خانه > اضافه کردن همسر به پرونده > سوال درباره اضافه کردن همسر به پرونده

سوال درباره اضافه کردن همسر به پرونده

۱۹ مرداد ۱۳۹۰

سوال:

سلام, من یکسال است که پرونده ام را برای کبک فرستادم فایل نامبر را دریافت کردم از من تقاضای مدرک زبان فرانسه کردند آنرا نیز دادم و فرستادم, قصد ازدواج دارم و سوال من اینست که نامزد من برای اینکه وارد پرونده من شود چه اقدامی باید صورت گیرد و آیا حتما قبل از اینکه وارد پرونده من شود باید عقد کرده باشیم؟

 

پاسخ:

بله شما باید عقد کنید و طی نامه ای به انضمام مدارک زیر مراتب را به اداره مهاجرت کبک اعلام کنید:

۱- مانی اردر مبلغ ۱۵۲ دلار

۲- سند ترجمه شده ازدواج

۳- ترجمه مدرک تحصیلی همسر

۴- ترجمه مدرک سوابق کاری همسر

۵- عکس پرسنلی همسر

۶- فرم تقاضای مهاجرت همسر و آپدیت فرم تقاضای ارسالی قبلی

۷- مدرک زبان فرانسه اگر دارد

اگر ازدواج بعد از قبولی کبک و ارسال پرونده به فدرال اتفاق بیافتد در این صورت باید مبلغ ۱۵۰ دلار به علاوه سی اس کیوی همسر و مدارک بند ۲ تا ۶ را هم برای فدرال بفرستید

  1. کورش
    ۱۹ آبان ۱۳۹۰ در ۱۰:۳۹ | #1

    با سلام، گویند که ذکات علم در انتشار آن است که این امر در شما فوران میکند:
    بنده لیسانس کامپیوتر و متقاضی مهاجرت به کبک هستم و فایل نامبر فدرال خود را پس از قبولی در مصاحبه در آپریل ۲۰۱۰ دریافت کردم.
    بنده در حال بررسی ازدواج میباشم و نامزدم لیسانس مترجمی زبان انگلیسی داره که با توجه به اینکه ۱۹ ماه از تاریخ فایل نامبر فدرالم گذشته و نزدیک به دریافت مدیکال هستم و همچنین جدیدا بخش فدرال دمشق پرکار شده و درخواست آپدیتهای بچه های اوایل ۲۰۱۰ کبک و مدیکاهای تاخیری ۲۰۰۹ کبک را ارسال کرده است:

    ۱: اگر الان ازدواج کنم حدودا از نظر زمانی در پرونده من چقدر تاخیر می افتد؟
    ۲: با توجه به لیسانس رشته مترجمی زبان انگلیسی همسرم، مصاحبه دوم خواهیم داشت؟
    ۳:اگر پس از لندیگ و دریافت pr اقدام به ازدواج کنم، از تاریخ اعلام ازدواجم تا رسیدن همسرم به کانادا چه زمانیرو پیش بینی میکنید؟
    ۴: در نهایت پیشنهاد شما در مورد ازدواج من در کدام زمان است؟

    پیشاپیش از تامل و شکیبایی شما در امر یاری مهاجران بدون مرجع مطمئن و حرفه ای تشکر فراوان میکنم

    • ۲۰ آبان ۱۳۹۰ در ۰۴:۰۹ | #2

      از محبت شما ممنونم

      ۱- روشن نیست ولی تاخیر قابل توجهی نیست
      ۲- بسته به تشخیص افسر است و احتمال آن کم است
      ۳- حداقل یک سال
      ۴- در همین مرحله انجام دهید

  2. تورج
    ۱۴ آبان ۱۳۹۰ در ۰۸:۳۰ | #3

    ممنون آفای مختاری از پاسخ شما . من منظورم این بود که بعد از گرفتن پی آر با ایشان ازدواج کنم و از طریق اسپانسر شیپ اقام کنم . ضمنا از این طریق فکر می کنید چه مدت طول می کشه منم ویزا رو دریافت کنم. ؟ باز هم ممنون هستم .

  3. تورج
    ۱۲ آبان ۱۳۹۰ در ۱۱:۳۵ | #5

    با سلام من قراره با نامزدم که نوی مصاحبه قبول شده و مدیکال نیز دریافت کرده ازدواج کنم تا از طریق ایشان من هم مهاجرت کنم . می خواهم بدانم اگر ازدواجمان را بعد از گرفتن پی آر توسط نامزدم اعلام کنیم چه مدت طول میکشه تا من هم برم. آیا من هم باید مصاحبه بشم ؟

    • ۱۲ آبان ۱۳۹۰ در ۱۹:۴۷ | #6

      شما نمی توانید در اعلام ازدواج بیشتر از ۱۵ روز تاخیر دادشته باشید و اگر این کار را نکنید و بعد از پی آر اعلام کنید به دلیل کتمان حقیقت هر گز نمی توانید به ایشان ملحق شوید. یا ازدواج کنید و سریع اعلام کنید وقبل از رفتن ایشان به پرونده اضافه شوید و یا ازدواج را به بعد از رفتن ایشان موکول کنید.

  4. پرهام
    ۹ آبان ۱۳۹۰ در ۰۶:۱۸ | #7

    سلام اقای دکتر مختاری عزیز
    ایای ازدواج از طرق پارتنر شیپ یا دی فاکتو اسپوز برای ایرانیان عملی است یا خیر

    • ۱۰ آبان ۱۳۹۰ در ۱۴:۵۰ | #8

      بعید است بپذیرند چون در ایران امکان اثبات آن نیست. داشتن منزل مشترک حساب بانکی مشترک و شناخته شدن به عنوان زوج در جامعه و …. بهتر است رسما ازدواج کنید

  5. جهان
    ۸ آبان ۱۳۹۰ در ۱۴:۲۴ | #9

    @علی مختاری
    درود و ممنون از توجه شما
    در پرونده فدرال برای اضافه کردن همسر چه مدارکی باید فرستاده شوند؟ به خصوص آیا همه فرمها باید دوباره به روز شده و فرستاده شوند؟ مبلغ مانی اردر چقدر است؟ ممنون خواهم شد اگه مدارک ارسالی را لیست کنید.
    سپاسگذارم

    • ۸ آبان ۱۳۹۰ در ۱۵:۰۵ | #10

      بله باید فرمها را تجدید کنید و رقم ۵۵۰ دلار هم بفرستید مدارک شامل
      سند ازدواج
      ترجمه شناسنامه
      مدارک تحصیلی همسر
      مدارک شغلی همسر
      عکس و …

  6. جهان
    ۵ آبان ۱۳۹۰ در ۱۲:۴۷ | #11

    درود بر شما

    پرونده فدرال من در مرحله خوبیه! هزینه لندینگ هم پرداخت کرده ام و منتظرم. به نظر شما ممکنه قبولی در لاتاری آمریکا( هر چند نهایی نیست هنوز) مشکلی درست کند؟ به عنوان مثال اقدام همزمان برای مهاجرت به دو کشور همسایه در آمریکای شمالی به چه تعبیر میشود؟

    با سپاس

  7. maham
    ۲ آبان ۱۳۹۰ در ۱۲:۴۹ | #13

    مرسی آقای دکتر خیلی لطف کردید. من خودم فرم‌ها رو پر کردم و فرستادم اما الان نیاز به مشاوره دارم. شما این کار رو به صورت موردی هم انجام می‌دهید ؟

    • ۲ آبان ۱۳۹۰ در ۱۴:۱۸ | #14

      متاسفانه ما به این شکا خدمات نمی دهیم یا همه پرونده را می پذیریم و یا دخالت نمی کنیم

  8. maham
    ۱ آبان ۱۳۹۰ در ۱۱:۵۵ | #15

    با سلام خدمت شما جناب دکتر مختاری
    من کارشناسی ارشد مکانیک دارم و برای کبک اقدام کردم. فایل نامبر رو ۱۰ روز پیش دریافت کردم و مشغول مطالعه زبان فرانسه هستم. سوال من در مورد بهترین زمان اضافه کردن همسر به پرونده است. از اونجایی که نامزد من دانشجوی سال ۶ پزشکی است و تا فارغ‌التحصیلی ۲ سال فاصله داره(سال ۶ و ۷) و زبان فرانسه رو تا به حال نخونده چطور می‌شه امتیاز لازم رو برای پرونده کبک جمع کرد ؟ من امتیاز خودم رو به عنوان main دارم ولی فکر می‌کنم اگر الان عقد و برای اضافه کردن ایشون اقدام کنیم فقط از امتیاز سن و زبان انگلیسی برخوردار باشه. از طرفی با گذشت زمان سخت تر می‌شه ایشون رو به پرونده افزود. بنابراین بهترین زمان برای این کار کی هستش ؟ جدای از این مساله می‌خواستم بدونم اگه ما الان عقد کنیم ولی بعد از مصاحبه من این تغییر رو به اداره مهاجرت اعلام کنم چه اشکالی ممکنه پیش بیاد ؟

    با سپاس فراوان

    • ۱ آبان ۱۳۹۰ در ۱۷:۰۷ | #16

      فرقی نمی کند بعد یا قبل از مصاحبه باشد به هر حال باید امتیاز شما و همسرتان به عنوان خانواده از میزان حداقل بیشتر باشد. اگر موکل ما هستید وقتی را در دفتر ما در تهران بخواهید تا امتیازها بررسی شود و توصیه دقیق بگیرید. اگر نیستید خود مطالعه کنید و اگر امتیاز کافی بود اضافه کنید وگرنه صبر کنید. در هر صورت هر زمان عقد گردید موظفید ظرف ۱۵ روز به اداره مهاجرت اطلاع بدهید یعنی اگر عقد کنید و خبر ندهید و بخواهید بعد از مصاحبه اطلاع بدهید با مهاجرت به کانادا تقریبا برای همیشه خداحافظی کنید.

  9. saeedoo
    ۳۰ مهر ۱۳۹۰ در ۱۵:۴۱ | #17

    حدا قل چند است ؟ ۰و۱و۲و۳و۴و۵و…

  10. saeedoo
    ۲۹ مهر ۱۳۹۰ در ۰۷:۳۵ | #19

    درود بر شما
    پس به نظر شما با توجه به اینکه همسر من در حال حاضر نمی تونه فرانسه بخونه ،من زبانشو چند بزنم بهتره؟

  11. جهان
    ۲۸ مهر ۱۳۹۰ در ۲۰:۵۱ | #21

    @علی مختاری
    درود و
    ممنون از توجه شما.
    آیا مدارک اضافه کردن همسر را باید به Sydney, Nova Scotia بفرستم؟
    یا به Visa Office – Warsaw ؟

  12. saeedoo
    ۲۵ مهر ۱۳۹۰ در ۱۶:۱۲ | #23

    سلام من قصد اضافه کردن همسرم به پرونده ام را دارم.با توجه به اینکه من بدون امتیاز زبان فرانسه همسرم امتیاز لازم را بدست میارم .با توجه به اینکه همسرم محصل است و در حال حاضر زمان خواندن رانسه را ندارد .اگر امتیاز فرانسه همسرم را ۰ در نظر بگیرم کار درستی است.
    با تشکر

    • ۲۶ مهر ۱۳۹۰ در ۱۶:۲۴ | #24

      بله ولی به هر حال ریسک رد شدن هست به این دلیل که فرانسه را تنها از جهت امتیاز لحاظ نمی کنند. همسر شما هم باید بتواند در این جامعه زندگی و کار کند و این از نظر افسر پوشیده نیست

  13. امین سعیدی
    ۲۵ مهر ۱۳۹۰ در ۰۶:۲۴ | #25

    با سلام و احترام:
    فایل نامبر کبک من ژانویه ۲۰۱۰ صادر شده با فوق دیپلم کامپیوتر و ۴ سال شغل دولتی+بیمه،۲ ماه پیش مدارک افزودن همسر و لیسانس کامپیوتر + سابقه کار جدید ۵ سال را براشون فرستادم که هفته پیش ایمیل افزودن همسرم اومد.نگرانیم اینه که چون همزمان کار می کردم و درس می خوندم آیا ۸ امتیاز کامل از سابقه کار رو دارم یا کمتر میشه؟؟؟؟البته تو سابقه کارم ذکرکردم که از مرخصی استحقاقی و بعد ازظهر و ترمهای طولانی واسه درس خوندن استفاده میکردم.

  14. جهان
    ۲۲ مهر ۱۳۹۰ در ۱۵:۵۳ | #27

    ممنونم. پروندە فدرال دارم.
    آیا در این صورت بهتر است با یک ایمیل به سفارت اطلاع بدهم و مدارکی را نیز با پست ارسال کنم؟ یا پس از اطلاع دادن صبر کنم تا مدارکی بخواهند؟
    سپاس

  15. جهان
    ۲۲ مهر ۱۳۹۰ در ۱۰:۵۴ | #29

    درود بر شما
    بعد از ارسال مدیکال در تاریخ ۲۲ اگوست، از من خواسته شده است مبلغ ۴۹۰ دلار جهت ادامه بررسی به عنوان permanent resident fee پرداخت کنم. آیا اضافه کردن همسر در این مرحله پرونده فدرال را کند میکند؟ و برای اینکار چه باید کرد؟

    شاد باشید

    • ۲۲ مهر ۱۳۹۰ در ۱۴:۵۴ | #30

      اگر ازدواج کرده اید این یک انتخاب نیست یک اجبار است اگر هنوز ازدواج نکرده اید و پرونده شما کبک بوده است آنرا به بعد از لندینگ موکول کنید ولی اگر پرونده شما فدرال بوده است ازدواج و اضافه کردن همسر در این مرحله توصیه می شود

  16. زهرا
    ۶ مهر ۱۳۹۰ در ۰۲:۲۱ | #31

    با سلام خدمت شما
    آیا کسی که از طریق اسپانسر شیپ همسر وارد کبک شده باشد از وام و بورس برای ادامه تحصیل بر خوردار میشود یا خیر؟ آیا به کار کردن و دارآمد همسر (شخص اسپانسر کننده) بستگی دارد؟

    • ۶ مهر ۱۳۹۰ در ۲۲:۴۵ | #32

      این موضوع ربطی به اسپانسر شیپ ندارد و هر کسی می توانداز وام و بورس استفاده کند

  17. نازنین
    ۵ مهر ۱۳۹۰ در ۰۸:۲۹ | #33

    با سلام
    برای اضافه کردن همسر به پرونده کبک قبل از مصاحبه و بعد از فایل نامبر جایی به ۱۵۲ دلار و جایی به ۵۵۰ دلار برای هزینه بررسی پرونده اشاره کردید.کدام صحیح است؟

    شناسنامه و گذرنامه همسر
    مدرک تحصیلی و سابقه کار همسر
    سند ازدواج
    فرمهای آپدیت شده
    عکس
    مانی اردر
    مدرک دیگری از قلم نیفتاده است؟؟

    • ۵ مهر ۱۳۹۰ در ۲۲:۵۴ | #34

      هز دو ۱۵۲ دلار برای کبک و ۵۵۰ دلار در مرحله فدرال و ۴۹۰ دلار لندینگ فی البته دو رقم آخر تنها در مرحله فدرال ارسال می شوند

  18. سهیل
    ۵ مهر ۱۳۹۰ در ۰۲:۳۷ | #35

    با سلام.باتشکر ازجواب سری قبل تون.(ملاک محاسبه ۵ سال قبل از تقاضای تمدید است بنابراین هر زمان اراده کردید تمدید کنید باید ۵ سال قبل را از آن تاریخ در نظر بگیرید. بعد ازگرفتن کارت جدید باز می توانید ۳ سال در ایران بمانید. در زمان ورود به کانادا بررسی می شود آیا تا پایان اعتبار کارت از آن وز امکان تکمیل ۷۳۰ روز هست یا خیر. کاری به ۵ سال قبل از آن ندارند.)ولی در زمان ورود به مونترال افسر مهاجرت گفت هر زمان که بعد از تمدید کارت اقامت خارج شوی و دوباره برگردی .ما پنج سال به عقب بر میگردیم و بررسی می کنیم.ایا از سر لجبازی یا ترساندن این حرف را زده است؟جون به من گفت کردیت خوبی داری.ممنون از پاسخ تون.

    • ۵ مهر ۱۳۹۰ در ۲۰:۲۹ | #36

      شما خوب نگرفته اید افسر چه گفته است. آنچه افسر گفته است بحث دیگری است. هر زمان که به کانادا می آیید افسر می تواند بررسی کند که با توجه به زمانی که در خارج از کانادا بوده اید و مهلت باقی مانده تا ئایان اعتبار کارت آیا اساسا این امکان وجود دارد که شرط دو سال شما به فرض ماندن در کانادا تامین شود یا خیر. مثلا اگر کسی کانادا نبوده است و بعد از ۴ سال قصد دارد بیاید کانادا ممکن است (و البته همیشه اینطور نیست) افسر محاسبه می کند و می بینید که شما تا پایان انقضای کارت یعنی یک سال دیگر را هم اگر بمانید شرط ۲ سال در ۵ سال تامین نشده است که در این صورت شما را به دادگاه می فرستد و این یعنی آغاز دردسر

  19. Tayeb
    ۴ مهر ۱۳۹۰ در ۲۰:۴۱ | #37

    درود – خسته نباشید
    با سپاس از راهنماییهاتون، در خصوص مصاحبه کبک به زبان فرانسه پرسشی دارم که بسیار سپاسگزار خواهم بود اگر پاسخ بفرمایید.
    در خانواده سه نفره که پدر خانواده اقدام کننده اصلی پروسه مهاجرت است ، آیا حضور همسر وی و فرزنشان نیز جهت مصاحبه ضروری است و اگر هست تا چه حدی باید به فرانسه تسلط داشته باشند؟

  20. arsis
    ۴ مهر ۱۳۹۰ در ۰۵:۲۴ | #39

    از راهنمایی شما کمال تشکر را دارم.

  21. arsis
    ۳ مهر ۱۳۹۰ در ۰۶:۵۵ | #40

    با سلام و تشکر :
    من نوامبر پارسال از طریق اسکیل وورکروفهرست ۲۹ گانه اقدام کرده ام و الان هم فرم مدیکال را از سفارت کانادا در ورشوگرفته ام و آنرا ارسال کرده ام.همسرم ۷ ماهه باردار است . دو سوال دارم:
    آیا به دلیل بارداری همسرم امکان رد پرونده ما وجود دارد؟
    اگر اینطور نیست پس از بدنیا آمدن بچه و فرستادن مدارک وی آیا باید منتظر تاخیر طولانی در پرونده خود باشیم یا خیر؟

  22. مهران
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۱:۰۸ | #42

    مجدادا سلام و ممنون که پاسخ پرسش شماره ۴۷ را دادید.
    مجددا شرایط اولیه خود را اعلام می کنم و پرسشم در مورد تاریخ Money Order میباشد.

    من از طریق Skilled Workers در سال ۲۰۰۶ اقدام کردم و حالا مدیکالم اومده(Single)و اخیرا ازدواج کردم. برای اضافه کردن همسر، Money Order از صرافی استار تهیه کردم. تاریخ Money Order اول ماه می(May) میباشد. یعنی ۴ ماه و نیم پیش. با توجه به اینکه شرایط من متفاوت از دیگران می باشد که تازه اقدام به گرفتن فایل نامبر می کنند، و طبق پاسخ اخیر آفیسر که منتظر مدارک جدید هستند، در مورد تاریخ Money Order جای نگرانی هست؟
    ممنون از لطفتون

  23. میلاد
    ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۶:۰۱ | #44

    @علی مختاری
    مجددا سلام
    می خواستم بدونم هزینش چقدر میشه؟

    • ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۱:۰۵ | #45

      هزینه اضافه کردن همسر؟ ۵۵۰ دلار هزینه رسیدگی به دولت کانادا پرداخت می کنید و اگر از طریق کبک است ۳۹۲ دلار

  24. parviz
    ۲۲ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۱:۱۰ | #46

    با سلام
    در صورتیکه خودم و فرزندم پاسپورت الجزایری داشته باشیم ولی همسرم پاس ایرانی داشته باشدو از جهت زبان فرانسه در حد A2 باشد و آیا امکان حذف مصاحبه وجود دارد؟

  25. مهران
    ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۹:۴۹ | #48

    سلام و ممنون که از این طریق وقتتون را در اختیار عموم می گذارید.
    من از طریق Skilled Workers در سال ۲۰۰۶ اقدام کردم و حالا مدیکالم اومده(Single)و اخیرا ازدواج کردم. برای ارسال مدارک همسر، از آنجایی که نیاز به امتیاز همسر دیگر ندارم چون مدیکالم اومده،
    ۱- آیا به غیر از شناسنامه هردو و عقد نامه و گواهی عدم سوء پیشینه، لازم هست دوباره سایر مدارک مانند مدرک تحصیلی، سابقه کار، و هر مدرک امتیازآور ایشان را بفرستم؟
    ۲- ضمنا دیروز تست پزشکی را دادم و منتظر هستم با آماده شدن گواهی عدم سوء پیشینه و سند ازدواج و ترجمه آنها، مدارک همسرم را DHL کنم. لازم هست قبل از ارسال مدارک، اول با آفیسر مکاتبه کنم؟
    ۳- و با این شرایط چقدر به پروسه من اضافه خواهد شد؟
    ممنون از لطفطون

    • ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۰:۰۷ | #49

      ۱- بله شما باید همه مدارک تحصیلی و شغلی همسرتان را هم بفرستید. هزینه بررسی هم فراموش نشود
      ۲- لازم نیست مکاتبه کنید ولی نامه ای را روی مدارک بگذارید هر چند ارسال یک ایمیل و اعلام اینکه ازدواج کرده اید و مدارک در راه است خالی از فایده نیست

  26. معین
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۰:۴۶ | #50

    با سلام
    من میخوام برا کبک اقدام کنم و نامزد دارم ولی بدلیل مشکلات الان نمیتونم ازدواج کنم تا زمانیکه برم کانادا و پی ار رو بگیرم. میخواستم بدونم بعدش چقدر طول میکشه که همسرم رو بیارم پیش خودم؟ چطوری میشه لطف میکنین توضیح بدین.ممنون میشم

  27. میلاد
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۲:۴۴ | #52

    ببخشید من دوباره می پرسم
    همسر من هنوز دانشجوی رشته پزشکی و ۱ سال از درسش مونده(شهریور ۹۱ تموم میکنه) منم چون فایلم اسفند (۸۸)باز شده حدس می زنم تا عید(۹۱) مدیکال و ویزام بیاد
    ما تصمیم گرفتیم وقتی ویزام یا pr اومد ازدواجمونو رسمی کنیم به نظرتون چقدر طول میکشه که بعد از pr من به من ملحق بشه؟به نظرتون این کار خوبه؟شما این جور پرونده ها رو قبول میکنین؟

    • ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۱:۰۲ | #53

      بهتر است بعد از لندینگ ازدواج خود را ثبت کنید. بله این پرونده را قبول می کنیم و بین ۴ تا ۱۴ ماه طول می کشد

  28. بهار
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۶:۱۶ | #54

    با سلام
    من با رشته حسابداری برای کبک اقدام کردم، بهمن ۸۹ مدارک فرستادم و ۵ ماهه فایل نامبر گرفتم،هم اکنون قصد ازدواج با کسی را دارم که خودش پرونده کبک دارد، با لیسانس مدیریت بازرگانی. تیر ۹۰ مدارک فرستاده و ۲ ماهه پول از حسابش برداشت شده اما هنوز فایل نامبر دریافت نکرده. ما هم اکنون قصد ازدواج داریم. سوال ما این است که:
    ۱: ایا بهتر است بر روی هر دو پرونده اعلام تاهل کرده و هر دو پرونده را حفظ کنیم یا یک پرونده را پس بگیریم؟
    ۲: از نظر زمانی شما فکر می کنید که تا چه زمانی برای اعلام تاهل فرصت داریم با توجه به اینکه من فروردین ماه فایل نامبر گرفته ام؟
    با تشکر فراوان

    • ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۱:۱۵ | #55

      ۱- نمی توانید چنین کنید پرونده قوی تر را انتخاب و دیگری را بندید می توانید البته نامه ای بنویسید و به هر دو پرونده اشاره کنید و اعلام تاهل کنید خود آنها یکی را می بندند
      شما باید ظرف ۱۵ روز این تغییرات را اعلام کنید اگر نکرده اید فوری اقدام کنید

  29. میلاد
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۸:۳۲ | #56

    سلام
    من برای کبک اقدام کردم و مارچ ۲۰۱۰ فایل فدرالم باز شد جند سوال داشتم
    ۱-مدیکال ها کی میاد
    ۲-من قصد ازدواج دارم به نظرتون مدیکال اومد مدارک همسرم و بفرستم یا ویزا اومد و یا pr اومد؟
    ۳-برای هرکدوم از شرایط بالا چقدر طول میکشه که همسرم به من ملحق بشه؟
    ۴-حداقل توریستی که می تونه بیاد؟

    • ۱۶ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۳:۱۷ | #57

      ۱- بسته به رشته است بنابراین قابل پیش بینی نیست
      ۲- اگر قصد ازدواج دارید در همین مرحله اقدام کنید بهتر از مراحل دیگر است
      ۳- در مرحله فعلی زمانی اضافه نمی شود
      ۴- سوال روشنی نیست اگر منظور همسر است خیر نمی تواند

  30. سیمین
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۹:۰۸ | #58

    با سلام،
    لیسانس کامپیوتر دارم و فایل نامبر کبک را دریافت کردم. قصد ازدواج با شخصی که لیسانس مدیریت صنعتی و دیپلم فنی و حرفه ای مکانیک دارد را دارم . لطفاً بفرمایید چند امتیاز از رشته تحصیلی ایشان به من تعلق می گیرد.

    با سپاس

  31. علی
    ۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۸:۵۴ | #60

    سلام
    من پرونده اسکیلد ورکر کبک توسط یکی از شرکتهای خدمات مهاجرتی باز کردم وآبان ماه سال ۸۹ تو مصاحبه قبول شدم ولی مدارکمو برا فدرال و گرفتن بی فایل ارسال نکردم چون میخواستم ازدواج کنم. الان ازدواج کردم و میخوام مدارک خانمم رو بفرستم و همه مراحل رو بلدم فقط دو تا مشکل دارم یکی اینکه سی اس کیوم پیش اون دفتر مهاجرتی بوده که الان دفتره بسته و پیداشون نمیکنم دوم اینکه مدرک دانشگاهم سوخته و الان المثنی میخوام بگیرم آیا این موارد مشکلی در روند کار من ایجاد میکنه؟ چه اتفاقی برا پروندم میفته؟

    • ۲ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۱:۵۸ | #61

      درخواست سی اس کیوی جدید از کبک بکنید و تا زمانی که برای اقدام معتبر است مشکلی ایجاد نمی شود. البته باید ازدواج را به کبک هم اطلاع دهید و برای همسر سی اس کیو بخواهید که ممکن است مصاحبه مجدد داشته باشید

  32. بهار
    ۳۱ مرداد ۱۳۹۰ در ۱۶:۰۷ | #62

    سلام.
    من بهمن ماه سال ۸۹ برای نیروی متخصص کبک اقدام کردم و در فروردین ماه ۹۰ فایل نامبر گرفتم. در آن زمان مجرد بودم، هم اکنون قصد ازدواج دارم. اما نامزد من نیز در خرداد ماه۹۰ برای کبک به صورت مجرد پرونده باز کرده است اما هنوز فایل نامبر نگرفته. سوال من این است:
    ۱: چگونه می توانم مدارک ارسالی نامزدم را پس بگیرم؟
    ۲: برای برداشت پول شماره ویزا کارت داده بودیم و حال می توانیم با تغییر شماره کارت جلوی برداشت پول را بگیریم ایا این کار مشکلی ایجاد نمی کند؟ یا راه حل دیگری پیش نهاد می کنید؟
    ۳: من در این مدت مدرک فوق لیسانس گرفته ام، می توانم هر دو تغییر را هم زمان اعلام کنم؟
    ۴: به طور کلی نحوه اعلام تغییرات چگونه است؟
    با تشکر فراوان

    • ۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۰:۰۱ | #63

      ۱- می توانید طی نامه ای درخواست را پس بگیرید و بخواهید مدارک را پس بفرستند البته بعید است مدارک را باز گردانند

      ۲- مشکلی ایجاد نمی کند و موجب بسته شدن پرونده می شود البته بعد از دو ماه

      ۳- بله می توانید همه تغییرات را یکچا اعلام کنید

      ۴- ارسال نامه و نیز مدارک مربوطه شامل فرمهای تقاضای تکمیل شده در شرایط جدید برای شما و همسر

  33. مهدی
    ۳۰ مرداد ۱۳۹۰ در ۱۱:۱۴ | #64

    سلام
    ممنون از پاسختان
    در مورد سوال سوم باید این را اضافه کنم که job offer من غیر واقعی نبوده و من هم اکنون نیز از ایران با این شرکت کانادایی کار میکنم.بنابر این مشکلی در بررسی بیشتر ندارم.اما مساله اینست که دستمزد من به صورت بروژه ای برداخت میشود ولی در job offer به صورت کارمند تمام وقت با دستمزد بالا بیان شده است(البته ممکن است در صورت رونق بازار و موجود بودن پروژه ها این رقم به طور کامل پرداخت شود).ترس من این است که به علت کوچک بودن شرکت آنها به این موضوع ایراد بگیرند که این شرکت توانایی پرداخت دستمزد را ندارد.
    بس از اولین بررسیcic و برسیدن سوالات آفیسر از کارفرما دیکر تماسی با کارفرما کرفته نشد و من احساس کردم که مشکلی وجود نداشته است و قانع شده اند.
    ولی مساله این است که ممکن است در سالهای دیگر(قبل از امدن ویزا)به علت رکود بازار شرکت دچار بحران مالی گردد. حال سوال من اینست که آیامنطقی است در سال دیگر با دوباره تمامی فیشهای حقوقی و برکه های مالیات شرکت مود بازیابی قرار گیرند؟(کاری که یکبارآفیسر انجام داده و همجنین یکبار هم اداره hrsdc )و اگر مشکلی در مالیات یا پرداخت داشت، job offer را reject کنند(حتی اکر کارفرما باز هم با job offer داده شده مشکلی نداشته باشد )؟؟؟

    با تشکر از کمک شما

    • ۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۰:۴۸ | #65

      گذشته از همه احتمالات مورد اشاره شما ویزا آفیس به هر دلیلی می تواند پیشنهاد شغل را منتفی کند. از دست شما کاری بر نمی اید جز اینکه مثبت اندیش باشید و امیدوار که همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت.

  34. مهدی
    ۲۹ مرداد ۱۳۹۰ در ۱۷:۱۰ | #66

    سلام
    من برای نیروی متخصص فدرال اقدام کردم.رشته تحصیلی من لیسانس کامپیوتر هست و از شرکتی در کانادا job offer گرفتم که به تایید hrsdc رسیده است.March 2010 فاین نامبر اولم آمد و آخر may 2010 مدارکمو به صورت single به دمشق فرستادم که یک هفته بعد فایل نامبر دومم هم اومد. ۸ ماه پیش ایمیلی در یافت کردم که از من اطلاعات تکمیلی از محل کار فعلیم خواستند.همجنین جندین سوال از کارفرمای کانادایی در مورد job offerپرسیدند که جواب داه شد. از آن زمان تا به امروز هیج خبری از پروسه مهاجرت به من نداده اند.
    جند سوال داشتم که ممنون میشم کمکم کنید:
    ۱- برونده من در حال حاظر در جه مرحله است؟میتوان گفت که جکهای اولیه انجام شده ودر حال صدور مدیکال هستن؟
    ۲- قصد ازدواج دارم.آیا بعد از آمدن مدیکال هم میشود همسرم را اضافه کنم؟جقدر تاخیر ایجاد میکند؟
    ۳- آیا ممکن است تاخیر در برونده باعث شود تا افیسر برای بار دوم در مورد job offer از کار فرما سولاتی بکند؟(ممکن است شرایط شرکت در گذشت زمان تغییر کند)

    و باتشکر از زحمات شما

    • ۳۰ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۶:۳۵ | #67

      ۱- پرونده شما در دست بررسی است اینکه در چه مرحله ای است روشن نیست
      ۲- بهتر است اینکار را قبل از مدیکال بکنید بعد از آن بله تاخیر ایجاد می کند
      ۳- اداره مهاجرت این روزها در مورد واقعی بودن پیشنهادات شغلی بسیار حساسند و به دنبال این هستند که برایشان اثبات شود این نیاز واقعی بوده است و در مقابل پول و برای کمک به مهاجرت این کار انجام نشده بنابراین اصلا بعید نیست که با شرکت تماس بگیرند و در این زمینه تحقیق بیشتری کنند.

  35. بهرام
    ۲۹ مرداد ۱۳۹۰ در ۱۴:۲۶ | #68

    سلام در سپتامبر ۲۰۱۰ فایل نامبر رو دریافت کردیم ولی هنوز به مصاحبه دعوت نشدیم
    هم اکنون خانمم بارداره و احتمالا در اکتبر وضع حمل میکنه با توجه به اینکه احتمال داره به زودی دعوت به مصاحبه بشویم نیاز هست به مونترال موضوع رو اطلاع بدهم یا بعد از دعوت به مصاحبه و یا حتی اگه شد در زمان مصاحبه ؟ برای نوزاد چه مدارکی باید ارسال بشه؟ و آیا این موضوع پروسه مهاجرت رو به عقب نمی اندازه؟
    با تشکر

    • ۳۰ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۶:۳۸ | #69

      هر زمان فرزند متولد شد اطلاع دهید آن هم به ترتیبی که قبلا در همین وبلاگ توضیح داد شده است. اگر زمان مصاحبه با وضع حمل به گونه ای مصادف شود که امکان حضور نداشته باشید می توانید مکاتبه کنید اما فعلا بعید می دانم تا اکتبر از مصاحبه ها خبری باشد

  36. شهاب
    ۲۷ مرداد ۱۳۹۰ در ۱۳:۴۳ | #70

    سلام، همان طور که در جریان هستید افرادی که از طریق کبک اقدام میکنند و رشته‌های ۱۲ و ۱۶ امتیازی دارند بمراتب مدت انتظار کمتری برای دریافت مدیکال دارند، میخواستم بدونم برای رشته‌های ۶ امتیازی به چه ترتیب هست؟ در مورد موکلان شما کسانی‌ که رشتهٔ ۶ امتیازی داشتند از صفر امتیازیها زود تر به مدیکال رسیدند؟

  37. پرنيان
    ۲۷ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۸:۲۰ | #72

    سلام. چند تا سئوال داشتم:
    ۱_ من که پرونده فدرال ۳۸ شغله دارم و منتظر مدیکال هستم آیا می تونم بدون همسرم و به تنهایی برای کبک پرونده جدید باز کنم ؟
    ۲- رشته من اقتصاد است ولی ۸ سال سابقه کار حسابداری دارم. آیا می تونم از امتیاز شغل حسابداری استفاده کنم و برای کبک اقدام کنم؟ من در دانشگاه ۱۰ واحد حسابداری خوندم و آموزشگاه هم ۸۰۰ ساعت حسابداری خوندم ولی مدرک فنی و حرفه ای ندارم

  38. کتی
    ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ در ۱۰:۳۵ | #73

    با سلام
    ۱- در چه شرایطی برای پرونده کبک، تقاضای مدرک زبان فرانسه می کنند؟ (چون در سوال یکی از دوستان گفته شده بود که از من مدرک زبان فرانسه خواستند)
    ۲- رشته من ۶ امتیازی است و فایل نامبر اول نیز آمده است در محاسبه امتیاز زبان فرانسه برای من B2 در نظر گرفته شده است آیا اگر در امتحان TCF ، نمره B2 را بیاورم مصاحبه حذف می شود؟
    ۳- حذف مصاحبه به بررسی پرونده سرعت می بخشد؟
    با تشکر فراوان

    • ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ در ۱۳:۰۵ | #74

      ۱- بسته به نظر افسر است
      ۲- این نیز بسته به نظر افسر پرونده است
      ۳- در حالتی که مصاحبه باشد به هرحال زمان زیادی را برای اطلاع و برگزاری آن صرف می کنید که بیش از ۵ ماه است بنابراین این زمان را از دست نمی دهید

  39. عادله
    ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ در ۲۰:۱۱ | #75

    با سلام
    من و همسر و فرزندم در پی جستجویی که برای یک منبع معتبر بودیم به سایت ایران کانادا رسیدیم . خیلی مایل هستیم در زمینه ی شرایط مهاجرت اطلاعاتی کسب کنیم تا بتواند ما را به قدمهای بعدی سوق دهد.اگر لطف کرده چنین محبتی در حقمان نمایید بسیار سپاسگزار خواهیم بود.بنده در سایت عضو شده ام

  40. مهدی
    ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ در ۱۲:۵۴ | #77

    @علی مختاری
    مرسی از توجهتون
    من در تاریخ ۸ فوریه ۲۰۱۰ مصاحبه دادم و قبول شدم و درتاریخ ۹ فوریه ۲۰۱۰ پرونده فدرال را باز کردم.در اکتبر ۲۰۱۰ ازدواج کردم و دسامبر مدارک همسرم را به بخش کبک ارسال کردم. بعد از ۲ ماه یک ایمیل از بخش کبک دریافت کردم که گفته بودند که اصل سی اس کیو را براشون ارسال کنم.من هم این کار رو انجام دادم بعد از حدود یک ماه یعنی در مارچ ۲۰۱۱ یه نامه دریافت کردم که توی اون اعلام کرده بودند که پرونده ما دو نفره شده و مانی اردر رو دریافت کردیم و اطلاعاتی از این دست.
    حالا با مکاتبه ایی که با بخش فدرال داشتم گفتند که برای اینکه همسرم را به پرونده اضافه کنم بایستی سی اس کیوی همسرم رو هم به اونها ارائه کنم.
    حالا از اونجایی که پرونده من در حال رسیدن به مرحله مدیکال است و هنوز به اونها اعلام نکردم که متاهل شدم چون که سی اس کیو نداشتم،باید چگونه اعلام کنم که این کار را برای من انجام بدهند؟

  41. شيدا
    ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ در ۱۰:۰۲ | #78

    سلام
    من در حال حاضر متاهل هستم ولی قصد جدایی از همسرم را دارم .ایا می توانم پرونده ام را تشکیل بدم بدون ایشون و بقیه کار هام و انجام بدم؟در کل چه روشی بهتر است؟

  42. پرنيان
    ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۸:۴۴ | #80

    سلام. سئوال من این است که اگر در هنگام انجام مدیکال همسرم راضی به انجام نباشد و بخواهد که از پرونده من که برای فدرال اقدام کردم بیرون برود . چه تاثیری روی پرونده من می گذارد . من بدون ۵ امتیاز تحصیلات همسرم هم امتیاز کافی رو می یارم. و فایل نامبر دومم رو در تاریخ دسامبر ۲۰۰۹ گرفتم. آیا من می توانم به تنهایی مدیکالم را انجام داده و به کانادا مهاجرت کنم؟

  43. مهدی
    ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۷:۴۴ | #82

    سلام
    من چند وقت پیش (۱۰ ماه پیش)ازدواج کردم و مدارک گفته شده را برای بخش کبک در سوریه ارسال نمودم(۹ ماه پیش).بعد از مدتی(۵ ماه پیش) به من گفتند که باید اصل CSQ خودم را هم براشون ارسال کنم و من هم این کار رو انجام داادم.و بعد از مدتی یک نامه دریافت کردم که تو اون کفته بودند که خانمم به پرونده اضافه شده است. من پرونده فدرال را قبلا تشکیل داده بودم در فوریه ۲۰۱۰ و الان نمی دونم چه جوری فدرال رو از این قضیه مطلع کنم.لطفا بگید که الان باید چه کاری انجام بدم.ممنونم

    • ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۹:۴۷ | #83

      من متوجه داستان نشدم. اول ازدواج کردید و بعد برای کبک درخواست دادید در این صورت کی سی اس کیو گرفتید؟ از کجا نامه گرفتید؟ کدام پرونده فدرال؟ آیا پرونده دیگری است و یا بخش فدرال پرونده کبک است؟ و …..
      واضح تر بنویسید

  44. مهدیه
    ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۵:۲۱ | #84

    سلام ،من سال گذشته پرونده ام را فرستادم ولی مدت کوتاهی بعد از فرستادن پروندهام ازدواج کردمو امسال فایل نامبر را دریافت کردم.برای اضافه کردن همسرم چه اقدامی باید انجام دهم؟

    • ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۷:۰۹ | #85

      طی نامه ای مذاتب را اطلاع دهید ترجمه مدارک زیر را بفرستید
      سند ازدواج
      شناسنامه همسر
      گذرنامه همسر
      مدارک تحصیلی و شغلی همسر
      هزینه بررسی پرونده یعنی ۵۵۰ دلار
      تمیل دوباره فرمهای مربوطه

  45. sarah
    ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۴:۵۴ | #86

    با سلام..
    متقاضی مهاجرت به کبک هستم و جولای گذشته مدارکم رو به مونترال ارسال کردم،تصمیم دارم باشخضی که قصد ازدواج با من را دارد به کبک مهاجرت کنم.. اما بمنظور بالا بردن شانس قبولی و پذیرفته شدن در مصاحبه، هرکدام از ما دو نفر بعنوان فرد مجرد برای کبک اقدام کرده ایم .. بدین ترتیب که هریک که پذیرفته شد نفر دوم را بهمراه خود ببرد و از طرفی بخاطر عدم تسلط زبان فرانسه وابسته یکدیگر نباشیم.. بنظر شما پس از قبولی هر یک در مصاحبه، بهترین زمان برای ارسال مدارک ازدواج رسمی چه زمانیست؟
    با تشکر

    • ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۷:۰۸ | #87

      حتی در صورت قبولی در مصاحبه با اضافه کردن همسر ممکن است مصاحبه شما تجدید شود بهتر است از هم اکنون یک پرونده داشته باشید و روی ضعفهای آن کار کنید

  46. غلامرضا مظاهری
    ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ در ۱۷:۳۵ | #88

    سلام
    من سال گذشته از طریق نیروی کار فدرال درخواست مهاجرت دادم و فایل نامبر را نیز اخذ نمودم.سپس نمره آیلتس را اخذ نمودم و ارسال کردم که کافی نبود.
    آیا الان میتوانم مدرک همسرم را جهت تکمیل امتیازاتم ارسال دارم؟ همسرم جدیدا مدرک خود را اخذ نموده است.
    سپاسگزارم مرا راهنمایی کنید

  47. abedian
    ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۵:۰۲ | #90

    سلام
    متقاضی اسکیلد ورکر فدرال هستم و در مرحله این پروسس قرار دارم اخیراً خواهر خانم من به کبک مهاجرت کرده و خودم هم مدرک دانشگاهی دیگری دریافت کردم.
    ۱- چگونه می توانم از امتیاز بستگان برای خانمم استفاده کنم؟
    ۲- چگونه می توانم از امتیاز مدرک دومم استفاده کنم؟
    متشکر میشوم اگر به دو سوالم پاسخ بدهید.
    با تشکر
    abediany@gmail.com

    • ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۸:۰۷ | #91

      بایستی مکاتبه کنید و موارد را اعلام کنید. مدارک مربوطه نیز باید ارسال شود.

  48. امین
    ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ در ۱۸:۱۶ | #92

    با سلام و خسته نباشید
    آیا بهتر نیست همسر را بعد از مصاحبه به پرونده اضافه کنیم و اگر از مصاحبه گذشته باشد و در انتظار مدیکال باشیم آیا در روند تکمیل پروسه ایجاد وقفه نمی کند و اینکه پروسه چه تغییراتی میکند ؟
    با سپاس فراوان

    • ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ در ۱۸:۴۳ | #93

      البته به شرایط همسر نیز بستگی دارد ولی بهتر است قبل از مصاحبه اضافه شود بعد از مصاحبه این احتمال وجود دارد که مصاحبه شما تجدید شود

  49. لیلا
    ۲۰ مرداد ۱۳۹۰ در ۱۱:۰۹ | #94

    با سلام وعرض خسته نباشید.

    با اضافه کردن همسر به پرونده چقدر ممکنه که این پروسه با توجه به شرایط کنونی که هنوز از مصاحبه ها خبری نیست، پروسه فرد عقب بیفته.

    با کمال تشکر فراوان

برگه نظرات
1 2 3 6 99
دیدگاه ها مسدود است.