خانه > نوشته های غیر رسمی > بازکردن حساب برای ایرانیان مقیم ایران در کانادا ممکن نیست جز در موارد خاص

بازکردن حساب برای ایرانیان مقیم ایران در کانادا ممکن نیست جز در موارد خاص

۱۷ بهمن ۱۳۹۰

دوستی از ایران تماس گرفته بود و می گفت که مایل است مبلغ قابل توجهی پول را به کانادا منتقل کند. از او پرسیدم چرا؟ گفت می خواهم ارزش آن حفظ شود. گفتم در کانادا وضعیت خاصی داری مثلا مقیمی و یا …؟ گفت نه ساکن ایرانم و در کانادا هم مدرکی ندارم ولی می خواهم در کانادا حساب بانکی باز کنم و پولم در بانک آنجا باشد. گفتم بر اساس قانون باز کردن حساب برای ایرانیان مقیم ایران ممکن نیست به جز در موارد خاص مانند کسانی که برای مهاجرت از روش سرمایه گذاری اقدام کرده اند آن هم وقتی قبولی گرفتند با شرایطی ممکن است.

دوستمان باور نکرد و گفت که شخصی به او گفته است برایش در کانادا حساب باز می کند و او می تواند پولش را به آن حساب بفرستد. رقم زیادی بود … شاید همه دارایی او….. ولی اینکه گفتم نمی شود را باور نکرد چون نمی خواست باور کند.

اینکه او چرا می خواست پول خود را منتقل کند قضاوتی ندارم ولی انتقال پول به حسابی نا شناخته در کشوری دیگر بواسطه فردی که نمی شناسید حتما از عقل به دور است آن هم اگر به شما بگویند اساسا چنین امکانی وجود ندارد و بانکهای کانادایی بر اساس قانون اجازه ندارند برای شما حساب باز کنند حتی اگر بخواهند. این شامل همه ایرانیان ساکن ایران است حتی اگر ویزای ورود به کانادا را هم در دست داشته باشید.

مواظب فریبکاران در این بازار اشفته باشید که این آشفتگی فرصتی است مغتنم برای آنان.

  1. رها
    ۱ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۷:۴۰ | #1

    سلام
    ما ویزای skill workers رو گرفتیم و تا شهریور وقت داریم که وارد کانادا بشیم. الان که نه میشه هیچ جای دنیا حساب باز کرد و نه میشه دلار با خودمون ببریم, چه جوری باید ثابت کنیم که ۱۳۰۰۰ دلار برای اداره زندگی تو سال اول رو داریم؟
    ممنون

    • ۶ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۱:۰۸ | #2

      داشتن این رقم هنگام ورود نیازی به اثبات ندارد و همان مقدار که می توانید و مجاز است بیاورید بقیه را بعدا وقتی حساب باز کردید در کانادا برایتان حواله می کنند

  2. امير
    ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۵:۵۸ | #3

    سلام
    اکه ممکنه بکید یه متخصص جراحی عمومی جه جوری میتونه کانادا کار بیدا کنه؟
    ممنون

  3. nader
    ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۸:۳۱ | #5

    با سلام من شنیده بودم حتی برای سرمایه گزاری هم به علت تحریم حق باز کردن حساب ندارن درسته یا خیر؟

    • ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۳:۴۳ | #6

      شرایط آنها متفاوت اس خیر درست نیست در این مورد در سایت مطلب زیاد است بخوانید

  4. a
    ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۸:۱۷ | #7

    آقای مختاری عزیز
    این شرایط خاصی که فرمودید برای باز کردن حساب لازم است شامل چه مواردی می شود؟ آیا این موارد شامل کسانی که پرونده سرمایه گذاری آنها تائید شده و۱۲۰هزارتا را پرداخت کرده اند نیز می شود ؟
    باسپاس فراوان از محبت شما

  5. بابك
    ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۷:۳۸ | #9

    با سلام و احترام
    برای من هم این سوال مطرح است ، ماهمه مراحل را پشت سر گذاشتیم و منتظر ویزای مهاجرت (فامیلی)هستیم که گویا پرونده های سوریه منتقل شده به آنکارا .ولی نمی دانم چه مقدار می توانیم دلار همراه داشته باشیم ؟یا امکانی هست از بستگانمان حساب باز کنند و ما به عنوان مهاجر توسط صرافی نوع دوم (گویا این امکان را دارند) به حسابمان پولی ریخته شود؟
    با تشکر

    • ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۴:۰۲ | #10

      شما با همان مقدار مجاز ایران پول همراه ببرید و بعد از ورود به کانادا حساب باز کنید و مبلغ را به حساب از طریق صرافی منتقل کنید

  6. سعید
    ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۴:۴۱ | #11

    سلام . من لیسانس مدیریت صنعتی هستم .۳۵ ساله . و در حال حاضر رئیس برنامه ریزی در ……… هستم. دو سالی هستش دنبال فرصتم واصه اقدام به مهاجرت ولی تا حالا از طریق رشته تحصیلیم نتونستم . میخواستم بدنم مدیریت صنعتی تو لیست مشاغل هست یا نه ؟؟ ممنون

    • ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۴:۰۹ | #12

      با دفتر ما در تهران تماس بگیرید و وقت مشاوره بخواهید در لیست فدرال نیستید ولی ممکن است برای کبک امکان اقدام داشته باشید
      در ضمن برنامه جدیدی را اعلام خواهم کرد برای استان مانیتوبا که ممکن است بتوانید اقدام کنید

  7. متين
    ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۱:۳۱ | #13

    سلام من در ایران زندگی می کنم و فقط یک با به کانادا رفتم و حساب بانکی باز کردم و حتی دسته چک هم دارم و فقط هزار دلار در حسابم دارم

  8. کامران
    ۲۲ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۰:۵۹ | #15

    سلام آقای دکتر
    چگونه یک وکیل ایرانی می تونه در دادگاه های کانادا وکالت کنه و چه جوری بهش مجوز وکالت میدن؟
    ممنون

    • ۲۲ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۳:۲۹ | #16

      باید عضو کانون وکلای کانادا بشه خیر بدون معادل کردن لیسانس و طی مراحل کانون مجوز وکالت ندارد

  9. غفاری
    ۲۱ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۴:۵۰ | #17

    ممنون از پاسختون میشه اگر سایتی چیزی می شناسید که بتوانم اطلاعات دقیق تری کسب کنم معرفی کنید؟ ممنون

  10. حسینی
    ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۹:۳۲ | #19

    سلام. من ۲سوال دارم:
    ۱-افراد مجرد چند امتیاز باید داشته باشن تا از مصاحبه معاف بشن؟ من در حال حاضر ۴۵امتیاز دارم (بدون احتساب نمره زبان و سازگاری).مدارکم رو ۲۷ دسامبر ۲۰۱۱ارسال کردم و هنوز فایل نامبرم نیومده.
    ۲- اگه کسی از راه skill woker پذیرش شد و به کبک رفت آیا این اجازه رو داره که اگه شد هم ادامه تحصیل بده و هم کار کنه؟ آیا کلا اجازه تحصیل داره؟ شنیدم اونجا مدرک فوق لیسانس ما رو خیلی هم تحویل نمی گیرن و آدم مجبور میشه بره درس بخونه.

    • ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۲:۳۵ | #20

      ۱- معافیت تنها به امتیاز ربط ندارد بسته به نظر افسر پرونده است
      ۲- بله شما آزادید هر کار دلتان می خواهد انچام بدهید کار یا تحصیل

  11. غفاری
    ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۳:۳۸ | #21

    سلام و تشکر از سایت خوبتون . من فارغ التحصیل رشته حقوق هستم می خواستم بپرسم آیا امکان کار و یا ادامه تحصیل در این رشته در کانادا وجود داره؟ ممنون می شوم اگر راهنمایی بفرمایید.

    • ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۸:۰۹ | #22

      آری شود ولیک به خون جگر شود

      باید خیلی زحمت بکشید و فرانسه و انگلیسی را هم خوب بدانید

  12. کیوان
    ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۹:۲۲ | #23

    با سلام و خسته نباشید خدمت جناب مختاری.ما اسکیل ورکر کبک هستیم و شش امتیازی الان توی ۲۳ ماه انتظار بعد بی .فایل هستیم .می شه بفرمائید قضیه از چه قراره؟ما امیدوار بودیم با سال جدید خبری بشه اما نه تنها الان نمی دونیم پرونده امون کجاست بلکه فقط و فقط برای رشه های ۱۲ امتیازی مدیکال می یاد.می شه بفرمائید ایا تا به حال واسه شش امتیازی ها هم مدیکال امده؟ و ما چه باید بکنیم ؟زمان سایت هم که دوباره بیشتر شد نکنه تا اخر عمر هر چه به زمان می رسیم بیشترش کنند؟ما بدو و زمان سایت اداره مهاجرت؟؟؟
    ممنونم می شم اگه بفر مائید تکلیف ما کی و چه جوری روشن می شه؟الان چندین ماه هست که پرونده های زانویه به بعد ۲۰۱۰ مسکوت مانده.خواهشا به ما یه زمانی رو اعلام کنید تا کی باید بلا تکلیف باشیم.این خیلی بی انصافیه که فقط دمند ها دارند تند و تند می رندو ما چند ساله علافیم.خسته شدیم از این مهاجرت لعنتی.

  13. امير
    ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۴:۴۱ | #25

    درود جناب مختاری
    شوربختانه ما ایرانیان وقتی حرف منطقی و درستی هم به ما گفته می شود دوست نداریم که ان را باور کنیم و زمانی که هستی ما توسط افراد سودجو مورد تخریب قرار میگیرد تازه یاد حرفهای منطقی و چاره علاج می افتیم که دیگر سودی ندارد…..
    امیدوارم این دوست ایرانی به حرفهای شما کمی بیشتر تامل کند و این را نیز بداند که نه سودی عاید شما می شود نه ضرری متوجه شما و تنها هدف شما اگاهی به مهاجرین و جلوگیری از یه عده به اصطلاح مشاورینه تقلبی و سودجوست که دوست دارند از این فرصت به نفع خود بهترین استفاده را ببرند.
    با سپاس بسیار از شما
    بدرود

  14. ماری
    ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۵:۵۱ | #26

    ممنون از اطلاع رسانی

  15. Mehrdad. A
    ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۸:۲۰ | #27

    کاملا صحیح می فرمایید. این آشفته بازار زمان مناسبی را برای توزیع دلارهای تقلبی، کلاه برداری های اینترنتی، فروش سکه های تقلبی و … فراهم نموده است که درکنار بسیاری موارد که از قبل بوده اند، هوشیاری بیشتری را می طلبد. متاسفانه اینها ریشه در حرص و زیاده خواهی ما دارد و اینکه می خواهیم ره صد ساله را یک شبه طی نماییم. افراد زیادی را می شناسم که بعد از یک سال ماندن در کانادا (یا کشورهای مشابه) به ایران مراجعت کرده اند زیرا که فضای آنجا را برای طی راه صد ساله در کسری از یک روز (!!) مناسب نیافته اند!

دیدگاه ها مسدود است.