بایگانی

بایگانی شهریور

یک پتیشن آنلاین دیگر در اعتراض یه تاخیر رسیدگی در آنکارا

۲۸ شهریور ۱۳۹۲ ۳۲ دیدگاه

دوستانی یک نامه سرگشاده آنلاین در اعتراض به تاخیر رسیدگی به پرونده ها در آنکارا تهیه کرده اند که در این نشانی در دست است.

اینجا امضا کنید.

 

متقاضی فدرالم آیا برای ماندن در کبک نیاز به CSQ دارم؟

۲۸ شهریور ۱۳۹۲ ۱۸ دیدگاه

امروز با دفتر آقای Paul Dewer در مورد رفتار وزارت خارجه کانادا در عدم صدور مجوز انتقال پول ایرانیان صحبت داشتم که استقبال خوبی از طرح موضوع داشتند. امیدوارم بشود به سمتی رفت که موضوع از طرف نمایندگان مخالف دولت به صورت سوال مشخص از وزیر خارجه در صحن مجلس کانادا سوال شود. موضوع البته تنها انتقال پول نیست نبعیض سیستماتیکی که در جریان است مهم است.

و اما سوالی که در تیتر مطرح کردم چند بار در کامنتها آمده بود که پاسخ می دهم:

وقتی متقاضی فدرال در کبک وارد می شود از او سوال می شود می خواهد در کبک بماند و یا راهی استان دیگری است. اگر بگوید در کبک می مانم برای دریافت CSQ کبک به اداره مهاجرت کبک راهنمایی می شود که با پرداخت هزینه تحمل استرس و اضطراب یک تازه وارد بلاتکلیف و سردر گم و نیز حدود یک ماه انتظار CSQ صادر می شود و این دوست عزیز پس از آن لندینگ خود را ثبت می کند و تازه می شود مقیم دایم کانادا. 

اگر بگوید در کبک نمی مانم و راهی استان دیگری هستم لندینگ وی ثبت می شود چرا که او حق دارد در هر نقطه ای از کانادا که وارد می شود لندینگ خود را ثبت کند. حال اگر پس از ثبت لندینگ و خروج از دفتر اداره مهاجرت در فرودگاه تصمیم وی تغییر کند و بخواهد در کبک بماند هیچ ایراد قانونی ندارد. نداشتن CSQ هم مشکلی برای او ایجاد نمی کند نه در گرفتن کارت بهداشت و نه در گرفتن SIN و نه در ثبت نام برای کلاسهای زبان. هر چند در برخی موارد از او سراغ CSQ گرفته می شود ولی نداشتنش منعی در استفاده از بخش عمده ای از خدمات ایجاد نمی کند. ادامه ی نوشته

Categories: کبک Tags: , ,

تلاش برای رسانه ای کردن چند موضوع

۲۸ شهریور ۱۳۹۲ ۲۰ دیدگاه

دیروز روز متفاوت و پر کاری را گذراندم. با دو خبرنگار از دو روزنامه فرانسوی زبان پر مخاطب صحبت کردم و با آقای علی احساسی یکی از وکلای آشنا با موضوع تحریم که اصالت ایرانی دارد نیز مفصل تبادل نظر کردم. دو زمینه مورد بحث بود که تلاش دارم رسانه ای کنم یکی موضوع تاخیر بسیار زیاد صدور مجوز وزارت خارجه کانادا برای استثنا شدن افراد حقیقی از مقررات تحریم که تاثیر مهمی بر روند انجام پروسه مهاجرت متقاضیان برنامه های تجاری (کسانی که پس از نوامبر ۲۰۱۱ اقدام کرده ان) دارد.

موضوع مهم دیگر نیز تاخیر در رسیدگی به پرونده متقاضیان برنامه های تجاری کبک در مرحله فدرال است که پیش از این نیز نامه سرگشاده آنلاینی در مورد آن در اینترنت منتشر شده است که هنوز هم امضای آن مفید است.

از دفتر یکی از نمایندگان مجلس و اعضای فعال NDP  آقای paul Dewer هم درخواست وقت کرده ام که منتظرم پاسخ دهند.

امروز هم با خانم  دکتر ادیب راد گفتگوی خوبی داشتیم. ایشان در زمینه اعتراض به اداره مهاجرت در زمینه تاخیر در بررسی درخواستهای تابعیت بسیار فعال شده اند و کارهای مفیدی انجام داده اند.

در این مورد بیشتر خواهم نوشت.

دفتر ما در کانادا شنبه و یکشنبه تعطیل است!!! در ضمن اختلاف ساعت ۸ و نیم ساعته با ایران هم داریم

۲۳ شهریور ۱۳۹۲ ۲۶ دیدگاه

شاید از نوشتن این عنوان تعجب کنید …..

بسیاری از دوستان متوجه همین دو مورد ساده نیستند حجم تلفنهایی که روزهای شنبه و یکشنبه در دفتر ما در مونترآل دریافت شده و طبیعی است که کسی پاسخگوی آن نیست گاه از دیگر روزهای هفته بالاتر است ضمن اینکه ساعات تماس هم مورد توجه نیست و دوستان در طول هفته نیز نیمه شب با دفتر تماس گرفته و پیغام می گذارند.

دوستی هفته گذشته روز شنبه از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ ظهر به وقت مونترآل ۱۵ بار تماس گرفته بود. من ضمن تشکر از پشتکار این قبیل دوستان تقاضا دارم به اطلاعات زیر توجه کنند:

۱- شنبه و یکشنبه و نیز روزهای تعطیل رسمی کانادایی دفتر ما در کانادا تعطیل است و امکان پاسخ به تلفن نیست. در عوض پنجشنبه و جمعه دفتر باز است.

۲- وقت اداری دفتر مونترآل ۹:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ بعد از ظهر است که می شود ساعت ۶ بعد از ظهر تا ۲ بعد از نیمه شب به وقت تهران البته با تغییر ساعت یک اختلاف یک ساعتی ایجاد می شود برای چند هفته که در  نظر بگیرید یعنی از اول مهر برای دوهفته اختلاف ساعت ۷:۳۰ ساعت است و بعد همان ۸:۳۰ می شود

متقاضی فدرال هستم. امکان ورود به کانادا از طریق کبک را دارم؟

۲۱ شهریور ۱۳۹۲ ۳۴ دیدگاه

این سوال را پیش از این بارها پاسخ داده ام ولی این روزها چند تلفن در این باره داشته ام که لازم دیدم به عنوان موضوع مستقل مطرح کنم.

شما با در دست داشتن ویزای اقامت کانادا از طریق هر مرزی می توانید به کانادا وارد شوید و فرقی بین کبک انتاریو و بی سی نیست. لندینگ شما هنگام ورود به اولین مرز کانادایی ثبت می شود بنابراین در گرفتن پروازهای بعدی خود حداقل سه ساعت برای ثبت لندینگ در فرودگاه اول در نظر بگیرید. فرض کنیم متقاضی فدرالی که راهی ونکوور است از طریق مونترآل پرواز بگیرد. او در هنگام ورود به مونترآل از سوی افسر نرزبانی به دفتر اداره مهاجرت راهنمایی می شود تا لندینگ وی ثبت شود. حتما باید تصریح کند که مایل به ماندن در کبک نیست و قصدش روانه شدن به سوی ونکوور است و طبیعی است که باید یک نشانی در ونکوور هم بدهد تا کارت اقامتش برای او ارسال شود.

همین حضور در دفتر اداره مهاجرت بسته به شلوغی و یا خلوتی آن بین یک تا سه ساعت معطلی دارد بنابراین پرواز بعدی شما به ونکوور باید به گونه ای باشد که در صورت معطلی از پرواز جا نمانید.

اینکه اعلام می کنید راهی ونکوور هستید و کبک ماندنی نیستید البته به این معنی نیست که اگر پس از خروج از فرودگاه مونترآل قصد کردید در کبک بمانید ایرادی دارد. شما تا قبل از ثبت لندینگ در مقایسه با بعد از آن وضعیت اقامتی متفاوتی دارید و قوانین متفاوتی بر شما حاکم است.

تا قبل از لندینگ تنها متقاضی مهاجرت هستید که هنوز مرحله آخر را انجام نداده و مقیم نشده است در حالی که پس از آن وضعیت اقامت دایم می یابید. یک متقاضی فدرال اگر قبل از لندینگ بگوید می خواهد در کبک بماند او را برای دریافت سی اس کیو به اداره مهاجرت کبک ارجاع می دهند و باید پروسه یک ماهه دریافت سی اس کیو را طی کند و پس از آن برای ثبت لندینگ مراجعه کند.

حال متقاضی فدرالی که گفته است قصد ماندن در کبک ندارد و لندینگ خود را ثبت کند پس از آن یک مقیم دایم کاناداست که بر اساس قانون حق دارد هر استانی را برای زندگی انتخاب کند و هیچ محدودیتی ندارد. بنابراین حتی اگر اعلام کنید قصد ماندن در کبک ندارید و بمانید هیچ مشکلی نیست و هیچ تخلفی نکرده اید.

وضعیت بهتر دریافت اقامت برای آنها که با ویزای کار به آلبرتا می روند

۱۸ شهریور ۱۳۹۲ ۱۳ دیدگاه

این مقاله را در اینجا بخوانید تا قبل از اینکه ترجمه در سایت پارس کانادا بیاید.

 

 

وکیل کانادایی از دولت کبک به دلیل اعمال غیر منطقی مقررات جدید به دادگاه عالی شکایت کرد

۱۵ شهریور ۱۳۹۲ ۵۵ دیدگاه

نخست اینکه می دانم از کامنتها جا مانده ام بیش از ۱۲۰ کامنت بی پاسخ که امروز فردا پاسخ می گیرند لطفا تکراری نفرستید

و اما امروز به صورت تصادفی به آقای دیوید کوهن برخوردم  دوست و همکاری که در همین طبقه ای که دفتر شرکت ما دایر است دفتر وکالت دارد. در پاسخ چاق سلامتی و چه خبر من گفت که دولت کبک را به دادگاه عالی کبک کشانده است. دلیل طرح شکایت نیز عطف بما سبق کردن مقررات نیروی متخصص کبک است. او نیز همچون من و بسیاری از دوستان درگیر کار با کبک معتقد است که این رویه خلاف عدالت و انصاف است و نمی توان بیش از ۳۵۰۰۰ پرونده در میانه راه را که بر اساس مقررات زمان خود اقدام کرده و برنامه ریزی کرده اند مشمول قوانین جدید کرد. ادامه ی نوشته

What Does the Conservative Government Intend to Do

۱۲ شهریور ۱۳۹۲ Comments off

 

The Iranophobia Project

Ali Mokhtari

A little while ago, the Canadian media was full of stories quoted from the RCMP about two people arrested because they intended to sabotage the Canadian Railway System. It may not seem weird at first, because we are used to hearing a lot of stories about terrorism and terrorists who kill and sabotage with religious motives. However, this time, the story went out of its way to make a link between these two people and Al-Qaida in Iran. A few days later, when the names were disclosed, it turned out they were not Iranian. Further news confirmed that one of them was from Tunisia and the other one from Palestine, who — despite having a criminal history in the country he resided in, i.e. UAE, managed to get permanent residency in Canada. The RCMP could not answer who the Al-Qaida agents in Iran purportedly are, how this relationship and link have been established, or any of tens of more questions in this regard, which was exactly why some journalists thought that this allegation was doubtful.

The attempts of the Canadian conservative government to make a link between Iran and terrorist actions were followed by another allegation claiming that some Iranians go to Canada with vicious intentions, expressing concerns in this regard. Who these people are or how we could discover their vicious intentions even before they had the chance to do anything was another question the RCMP cannot answer. ادامه ی نوشته

پاسخ به دو سوال یک متقاضی در مورد عدم سو پیشینه و حساب بانکی

۷ شهریور ۱۳۹۲ ۶۷ دیدگاه

یک متقاضی فدرال دو سوال زیر را مطرح کرده است:

۱-    اینجانب فارغ التحصیل کشور هندوستان می باشم. متاسفانه همان طور که شما هم مستحضر هستید با مشکل برگه سوءپیشینه مواجه هستم. زیرا سفارت در این مورد جدی نیست و از هر جهت که بخواهم اقدام کنم باید زمان زیادی راصرف کنم شاید بیش از یک سال (البته قبلا این کارها را انجام دادم و با درب بسته مواجه شدم). سوال من مشخصاً این است می توانم این موارد را برای آن ها بنویسم؟

۲-    همان طور که مستحضر هستید اغلب ایرانیان برای حفظ ارزش پول خود آن را به کالا و پول های خارجی تبدیل نموده اند و این جانب هم از این قاعده مستثنی نبوده ام حال می توانم دارای خود را یا برگه ای مبنی بر خرید ارز از صرافی برای تمکن مالی ارائه نمایم؟ و برای آن ها توضیح دهم چرا پول خارجی خریداری نموده ام؟
و اما پاسخ:

ایجاد مشکل برای کسانی که از داخل کانادا اقدام کرده اند

۶ شهریور ۱۳۹۲ ۶ دیدگاه

در این مورد نیز مطلبی در سایت پارس کانادا نوشته ام که می توانید اینجا بخوانید