منظورم اینه که مثلا من با پاس ایرانی (بدون ویزا) نمی توانم وارد خاک هلند بشم. آیا با کارت پی آر می تونم؟

  8. علی
    ۵ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۶:۳۹ | #15

    سلام آقای مختاری
    ما جولای۲۰۱۴ به مونترال لند کردیم و بعد از ۲۰ روز به ایران برگشتیم. الان هم کارت های پی ارمون رو داریم.
    ما قصد داریم جولای ۲۰۱۵ به کانادا برگردیم و اونجا بمونیم.
    سوال من اینه که از تاریخ ترک کانادا تا ورود مجدد ما بیشتر از ۶ ماه فاصله وجود داره. ایا برای ما مشکلی پیش میاد؟
    دیروز یه جا خوندم که اگر بیشتر از ۶ ماه خارج کانادا باشیم پی ار باطل میشه.

    ممنون میشم به من پاسخ بدبد.

    • ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ در ۲۳:۱۹ | #16

      خیر ایرادی ندارد
      لطف کنید دست کم پستها را دقیق بخوانید در همین زمینه پست اخیر داریم

  9. رامین جلالی
    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ در ۰۸:۱۸ | #17

    سلام جناب مختاری
    من بعد از لندینگ در مونترال و گذشت ۳ ماه به ایران برگشتم و بلیط برگشتم ۵ ماه بعد از ورودم به ایران است. سوالم اینه که آیا می تونم بیش از ۶ ماه در ایران بمونم و بعد از ۶ ماه برگردم مونترال یا باید مدت عدم حضورم در مونترال کمتر از ۶ ماه باشه؟
    ممنونم.

  10. محمد
    ۲۵ دی ۱۳۹۳ در ۱۴:۱۳ | #19

    سلام
    با تشکر از اطلاعات مفید شما
    سوال من : من و خانواده ٢٠ مارچ از طریق ونکور لند می کنیم و ٣١ مارچ مجبور به بازگشت به ایران هستیم، می خواستم بدونم می تونیم ادرس دوستم ان را در تورنتو برای کارت Pr و sin بدهیم، ایا مشکلی ایجاد نمی شود
    ممنون از راهنمایی شما

  11. نسرین
    ۲۳ دی ۱۳۹۳ در ۰۸:۵۸ | #21

    سلام اقای دکتر من و خانواده در ۲۳ نوامبر ۲۰۱۳ در تورنتو land کردیم ودر ۲۲ جون ۲۰۱۴ به ایران برگشتیم و تصمیم داریم در تابستان در جولای یک ماه به تورنتو برگردیم اایا در برگشت به مشکلی برخورد نخواهیم کرد اعتبار کارت pr ما تا ۲۳ نوامبر ۲۰۱۸ میباشد اگر ما در جولای ۲۰۱۷ به کانادا برگردیم و تا انقضای کارت pr در کانادا بمانیم هفت ماه اقامت ما محاسبه خواهد شد یا نه . صمنا ایا میتوانیم برای بار دوم کارت pr را تمدید بکنیم برای اینکار چه مدت لازم داریم . اگر پسر من در اینجا دیپلم بگیرد با این مدرک میتواند از دانشگاه های تورنتو پذیرش بگیرد یا باید مجددا در انجا مدرک پایان دبیرستان را اخذ نماید.

    • ۲۸ دی ۱۳۹۳ در ۱۸:۱۱ | #22

      شما باید در ۵ سال دو سال در کاناداباشید بنابراین در این حالت مشکل ندارید
      مقالات مربوطه را در همین وبلاگ بخوانید

  12. وحید
    ۲۲ دی ۱۳۹۳ در ۱۶:۴۳ | #23

    با سلام

    بنده دفعه اول که در کانادا لندینگ کرده ام و کارت خود را گرفته ام، از کانادا خارج شده ام. ظاهرا دفعه اول مجاز به بردن هر نوع وسیله ای هستیم، اما من وسیله ای نداشتم، اما شنیده ام برای ورود بعدی نمی توانیم بدون پرداخت گمرک وسایل مورد نظر خود را مانند لپ تاپ با خود همراه ببریم. آیا درست است؟ در این صورت چه باید بکنیم؟

    ممنون

    • ۲۸ دی ۱۳۹۳ در ۱۸:۱۴ | #24

      لپ تاپ این روزها وسیله خاص حساب نمی شود و مثل ساعت مچی است بله می توانید ببرید محدودیتی در بردن وسایل شخصی ندارید

  13. لیلا
    ۱۸ دی ۱۳۹۳ در ۱۹:۰۲ | #25

    با سلام
    من ۱۰ مارچ ۲۰۱۳ در کلگری لندینگ داشتم و قبل از دریافت کارت پی ار به ناچار به ایران برگشتم البته ادرس یکی از دوستان را داده بودم اما تا به امروز خبری از کارت پی ار من نشده. من ۶ جولای ۲۰۱۴ فرم های IMM5444E و IMM5455B را به همراه هزینه بررسی و نامه ای که علت عدم حضور و تاخیر در پیگیری کارت پی ارم را توضیح می داد به دفتر CIC پست کردم البته از طریق دفتر یکی از وکلا در کانادا. در تاریخ ۱۰ اکتبر ۲۰۱۴ نامه ای به آدرس جدیدی که در تورنتو داده بودم رسید مبنی بر اینکه من پشت عکس ها تاریخ نزدم و باید این کار رو انجام بدم. منم به پیشنهاد اون وکیل عکس مجددی گرفتم و پشت اون تاریخ و مهر عکاسی زدم و ارسال کردم که در تاریخ ۱۷ اکتبر عکس ها به case processing center-permanent resident card رسیده. به من گفته بودند از زمان ارسال مدارک باید ۱۵۵ روز منتظر باشم. تا الان تقریبا ۱۸۵ روز می گذره و خبری از کارت پی ار نیست. فکر می کنید با توجه به اشکال عکس و ارسال مجدد اون این زمان طولانی شده یا مشکل دیگری هست؟ به نظر شما چقدر دیگر منطقی است که منتظر صدور کارت پی ار بمانم؟ من به اون کسی که کارمو پیگیری می کنه گفتم که ایمیل بزنم و بپرسم اما گفت CIC ادرس ایمیل خودشو از تو سایت برداشته. به نظر شما من باید چی کار کنم؟
    با توجه به اینکه بنده یکی از موکلین شما بودم که با کار منظم و دقیق شما به سرعت کار اقامتم درست شد، الان که به دلیل حضور یکی از دوستانم در دفتر تورنتو یکی از وکلا، در ازای پرداخت هزینه وکالت برای پیگیری کارت پی ارم از ایشون کمک گرفتم، بیشتر از قبل تخصص، دقت، مسئولیت پذیری و صداقت شما را تحسین می کنم.
    با سپاس فراوان، پاینده باشید

    • ۲۶ دی ۱۳۹۳ در ۱۲:۵۴ | #26

      تلفن بزنید جواب مب دهند ولی تنها از داخل کانادا امکان پیگیری هست
      هنوز ایران هستید؟

  14. sahab
    ۱۵ دی ۱۳۹۳ در ۲۳:۵۰ | #27

    سلام
    من مدت ۳ ماه و چند روز در تورنتو هستم و لندم در منترال بوده و همان شب به تورنتو آمدم . ولی هنوز pr من و خانمم نیامده .
    من جکار باید انجام دهم

    • ۲۸ دی ۱۳۹۳ در ۱۸:۵۱ | #28

      اینکه کجا بوده اید مهم نیست
      نشانی درست داده اید؟
      زنگ بزنید به آن شماره تلفنی که هنگام ورود به شما داده اند البته خیلی هم دیر نشده

  15. حمید
    ۱۵ دی ۱۳۹۳ در ۰۲:۰۰ | #29

    با سلام
    با کارت پی ار می توان به ترکیه سفر کرد بدوت پاسپورت؟

  16. سيف
    ۱ دی ۱۳۹۳ در ۰۵:۴۷ | #31

    باسلام
    ما برای نیروی کار متخصص کبک اقدام کردیم و می خواهیم در مونترال لند کنیم ولی من برای فرصت مطالعاتی هم اقدام کردم که دانشگاه تورنتو می باشد. می خواستم بپرسم اگر هنگام لندینگ در مونترال آدرس همان شهر تورنتو را بدهم، مشکلی پیش نمی آید؟ یعنی می خواهم بلافاصله بعد از لندینگ به همان شهر لندن بروم. مرسی

    • ۱ دی ۱۳۹۳ در ۰۵:۵۷ | #32

      ایرادی ندارد ولی در فرودگاه قصد خود را اعلام نکنید فرض این است که قرار است در کبک زندگی کنید هنگام لندینگ

  17. آنجلا
    ۲۴ آذر ۱۳۹۳ در ۰۶:۵۳ | #33

    سلام. خسته نباشید. من و همسرم طبق لیست ۲۰۱۴، از طریق شغل مترجمی (translator) برای فدرال اقدام کردیم و فایل نامبر ما ۱۱ دسامبر(۴روز پیش) آمد. شنیده ایم که به پرونده های ۲۰۱۴ خیلی سریع رسیدگی میکنند. با توجه به اینکه مترجمی تابحال در لیست مشاغل نبوده است و امسال آخرین سالی است که کانادا به این روش مهاجر میگیردد و از سال ۲۰۱۵ قوانین عوض میشه، به نظرتون
    ۱-چقدر طول میکشه تا به پرونده ما رسیدگی شود؟
    ۲-کلا مرحله بعد دراین پروسه چیست و ما باید الان چه کار کنیم؟
    با تشکر

    • ۱ دی ۱۳۹۳ در ۰۵:۴۹ | #34

      در مورد زمان نپرسید
      هر هفته لیست نامه های رسیده در سایت ما برای مقایسه منتشر می شود استفاده کنید

  18. سارا
    ۱۹ آذر ۱۳۹۳ در ۰۹:۱۵ | #35

    والا من از طریق وب سایت زیر آدرس رو وارد کردم
    https://services3.cic.gc.ca/ecas/?app=coanotify

    الان دوباره تو همین سایت میرم برای تغییر آدرس میبینم آدرسی که از من به عنوان Old address موجود هست همون آدرس قدیمی هست نه آدرسی که توی کانادا دادم

    بعد تو قسمتی که قبلا application status رو چک میکردم باز هم آدرس رو آدرس قدیمی نشون میده .
    لطفا راهنمایی کنید چه طور می مطمدن بشم که آدرس به دستشون رسیده

  19. سارا
    ۱۷ آذر ۱۳۹۳ در ۰۷:۰۸ | #37

    والا من از طریق وب سایت زیر آدرس رو وارد کردم
    https://services3.cic.gc.ca/ecas/?app=coanotify

    الان دوباره تو همین سایت میرم برای تغییر آدرس میبینم آدرسی که از من به عنوان Old address موجود هست همون آدرس قدیمی هست نه آدرسی که توی کانادا دادم

    بعد تو قسمتی که قبلا application status رو چک میکردم باز هم آدرس رو آدرس قدیمی نشون میده .
    لطفا راهنمایی کنید چه طور می مطمدن بشم که آدرس به دستشون رسیده

  20. سارا
    ۱۷ آذر ۱۳۹۳ در ۰۴:۱۸ | #38

    سلام جناب آقای مختاری
    من حدود ده روز پیش به کانادا لند کردم و آفیسر فرودگاه به ما گفت که آدرس مربوط به کارت اقامت رو بعدا به صورت آنلاین وارد کنید (ما آدرس رو داشتیم و آفیسر هم صحبتی نکرد که این آدرس خودتون هست یا دوستتون یا چه قدر وقت می مونید ) به هر صورت ما آدرس رو به صورت آنلاین وارد کردیم اما الان بعد از ۹ ۱۰ روز وقتی آدرس رو تو وب سایت چک می کنیم همون آدرس قدیمی هست. متاسفانه الان کانادا نیستیم میشه راهنمایی بفرمایید از چه روشی می تونیم مطمئن بشیم که آدرس ما به دستشون رسیده؟

  21. رضائی
    ۸ آذر ۱۳۹۳ در ۰۵:۴۱ | #40

    عذر مخواهم خرداد ۹۴ صحیح است

برگه نظرات
1 4 5 6 776
دیدگاه ها مسدود است.