خانه > دریافت اقامت همسر > سوال درباره دریافت اقامت همسر

سوال درباره دریافت اقامت همسر

۲۰ مرداد ۱۳۹۰

سوال:

نامزد من الان کانادا هست و در آینده نزدیک قصد ازدواج در ایران را با ایشان دارم. ایشان در حال حاضر PR خود را دریافت کرده اند و در حال ادامه تحصیل و کار میباشند. میخواستم بدونم بعد از عقد ما و برگشتن ایشان به کانادا برای انجام امور اقامت بنده از طریق ازدواج در بدترین حالت چقدر زمان میبرد که بتواننم مجوز ورود به کانادا را دریافت کنم.

پاسخ:

تجربه ما بین ۴ تا ۱۴ ماه است.

  1. میم ش
    ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۵:۵۹ | #1

    با سلام و عرض خسته نباشید آقای مختاری
    متاسفانه بخاطر مشکل عجیبی که برای پرونده پیش آمد ما هنوز هیچ جوابی نگرفتیم! همسرم یکی از فرم ها را امضا نکرده بود و CIC به ما ایمیلی زده بود اما به جای تایپ :
    @Gmail
    به این آدرسی که اصلا وجود خارجی ندارد فرستادند
    @mail !
    با پیگیری ها بعد از ۵ماه… متوجه این اشتباه شدند و دوباره فرمی که امضا نشده بود به ما ایمیل شد در نهایت و ما فرستادیم…
    سوالی داشتم، آیا امکان این هست شخصی که درحال انتظار جواب از طریق اسپانسرشیپی همسر است، برای ویزای موقت با دعوت نامه اقدام کند ؟ یعنی مداخله ای ندارد؟

  2. سمیه
    ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ در ۲۲:۵۹ | #3

    بسیار ممنون از پاسخگویی شما.حتما در دفتر تهران مزاحم شما خواهیم شد.

  3. سمیه
    ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ در ۰۵:۵۶ | #4

    با سلام وعرض خسته نباشید
    من در۲۴دسامبر۲۰۱۴درکلگری لند شدم.و۵مارچ۲۰۱۵ به ایران باز میگردم.در مدت اقامتم درایران میخواهم ازدواج کنم وسپتامبر۲۰۱۵دوباره به کانادا مراجعت میکنم.
    ۱-ایا به محض ورودم به کانادا میتوانم اسپانسر همسرم شوم درحالیکه هنوز شغلی ندارم؟
    ۲-با نامزدم ۴سال اشنا بوده ام واز این مدت عکس و ومدارکی که بتوان اشنایی را ثابت کرد موجود است.فقط به دلیل اینکه ایشان ۵سال از من کوچکترهستند شبهه ای در پرونده ایجاد میشود؟

    وسوال اخر:ایا در حال حاضرباید فرمهای مالیاتی را پرکنم؟

    بسیار متشکرم بابت ملاحظه شما

    • ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۵:۰۴ | #5

      ۱- بله می توانید
      ۲- نه لزوما پرونده باید به دقت بسته شود پیشنهاد می کنم از خدمات حرفه ای استفاده کنید دفتر ما هم برای این کار می تواند کمک کند
      ۳- در زمان خود بله

  4. میم ش
    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ در ۲۱:۳۴ | #6

    @ماهشید

    شرایط دقیقا یکسانی داریم ولی مثل اینکه کاری جز صبر نمیشه کرد .

  5. ماهشید
    ۵ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۵:۱۵ | #7

    سلام
    همسر من سیتی زن کاناداست و ما از ۵ ماه پیش مدارکمون رو جهت گرفتن پی آر من فرستادیم.از چند ماه پیش تا هفته پیش استی میشن تایم را در سایت سفارت کانادا در ترکیه ۱ مارچ زده بود که هفته پیش تغییر کرد و تبدیل به ۱ اپریل شد. الانم ۲- ۳ روزه که کلان برداشته شده. من می خوام هرچه سریع تر برم پیش همسرم. با ایت تفاسیر برداشته شدن استی میشن تایم نشانه خوبی واسه زودتر رفتن من است؟ تاریخ احتمالیش کی می شه؟
    ممنونم می شم از پاسخگوییتون

    • ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۲:۳۴ | #8

      اطلاعات مربوط به زمان رسیدگی در سایتهای اداره مهاجرت و سفارتخانه ها چندان قابل اتکا نیست

      چاره ای جز صبر ندارید خود را آزار ندهید

  6. آزاد
    ۹ آذر ۱۳۹۳ در ۱۵:۴۸ | #9

    با سلام
    برای اسپانسر شیپی همسرم با داشتن pr کانادا، بعد از تکمیل مدارک ازدواج از داخل کانادا اقدام کردم ،حدودا چند روز مدت زمان دریافت فایل نامبر هستش و در صورت عدم دریافت به چه طریق و ادرسی قابل رهگیری هست؟ در طی زمان بررسی پرونده حضور در کانادا تاثیری در أن و سرعت رسیدگی دارد؟ مدت زمان تخمینی پروسه در حال حاضر چقدر میباشد؟ با تشکرو احترام از زحمات شما

    • ۹ آذر ۱۳۹۳ در ۱۶:۱۲ | #10

      زمان برای اقدام از داخل کانادا طولانی تر از خارج از کاناداست
      تا فایل نامبر نداشته باشید هیچ پیگیری ممکن نیست

  7. صبا
    ۶ آذر ۱۳۹۳ در ۰۸:۴۰ | #11

    سلام
    ۱۱ ماه پیش برای ویزای کانادا از طریق اسپانسرشیپ از طرف همسرم اقدام کردیم همسرم چند سال پیش از طریقه پناهنده شدن در ترکیه رفته کانادا و موقع رفتن هزینه بیلط و مدیکال را سفارت کانادا در آنکارا پرداخت کرده بود و هنگامی که فرمهارو پر می کرده برای من نمی دونسته باید اون بدهی رو اعلام کنه و فک کرده وام منظورشون وام بانکی هست و نوشته وامی ندارم با اینکه بعد از ۲ ماه و گرفتن اپرووال نامه دادن از سفارت آنکارا و گفتن ما این بدهی رو داریم ما همان روز پرداخت کردیم با گذشت ۹ ماه ۲ هفته پیش پرونده به خاطر اظهارات غلط که سهون بوده رد شد حالا ما می توانیم از اول مدارک بفرستیم و دوباره اقدام کنیم یا نه یک جایی خوندم که ۲ سال نمی تونیم اقدام کنیم
    لطفا راهنمایی کنید چکار باید بکنیم

    • ۸ آذر ۱۳۹۳ در ۲۲:۳۹ | #12

      اگر محرومیت داده باشند در نامه ها به روشنی نوشته شده است اگر صرفا رد کرده اند می توانید دوباره اقدام کنید

  8. میم ش
    ۱۲ آبان ۱۳۹۳ در ۱۳:۲۱ | #13

    با سلام
    شاید سوال من تکراری باشه آقای مختاری.. ولی باید بگم که صبحی نیست که چشم باز کرده باشم و ایمیل خود را چک نکرده باشم.. ای کاش هیچ ازدواج الکی ای انجام نمیشد تا به این گونه سخت سپری نشه روزای زوج های واقعی ای که از هم دورن..
    من و همسرم چند ماه قبل در ایران ازدواج کردیم (ازدواج واقعی) و همسرم سیتیزن کاناداست.. ما ۲ماه است پرونده را به طور تمام و کمال و بسیار پربار ارسال کردیم اما هیچ خبری نشده، بهمون گفتن که تا ۲ماه جواب همسرم میاد (ولی نیومده) و بعد پرونده به ترکیه خواهد رفت برای ارزیابی من.. من بعد از اقدام برای مدیکال و حتی قبل از ارسال مدارکم از سفارت استانبول ایمیلی دریافت کردم .. در این ایمیل به من یک سایت و شماره پیگیری دادن ولی هربار اقدام به پیگیری کردم چیزی پیدا نمیشه.. وکیلی به ما گفته شاید اصلا جواب همسرم نیاد و بعد از زمان سپری شده بهمون خبر بدن پرونده تو ترکیه هست.. ولی وقتی تو شماره پیگیری من چیزی پیدا نمیشه معلومه که هنوز به اونجا نرسیده.. نگرانی من بابت این هست که چرا جواب ارزیابی همسرم که هم اکنون در کاناداست نیامده است و از موعدی که گفتند بیشتر طول کشیده !

  9. مجید
    ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۲:۱۰ | #15

    سلام
    خسته نباشید
    من ۳۰ ساله هستم از ایران و قصد دارم با دختری که کانادا هست ازدواج کنم ازدواج واقعی ، آشنایی حدود یکسالی هست و ما از طریق اینترنت بوده
    من سربازی نرفته ام و پاسپورت ندارم … آیا اگر به صورت قاچاق به ترکیه بروم و برای کشور ثالثی (مثلا امریکا ) درخواست پناهندگی بدهم [جهت گرفتن اقامت موقت در ترکیه] و نامزدم از کانادا اقدام کند امکان گرفتن اقامت کانادا برای من هست ؟
    قبلا از شما کمال تشکر را دارم .

    • ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ در ۰۶:۱۰ | #16

      چه عرض کنم؟
      اگر می خواهید با ازدواج با نامزدتان به کانادا بروید درخواست پناهندگی برای چیست؟

  10. احمد
    ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۱:۴۴ | #17

    سلام-ایا به دنیا امدن فرزند در کانادا باعث گرفتن اقامت دایم فرزند وپدر ومادر می شود/سپاس

  11. دانيال
    ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۹:۴۱ | #19

    سلام جناب مختاری.
    اگر سوالم تکراری هست من رو ببخشید.
    من ٢٣ ساله هستم. و دانشجو دانشگاه ازاد رشته مهندسی مکانیک!
    درضمن برای پدر و مادرم فرم تقاضای گرین کارت از طریق عمه ام که citizen هست در سال ٢٠٠۵ صادر شده، و اسم من و برادرم هم در نامه امده،
    الان یکی از دوستان دختر عمه ام اعلام امادگی جهت ازدواج با من رو کرده،
    سوال من این هست که ایا برای من مشکلی پیش خواهد امد؟ و اینکه من تا به حال اون دختر رو ملاقات نکردم،ایا این برای ویزای k-1 مشکلی ایجاد خواهد کر؟!
    و اینکه من در رشته های کابینت سازی و نجاری و جوشکاری مدرک فنی حرفه ای می توانم بگیرم،
    باز هم ممنون بابت زحماتتان!

    • ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۸:۳۳ | #20

      همه چیز را مخلوط کرده اید

      ازدواج برای مهاجرت غیر قانونی است
      اگر به آن دختر علاقمندید و می خواهید واقعا ازدواج کنید آن وقت منطقی است یعنی برای ازدواج مهاجرت می کنید نه اینکه برای مهاجرت ازدواج می کنید

  12. yavari
    ۲۷ تیر ۱۳۹۳ در ۰۴:۴۵ | #21

    @علی مختاری
    ممنونم از راهنماییتون

  13. yavari
    ۲۶ تیر ۱۳۹۳ در ۰۰:۲۰ | #22

    با عرض سلام و خسته مباشید
    میخواستم بپرسم ایا به نظر شما پرونده common-law partner از ایران شانسی برای موفقیت داره. من و دوستم ۴ سال در ایران با هم دوست بودیم و از این مدت ۲ سال رو با هم زندگی کردیم و اسم هردومون تو اجاره نامه هر دو سال هست. ایشون یک ماه پیش کار کبکش درست شد و رفت و الان منتظر PR هست. قراره بعد از اینکه ایشون PR شد ما از طریق common-law partner اقدام کنیم. فقط اینکه ما از این دو سال چند تا عکس بیشتر نداریم و تنها مدرک خوبمون همون اجاره نامه است , البته با هم همکار هم بودیم. ایا به نظر شما از این طریق شانسی داریم یا اینکه حتما باید ازدواج کنیم؟ ممنون میشم اگه راهنماییم کنین.
    با سپاس فراوان

    • ۲۶ تیر ۱۳۹۳ در ۲۱:۱۹ | #23

      اگر ایشان کامن لا پارتنر داشته است چرا قبل از رفتن اعلام نکرده است
      به تعبیری که فرمودید اساسا به اظهار خلاف واقع متهم می شوید

      ازدواج کنید و بعد اسپانسر کنند

  14. Shabnam
    ۱۷ تیر ۱۳۹۳ در ۱۶:۵۰ | #24

    سلام.
    من از سال ۱۹۹۸ اقامت کانادا را دارم اما یکسره اینجا زندگی نکردم. چند ماهی هم هست که عقد کردم و می خواهم همسرم را به کانادا بیاورم. همسر من الان سرباز هستش. می خواستم ببینم امکانش هست الان که سربازی خودش را می گذراند من اقدام کنم؟ پاسپورت همسرم برای مرحله اول اقدام هم لازم هست با نه؟ جون پاسپورت ندارد. ممنوم می شم راهنماییم کتید. با تشکر

  15. شيرين
    ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۶:۵۶ | #26

    سلام آقای دکتر با تشکر از شما
    من پی آر دارم و الان به مدت ۴ ماه هست ازدواج کردم و می خواستم اسپانسر همسرم بشوم ، من خودم تازه اومدم کانادا و الان کاری ندارم ، چگونه باید نشان بدهم که میتوانم هزینه های ایشان را بدهم؟ آیا میشود اعلام کرد که درآمد من از ایران است مثلا سود حساب پس انداز یا سرمایه گزاری دیگری؟ یا باید مبلغی به صورت سپرده در حساب کانادام داشته باشم ( این مبلغ حد اقل چقدر باشه)؟ خیلی ممنون میشم در مورد این مسئله راهنمایی کنید.

    • ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۴:۰۳ | #27

      بسته به اینکه کبک هستید یا غیر کبک فرق اندکی دارد
      مایل بودید به دفتر ما برای قرارداد مراجعه کنید

برگه نظرات
1 2 3 4 114
دیدگاه ها مسدود است.