خانه > تمدید کارت اقامت دایم > سوال درباره تمدید کارت اقامت

سوال درباره تمدید کارت اقامت

۲۰ مرداد ۱۳۹۰

سوال:

من از سال ۲۰۰۸ که وارد کانادا شدم تاالان ۲۰۱۱ مدت ۱۰۰ روز در کانادا بوده ام الان ایرانم و ۲۰ مارچ۲۰۱۳ کارتم باطل میشود لطفا راهنماییم کنید چطور میتونم بدون حضور در کانادا کارتم را تمدید کنم؟ لازمه عرض کنم من و همسرم ازهم جدا شدیم ایشان رفت کانادا و ماند ولی من نه.

طلاق را هم به دولت کانادا اعلان نکردیم فقط مالیات را جدا رد کردیم

پاسخ: 

شما راهی جز حضور در کانادا به مدت ۷۳۰ روز در یک دوره ۵ ساله ندارید و هیچ راه میانبری هم نیست. طلاق شما و وضعیت همسر شما هم ارتباطی به موضوع ندارد. توصیه می کنم به کانادا بروید و دو سال کامل بمانید و بعد برای تمدید اقدام کنید در زمانی که در کانادا هستید منقضی شدن کارت شما اهمیت ندارد و این کارت فقط برای ورود به کاناداست بنابراین در ارسال درخواست عجله نکنید و سعی نکنید سیستم را در این زمینه فریب دهید که برای خود دردسر بزرگتری ایجاد خواهید کرد.

  1. ساج
    ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۷:۰۷ | #1

    با عرض سلام

    من از طریق job offer اقامت دائم رو گرفتم تابستون ٢٠١۴.یک ماه بیشتر زیر pay roll اون شرکت نبودم و بعد از ٣ ماه برگشتم الان همونطور که گفتم برگشتم ایران.
    الان سؤالم اینه که آیا واسم مشکلی پیش میاد چون طریق درخواست ویزام job offer بوده؟

    ممنون میشم باز هم زحمت بکشید جوابم رو بدین.
    با تشکر
    ساج

  2. ساج
    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۱:۰۶ | #3

    ممنون از شما جناب مختاری.من سایت رو بررسی کردم و مقالات رو هم خوندم اما میخواستم از شما هم بپرسم که این رفت و امد هام مشکل ایجاد نخواهد کرد؟
    منظورم همون ٢ سال رو در مدت ۵ سال پر کنم.

    باز هم از شما متشکرم
    سربلند و پیروز باشید.
    ساج

  3. ساج
    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۹:۴۶ | #5

    با سلام خدمت شما
    من تابستان ٢٠١۴ کارت pr را گرفتم و بعد از حدوداً ٣ ماه به ایران برگشتم.تصمیم دارم ماه جون و یا جولای به کانادا بیام و سه ماهی بمونم و بخاطر کارم میخوام اینطوری ۵ سالم و پر کنم سوالم اینه که آیا این رفت و امد هام توجه افسر فرودگاه رو جلب میکنه یا مشکلی نخواهد داشت.
    یک سوال دیگه اینکه آیا کارمند یک شرکت کانادایی بشم که در خارج از کانادا کار میکنه ایا زمان خارج بودنم جزو روزهای حضور در کانادا محسوب می شود؟
    از لطف شما سپاسگذاری میکنم.

    • ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ در ۰۰:۱۳ | #6

      ۵ سال لازم نیست پر بشه دو سال کافی است
      پاسخ سوالات در همین وبلاگ هست مقالات در این زمینه را بخوانید روشن می شود

  4. مرتضی
    ۸ اسفند ۱۳۹۳ در ۰۲:۳۹ | #7

    سلام آقای مختاری من مرتضی هستم و در ونکوور زندگی میکنم من یک سال هست که اینجا هستم و در یه شرکت کانادایی مشغول به کار هستم و از طریق پنا هندگی از ترکیه به اینجا آمدم در حال حاضر پی آر کارت دارم میخواستم بدونم من میتونم ازدواج کنم و همسرم رو به اینجا بیارم یا نه چون من گفتم که با دوست پسرم رابط جنسی داشتیم و خانوادم از این موضوع خبردار شدن در اصل من کیس همجنسگرا دادم ولی در روز دادن پاسپورت واسه ویزا به سفارت گفتم میخوام ازدواج کنم گفتن باید بری وقتی کارت اقامتتو گرفتی برگردی و اینجا عقدش کنی و عقد نامه رو با همسرت بیاری کاراتو انجام بدی میخواستم بدونم شما اطلاع دارید که آیا افرادی که مثل من با این نو کیس پناهندگی گرفتن بعدا میتونن ازدواج کنن یا نه ممنون میشم اگر راهنماییم کنید با سپاس فراوان مرتضی

    • ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ در ۲۳:۳۴ | #8

      همسر شما مرد است یا زن؟

      اگر زن است که در این صورت روشن می شود دروغ گفته اید و اخراج می شوید

  5. مرتض
    ۱۸ دی ۱۳۹۳ در ۰۱:۰۵ | #9

    سلام و تبریک بابت این بردباری دقت که شخصی نگر نیستید””من پی ارم در شرف ابطال بود برگشتم افسر هم مشکلی نبود الان واسه کارت سلامت از من پی ار خواست در صورتی که سین نمابر پاسپورت همراهم بود

  6. مدنی
    ۱۶ دی ۱۳۹۳ در ۱۰:۲۸ | #11

    با سلام
    من ۳ ماه است که PR را دریافت کردم وبه ایران برگشتم . در حال حاضر دانشجو هستم و امکان ندارد تا اول تابستان به کانادا بروم . مشکلی پیش می آید ؟

  7. علی
    ۲ آذر ۱۳۹۳ در ۱۱:۲۲ | #13

    با سلام
    آیا در فرم تمدید پاسپورت کانادا آدرس کار و زندگی را باید ایران نوشت؟

  8. علی
    ۲۴ آبان ۱۳۹۳ در ۱۰:۲۹ | #15

    @علی مختاری
    آیا کسی تجربه تمدید پاسپورت کانادائی در آنکارا را دارد؟

  9. ساناز
    ۲۰ آبان ۱۳۹۳ در ۱۶:۳۵ | #16

    با سلام و تشکر از سایت خوبتون
    من و همسرم بعد از landing در کانادا قبل از اینکه pr cards را دریافت کنیم به ایران برگشتیم
    متاسفانه ادرسی که pr cards به اون ادرس ارسال شده بود اشتباه بود و علی رغم تصحیح ادرس در solemn declaration form و درخواست مجدد جهت صدور کارتها به ادرس صحیح ارسالی صورت نگرفت
    ادرس قید شده در پروفایل موجود در سایت CIC هم همان ادرس غلط بود که علی رغم اینکه چند بار ان را تصحیح کردیم متاسفانه به همان شکل باقیست
    با توجه به این مشکل به نظر میرسد که ما مجبوریم با اخذ travel document به کانادا مراجعت کنیم
    با توجه به اینکه ما قصد داریم فروردین ۹۴ به کانادا برویم به نظر جنابعالی چه زمانی برای اخذ travel document اقدام کنیم ؟ چقدر زمان میبرد که این مدرک صادر شود و مهترین سوال من اینکه اعتبار این مدرک چند ماه است؟

  10. Ali
    ۱۰ آبان ۱۳۹۳ در ۱۳:۲۳ | #18

    ببخشید متوجه منظورتان نشدم. میشه رنظر خودتان رو روشنتر بفرمایید. با تشکر

  11. abbas
    ۲۸ مهر ۱۳۹۳ در ۲۲:۳۶ | #19

    با سلام و تشکر از وقتکه میگذارید
    من ۲۰۰۹ به کانادا امدم سال اول ۲ ماه ماندم ۲ سال بعد شرکت تاسیس کردم ولی چون کاری نکردم ا نرا منحل کردم ولی مالیات برداخت کردم در این مدت۶ ماه بیشتر در کانادا نبودم ۲ سال بعد استخدام یک شرکت کانادایی بودم که صاحبش ایرانی بود و من تنها کارمند وخدمتم محل خدمتم اما را ت و ایران د ر این مدت هم ۶ ماه در کانادا بودم ۵ ماه بیش بعنوان اینکه کاردر ایران و ا مارات میکردم برای یک شرکت کانادایی در خواست تمدید PR کردام که اخیرا باطل می شد در این مدت حقوق گرفتهام و مالیات داده ام اخیرا که برای بیگیری زنگ زدم بس از ۵ ماه بمن گفتند برونده را فرستاده ا ند ونکوورکه فکر میکنم بدلیل ضعف مدارک است .ممنون میشوم بفرما یید چه میشود ۱- اگربروم بیرون بمن travel document ایا می دهند۲- اگر بمانم تا بشود ۲۴ ماه ا ین ۱۵ ماه گذشته را با حن حساب میکنند۳ -ایا ممکن است در این ۹ ماه باقیمانه عذر مرا بخوا هند.ا یا میشود تخمین زد کی جوا بی بمن میدهند یا متبت یا منفی چون یکی از عزیزا نم در حال ا حتضار است.
    قربان شما مرادیان

    • ۱۲ آبان ۱۳۹۳ در ۱۵:۱۵ | #20

      این روشها دیگر کار نمی کندو برای تمدید باید دو سال را بمانید

      شما اقدام کرده اید پس منتظر نتیجه باشید و لازم دانستید با ما در تماس باشید

      خارج نشوید چون مشکل را مضاعف می کنید

  12. Ali
    ۲۴ مهر ۱۳۹۳ در ۱۴:۵۸ | #21

    سلام جناب دکتر مختاری
    من پی آرم منقضی شد و بعد من تراول دوکومنت گرفتم ولی موقع درخواست ان، تاریخها رو مطابق با واقعیت نگفتم. حالا که تراول دوکومنت گرفتم قصد دارم که واقعا بیام کانادا و دو سال بمونم و بعد برای تمدید پی آر اقدام کنم. میخوام بدونم که دو سال دیگه که میخوام برای تمدید پی آر اقدام کنم، اداره مهاجرت پرونده منو از آنکارا نمیخواد تا بررسی کنه یا اینکه از آنکارا استعلام نمیکنن که آیا تاریخهای من درست هست یا نه؟ راستش اگه بدونم که اونموقع به مشکل میخورم، ترجیح میدم نیام کانادا. بنابراین جواب شما خیلی برام مهمه. با تشکر فراوان

    • ۹ آبان ۱۳۹۳ در ۱۶:۵۹ | #22

      کار خوبی نکرده اید ولی نترسید و بیایید
      لازم بود بعد از آمدن تماس بگیرید برای مشاوره

  13. arashv
    ۱۰ مهر ۱۳۹۳ در ۱۳:۰۴ | #23

    با سلام و خسته نباشید:
    بنده ۲ سوال داشتم ممنون میشم پاسخ دهید
    ۱- کسی در همان ۵ سال اول ۳ سالش در کانادا پر کنه میتونه برای سیتیزن اقدام کنه؟ و بعد از اقدام چقدر طول میکشه سیتیزن بشه و پاس بگیره؟
    ۲- اینکه بعد از سیتیزن شدن میتونه بیاد کامل ایران زندگی کنه و مثلا هر ۲ سالی یه سفر بره کانادا؟ مشکلی برای سیتیزنیش پیش نمیاید؟

    خیلی ممنون از وقتی که میگذارید

    • ۱۶ مهر ۱۳۹۳ در ۲۰:۴۵ | #24

      ۱- قابل پیش بینی نیست از ۶ ماه تا دو سال تجربه شده است
      ۲- بر اساس قانون فعلی بله و مشکلی نیست

  14. مرتضی
    ۷ مهر ۱۳۹۳ در ۱۹:۴۱ | #25

    تاریخ لندینگ من اول چولای ۲۰۱۰ است و تاریخ expire هیچده سپتامبر۲۰۱۵ من مدت یکسال و شش ماه کانادا بودم شش ماه باقیمانده را تا یک جولای ۲۰۱۵ یا تا ۱۸ سپتامبریعنی expire date حساب می کنند؟؟متشکرم

    • ۱۶ مهر ۱۳۹۳ در ۲۰:۰۴ | #26

      هر زمان وارد شدید به ۵ سال قبل از آن تاریخ نگاه می کنند اگر فرض بر تاریخ انقضا باشد آنگاه روزهای اول جولای تا ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۰ را در این دوره نخواهند شمرد

  15. anita
    ۳ مهر ۱۳۹۳ در ۲۲:۴۲ | #27

    .سلام سوال من این هستش که آیا میتونم بعد از اولین لندینگم به کانادا بعد از ۲ ماه به ایران برگردم و دیگه تا ۳ سال فقظ سالی ۳ ماه در کانادا حضور داشته باشم؟ اینطوری اقامت و یا رزیدنت شیپم باطل نمیشه؟

  16. anahita
    ۳ مهر ۱۳۹۳ در ۲۲:۳۵ | #29

    سلام. من اوایل فروردین ۹۴ باید در کانادا اولین لندینگم رو انجام بدم و کارت PR بگیرم. سوال من این هست که آیا اگر بعد از اولین لندینگ بعد از ۲ماه به ایران برگردم و تا ۳ سال فقط سالی ۳ ماه در کانادا بمانم آیا اقامت دائم من و رزیدنت شیپ من باطل میشه؟ ممنون

  17. Tina
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۳ در ۰۸:۴۲ | #30

    سلام ما تقاضای سیتیزنی را ۸ ماه پیش داذیم. تابستون به مدت ۲ ماه ایران رفتیم. تو این مدت نامه برای امتحان اومده بود و ما امتحان را غایب بودیم. یه نامه فکس کردیم به cic و توضیح دادیم. ایا تاریخ مجدد امتحان برای ما میگذارند؟

  18. غزل
    ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۳:۱۱ | #32

    سلام، خسته نباشید.
    من ایران هستم. آیا جهت تمدید پاسپورت کانادا “حتما” باید in person به سفارت کانادا در آنکارا برم؟

  19. علی
    ۶ شهریور ۱۳۹۳ در ۰۲:۰۵ | #34

    سلام من شنیدم اگر از اقامت در کانادا ۲ سال گذشته باشه و برای یکسال اینده مطمئن هستیم می توانیم همین حال برای سیتی زنی اقدام کنیم ایا این مسئله درست

  20. بيتا
    ۱ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۴:۱۷ | #36

    سلام اقای مختاری
    ما یک خانواده ۴ نفری هستیم که همگی پی ار از نیو برانزویک داریم. پدرم main applicant هستن و از طریق تجاری اقدام کردن اما شرط ٧۵٠٠٠ تا را نداریم. در حال حاضر من و خواهرم بالای ٢١ سال هستیم و قصد ادامه تحصیل در تورنتو داریم.
    ١. اگر پدرم نتواند ٢ سال از ۵ سال را پر کند ولی ما پر کنیم و یا به خاطر اینکه نیوبرانزویک نمانده ایم ،ایا اقامت ایششان و یا ما لغو خواهد شد؟
    ٢. اگر پدرم در زمان ورودش به کانادا با توجه به انقضای کارت ،افسر متوجه شود که او نمی توند ٧٣٠ روز را پر کند ، ایا مانع ورودش می شود ؟ ایا مجبور است ٢ سال را بماند و بعد برای تمدید اقدام کند
    ٣. سوال اخر اینکه تمامی کسانی که نتوانند٧٣٠ روز را پر کنند اقامتشان تمدید نمی شود و یا با ارایه دلیل منطقی این امکان وجود دارد؟

    ۴. اگر اقامت ایشان لغو شود به عنوان فرزند می توانیم دوباره درخواست اقامت کنیم برای پدر ،چقد زمان میبرد

    • ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ در ۰۱:۴۶ | #37

      ۱- اقامت ایشان به شما مربوط نمی شود شما مستقل هستید اگر بمانید هر جا مانده باشید مهم نیست
      ۲- مانع ورود نمی شوند ولی می توانند باطل کنند بفرستند پیش قاضی
      ۳- تصمیم نهایی با قاضی است اگر فرد قصد ماندن دارد معمولا اذیت نمی کنند ولی اگر قرار است دوباره برود و بیاید و …. خیر تمام است
      ۴- نه به این سادگی

  21. لادن
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۲:۰۲ | #38

    با سلام
    من و همسرم از مهاجرین کبک هستیم و ویرا دریافت کردیم و ماه آینده عازم هستیم.
    و قصد متراکه داریم بعد از گرفتن pR
    می خواستم بدونم میشه هر کدام از ما آدرس های جدایی برای پست کارت pR ارائه بدیم و یا چون زن وشوهر هستیم مشکل پیش می آید که چرا آدرسمون یکی نیست
    خیلی ممنون از وقتی که می گذارید.

    • ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۹:۱۷ | #39

      یک نشانی بدهید ولی بعدا می توانید از طریق وب سایت هر کدام نشانی متفاوت دهید

  22. سینا راهور
    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ در ۲۰:۱۳ | #40

    سلام جناب مختاری.من یک سوال تخصصی دارم.میشه شماره تماستون رو برام ای میل کنید؟

  23. پیمان
    ۴ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۹:۳۴ | #42

    با سلام pr من در ۲۰۱۲ منقضی شده ۲۰۰۷ از کانادا به علت فوت برادرم به ایران امده دیگر برنگشتم ایا راهی برای تمدید دارم.

  24. راحله
    ۳ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۷:۵۶ | #44

    ممنون از راهنماییتون
    در صورت مشکل برای pr باید شخصا در کانادا حضور داشته باشیم؟ چه مشکلاتی ممکن است برای صدور pr پیش بیاد و به چی ممکنه گیر بدن؟

  25. راحله
    ۲ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۶:۳۷ | #46

    سلام جناب مختاری
    من و همسرم شهریور امسال قصد land کردن به کبک داریم و برای مدت یک ماه و نیم در آنجا میمانیم
    ٢ سوال دارم
    ١-آیا امکان داره pr در۴۵ روز نیاید و برامون مشکل پیش بیاد؟
    ٢-آیا بعد از برگشت به ایران میتوانیم ١ سال در ایران بمانیم و دوباره به کبک برگردیم؟ به قانون ١٨٣ روز ربط ندارد و در تمدید pr برایمان مشکل پیش نمیاید؟
    ممنون از راهنماییتون

  26. Niloo
    ۲ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۲:۱۷ | #48

    با عرض سلام و خسته نباشید

    حدود ۵ ماه پیش جهت تمدید کارت پی -آر اقدام کردم و سپس به ایران بازگشتم
    آیا گرفتن تراول داکیومنت برای ورود به کانادا تداخلی در پروسه تمدید کارت ایجاد می کند؟

    در ضمن آیا دفتر سفارت کانادا در استانبول تراول داکیومنت صادر می نماید ؟ یا الزاما” آنکارا

    با تشکر

    • ۲ مرداد ۱۳۹۳ در ۲۲:۱۵ | #49

      کانادا در استانبول سفارت ندارد تنها در آنکارا هست مثل همه کشورها تنها در پایتخت سفارت هست

      اگر در کانادا به اندازه کافی بوده اید مشکلی نیست

  27. hamid
    ۱۵ تیر ۱۳۹۳ در ۱۲:۴۵ | #50

    جناب آقای دکترمختاری سلام، وقت به خیر
    من کارت پی‌ آر با تاریخ اعتبار تا آگوست ۲۰۱۷ دارم، تا الان یک بار صرفا برای دریافت کارت ۲ سال پیش به مدت ۲ هفته به کانادا سفر کردم . می‌خواستم بدونم طبق قانون جدید اگر در آگوست ۲۰۱۵ وارد خاک کانادا بشم از نظر افسر مهاجرت مشکلی‌ در ورود به خاک کانادا نخوام داشت؟ و چناچه در آنجا به مدت طولانی بمانم کارت بنده تمدید خواهد شد؟چون جایی خوندم طبق قانون جدید برای تمدید کارت زمان حضور از ۲ سال(در ۵ سال قبل از درخواست ) به ۳ سال افزایش یافته است.
    پیشاپیش از راهنمایی شما ممنونم.

    • ۲۴ تیر ۱۳۹۳ در ۲۱:۴۳ | #51

      قانون تغییر نکرده است
      همچنان هر زمان از مرز رد می شوید باید در ۵ سال قبل از آن زمان ۲ سال را در کانادا بوده باشید

  28. امیر
    ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۵:۵۷ | #52

    تشکر. فقط میشه بفرمائید که اگه واسه مصاحبه مراجعه نکنم، تکلیف پرونده فعلی تمدید پی اآرم چی میشه؟ چون به زمان مصاحبه چیزی نمونده میشه لطفا سریعتر جواب بدین. ممنون

  29. علی
    ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ در ۲۱:۰۸ | #54

    با سلام
    من و همسرم ۲ سال است که pr داریم. ایشان با مدارک دروغ و جعلی توانسته بود pr دریافت کند و اکنون تصمیم به طلاق گرفته است. از انجابی که تمامی کارهای ایشان با دروغ و برنامه ریزی قبلی بوده، میتوانم با شکایت pr ایشان را باطل کنم؟ در این شرایط pr من نیز باطل میشود؟

    • ۴ تیر ۱۳۹۳ در ۰۱:۵۱ | #55

      اگر در پرونده ایشان بوده اید در صورتی که مشکلی برای ایشان ایجاد شود بله شما هم پی آر را از دست می دهید

  30. امیر
    ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۳:۵۳ | #56

    سلام جناب مختاری
    من بدون اینکه شرط اقامت دو ساله را رعایت کرده باشم، درخواست تمدید پی آر دادم و الان پی آر جدید صادر شده ولی برام نامه مصاحبه اومده و گفته که قبل از پیک اپ کارت جدید، باید در مصاحبه شرکت کرده و اقامت دو ساله خود را ثابت کنم. الان کانادا هستم و قصد ندارم برای مصاحبه شرکت کنم. میخوام بدونم اگه واسه مصاحبه نروم چه اتفاقی میفته؟ میتونم از حالا به بعد مدت دو سال واقعا اینجا بمونم و بعد دوباره درخواست تمدید بدم؟

    • ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ در ۲۰:۴۱ | #57

      مراجعه نکنید برای مصاحبه و آنقدر بمانید که دو سال پر شود و قابل اثبات بعد اقدام کنید

  31. مریم
    ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۷:۴۳ | #58

    خسته نباشید
    من آگوست ۲۰۱۴ بمدت۲۲روز کانادا هستم(لندینگ) .آیا این مدت اقامت کم بار اول مشکلی بوجود میاره ؟ آیاآدرسی که برای ارسال prدرفرودگاه اعلا م میکنم حتما باید در کبک باشه ؟و از تاریخ صدور pr من چند ماه وقت دارم به کانادا برگردم؟
    سپاس

    • ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۷:۰۲ | #59

      بله اگر در کبک لند می کنید حتما نشانی کبک باید داشته باشید
      باید در ۵ سال دو سال کانادا باشید

  32. venesa
    ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۵:۰۲ | #60

    با عرض معذرت بنده در سوالم باید قید میکردم که در تورنتو زندگی میکنم .باز هم سپاسگزارم

  33. venesa
    ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۴:۵۶ | #61

    سلام
    لندینگ دخترم گم شده است و الان به مدت ۵ ماه است که مدارک و گزارش پلیس را برای المثنی آن پست کردیم ولی هنوز جوابی ندادن . بفرمایید که به کجا و با چه شماره تلفنی میتوانیم پی گیر جواب باشیم
    سپاسگزارم

  34. مریم
    ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۰:۱۹ | #63

    برای اینکه pr باطل نشود(فعلا سیتیزن شدن مدنظرمن نیست) طبق قانون جدید چند سال ماندن کافیست تا آخرین زمان اعتبارکارتpr

    ممنون

    • ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۷:۲۱ | #64

      دو سال در ۵ سال اول
      بعد از آن هم هر زمان از مرز رد می شوید باید دو سال در ۵ سال قبل از آن تاریخ را در کانادا بوده باشید

  35. مریم
    ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۹:۱۸ | #65

    خسته نباشید
    من آگوست ۲۰۱۴ بمدت۲۲روز کانادا هستم(لندینگ) .آیا این مدت اقامت کم بار اول مشکلی بوجود میاره ؟ آیاآدرسی که برای ارسال prدرفرودگاه اعلا م میکنم حتما باید در کبک باشه ؟و از تاریخ صدور pr من چند ماه وقت دارم به کانادا برگردم؟
    سپاس

  36. maryam
    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۴:۲۶ | #66

    با سلام . قانون جدید ۴ سال سیتیزن شیپی . شامل چه کسایی هست؟ من ۲۰۱۳ لندینگ کردم و ۳ ماه اینجا بودم و دوباره برگشتم اینجا . شنیده ام برای کسانی هست که ۲۰۱۴ به بعد لندینگ میکنند!!!

    • ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۷:۱۴ | #67

      لندینگ ملاک نیست اقدام برای تابعیت ملاک است

      بگذارید تصویب شود در مورد آن خواهم نوشت

  37. leili
    ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۶:۲۴ | #68

    اگه زحمتی نیست سوالات منو جواب بدین چون من منتظرم
    تشکر

  38. سعید
    ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۷:۴۶ | #69

    سلام
    من و همسرم مارچ لند کردیم و به دلایل کاری از کانادا خارج شدیم به امید دریافت پی ار، با توجه به بارداری همسرم برنامه ریزی بازگشت به کانادا جهت زایمان داریم که تا حالا و با عدم دریافت pr مقدور نشده است. همسر من تا اواخر جون اجازه پرواز خواهد داشت. تحقیقم برای تراول داک هم به اینجا رسید که از اداره CVAC صادر میشه ، اونها درجواب ایمیل من گفتن که صدورش ۱ تا ۲ ماه طول میکشه که طبیعتا چنین زمانی رو ما نداریم.با این اطلاعات من ۲ سوال دارم.
    آیااگر حضوری به سفارت آنکارا و یا همون cvac مراجعه کنیم ممکنه شرایط مارو در نظربگیرند و تراول داک برامون صادرکنند؟
    ۲٫ در صورتی که تراولداک مقدور نشد و زایمان ایران انجام شد آیا برای نوزاد میشه تراول داک گرفت و در خاک کانادابرای پی ار اپلای کرد یااینکه یکی از پدر یامادر باید به تنهایی بهکانادا برن و اسپانسر فرزند بشن؟

    • ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۱:۲۳ | #70

      ۱- نمی دانم تماس بگیرید و یا بروید ببینید چه می کنند بعید می دانم اینقدر طول بکشد
      ۲- باید یکی از شما به کانادا بیاید و اقدام کند برای فرزند

  39. Leili
    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۵:۳۵ | #71

    ممنون از راهنمایی شما
    ولی دو سوالی که من کرده بودم بدون پاسخ ماند

  40. jafar
    ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۴:۵۵ | #72

    سلام
    مدارک لازم برای تمدید کارت PR چیست
    من سیتی زن هستم همسرم pr دارد ولی یکماه آنجا بیشتر نبوده والان کارتش اگسپایر شده آیا میتوانم تمدید کنم یا خی
    آیا میتوانم برای سیتی زن شیپش اقدام کنم یا نه
    متشکرم

    • ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۱:۱۰ | #73

      کسی که کانادا نبوده بر چه اساسی برای تابعیت اقدام کند؟

      برای تمدید باید تشریف بیاورید کانادا

  41. Leili
    ۵ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۲:۴۰ | #74

    سلام خدمت جناب دکتر مختاری
    من قبل از انقضای پی ارم در کانادا درخواست تمدید دادم و برگشتم ایران. کارت جدید واسم صادر شده ولی برام مصاحبه گذاشتن و کلی مدرک ازم خواستن واسه روز مصاحبه. توی نامه نوشته که اگر روز مصاحبه حضور پیدا نکنم این به منزله انصراف هست و پرونده بسته میشه دوباره باید درخواست بدم واسه پی ار. اولین سئوال من درست همینجاست که آیا منظورش از اقدام دوباره، اینه که از اول باید برای مهاجرت تشکیل پرونده بدم در ترکیه و و انجام مدیکال و غیره، یا این که منظورش اینه که دوباره از همون کانادا یه درخواست جدید مثل یکی قبلی واسه تمدید پی ار بدم؟

    مسئله مهم بعدی اینه که من شرایط اقامت دو ساله رو رعایت نکرده بودم و اگه در مصاحبه شرکت کنم به مشکل برمیخورم. حالا اگه من تراول دوکومنت بگیرم و بیام کانادا ولی واسه مصاحبه نرم و بذارم پرونده بدلیل انصراف بسته شه و بعد دو سال کامل با پی آر منقضی شده تو کانادا بمونم و بعد درخواست تمدید بدم، آیا این کار شدنی هست؟ اگه شدنیه پرونده قبلی تمدید پی آر که انصرافی خورده واسم مشکل ساز نمیشه و روی درخواست جدیدم تاثیر نمیذاره؟
    جناب دکتر منتظر جواب شما هستم چون واقعا قصد دارم با تراول دوکومنت بیام و بمونم. جوابتون واسم حیاتیه
    ممنون از زحماتی که واسه ایرانیها میکشین. قدر انسانهایی مثل شما رو باید دونست.
    تشکر فراوان

    • ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۵:۱۹ | #75

      در زمان درخواست تراول داکیومنت هم وضعیت اقامت شما بررسی می شود ولی اگر در یک سال گذشته کانادا بوده اید اجازه می دهند سفر کنید و تصمیم ابطال اقامت را تجدید نظر خواهی کنی
      به محض ورود باید وکیل بگیرید تا اقامت را زنده کنند
      بنابراین فرقی نمی کند که در آن مصاحبه بررسی شود و یا در سفارت

  42. محمد
    ۱ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۲:۱۰ | #76

    جناب آقای دکتر
    ضمن عرض سلام و خسته نباشید. قبل از طرح سوالم می خواستم از این همه صبر و حوصله ای که در پاسخ به سوالات به خرج می دهید واقعا تشکر کنم. معمولا مشاوران اینترنتی بعد از مدت بسیار کوتاهی دست از پاسخ به سوالات و به روز کردن سایتشان برمی دارند ولی شما همچنان به راهنمایی دوستان می پردازید. ان شاءالله که موفق و سالم و سلامت باشید. من در سال ۲۰۱۴ به همراه همسرم ویزای نیروی کار تخصصی گرفته ایم و در اول مارچ ۲۰۱۴ وارد کانادا شدیم. تا کنون هنوز PR ما نیامده و ما قصد داریم حدود ۱ ماه دیگه به ایران برگردیم. در این رابطه سوال من این است:
    ۱- آیا اگر بچه ما در کانادا به دنیا بیاید شهروند کانادا می شود یا فقط شناسنامه کانادایی می گیرد؟
    ۲- آیا می توانیم از ایران ویزای آمریکا (با توجه به داشتن PR) بگیریم و بچه را آنجا به دنیا بیاوریم یا ویزای آمریکا گرفتن از کانادا را حتما توصیه می کنید؟
    ۳- آیا اگر بخواهیم قبل از زایمان همسرم (مثلا یک یا دوهفته قبل) از ایران و یا کانادا به آمریکا برویم ممکن است با توجه به باردار بودن همسرم، ما رو دیپورت کنن؟
    با تشکر فراوان

    • ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۴:۲۱ | #77

      ۱- بله شهروند است
      ۲- شانس ویزا از کنسولگری های آمریکا در کانادا بیشتر است ولی چه لزومی دارد در آمریکا بچه به دنیا بیاید
      ۳- نه لزوما
      بعید می دانم یکی دو هفته قبل از زایمان اجازه پرواز داشته باشند

  43. ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۴:۴۵ | #78

    با سلام من در سال ۹۲ از همسرم جدا شدم ولی بعد از جدایی به اتفاق پسر ۱۳ ساله ام و پدرش وارد کانادا شدیم. بعد از گرفتن کارت اقامت من و پسرم به ایران برگشتیم ولی پدرش ماند و کارت اقامت پسرم را نگه داشت . در حال حاضر من عازم کانادا هستم ولی نمیدانم همسر سابقم موضوع طلاق را مطرح کرده یا نه؟ اما خودش میگوید حزانت پسرمان را برای خودش گرفته ایا با داشتن حزانت فرزند و داشتن کارت اقامت پسرم با این که پسرم در کتنادا حضور ندارد ایا موفق به گرفتن حق اولاد بوده است یا نه؟ با مطرح کردن طلاق بعد از ۸ ماه ایا مشکلی برای اقامت پیش میاید یا نه؟
    ایا من به عنوان زن مطلقه میتوانم از دولت کانادا پول بگیرم یا نه؟ با تشکر

    • ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۶:۰۳ | #79

      اگر طلاق قبل از لندینگ شما به کانادا اتفاق افتاده است که تخلف کرده اید که اطلاع نداده اید و اگر دولت کانادا متوجه این تخلف شود اقامت هر سه شما باطل است
      پدر ایشان نمی تواند در مورد حضانت کاری کرده باشد بچه در ایران و پیش شما بوده است و در کانادا بچه مال شماست مگر اینکه شما نخواهید
      اگر می خواهید به کانادا برگردید از ایشان بخواهید کارت را بفرستد و اگر نفرستاد می توانید به سفارت در آنکارا مراجعه کنید و برگ سفر بخواهید برای فرزند و بعد از آمدن به کانادا درخواست کارت مجدد کنید
      سفارت هم اگر بداند که شما مطلقه بوده اید و اعلام نشده است مشکل خواهید داشت

      دولت کانادا به صرف مطلقه بودن به شما پول نمی دهد شما تشریف بیاورید از تواناییهای خود برای یافتن شغل استفاده کنید اگر موفق نبودید می توانید به عنوان یک شهروند گذشته از زن و یا مرد بودن و مطلقه و یا غیر مطلقه بودن در صورت نیاز کمک بخواهید

  44. علی
    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۰۹:۵۷ | #80

    با سلام خدمت شما کارت اقامت من پارسال باطل شده است. اگر ویزا بگیرم و دو سال بمانم آیا تمدید میشود؟

    • ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۰۴:۴۵ | #81

      چه مدت بوده اید در کانادا یعنی در ۵ سال گذشته وضع چه بوده است؟ اگر نبوده اید در کانادا پاسخ منفی است

  45. ارشيا
    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۰۷:۲۲ | #82

    سلام، اولین ورود من به کانادا ژانویه ۲۰۱۲ است که بعد از ۵ ماه به ایران برگشتم. اعتبار کارت PR تا ۲۰۱۷ می باشد. اگر من در اواخر ۲۰۱۶ حدود ۶ ماه مانده به پایان اعتبار پی آر وارد کانادا شوم و طولانی در آنجا بمانم آیا کارت پی آرم را میتوانم تمدید کنم؟ با تشکر

  46. محمدرضا
    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۲۰:۴۰ | #84

    سلام
    برای افسر مرزبانی تاریخ انقضای کارت پی آر مهمه یا تاریخی که پی آر شدیم (تاریخ لندینگ).
    چون این دو تاریخ ۳ الی ۴ ماه با هم فرق دارن (فاصله بین درخواست تا صدور کارت).
    این سوال رو از بابت سوال پیچ شدن در خصوص پرشدن دوسال از ۵ سال پرسیدم.

    با تشکر

    • ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۲:۵۶ | #85

      افسر مرزبانی از زمانی که شما تشریف می برید نزد وی ۵ سال به عقب باز می گردد تا ببیند چه مدت بوده اید اگر کمتر از دو سال بوده اید به تاریخ انقضای کارت شما نگاه می کند ببیند آیا تا پایان کارت می توانید دو سال را تکمیل کنید یا خیر پس تاریخ لندینگ موضوع بحث نیست
      البته این تنها در مورد کارت اول بود کسانی که یک بار تمدید کرده اند اینکه تا پایان کارت می توانند پر کنند ملاک نیست و در هر صورت باید در ۵ سال قبل ۲ سال راداشته باشند

  47. ایوا
    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ در ۱۵:۰۷ | #86

    سلام و وقت به خیر،

    کسی اطلاع داره کجا میتونم تعداد دقیق روزهایی که زمان دارم بعد از صدور گواهی مدیکال وارد خاک کانادا بشم رو پیدا کنم؟

    همه جا صحبت از یک سال هست ولی من از بعضی ها شنیدم که حدود یکسال یعنی ۳۶۰ روز از تاریخ صدور گواهی مدیکال ، اخرین روز اعتبار ویزا خواهد بود و نه ۳۶۵ روز!
    من در ماه یازدهم از صدور مدیکالم هستم و هنوز ویزام نیومده و میگن در مدت زمان باقی مانده ممکنه بیاد و بهتره که بلیط رزرو کنم. برای همین هم تعداد دقیق روزهای باقی مانده برام خیلی مهم هست.
    ممنون میشم اگر رفرنس معتبری دارید محبت کرده و معرفی بفرمایید. سپاس.

    • ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۷:۱۹ | #87

      شما نیاز به چنین دانسته ای ندارید چون روی ویزای شما تاریخ انقضا هست و همان تاریخ ملاک است
      تا ویزا نگرفته اید هم بلیط رزرو نکنید

  48. محمد
    ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ در ۱۲:۵۹ | #88

    سلام
    من پس از گرفتن PR به ایران بازگشتم.
    برروی کارت PR من دو تاریخ نوشته شده است:
    ۱- تاریخ PR شدن (JUL 2011)
    ۲- تاریخ انقضاء کارت (JAN 2017) – صدور PR چند ماهی طول کشید.

    حال بهتر است در JUL امسال به مونترال برگردم یا JAN تا توسط افسر سوال پیچ نشوم؟

    با تشکر

    • ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۵:۵۸ | #89

      تا ژانویه وقت دارید
      ولی مگر تنها فاکتور تصمیم گیری برای زندگی در کشور خود و یا کشور دیگر همین است؟

  49. فرشید(طالقان)
    ۱۳ فروردین ۱۳۹۳ در ۲۳:۵۶ | #90

    جناب آقای دکتر مختاری
    مدیریت دانش یکی از ابزارهای جوامع مدنی است که حضرتعالی بدرستی به آن مسلح هستید.انتقال اطلاعات ذی قیمت توسط شما بدون چشم داشت و در جهت اصلاح امور مایه مباهات است .لازم میدانم به عنوان یک هموطن که بر حسب تصادف از اطلاعات شما بهره برد سپاسگزاری نمایم.آغاز سال ۱۳۹۳ خورشیدی بر شما و همکارانتان خجسته باد

برگه نظرات
1 4 5 6 110
دیدگاه ها مسدود است.