خانه > تمدید کارت اقامت دایم > پرسش درباره ترک کانادا قبل از دریافت کارت پی آر (PR)

پرسش درباره ترک کانادا قبل از دریافت کارت پی آر (PR)

۱۷ بهمن ۱۳۹۰

پرسش:

۱- بعد از لندینگ و قبل از دریافت کارت دایم اگر مراجعه شود به ایران و در صورت پیش آمدن اشکال آیا این مشکل امکان آن رادارد که از ورود مجدد ما جلوگیری نماید وتمام زحمات چند ساله ما را از بین ببرد یا اینکه این مشکلها حل شدنی است.در هر صورت خیلی مایلم بدانم که اگر این یک ریسک بزرگی است از امتحانات پیش دانشگاهی فرزندم صرف نظر کنم و تا دریافت کارت دایم آنجا بمانم.
۲-آیا با ورود به کانادا میشود  فرم حالت اضطراری درخواست  کرد برای زودتر دریافت کردن کارت اقامت دایم.وآیا اصلا راهی برای زودتر دریافت کردن کارت اقامت دایم  وجود دارد.
۳- آیا قبول شدن در دانشگاههای ایران امتیازی برای ورود به کالج و یا دانشگاههای کانادا محسوب میشود.

 

پاسخ:

۱- در صورتی که قبل از دریافت کارت به ایران بازگردید و کارت پی آر شما هم به هر دلیلی صادر نشود و به دست شما نرسد تنها راه حل مراجعه به سفارت در آنکارا و دریافت برگ سفر به کاناداست . هیچ ریسکی ندارد و زحمات شما هم بر باد نمی رود. اقامت دایم شما به کارت بستگی ندارد شما مهاجر هستید ولی کارت پی آر برای ورود به خاک کانادا را ندارید که آن برگ سفر جایگزین آن است.

۲- بله اما توصیه نمی کنم. می توانید بلیط خود را بفرستید و کمی هم هزینه اضافه ولی صورت خوشی ندارد

۳- خیر

  1. سیامکمولوی
    ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۳:۳۵ | #1

    @علی مختاری
    سلام من دو ماه است کهبه تورنتو امده ام هنوز کارت پی ار دایم را دریافت نکر دهام ایا باید کار خاصی انجام دهم یا منتظر بمانم قبلا از لطف شما متشکرم

  2. پوریا
    ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۲:۱۸ | #3

    سلام
    ممنون از جوابتان.
    حال اگر من رفتم و موقع برگشت هنور کارت پی ار به دستم نرسیده باشد چطور وارد کانادا بشوم؟
    ممنون

  3. پوریا
    ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۹:۲۶ | #5

    سلام
    من تقریبا ۲۵ روز وارد مونترال شدم ولی کار ارژانس تو ایران برام پیش امده مجبورم برگردم
    با پرواز لوفتانرا . اژانسهای فروش بلیط میگن که بدون پی ار نمیتونم وارد شینگن بشوم ایا این درسته؟
    یعنی به هیچ صورت نمیتونم خارج بشوم؟
    ممنون

    • ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۱:۱۴ | #6

      کارت پی آر ندارید ولی Record of Landing دارید از آژانس نپرسید از خود لوفتانزا بپرسید
      بعید می دانم مشکلی باشد

  4. نیلو
    ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۹:۱۳ | #7

    سلام آقای مختاری
    خیلی ممنون از پاسختون

    میخواستم بدونم دفتر جدید کنپارس در ونکوور میتونه کارت PR رو به به صورت مسافری برای ایران بفرسته.

  5. سارا
    ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ در ۲۲:۱۴ | #9

    سلام آقای مختاری.
    به لطف پاسخهای شما، من الان تو مونترالم…. مرسی واقعا بابت این همه تلاش.
    و همچنان سوالات باقیست!!!
    میخواستم بپرسم اگر من قبل از گرفتن pr برم ایران، یکی از دوستام که ۳ ماه بعد از من میخواد برگرده ایران میتونه کارتم و با خودش بیاره؟
    منظورم اینه که با قوانین کانادا مغایرت نداره که تو فرودگاه کارت کسه دیگه هم همراهش باشه؟ (مثل پاسپورت ، که ایراد داره پاس یک نفر دیگه همراهت باشه)
    با تشکر.

  6. نیلوفر
    ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ در ۲۲:۰۱ | #11

    سلام
    من حدود ۵۰ روز هست که در ونکوور لند کردم ولی با توجه به سایت CIC تا ۳۵ روز دیگه برای گرفتن PR باید صبر کنم. البته اگر این زمان افزایش پیدا نکنه.
    من قصد دارم ماه دیگه به ایران بیام. اگر مشکلی برای PR پیش بیاد و برای آدرسی که ابتدا دادم ارسال بسه. بستگانم میتوند اونو برام با DHL یا TNT پست کنند؟
    اگر امکان پذیر نبود میخواستم بدونم از طریق شرکت هایی که پیک آپ ویزا میکنند امکان گرفتن تراول داکیومنک در ایران هست یا باید حتما حضوری به سفارت مراجعه کنم؟

  7. نیلوفر
    ۸ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۰:۵۱ | #13

    سلام
    من حدود ۵۰ روز هست که در ونکوور لند کردم ولی با توجه به سایت CIC تا ۳۵ روز دیگه برای گرفتن PR باید صبر کنم. البته اگر این زمان افزایش پیدا نکنه.
    من قصد دارم ماه دیگه به ایران بیام. اگر مشکلی برای PR پیش بیاد و برای آدرسی که ابتدا دادم ارسال بسه. بستگانم میتوند اونو برام با DHL یا TNT پست کنند؟
    اگر امکان پذیر نبود میخواستم بدونم از طریق شرکت هایی که پیک آپ ویزا میکنند امکان گرفتن تراول داکیومنک در ایران هست یا باید حتما حضوری به سفارت مراجعه کنم؟

    • ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۵:۳۴ | #14

      کارت پی آر را پست نکنید به مسافر بدهند برایتان بیاورد

      در مورد ترول داکیومنت بعید می دانم خدمات بدهند و باید مراجعه کنید

  8. رضا
    ۳ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۵:۳۷ | #15

    جناب آقای دکتر مختاری
    با عرض سلام
    از اینکه این روزها زیاد مزاحمتون میشم شرمنده
    ما برای اواخر جولای از طریق اسکیل ورکر در مونترال برای ۱ ماه لند میکنیم و با خرید پکیج تازه واردان کنپارس امیدوارم چند لحظه هم شده در دفتر مونترال حضورا ملاقاتتون کنم تا شخصا به خاطر این چند سال سوالهایی که پرسیدم حضورا تشکر کرده باشم.
    جناب دکتر ما به دو دلیل کار خودم که تا آخر امسال در ایران قرارداد دارم و اگر زودتر برم باید ضرر و زیان بپردازم ولی قبول کردن مرخصی یکماهه بدن مجبورم یکماهه برگردم و چون نمیخوام بعدا مشکل عکس یا هر چیز دیگری برای صدور کارت پی آر پیش بیاد که در سرمای زمستان دوباره رفتن کار سختیه (اگر هم مشکل بچه باشه که دو چندان)لذا این وبلاگتون رو مطالعه کردم که تا حدودی مخالف درخواست پی آر اورژانسی هستید . با توجه به اینکه ما از اردیبهشت قصد مهاجرت کامل رو داریم و اگر مشکل خانوادگی در ایران برامون پیش نیاد نمیخواهیم به ایران برگردیم (و اگر هم برگردیم سالی ۱ ماه برای انجام امور ایران ) می یاییم بازهم مخالفید و اگر مخالفید این درخواست چگونه میتواند برامون مشکل ساز بشه و هزینه اش چقدره؟ ببخشید طولانی شد.به امید دیدار در مونترال

    • ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۴:۵۶ | #16

      من نگفتم مشکل ساز می شود عرض کردم در مواردی دیده شده که این درخواست عکس نتیجه داده است یعنی به جای زودتر گرفتن دیرتر هم شده است. در ضمن این مربوط به کارت دوم بود شما که برای اولین بار کارت می گیرید اصلا داستان دیگری است و باید منتظر شوید تا بیاید
      خوشحال می شوم خدمت برسم

  9. رادین
    ۲ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۶:۱۳ | #17

    علی مختاری :
    بله می توانید

    ممنون از پاسخ شما
    فرمودید من با وجود اینکه در تورنتو لند میکنم و بعد از ده روز به تهران بر می گردم میتوان برای ارسال کارت pr آدرس یکی از دوستان را در ونکوور بدهم. آیا برای SIN نیز میتوانم آدرس ونکوور را بدهم؟ برای بازکردن حساب بانکی میتوانم آدرس ونکوور را بدهم؟ آیا شماره تلفن ثابت و همراه هم لازم دارند و میتوانم شماره های ونکوور را بدهم؟ تشکر

  10. رویا
    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۰۸:۰۳ | #19

    سلام مجدد
    ممنون از پاسختون آقای دکتر مختاری
    فرمی که در فرودگاه باید پرکنیم راجع به تاریخ برگشت و نوع پرواز ومواد خوراکی که همراه ما هست و …….. تاریخ برگت ما که فقط ۸ روز اقامت داریم را وارد کنیم مشکلی نیست ؟؟؟ چون قبل از گرفتن پی آر هست عرض میکنم
    + عکسی که در فرودگاه باید ارایه دهیم چه سایزی باید باشه ؟ و این که شنیدیم مشکل عکس ممکن هست دوباره ما رو بکشونه کانادا بابت چه ایرادی میتونه باشه ؟؟؟(این عکس همون عکس هست ؟؟؟)
    ممنونم

    • ۹ خرداد ۱۳۹۳ در ۲۱:۰۹ | #20

      خیر تاریخ برگشت وارد نکنید فرض این است که برای اقامت دایم می روید
      عکس قرار نیست در فرودگاه بدهید

  11. مونا
    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۰۶:۱۳ | #21

    سلام،
    تاریخ لندینگ من ۶ مارچ بود و ما همان موقع آدرس را دادیم و ۶ آپریل برگشتیم. براى اینکه اگر عکس ها دچار اشکال شد از عکاسى که مورد قبولشان بود عکس هم آنجا گذاشتیم ولى هنوز کارت ما نیامده. راه حل چیست؟
    متشکرم

  12. حسین
    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۹:۲۵ | #23

    با سپاس از شما
    در آنکارا گرفتن برگ سفر چه مدت زمان می برد و آیا باید SIN هم داشته باشم .

  13. رادین
    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۰:۳۷ | #25

    علی مختاری :
    خیر به هیچ وجه لازم نیست

    سلام
    من در تورنتو لند میکنم و بعد از ۱۰ روز بر میگردم تهران و تنها آدرسی که برای ارسال کارت pr دارم در ونکوور است. مهاجرت من از نوع skill worker فدرال است. آیا میتوانم آدرس ونکوور را بدهم؟ با تشکر

  14. مریم
    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۰۳:۰۴ | #27

    با سلام،
    بنده قصد دارم ماه دیگر به کانادا مهاجرت کنم. البته دو ماه پیش لندینگ را انجام داده ام و بعد از ۱۷ روز اقامت بازگشتم. قصدم این است که همه ی وسایلم را از طریق فری یا بارگو یا نظایر آن به کانادا ببرم. در پستهای قبلی خواندم که نوشته بودید موافق ارسال تمام وسایل نیستید ولی دلیل آنرا ننوشته بودید. با توجه به حاضر نبودن سی دی سمینار ممنون میشوم اگر توضیحی هر چند کوتاه ارائه فرمایید.
    با سپاس

    • ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۰۳:۴۵ | #28

      مفصل است و در این مورد مقالاتی در سایت پارس کانادا هست بخوانید
      بسیاری از وسایل ارزش آوردن ندارند یعنی شما می توانید اینجا با قیمت کمتری تهیه کنید البته منظورم مبلمان و اسباب منزل است

  15. حسین
    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۵:۵۹ | #29

    با درود
    ما در ۲۳ مارس ۲۰۱۴ وارد کانادا شدیم و من بدون دریافت کارت PR جهت تسویه حساب و اتمام تحصیلات در ۸ آوریل به ایران بازگشتم و برای ۳۱ جولای ۲۰۱۴ نیز بلیط بازگشت گرفتم حال اگر همسرم به هر دلیلی کارت را برایم ارسال نکند چه کار باید انجام دهم در ضمن در حال فراگیری زبان می باشم ( مبتدی ) با سپاس

  16. اميد
    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۴:۴۳ | #31

    با سلام
    من اولین لندینگم را إنجام داده ام ، و پس از ٢ هفته به ایران بازگشته ام،،،اگر سفر بعدی به کانادا بیش از ۶ ماه از اولین لندینگ بأشد آیا مشکلی إیجاد خواهد شد ؟

  17. فازی
    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۸:۳۸ | #33

    با سلام,
    من ویزای اقامتی از نوع skill worker کبک گرفتم، آبا این امکان وجود دارد که تنها landing را در مونترال انجام دهم و بلافاصله از فرودگاه به استان دیگر مثل آلبرتا (به دلیل داشتن خویشاوند) بروم و آدرسی در آلبرتا را برای گرفتن کارت PR بدهم؟

    • ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۰۴:۵۰ | #34

      نشانی باید حتما در کبک باشد ولی می توانید بعد از لندینگ هر جا خواستید بروید

  18. رویا
    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۲:۲۳ | #35

    ببخشید اما برگ سفر را هم میشه توضیح بدید ؟؟؟

  19. رویا
    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۰:۵۶ | #37

    سلام آقای دکتر
    من و همسرم ماه بعد عازم مونترال هستیم و متاسفانه بیشتر از ۸ روز نمیتونیم اقامت داشته باشیم-بدتر این که کسی را برای دادن آدرس جهت پست کردن پی آر نداریم-آیا راه حلی سراغ دارید؟

    • ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۹:۴۶ | #38

      از خدماتپس از ورود ما استفاده کنید مشکل حل می شود
      به دفتر تهران مراجعه داشته باشید

  20. مهران
    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۷:۴۶ | #39

    سلام جناب آقای دکتر مختاری:
    من تا ۳ هفته دیگر در مونترال لندینگ انجام میدهم””” و میخواستم تا زمان دریافت کارت pr در مونترال بمانم””” سئوالی که داشتم من برای کارت درمان کبک درخواست بدهم درصورتی که من بعد از گرفتن کارت pr کبک را ترک خواهم کرد”””” و بعد از خروج از کبک من میتوانم از کارت درمان کبک در مثلا استان انتاریو استفاده کنم تا کارت درمان جدید در استان انتاریو دریافت کنم و یا قبل از خروج از کبک باید این مورد رو اعلام کنم و به محض اعلام کارت درمان کبک باطل خواهد شد و بعد از گذشت ۲ ماه در استان انتاریو تازه درخواست کارت درمان همان استان رو بدهم””” خیلی ذهنم رو چند روزی هست به خودش مشغول کرده و سردر گمم نمیدونم چه کنم ممنونم اگر مرا کمک کنید
    با تشکر

  21. مهدی
    ۲۹ فروردین ۱۳۹۳ در ۱۸:۵۷ | #41

    با عرض پوزش تاریخ لندینگ ما ۱۰ م ماه ۰۲ سال ۲۰۱۵ است (اشتباهی ۲۰۱۴ نوشتم)

  22. مهدی
    ۲۹ فروردین ۱۳۹۳ در ۱۸:۵۴ | #42

    باسلام مجدد
    سوال ۶-آیامیتوان در کبک شرکتی ثبت کنیم و خود را در آن شرکت مامور به ایران کنیم؟ در اینصورت آیا این مدت که در ایران مامور شرکت ثبت شده کانادایی هستیم جزو مدت اقامت ما (۲ سال از ۵ سال) در کبک محسوب میشود؟؟+

    ممنون

  23. مهدی
    ۲۹ فروردین ۱۳۹۳ در ۱۸:۴۸ | #44

    در ادامه سوال قبلی آخرین تاریخ مجاز برای لندینگ ما ۱۰/۰۲/۲۰۱۴ است.

  24. مهدی
    ۲۹ فروردین ۱۳۹۳ در ۱۸:۴۵ | #45

    باسلام
    ممنون از اطلاعات خوبتان. من برای سوالم در سایت شما گشتم اما جوابم را پیدا نکردم. احتمالا به دلیل حجم زیاد پستها هست. یک پیشنهاد هم دارم که درصورت امکان اگر سوالی از نظرتان تکرای است لینک پست آن را در پاسخ خود ارجاع دهید تا راحتتر بتوان در این حجم اطلاعات، به جواب دسترسی یافت. و اما سوالات:
    ۱-ویزای Skill Worker من و همسر و فرزندم برای کبک صادر شده. قصد داریم فقط لندینگ کنیم و کارت پی آر را بگیریم. از پاسخها و سوالات دریافتم زمان ارسال کارت PR پس از لندینگ از ۴۵ روز تا ۳ ماه هم طول میکشد. آیا درست برداشت کرده ام؟
    ۲-آیا قوانین برای دریافت پاسپورت کانادایی درباره مدت حضور ۲ سال در مدت ۵ سال تغییر کرده؟ من شنیدم در قانون جدید، باید ۴ سال در مدت ۶ سال حضور داشت! آیا درست است؟
    ۳-از نظر شما با توجه به هزینه های سفر و اقامت تا سه ماه، بهترین زمان برای لندینگ تابستان است یا پاییز است یا زمستان؟
    ۴- اگر همسر و فرزندم ۱۰ روزه برگردند و احیانا مشکلی برای کارت PRشان مثلا عکس ایشان یا موارد دیگر پیش بیاید حضور ایشان الزامی است یا خیر؟ رفتنشان عامل مشکل نخواهد شد؟
    ۵- اگر ممکن است آدرس سایت مربوط به قوانین اقامت مثلا همین حضور ۲ سال از ۵ سال یا قوانین جدید را در پاسخ درج کنید.
    ممنون و متشکر
    خداقوت

    • ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۹:۱۳ | #46

      ۱- بله
      ۲- قبلا سه سال در ۴ سال بود و الان ۴ سال در ۶ سال است
      ۳- هر چه زودتر بهتر تابستان بهترین است
      ۴- مشکلی نیست می توانند برای برگشت برگ سفر بگیرند
      ۵- cic.gc.ca

  25. سمانه
    ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ در ۰۸:۵۳ | #47

    با تشکر از زحمات شما
    من قصد دارم بعد از لندینگ ازدواج کنم …. طبق سوال و جوابها متوجه شدم که اسپانسر شدن برای همسر حداقل ۱۵ ماه طول می کشه. سوالم اینه :
    ۱- آیا زمان تکمیل مدارک حتماً باید در کانادا باشم؟
    ۲-چه مدت از این دوره رو می تونم در ایران نزد همسرم باشم؟ البته به صورت مسافرت نه دائم

    • ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۲۰:۳۸ | #48

      قاعده معین ندارد
      بر اساس قانون باید محل زندگی شما کانادا باشد بنابراین هنگام فایل کردن که حتما باید باشید ولی اینکه چقدر ایران بمانید بسته به شرایطی است که توضیح داده ام در همین وبلاگ

  26. رادین
    ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ در ۱۷:۴۴ | #49

    سلام جناب مختاری
    من در تاریخ ۵ خرداد ۹۳ در تورنتو لندینگ میکنم و ۱۶ خرداد ۹۳ برمیگردم تهران، آیا در هنگام ورود باید به مامور کنترل ویزا اطلاع دهم که قبل از دریافت کارت pr قصد خروج دارم؟ آیا قوانین تغییری کرده است؟
    با تشکر

  27. مهدی
    ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ در ۲۲:۰۰ | #51

    با سلام وتشکر از وبلاگ خوبتون
    من برای تمام پایان نامه فوق لیسانسم در ایران و نسوختن ویزام ناچارم ۲ ماهی بیام مونترال وبرگردم ودر این مدت دانشگاه نه مدرک لیسانسو بهم میده ونه فوق آیا به این مدارک در این ۲ ماهه حضوردر کانادا وبرای گرفتن PR ,sin یا مورد دیگه نیازی دارم و یا خیر؟
    با تشکر

  28. حسین
    ۱۰ فروردین ۱۳۹۳ در ۰۷:۲۰ | #53

    با سلام
    من وهمسرم ویزای یکبار ورود مهاجرتی داریم و بعلت پروژه های کاری که بیش از یکسال طول خواهد کشید قصد داریم دو هفته در مونترال اقامت کنیم تا کارهای ابتدایی همچون حساب بانکی ، کارت اعتباری و شماره تامین اجتماعی و گواهینامه جی ۱ را گرفته و برگردیم و از طریق یکی از دوستان کارت پی آر را دریافت کنیم. اگر در این مدتی که در ایران هستیم بچه دار شویم و صاحب فرزند شویم چگونه میتوانیم برای او کارت پی آر بگیریم؟ آیا شما خدماتی از این نوع هم دارید؟ ممنون

  29. مریم
    ۹ فروردین ۱۳۹۳ در ۰۲:۲۵ | #55

    سلام جناب مختاری
    من برای سیتزن شیپی فرزندم مدارکش را ارسال کردم . او سال سوم دانشگاه در کانادا است. برای مدرک زبان ، مدارک و ریز نمرات دانشگاهش را فرستادم. اما بعد از چند هفته برگشت خورد و گفتند که به دلیل عدم ارسال مدرک زبان، ناقص است. در حالیکه گفته شده بود مدارک و ریز نمرات دانشگاه برای ثابت کردن زبان کافی است. او سال آخر دبیرستان را هم در کانادا خواند و دیپلم اینجا را دارد. ولی چرا مدارک دانشجویی اش را نپذیرفته اند؟ آیا باید حتما امتحان IELTS و غیره را بدهد؟ به نظرتان چرا برگشته خورده؟

    سپاس

  30. ۵ فروردین ۱۳۹۳ در ۱۵:۰۱ | #57

    جناب اقای مختاری با عرض سلام و خسته نباشید ، می خواستم بدونم ایا متارکه کردن پس از ورود به کبک وگرفتن pr،باعث ایجاد مشگل در اقامت من که main applican ، نیستم میشود؟

  31. متین
    ۱ فروردین ۱۳۹۳ در ۰۹:۱۸ | #59

    ببخشید جناب مختاری یک سوال دیگر هم دارم.

    اگر لندینگ اول ما در ونکوور باشد و فقط pr بگیریم و بعد از حدود ۲-۳ سال به کانادا برگردیم آیا مجبوریم حتما به ونکوور برگردیم یا هر استان دیگری میتواند باشد؟
    بسیار سپاسگزارم که پاسخ می دهید.

  32. متین
    ۱ فروردین ۱۳۹۳ در ۰۹:۰۰ | #61

    با عرض سلام و تبریک سال نو و آرزوی موفقیتهای بیشتر برای شما.
    جناب مختاری میشه بفرمایید چرا اقدام برای دریافت کارت پی آر فوری را صلاح نمیدانید؟ اگر بگویم دخترم دانشجوست و باید حتما برگردد یا اینکه خودم شاغلم و برای شروع تدریسم باید ایران باشم آیا باز هم صلاح نمیدانید این اقدام انجام شود؟
    ممنون از پاسختون.

    • ۱۴ فروردین ۱۳۹۳ در ۱۹:۴۰ | #62

      برای اینکه به سلامت این سیستم مهاجرت در کنترل محافظه کاران اعتقاد ندارم و دولت محافظه کار را صادق نمی دانم
      آزار می دهند

  33. هاله
    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۷:۲۴ | #63

    سلام آقای دکتر .
    اگر برای اسپانسر کردن همسر از مونترال اقدام کنم لازم است که تا آمدن همسر در مونترال بمانم یا ۳ یا ۴ ماه بعد می توانم به تورنتو بروم؟

  34. پریسا
    ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۶:۵۰ | #65

    با سلام جناب اقای دکتر مختاری

    برای لوازمی که بعدا میخواهیم بیاوریم کانادا کدام فرم را باید پر کنیم ؟
    برای اجناسی که قرار است با کشتی ارسال شوند و ما آنجا نیستیم کدام فرم ؟
    با تشکر فراوان

    • ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۲:۵۳ | #66

      اصلا موافق ارسال همه وسایل نیستم
      کاش در سمینر ما شرکت کرده بودید همه اینها بحث شد
      دی وی دی آن به زودی منتشر می شود

  35. مرجان
    ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۲:۲۹ | #67

    سلام و خسته نباشید
    من ۵ روز پیش سوالی نوشتم که جواب داده نشد. چون فرصت کمی دارم اگه امکانش هست میشه سوال زیر رو جواب بدین. با تشکر فراوان.
    لندینگ ما هفته دیگه در تورنتو است. اما به ضرورت باید به ایران برگردیم. جهت دادن آدرس برای فرستادن PR آیا می توانم آدرس یکی از اقوام در Oakville را که از توابع تورنتو است بدهم یا خیر. با تشکر

  36. الهام
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۹:۴۱ | #69

    با سلام جناب آقای دکتر مختاری
    من و همسرم جز متقاضیان skill worker قبل از سال ۲۰۰۸ بودیم که پرونده ما باطل شد و پرونده ی جدیدی برای ما تحت PNP PILOT باز شد حالا برای ما ویزای کار صادر شده و پرونده اقامت دایم ما هم در جریان است می خواهم بدانم با ورود ما به خاک کانادا با توجه به اینکه ما تصمیم بر ماندن داریم آیا امکان دارد بعد از تمام شدن مدت زمان ویزای کار این ویزا تمدید نشود یا به هر دلیلی ویزای دایم برای ما صادر نشود ؟ و ما مجبور به بازگشت شویم
    با سپاس از پاسخ شما

  37. ladan
    ۸ اسفند ۱۳۹۲ در ۲۲:۰۸ | #71

    با سلام وتشکر. .دخترم پافاصله پعد گرید ۱۲ درشهریور ۱۳۹۱ در دانشگاه ویکتوریا مشغول تحصیل پوده وهست .پجز تابستان. پرا گرفتن PRا چه پاید کرد ؟ کی میتونه اقدام کنه؟ویزا ۴ ساله دانشجوی هم داره لطفا داهنمایی کنید ,

  38. هاله
    ۷ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۶:۵۲ | #73

    سلام جناب آقای دکتر مختاری،
    با تشکر از زحمات شما،

    الان ۳ ماه هست که من در کبک لندینگ کردم ولی هنوز کارت پی آر من و دوستم که الان تو مونتراله نیومده.البته این وسط ژانویه هم بوده.می خواستم بدونم این زمان ۳ ماه طبیعیه.مرسی از لطف تون

  39. مرجان
    ۶ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۵:۲۹ | #75

    با سلام و خسته نباشید
    لندینگ ما دو هفته دیگر در تورنتو است. اما به ضرورت باید به ایران برگردیم. جهت دادن آدرس برای فرستادن PR آیا می توانم آدرس یکی از اقوام در Oakville را که از توابع تورنتو است بدهم یا خیر. با تشکر

  40. گيتا
    ۳ اسفند ۱۳۹۲ در ۲۰:۲۱ | #77

    با سلام
    گرفتن أجازه سفر إز انکارا بجای کارت پی ار چه دروز طول میکشد و چه پروسه ای دارد

  41. مجید
    ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ در ۲۰:۵۷ | #79

    با سلا جناب دکتر مختاری
    برای من ۱۳ فوریه ۲۰۱۴ ایمیل مدیکال تست ارسال شد (من از طریق اسکیل ورکرز کبک اقدام کردم). من هم اکنون ۸ ماه که در کشورنروژ مشغول بکارم، البته در ابتدا قرارداد کاری من ۶ ماه بود برای همین هم من تغییر ادرس رو اعلام نکردم ولی بعد از ۶ ماه قراردادم و تمدید کردند. میخواستم بدونم برای مدیکال تست حتما باید برم ایران یا در اسلو هم میتوانم اقدام کنم امکانش هست که همسر و دخترم در ایران مدیکال تستو انجم بدهند و من در نرژ و دیگر اینکه اگر الان تغییر ادرسو اعلام کنم چه مشکلی پیش خواهد امد.
    با تشکر از شما

  42. هاله
    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۶:۰۳ | #81

    سلام وبا تشکر فراوان از شما.من برای گرفتن تراول داکیومنت با دفتر شما در تهران تماس گرفتم و گفتند که این کار را انجام نمی دهند.ممکنه بفرمایید که مسؤل این کار در دفتر شما چه کسی است که من بهش مراجعه کنم؟
    آیا با تراول داکیومنت می توان از با پرواز ایرا ن ایر به لندن و لندن به کانادا رفت؟مرسی از لطف شما

  43. Rezabehzad
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۷:۱۴ | #83

    باسلام خدمت جناب آقای دکتر مختاری عزیز
    من دو روز پیش سوالی در این وبلاگ برای کارت پی ار نوشتم
    ولی امروز خبر به من رسید که کارت های ما رسیده است
    لذا وظیفه خود دانستم به اطلاع شما برسانم
    با تشکر فراوان از تمامی محبت های شما

  44. هاله
    ۹ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۵:۱۲ | #85

    سلام آقای دکتر .خسته نباشید.من اذر ماه در کبک لندینگ کردم و به ایران برگشتم .هنوز pr من نیومده ،تصمیم دارم برگه سفر به کانادا بگیرم .صدور برگه سفر چند روز طول می کشه؟ و چه مدارکی باید داشته باشم؟ ممنون میشم جواب بدید.مرسی.

  45. Rezabehzad
    ۹ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۸:۴۵ | #87

    باسلام خدمت دکتر مختاری عزیز
    بنده به همراه خانواده در اواخر ماه اکتبر در تورنتو لند کرده و به دلیل محدودیت هایی ناچارا اواخر نوامبر کانادا را ترک کردیم و به ایران بازگشتیم یعنی تنها یک ماه در کانادا بودیم.
    الان نزدیک به صد روز است که از زمان لندینگ ما می گذرد و هنوز از کارت پی آر ما خبری نیست.
    لطفا راهنمایی بفرمایید که:
    ۱- از چه زمانی به بعد لازم است که ما تلفنی موضوع کارت پی آر را از اداره مهاجرت پیگیری کنیم؟
    ۲- آیا می شود از ایران تلفن زد یا حتما باید تلفن از داخل خاک کانادا صورت پذیرد؟
    ۳- همسر من مین اپلیکنت بوده است. آیا من تنها می توانم بدون ایشان درخواست تراول داکیومنت کنم؟
    ۴- اگر قبل از رسیدن پی آر مجبور باشم به کانادا برگردم از آنجاییکه ما موکل شما هستیم و ویزای ما توسط دفتر شما از آنکارا گرفته شد آیا شما سرویس مشابه برای تراول داکیومنت نیز ارائه میدهید که دیگر ما به آنکارا نرویم؟
    ۵- پروسه گرفتن تراول داکیومنت معمولا چقدر طول می کشد؟
    ۶- نهایتا با توجه به شرایط اخیر سختگیری کانادا آیا هنوز شما مشکلی در گرفتن تراول داکیومنت می بینید؟

    پیشاپیش از راهنمایی های ارزشمند شما سپاگذارم

    • ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۱:۱۱ | #88

      ۱- معمولا بعد از دو ماه بهت است پیگیری کنید
      ۲- بله می توان از کارت استفاده کنید و لازم نیست تصریح کنید از ایران زنگ می زنید
      ۳- بعد از لندینگ دیگر مین اپلیکنت و بقیه فرق نمی کند همه شرایط یکسان دارند
      ۴- موضوع قرارداد مهاجرت شما تمام شده است ولی می توانید برای این کار قرارداد جدید ببندید
      ۵- طولانی نیست یکی دو هفته ای می گیریم
      ۶- خیر مشکلی نیست تراول داکیومنت را نمی توانند ندهند

  46. فرهاد
    ۸ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۹:۰۱ | #89

    چون من برنامم اینه که بعد از گرفتن شهروندی کانادا بیام ایران ، بعد میخوام ببینم که هر چند وقت باید برم کانادا یا به عبارتی خودمو اونجا نشون بدم تا برای شهروندیم مشکلی پیش نیاد ؟

  47. فرهاد
    ۸ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۸:۱۶ | #91

    با عرض سلام و خسته نباشید
    مدت اقامت کسی که موفق به اخذ شهروندی و پاسپورت کانادایی شده در کانادا پس از دریافت شهروندی چقدر است ؟ یعنی مانند کسی که فقط PR دارد و باید در هر ۵ سال به تعداد روزهای دو سال حتما در کانادا باشد تا اقامتش تمدید شود ، آیا کسی که شهروندی میگیرد هم باید پس از دریافت شهروندی در زمانهایی مشخص به کانادا بیاید و در کانادا حضور داشته باشد برای حفظ شهروندی یا خیر ؟

  48. مریم
    ۲ بهمن ۱۳۹۲ در ۲۲:۰۷ | #93

    در ضمن ایشان از داخل کانادا اقدام کردند Canadian Experience Class

  49. مریم
    ۲ بهمن ۱۳۹۲ در ۲۲:۰۱ | #94

    سلام.نامزد من حدود ۱۰ سال در کانادا هستند اقامت تحصیل و کار و از دسامبر سال ۲۰۱۲ اقدام برای اقامت دایم PR کردنداز طریق تجربه کار CEC ولی تا کنون هیچ جوابی دریافت نکرده بعد از ۱۳ ماه به اتاوا مراجعه کردند ولی تا ۲ سال آینده هیچ خبری نخواهد بود. ایا تا گرفتن ویزا دایم باید در کانادا بماند؟ در سایت گفته شده که آزمایش مدیکال حتما باید داخل کانادا انجام شود . ایشان اکنون با ویزا توریستی آنجا هستند و می خواهند به ایران سفر کنند اگر بیایند برای برگشت و گرفتن PR به مشکل نمی خورند؟

  50. مینا
    ۲ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۹:۱۶ | #96

    سلام من مهندس کامبیوتر هستم مطلقه با ۲ فرزند در مصاحبه کبک قبول شدم اما هنوز فایل نامبر مونترال نیامده میخواهم با اقایی ۴۰ ساله مهندس کشاورزی ازدواج کنم ایشان زبان انگلیسی و فرانسه هم بلد نیست ایا الان ازدواج کنم امتیازم کم میشود خواهش میکنم راهنمایی کنید ترجیح میدهم با هم برویم چون ۲ بچه دارم نمیخواهم انجا مدت طولانی بدون همسرم زندگی کنم چکار باید بکنم ؟

    • ۸ بهمن ۱۳۹۲ در ۲۲:۴۰ | #97

      با این اطلاعات پاسخ قطعی ممکن نیست
      می توانید از دفتر ما در تهران مشاوره بخواهید

برگه نظرات
دیدگاه ها مسدود است.