خانه > اعلام تغییرات به اداره مهاجرت > اضافه کردن نوزاد به پرونده فدرال

اضافه کردن نوزاد به پرونده فدرال

۱۶ مرداد ۱۳۹۰

سوال:

بنده از ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۰ است که فایل نامبر دوم را برای فدرال اسکیلد ورکر گرفته ام  و سوالات زیر را دارم:

۱- با توجه به اینکه یک ماه پیش نوزاد ما به دنیا آمده من چطور باید به افسر پرونده اطلاع بدم؟

۲- با توجه به اینکه از زمان دریافت فایل نامبر دوم مدت زیادی گذشته من چطور باید پیگیری کنم با توجه به اینکه زمان رسال مدارک ۱۸ مارچ ۲۰۱۰ بوده و تحت عنوان مدیر آی تی اقدام کرده بودم. متشکرم

پاسخ:

۱- برای فرزندتان گذرنامه بگیرید و با ترجمه شناسنامه وی و نیز یک مانی اردر ۱۵۰ دلاری طی نامه ای به اداره مهاجرت اعلام کنید توصیه می کنم فرم درخواست و نیز Additional Family Information را هم تجدید کنید

۲- طی همان نامه می توانید در خصوص پرونده نیز سوال کنید هر چند که پاسخ قانع کننده ای نخواهید گرفت.

  1. هاشم
    ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ در ۰۵:۲۱ | #1

    با سلام و صبح بخیر خدمت آقای مختاری،

    از ۴فوریه که پست TNT اعلام کرده مدارک مانی اوردر برای افزودن نوزاد به پرونده به پاریس رسیده، تا الان از طرف پاریس هیچ پاسخی دریافت نکرده ام ،فقط ایمیل کپی مدارک بوسیله ایمیل اتوماتیکشون تایید شده که بدستشان رسیده.

    الان یک ماه و ۱۱ روز شده که پاسخی مبنی بر تایید صحت مدارک و document request دریافت نکردم آیا این زمان طبیعیست یا باید مکاتبه ای داشته باشم و از آنها پیگیری کنم؟

    با تشکر

  2. هاشم
    ۷ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۵:۲۶ | #3

    @علی مختاری
    مرسی از لطف و راهنمایی تون 🙂

  3. هاشم
    ۱ اسفند ۱۳۹۳ در ۰۷:۳۹ | #4

    سلام جناب آقای مختاری،
    من پس از دریافت AOR پاریس FSW2014 اطلاعات جهت افزودن نوزاد به پرونده را اعلام کردم، برای من ایمیلی آمد جهت ارسال اطلاعات تکمیلی و فرستادن هزینه از پاریس، در تاریخ ۴feb2015 مدارک بدستشان رسیده. چقدر طول می کشد تا document request یا medical request برای ما بفرستند؟
    مرسی

  4. اﻓﺴﻮﻥ
    ۴ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۵:۲۰ | #6

    ﺳﻼﻡ ﺧﺴﺘﻪ ﻧﺒﺎﺷﻴﺪ و ﺗﺸﻜﺮ ﺑﺎﺑﺖ ﺗﻤﺎﻣﻲ ﺯﺣﻤﺎﺗﻮﻥ
    ﻣﺎ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺣﺎﺿﺮ ﻓﺮﺯﻧﺪﻣﻮﻥ ۶ﻣﺎﻫﻪ ﻫﺴﺖ و ﺗﺎ اﭘﺮﻳﻞ ﻓﺮﺻﺖ ﺩاﺩﻥ ﻛﻪ ﺧﺎﻙ ﻛﺎﻧﺎﺩا ﺑﺎﺷﻴﻢ. ﻣﻴﺨﻮاﺳﺘﻢ ﺑﺪﻭﻧﻢ ﺑﻌﺪ از ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ ﻛﺎﻧﺎﺩا اﻳﺎ ﻓﺮﻡ ﻳﺎ ﻛﺎﺭ ﺧﺎﺻﻲ ﻫﺴﺖ ﻛﻪ ﺑﺮاﻱ ﺩﺧﺘﺮﻡ. ﭘﺮ و اﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﻴﻢ ﻣﺮﺳﻲ ﺑﺮاﻱ ﺭاﻫﻨﻤﺎﻳﻲ ﺗﻮﻥ

  5. حقیقی
    ۱۶ دی ۱۳۹۲ در ۰۷:۲۶ | #8

    با عرض سلام و تشکر پیشاپیش از شما
    سوال من این است که به دنیا آمدن فرزند در کبک (در پروسه مهاجرتی اسکیل ورکر) چه امتیازی دارد ؟ منظورم این است که بچه ای که کانادا به دنیا میاید به متولد ایران ا زامکانات ویژه ای برخوردار میشود؟

    سپاس

    • ۱۹ دی ۱۳۹۲ در ۰۵:۱۴ | #9

      فرقی بین بچه ای که در کانادا دنیا می اید با بچه ای که در ایران به دنیا می آید نیست جز اینکه بچه کانادایی از همان ابتدا کانادایی است و پاسپورت می گیرد

  6. کامران
    ۲ دی ۱۳۹۲ در ۰۸:۱۳ | #10

    سلام آقای دکتر
    من از راهنمایی های مفید شما در پروسه مهاجرتم استفاده زیادی کردم واز شما واقعاً سپاسگذارم اما فکر میکنم جوابی که شما چندی پیش در مورد تولد فرزندم دادید مثال نقض پست جدیدتون باشه:

    کامران ۲۷ آبان ۱۳۹۲ در ۲۱:۱۳ | #۷ پاسخ | نقل قول سلام جناب دکتر
    خوشبختانه با لطف خداوند و راهنمایی های خوب شما امروز نامه pr ما ار آنکارا اومد اما همسرم دو هفته دیگروقت زایمان دارد. بنظر شما ما باید چکار کنیم آقای دکتر.آیا ویزا رو بگیریم و پس از زایمان اطلاع دهیم؟ یا … حسابی سردرگم و کلافه شدیم . ممنون میشم اگه سریعاً راهنمایی فرمایید

    علی مختاری ۲۸ آبان ۱۳۹۲ در ۱۱:۱۸ | #۸ پاسخ | نقل قول بله ویزا را بگیرید و پس از زایمان تولد بچه را اعلام کنید

    به هر حال همان طور که شما فرمودید من با دفتر تهران تماس گرفتم. شمارمو گرفتن تماس بگیرن که نگرفتن . من با دو وکیل دیگر هم تلفنی صحبت کردم وگفتند مدارک بجه را بفرستیم و لند کنیم( خلاف توصیه شما) آیا اگر مجبور به اینکار بشیم کار خلاف قانون مرتکب شدیم؟
    در ضمن یکی از آقایون هم گفت ما مدیکال نوزاد را میتونیم خودمون بدون نامه آنکارا انجام بدیم. آیا صحت داره؟
    موفق باشید.

    • ۵ دی ۱۳۹۲ در ۲۱:۲۸ | #11

      من تناقضی نمی بینم و پست جدید را هم برای این گذاشتم که کاملا روشن باشد در حقیقت پست جدید پاسخ همین فرمایشات شماست. تنها اینکه در پاسخ قبلی احتمالا به زمان دوهفته تا زایمان توجه نکرده ام. شما در پاسخ ایمیلی که درخواست پاسپورت کرده اند بنویسید که تا دو هفته دیگر زایمان دارند همسرتان و پس از تولد خیلی سریع مدارک را بفرستید. البته احتمالا از این مرحله گذشته اید. اگر ویزا گرفته اید تا قبل از گرفتن ویزای بچه لند نکنید آنچه دوستان دیگرگفته اند درست نیست.
      بله مدیکال فرزند بدون نامه هم ممکن است.

  7. ۳۰ آذر ۱۳۹۲ در ۱۹:۱۴ | #12

    پست آخر را در این زمینه بخوانید
    http://mokhtari.canparsblog.com/?p=1890

  8. اتوسا
    ۳۰ آذر ۱۳۹۲ در ۰۷:۳۷ | #13

    @آتوسا
    با سلام وتشکر از شما
    درپست شماره ۹۰و۹۱ توضیح داده اید که به دنیا امدن فرزند ویزا را باطل نمی کندو در پستهای قبلی نیز فرمودید که بارداری نیازی به اعلام نداردوبنابراین ما اعلام نکردیم و بعد از به دنیا امدن اعلام کردیم(که بعد از گرفتن ویزا بود).لطفا مرا راهنمایی فرمایید.
    حالا من حسابی گیج شده ام.اگر ویزای فرزندمان تا ۳ ماه دیگر که انقضای ویزای ما است نیاید ایا ویزای ما را هم باطل می کنند وما بدون بچه نمی توانیم به کانادا برویم؟

    • ۳۰ آذر ۱۳۹۲ در ۱۶:۳۶ | #14

      ویزا را باطل نمی کند ولی استفاده از این ویزا برای شما تبعات دارد و نمی توانید از آن استفاده کنید تا قبل از تعیین تکلیف فرزند جدید. چه بسا فرزند جدید مشکل پزشکی داشته باشد که در این صورت اساسا ویزای شما را هم باطل خواهند کرد. اینکه من گفته ام بارداری نیاز به اعلام ندارد در حالتی است که شما منتظر مدیکال و یا ویزا هستید. وقتی برای شما نامه ارسال گذرنامه آمده است و شما می دانید که تا یک ماه دیگر بچه دار می شوید و امکان رفتن تا قبل از بچه دار شدن ندارید باید به ویزا آفیس اعلام کنید که همین روزها منتظر فرزند جدید هستید.
      در هر صورت تا زمانی که از ویزا استفاده نکرده اید ایرادی نیست و فرزند را اضافه می کنند وویزا هم می دهند. اگر لازم باشد ویزای شما را هم تمدید می کنند.

  9. کامران
    ۳۰ آذر ۱۳۹۲ در ۰۷:۲۸ | #15

    سلام آقای دکتر
    شما تو در جواب کامنت#۸۶ فرمودید بارداری تفییر وضعیت نیست ولازم نیست اطلاع دهیم حتی یک مقاله هم تو سایتتون وجود داره چرادر جواب کامنت ۱۰۰ فرمودید باید اعلام میکردید منتظر تولد بچه هستید؟
    ۲- در جواب کامنت۹۰ فرمودید که تولد بچه ویزاها را باطل نمیکند اما در جواب کامنت۹۸ فرمودید حق استفاده از ویزا را بدلیل تولد بچه ندارید؟

  10. afshin
    ۲۹ آذر ۱۳۹۲ در ۰۶:۳۳ | #17

    سلام و تشکر از جنابعالی
    من و همسرم ویزا مهاجرت را از آنکارا دریافت کردیم و چند روز بعد بچه مون بدنیا آمد . با میل بهشون اطلاع دادیم ولی هنوز بهمون جوابی ندادن . ۱-آیا خودمون میتونیم قبل از جواب دادنشون مدارکشو ارسال کنیم؟
    ۲- آیا مدارک زیر کافیه؟ درفت ۱۵۰دلاردر وجه receiver general for canada,کپی پاسپورتش ، ترجمه شناسنامه خودش و ما ، فرم additional family form , fee payment form و مجدداً نامه اعلام تغییرات
    ۳- آیا فرم generic هم لازمه؟

    • ۳۰ آذر ۱۳۹۲ در ۰۰:۳۰ | #18

      شما باید اعلام می کردید که منتظر بچه هستید
      الان هم منتظر نشوید و همین مدارک را بفرستید

  11. آتوسا
    ۲۷ آذر ۱۳۹۲ در ۰۸:۳۷ | #19

    با سلام و احترام،
    من و همسرم ویزای مهاجرت را از آنکارا دریافت کردیم که ۴ ماه اعتبار داشت( تا یکساله شدن مدیکال) چند روزبعد از دریافت ویزا فرزندمان بدنیا آمد ما هم سریعاً به آنکارا اعلام کردیم وتوضیح دادیم که فرصت ویزامون کمه و برسیدیم چه مدارکی رو باید بفرستیم برای نوزاد چند لحظه بعد میلی ( فکر کنم اتومات) دریافت کردیم که توضیح داده بود میلتون دریافت شده بعلت حجم زیاد با ما مکاتبه دیگه نکنید ما خودمون اگه لازم باشه جواب میدیم و همچنین گفته بود دوباره میل زدن باعث دلیت شدن نامه قبلی میشه!!! حال با توجه به اینکه ۱۰ روزه ازشون نامه دریافت نکردیم چگونه میتونیم اونها رو متوجه این موضوع کنیم که ویزای ما رو به انقضاست و جدا ماندن نوزاد از مادر تبعات بدی میتونه داشته باشه.

    • ۳۰ آذر ۱۳۹۲ در ۰۰:۵۴ | #20

      شما اصلا حق استفاده از این ویزا را ندارید
      باید سریع کارهای مربوط به بچه را انجام دهید و مدارک بفرستید

      مایل بودید به دفتر ما در تهران مراجعه کنید برایتان انجام دهیم

برگه نظرات
1 2 89
دیدگاه ها مسدود است.