خانه > لندینگ در کانادا > متقاضی فدرال هستم. امکان ورود به کانادا از طریق کبک را دارم؟

متقاضی فدرال هستم. امکان ورود به کانادا از طریق کبک را دارم؟

۲۱ شهریور ۱۳۹۲

این سوال را پیش از این بارها پاسخ داده ام ولی این روزها چند تلفن در این باره داشته ام که لازم دیدم به عنوان موضوع مستقل مطرح کنم.

شما با در دست داشتن ویزای اقامت کانادا از طریق هر مرزی می توانید به کانادا وارد شوید و فرقی بین کبک انتاریو و بی سی نیست. لندینگ شما هنگام ورود به اولین مرز کانادایی ثبت می شود بنابراین در گرفتن پروازهای بعدی خود حداقل سه ساعت برای ثبت لندینگ در فرودگاه اول در نظر بگیرید. فرض کنیم متقاضی فدرالی که راهی ونکوور است از طریق مونترآل پرواز بگیرد. او در هنگام ورود به مونترآل از سوی افسر نرزبانی به دفتر اداره مهاجرت راهنمایی می شود تا لندینگ وی ثبت شود. حتما باید تصریح کند که مایل به ماندن در کبک نیست و قصدش روانه شدن به سوی ونکوور است و طبیعی است که باید یک نشانی در ونکوور هم بدهد تا کارت اقامتش برای او ارسال شود.

همین حضور در دفتر اداره مهاجرت بسته به شلوغی و یا خلوتی آن بین یک تا سه ساعت معطلی دارد بنابراین پرواز بعدی شما به ونکوور باید به گونه ای باشد که در صورت معطلی از پرواز جا نمانید.

اینکه اعلام می کنید راهی ونکوور هستید و کبک ماندنی نیستید البته به این معنی نیست که اگر پس از خروج از فرودگاه مونترآل قصد کردید در کبک بمانید ایرادی دارد. شما تا قبل از ثبت لندینگ در مقایسه با بعد از آن وضعیت اقامتی متفاوتی دارید و قوانین متفاوتی بر شما حاکم است.

تا قبل از لندینگ تنها متقاضی مهاجرت هستید که هنوز مرحله آخر را انجام نداده و مقیم نشده است در حالی که پس از آن وضعیت اقامت دایم می یابید. یک متقاضی فدرال اگر قبل از لندینگ بگوید می خواهد در کبک بماند او را برای دریافت سی اس کیو به اداره مهاجرت کبک ارجاع می دهند و باید پروسه یک ماهه دریافت سی اس کیو را طی کند و پس از آن برای ثبت لندینگ مراجعه کند.

حال متقاضی فدرالی که گفته است قصد ماندن در کبک ندارد و لندینگ خود را ثبت کند پس از آن یک مقیم دایم کاناداست که بر اساس قانون حق دارد هر استانی را برای زندگی انتخاب کند و هیچ محدودیتی ندارد. بنابراین حتی اگر اعلام کنید قصد ماندن در کبک ندارید و بمانید هیچ مشکلی نیست و هیچ تخلفی نکرده اید.

  1. مهران
    ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ در ۱۵:۲۶ | #1

    با عرض سلام

    پس از دریافت CSQ در انتظار دریافت فدرال نامبر هستیم. آیا خود اشتغال کبک می تواند پس از لندینگ در مونترال به ونکوور وارد شود؟
    یکی از دوستان اظهار داشتند که خود اشتغالان کبک , باید در کبک بمانند ؛ آیا این مطلب صحت دارد؟

    • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۲۱:۵۰ | #2

      بله پس از لندینگ محدودیتی ندارید مهم این است که هنگام لندینگ به نیت زندگی در کبک وارد شوید

  2. سیاوش
    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۴:۲۲ | #3

    جناب دکتر مختاری عزیز
    همانطور که فرمودید، نامه ای جهت اعلام اشتباه در تکمیل فرم زدیم و همه چیز خوب پیش رفت و الان ۲ ماه هست که ویزا رو هم گرفتیم. سوالم این هست که اگر در فرودگاه مونترال اظهار کنیم که قصد زندگی در مونترال رو نداریم و برای ملاقات با دوستان چند روزی در مونترال هستیم و میخواهیم در تورنتو زندگی کنیم و فقط آدرس دوستم در تورنتو رو به عنوان محل اقامت خودمون بدیم، آیا مشکلی پیش نخواهد اومد؟ همچنین پس از ورود به مونترال برای درخواست کارت ها، آیا می تونیم آدرسی در مونترال رو بدیم؟
    خیلی ممنون از همراهی و همفکری همیشگی تون.

  3. Mahsa Mirbabaee
    ۳۰ دی ۱۳۹۳ در ۱۱:۱۸ | #5

    سلام من از موکلین شما هستم و ویزام هم صادر شده(اسکیل ورکر کبک) ضمن عرض تشکر از زحمات شما چند سوال داشتم:
    ـ بعد از لندینگ در مونترال قصد زندگی تورونتو دارم باید این موضوع رو به آفیسر بگم؟ با توجه به اینکه اونها رکورد من رو دارند برای اقدام برای شهروندی همه چیز رو به راه خواهد بود؟

    ـآیا میتونم کارتها رو مثل کارت بیمه،بهداشت وسین نامبر را در تورونتو بگیرم؟

    ـ آیا سقف مشخصی برای مقدار پولی که میبرم وجود دارد؟
    با تشکر از وقتتون.

    • ۸ بهمن ۱۳۹۳ در ۲۳:۳۵ | #6

      – خیر اگر بکویید می تواند ویزای شما را باطل کند
      بد نیست مقالات مربوطه را در وبلاگ به دقت بخوانید برای شما نوشته شده است
      – بله سین را همان مونترآل بگیرید ولی بیمه را تورنتو و یا هر جا قرار است بمانید درخواست کنید
      – خیر تنها باید رقم بیش از ۱۰ هزار تا را اعلام کنید هنگام ورود همین

  4. سیاوش
    ۴ آذر ۱۳۹۳ در ۱۸:۱۹ | #7

    با سلام و ضمن تشکر از توضیحاتی که فرمودید،
    من و همسرم متقاضی FSWP و در مرحله “پاس ریکوئست” هستیم، ولی توی آخرین فرم اصلی تقاضا (IMM 0008) که برای بروزرسانی فرستادیم، محلی که قصد زندگی داریم رو مونترال ذکر کردیم (در صورتی که توی فرم اولیه محل زندگی رو تورنتو اعلام کرده بودیم!). با این شرایط و با توجه به توضیحات شما، اگر در فرودگاه مونترال اظهار کنیم که قصد زندگی در مونترال رو نداریم و میخواهیم در تورنتو زندگی کنیم و آدرس دوستم در تورنتو رو بدیم، آیا مشکلی نخواهیم داشت؟

    • ۸ آذر ۱۳۹۳ در ۲۲:۴۸ | #8

      شما نباید می نوشتید قصد زندگی در مونترآل دارید همین می تواند پایه رد پرونده شما شود به این استدلال که قصد زندگی در کبک دارید پس باید از طریق کبک اقدام کنید سریع نامه بزنید و اعلام کنید که در نوشتن اشتباه کرده اید و منظور شما تورنتو و یا اتاوا بوده است
      فعلا مشکل دارید لندینگ بماند برای بعد

  5. سپيده
    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۱:۴۹ | #9

    با سلام خدمت شما آقای دکتر ، خوشحالم که بعد از چند وقت سرچ در مورد مهاجرت کانادا تونستم با سایت شما آشنا بشم، سوال من در مورد این هست که من تکنسین مکانیک هستم و سابقه کار ندارم و مدرک زبان هم ندارم ، متاهل و یک فرزند چهار ساله دارم. میخواستم بدونم چه راهی رو برای مورد من پیشنهاد میکنید ، دوری از همسرم برای یک یا دو سال بلامانع هست و اگر بهتر است ایران کار کنم و سابقه کار بگیرم و زبان بخونم لطفاً توضیح بدین ممنون میشم

  6. علیرضا
    ۹ فروردین ۱۳۹۳ در ۱۲:۳۴ | #11

    آقای مختاری سلام
    خسته نباشید
    سال نو مبارک
    من اردیبهشت ۱۳۹۰ به مدت ۱۰ روز برای لندینگ اقدام کردم … کارت پی آرم صادر شد اما به دست من نرسید و به ادرسی که در مونترال دادم ارسال شد …
    به من تا سال ۲۰۱۵ مهلت دادن برای پر کردن مدت حضورم در کانادا و تمدید کارت اقامت … می خواستم بدونم در حال حاضر با توجه به نداشتن کارت پی آر چه مراحلی را باید طی کند و چه باید کنم و اینکه ایا می توانم به مصلا ونکوور برم یا اینکه حتما باید به مونترال سفر کنم ؟
    ممنون

    • ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ در ۰۱:۵۶ | #12

      هر جا بخواهید می توانید زندگی کنید
      اگر کارت ندارید هم می توانید درخواست کنید مراحل خاصی ندارد
      برای آمدن هم اگر خارج از کانادا هستید باید برگ سفر بگیرید

  7. ۲۱ دی ۱۳۹۲ در ۱۲:۳۷ | #13

    با عرض سلام،
    بنده متقاضی فدرال اسکیل ورکر هستم، همسر بنده احتمالا دو ماه پس از لندینگ زایمان خواهد کرد، با توجه به به ۳ ماه انتظار انتاریو، آیا راهی برای استفاده از پوشش بیمه ای هست؟ (مثلا زایمان در کبک یا…)

    • ۲۷ دی ۱۳۹۲ در ۲۰:۴۶ | #14

      می توانید پس از لندینگ به کبک بروید و آنجا ساکن شوید و کارتها را هم آنجا درخواست بدهید

  8. safa
    ۱۲ آذر ۱۳۹۲ در ۰۶:۳۷ | #15
  9. safa
    ۱۰ آذر ۱۳۹۲ در ۲۰:۴۲ | #16

    جناب مختاری با سلام
    ممنون میشم توضیح دهید که چرا متقاضی کبک نمی تواند از طریق بخش فدرال لندینگ کند ؟ برعکس متقاضیان فدرال که گفته بودید می توانند از طریق کبک لندینگ کنند

    • ۱۱ آذر ۱۳۹۲ در ۲۳:۲۱ | #17

      من نگفته ام نمی تواند می گویم این کار را نکنید وگرنه در هر جای کانادا می توان لند کرد ظرایفی دارد و نکاتی هست که باید دقت کرد

  10. Reza
    ۲۱ مهر ۱۳۹۲ در ۰۷:۴۰ | #18

    جناب دکتر مختاری
    سلام و وقت بخیر
    سئوالی داشتم که مطرح می کنم و ممنون می شوم پاسخ شما را داشته باشم البته می دانم به گونه های مختلف این سئوال پرسیده شده ولی این سئوال تا حدودی متفاوت است:
    ما از طریق اسکیل ورکر کبک اقدام کردیم و در حال حاضر منتظر پاسپورت ریکوئست هستیم و قصد داریم لندینگ در مونترال انجام دهیم ولی قصد زندگی درکلگری ؛ تورنتو یا ونکوور راداریم.(پس از اخذ ویزا شهر مقصد را نهایی خواهیم کرد.) پس از پرس و جوی فراوان از در سایتها ؛وبلاگها و دوستان به این نتیجه رسیدیم که نیازی به ماندن کوتاه مدت چند روزه هم در مونترال نیست و فقط کافی است آدرس یک از دوستان مقیم مونترال را جهت کارت PR در فرودگاه به آفیسر بدهیم و بعد ازانجام تشریفات لندینگ و ورود به مونترال در هماه روز به شهر مقصد پروازکنیم و حتی برای SIN نامبر ؛اکانت بانکی و ملدی کارت در مونترال اقدام نکنیم و به شهر مقصد برویم.
    همیشه ترس از این موضوع وجود داشته و دارد که چون ما فرم تمایل اقامت در کبک را در فرمهای اولیه کبک به سفارت کبک تحویل دادیم این موضوع هنگام درخواست شهروندی ما رابا مشکل مواجه سازد .
    بارها خودم این موضوع را مطالعه کردم که حق اقامت برای مهاجرین اسکیل ورکر در همه جای کانادا (تمامی شهر ها و استانها) مجاز است بجز برای کسانی که از طریق سرمایه گذاری یا خود اشتغالی اقدام می کنند ولی باز این موضوع برای من جای سوال دارد.
    البته دوستانی که تا کنون از طریق کبک اقدام کرده وترک مونترال را بلافاصله بعد از لندینگ انجام داده اند متاسفانه هیچکدام به مرحله شهروندی و اخذ پاسپورت کانادایی نرسیده اند تا از این موضوع با خبر شویم.
    خلاصه اینکه …..آیابا توجه به موارد ذکر شده این کار ما مشکلی در آینده علی الخصوص به هنگام درخواست شهروندی ایجاد نمی کند ؟ با سپاس فراوان از شما

    • ۲۶ مهر ۱۳۹۲ در ۱۷:۵۴ | #19

      فکر می کنم دهها بار به این موضوع پرداخته ایم پستها را بخوانید

      مشکلی نیست پس از لندینگ حق دارید هر جا خواستید زندگی کنید

  11. طلا
    ۱۶ مهر ۱۳۹۲ در ۱۰:۳۷ | #20

    با سلام سوال من دقیقا بر عکس موضوع مطرح شده است. وضعیت لندینگ متقاضی کبک در بخش فدرال مثلا تورنتو به چه ترتیبی خواهد بود و آیا مشکلی پیدا خواهد کرد؟ آیا منع قانونی برای دریافت شهروندی یا جریمه برای اینگونه موارد وجود دارد یا خیر؟
    با تشکر

  12. فريبا
    ۱۳ مهر ۱۳۹۲ در ۲۱:۳۳ | #22

    جناب آقای مختاری با سلام

    بنده متقاضی کبک هستم که ویزام رو گرفتم و قصد دارم که در تورنتو لندینگ کنم ولی دودل هستم که در فرودگاه تورنتو به من برای اینکه به کبک نرفتم اجازه ورود ندهند . مادر بزرگ من سیتی زن کانادا هست و خاله من در تورنتو زندگی می کند . قرار هست که مادربزرگم از ایران با من بیاید .چون امکان تنهایی مسافرت کردن را به دلیل شرایط سنیش ندارد. قصد دارم که به افیسر بگویم برای اینکه مادر بزرگم را به خاله ام تحویل بدهم تورنتو آمدم و بعد از آن به کبک می روم ولی در واقع اگر در تورنتو کار پیدا کنم ممکن است بمانم. می خواستم مطمئن بشم که برای من مشکلی پیش نمی یاد . لطفا من را راهنمایی کنید .

    • ۲۶ مهر ۱۳۹۲ در ۱۷:۵۶ | #23

      اگر در کبک لند نمی کنید تضمینی نیست که مشکل نداشته باشید
      پرواز را از طریق مونترآل بگیرید

  13. sadaf
    ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۸:۱۴ | #24

    با سلام و تشکر از مطالب مفیدتان
    لطفا شرایط تمدید کارت اقامت را بفرمایید .من مدت ۶ ماه در مونترال بودم و الان حدود یک و نیم سال است که در ایران هستم .ایا برای تمدید کارت اقامتم که ۲ سال از ۵ سال باید باشد .می توانم ۱.۵ سال با قیمانده را در اخر ۵ سال پر کنم؟ مشکلی ایجاد نمی شود؟

  14. fatemeh
    ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۱:۲۲ | #26

    با سلام و تشکر از اطلاع رسانی بسیار ارزندتون،

    اگر عکس این حالت اتفاق بیفته یعنی شخص متقاضی کبک بوده و طبیعتا در استان کبک هم لندیگ داشته، حال بعد از دریافت کارت اقامت قصد زندگی در تورنتو را داشته باشه و به اونجا بره، آیا بعد از ۳ سال اقامت در تورنتو زمانیکه برای گرفتن شهروندی اقدام میکنه دچار مشکل نخواهد شد؟

  15. پيمان
    ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۷:۱۵ | #28

    سلام(من موکل شما هستم که ویزام را گرفته ام)
    شما این موضوع را چندین بار توضیح داده اید و به گمانم دیگر براى همه این مسأله روشن شده باشد، منتها بقیه ى قضیه نامشخص است و جاى سوال دارد. این که ما اعلام کردیم نمیخواهیم در مونترآل بمانیم و آدرسى در ونکوور را هم دادیم و اما بعدش تصمیم گرفتیم بمانیم یک طرف، و اما این که بعدش چه کنیم یک طرف دیگر مسأله است. آیا بعدش میتوانیم تا وقتی که هنوز کارت پى آر را نگرفته ایم براى سین نامبر و کارت بهداشت و بیمه و اینها توی همان مونترآل اقدام کنیم؟ آیا اگر در مونترآل بمانیم دیگر نیازی به گرفتن سی اس کیو نیست؟ و اگر نیازی به سی اس کیو نیست در این صورت بدون سی اس کیو آیا اگر در دانشگاه مثلا کونکوردیاى مونترآل پذیرفته شویم مى توانیم از مزایاى یک دانشجوى کبکی استفده کنیم یا این که یک غیر کبکى محسوب مى شویم؟ ممنون می شوم اگر اینها را توضیح بدهید

    • ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۴:۰۱ | #29

      بله در همان مونترآل می مانید و کارتها را هم می گیرید
      نیازی به سی اس کیو ندارید

  16. امیر
    ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۳:۳۱ | #30

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای دکتر مختاری
    واقعا وظیفه خودم میدونم از شما به خاطر سایت و وبلاگ بسیار مفیدتان تشکر کنم. واقعا مطالبی که شما می نویسید بسیار رهگشا میباشند. بخصوص همین مساله که در این مبحث عنوان شد واقعا درباره چه بچه های کبک که می خواهند پس از لندینگ بلافاصله به شهرهای دیگر بروند و بالعکس و دائما پر از نگرانی هستند. باز هم تشکر فراوان از شما

  17. مسعود
    ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۵:۲۸ | #31

    با درود خدمت دکتر مختاری عزیز، لطفا توضیحی در باره سی اس کیو بدهید و چه امتیازی برای کبکی دارد. نداشتن سی اس کیو برای شخصی که از استان دیگری به کبک نقل و مکان میکند چه معایبی دارد.

    • ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۴:۱۹ | #32

      سی اس کیو گواهی انتخاب کبک است
      برای کسی که قبلا لند کرده و مقیم دایم کانادا شده است و تصمیم می گیرد در کبک زندگی کند داشتنش ضرورت ندارد

  18. رستم
    ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۴:۱۸ | #33

    با عرض سلام
    یا وجود اینکه شما خبری از دریافت مدیکال و شکستن طلسم برای سرمایه گذاران کبک اعلام کردید و آرزوی ادامه دار بودن این روند را داشتید ولی به نظر می رسد از آن تاریخ به بعد مدیکالی دریافت نکرده اید و دوباره بازگشت به همان روال گذشته است آقای مختاری خیلی نگران هستیم که این مدت بسیار طولانی صبر کرده ایم و پول و هزینه که کرده ایم از بین برود و کار هنوز در حال بررسی باشد !!!!؟

دیدگاه ها مسدود است.