خانه > تمدید کارت اقامت دایم > پرسش درباره ترک کانادا قبل از دریافت کارت پی آر (PR)

پرسش درباره ترک کانادا قبل از دریافت کارت پی آر (PR)

۱۷ بهمن ۱۳۹۰

پرسش:

۱- بعد از لندینگ و قبل از دریافت کارت دایم اگر مراجعه شود به ایران و در صورت پیش آمدن اشکال آیا این مشکل امکان آن رادارد که از ورود مجدد ما جلوگیری نماید وتمام زحمات چند ساله ما را از بین ببرد یا اینکه این مشکلها حل شدنی است.در هر صورت خیلی مایلم بدانم که اگر این یک ریسک بزرگی است از امتحانات پیش دانشگاهی فرزندم صرف نظر کنم و تا دریافت کارت دایم آنجا بمانم.
۲-آیا با ورود به کانادا میشود  فرم حالت اضطراری درخواست  کرد برای زودتر دریافت کردن کارت اقامت دایم.وآیا اصلا راهی برای زودتر دریافت کردن کارت اقامت دایم  وجود دارد.
۳- آیا قبول شدن در دانشگاههای ایران امتیازی برای ورود به کالج و یا دانشگاههای کانادا محسوب میشود.

 

پاسخ:

۱- در صورتی که قبل از دریافت کارت به ایران بازگردید و کارت پی آر شما هم به هر دلیلی صادر نشود و به دست شما نرسد تنها راه حل مراجعه به سفارت در آنکارا و دریافت برگ سفر به کاناداست . هیچ ریسکی ندارد و زحمات شما هم بر باد نمی رود. اقامت دایم شما به کارت بستگی ندارد شما مهاجر هستید ولی کارت پی آر برای ورود به خاک کانادا را ندارید که آن برگ سفر جایگزین آن است.

۲- بله اما توصیه نمی کنم. می توانید بلیط خود را بفرستید و کمی هم هزینه اضافه ولی صورت خوشی ندارد

۳- خیر

  1. فرزانه
    ۱ آذر ۱۳۹۱ در ۱۷:۵۳ | #1

    سلام
    من با study permit در کانادا دانشجو هستم و می خواهم درخواست ویزای re-entry بدهم و به ایران سفر کنم. پاسپورت من هفت ماه اعتبار دارد. دو سوال دارم:
    ۱) در برگشت از ایران به کانادا چقدر از اعتبار پاسپورتم باید مانده باشد؟
    ۲) اگر در ایران پاسپورتم را تعویض کنم، با توجه به اینکه ویزای من در پاسپورت قدیمی خورده شده، آیا مشکلی در سفر پیش می آید؟

    ممنون

    • ۵ آذر ۱۳۹۱ در ۱۸:۰۱ | #2

      مشکل خواهید داشت شاید بهتر باشد بروید ایران تمدید کنید و بعد درخواست ویزا بدهید البته اگر بدهند
      در شرایط فعلی شما و فضای موجود جای شما بودم فعلا مسافرت را از دستور خارج می کردم. زمانی از کانادا بروید که هم پاسپورت معتبر دارید و هم ویزای برگشت در آن. می دانم که الان این کار سخت است ولی شاید کمی صبر کنید راهکاری پیدا شود

  2. علی
    ۱ آذر ۱۳۹۱ در ۱۳:۲۰ | #3

    سلام عرض شد

    من ۳ ماه بعد از مدیکال ازدواج کردم و الان ویزام اومده و بهم گفتن هر تغییری که داشتی قبل از ارسال پاسپورتت جهت دادن ویزا اعلام کنم میخواستم بدونم با اعلام ازدواج چه مشکلی برایم پیش می آید آیا ویزا من را میدهند یا خیر ؟ ممنونم اگر ما را راهنمایی بفرمایید

    • ۵ آذر ۱۳۹۱ در ۱۸:۰۴ | #4

      بسته به نوع پرونده دارد اگر فدرال بوده است که هیچ همسرتان هم مدیکال می دهد و بعد ویزا می گیرد ولی اگر کبک هستید باید برایش سی اس کیو بگیرید که اگر امتیاز کافی نباشد شما هم ویزایتان باطل می شود
      این سوال را باید قبل از ازدواج می پرسیدید
      الان وظیفه دارید اطلاع دهید

  3. نيکي
    ۲۱ آبان ۱۳۹۱ در ۲۳:۲۹ | #5

    سلام
    همسر من مقیم تورنتو هست و از طریق اسپانسرشیپ همسر اقدام کرده.اما الان حدود ۱۹ ماه شده که هیچ خبری از آنکارا ندادن.آیا این زمان طبیعی است?!
    واقعأ نگران هستیم

  4. Shadi
    ۷ آبان ۱۳۹۱ در ۰۲:۲۶ | #7

    با سلام خدمت جناب آقای دکتر مختاری عزیز
    من پزشک هستم و در کانادا هم فوق لیسانس گرفتم که تازه به اتمام رسیده است. میخواستم از طریق (Masters Graduates) برای اقامت اقدام کنم ولی مطلع شدم که در صورت اقدام از این طریق اجازه ادامه تحصیل برای PhD را نخواهم داشت و فقط میتوانم کار کنم، آیا این صحت دارد؟
    در صورت صحت، میتوانم از همین طریق اقدام کنم و بعد بلافاصله برای ادامه تحصیل به کشور دیگری بروم؟ و البته مدت زمان دو سال در ۵ سال را در کانادا باشم؟
    شما راه دیگری برای من صلاح میدانید؟
    از محبت شما بسیار ممنونم

  5. gh
    ۶ آبان ۱۳۹۱ در ۰۵:۲۱ | #8

    سلام من هم این مشکل را دارم ، امتیاز چه جوری حساب میشه؟ من چه جوری میتونم از شما وقت مشاوره بگیرم؟

    • ۶ آبان ۱۳۹۱ در ۱۲:۴۶ | #9

      باید شما و همسر به عنوان یک زوج حداقل امتیاز را داشته باشید جدول امتیازات هم که روشن است

  6. وحيد
    ۲۸ مهر ۱۳۹۱ در ۱۸:۳۵ | #10

    سلام اقای مختاری
    چند سوال داشتم
    من قصد ازدواج دارم و خانمم اقامت کانادا رو داره – توی مصاحبه کبک قبول شده و هنوز از دولت کانادا ایمیلی بابت سفرش دریافت نکره
    میخواستم بدونم قبل از رفتن خانمم بهتر ازدواج کنیم و مدارک منم فرستاده بشه یا اینکه بعد سفر ایشون ازدواج کنیم ؟
    اگه راهنمایی های لازم را بفرمائین ممنون میشم
    سوالهای دیگه هم دارم که انشاالله بعدا میپرسم – ممنون

    • ۳ آبان ۱۳۹۱ در ۱۸:۰۵ | #11

      در این مورد بارها نوشته ام
      بسته به وضعیت شما دارد و اینکه با هم چند امتیاز دارید اگر با ازدواج با شما امتیازش افت کند خود ایشان هم رفتنش منتفی است
      نیاز به مشاوره دارید و باید بررسی شود

  7. اسماعیل جرجانی
    ۲۵ مهر ۱۳۹۱ در ۱۴:۱۱ | #12

    جناب مختاری عزیز
    با سلام
    از موکلین ۳۸ رشته ای شما هستم. در دعوای حقوقی شرکت کرده و اسمم در نهایت به عنوان افراد قبول شده اعلام گردید. تاکنون خبری از مدیکال نشده است. میشه لطفا بفرمایید ما تا کی بایستی منتظر باشیم. این مسئله روی همه امور زندگی ما تاثیر گذاشته. نهایت زمانی که ممکنه مدیکال بیاد کی است؟
    ممنون.

  8. gh
    ۲۵ مهر ۱۳۹۱ در ۰۵:۰۹ | #14

    آقای دکتر به نظرتون ازدواج قبل از آمدن نامه مدیکال به صلاحه تغییری بدی ایجاد نمیکنه مثلا طولانی تر بشه یا هر چیز دیگه؟

    • ۲۶ مهر ۱۳۹۱ در ۲۰:۴۶ | #15

      کدام پرونده کبک؟ فدرال؟
      در مورد فدرال بهتر است انجام شود در مورد کبک داستان مفصلی است

  9. مهسا
    ۱۶ مهر ۱۳۹۱ در ۱۲:۲۶ | #16

    روز خوش
    من متقاضی مهاجرت فدرال به روش skilled worker (لیست ۳۸ رشته ای) هستم و کپی پاسپورتمون و مدارک خدمت همسرم رو ۲۲ اوت فرستاده ایم ورشو.. چند سوال مشخص داشتم که خلاصه اش می کنم:
    ۱٫ گذرنامه من و همسرم یک سال و نیم اعتبار دارد و بنا بر توصیه ها میخواهیم تمدیدش کنیم. برای دریافت نامه ابطال از اداره گذرنامه تهرانپارس، به جز پاسپورت، کارت ملی و شناسنامه، باید چه مدارکی همراه داشته باشیم. آیا توضیحی در خصوص دلیل و مدارکی برای اثباتش باید ارائه کنیم؟
    آیا حضور هر دو نفرمان ضروری است؟
    مهلتی که در این مرحله میدهند چقدر است؟ کفاف انتظار ۱۵ روزه تمدید پاسپورت را می دهد؟
    ۲٫ با توجه به این که معاینات پزشکی ما (medical examinations) ششم جون انجام شده ممکن است مهلتی که برای لندینگ به ما میدهند کوتاهتر از اعتبار یکساله مدیکال باشد؟ در این صورت مهلت لندینگ به جز اعتبار مدیکال به چه عواملی وابسته است؟
    ۳٫ چنان که در موارد اعلامی سایت شما دیدم خانمی که تقریبا همزمان با ما کپی پاسپورت داده بود (۳۸ رشته ای) درخواست ارسال پاسپورت گرفته است؛ من تصمیم دارم با توجه به تغییر هر روزه شرایط ارزی و ابهام استمرار تخصیص ارز مرجع به خظوط هوایی و… بلیط مان را بگیرم و گویا هرگونه تغییر تاریخ (گذشته از جریمه و مابه التفاوت تغییر فصل و کلاس پرواز و …) موجب احتساب مبلغ اصلی بلیط با نرخ مقرر در آن تاریخ می شود. آیا بر اساس تجربه شما گرفتن بلیط برای آخر فروردین برای ما مناسب است یا ممکن است دیر یا زود باشد؟!
    سپاسگزارم

    • ۲۴ مهر ۱۳۹۱ در ۰۲:۲۴ | #17

      ۱- این سوال را باید از اداره گذرنامه بپرسید. البته لزوما تمدید توصیه نمی شود یک سال و نیم هم کافی است.
      ۲- قابل پیش بینی نیست در این زمینه اخیرا دست و دلباز شده اند وقت می دهند
      ۳- امکان اظهار نظر ندارم شاید بگیرید بد نباشد با داشتن امکان تغییر با جریمه کم

  10. gh
    ۱۶ مهر ۱۳۹۱ در ۰۵:۳۶ | #18

    سلام آقای دکتر مختاری ، من فایل نامبر سپتامبر ۲۰۱۰ هستم برای کبک و منتظر نامه مدیکال هستم ، می خواستم ازدواج کنم به من گفتند که بگذارم بعد از آمدن پی آر اینکارو انجام دهم ولی از یکی شنیدم برای درخواست اینکه همسر را بعد پی آر اقدام کنم باید حتما کار داشته باشم و مالیات رد بشه برام هر ماه تا بتوانم در صورتیکه من اولی که برم آنجا می دونم تا ۶ماه یا ۹ ماه شاید هم کار نخواهم کرد به نظرتون این صحبت درسته که حتما کسی که می خواد برای همسرش اقدام کنه باید کار داشته باشه و براش مالیات رد بشه ؟

  11. gh
    ۱۶ مهر ۱۳۹۱ در ۰۵:۳۵ | #20

    سلام آقای دکتر مختاری ، من فایل نامبر سپتامبر ۲۰۱۰ هستم برای کبک و منتظر نامه مدیکال هستم ، می خواستم ازدواج کنم به من گفتند که بگذارم بعد از آمدن پی آر اینکارو انجام دهم ولی از یکی شنیدم برای درخواست اینکه همسر را بعد پی آر اقدام کنم باید حتما کار داشته باشم و مالیات رد بشه برام هر ماه تا بتوانم در صورتیکه من اولی که برم آنجا می دونم تا ۶ماه یا ۹ ماه شاید هم کار نخواهم کرد به نظرتون این صحبت درسته که حتما کسی که می خواد برای همسرش اقدام کنه باید کار داشته باشه و براش مالیات در بشه ؟

  12. shima
    ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۶:۴۵ | #21

    salam. man be hamrahe hamsaram panjshanbeh azeme canada hastim, , ba visaye mohajerati, mikhastam bedoonam emkanesh hast ba tavajoh be sharayete pish amadeye jadid hengame khorooj az keshvar be moshkeli barkhord konim be elate inke keshvare maghsademoon canada hast?

  13. Sh
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۱ در ۰۵:۵۱ | #23

    سلام جناب مختاری، کارت پی آر من و خانمم بعد از گذشت دوماه از لندینگ، صادر و بدستم رسید، اما متاسفانه کارت پسر ۳ساله ام نیامد. تقریبا یک هفته قبل از آمدن کارتها، به اداره مهاجرت زنگ زدم و گفتند که پرونده تان مشکلی ندارد و کارتها پست شده اند. با توجه به این مساله، آیا کارت پسرم مشکلی دارد، یا در پست مفقود شده؟ متاسفانه بنا به ضرورت از کانادا خارج شده ایم و هنوز کارت به آدرسمان نیامده است. آیا باید عدم دریافت کارت را اعلام کنم؟ توصیه شما برای حل این مشکل چیست؟

    • ۲۳ شهریور ۱۳۹۱ در ۰۰:۱۶ | #24

      بله اعلام کنید و برای سفر بعدی باید برای پسرتان برگ سفر بگیرید از آنکارا

  14. نادیا
    ۶ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۶:۲۶ | #25

    سلام آقای دکتر مختاری
    خیلی ممنون از پاسخی که دادید فقط فراموش کردم سئوال کنم آیا من که از طریق کبک اقدام کردم و کارت PR گرفته ام آیا در صورت عدم اقامت در استان کبک برای سیتی زنی چطور آیا برای آن هم مشکلی ایجاد نخواهد شد؟چون جدیدآ چندین نفر به من گفتن که تمدید pr مشکلی ندارد ولی برای دریافت سیتی زنی ایراد خواهند گرفت؟خیلی ممنون از توجهتان

  15. نادیا
    ۲۹ مرداد ۱۳۹۱ در ۲۱:۳۷ | #27

    سلام جناب آقای دکتر مختاری
    من از Quebec و روش skill worker برای مهاجرت اقدام کردم و حدود ۴ سال پیش برای اولین بار در مونترال لندینگ کردم ولی به ایران برگشتم و الان مدت ۶ ماه است که به کانادا ولی در تورنتو ساکن شدم چون امکان پیداکردن کار برام در تورنتو راحتتر است.این سئوال را داشتم ایا عدم اقامت من در کبک در آینده برای تمدید کارت PR مشکلی ایجاد نخواهد کرد؟ خیلی ممنون

  16. حسین
    ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۱:۴۷ | #29

    خیلی ممنون از جوابتون

  17. حسین
    ۲ مرداد ۱۳۹۱ در ۲۱:۲۳ | #30

    سلام جناب آقای دکتر مختاری .
    من ۳سالکی که باید در کانادا باشم رو پر کردم و مدا رکم رو فرستادم برای سیتی زن . اما می خوام به طور کامل به ایران برگردم . اما نمی دونم چکار باید کنم . اگه برای مصاحبه منو بخواند ممکنه بگند چرا بعد از فرستادن مدارک از کانادا خارج شدی و چرا های دیگر….
    ممنون

    • ۵ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۷:۲۵ | #31

      بهتر است بمانید پاسپورت بگیرید بعد بروید
      خیر نمی گویند ولی دعوت آنها برای مراحل بعدی با نامه هایی است که فرصت اقدام در آها بسیار کوتاه است و عمدا به گونه ای عمل می کنند که افرادی مانند شما نتوانند به موقع حاضر شوند

  18. فردین
    ۱ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۲:۳۲ | #32

    جناب دکتر
    مرسی از پاسختون ولی همنطور که خدمتتان عرض کردم من ۲۰۰۶ لاندینگ داشتم و ۳ سال در خاک کانادا بودم واعتبار pr پنج ساله دوم اینجانب ۲۰۱۶ میباشد لذا :
    ۱-که من در سال ۲۰۱۳ دوباره به کانادا بر خواهم گشت ایا در ورود افسر به من گیر نخواهد داد ؟
    ۲-منضورتان از مقررات اقامتی که عنوان نمودهای چه میباشد ؟
    ۳-من هر ساله از ایران فورم مالیات را پر میکنم و برای بچه ها پول ( child benefit ) میگیرم ایا این گرفتن این پول که در خارج از کانادا میباشم برای من پس از باز گشت به کانادا دردسر ساز نمی شود ؟

    • ۵ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۶:۵۹ | #33

      ۱- ممکن است بدهد و شما در ۵ سال قبل از آن فقط یک سال بوده اید یعنی دردسر البته کارت را از دست نخواهید داد تنها هزینه و استرس دارد تا قاضی راضی شود بعد از آن هم باید بمانید
      ۲- همانهایی که تشریح کردم
      ۳- شما با گرفتن آن پول قانون شکنی می کنید و از نظر دولت کانادا کلاهبرداری است و قابل تعقیب قضایی. گرفتن آن پول منوط به حضور در کاناداست تا قبل از اینکه دردسر شود خود اطلاع دهید در خارج از کانادا هستید و قطع کنید

  19. فردین
    ۳۰ تیر ۱۳۹۱ در ۰۷:۰۹ | #34

    سلام ؛
    سال ۲۰۰۶ الندگینگ شدم ؛ ۳ سال تمام در خاک کانادا بودم و در کانادا بچه دومم به دنیا آ مد ؛ فوق لیسانسم را در کانادا گرفتم و بنا به دلایل کاری بعد از ۳ سال به ایران برگشتم من که زبان انگلیسی خوبی دارم و در کانادا کارهای داو طلبانه انجام میدادم برای امتحان سیتزن شیبی هم خودم و هم خانمم اقدام کردیم که در هر سه مرحله رد شدیم و حتی جاج نیز ما را رد کرد.شاید دلیلش این بود که ما بعد از ۳ سال در خاک کانادا به ایران باز گشته بودیم ؛ در هر صورت اصلا نفهمیدیم که چرا برای سیتزنی رد شدیم گرچه در کانادا خونه خریده بودم ؛ بچه دار شده بودم ؛ فوق لیسانس گرفته بودم ؛ هر دو کار میکردیم و خیلی هم قانون مند بودیم.
    روحیه من و مخصوصآ خانم به شدت خراب شد به طوری که دچار افسردگی شدید گردید, داشتم کم کم خانواده ام رو از دست میدادم که به محض دریافت pr پنج سال دمم به ایران برگشتیم که هم خانمم استراحتی داشته باشد و هم خود من تو ایران به دنبال کارام باشم ؛ ۱ سال از امدن خانمم به ما به ایران میگذرد و خودم ۳ سال است که به ایران برگشته ام.دختر بزرگم فارسی بلد نیست و براش سخته که تو ایران درس بخواند؛ تصمیم دارم علارخم میل خود به کانادا برگردیم ؛ محلت اعتبار pr ما تا ۳ سال دیگر است حال سوال من از شما :
    ۱-ایا هنگام باز گشت که ۳ سال به اعتبار پی ار ۵ ساله دوم مانده مشکل ساز نخواهد شد ؟
    ۲-جون من خودم چند سال زودتر به ایران برگشته بودم قادر به اقدام مجدد جهت اقدام برای سیتزن شیپی ندارم ولی خانمم برای بار دوم اقدام برای سیتزن شیبی کرده که الان حدود ۱ سال است که خبری از تاریخ امتحان نیست , ایشان تا کی میتواند منتظر بماند برای تاریخ امتحان ؟ و شاید کانادا عنوان کند چون کانادا را ترک کرده ایم باز هم با مشکل موجه هستیم .
    متشکر از توجه و پاسخگوی شما.

    • ۱ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۶:۳۴ | #35

      ۱- باید در ۵ سال قبل از ورود به کانادا دو سال در کانادا بوده باشید (در صورتی که افسر وضعیت اقامتی شما را بررسی کند)
      ۲- زمان انتظار فعلا طولانی است و نمی توان گفت کی
      خیر همین که به درستی اقدام کرده باشند و شرایط اقدام را داشته اند کافی است حضور مداوم در کانادا شرط نیست البته اگر اقامت را از دست ندهید چون تا زمانی که سیتی زن نشده اید باید مقررات اقامتی را رعایت کنید تا مشکل نداشته باشید

  20. محمدرضا سیف
    ۲۸ تیر ۱۳۹۱ در ۲۳:۵۳ | #36

    متشکرم آقای دکتر خیالم راحت شد

  21. See
    ۲۵ تیر ۱۳۹۱ در ۱۲:۱۶ | #37

    ممنون!

  22. محمدرضا سیف
    ۲۲ تیر ۱۳۹۱ در ۲۲:۵۰ | #38

    با عرض سلام و احترام
    من از موکلین شما بوده ام و مرداد قصد سفر به تورنتو همراه خانواده به منظور دریافت پی ار دارم. آیا کارت پی آر به همسرم داده میشود و یا حضور من الزامی است؟ به دلایل کاری بیشتر از یک ماه نمیتوانم بمانم. ایا همسرم میتواند کارت را دریافت نموده و با پست به دست من برساند؟
    با تشکر

  23. See
    ۲۲ تیر ۱۳۹۱ در ۰۹:۳۰ | #40

    سلام،
    متشکرم از پاسختون!
    ۲ تا سوال دارم از خدمتتون.
    ۱٫ آیا از کانادا سرویس ست طلا یا جواهر می توان وارد ایران کرد(۱ سرویس)؟ موقع برگشت به کانادا مشکلی از بابت خارج کردن (گمرک و…) پیش نمیاد؟ اگر مشکلی هست، چه راهی وجود داره؟
    ۲٫مشکلی در فرودگاه و گمرک از بابت خارج کردن قالیچه های دستی وجود ندارد؟ اگر مشکلی هست، چه راهی وجود داره؟
    چون هر کس به یک صورت پاسخ میدهد.
    با تشکر از شما!

  24. See
    ۱۶ تیر ۱۳۹۱ در ۱۱:۰۳ | #42

    سلام،
    بسیار ممنونم از پاسختون!
    میخواستم بدونم ،برای بردن لوازم با ارزش دو فرم وجود داره.
    ۱٫ فرم B4a
    ۲٫فرم B4-eng
    من کدام یک از این دو فرم رو باید پر کنم؟
    با سپاس از شما!

  25. See
    ۱۵ تیر ۱۳۹۱ در ۰۹:۱۳ | #44

    با عرض سلام خدمت شما
    من ساکن ایران هستم و همسرم سیتی زن کانادا هستند.پروسه مهاجرتمان هم از خرداد ماه شروع شده. سه سوال از خدمتتون داشتم .
    ۱٫حداکثر زمان گرفتن ویزا برای مهاجرت چند ماه است؟
    ۲٫ بعد از آمدن ویزا چند ماه فرصت دارم تا به کانادا برم؟
    ۳٫در صورت آمدن ویزا و رفتن بلافاصله به کانادا،تا چند وقت نباید به ایران برگردم؟ آیا میتوان بعد از رفتن به کانادا،۳ یا ۴ ماه بعد به مدت ۲ هفته (یا کمتر و یا بیشتر) به ایران بازگشت؟ به چه صورت؟
    با تشکر فراوان از اطلاعاتی که در اختیار عموم می گذارید !

    • ۱۵ تیر ۱۳۹۱ در ۱۹:۴۵ | #45

      ۱- خدا می داند این روزها این سوال پاسخ ندارد
      ۲- بستگی به عوامل مختلف دارد از ۲ تا ۸ ماه
      ۳- هر وقت بخواهید می توانید برگردید

  26. سام
    ۱۱ تیر ۱۳۹۱ در ۱۴:۴۴ | #46

    با سلام

    من شنیده ام کارت اقامت فقط برای ورود میباشد و اگر مثلا” ۴ سال اول در کانادا نبوده باشی ( فقط کارت گرفته برگشته باشی ) و بعد بیای بمانی و ۲ سال را با وجود منقضی شدن کارت در کانادا پر کنی ، باز هم کارت PR جدید صادر میکنند ، این درست است ؟

    • ۱۶ تیر ۱۳۹۱ در ۰۰:۱۴ | #47

      بله مهم نیست کارت کی منقضی شده ولی موقع اقدام ک می کنند دو سال قبل از درخواست بوده اید یا خیر البته اگر هنگام ورود سر مرز مشکلی نباشد

  27. زیبت
    ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ در ۲۰:۰۵ | #48

    سلام و خسته نباشید.
    کارت پی آر من مارچ ۲۰۱۳ باطل میشه و من از دو سال ۳ ماه کم دارم که قصد دارم این تایم رو نکمیل کنم. با یک وکیل مشورت کردم و ایشون گفتن که ۳ماه پر بشه و علاوه بر اون باید تا قبل از انقضای کارتم ۵-۶ ماه مانده باشه که بتونم تقاضای تمدید بدم.
    ۱-اولا میخواستم صحت این ۵-۶ ماه رو بپرسم. واقعا ۵-۶ ماه قبلش باشم؟
    ۲-دوم اینکه اگر قبل از انقضای کارت و تکمیل نبودن دو سال وارد کانادا بشم با مشکلی روبرو خواهم شد؟
    ۳- اگر دقیقا سه ماه قبل از انقضا بیام چطور؟
    ۴- با وکیلی مشورت کردم و ایشون ادعا میکردن که میتونن تحت حالت اورژانسی طی دو ماه در صورتی که دوسالم کامل شده باشه کارت پی آر دومم را بگیرن برام( ۲۰۰۰ شارژ میکردن) میخواستم یدونم یه همچین چیزی شدنی هست؟
    ۵- ۲ سال قبل که به ایران برگشتم شوهرم کانادا بود ولی چون شوهرم ممنوع الخروجم کرد نمیتونستم که بیام ولی هیچ مدرکی دال بر این موضوع ندارم. چون فقط در فرودگاه به من اطلاع دادن که ممنوع الخروج هستم و شوهرسابقم هیچ وقت ابران نیامد تا اینکه من غیابی طلاق گرفتم و از ممنوع الخروجی درآمدم. ایشون دائم میگفتم من طلاق کانادایی ت رو دادم ولی همیشه از ارسال برگه ظلاق خودداری میکرد.

    بسیییییییییییییییییییییییار ممنون

    • ۱۰ تیر ۱۳۹۱ در ۱۶:۲۷ | #49

      زمانی باید برای تمدید اقدام کنید که حداقل دو سال در ۵ سال قبل از آن در کانادا باشید ایرادی هم ندارد که چقدر قبل از انقضا وارد کانادا شوید به شرط اینکه هنگام ورود به گونه ای نباشد که تا انقضای کارت سه ماه پر نشود.

      در مورد پرداخت اضافه برای گرفتن سریع آن کمی زیاد گفته اند. امکان اقدام اورژانس وجود دارد و هزینه مختصری دارد

  28. رضا
    ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۰:۴۵ | #50

    با تشکر از پاسختان. ایا در صورت نبودن ما در کانادا کارت پی آر را به شخص دیگری تحویل می دهند؟ (مثلا یک فامیل سیتیزن یا یک دوست)

    • ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ در ۲۲:۴۲ | #51

      خیر کارت اول را پست می کنند و در نوبتهای بعدی باید مراجعه حضوری داشته باشید

  29. رضا
    ۱۵ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۶:۲۵ | #52

    با عرض سلام . خسته نباشید.
    بنده از موکلین شما هستم. ویزای من صادر شده و قصد لندینگ و اقامت یک هفته ای در تورنتو را دارم. می خواستم بدانم آیا شرکت شما سرویسی در مورد دریافت کارت پی آر ارایه میدهد ؟
    متشکرم.

  30. sarina
    ۷ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۹:۲۱ | #54

    با سلام
    جناب آقای دکتر مختاری
    بنده PR کانادا را دریافت نموده و مدت ۳ ماه در کانادا بودم و سپس به ایران برگشتم و ازدواج کردم.
    مهرماه امسال دقیقا ۲ سال می شود که از کانادا برگشته ام. البیته تصمیم به برگشت دارم و کارت pr من در AUG2015 باطل می شود.
    سوال بنده این است که در صورتیکه در زمان ورود به کانادا ۲ سال و ۱۰ ماه زمان تا پایان اعتبار کارت داشته باشم ، ایا از ورود من جلوگیری می شود.
    اگر مشکلی ایجاد نمی کند ایا بدین معناست که برای دریافت سیتی زن و اقامت دائم نیز مشکلی ایجاد نمی شود.
    با تشکر از جنابعالی و راهنمایی های ارزشمندتان

  31. نلی
    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۴:۲۷ | #56

    با سلام
    من به تازگی با همسرم که ساکن ایالت آلبرتا است ازدواج کردم و در حال پر کردن فرم های اسپانسرشیپ هستیم اما در بخش قوانین خاص کشورها در بخش کشور ایران نوشته شده که اگر امکان دارد باید پاسپورت من حداقل ۳ سال اعتبار داشته باشد اما پاسپورت من دقیقا ۲ سال اعتبار دارد و اگر پرونده من بیش از یک سال طول بکشد برای ورود به کانادا با اعتبار باقیمانده پاسپورتم به مشکل نمی خورم؟ البته من قبلا به اداره گذرنامه مراجعه کردم و درخواست تمدید گذرنامه کردم که به من گفته شد پاسپورت هایی که اعتبارشان کمتر از یک سال است را تمدید می کنند مگر اینکه سفارت کانادا نامه ای خطاب به اداره گذرنامه بدهد که من نیاز به تمدید پاسپورت دارم اما متاسفانه هنوز موفق به ارتباط با سفارت نشدم به دلیل اینکه به تازگی بخش روادید سفارت کنادا در ایران بسته شده است.
    ممنون اگر من را راهنمایی کنید.

    • ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۹:۱۵ | #57

      لازم نیست و موضوع مهمی نیست بعدا اگر تمدید کردید کپی پاسپورت جدید را می فرستید

  32. نوید
    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۶:۳۸ | #58

    با تشکر از جواب شما. فقط می خواستم بدانم اینکار (اعلام درآمد کانادایی در اظهارنامه در زمان غیبت از کانادا) در آینده در کجا ممکن است ایجاد مشکل کند (مثلا دریافت بیمه بیکاری …)؟
    با تشکر

    • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۷:۲۳ | #59

      نباید این کار را می کردید ولی گذشته است
      مشکلی ایجاد نمی کند
      بیمه بیکاری هم به کسی می دهند که حداقل ۶ اه تمام وقت کار کرده و بعد بیکار شده

  33. نوید
    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۵:۲۱ | #60

    با سلام
    من سال ۲۰۰۸ در کبک لندینگ کردم و پی آرم ۲۰۱۳ منقضی می شود و تا بحال فقط ۶ ماه کانادا بوده ام ، ولی هر سال اظهار نامه مالیاتی خودم را سرموقع دادم و مبلغی را هم بعنوان درآمد کانادایی اعلام می کردم (حدودا ۱۰۵۰۰ دلار). حالا قصد دارم برگردم به کانادا و سه سال کامل بمانم تا سیتیزن شوم. سئوال من اینه که در زمان درخواست سیتیزنی، از من ایراد نخواهند گرفت که چرا در مدت غیبتم از کانادا، در اظهارنامه ام اعلام کردم که در کانادا درآمد داشتم، و آیا این موضوع برایم مشکل قانونی برای سیتیزنی ایجاد نخواهد کرد ؟
    با تشکر

  34. امید
    ۱۵ فروردین ۱۳۹۱ در ۲۳:۱۷ | #62

    آقای دکتر با عرض سلام و ادب

    بنده ۳ ماه و اندی است که آمده ام و کارت PR را هم گرفته ام. من مجرد هستم، اگر به ایران برگردم و ازدواج کنم وضعیت همسرم برای به اینجا آمدن چگونه خواهد شد؟ ایا زمان زیادی طول خواهد کشید؟

    پیشاپیش از راهنمایی های جنابعالی قدردانی می کنم.

    • ۱۶ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۹:۲۲ | #63

      شما باید باز گردید و بعد برای همسر اقدام کنید
      کسانی که پی آر دارند تنها در صورت اقامت در کانادا می توانند اسپانسرشیپ اقدام کنند

  35. نیکو
    ۱۵ فروردین ۱۳۹۱ در ۲۰:۴۵ | #64

    با سلام و تشکر
    ویزای ما برای ورود به کانادا صادر شده و ما هم مثل خیلیها تصمیم داریم فعلا برای لندینگ و دریافت پی آر برویم و برگردیم.
    سوال اول اینکه با تجربه ای که شما دارید بهتر است تاریخ برگشت بلیطمان را چند وقته بگیریم تا هم مطمئنا کارتمان را گرفته باشیم وهم مجبور به ماندن اضافه و هزینه های آن نشویم؟ با توجه به اینکه مجبوریم در تابستان( های سیزن ) برویم وبرگردیم و در نتیجه بعلت تقاضای زیاد سفر، امکان تغییر زمان بلیط بسیار کم ومشکل است.
    سوال دوم : چون خواهرم و خانواده اش هم همراه ما میایند ( ویزای آنها هم همزمان با ما صادر شده) وآنها قصد ماندن دارند آیا میشود که ما قبل از دریافت کارت برگردیم و آنها کارتهای ما را بگیرند؟ کلا اینکه برای دریافت این کارت ، حضور خود شخص الزامیست؟ و آیا این کار ریسک است؟

    با تشکر فراوان از راهنمایتان

    • ۱۶ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۹:۲۴ | #65

      ۱- نمی توان دقیق گفت ولی حداقل دوماه
      ۲- بله ممکن است ولی در مواردی به عکس و یا نکته دیگری ایراد می گیرند و شما را می خواهند البته اگر نباشید مشکلی نیست بعد که با درخواست برگ سفر از سفارت برگشتید می توانید مشکل را حل کنید ولی توصیه این است که بمانید تا کارت را بگیرید

  36. ardalan
    ۱۱ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۳:۰۵ | #66

    آیا هنگام ورود به کانادا پاسپورت بایستی حداقل یک سال اعتبار داشته باشد؟

  37. atoosa fattahi
    ۶ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۶:۵۹ | #68

    سلام آقای دکنر
    ۱-من کارت pr دارم و کمتر از دو سال هم در کانادا بودم اما در خارج کانادا همراه همسرم که سیتی زن هست بودم تا جائی که می دانم امکان تمدید کارتم وجود دارد. لطفا راهنمائی فرمائید.
    ۲-کارت من در ماه آگوست expire می شود برنامه ما این است که در دسامبر مجددا به کانادا برگردیم آیا بهتر است من در آگوست برای تمدید کارتم به کانادا مراجعه کنم و یا این که تفاوتی ندارد و در دسامبر و پس از ورود به کانادا اقدام نمایم؟
    ۳-من یک پزشک هستم آیا شرکت شما برنامه خاصی جهت کمک به من پس از ورود به کانادا دارد؟
    با تشکر از راهنمائی شما

    • ۸ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۹:۴۶ | #69

      ۱- بله باید ثابت کنبد با ایشان زندگی می کرده اید حداقل ۲ سال در ۵ سال گذشته
      ۲- اگر بعد از باطل شدن کارت بیایید باید از سفارت در تهران برگه سفر بگیرید و می تواند دردسر باشد اگر قبل از باطل شدن بیایید بسیار بهتر است
      ۳- در مورد برنامه پزشکان ما در سایت بخوانید

  38. ۵ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۰:۵۴ | #70

    آقای دکتر سلام
    من جزو اون تعدادی هستم که پرونده حقوقی دارند علیه اداره مهاجرت.یک قانون در سیستم قضایی ایران هست که زمانی پروندهای حالا تو هر زمینه حقوقی شد اون نهاد بایستی تا زمان رسیدگی دادگاه به پرونده اقدامی روی آن کیس انجام ندهد سوال من از شما اینه آیا اداره مهاجرت این رویه را برای من در نظر میگیره و یا ممکنه بدون توجه به ماهیت حقوقی پرونده منو در زمان مشخص نبودن وضعیت حقوقیم بررسی کنند؟
    با تشکر فراوان

    • ۵ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۷:۰۴ | #71

      اگر منظورتان شکایت ماست که خیر شامل این قاعده نمی شود و در مقاله ای هم در سایت این موضوع را توضیح داده ام. شکایت ما ماهوی نیست و مربوط به محتوای پرونده نمی شود تا این تعلیق شامل آن شود شکایت ما از وزیر است برای تاخیر رسیدگی به پرونده و ربطی به محتوای پرونده ندارد. در عمل هم برخی از این پرونده ها آپدیت گرفته اند و یکی دو نفر هم به دلیل نداشتن نمره زبان از همین پرونده های موجود در شکایت رد شده اند

  39. طاهره
    ۳ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۰:۴۷ | #72

    با سلام خدمت آقای دکتر مختاری عزیز،
    اینجانب از موکلین شما می باشم. بهمن ماه سال گذشته فایل نامبر دریافت کرده ام، اما متاسفانه در طی این مدت به علت گرفتاری های زیادی که داشته ام نتوانسته ام زبان فرانسه بخوانم. الان هم که به تازگی شروع کرده ام فکر نمی کنم بتوانم در این مدت کم موفق شوم. کلا من نمیدانم پروسه ای را که باید طی کنم چه مراحلی دارد و چقدر زمان تقریبی برای من باقی مانده است. لطفا به سوالهای بنده پاسخ دهید و مرا راهنمایی نمایید:
    – بعد از گرفتن فایل نامبر چه مراحلی وجود دارد و هر کدام بطور تقریبی چقدر زمان می برد؟
    – آیا می شود زمان مصاحبه را به تعویق انداخت؟ و یا میشود به جای امتیاز زبان به دولت کانادا پول پرداخت کرد؟
    – روی هم رفته مرا راهنمایی فرمایید.
    متشکرم

    • ۶ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۱:۳۶ | #73

      مرحله بعدی مصاحبه است و باید خود را آماده کنید اینکه چقدر طول می کشد روشن نیست ولی می توانید با نامه های رسیده ما که هر هفته در سایت اعلام می شود مقایسه کنید
      تعویق زمان مصاحبه تنها در صورت داشتن دلیل موجه ممکن است
      پرداخت پول به جای نمره زبان را که جدی نگفتید!!!!! کمی فکر کنید اگر اینطور بود که الان کانادا پر بود از پولدارهای کم سواد

      روی هم رفته سری به دفتر بزنید و با مشاور خود نشستی داشته باشید و به فکر خواندن زبان باشید به جای راههای احتمالی جایگزین

  40. ماری
    ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۱:۵۲ | #74

    ۱- فکر میکنم جواب سوال اول رو در مطلبتون درباره تمدید کارت pr گرفتم، اعتبار اون دو دوره ۵ ساله است و برای تمدیدش بعد از ۵ سال اول باید حداقل ۲ سال از این دوره ساله در کانادا بوده باشیم،

    ۲- برای پاسخ سوال دوم مشتاقم که پاسخ رو بشنوم
    ممنون

  41. ماری
    ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۱:۳۹ | #75

    با سلام و خسته نباشین
    ۱- تا چه مدت میشه از کارت pr برای رفت و آمد به خاک کانادا استفاده کرد (مدت زمان اعتبار کارت)
    ۲- در چه صورتی ممکنه این کارت رو از دست بدیم؟ (بغیر از اعمال خلاف قانون) ، مثلا من شنیدم دارنده این کارت برای حفظ اعتبار اون باید سالی یکبار به کانادا مسافرت داشته باشه، این گفته تا چه حد صحت داره ؟
    ممنون از توجه شما

    • ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۲:۱۹ | #76

      ۱- تا هر زمان معتبر است البته هنگام ورود اگر کمتر از دو سال اعتیار داشته باشد افسر شما را سوال پیچ می کند ببیند قبلا چقدر بوده اید و آیا تا باقی مانده زمان امکان تامین شرط را دارید یا خیر
      ۲- در صورتی که واقعا دو سال را در ۵ سال نباشید این کارت را حتما از دست می دهید دنبال راههای میان بر نباشید و خام سخن افراد بی مسوولیت نشوید

  42. رضا بهزاد
    ۲۸ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۸:۳۴ | #77

    خیلی ممنون از پاسخ ارزشمندتان

  43. ناهید
    ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۵:۴۴ | #78

    با سلام
    من یک پرستار ۴۱ ساله هستم که مدت ۶ ماه هست که از کبک فایل نامبر گرفتم ومشغول یادگیری زبان فرانسه هستم ودر امتحانات tefq اردیبهشت ۹۱ ثبت نام کردم حال با اقای ۳۹ ساله ای برای ازدواج اشنا شدم که رشته تحصیلی مهندسی صنایع دارند وسابقه کار در زمینه پروژه های نفتی در ۱۰ سال اخید دارند از انجا که این اقا تمایلی به یادگیری زبان فرانسه ندارند وبرای یادگیری زبان فرانسه خیلی وقت نداریم ما یک مشورت از شما میخواستیم که اگر این اقا ایلتس ۶٫۵ بگیرند واز طریق skil worker در فدرال فایل نامبر باز کنند بهتر است که در این حالت من بعنوان همسر ایشان در پرونده ایشان وارد شوم ؟با توجه به اینکه من بعلت رشته پرستاری به پرونده متاهلی ایشان امتیاز میدهم ولی ایشان به پرونده من امتیاز نمیدهند
    وپرونده من مجرد به پیش برود.ایا اگر من هم در مصاحبه قبول بشوم برای این دو پرونده مشکلی پیش میاد .لطفا راهنمایی بفرمایید.متشکرم

    • ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۳:۴۶ | #79

      شما نمی توانید هم زمان دو پرونده داشته باشید یکی مجرد یکی متاهل به محض تاهل باید به کبک اطلاع دهید
      اقدام فدرال هم با توجه به سختگیریهای سیدنی معلوم نیست چگونه پیش برود توصیه می کنم تا مجرد هستند فایل فدرال باز کنند اگر فایل نامبر گرفتند و وارد رسیدگی شدند آنگاه ازدواج کنید و به پرونده ایشان اضافه شوید

  44. حمیدرضا
    ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۰:۵۵ | #80

    سلام ،وقتتون بخیر!
    سوال من اینه که آیا تمام وسایلی را که با خود به کانادا می بریم مثل لباس و کتاب و وسایل خرد و ریز را باید در فرم b4 ذکر کنیم یا فقط اجناس قیمتی را باید بنویسیم؟(منظور از این فرم همانی است که هنگام لندینگ باید به افسر بدهیم)

  45. رضا بهزاد
    ۲۱ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۶:۱۰ | #82

    ضمن سلام و تشکر فراوان از جناب دکتر مختاری برای راهنمایی های ارزشمندشان
    سوال من این است که اگر گرفتن کارت اقامت پس از ورود طولانی شده است ایا در این مدت می توان اقدام به یافتن شغل و استخدام رسمی کرد یا خیر
    چون شرط استخدام داشتن اقامت است و یدون کارت ایا امکان پذیر است یا اینکه باید تا دریافت این کارت که می فرمایید ممکن از چند ماه طول از پس انداز خورده و شغل نخواهیم داشت

    • ۲۷ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۳:۲۶ | #83

      بله کارت اصلا اهمیت ندارد به محض ورود به کانادا وضعیت اقامت دایم دارید و می توانید به دنبال کار باشید

  46. یاسمن
    ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۷:۱۹ | #84

    با اجازه تون در تکمیل جواب به آقای دهقانی باید عرض کنم که اخیرا هنگام ارائه مدارک برای درخواست سیتی زن شیپی فتو کپی تمام صفحات پاسپورت را هم می خواهند و به سادگی می فهمند که فرد متاقضی چه مدت را در کانادا بوده.

  47. samira
    ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۶:۱۵ | #85

    با سلام
    جناب آقای دکتر اگر بعد از لندینگ به ایران برگردم ، چقدر احتمال دارد که به هر دلیلی برای صدور کارت از من بخواهند که کانادا باشم؟ (شنیده ام که در بعضی موارد از ما دوباره عکس می خواهند و باید خود شخص هم حضور داشته باشد.)و اگر خواستند باید حتما به کانادا برگردم؟ آیا راه حل دیگری دارد؟
    با سپاس از شما

    • ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۰:۴۴ | #86

      ۵۰٪ شانس این هست که مشکل بخورد ولی چندان مهم نیست برای برگشت باید از سفارت برگ سفر کانادا به بگیرید

  48. halleh
    ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۲:۰۰ | #87

    با سلام
    معمولا کارت پی آر چقدر زمان میبره که صادر بشه؟ چون من میخوام که پس از ورودم به مونترال ازدواج کنم و بیم این رو دارم که امتیاز نیاریم و الان ۲۰ ماه از فایل فدرالم گذشته و نمیخوام ریسک کنم.حدودا میخوام تخمین بزنم …
    مرسی

  49. آیناز
    ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۰:۵۹ | #89

    با سلام
    ۱)در سی اس کیو اینجانب vise primaitaire domain de formation ذکر شده است آیا پروسه ویزا سریعتر بررسی می شود؟
    من باید تا اتمام تخصیلات یعنی تا ۴ سال دیگر در اروپا بمانم ؟؟؟؟آیا می توانم برای تمدید کارت اقامت دایم مثلا سالی ۱۰۰ روز به کانادا بروم و بر گردم؟ و آیا این مدت اقامت ۲ سال از ۵ سال باید مستمر باشد یا غیر مستمر ؟

    • ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۰:۳۲ | #90

      ۱- قابل پیش بینی نیست
      ۲- شما باید معادل تعداد روزهای ۲ سال در هر ۵ سال در کانادا باشید مهم نیست پیوسته باشد یا نباشد

  50. علی دهقانی
    ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۰:۱۲ | #91

    جناب دکتر مختاری
    من فکر میکردم برای خروج از کانادا نیاز به کارت پی آر داریم. پس یعنی خروج ما از کانادا هیچ جا ثبت نمی شود؟
    پس چطور موقع درخواست شهروندی میتوانیم ثابت کنیم که چند وقت در کانادا بوده ایم؟!

    • ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۳:۳۴ | #92

      بله ثبت نمی شود البته اینطور نخواهد ماند

      وقتی در کانادا هستید هر کاری انجام دهید مدارکی برای اثبات خواهید داشت یا کار می کنید یا درس می خوانید و یا ……. در هر صورت مدارکی برای اثبات هست

برگه نظرات
1 2 3 6 776
دیدگاه ها مسدود است.