خانه > اخبار کنپارس > نامه سرگشاده (پتیشن) کنپارس خطاب به وزیر چه شد؟

نامه سرگشاده (پتیشن) کنپارس خطاب به وزیر چه شد؟

۵ مهر ۱۳۹۰

این سوالی است که در وبلاگهای مختلف مطرح شده است و گاه به عدم شفافیت متهم شده ایم.  بعضی دوستان هم لطف بیشتری داشته اند و هدف ما را از نوشتن نامه جذب مشتری دانسته اند.

و اما پاسخ به این ابهامات:

 

این پتیشن پس از دریافت تعداد قابل توجهی  امضا در آوریل ۲۰۱۱ برای دفتر وزیر مهاجرت ارسال شد. علاوه براین همان روزها برای همه نمایندگان احزاب مخالف فرستاده شد. تلاش کردیم که قبل از انتخابات موجی ایجاد شود ولی متاسفانه موضوعات اقتصادی با مدیریت حزب محافظه کار به گونه ای بر انتخابات سایه افکند که مجالی برای طرح موضوع مهاجرت به صورت گسترده نماند. هر چند مرحوم چک لیتون اشاراتی در مبارزات انتخاباتی خود به موضوع داشت.

البته به این نکته هم دقت شود که تا قبل از اکثریت یافتن محافظه کاران در پی انتخابات ماه می موضوع صرفا تاخیر بود و این پس از انتخابات و از ماه جولای است که اداره مهاجرت تصریح می کند فعلا قصد رسیدگی به این پرونده ها را ندارد و به لیست جدید اولویت می دهد. نمایندگان به شنیدن شکایت در مورد تاخیر شاید عادت دارند اما آنچه این روزها با آن مواجهیم فراتر از یک تاخیر عادی است.

ناگفته روشن است که از دفتر وزیر نیز جز نامه ای کلیشه ای دریافت نشد و همان گونه که انتظار می رفت میخ آهنین ما در سنگ سیاستهای محافظه کارانه آقایان نرفت.

نکته آخر اینکه شخص بنده و مجموعه کنپارس بنایمان بر صداقت است و هرگز قصد ایجاد سرو صدا برای جلب توجه و افزایش مشتری نداشته و نداریم. این مرام ما در همه این سالها بوده و خواهد بود. آنجا که لازم است در دفاع از حقوق موکلانمان سر و صدا کنیم حتما این کار را خواهیم کرد. دیگران هر چه می خواهند بگویند و آنرا به هر چه می پسندند تعبیر کنند. جای تصریح نیز ندارد که کنپارس را نیازی به بازارگرمی نیست هر چند …………. مشک آنست که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید

  1. تارا
    ۷ آذر ۱۳۹۰ در ۱۰:۳۵ | #1

    با سلام خدمت دکتر مختاری عزیز و همه کنپارسیها. من همیشه نوشته های شما رو پیگیری می کنم من جز ۳۸ شغل هستم فایل نامبر اول ژانویه ی ۲۰۱۰ وتا حالا RBVO بودم و چند روز in process شدم به نظر شما داره اتفاقی می افته که امیدوار کننده باشه؟ متشکرم

  2. ۱۶ مهر ۱۳۹۰ در ۱۲:۳۳ | #3

    با سلام خدمت دکتر مختاری عزیز و همه کنپارسی ها. من پزشک هستم و همیشه سایت شما رو مطالعه می کنم و در اعتراض ها همیشه شرکت کردم. بدون وکیل اقدام کردم و فایل نامبر اولم رو ۲۹ می ۲۰۰۹ دریافت کردم و مسلما هنوز منتظرم! یه سوال دارم که ممنون میشم جواب بدید. اگه من بخوام طبق توصیه وزیر مهاجرت و برخی از دوستان دوباره با قانون جدید اقدام کنم بهتره الان دست به کار بشم یا اینکه صبر کنم دوباره یه قانون جدیدتر بیاد؟ چون ظاهرا همون اول که قانون در میاد کار رو سریع انجام میدن…
    از پاسخ شما پیشاپیش ممنونم

  3. مینا
    ۱۳ مهر ۱۳۹۰ در ۰۷:۵۶ | #5

    با سلام جناب آقای مختاری من جزئ موکلین شما نیستم و خودم اقدام کردم ولی همیشه شما لطف داشتید و پاسخ سوالات منو دادین اولین فایل نامبرم را می ۲۰۱۰ از کانادا و ۳۰ اکتبر ۲۰۱۰ دومین فایل نامبرم را از سوریه دریافت کردم و می خواستم بدونم که من هم جزء همان گروه ۳۸ شغل هستم یا نه و اینکه پرونده من مسکوت مانده هنوز و وارد پروسه نشده است و واقعا می خواستم بدونم برنامه کاندا چیه که این همه همه را معطل میکنند.

  4. parya
    ۱۲ مهر ۱۳۹۰ در ۱۰:۱۶ | #7

    با سلام و درود
    شکایت شما علیه وزیر چقدر طول می کشد تا نتیجه مثبتی برای ما ۳۸ شغله ها بدهد آیا اگر از طریق کبک اقدام کنیم زودتر به نتیجه نمیرسیم تا اینکه بشینیم و ببینیم که شاید دل مسئولین کانادا برای ما بسوزد و چند تایی مدبکال صادر کنند.
    با تشکر از زحمات شما

  5. زهره
    ۱۰ مهر ۱۳۹۰ در ۰۵:۱۴ | #9

    با سلام و سپاس

    من از موکلین کمپارس نیستم اما عضو سایت هستم و تمام اطلاعات رو تنها از طریق این سایت دریافت می کنم.از طریق نیروی متخصص کبک اقدام کردم و فایل نامبر فدرالرا در تاریخ۲۸ ژوئن ۲۰۱۰ دریافت کردم و همچنان منتظر مدیکال هستم.می خواستم ببینم آیا شرکت در این طرح دعوای حقوقی در روند بررسی پرونده افرادی مثل من هم تغییری ایجاد می کند.

    با آرزوی موفقیت برای تیم شما در این دعوی

    • ۱۰ مهر ۱۳۹۰ در ۲۳:۴۶ | #10

      خیر به هیچ وجه – ربطی ندارد
      در ضمن نام ما کنپارس است

      ممنون از ابراز علاقه شما به همراهی با ما

  6. يلدا
    ۹ مهر ۱۳۹۰ در ۰۹:۱۴ | #11

    با سپاس فراوان از لطف شما.
    پس به این ترتیب گویا همچنان باید منتظر بمانیم… :((
    انتظار در صف درخواست مهاجرت به خودی خود طاقت فرساست و زندگی را در وضعیت برزخ قرار می دهد. این وضعیت هم که شرایط را تنها برای ما سخت تر می کند.
    من هم مانند بقیه پیگیر اقدامات شما هستم و امیدوارم سریعا به نتیجه ی مطلوب برسید.
    شاد باشید.

  7. يلدا
    ۸ مهر ۱۳۹۰ در ۱۳:۱۵ | #12

    سلام به حضور دکتر مختاری عزیز
    با سپاس فراوان از پی گیری های شما و اطلاعات و راهنمایی های دقیقی که ارائه می دهید.
    من موکل کنپارس نیستم (با شما چند ماه بعد از اقدام آشنا شدم) اما سوالی دارم و امیدوارم پاسخ دقیقی از شما دریافت کنم.
    درخواست من در ۱۳ نوامبر ۲۰۰۹ به اداره ی مهاجرت کانادا واصل شده، در ۱۸ ژانویه ی ۲۰۱۰ فایل نامبر اولم صادر شده، و در ۲۷ ژانویه نیز پرونده ام به دمشق ارسال شده و به عنوان skilled worker اقدام کرده ام. نمره ی آیلتس من ۹٫۰ بوده و همه ی امتیازهای لازم را هم داشته ام. می خواستم بدانم آیا ما هم جزو لیست ۳۸ تایی به شمار می رویم؟
    اگر پاسخ مثبت است، قرار بوده پرونده های این لیست در fast track قرار بگیرند و ظرف حداکثر ۲۴ ماه به نتیجه ی نهایی برسند، اما هنوز بعد از ۲۰ ماه اتفاق تازه ای در روند کار ما نیفتاده. این توقف به چه معناست؟ البته به گفته ی وکیلم، پرونده ی ما و سایر پرونده های مشابه به لهستان ارسال شده، اما احتمالا باید حتی ۲ سال دیگر منتظر بمانیم.
    وضعیت بسیار گیج کننده و ناامید کننده است. آیا اصولا قرار است به این پرونده ها رسیدگی و پاسخگویی بشود یا خیر؟
    ممنون از شما

  8. سارا
    ۶ مهر ۱۳۹۰ در ۲۰:۴۰ | #14

    ممنون از پاسخ ، من اشتباه متوجه شده بودم.

  9. علي
    ۶ مهر ۱۳۹۰ در ۱۲:۱۶ | #15

    سلام خدمت اقای دکتر مختاری عزیز ، من نیمه فروردین ۱۳۸۹ مدارک فرستادم و ۲۱ جون ۲۰۱۰ فایل نامبر اول و اکتبر ۲۰۱۰ فایل نامبر دوم رو گرفتم. و بعد از عید امسال ۱۳۹۰ in process شدم. و جزو ۳۸ رشته فدرال هستم. آیا من هم جزو گروهی خوام بود که قراره حالا حالا ها منتظرذ بمونم؟ اصولا وقتی در مورد فاصله زمانی صحبت میکننید و میگید که افراد ۲ گروه هستند گروه اول فوریه ۲۰۰۸ تا ۲۷ جون ۲۰۱۰ و گروه دم ۲۷ جون ۲۰۱۰ به بعد ایا منظور فایل نامبر اول هست یا فایل نامبر دوم؟ از این گذشته in process شدن من ایا به این معنا نیست که پروندم مثل گروه دوم یعنی افرادی که بعد از جون ۲۰۱۰ اقدام کردن داره بررسی میشه و به زودی مدیکال میگیرم؟ به نظر شما من کلا کی مدیکال میگیرم؟ پیشاپیش ممنون

    • ۶ مهر ۱۳۹۰ در ۲۳:۰۲ | #16

      شما جزو گروه ۳۸ کانه هستید که فعلا پرونده آنها را مسکوت نگه داشته اند. توصیه می کنم به شکایت ما بپیوندید. In Process شدن در سایت هم هیچ معنای خاصی ندارد و اساسا سیستم سایت اداره مهاجرت اطلاعاتش ارزش ندارد قت خود را با آن تلف نکنید. مقالات جدید سایت ما را در مورد گروه ۳۸ گانه بخوانید

  10. سارا
    ۶ مهر ۱۳۹۰ در ۰۸:۰۱ | #17

    @علی مختاری
    ببخشید یک سوال،آیا مدیکال های صادره (می تا آگوست ۲۰۱۰)مربوط به لیست ۳۸ گانه بوده است؟ اگر پاسخ مثبت است به نظر شما روی چه حسابی این مدیکال ها صادر شده است پیش از اتمام ۲۰۰۹ ها؟
    با تشکر از صبر ، لطف و زحمات شما

    • ۶ مهر ۱۳۹۰ در ۱۶:۱۷ | #18

      مدیکالهای صادره در ۲۰۱۰ مربوط به همان فایلهای ثبت شده تا فوریه ۲۰۰۹ بوده است از لیست ۳۸ گانه بوده است. منظور شما از چه حسابی را نفهمیدم. اینها درست صادر شد موضوع این است که چرا بعد از آن متوقف شده

  11. فرهاد
    ۶ مهر ۱۳۹۰ در ۰۷:۴۹ | #19

    با سلام من بچه بودم فرد خیری مقدار زیادی زمین جهت ساخت مدرسه واگذار کرد اما همه می گفتند چون قصد داشته ارزش زمینهای اطراف رازیاد کند دست به همچین عملی زده نتیجه اینکه اینکه گوشه ای بایستیم و روحیه و انگیزه عده ای که در حال تلاش هستند تصعیف کنیم به خصلتی ملی تبدیل گشته است و نمیشه از همچین جامعه ای انتظار پیشرفت شگرف را داشت خوشبختانه نگارنده این سطور نه موکل کنپارس می باشد و نه ذینفع با تشکر از تلاشهای شما در حمایت از کسانی که هیچ وقت عدالت در مورد آنها به درستی به اجرا در نیامده است یا خود نخواسته اند

  12. آنیتا
    ۶ مهر ۱۳۹۰ در ۰۷:۴۸ | #20

    سلام آقای مختاری
    آیا این کار شما برای افراد منتظر مدیکال (کبک) هم تاثیری دارد؟

  13. سمانه
    ۶ مهر ۱۳۹۰ در ۰۷:۴۵ | #22

    بسیار سپاس از پیگیری هاتون

  14. کورش
    ۵ مهر ۱۳۹۰ در ۲۰:۱۵ | #23

    آن کسانی که می گویند این بازار گرمی بوده است، لطفا بفرمایند در میدان خودشان گوی پرتاب کنند! همین به اصطلاح جذب مشتری را هم که البته بنده حمل بر مشتری مداری میکنم را هم که بلد نیستند! متاسفم که اینجا جای مناسبی نیست وگرنه دو کلمه حرف حساب مینوشتیم تا بقیه بدانند که برای اطلاع رسانی چه خونی به جگر مشتریانی که غالبا خود کارفرما یا تحصیل کرده های ارزشمندی هستند می کنند! سر آخر هم بعد از گله گذاری، حواله اتان میدهند به سایت هایی گوناگونی که اطلاعات در آنها منتشر میشود! (چه بسا منظورشان همین کنپارس بوده است!) البته ناگفته نماند، مهاجرین با توجه به پتانسیل های خود قادر به اخذ اطلاعات از منابع بی شمار اینترنتی میباشند، آنچه واقعا در این مقطع حساس بدان نیاز مبرم دارند، حس همراهی و یاری از سوی مشاورین خود است که حداقل کنپارس نشان داده است این نیاز را به خوبی پوشش میدهد. جهت اطلاع سایرین بنده نه تبلیغات چی هستم و نه حتی موکل کنپارس! اما به همان اندازه ای که از اینجا سوال پرسیده و پاسخ گرفته ام، توسط آقای مشاورم چشم براه پاسخ نیز گذاشته شده ام و همواره ای احساس کرده ام که ایشان برای پاسخ به ۴ خط ایمیل بنده وقت یا حوصله ندارند! بنابر این مسلم است که با روش هوشمندانه ای که کنپارس در پیش گرفته روز بروز تعداد موکلین بیشتری را شاهد خواهد بود.

  15. مهدی علامی
    ۵ مهر ۱۳۹۰ در ۱۸:۲۵ | #24

    از خواندن واژه “جذب مشتری” در این پست متاسف شدم؛ هرچند که از موکلین شما نیستم ولیکن نزدیک به ۲ سال است که حداقل روزی یکبار مطالب سایت کنپارس را می خوانم و برای شخص من نکته عدم بازار گرمی و یا هر واژه دیگری از این قبیل مسجل است. وجدان کاری و سلامت انگیزه مجموعه کنپارس در این آشفته بازار کلاهبرداری هاو سوء استفاده ها باعث مباهات است و حس نوع دوستی و تلاش و پیگیری شما و تیم همراهتان قابل تقدیر.
    خدا قوت

  16. آناهیتا
    ۵ مهر ۱۳۹۰ در ۱۵:۲۶ | #26

    سلام
    ببخشید دعوت به مصاحبه ها متوقف شده؟

  17. مهرداد
    ۵ مهر ۱۳۹۰ در ۱۴:۰۷ | #28

    ضمن تشکر از پیگیری های جنابعالی به عنوان یکی از موکلین شما، ممکن است برای روشن تر شدن موضوع به این سوالات، هرچند که تکراری بنظر برسند پاسخی ارائه فرمایید؟
    ۱- آخرین موکل شما که در لیست ۳۸ رشته ای بوده و مدیکال دریافت کرده، شماره فایل اول و دوم خود را کی دریافت کرده بود؟ چه تاریخی این مدیکال برای او آمده است؟
    ۲- آیا مشابه سوال اول را برای خارج از گروه موکلین جنابعالی هم اطلاعاتی در اختیار دارید؟
    ۳- اکنون وضعیت برای افرادی که قبل از فوریه ۲۰۰۸ اقدام به گشایش پرونده مهاجرتی نزد اداره مهاجرت نموده اند چگونه است؟ مدیکال می آید؟
    ۴- آیا سرنوشتی مشابه متقاضیان قبل از فوریه ۲۰۰۸ منتظر افراد لیست ۳۸ رشته ای است یا حتی بدتر از آن؟ منظورم اینست که آیا اداره مهاجرت می خواهد بطور کلی متقاضیان این گروه را کنسل نماید اما منع قانونی دارد و منتظر راهکار قانونی آن است ویا اینکه با اولویت دادن به رشته های جدید، مدت زمان بررسی ها افزایش می یابد؟
    با تشکر از صبوری شما در خواندن و پاسخ به پرسش ها

    • ۵ مهر ۱۳۹۰ در ۲۲:۴۲ | #29

      ۱- فایل نامبر اول مهم است و مدیکالها برای افرادی است که فایل نامبر خود را تا فوریه ۲۰۰۹ دریافت کرده بودند. یک مورد هم داشته ایم اول مارس ۲۰۰۹ و مدیکالها از ماه می ۲۰۰۹ تا آگوست ۲۰۱۰ آمده اند
      ۲- تعداد موکلین ما بسیار زیاد است و همین جامعه آماری واقعا کافی است
      ۳- این پرونده ها به ورشو رفته اند و آرام آرام رسیدگی می شوند
      ۴- ظاهرا برنامه این است که آنقدر طول بدهند تا افراد انگیزه خود را از دست بدهند و منصرف شوند. با این اقداماتی که در پیش است این اتفاق نخواهد افتاد

  18. محمد طالبیان
    ۵ مهر ۱۳۹۰ در ۰۶:۳۲ | #30

    با سلام
    از زحمات شما به نمایندگی از دوستانم که موکل شما هستیم سپاسگذارم.
    امیدوارم در رعمال فشار به وزیر بی قانون مهاجرت و اتمام این رویه ناعادلانه موفق و پیروز باشید.
    منتظر شنیدن اخبار خوب در این مورد هستیم.

  19. هدی
    ۵ مهر ۱۳۹۰ در ۰۵:۲۹ | #32

    والا جناب دکتر از این صحبت ها زیاده.جماعتی نشستن و فقط آیه یاس میخونن و…..به ما هم بعضی دوستان کلی خندیدند که مگه میشه دولت کانادا بیاد و تسلیم یک دفتر مهاجرتی شه اما نباید این حرفاه رو جدی گرفت.
    ما صمیمانه از شما به خاطر پیگیری هاتون سپاسگزاریم و حمایتتون میکنیم.

    • ۵ مهر ۱۳۹۰ در ۲۰:۲۳ | #33

      بله متاسفانه از این دوستان هستند. این افراد اصولا با اصول دموکراسی آشنا نیستند. کانادا با وجود داشتن یک دولت محافظه کار و وقیحی که تنها ۳۵ درصد رای مردم کانادا را دارد هنوز یک کشور دموکراتیک است و مطبوعات، دستگاه دادگستری مستقل و نیز احزاب رقیب می توانند بدون هرگونه مزاحمتی مدافع حقوق مردم باشند. بی عملی و منتظر دیگران شدن آسانترین کاری است که می توان کرد. این یک شرکت مهاجرتی نیست که در مقابل دولت می ایستد ما تنها هماهنگ کننده یک حرکت حقوقی فراگیر در دستگاه بی طرف قضایی بر علیه یک وزیر قانون شکن هستیم. این شما هستید که به عنوان صاحبان حق مدعی وزیر هستید و کار ما تنها هدایت این اعتراض حقوقی و نیز کمک به شنیده شدن صدای شما در این کشور دموکراتیک است هر چند شما خارج از مرزهای آن زندگی می کنید

دیدگاه ها مسدود است.