خانه > بارداری همسر > موضوع بارداری و پرونده مهاجرت به کانادا

موضوع بارداری و پرونده مهاجرت به کانادا

۳۰ آذر ۱۳۹۲

در مقاطع مختلف در این خصوص از من سوال شده است که با توجه به وضعیت سوال کننده پاسخ داده ام و دوستان کمی دچار سردرگمی شده اند. از این جهت لازم دیدم پست مستقلی در مورد بارداری و لزوم اعلام و یا عدم اعلام آن بنویسم تا روشنتر شود.

پیش از ورود به اصل مطلب چند موضوع نیاز به اشاره دارد تا منطق داستان را بفهمید:

۱- هر گونه تغییر در وضعیت خانوادگی باید اعلام شود بنابراین تولد نوزاد و یا خدای نکرده فوت یکی از اعضای خانواده باید به اداره مهاجرت اعلام شود تا قبل از لندینگ و در هر مرحله ای که باشد

۲- صرف بارداری تغییر در وضعیت خانواده نیست

۳- هر یک از اعضای خانواده که inadmissible  باشد همه اعضای آن خانواده نمی توانند مهاجرت کنند. یعنی همه اعضا باید در چک پزشکی و امنیتی قبول شوند حتی یک نوزاد.

۴- اقامت دایم شما تا لحظه  لندینگ قطعی نیست و تا قبل از آن همه الزامات قانونی یک متقاضی مهاجرت را به عهده دارید یعنی حتی بعد از گرفتن ویزا و قبل از لندینگ هم هر اتفاقی از این دست بیفتد باید اطلاع دهید

۵- کسی که باردار است منعی برای ورود و زایمان در کانادا ندارد (هر چند در برخی استانها زیر پوشش بیمه است و در برخی از آنها حمایت بیمه ای ندارد) و تا تولد بچه هم وضعیت خانواده تغییر نکرده است

با دانستن نکات بالا می توان نتیجه گرفت که:

اگر شما باردار هستید و هنوز مدیکال نداده اید و در میانه بارداری مدیکال شما بیاید طبیعی است که هنگام مدیکال موضوع بارداری شما مطرح می شود و پزشک اگر تشخیص دهد انجام آزمایشات ضرری برای چنین ندارد آنها را انجام می دهد و اگر خلاف این تشخیص دهد انجام برخی از آنها را به ماه معینی از بارداری و یا پس از زایمان موکول می کند. در این وضعیت اداره مهاجرت هم برای دریافت نتایج پزشکی صبر می کند.

اگر مدیکال داده اید و بعد باردار شده اید اطلاع دادن در مورد بارداری لزومی ندارد چون هنوز اتفاقی نیفتاده است و تغییری در وضعیت خانواده ایجاد نشده است مگر در حالتی که در پایین توضیح می دهم.

مهمترین زمان در این مسیر زمان دریافت نامه ارسال گذرنامه هاست. شما باردار هستید چه اینکه قبل از مدیکال بوده اید و چه اینکه بعد از مدیکال این اتفاق افتاده است فرقی نمی کند باید ببینید وضعیت شما چیست.

۱- در ماهی از بارداری هستید که می دانید می توانید پس از دریافت ویزا بدون داشتن مشکل پرواز و …. به کانادا بروید و در آنجا زایمان کنید. در این حالت نیازی به طرح موضوع بارداری با اداره مهاجرت نیست.

۲- در ماه های آخر بارداری و چه بسا در هفته های آخر هستید و می دانید که امکان سفر تا قبل از زایمان به هر دلیل نیست و یا اینکه به دلیل دیگری مطمین هستید نمی توانید قبل از زایمان به کانادا بروید در این حالت باید در پاسخ به ایمیل ارسال پاسپورت بنویسید که منتظر نوزادی هستید که احتمال می دهید در تاریخ معینی دنیا بیاید. اداره مهاجرت به شما اعلام خواهد کرد که چه کنید.

۳- در حالتی که نامه پاسپورت را دریافت کرده اید و با وجود اینکه زایمان نزدیک بوده است سکوت کرده و ویزا را گرفته اید. باید بدانید که نمی توانید از این ویزا استفاده کنید. این سناریو که بچه را می گذارید برای مادر بزرگ می روید لند می کنید و بعدا برای بچه ویزا می گیرید را از ذهن خود بیرون کنید. باید سریع به اداره مهاجرت اعلام کنید که بچه دار شده اید مدارک را بفرستید و منتظر مدیکال فرزند و سپس ویزای او شوید و با هم بروید.

کبکی ها توجه دارند که برای فرزند باید درخواست سی اس کیو هم بدهند تا مراحل ویزا طی شود که البته می توانند هم زمان اقدام کنند.

  1. yeganeh
    ۲۸ آبان ۱۳۹۴ در ۰۷:۵۶ | #1

    با عرض سلام و احترام؛
    با توجه به ویزای توریستی آیا بچه ای که در کانادا به دنیا میاید مقیم کانادا محسوب می گردد یا خیر؟
    همسر بنده باردار هستند و ما ترجیح میدیم اگر امکانش باشد از شرایط بارداری برای اقامت در کشور مناسبی بهره بگیریم؛
    لطفا در مورد کانادا یا هر کشوری اگر اطلاعاتی دارید راهنمایی فرمائید – با سپاس

  2. مهنوش
    ۲۷ آبان ۱۳۹۴ در ۱۹:۴۴ | #3

    با سلام و با تشکر،میخواستم بدونم مدارک لازم برای دریافت کارت بیمه در تورنتو چیه؟ من کارت پی ار دارم و حساب بانکی هم باز کردم ولی یکی از دوستانم به من گفت این مدارک کافی نیست و باید گواهی نامه بگیری؟ چه مدت زمانی طول میکشه تا گواهی پامه به دست متقاضی برسه؟ من د. حال حاضر ایران هستم و باردارم و برای زایمان در کانادا در حال بررسی و محاسبه زمان بندی برای دریافت کارت بیمه هستم ! با تشکر فراوان

    • ۲۸ آبان ۱۳۹۴ در ۱۶:۲۹ | #4

      خیر گواهینامه برای گرفتن کارت بیمه بهداشت لازم نیست با مدارک لندینگ اجاره نامه و یا هر پروف آدرس دیگری که دارید مراجعه کنید

  3. مپ
    ۱۷ آبان ۱۳۹۴ در ۱۰:۰۳ | #5

    سلام.خسته مباشید لطفا اذرس یا شماره تماست.ن. برام میل کنید برای مهاجرت و زایمان سوالاتی ذارم ممنون میشم باهم حرف بزنیم

  4. maryam
    ۱۲ آبان ۱۳۹۴ در ۰۶:۴۷ | #7

    سلام

    جایی خوندم خانم باردار به محض ورود به ونکوور شامل بیمه میشود و ۳ ماه انتظار برای دریافت کارت بیمه لازم نیست. آیا صحیح است؟
    آیا بعد زایمان تو ونکوور( با داشتن بیمه) پرستاری مادر و نوزاد را همراهی خواهد کرد؟امکانات و رسیدگی شون چطوره؟
    با تشکر

  5. محسن
    ۴ آبان ۱۳۹۴ در ۰۴:۴۴ | #9

    با سلام
    آیا قانون مقیم شدن فرزند متولد در کانادا که پدر مادر او دارای ویزای توریستی هستند در سال ۲۰۱۵ تغییر کرده است؟ چراکه برخی وکلا قویاا علام کرده اند دیگر کانادا به فرزندان متولد شده در کانادا که پدر و مادرشان مقیم نباشند پاسپورت یا اقلمت نمی دهد؟ / باتشکر

    • ۱۱ آبان ۱۳۹۴ در ۱۶:۴۳ | #10

      هر فرزندی که در کانادا متولد می شود سیتی زن شیپ دریافت می کند جز کسانی که پدر و مادرشان به دلیل ماموریت سیاسی در کانادا هستند

  6. nafiseh
    ۳ آبان ۱۳۹۴ در ۰۵:۱۰ | #11

    اقای مختاری عزیز
    من چهارونیم ماهه باردارم.نهایتا تا چه تاریخی از بارداری میتونم برای زایمان به کانادا توسط دعوتنامه ارسالی از طرف برادرشوهرم حاضر شوم که موقع مدیکال دادن مشکلی برای اخذ ویزا نداشته باشم?
    اگر ایشون همراه دعوتنامه من را بیمه کنند ایا هزینه زایمان رو هم شامل میشه?
    با تشکر

    • ۱۱ آبان ۱۳۹۴ در ۱۶:۴۱ | #12

      بیمه برای زیامان زن حامله بی معنی است باید هزینه های زایمان را بپردازید

      محدودیتی برای ورود به کانادا نیست و برا یویزای موقت مدیکال نمی دهید لزوما

      تا زمانی که مشکل پرواز نداشته باشید می توانید بیایید به شرط داشتن ویزا

  7. قاسم زاده
    ۲۷ مهر ۱۳۹۴ در ۰۹:۴۹ | #13

    با سلام
    آیا میشه در حین بارداری به ونکور کانادا مسافرت کنم و در آنجا زایمان کنم با توجه به اینکه برادرم مقیم آنجاست.و لطفا توضیح بدید که اگر این اتفاق بیافته چه مزایایی برام داره؟
    آیا میشه از این طریق اقامت بگیرم یانه؟
    خیلی ممنون

  8. maryam
    ۲۲ مهر ۱۳۹۴ در ۱۱:۵۴ | #15

    با سلام

    ما ویزای skill worker داریم که ۵۰ روز دیگه expire میشه ، بنده به تازگی باردار شدم و به دلیل شرایط جسمانی تا ۳ ماه دیگر نمی تونم برم مسافرت. آیا میشه ویزا رو تمدید کرد یا باطل میشه؟

  9. nafiseh
    ۲۲ مهر ۱۳۹۴ در ۱۰:۳۴ | #17

    با سلام
    خانمی هستم کارمند واستخدام دولتی.۴ماهه باردارم.براد ر شوهرم ساکن تورنتو هستند.با دعوتنامه ارسالی از طرف ایشان ایا امکان مسافرت واخذ ویزا در سه ماهه سوم بارداری وزایمان در کانادا برایم ممکن هست?در صورت ممکن بودن این شرایط ایا نوزاد شناسنامه کانادایی دریافت میکند?

  10. negin
    ۱۳ مهر ۱۳۹۴ در ۱۳:۵۶ | #19

    مقاله ای که فرستادین متاسفانه لینکش باز نمیشه

  11. Ghparsa
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ در ۱۳:۲۱ | #20

    با سلام من pr کانادا دارم و شش میاه هم آنجا بودم الان برگشتم ایران و برادار هستم میخواستم بدونم آیا برأی ورود دوباره مشکلی نیست و آیا بچه سیتیزن میشود؟

  12. محمد
    ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ در ۰۶:۲۸ | #22

    سلام . آیا وقتی بعد از ورود ب خاک کانادا صاحب بچه بشیم ب خانواده و بچه حقوق و مزایایی تعلق میگیره ؟ ممنون

  13. مهدی
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴ در ۱۸:۳۲ | #24

    سلام اقای دکتر
    ما در هفت ماهگی بارداری همسرم وارد کانادا میشیم . ۲ تا سوال ازتون دارم:
    ۱- من Federal Skilled worker بودم اگر وارد کبک بشم برای استفاده از بیمه درمانی به مشکل بر نمیخورم؟
    ۲- با توجه به تاریخ لند کردن، ما طبیعتا نمی تونیم شرط حداکثر ۱۸۳ روز نبودن در کبک را در سال ۲۰۱۵ براورده کنیم. آیا بعدا هزینه زایمان رو از ما پس میگیرن؟

    • ۲ مهر ۱۳۹۴ در ۱۴:۳۹ | #25

      ۱- خیر
      ۲- ۱۸۳ روز در سال مطرح نیست موضوعات را مخلوط کرده اید. برای کبک باید ۱۸۳ روز بمانید در سال ندارد

  14. پیمان
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ در ۱۸:۰۰ | #26

    سلام جناب مختاری
    ببخشید من یک سوال داشتم
    من و همسرم تقریبا ۴ ماه هست که مونترال لند کرده ایم و همسرم بدلیل بارداری تحت درمان است و کارتهای
    ملدی کبک رو هم دریافت کردیم حالا به خاطر شرایط کاری قصد داریم محل زندگیمونو عوض کنیم و به تورنتو بریم
    می خواستم بپرسم تا قبل از اینکه کارتهای بیمه اونتاریو رو دریافت کنیم که سه ماه طول میکشه همسرم میتونه از بیمه کبک
    برای ادامه اقدامات درمانی مخصوص زایمان در تورنتو استفاده کنه؟
    ممنون از راهنماییتون

  15. Nastaran
    ۲۱ تیر ۱۳۹۴ در ۰۴:۵۸ | #28

    سلام روز بخیر من سه ماهه باردار هستم میخواستم ببینم قوانین کانادا درسال۲۰۱۵ نوزاد توریستی رو که در کانادا بدنیا میاد بعنوان سیتیزن اونجا حساب میکنه هنوز یانه؟
    واگر نوزاد شهروند کانادا محسوب میشه هزینه های زایمان طبیعی برای توریست که بیمه اونجا نیست به چه صورت میباشد؟
    ممنون میشم اگر راهنماییم کنید

  16. سعيد
    ۲۰ تیر ۱۳۹۴ در ۰۷:۲۹ | #30

    سلام و احترام
    پارسال به دلیل بارداری همسر ایکس ری را انجام ندادیم. حال بعد از تولد دخترمان فقط برای ایشان مدیکال نیامده. من و همسرم برای مدیکال چه کار باید بکنیم. مکاتبه کنیم که برای ما مدیکال بفرستند یا اقدام دیگر لازم هست. ممنون

    • ۱ مرداد ۱۳۹۴ در ۰۳:۵۴ | #31

      به همان پزشکی که قبلا مراجعه کرده اید مراجعه کنید بقیه موارد را انجام دهند

  17. morteza
    ۱ تیر ۱۳۹۴ در ۲۰:۳۳ | #32

    با درود فراوان
    سوال بنده اینه که برای کسی که از طریق اسپانسر شیپ همسر میخواد اقدام کنه، بارداری همسر باعث در نظر گرفتن تسهیلاتی برای شوهر میشه ؟ و از چه طریق میشه درخواست و پیگیری کرد.
    لازم به ذکر است همسرم ماه آینده به مونترال رفته و پروسه اسپانسرینگ رو فعال خواهد کرد و ما الان متوجه بارداری ایشون شدیم! سپاس

  18. سمیه
    ۱ تیر ۱۳۹۴ در ۰۵:۰۶ | #34

    با سلام

    می خواستم از حضورتون یک راهنمایی بگیرم.اگر خانم بارداری به کانادا مسافرت کند و سیتیزن آنجا نباشد و زمان اقامت در کانادا فرزندش متولد شود آیا این کودک به صرف تولد در کانادا حتما سیتی زن کانادا می شود حتی اگر آنجا زندگی نکند یعنی مادر بعد از زایمان به همراه کودک به کشور خود باز گردد.؟

    سوال مرا طور دیگری مطرح کنم آیا من می توانم برای اینکه فرزندم در ایران زندگی کند اما سیتی زن کانادا هم باشد قبل از تولدش به کانادا بروم و کودکم آنجا متولد شود؟اگر جواب مثبت است از نظر قانونی در چه زمانی از بارداری اجازه ورود به کانادا را دارم مثلا تا ۳ماهگی ، تا ۶ ماهگی یا غیره

  19. مهر سا
    ۱ تیر ۱۳۹۴ در ۰۵:۰۴ | #36

    با سلام

    می خواستم از حضورتون یک راهنمایی بگیرم.اگر خانم بارداری به کانادا مسافرت کند و سیتیزن آنجا نباشد و زمان اقامت در کانادا فرزندش متولد شود آیا این کودک به صرف تولد در کانادا حتما سیتی زن کانادا می شود حتی اگر آنجا زندگی نکند یعنی مادر بعد از زایمان به همراه کودک به کشور خود باز گردد.؟

    سوال مرا طور دیگری مطرح کنم آیا من می توانم برای اینکه فرزندم در ایران زندگی کند اما سیتی زن کانادا هم باشد قبل از تولدش به کانادا بروم و کودکم آنجا متولد شود؟اگر جواب مثبت است از نظر قانونی در چه زمانی از بارداری اجازه ورود به کانادا را دارم مثلا تا ۳ماهگی ، تا ۶ ماهگی یا غیره
    هزینه بیمه زایمانی چقدر می شود و آیا دفتر شما این امر را انجام می دهد؟

  20. هاله
    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ در ۱۹:۵۸ | #38

    سلام .
    ببخشید آقاى دکتور من منظورم این بود که از نظر دولت کانادا اگر من توى ٧ ماهگى پرواز کنم مشکلى نداره ؟
    البته که با گرفتن اجازه از پزشکم این کار رو انجام میدم ولى نمیخوام که فیزا بگیرم و در آخر به مشکلاتى از بابت قوانین کانادا برخورد کنم. ممنونم از راهنمتییتون ..

  21. هاله
    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ در ۱۹:۰۰ | #40

    سلام . ممنون از لطفتون آقاى دکتور
    فقط میخواستم بدونم اگر فیزاى توریستى رو قبل از حاملگى بگیرم و توى ٧ ماهگى بخوام برم اجازه پرواز دارم ؟

    متشکرم .

  22. Selena
    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ در ۱۲:۳۹ | #42

    با سلام ، اقای دکتر من pr کانادا دارم و می خواهم قبل از رفتن به مونترال، از طریق دفتر تهران شما مقدمات اسپانسرشیپی برای همسرم را شروع کنم و بعد با خیال راحت با وجود افراد خبره ای مثل شما به کانادا رفته و پرونده اسپانسرشیپی همسرم را باز کنم ، ولی متاسفانه هرچه با دفتر تهران شما تماس میگیرم اصرار به پر کردن فرم دارند که اصلا به من مربوط نمیشه و من به علت کمبود وقتی که دارم به علت باز شدن مدرسه پسرم ، میخوام زودتر برای سپردن و راهنمایی های درست حضوری به انجا بروم ، میشه لطفا بگید من چه کاری میتونم بکنم؟ خانم منشی اونجا اصلا به حرف ادم گوش نمیده :((((( متاسفانه. با تشکر منتظر پاسخ شما هستم

    • ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ در ۰۰:۵۹ | #43

      از شنیدن این موضوع متاسف شدم زمان تماس را بفرمایید تا بررسی کنم
      در هر صورت شما روز سه شنبه ساعت ۱۰ صبح تشریف بیاورید در خدمت شما هستیم

  23. هاله
    ۲ خرداد ۱۳۹۴ در ۰۸:۳۷ | #44

    سلام آقاى دکتر
    من به تازگى به ایران اومدم ولى مقیم کشور کویت هستم الان توى مرحله برنامه ریزى براى باردارى هستم و میخوام بچه رو کانادا بدنیا بیارم میشه لطفا بگید باید چیکار کنیم و چه موقع اقدام به گرفتن ویزا بکنیم ( نیازى به أقامت نداریم فقط میخوام بچه پاسپورت کانادایى داشته باشه ) لازم به ذکر هست که ما چندین ویزاى شینگن هم توى پاسپورت داریم .
    آیا به نظر شما براى زایمان کانادا از نظر امکانات بهتر از آمریکا هست ؟
    ممنونم از لطفتون .

  24. مهري
    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۱۰:۱۱ | #46

    سلام،من،ویزای توریستی کانادا دارم،میخوام اونجا زایمان کنم،هزینه ها به چه شکل است،ایا میتونم بیمه بخرم و هزینه خرید بیمه جقدر هست؟بچه پاسپورت کانادایی میگره؟

    @مهری

  25. مهري
    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۲۲:۴۵ | #47

    سلام،من،ویزای توریستی کانادا دارم،میخوام اونجا زایمان کنم،هزینه ها به چه شکل است،ایا میتونم بیمه بخرم و هزینه خرید بیمه جقدر هست؟بچه پاسپورت کانادایی میگره؟

  26. بهار
    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۰۶:۴۷ | #49

    سلام خسته نباشید..
    آقای مختاری عزیز من و همسرم در مصاحبه قبول شدیم و نامه سی اس کیو را دریافت کردیم و الان مدارک فدرال را میخواهیم بفرستیم که متوجه شدیم من باردار هستم میخواستم بدونم که آیا وقتی بچه به دنیا بیاید مشکلی در اقامتش پیش میاد یا نه ؟و اینکه به نظر شما از الان چیکار باید انجام بدهیم که زودتر بعد از به دنیا آمدن بچه کارها انجام شود و زودتر به کانادا برویم؟یا راهی هست من زمان زایمان کانادا باشم که بچه بتواند شناسنامه کانادایی داشته باشد .مرسی

    • ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۱۷:۲۸ | #50

      وضعیت شما تا بچه دنیا نیامده است فرقی ب قبل ندارد پرونده فدرال را بفرستید
      راهی هم برای تسریع نیست
      ویزا افیس مورد نظر را هم بنویسید پاریس هر چند آنها تعهدی به ارسال آن به پاریس ندارند

  27. بهاره
    ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ در ۰۳:۵۳ | #51

    آقای مختاری. سلام. من از موکلین شما هستم. من باردارم و ویزای من تا ۴ ماه دیگر اعتبار دارد. قصد دارم برای وضع حمل به آلبرتا بروم و یک ماه پس از زایمان به ایران بازگردم. ولی در سایت بیمه نوشته است به شرطی می توانم به محض ورود به آلبرتا از بیمه استفاده کنم که نعهد کنم در یک دوره ۱۲ ماهه ۱۸۳ روز در آلبرتا باشم. این دوره یک ساله از چه زمانی آغاز می شود. اگر من یک ماه پس از زایمان به ایران بازگردم آیا در بیمه اخلالی ایجاد می شود؟

  28. بهزاد
    ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ در ۰۸:۰۵ | #53

    سلام جناب مختاری
    سال نو شما مبارک
    من تا پایان اردیبهشت ۹۴ باید در کانادا لند کنم.اقدام من از طریق فامیلی و استان منیتوبا میباشد.۲ سوال خدمت شما داشتم
    ۱٫ میتوانم بجای منیتوبا در تورنتو لند کنم؟
    ۲٫همسرم ۵ ماهه باردار میباشد.با توجه به شرایط ایشان میتوانیم چند روز بعد از لند کردن برای مادر و پدر ایشان دعوت نامه بفرستیم تا در زمان وضع حمل در کنار همسرم باشند؟

  29. غزال
    ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ در ۰۹:۵۹ | #55

    سلام جناب مختاری . خسته نباشید.
    ۹ ماه پیش تولد دخترم رو همراه با تمامی مدارک لازم و مانی اوردر به دفتر مونترال اعلام کردیم. از طرفی ۴ بهمن ، ماه پیش، مدیکال رو انجام دادیم. لندینگ رو هم پرداخت کردیم. ولی هنوز از دفتر مونترال csq بچه رو نفرستادن. نامه هم زدیم واسشون . ولی میگن طبق روال داره انجام میشه، تماس نگیرید. و دفتر پاریس هم درخواست scq بچه رو کرده.
    به نظر شما خیلی طولانی نیست این مدت؟ و اینکه در دفتر پاریس مشکلی پیش نمیاد؟ آیا نیاز هست کاری انجام بدیم؟
    با سپاس

  30. زيبا
    ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ در ۲۰:۱۷ | #57

    سلام
    بنده از طریق کیس ازدواجی توسط شوهرم که مقیم کانتدا هست اسپانسر همسری شده ام .
    میخواستم بدونم اگه قبل از رفتن به کانادا بچه دار بشم خللی در پروسه اسپانسری ایجاد میکنه؟
    و ایا اگر ذکر کنم که باردار هستم موجب تسریع در روند پرونده ام میشود یا خیر ؟

  31. ali hooshmand
    ۲ بهمن ۱۳۹۳ در ۰۵:۲۱ | #59

    با سلام
    ما در ماه oct 2014 کارت pr در یافت کردیم و الان ساکن ایران هستیم همسرم باردار است می خواستم ببینم تولد کودک در کانادا و ایران چه تفاوتی می کند آیا نوزاد هم مثل ما pr دریافت می کند یا پاسپورت می گیرد و شهروند کانادا محسوب میشود.
    ممنون

    • ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۲:۳۹ | #60

      چون pr دارید کودکی که در کانادا متولد می شود کانادایی است
      اگر در ایران متولد شود باید بدون بجه بیایید برایش از داخل کانادا اقدام کنید و پی آر بگیرید

  32. نیلوفر
    ۲۷ دی ۱۳۹۳ در ۱۵:۳۲ | #61

    با عرض سلام و احترام
    من و همسرم ۶ ماه پیش مدیکال رو انجام دادیم ولی هنوز نامه صدور ویزا را دریافت نکردیم . با توجه به تجربه شما آیا این مدت طولانی نشده؟ نامه پیگیری بزنیم یا فقط صبر کنیم؟
    ما جز گروه ۳۸ شغله بودیم و الان تمام دوستان با شرایط مشابه ما ویزا گرفتند.
    پیشاپش از قبول زحمت شما جهت جواب دادن متشکرم

  33. مریم حاجی بابایی
    ۱۷ دی ۱۳۹۳ در ۰۸:۲۳ | #63

    با سلام و تشکر از کمک شما
    من و همسرم بتازگی کارت prرا دریافت و فورا به ایران برگشتیم. من ۲ ماهه باردار هستم و قصد دارم در کانادا زایمان کنم.
    برای اینکه در ونکور کارت بیمه درمانی دریافت کنیم تا هزینه ها رایگان باشد آیا حتما باید ۳ ماه قبل از زایمان در ونکوور باشم؟ یعنی شرایط درخواست بیمه سلامت چیست؟ آیا سه ماه از تاریخ pr گذشته باشد کافیست یا حتما باید ۳ ماه در آنجا زندگی کرده باشم؟ و چه مدارکی لازم است؟ بسیار از کمک شما ممنونم چون من هیچ راهنمایی ندارم و این مسئله واقعا منو در گیر کرده چون بخاطر شرایط زندگیم نمی تونم خیلی طولانی قبل از زایمان اونجا باشم.

  34. مریم احمدیان
    ۱۷ دی ۱۳۹۳ در ۰۸:۲۱ | #65

    با سلام و تشکر از کمک شما
    من و همسرم بتازگی کارت prرا دریافت و فورا به ایران برگشتیم. من ۲ ماهه باردار هستم و قصد دارم در کانادا زایمان کنم.
    برای اینکه در ونکور کارت بیمه درمانی دریافت کنیم تا هزینه ها رایگان باشد آیا حتما باید ۳ ماه قبل از زایمان در ونکوور باشم؟ یعنی شرایط درخواست بیمه سلامت چیست؟ آیا سه ماه از تاریخ pr گذشته باشد کافیست یا حتما باید ۳ ماه در آنجا زندگی کرده باشم؟ و چه مدارکی لازم است؟ بسیار از کمک شما ممنونم چون من هیچ راهنمایی ندارم و این مسئله واقعا منو در گیر کرده چون بخاطر شرایط زندگیم نمی تونم خیلی طولانی قبل از زایمان اونجا باشم.

  35. مهناز
    ۸ آذر ۱۳۹۳ در ۱۴:۱۷ | #67

    سلام جناب دکتر.من هفت ماهه باردارم.میخوام ویزای توریستی بگیرم و برای زایمان کانادا برم.ویزای شنگن تا به حال نداشتم.دفتر شما و خودتان میتونید کمکم کنین؟هزینه اش چفدره؟

  36. حمید
    ۴ آذر ۱۳۹۳ در ۰۶:۳۰ | #69

    سلام خدمت اقای مختاری عزیز
    ما ویزای اقامت کبک داشته و آپریل ۲۰۱۵ برای یک ماه مونترال لند می کنیم. سوال:
    آیا می توانیم طی یک ماه برای کارت بیمه کبک اقدام نموده و آدرس یکی از آشنایان را دهیم تا در سفر بعدی سه ماه منتظر نمانیم؟

  37. hamid
    ۱۸ آبان ۱۳۹۳ در ۲۰:۰۶ | #71

    سلام جناب مختاری
    ما جولای ۲۰۱۳ به مدت یکماه در تورنتو اقامت داشته و کارت OHIP خود را به ادرس یکی از اقوام دریافت نمودیم .و بعد به ایران امدیدم همسر بنده اکنون باردار می باشد و قصد داریم جهت زایمان ایشان بعد از یکسال و نیم به تورنتو بازگردیم .ایا امکان استفاده از کارت OHIP وجود دارد؟اگر توصیه ای دارید بفرمایید .
    با تشکر فراوان از زحمات شما

برگه نظرات
1 2 3 1890
دیدگاه ها مسدود است.