خانه > نوشته های غیر رسمی > تلاش برای رسانه ای کردن چند موضوع

تلاش برای رسانه ای کردن چند موضوع

۲۸ شهریور ۱۳۹۲

دیروز روز متفاوت و پر کاری را گذراندم. با دو خبرنگار از دو روزنامه فرانسوی زبان پر مخاطب صحبت کردم و با آقای علی احساسی یکی از وکلای آشنا با موضوع تحریم که اصالت ایرانی دارد نیز مفصل تبادل نظر کردم. دو زمینه مورد بحث بود که تلاش دارم رسانه ای کنم یکی موضوع تاخیر بسیار زیاد صدور مجوز وزارت خارجه کانادا برای استثنا شدن افراد حقیقی از مقررات تحریم که تاثیر مهمی بر روند انجام پروسه مهاجرت متقاضیان برنامه های تجاری (کسانی که پس از نوامبر ۲۰۱۱ اقدام کرده ان) دارد.

موضوع مهم دیگر نیز تاخیر در رسیدگی به پرونده متقاضیان برنامه های تجاری کبک در مرحله فدرال است که پیش از این نیز نامه سرگشاده آنلاینی در مورد آن در اینترنت منتشر شده است که هنوز هم امضای آن مفید است.

از دفتر یکی از نمایندگان مجلس و اعضای فعال NDP  آقای paul Dewer هم درخواست وقت کرده ام که منتظرم پاسخ دهند.

امروز هم با خانم  دکتر ادیب راد گفتگوی خوبی داشتیم. ایشان در زمینه اعتراض به اداره مهاجرت در زمینه تاخیر در بررسی درخواستهای تابعیت بسیار فعال شده اند و کارهای مفیدی انجام داده اند.

در این مورد بیشتر خواهم نوشت.

  1. ladan
    ۱۸ مهر ۱۳۹۲ در ۰۳:۱۵ | #1

    با سلام
    دکتر عزیز می شه لطف کنید و بفرمایید پی گیری شما در روند پرونده های سرمایه گذاری به کجا رسیده و آیا تونستید این مسئله را به رسانه ها بکشونید ؟ شما را بخدا اگر خبر جدیدی در این خصوص دارید ما را هم در جریان بگذارید
    پاینده باشید

  2. رضا
    ۱۴ مهر ۱۳۹۲ در ۱۵:۰۲ | #3

    سلام باتشکروعرض خسته نباشی خدمت جنابعالی .خبری دریافت کردم مبنی برصدور مجوز انتقال پول توسط امورخارجه کاناداجناب مختاری ایا این واقعیت داره وزارت خارجه شروع به صدورمجوز کرده.باتشکر

    • ۲۴ مهر ۱۳۹۲ در ۱۳:۱۴ | #4

      خبر خوبی است
      اگر اطلاعات بیشتری برای من بفرستید ممنون می شوم
      کی اقدام شده بوده است و کی صادر شده

  3. رضا
    ۱۰ مهر ۱۳۹۲ در ۰۵:۳۹ | #5

    سلام جناب دکتر مختاری من الان حدودایکسال است که نامه قبولی ازpnpرابرای اخذمجوزانتقال پول به وزارت امورخارجه کانادافرستاده ام ولی هنوزجوابی نگرفته ام وپرونده ام بلاتکلیف مانده ایابه نظر شما کلابی خیال امدن به کانادابشوم یعنی اصلا جواب نخواهند دادویااینکه باید چکارکنم ازراهنمای جنابعالی متشکرم.

  4. هدیه
    ۷ مهر ۱۳۹۲ در ۰۹:۵۲ | #7

    ممنون از پیگیری شما.امیدوارم هر چه زودتر از این بلا تکلیفی در بیایم و بیشتر از این حقمان خورده نشه.واقعا بی انصافیه که به افرادی که چند ماه بعد ما(ژانویه و فوریه) فایل نامبر فدرال گرفتند مدیکال و بدتر از اون ویزا بدهند(پاریس) اما پرونده ما همچنان تو آنکارا بمونه.به امید پیروزی و عدالت

  5. هدیه
    ۷ مهر ۱۳۹۲ در ۰۹:۴۴ | #8

    سلام آقای دکتر مختاری
    ضمن تشکر از توجه شما در خصوص پرونده های ژانویه و فوریه مانده در آنکارا، پتیشن را امضا کردم اما بهتر نیست اتاوا را در جریان امور بگذاریم و این اعتراض را به اتاوا نیز بفرستیم?چرا که مسؤول آنکارا، اتاواست و اونها هستند که باید آنکارا را تحت فشار بگذارند که سریعتر کار کند(البته اگر دستشون تو یک کاسه نباشه و اهمیت بدهند)
    با تشکر از شما

  6. امیر
    ۳ مهر ۱۳۹۲ در ۱۷:۰۲ | #10

    جناب مختاری عزیز
    حالا که دنبال پیگیری مسائل مربوط به مجوز وزارت خارجه کانادا هستید سوالی در این زمینه داشتم که شاید برای خیلی از ایرانیان مقیم کانادا مطرح باشد. ما بیش از دهسال است در کانادا ساکن و سیتیزن هستیم و اخیرا آپارتمانی در تهران از پدرم به من رسیده که فروخته ایم و می خواهیم پولش را که بیشتر از محدودیت چهل هزار دلار است بطور قانونی به کانادا بیاوریم. ترجمه رسمی قولنامه را هم بعنوان منبع پول داریم. آیا راهی برای گرفتن مجوز هست و آیا دفتر شما می تواند این کار را برای ما انجام دهد؟ صرافی های تورنتو پیشنهاد میکنند صورت تکه تکه و در قسطهای زیر چهل هزار دلاری بیاوریم ولی نگرانیم که این موضوع برای بانک و دولت کانادا ایجاد حساسیت کند و ترجیح می دهیم برای کل مبلغ از راه کاملا رسمی و قانونی اقدام کنیم. راهی در نظر دارید؟
    بسیار ممنونم

    • ۵ مهر ۱۳۹۲ در ۲۱:۳۹ | #11

      وقت خود را تلف گرفتن مجوز نکنید ظاهرا اراده ای در رسیدگی به این درخواستها نیست و از آوریل ۲۰۱۲ تاکنون با وجود وصول صدها درخواست یک مجوز هم صادر نکرده اند ضمن اینکه شما اموال خود را می آورید و مشمول مقررات تحریم نیستید یعنی اصولا تخلف نمی کنید
      همان قسمت قسمت بیاورید و دردسر ایجاد نکنید

  7. میثم
    ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۳:۱۸ | #12

    با سلام و تشکر ویژه از شما که پیگیر سرمایه گذاران کبک هستید و امید هست با رسانه ای کردن موضوع باعث مشخص شدن این تاحیر شوید ؟

  8. Tala
    ۲۹ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۵:۱۶ | #13

    @علیرضا
    جناب آقای دکتر و دوست عزیز سلام
    من هم ۲ سال و نیم است که همین مشکل را دارم و نمی توانم در سایت کامنت بگذارم.

  9. ladan
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۴:۵۰ | #15

    دکتر عزیز
    از تلاشتون برای رسانه ای کردن موضوع تاخیر در رسیدگی به پرونده های سرمایه گذاری در مرحله فدرال بسیار سپاسگذاریم , امیدوارم ثمربخش باشه. لطفا جمعیت منتظر را بی خبر نگذارید و هر قدمی که پیش می روید ما را هم از طریق همین سایت مطلع بفرمایید. ممنون

  10. علیرضا
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۷:۵۸ | #17

    سلام
    برای افزودن فعالیتهای مهاجرتی استرالیا در کنپارس بهتون تبریک میگم البته اولش به خودم بابت پیش بینی درستم تبریک میگم چند سال پیش(زمستان ۸۸) که با کنپارس آشنا شدم پیش بینی کردم که کنپارس چند سال دیگه فعالیتهاشو گسترش میده البته من در مورد توسعه خدمات مهاجرتی برای همه فارسی زبانان بازهم پیش بینی هایی کردم ولی الان نمیگم چون پیشبینی توسعه خدمات کنپارس با تصمیم جهت شروع اونها در زمان مناسب دو مقوله جدا از هم هستند.
    البته دوست داشتم تو سایت کنپارس تو همون صفحه ای که خبر درج شده است کامنت بزارم ولی نتونستم ؟؟؟؟ البته سالهاست که برای من معاست که چرا نمیتونم تو سایت کامنت بزارم خیلی سعی کردم ولی نشد یوزر هم دارم تو سایتتون دوتا!!!!!

    • ۲۸ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۶:۴۲ | #18

      دوست عزیز
      از لطف شما سپاسگزارم
      در مورد کامنت گذاری در سایت مشکلی نیست و کاملا ممکن است.

  11. mreza
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۷:۴۲ | #19

    سلام جناب مختاری عزیز

    ما اسکیلد ورکر های کبک هم که پرونده مان در آنکارا مانده و به پاریس منتقل نشده (فایل نامبر های فدرال ژانویه و فوریه ۲۰۱۳) نیز یک پتیشن تهیه کردیم به آدرس:

    http://www.activism.com/en_CA/petition/protest-against-canadian-embassy-in-ankara/45165

    ما آماده هر گونه همکاری با شما هستیم، لطفاً مارو هم در اعتراضاتتون در نظر بگیرید.
    سپاس فراوان

دیدگاه ها مسدود است.