خانه > نوشته های غیر رسمی > معرفی یک ایرانی موفق در مونترآل

معرفی یک ایرانی موفق در مونترآل

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱

پس از نیمروز پنجشنبه ۱۷ می از سوی دوستی برای حضور در گشایش یک نمایشگاه تولید و نصب آشپزخانه و حمام دعوت شدم. از دیدن میوه تلاشهای جدی این دوست به خود بالیدم و احساس کردم که باید او را به عنوان نمونه یک مهاجر ایرانی پرتلاش و با اراده موفق به هموطنان ایرانی معرفی کرد.

او اکنون مدیر و مالک شرکت  A&S Cuisines et Salles de Bain در شماره ۹۶۹۷ خیابان سن لوران در شهر مونترآل است که کارش طراحی؛ تولید و نصب اشپزخانه های مدرن است ضمن اینکه در طراحی و اجرای حمام و دستشویی هم تخصص دارند.

این دوست جوان ما یعنی آقای سیامک خان یکتاپرست از دانش آموختگان دانشگاه امیرکبیر در رشته مهندسی نساجی است که سال ۲۰۰۴ شهر مونترآل را به اتفاق خانواده به حضور خود مفتخر کرده است. یکی دو سال نخست حضور در کانادا را به مشاغلی که آقای بسطامی آنها را  مشاغل برای بقا یا survival jobs می نامد پرداخت. تا آنجا که به خاطر دارم در سال دوم در شرکتی تولیدی کار می کرد و بعد از چند ماه به دلیل تلاش و پشتکاری که نشان داده بود سرپرست شیفت کارخانه شده بود و دریافتی خوبی داشت.

سیامک اما توان خود را برای رشد بسیار بالا می دید و از زمان اولین برخورد ما در سال ۲۰۰۴ در فکر این بود که چگونه می تواند برای خود کار کند. از سویی به دنبال زمینه کاری مناسب خود بود. صنعت نساجی سالهاست که در کانادا به دیار عدم رفته است و او باید بخش دیگری را برای کار می جست. در میانه سال ۲۰۰۶ سیامک با دوست مشترکی که  شرکتی در در زمینه ساخت و ساز و تعمیر ساختمان داشت مشورت کرد و از او در مورد چند و چون آن بیزنس سوال کرد. آن دوست مشترک و بسیار خوش قلب ما ضمن راهنمایی دقیق از او خواست که گاهی او را برای کار همراهی کند و سیامک با وجود داشتن کاری تمام وقت از هر فرصتی برای کار در زمینه ساختمان بهره جست.

 

 

در روزهای پایانی سال ۲۰۰۶ سیامک تصمیم گرفت مجور کار به عنوان General Contractor  را در کبک بدست آورد و برای دوره های مربوطه که آنلاین برگزار می شد ثبت نام کرد بعد از چندی با موفقیت امتحانات مربوطه را از سر گذراند و مجوز خود را که به آن RBQ گویند بدست آورد.

او به همراه دوست دیگری شرکت تعمیرات ساختمان ثبت کردند و با گرفتن پروژه های کوچک کار خود را آغاز کردند و بعد از مدتی به دلیل ارایه کار با کیفیت و صداقت درگفتار و کردار کارهای بیشتر و بزرگتری به آنان ارجاع شد.  کوتاه سخن اینکه در سال ۲۰۱۰ که خود بنده تعمیراتی را در منزل داشتم ماهها در نوبت ماندم تا سیامک خان عزیز فرصت کند کار تعمیرات خانه رفیق قدیمی را هم در میانه کارهای متعددی که در دست داشت انجام دهد.  سیامک از سال ۲۰۰۷ تاکنون غیر از اینکه خود به طور تمام وقت مشغول بوده است؛ برای حداقل ۱۰ نفر دیگر نیز کار ایجاد کرده است که معمولا از هموطنان ایرانی بوده اند.

سیامک برای گسترش کار خود امسال یک کارگاه تولید کابینت و نمایشگاه کابینت و حمام را در خیابان سن لوران مونترآل خریده است و ۱۸ می آنرا رسما گشود. در این کار جدید سیامک بر ساخت و تعمیر حمام؛ دستشویی و اشپزخانه متمرکز شده است و تیم کارکنان خود را هم از بهترینها فراهم کرده است. به این ترتیب اولین بیزنس ایرانی در زمینه کابینت به نام  A&S Cuisines et Salles de Bain توسط این دوست عزیز ما در مونترآل پا گرفت.

در روز گشایش این نمایشگاه بسیاری از دوستان قدیمی را هم دیدم که همه با من در تحسین تلاش و جدیت سیامک هم نظر بودند. برای سیامک آرزوی موفقیت دارم و از شما می خواهم که برای تشویق این دوست فعال ما او را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید.

سایت زیبای بیزنس جدید سیامک هم اینجاست.

 www.ascuisine.com

 

  1. مهدی
    ۲۸ تیر ۱۳۹۳ در ۲۲:۱۸ | #1

    سلام آقای مختاری خسته نباشید
    من در ایرانم و الان حدود ۵ ساله کارم دکوراسیون هستش .
    دوست داشتم که مدتی را در کانادا در نجاریهاش کار کنم و بیشتر بیاموزم حالا سوالی که داشتم اینه که باید چیکار کنم
    ممنون

    • ۳ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۴:۴۵ | #2

      به این سادگی که تصور می کنید نیست یا باید اقامت بگیرید و یا اینکه یک کارفرمای کانادایی شما را بخواهد به عنوان نیروی کار مراحل را طی کنید و ویزای کار بگیرید

      فرم ارزیابی را در سایت تکمیل کنید اگر شرایط اقدام داشته باشید با شما تماس می گیرند

  2. سوسن
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ در ۲۰:۵۷ | #3

    سلام، من ۴۶ ساله و مجرد هستم، ١٧ ساله که مؤسسه انتشاراتى دارم ، لیسانس نقاشى دارم و سالهاست که کار طراحى داخلى هم انجام میدم، مى خواستم بپرسم آیا امکان گرفتن ویزاى مهاجرت به کانادا بدون سرمایه گذارى براى من وجود داره یا نه؟ با تشکر

  3. زهرا
    ۲۶ آذر ۱۳۹۱ در ۰۶:۲۱ | #5

    ok

  4. محمد
    ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۱:۵۸ | #6

    با سلام

    آقای دکتر خسته نباشید. من فارغ التحصیل رشته مهندسی کشتی هستم و ۱۵ سال سابقه کار بروی کشتیهای اقیانوس پیما که ۴ سال آخر بعنوان سر مهندس کشتی بوده. سنم ۴۲ سال و متاهل دارای یک فرزند ۳ ساله همسر ۳۳ ساله با مدرک فوق دیپلم رشته بهداشت حرفه ای و ایمنی صنعتی. سطح زبان انگلیسی خوب به بالا. عمه همسر مقیم کانادا . هم هکنون به مدت ۱ سال مدیر فنی یک شرکت که کار تعمیرات کشتیهای موجود در بندر را انجام می دهد را به عهده دارم.

    لطفا اگر احتمال گرفتن ویزای مهاجرت کانادا برای اینجاب دست یافتنیست اینجانب را راهنمایی فرمایید.

    پیشاپیش از توجه شما کمال تشکر را دارم.

    • ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۷:۱۴ | #7

      از دفتر ما در تهران وقت مشاوره حضوری بگیرید
      در حال حاضر وضعیت قوانین به گونه ای نیست که بتوانید اقدام کنید ولی سابقه شما را داشته باشیم با باز شدن قوانین خبر خواهید شد

  5. هومن
    ۲۱ تیر ۱۳۹۱ در ۱۹:۲۸ | #8

    سلام.واقعا خسته نباشید.من یک سال است که دارم سایت شما را مطالعه می کنم و خیلی اطلاعات خوبی کسب کردم.اگر بخواهم کار وکالت من را به عهده بگیرید باید چطور شروع کنم.آیا در اصفهان نماینده دارین.از عالم رایزن که خبر دارین.

  6. ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۸:۵۹ | #10

    باسلام وعرض ارادت
    جناب آقای دکتر مختاری عزیز،اخیرادرسایتی روش جدید مهاجرت به ایالت ساسوچوان برای کاررابدون نیاز به مدرک رسمی زبان وهمچنین ساده بودن مسیر مهاجرت درج گردیده بود
    آیا صحت دارد یا خیر،باسپاس

    • ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۵:۰۳ | #11

      چه عرض کنم
      نمی دانم چه نوشته اند و از چه سخن می گویند ولی مسیر ساده ای که لازمه اش گرفتن پیشنهاد شغل در آن استان نباشد سراغ ندارم

  7. ساره امیرزاده
    ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۴:۰۸ | #12

    DEAR DR MKHTARI I am gynecologist with 10 years work experience and my housband is neonatalogist and and faculty member we applied for immigration 2 years ago {file no in october2010}now i was informed my file is not accepted our score was69 but they say you have 66 points and not elligible would you please guide me how can i appael? with kindly regards

    • ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ در ۲۳:۱۹ | #13

      مقالات سایت در این خصوص را بخوانید و در صورت تمایل به دفتر ما د تهران مراجعه کنید و با خانم امیریان صحبت کنید

  8. فرزانه
    ۱۴ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۹:۴۸ | #14

    سلام
    جناب مختاری آیا میشه برای پسر ۱۷ ساله ام که فقط یک سال تا مشمول شدن فاصله داره از کانادا پذیرش بگیرم؟ متشکرم.

  9. mohamad2000
    ۱۲ خرداد ۱۳۹۱ در ۲۳:۲۰ | #16

    salam jenabe aghaye doktor mokhtari azizam man dar ava begoyam ke hich chiz behtar az sedaghat nist harche sar kardam peygham mostaghim beshoma bedaham jaii baraye eraee nabod azin harfa bogzarim man javani 25 sale hastam ba madrake foghe diplome hesabdari va alan bad az 4sal ghaboliye UN ro dar Turkey Gereftam MOsahebeye Keshvariyam nazdik ast ye bozorgavari konid va mara rahnemaii konid ke
    keshvari CAD bezanam ya USD
    (az lahaze hoghoghe shahrvandi va bimeye bazneshastegi va Daramad va tahsil va Forsate pishraft) khahesh mikonam rahnemaiim konid khahesh mikonam age mishe javab ro be Emai man befrestid bazam manon

    • ۱۳ خرداد ۱۳۹۱ در ۲۱:۲۰ | #17

      نخست اینکه لطف کنید پارسی تایپ کنید
      در پاسخ سوال شما کانادا مورد ترجیح بنده است ولی تصمیم گیری بسته به عوامل متعددی است و من نمی تواند برای کسی تصمیم شخصی بگیرم. از سوی دیگر به هر یک از این دو کشور بروید راه برای کشور دیگر باز است

  10. afsoon
    ۱۱ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۲:۴۵ | #18

    با درود و خسته نباشید

    ۱- آیا امکان اینکه پس از ورود به مونترال بتوان به تورونتو یا ونکوور رفته و در آنجا مشغول بکار شد است یا اینکه الزاما می بایست در استان کبک کار کرد ؟
    ۲- با توجه به اینکه رشته من شیمی است و۸ ماه نیز از آمدن فایل نامبرمان می گذرد آیا ممکن است که ۴ تا ۵ ماه دیگر برای مصاحبه دعوت شویم ؟
    ۳- با توجه به اینکه ما بدون کمک وکیل کارهای پرونده امان را انجام داده ایم آیا ممکن است به اینگونه پرونده ها بی توجهی شود ؟

    با تشکر فراوان

    • ۱۳ خرداد ۱۳۹۱ در ۲۱:۲۶ | #19

      ۱- هر جا کار یافتید همان جا بروید هر چند که برای شیمی بازار کار در مونترآل است

      ۲- در مورد زمان نمی توان صحبت کنم

      ۳- خیر دلیلی ندارد

  11. ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۳:۵۶ | #20

    سلام
    میخواستم بدونم بیماریهایی که موجب میشه با پرونده مهاجرت موافقت نکنن شامل کدام بیماریهاست.

  12. امیر
    ۹ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۸:۰۲ | #22

    امیدوارم همه ایرانیها موفق باشند

  13. Mohammad
    ۵ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۷:۱۰ | #23

    ضمن عرض سلام خدمت جناب آقای دکتر مختاری.

    من با شرکتهای مختلفی در دنیا از نزدیک ارتباط دارم .این را به جرات میگویم که ایرانی ها در هوش و استعداد جزء برترینهای دنیا هستند فقط باید شرایط مهیا بشه تا استعدادهاشونو بروز بدن.آقا سیامک هم یکی از این نمونه هاست.
    به امید موفقیت تمام ایرونی ها در هرجای دنیا که هستند.

  14. بهزاد
    ۳ خرداد ۱۳۹۱ در ۲۱:۳۱ | #24

    با سلام خدمت آقای مختاری
    آفای مختاری شما در راه مهاجرت به کانادا به خیلی ها کمک کرده و می کنید جناب آفای مختاری شما برای پرونده های کبک با ۲۸ ماه انتظار بعد قایل نامبر قدرال هنوز می فرمایید صبر کنید حرق شما کاملا متین ولی تا کی؟ چقدر بشه شما لازم به اعتراض مثل پرونده های ۳۸ قدرال می دانید .

  15. رضا
    ۳ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۷:۲۷ | #26

    با سلام
    جناب آقای مختاری پس از دریافت نامه مدیکال به پزشک معتمد مراجعه و پس از انجام ازمایشات لازم که مشکل خاصی نداشتند همسر من در نهایت صداقت انجام عمل جراحی در سینه های خود را که سال قبل انجام داده بود مطرح و پزشک این موضوع را در پرونده ایشان درج نمود .نتیجه پاتولوژی هم این بیماری و غده های خارج شده را خوش خیم تشخیص داده بودند و پزشک هم آن را موضوع خیلی مهمی ندانست .به نظر شما ایا این موضوع می تواند باعث لغو پروسه مهاجرت ما شود و اینکه نتیجه این موضوع ( لغو احتمالی مهاجرت ) تا چه زمانی مشخص میشود . ضمنا مدارک ارسالی در تاریخ دوم خرداد جاری در لندن تحویل شده است . این موضوع از این جهت مهم است که هرگونه برنامه ریزی جهت تقویت و تکمیل زبان , برنامه ریزی مالی و غیره در این مقطع زمانی منوط به حصول اطمینان از عدم وجود مشکل در این زمینه است

    • ۵ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۷:۰۴ | #27

      نه جای نگرانی نیست تنها بیماریهای واگیردار و نیز شرایطی که فرد هزینه خارج از عرف درمانی داشته باشد باعث رد می شود

  16. omid
    ۲ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۵:۴۹ | #28

    سلام جناب دکتر مختاری
    خبری از نتیجه دادگاه پزشکان نشده است؟

  17. سمیه
    ۲ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۴:۲۸ | #29

    سلام آقای دکتر! مرسی از پاسختون! یکی از دوستان ما منتظر ویزای کاناداست و از طرفی لاتاری برنده شده، آیا این بنده خدا میتونه ویزای هر دو کشور رو داشته باشه؟یعنی اینکار قانونیه؟به نظر شما با توجه که سطح اطلاعاتتون در این زمینه خیلی بالاست آمریکا برای زندگی بهتره یا کانادا؟

    • ۶ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۰:۰۶ | #30

      بخش اول را در کامنت دیگری پاسخ دادم.
      مقایسه کانادا و آمریکا داستان مفصلی است و جنبه های مختلفی دارد. از من می پرسید کانادا برای زندگی بهتر است. بسته به این است که دنبال چه هستید و اولویتهای شما چیست

  18. گلریز
    ۱ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۹:۱۱ | #31

    عرض ادب و احترام آقای دکتر مختاری.من ۲۹ رشته ای هستم و بیش از ۵ ماه از مدیکالم میگذره اما هنوز خبری از پاس ریکوسست نیست.خواستم بپرسم از موکلین شما که ۲۹ رشته ای هم باشن توی این چندوقته که پرونده ها رفته آنکارا پاس ریکوییست شدن یا خیر؟
    سپاس فراوان از وقتی که میگذارید

    • ۶ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۷:۵۲ | #32

      دتی است در این گروه مدیکال نیامده صفحه نامه های سایت کنپارس را هر هفته پیگیر باشید خبرها آنجاست

  19. محسن قندهاری
    ۱ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۹:۰۲ | #33

    آقای دکتر واقعا از شما متشکرم
    واقعا باید آقای یکتاپرست را تحسین کرد روحیه گرفتیم

  20. ساناز
    ۱ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۲:۵۳ | #34

    سلامی دوباره بر دکتر مختاری عزیز
    چگونه میتوانم اطلاعات کسب کنم که به عنوان مثال مونترال برای پزشکان عمومی بهتر است یا تورنتو؟اگر امکان دارد در این خصوص یک وبلاگ معرفی کنید.از لطف شما بسیار سپاسگزارم

    • ۶ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۰:۱۱ | #35

      در این مورد وبلاگ نمی شناسم ولی سوال ساده ای نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد اینکه می خواهید چه کنید مهم است یعنی می خواهید وارد سیستم شوید یا نه فرانسه بلدید یا نه و ……

  21. سمیه
    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۳:۱۸ | #36

    سلام آقای دکتر! یه سئوال داشتم؟میخواستم بدونم وقتی ما رفتیم کانادا و لندینگ زدیم(مونترال یا تورنتو) تا چه مدتی حق خروج از کشور رو نداریم و وقتی از کشورکانادا خارج شدیم تا چه زمانی اجازه غیبت داریم؟

    • ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۴:۴۳ | #37

      شما هر وقت بخواهید می توانید از کشور خارج شوید و یا به آن وارد شوید منتها باید در ۵ سال دو سال کانادا باشید

  22. REZA
    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۳:۱۴ | #38

    واقعا مسرورم و برای سیامک عزیز دست مریزاد میگم.

  23. علی
    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۹:۵۴ | #39

    واقعا” آقای یکتا پرست قابل تحسین هستند
    برای شروع ، من که حسابی روحیه گرفتم

  24. آذر
    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۷:۴۳ | #40

    با سلام و تشکر از مطلبی که ارایه دادید. بسیار مفید بود اگر می شود بخشی از سایت را به ایرانیان موفق در زمینه های کاری مختلف ارایه دهید تا ما بیشتر با بازار کار و تجربیات دیگران آشنا شویم.
    با تشکر

دیدگاه ها مسدود است.