خانه > کبک > متقاضی فدرالم آیا برای ماندن در کبک نیاز به CSQ دارم؟

متقاضی فدرالم آیا برای ماندن در کبک نیاز به CSQ دارم؟

۲۸ شهریور ۱۳۹۲

امروز با دفتر آقای Paul Dewer در مورد رفتار وزارت خارجه کانادا در عدم صدور مجوز انتقال پول ایرانیان صحبت داشتم که استقبال خوبی از طرح موضوع داشتند. امیدوارم بشود به سمتی رفت که موضوع از طرف نمایندگان مخالف دولت به صورت سوال مشخص از وزیر خارجه در صحن مجلس کانادا سوال شود. موضوع البته تنها انتقال پول نیست نبعیض سیستماتیکی که در جریان است مهم است.

و اما سوالی که در تیتر مطرح کردم چند بار در کامنتها آمده بود که پاسخ می دهم:

وقتی متقاضی فدرال در کبک وارد می شود از او سوال می شود می خواهد در کبک بماند و یا راهی استان دیگری است. اگر بگوید در کبک می مانم برای دریافت CSQ کبک به اداره مهاجرت کبک راهنمایی می شود که با پرداخت هزینه تحمل استرس و اضطراب یک تازه وارد بلاتکلیف و سردر گم و نیز حدود یک ماه انتظار CSQ صادر می شود و این دوست عزیز پس از آن لندینگ خود را ثبت می کند و تازه می شود مقیم دایم کانادا. 

اگر بگوید در کبک نمی مانم و راهی استان دیگری هستم لندینگ وی ثبت می شود چرا که او حق دارد در هر نقطه ای از کانادا که وارد می شود لندینگ خود را ثبت کند. حال اگر پس از ثبت لندینگ و خروج از دفتر اداره مهاجرت در فرودگاه تصمیم وی تغییر کند و بخواهد در کبک بماند هیچ ایراد قانونی ندارد. نداشتن CSQ هم مشکلی برای او ایجاد نمی کند نه در گرفتن کارت بهداشت و نه در گرفتن SIN و نه در ثبت نام برای کلاسهای زبان. هر چند در برخی موارد از او سراغ CSQ گرفته می شود ولی نداشتنش منعی در استفاده از بخش عمده ای از خدمات ایجاد نمی کند.

در مورد برخی دیگر از خدمات که رزیدنت کبک بودن شرط است مانند استفاده از وام دانشجویی و یا مراجعه به emploie Quebec اگر CSQ نداشته باشید باید حداقل سه ماه از حضور شما در کبک گذشته باشد تا درخواست دهید.

بنابراین سه ماه پس از اولین حضور در کبک به شرط اینکه در این استان سه ماه را سپری کنید  هیچ تفاوتی با کسی که CSQ  در دست دارد ندارید.

 

Categories: کبک Tags: , ,
  1. هومن عسگرى
    ۱۷ دی ۱۳۹۳ در ۱۰:۵۱ | #1

    سلام، من از طریق اسکیلد ورکر کبک سال ٢٠١١ براى مهاجرت أقدام کرده ام ، پارسال فرزند دومم به دنیا آمد و سى اس کیو با اعتبار سه سال برایش صادر شده است ، من ، خانم و فرزند اولم سى اس کیو با اعتبار یک ساله در دست داریم که اعتبار آن در تاریخ ٠٣-١١-٢٠١۴ به اتمام رسیده است و اعتبار سى اس کیو فرزند دوم تا ٢٠١٧ میلادى است ، من سى اس کیو ها را در ماه آگوست گذشته براى صدور ویزا به پاریس فرستاده ام و تا کنون ویزا صادر نشده است ، ممنون میشوم که پاسخ سوالات زیر را بدانم:
    ١-آیا براى صدور ویزا باید براى خودم ، خانم و فرزند اول ، سی اس کیو جدید بگیرم ؟
    ٢-در مورد نحوه دریافت سى اس کیو با کدام بخش از دفتر شما باید تماس بگیرم؟
    ٣-با توجه به اینکه ما سه نفر ژانویه ٢٠١۴ مدیکال داده ایم و فرزند دوم مارچ ٢٠١۵ ، چه کنیم که مجبور به مدیکال دوباره نشویم؟

    • ۲۶ دی ۱۳۹۳ در ۱۳:۰۶ | #2

      ۱- اگر سفارت بخواهد اعلام می کند خود هم می توانید از کبک درخواست کنید
      ۲- اگر موکل ما هستید با بخش امور موکلین
      ۳- کاری از دست شما ساخته نیست و تکرار هم نمی شود نگران نباشید

  2. زهرا
    ۱ شهریور ۱۳۹۳ در ۰۳:۳۱ | #3

    سلام
    من و همسرم متقاضی فدرال هستیم و تازه نامه پاس ریکوئست ما رسیده ولی تصمیم داریم در کبک لند کنیم. آیا امکانش هست که قبل از لندینگ و از ایران درخواست CSq بدهیم. اگه امکانش وجود دارد:
    ۱- چطوری این کار را انجام بدیم؟
    ۲- آیا هزینه هم دارد؟
    ۳- مقدار هزینه پرداختی به ازای هر نفر چقدر می شود؟
    ۴- دریافت CSq چقدر زمان می برد؟

    • ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ در ۰۶:۴۹ | #4

      لازم نیست این کار را بکنید
      جز گرفتاری خاصیت دیگری ندارد
      در این زمینه مقاله نوشته ام بخوانید

  3. ۲۱ دی ۱۳۹۲ در ۱۳:۰۴ | #5

    علی مختاری :بله کبک به صورت استثنایی در سه ماه اول خانمهای باردار را زیر پوشش بیمه کامل قرار می دهد و مشکلی نیست

    سلام،
    حتی برای فدرال اسکیل ورکر؟

  4. ۲۱ دی ۱۳۹۲ در ۱۳:۰۲ | #7

    @علی مختاری
    سلام،
    حتی برای فدرال اسکیل ورکر؟

  5. مهدی علامی
    ۱۳ آبان ۱۳۹۲ در ۰۶:۵۸ | #8

    سلام
    من به تازگی ویزای مهاجرتم رو به کبک دریافت کردم که ضمیمه اون ۵ صفحه توضیحات بود که توش عنوان کرده بود که
    If you are going to Quebec, make sure you have a valid CSQ . Valid means here valid at the time the permanent resident visa was issued. این در حالیه که توی سایت کنپارس مقاله ای هست که توش گفتید: معتبر بودن CSQ هنگام ورود به کبک هیچ اهمیتی ندارد. لطفا راهنمایی بفرمایید نا از این سردرگمی خارج شوم.
    با تشکر

    • ۱۶ آبان ۱۳۹۲ در ۱۴:۴۰ | #9

      حتی جمله ای که نوشته اید را هم دقیق نخوانده اید
      می گوید سی اس کیو شما باید هنگام صدور ویزا معتبر باشد ما در مورد زمان ورود صحبت کردیم. سی اس کیو معتبر نباشد اصلا ویزا صادر نمی شود.
      دقت کنید سردرگم نمی شوید

  6. منا
    ۱۳ مهر ۱۳۹۲ در ۰۵:۰۳ | #10

    آقای دکتر این خانم بعد از قبولی آقا به پروندشون اضافه شدن آیا باز هم از نظر امتیاز تاثیر گذار هستند؟
    اگر قبل از اومدن ویزا جدا بشن تاثیری از نظر زمانی برای گرفتن ویزای خود آقا داره؟

  7. حسين
    ۱۲ مهر ۱۳۹۲ در ۲۲:۱۱ | #11

    سلام. من سال ٢٠١١ لندینک کردم در انتاریو.(فدرال). بعد از جند ماه به کبک نقل مکان کردم.ولى csq نکرفتم. یکسال بعد به انتاریو برکشتم و درکلاسهاى زبان انکلیسى لینک شرکت کردم. در مدتى که در انتاریو بودم در منزل یکى از اقوام اقامت داشتم ومدارکى مانند کارت سلامتى و کواهینامه خود را که از کبک کرفته بودم عوض نکردم. و بعد از جند ماه به کبک برکشتم. ایا این کار درست بوده؟ ایا مدرک زبان انتاریو را میتوانم براى درخواست سیتى زن شیب ارایه کنم ؟ ایا هنکام درخواست سیتى زن شیب باید ان جند ماه اقامت انتاریو را به همان صورت بنویسم و ادرس اقوامم را براى ان جند ماه بنویسم؟ ممنونم از وقت وحوصله اى که براى باسخکویى صرف میکنید.

  8. منا
    ۹ مهر ۱۳۹۲ در ۰۵:۰۱ | #13

    با سلام ممنمونم از صبر و حوصلتون
    آقای دکتر عزیز اگر قبل از رفتن و لندینگ به کبک این خانم را از پروندشون جدا کنند و اعلام جدایی بکنند آیا در گرفتن ویزا نتیجه ای دارد؟ می خوام بدونم قبل از اینکه بره کانادا می تونه جدا بشه و تاثیری رو پرونده خود آقا داره؟ و اگر این کار رو کرد ما می تونیم همین جا عقد کنیم و ایشون بعدش بره کبک؟ و بعد از رفتن برای من اقدام بکنه؟راه حل منطقی و درست رو لطفاً بهم بگین من باید چی کار کنم که عاقلانه ترین راه باشه؟ صبر کنم ایشون بره کبک جداییشون رو اعلام کنه و یا نه؟ لطفاً کمکم کنید
    امیدوارم همیشه سلامت و شاد باشینو یه دنیا ازتون ممنونم

    • ۹ مهر ۱۳۹۲ در ۱۵:۱۸ | #14

      اعلام جدایی و ازدواج مجدد باید با بررسی تاثیر آن بر امتیازات باشد و نیاز به احتیاط زیاد دارد
      اگر مشکل امتیاز پیدا نمی کنند بله می توانند جدا شوند با شما ازدواج کنند و اعلام کنند

  9. منا
    ۷ مهر ۱۳۹۲ در ۱۰:۴۵ | #15

    با عرض سلام و ادب خدمت شما آقای دکتر عزیز
    من مواردی دارم که می خوام ازتون کمک بگیرم و میخوام برادرانه جوابهای منو بدین البته میدونم که همیشه شما این کارو میکنید و غیر از این نیست
    من با آقایی هستم که ایشون استارت پروندهشون در سال ۲۰۰۹ از طریق اسکیل ورکر زدند. ایشون با خانمی بودن که قرار بود با هم ازدواج کنند ایشون با اون خانم ازدواج صوری کردند یعنی فقط اسمها در شناسنامه اومد و در هیچ دفتر ثبتی ثبت نشد این خانم بعد از اینکه به خواستشون رسیدند و پرونده شون به پرونده این آقا اضافه شد از این آقا خواستند که با هم هیچ کاری نداشته باشند و به محض ورود به کبک از هم جدا شوند.ازدواجشون در سال ۲۰۱۰ وارد پرونده شد. من از سال ۲۰۱۰ با ایشون هستم .ایشون الان در صف انتظار دریافت ویزا هستند برای کبک سوالاتی که من از شما داشتم
    ۱-آیا به محض ورود میتونند جدا بشند؟
    ۲- آیا قوانین جدید اینکه باید ۲ سال با هم زندگی کنند و در صورت جدایی به مدت ۵ سال نمی تونند برای کس دیگری اقدام کنند شامل حال ایشون میشه؟
    ۳- بعد از جدایی میتونه برای من اقدام کنه و چقدر زمان میبره؟
    ۴- من چطوری میتونم ثابت کنم که این ازدواج در هیچ جایی ثبت نشده؟
    ۵- هر کاری که می تونم انجام بدم رو بهم بگید لطفاً و کمکم کنید چون من فقط از شما میتونم کمک بگیرم
    ممنونم از شما که اجازه میدین باهاتون صحبت کنیم و صبورانه جوابگو هستین.

    • ۹ مهر ۱۳۹۲ در ۰۲:۰۳ | #16

      ۱- بله
      ۲- خیر ربطی به این مورد ندارد آن کیس اسپانسرشیپ است
      ۳- بعد از جدایی باید بیاید ایران با شما ازدواج کند برگزدد کانادا شما را اسپانسر کند
      ۴- ازدواچ قبلی ایشان؟ اگر این کار را انجام دهید اساسا آن آقا هم پرونده را از دست می دهد تقلب را ایشان کرده است. کشف ازدواج صوری باعث بسته شدن پرونده و عدم امکان اقدام تا دو سال بعد از آن است
      ۵- قرار است چکار کنید؟ دنبال چه نتیجه ای هستید؟

  10. کیان
    ۵ مهر ۱۳۹۲ در ۱۷:۵۷ | #17

    با عرض سلام و خسته نباشید
    جناب مختاری یه سوال داشتم .میخواستم بدونم خانم بارداری که وارد کبک میشه از همان ابتدا تحت پوشش بیمه قرار میگیره یا اینکه به همان صورت معمول و در عرض ۳ ماه بیمه میشود و در این مدت باید هزینه دکتر و چکاپ را به صورت آزاد بپردازد؟
    بسیار ممنون میشم اگه پاسخ دقیقی بهم بدید.

    • ۵ مهر ۱۳۹۲ در ۲۰:۵۷ | #18

      بله کبک به صورت استثنایی در سه ماه اول خانمهای باردار را زیر پوشش بیمه کامل قرار می دهد و مشکلی نیست

دیدگاه ها مسدود است.