خانه > اخبار کنپارس, سوالات گوناگون > اقدام حقوقی در مورد لیست ۳۸ گانه و باز خوردهای جدید

اقدام حقوقی در مورد لیست ۳۸ گانه و باز خوردهای جدید

۳ آبان ۱۳۹۰

این روزها داستان اقدام حقوقی علیه وزیر همچنان موضوع روز است. برخوردهای بسیار مثبتی را از برخی همکاران در تورنتو شاهد بودیم و ظاهرا قرار است حرکت هماهنگ تر شود. از قرار اطلاع جلسه ای را در عصر جمعه در تورنتو این دسته از دوستان داشته اند که منتظر نتایج آن هستیم اما تصمیم هر چه باشد من آنرا به فال نیک می گیرم از این جهت که این دوستان بدون داشتن رویه تخریبی به بررسی موضوع مشغولند.

برخی دیگر از همکاران البته در شبکه های ماهواره ای  تخریب را از جهت دیگری آغاز کرده اند و ظاهرا با وجود اینکه تا هفته پیش اساسا با اصل حرکت مخالف بودند و به مردم اطلاعات غلط می دادند مبنی بر اینکه هر چه بشود همه در آن نفع می برند و لزومی به مشارکت در شکایت نیست و یا اینکه اساسا این حرکت را فایده ای نیست و وزیر در چارچوب قانونی خود عمل کرده است و ….. (که در این مورد قبلا نوشته ایم) این روزها بر اثر فشار مشتریان خود مدعی شده اند که خود حرکتی را سازماندهی کرده اند که خیلی سریع به دادگاه خواهد رفت و باز به دادن اطلاعات غلط رو اورده و مدعی شده اند که دعوای ما سریعتر به دادگاه خواهد رفت و هر که زودتر به دادگاه برود موفقتر است و ……. علاوه بر این گفته اند که در دعوای ما خسارت هم مطرح است که در دعوای دیگران نیست …..

بنا ندارم که این وبلاگ را محل انعکاس رفتارهای نا متعارف این دوستان کنم و این شایبه را در ذهن خوانندگان ایجاد کنم که گویی تعصبی در مورد کار وجود دارد و یا نفعی در آن نهفته است. خیر هیچیک از اینها نیست و اتفاقا خوشحالم که تعداد بیشتری به سخن آمده اند و به جای تایید وزیر تصمیم گرفته اند به هزینه مشتریان خود اقدام کنند  اما اظهارات این دوستان موجب ایجاد تردید و سوالات متعدد برای دوستان می شود که مجبورم پاسخ دهم.

اینکه کسی زودتر به دادگاه برود و نتیجه  بهتری بگیرد البته صحیح نیست هر چند بعید می دانم درخواستی قبل از درخواست ما به دادگاه برود همانطور که قبلا گفتم درخواست Mandamus زمانی میسر است که اخطار لازم به آن مقام دولتی داده شده باشد و آن مقام ظرف ۳۰ روز این درخواست را ندیده بگیرد. ما به محض دریافت پاسخ منفی از وزیر و یا رسیدن آن سی روز پرونده را به دادگاه تحویل می دهیم و منتظر تعداد معینی از افراد نمی شویم البته بعد از ارایه پرونده به دادگاه دیگر افراد می توانند به آن اضافه شوند.

در مورد خسارت هم این موضوع پس از فایل پرونده اصلی می تواند مطرح شود و اساسا فرقی از این جهت با دیگر دعواهایی که در جریان است نیست.

  1. صدف
    ۱۲ آبان ۱۳۹۰ در ۰۴:۵۳ | #1

    با سلام

    من فایل نامبر دومم را ۱۹ مارس ۲۰۱۰ دریافت کردم. به نظز شما پرونده من هم HOLD میباشد؟ و جزو ۳۸ شغله ها هستم.

  2. مهتاب
    ۱۱ آبان ۱۳۹۰ در ۱۰:۵۴ | #3

    While wait times have and will continue to rise for applicants under the first set of Ministerial Instructions of november 2008, this temporary situation will subside as the inventory of some 136,000 people under this stream is processed over the next two years.
    با سلام اینها قسمتی از اظهارات وزیر در گزارش سالانه اش به پارلمان هستش که در رابطه با گروه ۳۸ گانه هست. به نظر شما بااین صحبتی که کرده اعتراض لازم است؟

    • ۱۱ آبان ۱۳۹۰ در ۲۱:۴۱ | #4

      ایشان در سال ۲۰۰۸ قول داده است ۶ تا ۱۲ ماهه بررسی کند و به نظر نمی رسد که به قولهای بعدی خود نیز عمل کند. حداقل خاصیت این اعتراضها فشار به وزیر برای اجرای تعهدات است و التزام به آنچه می گوید.

  3. رامین
    ۱۰ آبان ۱۳۹۰ در ۰۳:۲۳ | #5

    با سلام خدمت آقای مختاری عزیز
    من متقاضی ۳۸ رشته شغلی هستم که زمان رسمی شروع پروندم ۲۹ اکتبر ۲۰۰۸ است تا حالا هم چند مرتبه از سفارت دمشق ایمیل های متعدد برام آمده و از من گواهی عدم سوپیشینه جدید و ریز نمرات تحصیلی خواستن که براشون ارسال کردم.توی آخرین مکاتبه ای که باهاشون داشتم برام نوشتن که پرونده من در مرحله background check هستش.
    میخواستم بدونم منم جزو این دسته لاک شده هستم یا نه.آیا نیازی هست منم به مجموعه شکایت کننده ها ملحق بشم و اصولا این مرحله کنترل پیشینه چه معنی میده و چقدر طول میکشه؟
    با تشکر

    • ۱۰ آبان ۱۳۹۰ در ۱۴:۲۴ | #6

      خیر شما در حال رسیدگی هستید مشکل مربوط به پرونده هایی است که فایل نامبر سیدنی آنها مربوط به بعد از دوم مارس ۲۰۰۹ است

  4. مهاجر
    ۸ آبان ۱۳۹۰ در ۰۹:۲۸ | #7

    با سلام به شما اقای مختاری

    من متقاضی در ۳۸ شغله هستم. موقع فرستادن مدارک متوجه نبودم که باید کپی پاسپورت قبلیم رو بدم که البته ۲ مسافرت خارجی به ترکیه دارم همچنین در پاسپورت فعلیم هم یک مسافرت دارم که اون رو هم یاداورنشدم. وکیلم میگه هروقت این پرونده ها از بک لاگ خلاص شدن!!!!!اگه اپدیت خواستن مسافرت با پاسپورت دومتو قید میکنیم ولی گفته در مورد پاسپورت قبلی هیچی نگو چون دیر شده وکاری نمیشه کرد. به نظر شما این درسته؟ اگه نه چکار باید کرد. ممنون میشم راهنمایی ام کنید
    باتشکر.

    • ۸ آبان ۱۳۹۰ در ۱۲:۵۵ | #8

      در همان آپدیت همه حقیقت را بگویید و لیست مسافرتها را نیز تحیح و ارسال کنید. چیزی را مخفی نکنید

  5. مهتاب
    ۸ آبان ۱۳۹۰ در ۰۸:۰۰ | #9

    sسلام و عرض خسته نباشید یه سوال دارم بعضی از مشاورین مهاجرت نرخ شکایت را برای همه موکلش و چه غیر موکلش ۲۵۰ دلار اعلام کرده م یخواستم بدانم چرا؟ مگر انها هم وکیل نمی گیرند پس این اختلاف قیمت بین شما و آنها ا زکجا م یاید

    • ۸ آبان ۱۳۹۰ در ۱۳:۱۶ | #10

      من از قیمتهای دیگران بی اطلاعم و این رقمی که ما با خانم پارکر به توافق رسیده ایم حداقل ممکن است البته بعید می دانم رقم اعلامی شما صحیح باشد.

  6. بلانش تاري ورديان
    ۵ آبان ۱۳۹۰ در ۱۱:۰۷ | #11

    با ارزوی موفقیت

  7. امیر
    ۴ آبان ۱۳۹۰ در ۱۸:۱۹ | #12

    جناب دکتر مختاری با درود و عرض ادب خدمت شما…امیدوارم در راهی که قدم برداشتید موفق و پیروز باشید فقط میخواستم از شما سوال کنم که آیا میتوان این کار را نیز برای اسکیل ورکرهای کبک نیز انجام داد یا خیر؟ آیا میتوان برای بخش کبک نیز به همین رویه شکایتی تنظیم کرد؟ همانطور که مستحضر هستید طول پروسه این استان نیز بسیارز یاد شده و از مدیکالها هم عملا خبری نیست.
    با سپاس از شمما

    • ۷ آبان ۱۳۹۰ در ۰۰:۵۹ | #13

      ممنون از لطف شما
      در مورد کبکی ها هنوز احساس نمی کنم که لازم است این کار را انجام دهیم. توصیه می کنم تا ژانویه صبر کنیم و آن زمان تصمیم بگیریم

  8. بهرنگ
    ۴ آبان ۱۳۹۰ در ۰۷:۲۵ | #14

    با عرض سلام و خسته نباشید فراوان خدمت جناب آقای دکتر مختاری
    بنده از موکلین شما هستم که ۳۳ ماه پیش درخواست مهاجرت خودرااز طریق دفتر ارسال نموده ام . هفته قبل نیز با مراجعه به دفتر شما در تهران مدارک خود را جهت شکایت تقدیم همکارانتان نمودم . تنها سوال بنده این است که پروسه شکایت حدودا چه مدت زمان برده و این زمان از چه تاریخی شروع میگردد و به نظر شما امثال بنده که قرار بود مثلا حداکثر ۱۸ ماه بعد درکانادا باشیم تا چه حد میتوتنیم به نتیجه شکایت امیدوار باشیم .چون خود بنده به پیگیری ها و توانایی و احساس مسئولیت شما اعتقاد کامل دارم این سوالات را مطرح نمودم

  9. nooshin
    ۳ آبان ۱۳۹۰ در ۱۹:۰۸ | #16

    سلام.
    آیا الان اخطار به وزیر داده شده؟

دیدگاه ها مسدود است.