خانه > اخبار کنپارس > آیا مشارکت در شکایت علیه وزیر به ضرر متقاضی است

آیا مشارکت در شکایت علیه وزیر به ضرر متقاضی است

۷ مهر ۱۳۹۰

 

 

به این سوال خانم کاترینا پارکر در مصاحبه با سایت کنپارس پاسخ داده است. خواندن این مصاحبه را توصیه می کنم.

  1. مهرداد
    ۱۰ مهر ۱۳۹۰ در ۱۴:۱۰ | #1

    جناب آقای دکتر مختاری؛ به نظرم می رسد که در طرح شکایت علیه وزیر مهاجرت و شهروندی یکی از مباحث مهم و شاید مهمترین آنها، موضوع تبعیض بین متقاضیانی است که رشته آنها در لیست ۳۸ رشته ای ونیز شرایط پس از جولای ۲۰۱۰ می باشد و در تبعیضی غیر قابل قبول، به پرونده گروه اول رسیدگی نمی شود. اما آیا برای افرادی که طبق فهرست ۳۸ رشته ای اقدام کرده و سپس رشته آنها در فهرست جدید حذف شده است نیز توجیهی برای شرکت در این اعتراض می باشد؟ آیا وزارت مربوطه با توجه به اختیارات بی حد و اندازه خود نمی تواند عدم نیاز به این افراد را عنوان کرده و به عبارت دیگر قانون را عطف به ما سبق نماید؟

    • ۱۰ مهر ۱۳۹۰ در ۲۳:۴۱ | #2

      مهرداد عزیز استدلال در مورد آنها که در لیست بعدی هستند قوی تر است اما در مورد کل این گروه تخلف وزیر محرز است. ایشان بارها گزارش خلاف واقع حتی به مجلس کانادا داده است.

  2. محمد ط
    ۱۰ مهر ۱۳۹۰ در ۰۵:۱۳ | #3

    با سلام و تشکر از زحمت هایی که در مورد موکلین خود می کشید و مسولیت بزرگی که در باره لیست انبوه ۳۸ تایی متقبل شده اید.
    آقای دکتر انعکاس برنامه شکایت شما در تمامی شبکه های فارسی زبان ماهواری ای دیده می شود. برخی از وکلای مهاجرت در برنامه های خود بر این نکته تاکید دارند که اولا اگر حکمی صادر شود تنها و تنها به نفع افرادی خواهد بود که شغل آنها در لیست های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ هم تکرار شده باشد و نه افرادی که از لیست حذف شده اند. و ثانیا اگر دادگاه حکمی دهد تنها برای افراد شاکی نخواهد بود و تمامی افراد این لیست شامل آن خواهد شد و ثالثا نتیجه دادگاه در بهترین شرایط ۸ تا ۹ ماه طول خواهد کشید.
    این اظهار نظرات در وبلاگ های مختلف هم منعکس شده که در تصمیم گیری افرادی که در لیست های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ نیستند و تنها در لیست ۲۰۰۸ بوده اند تتثیر منفی ایجاد کرده است و تمایل افراد را برای شرکت در شکایت کاسته است. بسیار ممنون و سپاسگذار خواهم بود اگر در این موارد اظهار نظر جامعی بفرمایید.(به ویژه در مورد اظهار نظر اول که استرس فراوانی را بر خود من هم وارد کرده است)
    با تشکر و احترام

    • ۱۰ مهر ۱۳۹۰ در ۲۳:۵۳ | #4

      به هر حال دوستان اگر کاری نمی کنند نمی شود که سنگ نیاندازند

      ۱- چنین نیست و وزیر در مورد همه تخلف کرده است هر چند تخلف وی در مورد رشته های مشترک روشن تر است اما خودداری از رسیدگی علیرغم قولی که داده بود و ورود خسارت های مادی و معنوی به همه افراد جای بحث ندارد و ما نیز در دعوای خود افراد را تفکیک نخواهیم کرد
      ۲- خیر دعوای ما کلاس اکشن نیست که حکم دادگاه به همه افراد سرایت کند و تنها به نفع کسانی است که در دعوا شرکت دارند در این مورد اینجا نوشته ام بخوانید
      ۳- در مورد زمان بله همینطور است ما می توانیم اقدام کنیم و بدانیم که تا ۸ ماه دیگر بررسی می شود و یا اینکه بنشینیم و دست روی دست بگذاریم تا وقتی دیگر – به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل

  3. مهرداد
    ۹ مهر ۱۳۹۰ در ۰۸:۱۷ | #5

    آیا نماینده یا نمایندگان ایرانی مجالس کانادا در این راه (فشار به دولت و همراهی با حزب NDP) نمی توانند کمکی بکنند؟

    • ۹ مهر ۱۳۹۰ در ۰۸:۳۷ | #6

      ما فقط دو نماینده ایرانی در دو مجلس استانی کبک و انتاریو داریم. آقای خدیر در کبک عضو حزب جدایی طلبی است که تنها یک نماینده در مجلس کبک دارد و اساسا جامعه ایرانی را نمایندگی نمی کند. ایشان اولویتهای دیگری دارند نظیر حمایت از فلسطین و پرتاب لنگه کفش به کنسولگری آمریکا در مونترآل و …… نماینده دیگر در اتاریو آقای مریدی است که اتفاقا حمایت می کند و قبلا هم در حرکتهای قبلی کمک کرده اند مانند موضوع اقدام بر علیه سفارت کانادا در تهران در سال ۲۰۰۸ که سوابق آن در سایت و اینترنت هست ولی این روزها سخت درگیر انتخابات است. با ایشان در تماسیم و حتما کمک خواهند کرد.
      در پارلمان کانادا نماینده ایرانی نداریم

  4. امیر
    ۸ مهر ۱۳۹۰ در ۱۹:۳۳ | #7

    با سلام
    آقای مختاری عزیز من فایل نامبر مارس ۲۰۱۰ رو دارم. رشته من جوشکاری و در گواهی قبولی کبک کد ۱۳۰ و عنوان اولویت دار ذکر شده است. ولی بعد از این همه مدت سفارت فدرال هنوز کاری برای من نکرده و پرونده منو در صف پرونده های عادی قرار داده. حال یه سوال از شما دارم که چطور می تونم به اونها اعتراض کنم؟ به کجا شکایت کنم؟ به کی شکایت کنم؟

    • ۹ مهر ۱۳۹۰ در ۰۸:۳۹ | #8

      با خود اداره مهاجرت کبک مکاتبه کنید . در برخی موارد با شناسایی این نوع مدارک مشکل دارند

  5. آناهیتا
    ۸ مهر ۱۳۹۰ در ۰۸:۴۱ | #9

    با سلام و خسته نباشید
    جناب مختاری نمیشه چنین پیگیری رو برای کبک هم انجام داد
    من فایل نامبر اکتبر دارم ولی هنوز دعوت به مصاحبه نشدم و الان یک سال و یک ماه از زمان اقدامم میگذره و تا وقتی که به کبک برسم با فرض قبولی ۳٫۵ طول میکشه در حالی که این پروسه قرار بود نهایت ۲ ساله باشه وگرنه دانشجویی اقدام میکردم
    ممنون

  6. هدی
    ۸ مهر ۱۳۹۰ در ۰۸:۱۹ | #11

    با سپاس فراوان از پی گیریهای شما آقای دکتر. به امید خدا بتونیم نتیجه بگیریم. ما و تنی چند از دوستانمون در مشهد هم با شما همراهیم.

  7. وحید
    ۷ مهر ۱۳۹۰ در ۲۰:۳۹ | #13

    جناب دکتر مختاری
    واقعا از پیگیریهای شما ممنونم . امیدوارم بتونم محبتهای شما رو جبران کنم .

  8. سیمین
    ۷ مهر ۱۳۹۰ در ۰۷:۲۰ | #14

    i want to open a file based on investment category,as my husband is chef manager,i need to know the diffrences between 75000$in quebec provice and 125000$in vancouver provice?which one should i apply,and which one takes shorter time ?and how much is your fee to accept my case?

    • ۹ مهر ۱۳۹۰ در ۰۸:۵۳ | #15

      Dear Simin
      We have no program with 75000 in Quebec. I think you need more information to decide. you may contact our office for a meeting

      Thanks

دیدگاه ها مسدود است.