خانه > نیروی متخصص کبک > وکیل کانادایی از دولت کبک به دلیل اعمال غیر منطقی مقررات جدید به دادگاه عالی شکایت کرد

وکیل کانادایی از دولت کبک به دلیل اعمال غیر منطقی مقررات جدید به دادگاه عالی شکایت کرد

۱۵ شهریور ۱۳۹۲

نخست اینکه می دانم از کامنتها جا مانده ام بیش از ۱۲۰ کامنت بی پاسخ که امروز فردا پاسخ می گیرند لطفا تکراری نفرستید

و اما امروز به صورت تصادفی به آقای دیوید کوهن برخوردم  دوست و همکاری که در همین طبقه ای که دفتر شرکت ما دایر است دفتر وکالت دارد. در پاسخ چاق سلامتی و چه خبر من گفت که دولت کبک را به دادگاه عالی کبک کشانده است. دلیل طرح شکایت نیز عطف بما سبق کردن مقررات نیروی متخصص کبک است. او نیز همچون من و بسیاری از دوستان درگیر کار با کبک معتقد است که این رویه خلاف عدالت و انصاف است و نمی توان بیش از ۳۵۰۰۰ پرونده در میانه راه را که بر اساس مقررات زمان خود اقدام کرده و برنامه ریزی کرده اند مشمول قوانین جدید کرد.

هر چند که پروسه رسیدگی در دادگاه عالی کبک زمان بر است ولیاقدام آقای کوهن البته بسیار در خور ستایش است. او هم در پاسخ به سوال من که چقدر درگیر شدن در این پروسه زمان بر را مفید می داند بر اینکه بالاخره باید اقدامی کرد و حرکتی کرد تاکید داشت. تعبیر همان شعر پارسی که

؛ به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل؛

؛که گر مراد نیابم به قدر وسع بکوشم؛

همین که اعتراضی در می گیرد خود پیامی است به دولتمردان که کمی اسب قدرت را آهسته تر برانند.

برای آقای کوهن و تیم وی آرزوی موفقیت و بهروزی دارم.

  1. سپیده
    ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۵:۳۵ | #1

    سلام آقای مختاری
    من از موکلین شما در شیراز هستم. ………..متولد ۱۹۸۴ /لیسانس نرم افزار کامپیوتر /۴ سال سابقه کار با بیمه/IELTS 6/ TCF A2 B1
    ………… وقتی با دفتر تهران تماس میگیرم هم فقط میگن همه مثل شما هستند صبر کنید به نظر شما ۴ سال زمان زیادی نیست؟؟؟؟ من واقعا دیگه نمیدونم باید چیکار کنم. خیلی سخته که شما برنامه ریزی های آیندتون رو بر پایه زندگی کردن تو یک کشور دیگه بگذارید و بعد امیدتون رو از دست بدین. راهنمایی کنید

    • ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ در ۲۳:۱۷ | #2

      نخست اینکه بارها خواسته ام موکلین از روشهای ارتباطی خاص خود استفاده کنند و در وبلاگ اطلاعات خصوصی را ننویسند. شما همه اطلاعات شخصی را در محلی عمومی می نویسید و من باید یکی یکی نقطه چین بگذارم
      زمان در دست بنده نیست و به شما درست گفته اند
      حرف شما درست است ولی همین است که هست و در شرایطی نیستیم که رویه غلط کبک و فدرال را تغییر دهیم

  2. مهدی
    ۵ آبان ۱۳۹۲ در ۱۰:۵۹ | #3

    سپاس

  3. مهدی
    ۵ آبان ۱۳۹۲ در ۰۹:۱۹ | #4

    با سلام و احترام
    اینجانب ۳۴ ساله متاهل لیسانس کامپیوتر دارای یک فرزند و ۳ سال سابقه مرتبط با رشته و دارای هیچ گونه مدرک زبان ندارم همسرم لیسانس تربیت بدنی ایا امکان اقامت کبک می باشیم لطفا راهنمایی بفرمایید. باسپاس

  4. ماندانا
    ۲۶ مهر ۱۳۹۲ در ۱۰:۵۱ | #6

    سلام.من فایل نامبر جولای ۲۰۱۱ هستم…مدارکم مارچ ۲۰۱۱ ارسال شده.هنوز نامه انتظار م نیومده..به نظرتون دیر نشده؟احتیاجی هست که تماس بگیرم و پیگیری کنم یا نه؟

  5. نگاه
    ۷ مهر ۱۳۹۲ در ۰۸:۲۸ | #8

    سلام آقای دکتر مختاری
    با وجود اینکه من متقاضی اصلی هستم و نمره زبانم و رشته تحصیلیم و سنم از همسرم خیلی بیشتر است اما در کمال ناباوری فایل نامبر به نام همسرم صادر شده که شانس پرونده ما رو به شدت کاهش داده . آیا به نظر شما این یه اشتباه از طرف اونها بوده یا اگر نه چطور ممکنه که اونها تشخیص دادن که همسرم شرایط بهتری داره در حالیکه امتیاز سن و زبان و رشته تحصیلیش ۰ هست ؟

    • ۹ مهر ۱۳۹۲ در ۰۱:۵۴ | #9

      مهم نیست در مراحل بعدی اگر اشتباه کرده باشند البته در تشخیص وضعیت بهتر برای شما تصحیح می کنند

  6. الهام نيك پنجه
    ۴ مهر ۱۳۹۲ در ۱۹:۲۳ | #10

    جناب اقای مختاری ضمن عرض سلام من دارای مدرک کارشناسی ارشد شیمی و دارای مدرک B1,B1 و همسرم مهندس متالورژی است خودم در حال حاضر ٣٣ ساله و همسرم ۴٠ ساله میباشد و مدرک زبان ندارد دارای فایل نامبر ژانویه ٢٠١٣ هستیم و یک پسر ٨ ساله داریم .باتوجه به شرایط جدید دادن امتحان دوباره برای هر دو ما لازم میباشد؟و اینکه دادن امتحان ایلتس جنرال کمکی خواهد کرد؟

  7. رسولی
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۸:۵۸ | #12

    آقای مختاری با تشکر از اطلاع رسانی شما
    متاسفانه این قانون جدید با زندگی خیلی ها بازی می کند. قبلا معیارشان در اعمال قوانین جدید فایل نامبر بود ولی این بار ظاهرا تعمدا سعی کرده اند تعداد زیادی از پرونده ها را فقط به خاطر یکی دو نمره بالاتر از چرخه خارج کنند. با این وضع خیلی از متقاضی های واجد صلاحیت با سوابق و تحصیلات مناسب فقط به خاطر اینکه نتونستن مثلا از اکوت نمره ای بگیرند که فقط از عهده فارق التحصیلای فرانسه برمیاد کنار گذاشته می شن و عوضش مثلا افریقایی هایی که زبان مادری شان فرانسه است و اکوت و پغله شان مادرزادی ب دو هست میتونن جایگزین بشوند! این همه آدمی که به امید مهاجرت برنامه زندگی شان را عوض کردن تصورشان این بود که کشور جدید حداقل بر پایه قانونمداری پیش می رود ولی این ماجرای جدید چیزی هست که تو کشورخودمون هم که اسمش به بی قانونی در رفته هم یادمون نمیاد اتفاق افتاده باشه!

  8. غزل
    ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۹:۵۷ | #14

    با عرض سلام و تشکر بابت زحماتتان
    می خوام بدونم پیش بینی می کنید بررسی مدارک و ….. کسانی که امسال برای سرمایه گذاری کبک اقدام کردند چقدر طول بکشد؟

  9. نگاه
    ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۴:۰۱ | #16

    با سلام
    با اینکه من در فرمها متقاضی اصلی هستم با رشته مهندسی نرم افزار سن ۳۷ و ilets 6 tcf B1واما فایل نامبر به نام همسرم که رشته حسابداری هستند و ۴۸ ساله بدون نمره زبان میباشند در تاریخ ۷/۰۱/۲۰۱۳ صادر شده .آیا ممکن هست این یه اشتباه از طرف اداره مهاجرت باشه و من بتونم با نامه نگاری اصلاحش کنم ؟

    • ۲۸ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۷:۳۰ | #17

      اشتباه نیست رویه کبک است اگر تشخیص دهند همسر شرایط بهتری دارد او را متقاضی اصلی در نظر می گیرند

  10. وحید
    ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۷:۵۸ | #18

    @علی مختاری
    ممنون از شما
    ممکنه دلیل این تاخیر را بفرمایید. خیلی ها مثل من (دیمند های ۲۰۱۲) سردرگم و نگران هستند.

  11. محسن
    ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۳:۴۹ | #20

    باسلام خدمت شما
    برای پرونده های مشابه این پروسه چقدر زمان بر بوده است؟

  12. ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۴:۰۵ | #22

    آقای مختاری سلام و تشکر از راهنماییهاتون

    من کارشناس شیمی با ۱ سال و نیم سابقه ی بیمه ای و حدود ۵ سال سابقه کار بدون بیمه دارای ۲ فرزند زیر ۱۲ سال و مدرک a2همسرم کارشناس کشاورزی و مدرک a2در تاریخ ۲۰ جولای فایل نامبر دریافت کردیم .
    ۱- آیا قانون جدید صد در صد شامل ما میشود؟
    ۲- اگر بخواهیم ادامه ی روال کار ما به کمک شما انجام بشه چکار باید بکنیم؟
    سپاس

    • ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۴:۰۶ | #23

      بله قانون جدی بر شما حاکم است
      برای سپردن کار به ما می توانید به دفتر ما در تهران مراجعه کنید ۲۲۰۲۵۰۸۴

  13. نگاه
    ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۹:۴۱ | #24

    با سلام
    با اینکه من در فرمها متقاضی اصلی هستم با رشته مهندسی نرم افزار سن ۳۷ و ilets 6 tcf B1واما فایل نامبر به نام همسرم که رشته حسابداری هستند و ۴۸ ساله بدون نمره زبان میباشند در تاریخ ۷/۰۱/۲۰۱۳ صادر شده . اگر ممکن است راهنمایی بفرمایید باید چکار کنم .

  14. وحید
    ۲۲ شهریور ۱۳۹۲ در ۲۱:۴۴ | #26

    با سلام
    جناب مختاری من متقاضی دیمند کبک با فایل نامبر فدرال سپتامبر ۲۰۱۲ هستم. از آنجاییکه شاهد هستیم فایل های فدرال ۲۰۱۳ در حال گرفتن مدیکال هستند اما متاسفانه ظاهرا دریافت مدیکال فایل های ۲۰۱۲ طلسم شده است. آیا جنابعالی خبر موثقی از دلیل این تاخیر عذاب آور دارید؟ آیا این تاخیر ربطی به شایعه تقلب از طرف برخی افراد سودجو در یکی از شهرهای بزرگ ایران دارد؟
    با تشکر از راهنمایی های شما.

  15. سامان
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۷:۵۱ | #28

    با سلام
    لطفا تاریخ انتخابات اینده کانادا را ذکر می کنید .
    با سپاس

  16. vahid
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۲:۱۰ | #30

    با سلام
    آقای دکتر مختاری با تشکر از وقتی که برای پاسخ به سوالات مراجعین وبلاگ خود قرار می دهید مطمئنا” شما پایه گذار نوع جدیدی از اطلاع رسانی تعهد آور در بین وکلای مهاجرت هستید و قطعا” در آینده به الگوی دیگران تبدیل خواهید شد.
    من سوالی از جنابعالی دارم همانگونه که اطلاع دارید به جز فایل نامبر های پرونده های اسکیل ورکر کبک ژانویه و فوریه ۲۰۱۳ همه پرونده ها به پاریس منتقل شده و در صف رسیدگی قرار دارند. شما اطلاع دارید و یا پیگیری کرده اید چرا فقط پرونده های این دو ماه در دفتر آنکارا مانده است و حتی ماههای بعد از فوریه به پاریس رفته؟ تشکر از پاسخگویی و احترام به مراجعین وبلاگ خوب خودتان.

    • ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۴:۳۳ | #31

      واقعیت این است که بلبشو و بی نظمی در ادارات مهاجرت و سفارتخانه ها میراث آقای جیسون کنی وزیر سابق مهاجرت است و نمی توان برای آن دلیل آورد کاری هم نمی توان کرد آنکارا یکی از بی نظم ترین سفارتخانه هاست که هزاران پرونده در آن سرگردان است

  17. Comet
    ۲۰ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۳:۵۳ | #32

    سلام جناب مختاری، ممنون از اینکه وقت می‌گذارید، متقاضی کبک هستم و ۲ ماه پیش مدیکال دریافت کردم، می‌خواستم اگه ممکن هست بدونم، اصولا بعد از گذشت چه مدت از ارسال جواب مدیکال توسط پزشک مربوطه و در صورت عدم دریافت نامه پاس رکوئست ملزم به پگیری از پاریس هستیم؟

    با تشکر

  18. alireza
    ۲۰ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۹:۵۳ | #34

    سلام خدمت آقای دکتر
    از وضعیت پرونده های که برای نیروهای متخصص در وبسایت در چند هفته اخیر آمده است، نشان می دهد که ارسال نامه مدیکال۳۸ گروه شغلی ها باز متوقف شده است.آیا این توقف مربوط به اعتصاب هست؟یا اینکه … ظاهرا قول بررسی تا آخر ۲۰۱۳ را داده اند ولی بعیده برسند.اوضاع را چطور پیش بینی می فرمایید؟

  19. مریم
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۰:۵۱ | #36

    ممنونم از توجه و پاسختون آقای دکتر مختاری
    من ایمیل هم زدم ولی به هیچ ایمیلی جواب ندادند. به همین دلیل کیپس گرفتم که در کیپس نوشته شده بود مدیکال از پاریس به دستشون رسیده ولی هیچ کار دیگه ای رو پروندم انجام نشده بود. و زده بود که پروندم در PA است که فکر کنم همون بایگانی باشه (FILE SENT TO PA ). شما چه روشی رو برای مکاتبه باهاشون پیشنهاد می کنید؟
    متشکرم

  20. منا
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۵:۳۸ | #38

    با عرض سلام و خسته نباشید به شما دکتر عزیز و صبور
    جناب آقای دکتر می خواستم بدونم که آیا این قوانین جدید در مورد پرونده اسکیل ورکری که منتظر دریافت مدیکال و ویزا هستند هم شامل میشه؟ استارت پرونده در سال ۲۰۱۰ خورده شده و هنوز هم در جریان هستش و منتظر دریافت مدیکال و ویزا هستش
    ممنون از شما

  21. مریم
    ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ در ۲۰:۰۰ | #40

    سلام آقای دکتر
    کبکی هستم با فایل ۲۰۱۰٫ با توجه به اینکه پرونده ام در آنکارا مانده و به پاریس منتقل نشده، و ویزا آفیس آنکارا در این چند وقت اخیر هیچ کاری نکرده است. خیلی نگرانم. در ماه می مدیکالم را فرستادم ولی ظاهرا در اعتصاب هستند، با اینکه پاریس هم در اعتصاب است ولی خیلی سریع روی پرونده ها کار میکند. آیا به نظر شما آنکارا حرکتی خواهد کرد؟!!!
    ممنون

  22. فرهاد
    ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۰:۲۰ | #42

    جناب آقای مختاری عزیز
    چه خوب که شما هم رسما به این رویه خلاف عدالت و انصاف اعتراف کردید…در مطلبی که در مورد تغییرات قوانین کبک اخیرا در سایت گذاشته بودید به این مورد اشاره ای نکردید و از خلاف قانون و عدالت بودن آن به دلایلی نامعلوم چشم پوشی کردید…لازم بود در این شرایط سخت در این مورد بیشتر سخن میگفتید…

  23. رامین
    ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۹:۰۹ | #44

    سلام
    با شرایط امروز که روبرو هستیم مهاجرت به کانادا با مدت زمان بسیار طولانی و صبر زیادی همراه است که با آگاهی به این موضوع افراد برای مهاجرت پرونده باز می کنند ولی به نظر شما وضعیت این صف طولانی حالا حالا ها ادامه دار است ؟ و وضعیت بهتر می شود ؟

  24. parisa
    ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۸:۰۲ | #46

    من و شوهرم آبان ۹۰فایل نامبرمون را گرفتیم و نیازی به مدرک هم نداریم اما میخواهیم امتحان بدیم و با مدرک ب۱ بریم مصاحبه..یه دختر ۲ ساله داریمآآ .شوهرم مهندس عمرانه با ۱۳ سال سابقه و من هم مهندسی کامپیوتر خوندم با ۲ سال سابقه.میخواستم بدونم این تغییر امتیاز میتونه رو روند مصاحبه ما تاثیر داشته باشه و ما را با امتیازاموون تو مصاحبه قبول کنن؟آیا حتما باید ۲ تا مهارت را ب ۱ بگیریم یا ب۱ , a2 هم مورد قبول افیسر قرار میگیره؟و اینکه به نظرتون ما کی به مصاحبه دعوت میشیم؟در ضمن ما اصفهانی هستیم مشکلی واسمون پیش نمیاد?اقای دکتر میشه بیشتر واسم توضیح بدید؟یعنی ما هم باید ب ۲ بگیریم؟من شوهرم که مین هستش ایلتس ۵/۵ هم روی پرونده گذاشته.ما کی برای مصاحبه دعوت میشیم؟

    • ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۸:۱۰ | #47

      پرونده شما بر اساس قاوانون جدید بنابراین نمره زیر b2 امتیاز ندارد
      منتظر نامه اداره مهاجرت باشید

  25. سامان
    ۱۶ شهریور ۱۳۹۲ در ۲۱:۲۱ | #48

    سلام
    آیا درست است که در حال حاضر از زمان درخواست شهروندی تا صدور پاسپورت حدود ۴ سال طول می کشد؟
    وآیا بعد از اتمام سه سال اقامت و درخواست شهروندی می توان کانادا را ترک کرد؟
    یا امکان دارد مشکلاتی پیش بیاید؟

    ممنون از مطالب مفید شما و وقتی که برای پاسخ به سوالات می گذارید.

    • ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ در ۲۲:۵۰ | #49

      به لحاظ قانونی مشکلی ندارد ولی گرفتاریهای غیر قابل پیش بینی از دولت هارپر می توان شرایط را به گونه دیگری رقم زند

      زمان اینقدر طولانی نیست

  26. علي
    ۱۶ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۹:۳۴ | #50

    سلام / ممنون از اطلاع رسانی شما . خواهشمندم بفرمایید کسانی که شامل این قانون شده اند آیا باید منتظر نامه درخواست آپدیت و یا مدارک اضافه شده باشند و یا اینکه خودشان اقدام بکنند . خیلی ممنون میشوم . با تشکر

    • ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ در ۲۲:۵۴ | #51

      له باید منتظر نامه باشند ولی ارسال نامه قطعی و محتوای آن از الان روشن است

  27. منا
    ۱۶ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۷:۵۴ | #52

    با عرض سلام و خسته نباشید به شما دکتر عزیز و صبور
    جناب آقای دکتر می خواستم بدونم که آیا این قوانین جدید در مورد پرونده اسکیل ورکری که منتظر دریافت مدیکال و ویزا هستند هم شامل میشه؟ استارت پرونده در سال ۲۰۱۰ خورده شده و هنوز هم در جریان هستش و منتظر دریافت مدیکال و ویزا هستش
    ممنون از شما

  28. محسن
    ۱۶ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۷:۲۵ | #53

    سلام آقای دکتر
    برای پرونده های مشابه این پروسه چقدر زمان بر بوده است؟

  29. پیام
    ۱۶ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۶:۲۸ | #54

    آقای مختاری با زحماتی که می کشید و پیگیر همه پرونده ها هستید باید از شما قدردانی و سپاسگزاری کرد همچنین خواستار نگاهی ویژه شما بر روی پرونده های سرمایه گذاران کبک که در قسمت فدرال انیاشته شده اند داشته باشید و پیگیر نمایید به دلیل آنکه مدت بسیار طولانی گذشته است و حتی آیدیت و مدیکال هم نداده اند تا کی این وضعیت ادامه دار است نمی دانم ولی با این تاخیر با سرنوشت افراد بازی می کند ۵ سال یک عمر است و نباید دیگر بیش از این تاخیر در جوابگویی داشته باشند وقتی پرونده اسپانسر شیبی والدین را بستن گفتن مدت طولانی آن که ۵-۶ سال طول می کشد یکی از دلایل بوده است ولی حالا ما شاهد همان زمان برای رسیدگی به سریعترین روش مهاجرت به کانادا! یعنی سرمایه گذاری کبک !روبرو هستیم و این چالش خیلی دشواری برای سازمان های مهاجرتی است که با بی نظمی پیش آمده چگونه برخورد کنند و چطور با مقامات دولت کبک و فدرال رایزنی کنند تا هر چه سریع تر پاسخگو باشند و یک زمان بندی مشخصی ارائه نمایند و سرمایه گذاران که با شکیبایی ۵ سال تمام انتظار کشیده اند و در صف مانده اند و زندگی شان دچار سردر گمی و بلاتکلیفی گشته و آینده فرزندانشان را در انتخاب دچار مشکل کرده است قانع کند .
    ای کاش تمام سازمان های مهاجرتی که امروزه مثل قارچ رشد کرده اند مثل شما با صداقت و پاسخگو بوده اند و الاقل تمام تلاش خود را صرف
    مطالبلت به حق موکلینشان می کرده اند و نه با جواب سربالا شانه از مسولیت خود خالی و بگویند جواب ما را هم نمی دهند پس چرا اسم خود را گذاشته اند وکیل ! نمی دانم دنیای بزینس است ! ولی آقای مختاری نمی دانم چه بگوییم ولی آنچه می دانم این است که شما جز اندک افرادی هستید که وجدان کاری دارید و اعتبار خود را با هیچ چیز تعویض نمی کنید و تمام سعی خود را با کشاندن به دادگاه و رسانه ای کردن مشکلات گامی موثر در جهت حل بررسی پرونده ها برداشته اید که جا تشکر و قدردانی از شما و تیم کاری شما است .
    آنچه واضح است سرمایه گذاران کبک هنوز در انتظار به سر می برند و امید دارند هرجه سریعتر روند بررسی ها از سر گرفته شود تا دیگر بیش از این دچار ضرر و زیان نشوند ان شالله به یاری خدا و همت شما و پیگیری ها و رایزنی ها این مشکا حل شود .

    • ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۵:۳۰ | #55

      به من لطف دارید ولی قضاوت شما در مورد دیگران را تایید نمی کنم

      متوجه موضوع هستم و تمام توان خود را در این زمینه بکار گرفته ام .

دیدگاه ها مسدود است.